Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

Хюлкенберг е готов да води тима на Заубер

11.12.2012 | Калоян Петров; снимка: Форс Индия | 0 коментара

Нико Хюлкенберг е напълно готов за новото предизвикателство в кариерата си – да е водещ пилот в тима на Заубер, където ще кара догодина. Негов съотборник в швейцарския екип ще е дебютантът във Формула 1 Естебан Гутиерес и отговорността върху плещите на немския пилот е по-голяма. Той обаче я посреща нормално.

 

- Надявам се да започна догодина от там, докъдето стигнах през 2012-а, а позицията ми в края на шампионата бе наистина обещаваща – заяви състезателят в интервю за formula1.com. - Сменям отбора и ще имам известен период на опознаване, но съм убеден, че всичко ще премине гладко. Новата ситуация не ме натоварва допълнително, а ме мотивира още повече. Честно казано, не виждам ролята си като много по-различна спрямо тази, която имах доскоро. Просто ще се концентрирам върху работата си и ще се постарая да постигна добри резултати.

 

Нико сподели също така, че е изкарал страхотна година с Форс Индия. Той се върна в F1 като титуляр с екипа на Виджай Маля, след като през 2011-а не кара.

 

- Смятам, че направихме добър прогрес заедно с тима. Отборът подобри представянето на колата, а ние се развивахме заедно с нея. Случиха се само хубави неща. Имаше още много неща за учене и мисля, че направих стъпка напред като пилот – особено в квалификациите. F1 е много техничен и комплексен спорт, така че опитът винаги е предимство. Може да звучи простичко, но километрите – състезателните дистанции – носят разликата в крайна сметка - каза той.

 

Хюлкенберг ще се опита да си почине по празниците в края на годината и да се види с приятели.

 

- Ще върша нормални неща. Още не съм гледал последния филм за Джеймс Бонд например. Ще отскоча няколко пъти до Хинвил, а след Нова година започвам пак работа по физическата си подготовка преди началото на тестовете. И нали сега всички говорят за дядо Коледа. В песничката се пее, че той знае дали си бил лош или добър. Аз бях добър, така че моля те, дядо Коледа, изпрати ми конкурентоспособна кола за 2013 г. - усмихнато си пожела Нико.

 

Това е пилота, на който стискам най-много палци след пилотите на Ферари естествено. Дано успее да е твърдо пред двата Мерцедеса и т.н

 

Никак не ми е приятно Серхио да кара за Мкл, но и на него стискам палци да се опълчи, че и да победи Бътън.

 

И последните двама са Ван дер Гарде и Жул Бианки естествено. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Заубер ВЕЧЕ са минали краш тестовете на ФИА за сезон 2013.

 

Нюи: С всяка изминала година става по-трудно да подобряваш колите

12.12.2012 | Калоян Петров; снимка: Ред Бул | 0 коментара Едриан Нюи

 

Конструкторът на Ред Бул Ейдриан Нюи заяви, че с всяка изминала година става все по-трудно да подобряваш колите във Формула 1. Основната причина е, че правилата остават почти едни и същи сезон след сезон.

 

Последните големи технически промени са отпреди сезон 2009 г. Следващите са планирани за 2014 г., когато трябва да бъдат въведени новите двигатели (1,6 л, V6, турбо). Дотогава не се очертават сериозни размествания.

 

- Невероятно трудно е (да подобряваш колите), защото няма реални промени в правилата в сравнение с тазгодишните. Догодина ще е петият сезон след тези от 2009 г. Екипите се доближават един до друг, вижда се колко са конкурентни от факта, че тази година осем различни пилоти спечелиха победи — обясни англичанинът пред autosport.com.

 

Вследствие на това и най-малкият фактор може да се окаже предимство в битката, смята Нюи:

 

- Получихме демонстрация колко критично е положението в момента. Във всеки старт има толкова много променливи, които могат да причинят разместване на болидите. Много се говореше за гумите и те са важни, тъй като всяка кола работи различно с тях в сравнение с тези на съперниците. Понякога определена конфигурация или температури пасват на даден автомобил повече, отколкото на конкурентите. И всичко това означава, че е трудно един автомобил да доминира — добави Нюи.

 

Защо сега трябва да си мажем очичките така с втория болд. Защо не каза, че преди е имал мноооого повече свобода от сега...щото, за да си бърз сега трябва да откриеш абсолютно всяка задна врата оставена от правилата, а преди не беше така и г-н Нюи много добре знае това. Удобно е позабравил Марио Илиен и "Илмор", които единия път му дават предимство, а после не. Е, верно, че и Берилия беше намесен, но двигателя на Мкл винаги им е бил силен(като мощност) с изключение на недоразумението Пежо.

 

едит: А имаше време, когато ако новия болид не е поне 2 секунди по-бърз от стария....значи нещо не е както трябва

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Алонсо номер 1 според шефовете на отборите

13.12.2012 | Й. Севов, снимка: Getty Images Shell | 0 коментара Фернандо Алонсо

 

Въпреки загубената титла при пилотите в последното състезание, Фернандо Алонсо спечели гласовете на тим шефовете в класацията за най-добър пилот за годината. Тази анкета се провежда ежегодно от Аутоспорт. В нея испанецът печели със сериозна преднина, събирайки 269 точки. Втори е трикратният световен шампион Себастиян Фетел, чийто точки са 198. Осем от дванадесетте шефове са предпочели пилота на Ферари.

 

Класирането се провежда от пет години насам, Алонсо печели за втори път, като през 2010 г. ситуацията се повтори – испанецът загуби титлата в последното състезание, но бе избран за номер едно от шефовете.

 

Въпреки неприятните отпадания заради технически проблеми на Люис Хамилтън, англичанинът е на трето място в анкетата, следван от Кими Райконен.

 

Оценяването на пилотите е станало според актуалната точкова система във Формула 1 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1).

 

Топ 10 на тим шефовете:

 

1. Фернандо Алонсо 269

2. Себастиян Фетел 198

3. Люис Хамилтън 177

4. Кими Райконен 176

5. Дженсън Бътън 104

6. Марк Уебър 66

7. Нико Хюлкенберг 50

8. Нико Розберг 30

9. Серхио Перес 30

10. Фелипе Маса 27

 

Баси...все повече съвпадения с мои мнения.

 

И сега....дано оная френска чикия Грожан изгуби кокпита си за следващия сезон или ако го запази - състезание да не завърши...гнусен френски педал. И колите и пилотите им са такива....педалски. :angry: Негърче да е първородния му син :angry:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Хауг напусна Мерцедес, чувствайки отговорност

17.12.2012 | Магдалена Райчева, снимки: Getty Images Shell и Мерцедес | 0 коментара

Норберт Хауг е напуснал Мерцедес поради факта, че се чувства отговорен за слабото представяне на отбора през последния сезон, заяви Ники Лауда.

 

- Във вторник бях на срещата на борда в Щутгарт за пръв път в новата си роля. В края беше абсолютна изненада, когато Хауг подаде оставката си. Свалих си шапката заради него, защото основното, което изрази бе, че се чувства отговорен за слабото представяне тази година и си е взел подходящото заключение – разказа австриецът.

 

Трикратният световен шампион продължи с уважение:

 

- Ако трябва да съм честен има много малко мениджъри на тази висока позиция, които биха направили подобно нещо. Аз лично много съжалявам за това. Бих бил щастлив ако можех да работя с него.

 

Лауда също така призна, че напускането на Норберт Хауг оставя голяма празнина в отбора и че в момента няма човек, който може да заеме позицията му.

 

В тази връзка се появиха и спекулации, че Мерцедес обмисля привличането на шефа на тима на Ред Бул Кристиан Хорнер. Те обаче бяха отхвърлени след като Хелмут Марко разкри, че англичанинът е подновил договора си с Ред Бул за още няколко години.

- Хорнер удължи договора си с нас миналата седмица за още няколко години. Мерцедес закъсняха – каза докторът.

 

Коментар относно напускането на Норберт Хауг направи и президентът на германската федерация по моторни спортове Ханс Йоаким Щук. Според него вина за слабото представяне през годината има Рос Браун:

 

- Неуспехите във Формула 1 се дължат единствено на Рос Браун. Колата просто не беше достатъчно бърза. Той (Хауг) не е проектирал колата. Той беше човекът, който след всички тези десетилетия отново направи моторните спортове приемливи за Мерцедес.

 

Такааа...Хорнер за чий чеп им е. Той е кучката на Марко.

 

Аз за първи път виждам така явна критика към Рос Браун. По негов адрес аз няма да кажа нищо лошо, мога само да му сваля шапка, но тайно се надявам един маркиз да преглътне едно его и да направи едно добро дело.

 

А през последния половин век освен в ДТМ с тяхна кола и като ДОСТАВЧИЦИ на двигатели....кои са другите успехи на Мерцедес.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Макларън изпратиха Хамилтън със специално видео

17.12.2012 | Калоян Петров; снимка: Макларън | 0 коментара Люис Хамилтън

 

Екипът на Макларън направи специално видео за Люис Хамилтън преди празниците, с което си взе довиждане със състезателя. Пилотът подписа договор с Мерцедес и ще кара за екипа от Бракли от догодина.

 

От Уокинг отбелязват, че изминаха 17 години от мига, когато малкият Хамилтън се приближава да Рон Денис на церемонията за наградите на Аутоспорт и изрича думите:

 

- Някой ден ще карам за вас...

 

Цялата кариера на Люис до момента премина в Макларън. От картинга през успехите в британските серии Формула Рено през 2003-а, европейските серии Формула 3 през 2005-а, GP2 (2006) чак до Формула 1 и титлата през 2008 г. - всичко бе свързано с тима от Уокинг.

 

- Люис демонстрира колко далеч могат да те отведат страстта и отдадеността, когато имаш талант в управлението, но заедно и се забавлявахме през годините – се казва още в публикацията на уебсайта на Макларън.

 

Тимът направи видео, в което някои от хората, работили с Хамилтън, споделят какво означава за тях състезателят, както и интересни спомени от общите им преживявания.

 

 

Ако до няколко месеца не се обяви трансфера на Нюи(човека спечелил всички титли за питбулите) в Мерцедес за 2014....не виждам какво друго би подтикнало Луис да премине в Мерцедес и то след горния цитат. Пиян ли е бил, надрусан ли...не, че и Шумахер не направи такава лудост след шампионския сезон 95, ама взе със себе си една тумба народ дето се вика.

 

Аз лично му благодаря на Луис, че направи Мкл един по-слаб тим. Жалко, че Бруно Сена не отиде на неговото място :(

 

 

Фетел е плещил глупости отностно болида от тази и от миналите две години....по един шамар ли трябва да им се отпере на всички младоци, че да се осеферят...не знам.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

 

 

Фетел е плещил глупости отностно болида от тази и от миналите две години....по един шамар ли трябва да им се отпере на всички младоци, че да се осеферят...не знам.

 

 

Ако трябва да съм точен и категоричен, нашата кола от 2010 г. чисто по отношение на скорост бе по-добра от тази през 2011 и 2012 г.“, завършва с изненадваща оценка Фетел своя анализ.

 

Сухата статистика показва, че RB7 e по-доминантния болид, но в състезателно темпо RB6 беше непобедим. Единствено на Монца отстъпваше. Техническите проблеми го спъваха най-вече.

Link to comment
Share on other sites

Абе базикате се ама взе ROC Грожан. Ако не блъскаше толкова никак не е лош пилот.

Link to comment
Share on other sites

Абе базикате се ама взе ROC Грожан. Ако не блъскаше толкова никак не е лош пилот.

 

Кво като е взел ROC...ако гледаме ROC, Шумахер няма да е никъФ пилот дето се вика :laughing1:

 

То Жоре и аз да можех да подкарам болид и аз щях да съм не лош пилот...ама не мога...та и тая шибана, гнусна, анално разлигавена френска чикия, на която Фетел трябва да е благодарен до гроб и да му издигне паметник в Лувъра до Луй 14-ти лъвските мъде :angry1 :angry1 :angry1

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Ако няма проблеми вдругиден, Стефчо до 2098 година ще разсъждава фантастики от типа на това, че едва ли не Грожан Краша е направил Себастиан шампион за 2012... Като разбира се през цялото време Фетел е пил шампанско в падока... laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Ако няма проблеми вдругиден, Стефчо до 2098 година ще разсъждава фантастики от типа на това, че едва ли не Грожан Краша е направил Себастиан шампион за 2012... Като разбира се през цялото време Фетел е пил шампанско в падока... laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

ФАКТ. такава малка за 20 състезания...т.е ако оставите факта, че искате да ме дразните, а помислите, то всяка една грешчица, всяко стъпване на тревата е можело да реши титлата. Ама това няма как да се знае от началото на сезона. В началото на сезона единственото ясно беше, че Ф2012 изостава много и до края изоставаше, но не чак толкова. Алонсо направи перфектния сезон. И с лупа да ги търсиш, не можеш да му намериш грешки, за разлика от Фетел. Алонсо НЯМАШЕ и УНИКАЛНИЯ късмет на Фетел. Тия неща влизат в разговора единствно И САМО ЗАЩОТО Ферарито отсъпваше на Ред Була и то с бая. Ако разликата беше до 2 десети, то всички тия приказки след края на лятото нямаше да ги има. Има обаче и друго, Алонсо може никога повече да не направи такъв перфектен сезон, може пък и да нареди 4 поредни титли, може и Фетел да ги нареди...ще видим. Не съм врачка, за да знам.

 

Смятам, че на всички, които бяхте на последното състезание вие ясно, че не ми пука дали евентуален следващ шампион с Ферари ще се казва Алонсо, Маса, Денис или Стефан :D.

 

 

A че Грожан направи велика тъпотия, която изкара не един претендент за титлата и в последствие реши титлата....не е нужно да се говори. Педалчето съм го преклел да му се роди негърче....и то момиче ако може

 

По край тоя френски педал съм на път да зарежда и френската любов....само мандръсалка :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

няма значение. на теб и на още почти 7 млрд им е ясно какво е станало ;). Какво ще напишеш обаче е съвсем друга бира :D :D :D

 

Няма нищо за писане, един Ред Бул мога да ти дам да пийнеш! С три малки ракийки.

Link to comment
Share on other sites

Няма нищо за писане, един Ред Бул мога да ти дам да пийнеш! С три малки ракийки.

 

продължаваш да НЕ си водиш записки :laughing1:

 

Фрай смята, че Хамилтън е в същата категория като Фернандо Алонсо (Ферари), когато става дума за това да се взимат победи с автомобил, който не е най-силен сред всички останали:

 

- Според мен Люис и Алонсо са най-добрите пилоти. Ще направя уговорката, че и Себастиан Фетел може да е в тази група, но той винаги е имал най-силната кола и според мен трябва да се докаже. Фернандо свърши изключителна работа тази година

Link to comment
Share on other sites

С оглед на 07-ма и 09-та....сигурно и самия Дявол би предпочел пред Хамилтън :rolleyes:

 

По-рано през година пък каза, че не иска двама пилоти, които да си мътят водата...та да видим кви ще ги надроби.

 

едит: сега видях статията...."потенциален заместник на Алонсо"...

 

едит2: не виждам и нищо смешно. Пилотите в СЕГАШНАТА Ф1 от първа лига са Алонсо, Фетел и Хамилтън. След тях според мен е Бътън. Надявам се Перес и Хълк да блеснат още повече, а Бианки да вземе втория кокпит при ФИ....и те така

 

а аз...най-накрая да се намеря с Тамарчето :laughing1:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
"Все едно караме върху сурови яйца – не искам изобщо да натоварвам гумите. Иначе проста прескачаш границата и не стигаш доникъде."

 

Михаел Шумахер обяснява в интервю за CNN защо не харесва гумите

Link to comment
Share on other sites

Интересно. Бърни искал смяна на върха във Ф1. Всички знаем какво стана след 05-та и 08-ма, когато пак искаше смяна на върха - получи си я.

 

Ааа да и искам или Жул Верн...това де Жан-Ерик Верн или шибаняка Трошан(или и двамата) да си изгубят кокпитите...и шибаните френски марки да изчезнат...

Link to comment
Share on other sites

Ключова дума: френски...Трошан по народност е...?

 

Добре, че е фреската любов та все още да ги считам за нещо повече от амеби :laughing1:

 

За шансовете само искам да не се плашункаш...ама никак и да не се успокояваш естествено. :laughing1: :rolleyes:

 

 

Промените в аероотдела се оказали сериозна пречка за Мерцедес през 2012 г.

02.01.2013 | Калоян Петров; снимка: Мерцедес | 0 коментара

Промените в аеродинамичния отдел на Мерцедес се оказали едно от сериозните препятствия пред отбора във Формула 1, обясни шефът на тима от Бракли Рос Браун.

 

Отборът започна силно сезон 2012 г., дори спечели победа в Китай с Нико Розберг. Постепенно обаче представянето се влошаваше, докато в последните състезателни уикенди директно се правеха тестове, насочени изцяло към разработката на болида за новия сезон.

 

- Решихме да променим структурата на отдела по аеродинамика и бе нужно да изчакаме, докато изтече задължителната отпуска на новия шеф на департамента Майк Елиът. Вече се бяхме разделили с Люк Бижоа и се получи така, че известно време никой не заемаше поста – обясни Браун.

 

Във Формула 1 инженерите – особено тези, заемащи висши постове – са в шестмесечен задължителен отпуск след напускане на определен отбор. Елиът си тръгна от Лотус и нямаше как веднага да оглави аероотдела в Бракли, но това бе само един от проблемите.

 

- За нас бе важно и да пренастроим тръбата за работа с 60-процентови модели – продължи Браун. – Това бе необходимо, за да получаваме повече информация и да вземем максимума от работата с гумите Пирели. Бяхме наясно, че преходът от мащаб 50% към 60% ще ни позволи сериозен прогрес. Вече само два отбора работят с 50-процентови модели.

 

Англичанинът допълни също така, че непрекъснатото увеличаване на оборудването в аеротунела довело дотам, че просто нямало повече място. В крайна сметка всичко вече е по местата си и в Мерцедес са решени да вложат всичко от себе си, за да създадат конкурентоспособен автомобил за Люис Хамилтън и Нико Розберг.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

http://clubs1.bg/news/helmut-marko-razmahva-prast-na-uebar-25481

 

няма да слагам текста...тва специално е за РАПТОР и нетруута. Като го прочетат...ама внимателно ще разберат защо точно тях двамата поставям :). Наздраве от Хелмут Марко :D :D :D

 

Марко не се притеснява да припомни на Уебър, че ако не се съобразява с отборната политика, може настоящият сезон да бъде последният за него в Ред Бул.

 

Приготвяйте тефтерите :D

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...