Jump to content
BulForum.com

Помогнете да си дефинирам


Recommended Posts

ARPAnet, от това определение на UNESCO, ти можеш ли да изведеш аналогично определение за неграмотност?

Защото за неграмотност иде реч сякаш...

 

rargirov, полова дискриминация ли упражни по-горе?! ;)

кай ми ся чесНо...дреме ли ти на седалищните мускули, да не кажа на гъза нали...какво е определението за неграмотност.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply
Antares, благодаря много за помощта! Ама за злобния не съм много съгласна. Според теб съществуват ли природно злобни хора? Или такива, които са злобни по презумпция, първично злобни, без причина злобни?
За злобния би могло да се каже още. Просто на мен не ми се занимава. И не мисля, че тези човешки архетипи са вродени, генетични или зодиакални. Хората стават такива, благодарение на средата, обстоятелствата и силата на волята си.
Link to comment
Share on other sites

Добро утро! :) Отдавна не ми се е случвало да се събудя от само себе си, без нещо да ми пили по нервите с малоумен звук. Хубаво е да ми спират така нета от време на време, примерно веднъж седмично, да се наспивам едни допълнителни 5-6 часа сън; а като се събудя, да имам и нет. Ех-ееее… това се казва балансирана услуга с грижа за клиента. Да помислиш за неговия сън, добро настроение и примерно манджа. Като се събуди човек сам и се усеща наспан, настроението му е много по-различно, някак стресът все едно не съществува.

Ама ето как улитам в някакви мисли, а после се чудя и аз как съм могла да изпиша толкова глупости. В горния абзац чак за петльово кукуригане се бях замечтала.

Хайде да видя сега с какво ще си разваляме настроението? ;)

ARPAnet, ако сериозно ме питаш повечето неща, значи сме я втасали. :laughing: Нямам нищо против въпросите, ама някои са очеизвадно отговори. Та почвам сега да ти коментирам мнението и кой знае какво ще стане. И за да не се изплашите от стената от текст, ще сложа един спойлер и чиста работа.

Прави ми впечатление, че на моя въпрос не ебаваш да отговориш, ама за сметка на това си задал един цял нов конспект. Може би идеята ти е била, да ме заринеш с въпроси, които са възможно най-далечно свързани с темата, белким се ошашавя и зарежа определенческите си щения? Или може да си искал да съзра нещо в тези въпроси? Да го ударя на чувства, на емоции, на някакви неведоми разсъждения и така да стигна и аз до твоето мнение? Това бяха все риторични въпроси към избора ти на стил, с който така мило си общуваме тук. ;)

Та защо съм решила, че смелост е антоним на страх? В свое оправдание мога да напиша, че не съм аз. Така са решили лингвистици, за почти всички езици, които съм способна да проверя. При това още от зараждането на латинския, на база старогръцки – така са решили, а после е останало и във всички латинопроизводни и гръкопроизводни езици. Та антоними са. :)

 

Което води до следващия ти въпрос – дали могат да съществуват едновременно? Повечето определения за човешки нагласи, които включват в себе си моментни състояния - могат. Примерно можеш едновременно да обичаш и да мразиш, да изпитваш противоречиви чувства, но може човек и да градира в противоречиви посоки; примерно да е интелигентен и неграмотен. Но когато говорим за грамотен и неграмотен – това са демографски показатели, които се следят последните стотина години усилено. Дори има ЕС директиви за понижаване процента на неграмотността в членуващите държави. А и е политика в много страни, където неграмотността е сериозна. Та този демографски фактор не са измислили да е противоречиво възможен. Или си грамотен, или не си. Правят тестове на деца на 15 години, именно за да преценят този фактор. Идват в дадено училище, специална комисия, натоварена с провеждането и анализите от този тест, раздават теста на децата и после правят разни заключения за неговото попълване. Така ни класираха миналата година на последно място в ЕС. (Виж тазистатийка.)

След като попълни едно петнадесетгодишно дете такъв тест, то той се оценява в двете му крайности. Под 80% решен тест - неграмотни, над 80% - грамотни. Няма оценка полуграмотен, временно неграмотен, временно грамотен и т.н. Затова да съществуват едновременно като представа грамотен-неграмотен е още по-разтегливо понятие, приличащо малко на "лека форма на тежка депресия". Ти може би си имал предвид определението „интелигентен и неграмотен"?

Това се надявам, че отговаря и на „простичкия" ти въпрос? Да, ако не си грамотен, то значи си неграмотен – толкова е просто в случая. 'Фатката е да го дефинираш второто.

И защо изобщо реши, че човечеството става по-неграмотно? :) Защото не знаят, че периодичната таблица не е подредена по азбучен ред ли?

 

Защото е зависимост човешка. Когато около нас ни заобикаля информационно поле с буквално фантастични способности, на фона на представите преди 100 години за достъп до информация, хората не виждат смисъл да запомнят най-елементарните неща. Ние сме вид, който е направил доста научни открития до момента, цялата ни цивилизация се крепи на тези открития. А някои от тях са особено важни за определянето на грамотността на човек. Важни са, защото са устояли на вековете проверка и не са се издънили до момента никъде. Примерно такова откритие е атомният номер. Не е нужно да знаеш цялата периодична система наизуст, но да не знаеш логиката на подредбата ѝ е съвсем друга бира. Просто защото вероятността да намерим химичен елемент по-прост от водорода, клони към отрицателни стойности. При това не става дума само за нашата планета… А като написах „планета", това е другият фрапантен пример който искам да ти дам – добре е да знаем подредбата на планетите в собствената ни слънчева система. Или поне на най-близките от тях, поне първите 7, защото вероятността да изскочи изневиделица планета между Марс и Юпитер е нищожна. А знанието за тези елементарни открития е важно, не за да се правиш на интересен нейде из форумите, а защото се явяват основни знания, имащи значение при лична комуникация. Офлайн такава – виждаш се с някой и има какво да си кажеш с него, различно от това кой какво е ял днес и колко е спал, респ. ср*л. :blush:

А иначе ми е много интересно кои са тези „други" знания, които според теб изместват тези старите? Може ли да посочиш някои от тях?

 

За момента с историята и науките изобщо, искам също да ти напиша нещо. Историята е малко трики наука, която се различава от повечето точни науки по едно съществено нещо. При физиката, математиката, езикознанието, химията, биологията и литературата логиката е, че колкото е по-старо дадено откритие, което е устояло на техническия прогрес, толкова е по-надеждно. Докато при историята – колкото по-назад във времето се опитваме да гледаме, толкова по-неясни изводи можем да направим. Така че не случайно не включих исторически и философски въпрос в примерното тестче.

Все едно да покажеш на човек от преди 100 години един съвременен монитор. Ще стои и мига умно пред него, защото ще му се губят разни базови знания които ти имаш, без дори да ги осъзнаваш може би. Но в света на науката имат същата стойност като инфото за подредбата на периодичната таблица. Мога да ти давам още безброй примери за подобно безполезно инфо което си получила по един или друг начин. Помага ти да разбираш света около теб, но пред някой който е задълбал в съответната сфера твоите познания имат точно нулева стойност. :)

 

Именно, ARPAnet! Еволюцията на обществото ни се променя с ужасно бързи темпове, не просто някакви 100 години, а буквално всяка година. И минимумът знания, който един грамотен човек следва да притежава, за да бъде адекватен за такова общество, нарастват. Трудно се догонва вече този минимум. А докато да стигнеш до усвояването на „безсмисленото инфо", ако си неграмотен, има бая път да извървиш. Но ще ми е интересно да видя някои от тези „безброй примери за безполезно инфо", което смяташ, че съм получила по един или друг начин. Тук се сещам за едно приятелче, което казваше: „Инфото е като скъпа ку*ва, която ходи където си поиска и струва много пари!„ Та въпрос на гледна точка е, когато/ако догребеш до там, че дори да можеш да си позволиш безполезно инфо, то пак няма такова. Но допускам и да бъркам.

 

Сега се сещам за друг пример. Когато брат ми кандидатстваше след 7ми клас бяха решили, че е задължително да положиш изпит по математика и литература. Е, децата които ги влечеше математиката и съответно математическите гимназии се представиха по-добре с този изпит, издъниха се по литература. За други е било обратното, имало е такива които са дали средни резултати и по двата предмета, но без да бляснат в нито единият. Кой е по-по-най ? :) Няма такъв, всеки ще си е ОК в неговата си среда."

Изпитите обикновено целят именно да се профилират интересите на дадено дете в академичен аспект. Тези изпити съдържат и доста по-сложни въпроси от онези за установяване на грамотност. Но не случайно към 8-и клас децата държат изпити, които включват четене-писане-смятане. Ако не ги умее тези три неща едно дете на 15, то забавя академичното си развитие в пъти. Представи си колко „сляп" е един човек, който не може да чете? Не случайно в Грузия ги водят инвалиди, а и винаги съм смятала, че именно заради този им закон, Грузия се води държавата с пълните 100% грамотност сред населението. ;)

 

М/у другото, прави ми впечатление, че се опитваш да поставиш равенство м/у неграмотен и необразован :))

 

Точно така! Те са синоними. Ако мерилото за грамотност и неграмотност е образованието, то следователно необразован=неграмотен. Разбира се, ти си свободен да посочиш друго мерило за неграмотен и ще ми е интересно да го прочета. :)

 

Към допълнението ти: Циганинът от Факултето трудно е завършил и 4-и клас, името си без грешка не може да напише, продава гласа си за 20лв по време на избори, не плаща ток, вода, данъци, краде, живее от помощи, на гърба на обществото... А моят преподавател може да пише, чете, смята, има прекрасна обща култура, потресаващи знания и желание да ги предаде на обществото, утопично мислене, за да преподава за толкова малко пари..., но според дефиницията на ЮНЕСКО, той следва да е неграмотният. Защото избира с кого и как да общува, може би по причините, които и аз преди малко изпитах, че трябва да те разбера, интерпретирам, обяснявам и т.н. неща, които са ужасно лесно достъпни и проверими. Примерно е до това да напишеш „демографски характеристики" и „синонимен речник" в някоя търсачка.

Хух, ами това следва да е. :unsure:

 

 

Antares, извинявай на теб ще ти отговоря когато си пооправя настроението.

Link to comment
Share on other sites

@Triti :)))))) Страхотни обяснения, благодарско, но знам какво е антоним, просто не съм убеден, че смелостта има каквото и да е общо със страха, че да ги поставим като антоними. Може би е въпрос на лично виждане ;) А и нали търсеше дефиницията на едно от двете, е добре е първо да си я намериш преди да решиш кое ще да му е антонима ;)

 

Защо задавам въпроси - за да си отговориш сама на тях, може пък да достигнеш до решението на загадката. :) Чувствата ти и емоциите ти са последното което ме вълнува.

И да, със сигурност не съм попитал дали неграмотността и грамотността могат да са едновременно валидни за някого. Нз защо си го предположила дори. :)

 

За полето от информация - да, но освен да намерим информацията ние трябва да можем и да я използваме, иначе стойността и е нулева. Но едва ли това има нещо общо с образователната система която ги създава тези неграмотни хора. Последният път когато проверих - гугъл беше забранен за използване по време на изпит в училищата и университетите :)) . Та вместо да търсим вината в глобалната мрежа, по-добре да се обърнем към предишното поколение което се е погрижило за грамотността и знанията на актуалното такова. :) Напълно съм убеден, че наличието на интернет няма нищо общо с падането на необходимите знания за изкарване на 3-ка в училище. А щом е по-лесно - децата учат по-малко, вадят си оценките и продължават, но не са и виновни, толкова са изискали от тях.

 

След училище ... опитвам се да си представя как бих получил огромна част от знанията които имам без наличието на интернет, или поне колко време би ми отнело да ги получа ако нямаше интернет... Отиде ми кариерата ... :) . Та в моят случай изгежда, че успявам да запомня важното за мен инфо и да филтрирам излишното, запомняйки, че то съществува и къде мога да го намеря при нужда. И се оказва, че това ми е достатъчно, че да имам успешна кариера ;")

Разбира се за лаладжийски разговори в кафето съм запомнил достатъчно.

 

А тук идва и въпроса ти за излишното инфо което имаме - повечето хора сигурно знаят принципа на работа на 4 цилиндров двигател с вътрешно горене, вероятно могат да си представят и разни други части от автомобила, но въпреки това сигурно 50% от тях не се сещат да си проверят маслото на колата дори, или не знаят защо го проверяват или не знаят какви са онези 2 литра с които се мери двигателят им. 2 литра какво? :) Но се сещат за онези цилиндърчета които готино се движат едно след друго благодарение на горенето. 90% от тях си мислят, че дизеловите двигатели работят на същият принцип като бензиновите, но те грешат :)).

Е оказва се, че това е едно доста безполезно инфо за 90% от тях :))

 

Друго пример - когато завършвах тета учихме за електронно лъчеви тръби, много интересна технология, но дори към онзи момент вече имаше течно кристални монитори. Днес вече имаме органични диоди които се използват за източник на светлина в екрана. Радвам се, че знам как работи електронно лъчевата тръба :))

Знаеш, че компютъра ти се захранва с електричество, че за битови цели се използват 220 волта които може да те убият. Много хора знаят, че ел. палките използват много по-високо напрежение, но дали знаят причината то да не е смъртоносно за разлика от 220те волта в контакта? :“) А защо онези готините електрошокове които гледаме по докторските сериали се слагат от двете страни на сърцето, а не примерно в/у едната ти ръка ?:“)

 

Като съм тръгнал за токове - всички плащат всеки месец едни сметки за ток, но колко разбират какво точно мерят електромерите им? :) Дали знаят как да си изчислят колко ще им спести новата 7 ватова крушка в сравнение с 50 ватовата която са имали преди това ?

Тези неща се учат и по физика в средните училища. Убеден съм, че всички които са провеждали теста за грамотност ги имат тези знания и биха могли да ми отговорят на въпросите, за да не се окажат неграмотни в моите очи. За мен това са базови знания.

Не мога да се сетя дали по физика се учеше за радио вълни, ефир ... Но определено беше забавно да чета разбиранията ти за wi-fi каналите блокирани от рутера ти. Да, wireless-а се базира на същите онези радио вълни които би трябвало да са споменати в учебниците по физика, но ти със сигурност не направи връзката м/у едното и другото :) .

Ако не знаеш всички тези неща които изброих означава ли, че си неграмотна? Нали живеем в 21 век, радиото и електричеството са открити преди бая време, ползваме ги навсякъде в ежедневието си, би трябвало да знаем за какво става дума, наистина са бейсик технологии. И ако не ги разбираме, за какво са ни тези парченца знания които имаме? За лаладжийство в кафето?

 

Все още ли мислиш, че грамотността има нещо общо с това дали знаем коя е 4-тата планета ? :) Много образовани и знаещи хора ще се окажат неграмотни, вероятно и професора ти, ако приложим зададените от мен въпроси, на които трябва да можем да отговорим след като държим дипломи поне за средно образование :)

Ако според теб грамотен и неграмотен са антоними - не е необходимо да дефинирам неграмотността след като имаме дефиниция за грамотност. Но дори без лингвистичното заиграване - ще ти дефинирам неграмотност ако ми кажеш кое е средното положение м/у грамотен и неграмотен. В случай, че няма такова то всеки който не влиза в дефиницията за грамотен директно изпада в тази за неграмотен, защото няма какъв друг да бъде. :)

 

А за циганина - не си споменала какво му е нивото на образование, от написаното излиза, че може да е и вишист, но това едва ли би променило нещо в случая. :))

В крайна сметка от кога образованието гарантира, че няма да извършваш някоя от характерните за циганина дейности? :))

 

PS: Ей да не се засилите да ми обяснявате, че знаете как да си проверите маслото! :D

Link to comment
Share on other sites

кай ми ся чесНо...дреме ли ти на седалищните мускули, да не кажа на гъза нали...какво е определението за неграмотност.

 

За задника не знам ама нейната Мутка силно се вълнува от това.

Link to comment
Share on other sites

PS: Ей да не се засилите да ми обяснявате, че знаете как да си проверите маслото! :D

 

Аз знам - отварям вратата на хладилника и то винаги си е на втория рафт. :laughing:

 

Между другото...все още ме мъчи мисълта - аз неграмотен ли съм, след като не знам (по-точно - "не знаех") какво е клетъчна органела, но пък знам всичките неща, които си изброил в поста си - без да съм завършил 'автото', знам всяка една фаза и принцип на двутактовите и четиритактовите двигатели ; без да имам автомобил с дизелов или пък роторен двигател, прекрасно съм запознат, и то в подробности, с принципа им на действие ; мога с часове да говоря за кинескопи, матрици...кое с какво се осветява и по какъв начин е разположено, колко харчи, какви са му предимствата...защо те удря електрошока, а пък не те убива...че даже знам не само коя е петата планета, ами й знам и спътниците, и не само нейните. И всичките тези неща ги знам дори не от училището, а от собствената си заинтересованост в различни области. И въпреки това тая клетъчна органела ми разказа играта - вече не мога да спя, след като разбрах, че била нещо много елементарно и е непростимо да не я знам. :)

Link to comment
Share on other sites

Аз съм напълно съгласен с определението на ЮНЕСКО за "грамотност".

 

За задника не знам ама нейната Мутка силно се вълнува от това.

 

Егати трола.

Link to comment
Share on other sites

Аз знам - отварям вратата на хладилника и то винаги си е на втория рафт. :laughing:

 

Между другото...все още ме мъчи мисълта - аз неграмотен ли съм, след като не знам (по-точно - "не знаех") какво е клетъчна органела, но пък знам всичките неща, които си изброил в поста си - без да съм завършил 'автото', знам всяка една фаза и принцип на двутактовите и четиритактовите двигатели ; без да имам автомобил с дизелов или пък роторен двигател, прекрасно съм запознат, и то в подробности, с принципа им на действие ; мога с часове да говоря за кинескопи, матрици...кое с какво се осветява и по какъв начин е разположено, колко харчи, какви са му предимствата...защо те удря електрошока, а пък не те убива...че даже знам не само коя е петата планета, ами й знам и спътниците, и не само нейните. И всичките тези неща ги знам дори не от училището, а от собствената си заинтересованост в различни области. И въпреки това тая клетъчна органела ми разказа играта - вече не мога да спя, след като разбрах, че била нещо много елементарно и е непростимо да не я знам. :)

хахаха, пък аз си нямам ;/

Ами нз, според мен тези неща нямат много общо с грамотността, освен ако не започнем да я делим на - техническа грамотност, Х грамотност, Z грамотност .... :)))

Но щом планетата е толкова важна, то и тези неща ми се виждат важни на мен :“)

С любопитство чакам отговора на Трити :))

Link to comment
Share on other sites

ARPAnet, опитвам се да ти следя мисълта, но не смогвам да сглобя какво твърдиш. Избери си някакво становище и ако не ти пречи, ще се радвам да го видя по-аналитично представено. :unsure:

 

Страхотни обяснения, благодарско, но знам какво е антоним, просто не съм убеден, че смелостта има каквото и да е общо със страха, че да ги поставим като антоними. (1) Може би е въпрос на лично виждане;) (2)

 

1.„И в двата случая са налице общи семи, които при антонимите не са само различни, но и противоположни. Когато една дума има синоними, те могат да бъдат също антоними на думата, с която се противопоставя доминантният синоним: страхлив - смел (храбър,безстрашен), разум (ум,разсъдък)-безумие(безразсъдство). Една и съща лексикална единица може да се употреби с други, едновременно в антонимни и синонимни отношения. Това явление се определя като антонимия на синонимните редове или като синонимия на антонимните противопоставяния."

Из „Лексикология на българския книжовен език". Също и тук.

Би трябвало да те убеждава горното.

2. Не, не е в случая въпрос на лично виждане. Въпрос на лексикология* е.

 

А и нали търсеше дефиницията на едно от двете, е добре е първо да си я намериш преди да решиш кое ще да му е антонима ;)

(Тука се просълзих от смях! )

1. Не е „едно от двете", а само едно:

Имам острата нужда да сравня разбиранията си за следните определения:

 

- Неграмотен…

 

2. Антонимното и синонимното универсалие са термини от езикознанието, а като такива не предполагат философска и битийна дефиниция. Обикновено първо се дефинира определението, после се класифицира. Тук също питам за дефиниция, ето тук:

„ARPAnet, от това определение на UNESCO, ти можеш ли да изведеш аналогично определение за неграмотност?"

„Защо задавам въпроси - за да си отговориш сама на тях, може пък да достигнеш до решението на загадката. Чувствата ти и емоциите ти са последното което ме вълнува."

Супер помощ от твоя страна, оценявам я съвсем като бъзик. То е все едно да попиташ някой колко е часа, а той да ти отговори в брой цезиеви трептения, с посланието, че ако сам си преброиш, може да стигнеш до някакво решение на загадката. :Д Ся ако имаш становище, не ме разхождай из конспекта, а го дай. (Мжд. За неграмотност питах. )

А за втората част от тази ти мисъл, ето откъде произлезе подозрението ми: "Или тогава ще намесим и самосъхранението, за да не поставяме смелостта в ситуации в които да изглежда като глупост в очите на околните ? :")"

 

И да, със сигурност не съм попитал дали неграмотността и грамотността могат да са едновременно валидни за някого. Нз защо си го предположила дори.

 

И простичък въпрос - ако не отговаряш на дефиницията за грамотен, то какво си в такъв случай? Нещо посредата ? :)

 

За полето от информация - да, но освен да намерим информацията ние трябва да можем и да я използваме, иначе стойността и е нулева.

Точно така. За използването на информацията си трябва базово грамотно ниво. Човек трябва да е грамотен. :excl:

 

Та вместо да търсим вината в глобалната мрежа, по-добре да се обърнем към предишното поколение което се е погрижило за грамотността и знанията на актуалното такова. Напълно съм убеден, че наличието на интернет няма нищо общо с падането на необходимите знания за изкарване на 3-ка в училище. А щом е по-лесно - децата учат по-малко, вадят си оценките и продължават, но не са и виновни, толкова са изискали от тях.

Не ми звучиш много убеден. Нещо повече – този ни разговор в малоумни часове от денонощието е доказателство, че наличието на нет е определящо за някои събития. И те не са прости от вида на: Няма да си говорим лично, тука ще спамим народите. А те са далеч по-сериозни, с характерен личностен момент. Хората имат по-голяма възможност да общуват и разменят мисли, благодарение на мрежата, имат също откритото поле да се запознават с нови и интересни хора, да обменят мисли, знания, лични неща… Но глобално се оказва, че хората, ползващи И-нет всекидневно са чувствително по-самотни в душата си, от онези, които биха те попитали: Абе кой е тоя човек Интернет?! Всеки говори за него?

Принципът на усвояването на информация е същият. Колкото по-свободен и лесен достъп имаме до нея, толкова по-малка нужда съзираме в себе си да я запомним. Нейното изобилие не ни образова, напротив – действа ретроградно в поколенчески аспект. И учителите не са виновни, нито родителите, цялото ни общество е виновно… ако изобщо трябва да търсим вина, което само по себе си, не е много рационален подход.

 

А тук идва и въпроса ти за излишното инфо което имаме - повечето хора сигурно знаят принципа на работа на 4 цилиндров двигател….

(съкратих цитата, но го имам предвид в цял вид)

Това не е „излишно инфо" а непълно. Освен това грамотността не значи още досетливост, сръчност, грижа, намерение и т.н.

По другите ти въпроси, ето мнението ми:

2л двигател, в моя случай 1,9л. е общият обем на горивните камери на 4-те цилиндъра.

За електрошоковете – напрежението е голямо, но мощността е малка, предизвиква само мускулен спазъм.

За дефибрилаторите – ако тях имаш предвид (?!) – два са, като т. А и т. Б, където да протече ток. Или както ни учеха в училище ЕДН.

За какво мерят електромерите изобщо не искам да захващам темата, че ще откараме тука с един съфорумец сигурно няколко страници писания. Тежка тема е. Но не се съмнявай, че мога да си сметна колко ми харчи една крушка, просто не съм го правила до сега – не ми се вижда особено важно.

Пък за рутера ми какво толкова ти беше смешно? И никъде не съм писала, че блокира нещо рутера ми. Обясних го и по възможно най-простия начин какво знам по темата и какво целя. Пък ако не си много стиснат, дай да се посмеем всички поне? ;)

Относно последната част от поста ти, искам пак да ти напомня, че в тази тема се опитвам да намеря някакви дефиниции за разни определения. В случая – „Неграмотен".

Ако смяташ, че неграмотността трябва да се измерва и със знания по ДВГ, електротехника, електроника, медицинска апаратура и нови средства за защита, не съм против, просто го упомени?

И лично ще дам линк към мнението ти на w00x-a, да види, че моите критерии не са никак завишени, дори са супер занижени. ;)

А за циганите във Факултето, веднъж на 25 години имат по един абитуриент от там. Сам си направи изводите. И да – огромната част са със завършен четвърти клас.

 

В крайна сметка от кога образованието гарантира, че няма да извършваш някоя от характерните за циганина дейности?

 

Ти май изобщо не ми следиш старанието… въпреки, че го обясних 6 поста по-горе. Дефиницията на ЮНЕСКО го гласи, тая дето ти я даде: "Literacy involves a continuum of learning in enabling individuals to achieve their goals, to develop their knowledge and potential, and to participate fully in their community and wider society."

Вероятно нямат предвид под „да участват пълно в техните общности и общества", че пълното участие на циганите в обществото е като престъпници или примерно справедливо да отнемат ценните придобивки на други членове от същите тези общества. :lol:

 

И сега преди да си се отплеснал, ARPAnet, в разни други измерения, би ли опитал да дефинираш определението "неграмотен"? ;)

Link to comment
Share on other sites

Кофтии, би ме за страхливостта... А иначе имах предвид, че в по-по-по-по-предният ти пост имаше едно списъче с думички на които търсиш значението. Мисля, че една от дуото страх/смелост беше в този списък, не помня коя ... :) А среднощните постове - по-добре да си спамя тук с теб от колкото да блея в прозореца :)) Но може да бъдем културни форумци и да минем на лично или какввото предпочиташ

 

За грамотността - новата ми паразитна думичка ...

 

Чудесно, ти си умно момиче/жена, но има много хора които не знаят част от тези неща, но това не ги прави неграмотни. Нито ги изключва от списъка на грамотните.

 

И това не са философски термини /грамотност/неграмотност/, сама показа, че ходят и правят разни тестове с които определят дали дадено дете е грамотно или не. Не знам какво представляват тестовете, не ми се и търси. В статията говореха за това дали могат да четат, предполагам, само предполагам, че теста е свързан с четене, разбиране на текст, анализиране на текст. Което от своя страна се вписва в определението на ЮНЕСКО. Придават измерим вид на това чудо "грамотност". Щом го мерят - има ясни граници, не попаднеш ли в тях означава, че си неграмотен. Нямаш алтернативи, не е нужно да имаш дефиниция за двете неща, не е нужно да опитваш да измериш двете неща.

Моята дефиниция е кратичка - неграмотен е човек който не покрива изискванията за грамотност.

Това не го прави глупав, не го прави необразован, просто го прави неграмотен. И да, ако смяташ, че твоят професор не се вписва в дефиницията за грамотност на ЮНЕСКО - ми изглежда, че е неграмотен, мисля, че ще го преживее като факт и няма да му скапе денят.

 

Амии пише да участват, от тук нататък всеки е свободен да го тълкува както си иска. Мангала не се е затворил и изолирал в някоя пещера, нали? Да не е терорист? :D

 

А идеята на примерите е да разширя списъка ти от задачки от викторина за деца, с още такива, та да се усетиш, че не е това начина да мериш грамотност.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Прескачате ми постовете в последно време, но се надявам временно да сте избрали да ме игнорирате. :)

Проблемът с дефинициите все още ме подгризва, но поне вече имам по-голяма представа какво ще рече "неграмотен" в различните общества. За моя изненада проблемът с дефинициите взе че се реши от само себе си. Неграмотността, страхливостта, възпитанието, злобата и остроумието, както и някои други човешки градации, се оказаха подвластни на локална интерпретация и най-вече дефиниция. Неграмотно би било да не знаете как и от какво се прави куете - местната бира в Судан - ако сте суданец, а ако не сте - това си е въпрос за прилична сума в някое предаване за знаещи люде.

И така, днес реших да си преобразувам темата в нещо малко по-предполагащо лични мнения. Взех такова решение, тъй като в момента назряха в мене някои различия относно личните ни предпочитания. Ясно е, че на вкус и цвят приятели няма, но пък не пречи и да обсъдим просторно някои... хммм... интересни явления.

Това, което ме гложди в последно време, е че за някои тенденции в човешките вкусове съществуват очаквани развития. И дори за някои по-шантави такива съм се авто-обзаложила. А сега остава и да ... авто-изгубя облога си! :laughing:

 

Така например един такъв бас ми се явява градацията в мъжките аксесоари за бради и мустаци. Отдавна имам теория, че ако за жените би било естетически издържано да носят бради и мустаци, то аксесоарите за тях биха отдавна надхвърлили и най-смелите ни очаквания. Изобилия от фибички, шнолички, спирали, цветни екстеншъни, рисунки, подплънки, ластичета, лакове, гелове, парфюми... и т.н.; дори бихме имали някои съвсем нови аксесоари по темата, примерно "гел за наболи нежни мустаци тип Мерилин Монро". :)

Това, което съм се автобасирала по темата е, че и мъжете бихте изобретили специфични аксесоари за бради и мустаци, но този път чисто мъжки. Не, че нямате мрежичка за спане, която се поставя на мустаците, но горе-долу с мрежичката се изчерпват аксесоарите ви по темата. Гел и пяна за бръснене, както и афтършейв (боже! как се пише това на български!), не са кой знае какви попълнения към скромната ви колекция от... неща за бради и мустаци.

Затова искам да ви попитам за личното ви мнение по темите:

 

1. Какво мислите за тази чисто мъжка естетична норма - да имате бради и мустаци?

2. За или против сте нови аксесоари за бради и мустаци?

 

Разбира се, всичко свързано по темата, ще съм благодарна ако изтъкнете щедро. :)

Link to comment
Share on other sites

За брадата и мустаците ми е поставен ултиматум - "или аз, или брадата" :lol:

 

Иначе ми е отколешна идея, да пусна викингска брада и да я правя на плитка и тогава бих сложил някаква метална скоба за захват. Ама уви - прекалено рядък ми е лицевия мухъл.

Link to comment
Share on other sites

Аз имах по едно време педерастка брадичка, после самия аз станах педераст. После я махнах, защото Виден и компания искаха да правят любов с мен, защото и те са... педерасти... :effemine3:

На тази снимка си личи предостатъчно:

41403833399443016891380.jpg

 

Правена е с ластички :lol:

 

На тази снимка и аз и Чистача сме с бради, но на него не му личи много.

 

37544721715954136977604.jpg

 

Но като се замисля, почти няма чиляк от форума, който да не съм виждал с брада по един или друг начин.

 

Аз лично без брада не съм бил от повече от 2 години. Винаги имам някаква. Бръсна се само преди сватби. Следващата брада, която ще пусна, ще я наплета и ще я нанижа със Сваровски. Няма шега.

Link to comment
Share on other sites

Следващата брада, която ще пусна, ще я наплета и ще я нанижа със Сваровски. Няма шега.

 

Е те тогава Стефчо те е земал одма! laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

gayviolet.gif

Link to comment
Share on other sites

Оказва се, че има много модели бакенбардо-мустако-бради.

Ето, искам да покажа някои от забавните.

 

a97821_g289_3-tail.jpg

 

a97821_g289_2-pacman.jpg

 

ultimate_fumanchu_beard.jpg

 

funny-beard-spiral-shape.jpg

 

Забравих да коментирам леко и един специфичен вид брада, която наричам "мръснишка". :)

 

Ето за това става дума:

 

735668-male-model-with-leather-jacket-and-beard.jpg

 

1283234318ffG68U.jpg

 

А тази по-долу, дори не съм сигурна, че е вид брада... на мене ми се струва, че е оставено просто там да расте наволя и каквото се получи. :) Но пък идеята е хубава.

 

5316997g.jpg

Link to comment
Share on other sites

ний мъжете мое да сме просто ама пределни ни е ясно що па точно "мръснишка" е оназ брадъ дет е достатъчно израснала за да не дере, но пък добре би гъделичкала некои силно инервирани меки части от женскотот яло.

по въпроса за афтършейвъ(т)*: имаше преди време дискусия как по-правилно се пише на български: "охдеколон" или "ойдеколон", или точното му име зависи от спиртното съдържание както в прудукта за след бръснене така и в кръвта на потребяващия. отделно че в проведената анкета според географския произход на участника се появиха и нови предположения от типа на "въйдеколон" или "уеуедеколон"**. абе въобще - мазаница. всъщност може да се окаже че точно тъй и трябва да се нарича, защото антисептичните свойства на тез препарати са според мен уекинко съмнителни.

 

(2)и не, няма да чета цялата тема. много дълги ги пишете тия постове.

 

 

------------------

* (знам че е за непълен член, щото пълните членове таквиз лиготии не ползуват)

** проучването продължава. чувствайте се свободни да участвувате. ако не друго поне трити ще има кво да чете и ще забрави началото на темата(вж. т.(2)).

 

едит: резервни запетайки, че нещо артисаха при сглобяването:,,,,,,,,,,,,

Link to comment
Share on other sites

Ясно ти е таратанци, Мобо! ( :) )

Мръснишка й викам, защото изглежда мръснишки. Прибавя един разхайтан пиянски вид, като на човек склонен да плюе в чакални и да пикае по саксии. :laughing: Поне това е моята асоциация и те уверявам, че няма нито грам сексуален подтекст (освен, боже би, че лицето с такава брада, ми изглежда като дърта ***** - извинявам се за френския).

Link to comment
Share on other sites

 

Но като се замисля, почти няма чиляк от форума, който да не съм виждал с брада по един или друг начин.

 

 

Как бе, мене кога ме видя с брада. Баси хората, ей така от нищото и в затвора може да те вкарат :D

Link to comment
Share on other sites

Как бе, мене кога ме видя с брада. Баси хората, ей така от нищото и в затвора може да те вкарат :D

 

Твойта е такава една мръснишка, нищо не разбираш! laughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Е те тогава Стефчо те е земал одма! laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

gayviolet.gif

 

няма ли да диаманти - труднo :D :D :D :D

 

47482_154682961215045_7906319_n.jpg

 

МръсникОт :D :D. Mного ме забавляват тия колажи от камерата.

На дамите със замък около Аспен, ще отговоря на ЛС :D

 

Aма без брада ми дават от 90 до 93-ти набор, та....няма как, трябва да сме без брада(за сега) :D

Link to comment
Share on other sites

Rargirov, че и повечето са с мъснишките бради... ;)

... дори Еди Нортън...

Ама много се надявах един коментар за мнението си да дадеш, а ти - линк...

После нека не ви е чудно защо не си общуваме нещо по-различно от това дето дават по новините. ;)

 

Психара, разгледах ти снимките и смятам да ти кажа мнението си, ако и да не си приритал за него.

Първата ти брадица е някаква жизнерадостна такава, с три идеи по-тънка от веждите; прииска ми се да я пробвам как се държи като фитил. ( ;) )Иначе на снимката човек има усещането, че са ти хванали точно романтичния поглед; аха-аха да се зацелуваш с фотограф/кат/а. ;)

Втората снимка показва по-мъжествена брада, но от очилата не мога да видя веждите, за да съдя колко те е променила.

С мустак снимка имаш ли?

Link to comment
Share on other sites

За горенето - гори. Няколко пъти имаше опити за палеж на брадицата. Тя не трябваше да се получи толкова гейска, ама... Съдба.

 

С мустак нямам. Не съм оплешивял още. Ако стане - може и мустак да пусна. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...