vinyl_master Posted October 7 Share Posted October 7 7 minutes ago, earache said: Чакай, ти какво имаше предвид под "направих"? Как какво, имам цели 353 промта, вече минах 10$ токени, вече се оглеждам как да рефайна модела, като му задам стриктно да изпълнява задачите, вместо да ми се пеняваи и да ми хаби токените. Пък и аз на богато, ползвам gpt-5 модела 3-4 пъти по скъп бил от -4'ката, да се чувства изобилието Имам готов config.json за модела, за по стриктно изпълнение на задачите, ама утре ще го тествам, че сега ме мързи. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARPAnet Posted October 7 Share Posted October 7 (edited) On 10/6/2025 at 10:53 PM, vinyl_master said: Не знам, до сега лично в моята работа ползвам gemini, че ми се полага. Помага ми в таблиците и генерирането на файлове по-добре от GPT, и днес го ползвах даже. Ама реших петъка да пробвам да скалъпя нещо за тая система. Да, техничар съм, ама не мисля, че читав човек с тия тенденции би платил толкова за такава система. Вече в главата ми се въртят системи за автоматично попълване на КСС'та... да дърпа цени от база данни и да оферира....ще се пенсионирам... О да, всъщност ти си минал по сравнително трънлив път. Github Copilot + VS Code щеше да е по-лесният начин. Наистина е лесно и достъпно за всички да използват ИИ. Но не всеки би имал желанието да се позанимава. Докато цените и плащането - дори преди ИИ, имахме и все още имаме безплатни софтуери, open source. И въпреки това, продължаваме да си плащаме за Уиндоус, Офис, Линукс, Атласиан, САП, Оракъл и т.н. и т.н.. Не мисля, че наличието на ИИ ще промени нещо в случая. По-малките фирми за които тези решения са скъпи наистина получават още една алтернатива - пътя през ИИ, който си идва с плюсове и минуси в сравнение с безплатните алтернативи. Но високите цени така или иначе ги принуждаваха да бъдат гъвкавки и изобретателни. Това са си моите разсъждения, може и да греша. А за наемането на джуниъри и т.н.. Чудя се дали не е само временен момент на пазара, докато всички идваме с "оригиналните" идеи за спестяване. Поне за мен реалността е, че обикновенно има повече работа от колкото хора за нея. И дори да ускорим старшите с Х процента, то работният ден си остава само 8 часа. И в някакъв момент ще трябва да решим какво искаме повече - ускорени релийзи на важните функции или да пестим от младши. И бяха не една и две фирмите които излезнаха с големи заглавия как заменят хора с ИИ и скоро след това им се наложи да променят решението си. Тъй като и ние сме от "модерните" с ИИ, купихме си карти от Нвидия за няколко милиона и т.н... И тъй като съм готино момче и водя съответната организация, имам съмнителната привилегия да съм сред първите с достъп до тези клъстъри, за да можем да се "учим", да "тестваме" и да правим първи експерименти създавайки ИИ инструменти..В контекста на това искам да кажа, че там има работа за целият дев народ и още малко И въпроса който задавам най-често през последните седмици е "Защо си губите времето да пресъздавате Х през ИИ, когато вече имаме написан инструмент който просто работи?". Убеден съм, че няма как да съм само аз с тези въпроси Но работа има, защото всеки трябва да си има чат другарче на работа, което да прави това което до вчера сме правили кликайки някакво уеб интерфейсче. Edited October 7 by ARPAnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted Thursday at 06:00 AM Share Posted Thursday at 06:00 AM Минава ми през главата, че ако се санкционираше всяко нарушение, Google щяха да са обявени за рецидивисти. Седем (7) пъти на това място, при това с модерна техника за 360° заснемане Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted Thursday at 10:22 AM Share Posted Thursday at 10:22 AM 4 hours ago, plameni said: Честно казано не знам дали имат правото да налагат такава забрана. Звучи ми като нещо, което някой бай Хой е решил да си лепне на нивата, за да си придаде важност. Разбира се, че няма да си спра камерата, докато карам по републиканската пътна мрежа, за да угодя на прищявката на някое локално величие... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deus_pld Posted Thursday at 12:01 PM Share Posted Thursday at 12:01 PM (edited) 1 hour ago, Antares said: Честно казано не знам дали имат правото да налагат такава забрана. Звучи ми като нещо, което някой бай Хой е решил да си лепне на нивата, за да си придаде важност. Разбира се, че няма да си спра камерата, докато карам по републиканската пътна мрежа, за да угодя на прищявката на някое локално величие... Тази табела, ако е същата, се намира на излизане от Граф Игнатиево в посока Карлово и е сложена там заради летището. Пистата и хангарите се виждат от пътя, вероятно има някакви ограничения в снимането около стратегически военни обекти. Или пък някой бай Хой е решил да се възползва от местоположението си и да си я лепне на нивата, кой да знае... Edited Thursday at 12:05 PM by deus_pld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted Thursday at 01:22 PM Share Posted Thursday at 01:22 PM (edited) 1 hour ago, deus_pld said: Тази табела, ако е същата, се намира на излизане от Граф Игнатиево в посока Карлово и е сложена там заради летището. Пистата и хангарите се виждат от пътя, вероятно има някакви ограничения в снимането около стратегически военни обекти. Или пък някой бай Хой е решил да се възползва от местоположението си и да си я лепне на нивата, кой да знае... Като излизаш от Графа (посока Карлово) - табелата ти се пада от дясната страна. Летището ти е от лявата Edited Thursday at 01:24 PM by Antares Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pamporov Posted Thursday at 05:41 PM Share Posted Thursday at 05:41 PM (edited) Знаците се поставят от дясно , все пак не сме с ляво движение. Това е знак, не табела. Скоро имаше дискусия и за знак номер 1 поставен неправилно в района на бившите хали в кичука . Забелязах че са се коригирали "органите" отговарящи за това. Edited Thursday at 05:42 PM by pamporov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Friday at 04:26 AM Share Posted Friday at 04:26 AM Като ходим към Хисаря винаги се чудя, какъв е смисъла от тая табела? Ясно е, че е заради летището, ама отваряш Гугъл мапс и спокойно си гледаш от сателита какво се случва там. Отворих да погледна, вижда се къде строят нови хангари, даже и единия Ф16 са снимали. Та едва ли ако снимаш ще можеш да издадеш някаква кой знае каква държавна тайна, но не пречи да е забранено. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plameni Posted Friday at 04:28 AM Share Posted Friday at 04:28 AM Табелата след Граф-а, мисля, че си стои там още от соц. времената и периодично се подновява. Нямам никаква идея какво е правното основание да е там, но от години, всеки път, когато минавам покрай нея, се сещам, че трябва да погледна в мапс и после забравям. Вчера случайно се сетих и... и те така - седем пъти 10 hours ago, pamporov said: Знаците се поставят от дясно , все пак не сме с ляво движение. Това е знак, не табела. Скоро имаше дискусия и за знак номер 1 поставен неправилно в района на бившите хали в кичука . Знакът беше поставен правилно, защото: НАРЕДБА № 18 ОТ 23 ЮЛИ 2001 Г. ЗА СИГНАЛИЗАЦИЯ НА ПЪТИЩАТА С ПЪТНИ ЗНАЦИ Глава втора. ИЗИСКВАНИЯ ПРИ ПОСТАВЯНЕТО НА ПЪТНИ ЗНАЦИ ... Чл. 9. (1) (Доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътните знаци и другите средства за сигнализиране се поставят отдясно на платното за движение, с лицевата си страна срещу посоката на движение, така че да не се закриват от други пътни знаци, препятствия, съоръжения или принадлежности в обхвата на пътя на място, което осигурява: 1. своевременното им разпознаване и възприемане от участниците в движението през деня и през нощта; 2. безпрепятствено движение на пътните превозни средства и на пешеходците. (2) При пътни условия, които не позволяват спазване на изискванията по ал. 1, всеки пътен знак, поставен отдясно, може да бъде повторен над или отляво на платното за движение на остров върху платното за движение или на средна разделителна ивица на път с отделни платна за движение. Освен това: Чл. 14. (1) (Доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътните знаци и другите средства за сигнализиране трябва да са видими от разстояние, което позволява на водача своевременно да предприеме действия за осигуряване безопасността на движението. (2) Минималното разстояние за видимост на пътния знак (в m), в зависимост от скоростта на движение V (в km/h), е, както следва: 1. при V до 30 km/h - 50 m; 2. при V до 50 km/h - 100 m; 3. при V до 90 km/h - 150 m; 4. при V над 90 km/h - 250 m. (3) Когато разстоянието за видимост по ал. 2 не може да се осигури: 1. пътният знак се дублира над или отляво на платното за движение; 2. пътният знак се поставя предварително, като с допълнителна табела Т1 се указва разстоянието, след което пътният знак е валиден. На старите снимки се вижда, че не винаги имаше добра видимост към знака отдясно на платното. Сега е разчистено. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted Friday at 06:55 AM Share Posted Friday at 06:55 AM (edited) Абе, тука не разказах на петте човека. Миналата седмица с любимата тичаме в Лаута и някакъв галфон минава с кола през главната алея. Снимам го. Пускам мейл до шефа на 5то районно. Вторник ми се обаждат да ида да дам показания на място. Отивам. Посреща ме някакъв, сядаме в една стаичка точно до регистратурата и о чудо - разпечатан акт, на който само да се подпиша! Не както предишни случаи да пиша на ръка цялото обяснение наново. Междувременно идва още някакъв човек, фуражката го поздравява по фамилия и докато аз подписвам на 15 места и междувременно пиша на ръка, че дата, час, рег. № и място са верни - разбирам, че чичака, който дойде е нарушителят. Ивах таз милиция - решиха да ни запознаят. Може би кафенце да пием. Добре, аз съм прав, здрав и корав, що годе голям човек, а чичака не изглеждаше заплашителен. Ми ако на мое място е някоя дама, а нарушителя - мутра? Разбира се - разказах случая у фейсо, там един приятел ми подшушна - че това си е пряко и директно нарушение на ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНООПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ (чл.31, ал 1 -5) . Сериозно - родната милиция е тотал щета... Edited Friday at 07:40 AM by Antares Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted Friday at 07:17 AM Share Posted Friday at 07:17 AM (edited) По същия начин в КАТ като подадох сигнал за колата, която влезе на червено и щеше да ме отнесе, ни вкараха в една стая заедно по едно и също време ПП Пешо, линка сочи тази страница. Едит2 - не съм сигурен, че този закон е за тези ситуации. По-скоро за работници съобщаващи за нередности и закононарушения в местата, на които работят. Edited Friday at 07:24 AM by mIRCata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted Friday at 07:41 AM Share Posted Friday at 07:41 AM Оправих линка, добавих и член 31, алинеи 1 - 5. Мой приятел по подобен начин са го "запознали" с мутрата, която с неговите лични данни е подала молба да го прехвърлят към друго пенсионно дружество. Мутрата се държал грубо и заплашвал, пред полицая. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted Friday at 08:13 AM Share Posted Friday at 08:13 AM Мисълта ми е, че целия този закон е за защита на служители които подават сигнали срещу работодатели, за да не може чорбаджията например да ги уволни за това, след като разбере, че някой го е издал за нарушения. И не е приложим за типа сигнали, които ти и аз сме подали. Докато при твоя/моя сигнал - нали ако онзи отсреща каже - обжалвам и в съда ще те викнат за свидетел и пак ще се разбере кой си. То дори в протокола на сигнала пише от кой е, и този на който го дават получава копие и пак ще се види кой го е подал. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted Friday at 10:07 AM Share Posted Friday at 10:07 AM Аз бях привикан за свидетел в съда, след като подадох сигнал на 112 за това, че един камион закачи и скъса трамвайните жици на кръстовището на Рилон Център, докато преминаваше. В съда беше само адвоката на виновния, но ако и той беше там, щяхме да се видим. Не че имаше някакво значение де. С мен имаше и още един свидетел. Ето го случая. https://www.24plovdiv.bg/novini/article/14480468 След като излезе тази новина, разбрах защо съдията ме попита дали наоколо има място за паркиране и спирки на градски транспорт. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
earache Posted Saturday at 06:11 AM Share Posted Saturday at 06:11 AM 23 hours ago, Antares said: Разбира се - разказах случая у фейсо, там един приятел ми подшушна - че това си е пряко и директно нарушение на ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЦАТА, ПОДАВАЩИ СИГНАЛИ ИЛИ ПУБЛИЧНООПОВЕСТЯВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА НАРУШЕНИЯ (чл.31, ал 1 -5) . Сериозно - родната милиция е тотал щета... Мда, този изглежда да е само за сигнали подадени от служители. Но сигурни ли сте че не забравяте за GDPR? Той би трябвало да ни пази от такива недоразумения като милицията. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.