Jump to content
BulForum.com

Форумни картинг състезания


zlobil

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 796
  • Created
  • Last Reply

Вчера един познат, дето не е от Пловдив беше дошъл да покара и отидох да се видим. Качих се и аз да му правя компания и тъй като времето и пистата следобяд бяха в идеално състояние, без да искам се класирах за малкия финал следващата неделя (засега). :)

 

П.П. Забележка към Виден - предният път като карахме просто пистата не беше още в ред иначе картовете наистина не са по-бързи от старите от миналата година, но са по-стегнати и по-добри като цяло...отделно, на теб ти се падна единственият развален. :P

Link to comment
Share on other sites

Доста трябва да се постараеш да ме убедиш... Все още едно голямо разочарование се таи в мен. Между другото искаш ли да си купиш и ти лична каска че вече съм напипал "жилата"

Link to comment
Share on other sites

Аз ще карам с рицарски шлем :lol: , само внимавайте да не набарам някой в завоя да е преди мен , да си стяга пломбите ,че ги избивам :devil

 

Новите още не съм ги пробвал , май е време и като гледам днес се очертава да е слънчево (дано)

Може да се пробвам на някоя обиколка :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Доста трябва да се постараеш да ме убедиш... Все още едно голямо разочарование се таи в мен. Между другото искаш ли да си купиш и ти лична каска че вече съм напипал "жилата"

Сам ще се убедиш след време...а за каските - кажи какви модели са и на какви цени, щото и аз съм намерил едно местенце с каски на LAZER.

Между другото с 200 сс, на суха писта, вече без проблем си взимам всяка обиколка за 55-56 секунди, а с 270 сс - 53 секунди и в момента съм на трето място в текущата ранглиста. :)

Чакам някой съвсем "сух" ден за да пробвам 'ротакс'-а - там е истината...15 500 оборота ; на края на правата стига над 150 км/ч., а за ускорението не ща да говоря...не случайно оставяш депозит и подписваш декларация, че ако се потрошиш на някой завой сам си си виновен, а и ще плащаш потрошените части. :P

Link to comment
Share on other sites

Сам ще се убедиш след време...а за каските - кажи какви модели са и на какви цени, щото и аз съм намерил едно местенце с каски на LAZER.

Между другото с 200 сс, на суха писта, вече без проблем си взимам всяка обиколка за 55-56 секунди, а с 270 сс - 53 секунди и в момента съм на трето място в текущата ранглиста. :)

Чакам някой съвсем "сух" ден за да пробвам 'ротакс'-а - там е истината...15 500 оборота ; на края на правата стига над 150 км/ч., а за ускорението не ща да говоря...не случайно оставяш депозит и подписваш декларация, че ако се потрошиш на някой завой сам си си виновен, а и ще плащаш потрошените части. :P

 

Искаш да ми кажеш че си се качвал на оная дивотия? Или си слушал разкази? За каските ще се разберем допълнително.

Link to comment
Share on other sites

 

Искаш да ми кажеш че си се качвал на оная дивотия? Или си слушал разкази? За каските ще се разберем допълнително.


Не съм се качвал на "дивотията" - мои познати (от малките финали) се качиха, а аз тогава нямах пари за депозит, а и бях разтегнал сухожилие на лявата ръка, но ако времето утре е подходящо, смятам да го направя.
А иначе преди малко попрочетох от този сайт интересни неща....

Например...оказва се, че тези, дето ние караме любителската (четиритактовите 200 сс и 270 сс) всъщност се водят indoor (за вътрешни писти) и реално конските им сили, приравнени към стандартен автомобил от 1 тон са само ~ 40 hp, което се равнява на една доста мъничка малолитражна градска количка.

Обратното - 'Ротакс'-ите се водят outdoor, ускоряват от 0 до 100 км. за 5.5 секунди, максималната им скорост както казах е над 150 км/ч, а конските сили, приравнени към стандартен автомобил от 1 тон са ~ 250-300 hp - това са доста сериозни параметри както виждаш и съответно тръпката е несравнима с това, на което сме карали досега.
Link to comment
Share on other sites

с вашите възможности на "картинг майстори" по-добре не се качвайте на най големите пробвай онези с жетоните с форма на мотор , те са идеални за вас и вашите умения :D

Link to comment
Share on other sites

 

с вашите възможности на "картинг майстори" по-добре не се качвайте на най големите пробвай онези с жетоните с форма на мотор , те са идеални за вас и вашите умения biggrin.gif


Нека се поучим от "МАЙСТОРА" (дали не трябваше да го напиша с по-голям размер на шрифта за повече уважение... tongue.gif )...всъщност Васко кара много добре, но мноооогооо по-добре играе еър-хокей - там наистина е в стихията си, особено когато удря с юмрук по 'хокея' и замерва от яд противника си с шайбата. :lol:

_________________________________________________________________________


Сега по другата тема - вчера се качих на Ротакс-а и ще споделя малко впечатления от първото ми качване....

За да се качиш на Ротакс, трябва да си над 15 години и преди това да си покрил норматива от 53 секунди на 270 сс. Оставяш депозит от 200 лв. и попълваш декларация с данните си, в която заявяваш, че поемаш отговорността от евентуална катастрофа + евентуални щети по колата. Неприятното е, че на декларацията е поместена схема на един Ротакс, разбит на части, като на всяка част има сложена цена колко ще й плащаш ако я строшиш (общата сума излиза някъде над 3000 евра). Неприятно е, защото тази схема ми стоеше в главата, докато карах и не можех да се отпусна като хората, тъй като отстрани на всеки завой няма гладка полянка, по която да се плъзна с кеф ако излезна от завоя, а навсякъде е с гуми и ако се нацеля в тях със 150 км/ч...със сигурност ще ме накарат да платя половината кола. :woot
Когато се кара Ротакс, пистата се освобождава от всички клиенти с малките коли. Няма смисъл да се взимат по-малко от 7-8 обиколки (аз взех 10), защото в първите 5, колата общо взето само загрява гуми, а и обиколките минават толкова бързо, че докато се усетиш - свършват.
Вътрешността е достатъчно широка (по-широка и по-дълга от малките картове)...аз бях в 'единицата', а ми казаха, че 'двойката' дори била още по-дълга, което ще рече, че дори и laury75 ще може комфортно да се помести вътре. tongue.gif Пали се с бутон и се гаси с едно лостче до него.
За 10-те обиколки общо взето разучавах как се държи колата на пистата, как действат спирачките и най-вече как да работя с газта. Това последното е най-сложно, защото реално на 200 сс (че даже и на 270 сс) даваш газ до дупка и практически никъде не натискаш спирачката, докато с тази кола спирачката си е абсолютно задължителна. За рязко натискане и помпане на газта забравете...просто е неприложимо ; при подаване на газ набирането е бързо и плавно, но има един доста проблемен момент - когато оборотите стигнат около 10 000-11 000 изведнъж се включва нещо подобно на турбо, колата рязко увеличава скоростта и оборотите мигновено скачат на максималните 15 500 - един вид...от 0 до 90 набираш за 5 секунди, а от 90 до 150 - за 4 tongue.gif . На дългата права това не е проблем, но е проблем на по-късите прави, защото още не мога да усетя кога и дали ще включи турбото, а ако съм доближил вече следващия завой и се включи...работата става дебела.
Спирачките са двойно вентилирани и спират добре...при по-рязко натискане дърпат леко вдясно, но в нормалната посока на пистата повечето завои са десни и понякога дори може да използваш това леко занасяне.
Впечатленията ми като цяло са добри. Щеше ми се да го нямаше това 'турбо', а оборотите да се вдигаха равномерно по целия диапазон, но с малко практика и с това се свиква. За начинаещите като мен, карането на колата предоставя доста потенциал...Като се има предвид, че заради първоначалното проучване (и схемата с цените на частите в главата ми tongue.gif ) карах доста предпазливо и само на дългата права натисках повече...правех по 50 секунди на обиколка. Мои познати, които по принцип си карат добре, а и вече са навъртяли по 50-60 обиколки на ротаксите, взимат обиколката за 46...48 секунди, а иначе с доста практика не е проблем да се смъкне и на 44 секунди.

Това е в общи линии....малко скъпо удоволствие е (3.50 лв на обиколка), но ако ги имаш парите си заслужава. :punk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

айде да покараме тая седмица , аз съм свободен абсолютно всеки ден след 7 ако има навити да отидем да направим по 1-2 бири :lol:

Link to comment
Share on other sites

айде да покараме тая седмица , аз съм свободен абсолютно всеки ден след 7 ако има навити да отидем да направим по 1-2 бири :lol:

Е да де...който може - ще кара, който не - ще се утешава с бира. :P ...няма нищо, Васко - на теб ще ти дадем камерата да ни снимаш, а после ще ти подарим един диск да гледаш и да се учиш. :lol:

 

Майтапът настрана...ако сте навити казвайте, щото към края на седмицата заминавам за известно време...

Link to comment
Share on other sites

Майтапът настрана...ако сте навити казвайте, щото към края на седмицата заминавам за известно време...

 

аз съм навит , стига да е след 7 и да съм дрогиран с кафета :P

няма лошо да има още един самоубиец на пистата нали :)

Ако се съберем хора ще е добре

Link to comment
Share on other sites

emi aide de stanaxme 3ma , o6te 3-4 4oveka da se saberat i da otivame prez sedmicata 4e wikenda nqma da sam v plovdiv , 4akame viden da se proqvi s organizatorskata si darba i da ni sabere vsi4kite ovce

Link to comment
Share on other sites

На линия съм заедно с четвъртък следобеда включително. Макар че на тия таралясници не ми се качва ще ми е приятно да покараме и да се видим. Пламене още един чупен ако ми се падне и ще има диви скандали...

Link to comment
Share on other sites

Ами значи четвъртък...ако сте свободни...и ако не вали.

 

П.П. Аз вече се похвалих в друга тема, ама няма да пропусна да го направя и тука. :bgrin:

Класирах се за големия финал през октомври. :punk

Нали знаете как е на малките финали - 3 серии с по 10 човека (общо 30) дали най-добро време през текущия месец, всяка серия прави по 2 манша в права и обратна посока и първите трима с най-добри времена от всяка серия участват на малкия финал.

Аз се паднах във втора серия - голям майтап беше...направих тактиката на "празното пространство". :devil

В първия манш ми се падна сравнително добър карт - на пол-позишъна карах "туристическата", за да мога да стартирам последен и съответно на старта пуснах всички останали с половин обиколка преди мен и чак тогава стартирах...и разбира се дадох първо време в серията си. :D

Във втория манш (в обратна посока) ми се падна един карт, дето като му натиснеш спирачката и почти гасне....трябва веднага да напомпаш 2-3 пъти, за да зацепи отново....но го усетих още на загряващата обиколка и след това карах без никаква спирачка, което си беше трудно, особено на първия ляв завой преди няколкото остри завоя след дългата права...както и да е...средно от двата манша съм дал най-добро време с по 54+ сек. на обиколка.

На финала отново ми се падна добър карт, с който направих добро време на пол-позишъна и после нямах кой знае какви проблеми до края на самото състезание.

Връчиха ми купа и разни тематични сувенири...а на стълбицата помислих, че никога няма да мога да я отворя тая бутилка шампанско...накрая я отворих все пак де... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ха ха ти ли бил Пламен, знаех си, че съм те виждал някъде :) Аз бях този с червената шапка :)

Новобранецът, дето ми дишаше праха... :devil

Майтап бе, Уили...добре караш и нямаш проблем още този сезон да отидеш на големия финал. :punk

Аз не съм физиономист, но като те видях нещо ми щукна, че съм те виждал някъде, но тъй като се срещам със стотици хора и трудно мога да запомня кой откъде го познавам (трябва да го видя поне 2 пъти :P )...помислих, че сме се засичали и друг път на пистата...понеже тукашните фенове (Раптор, Злобил, Пит Бул, Лари и останалите) съм ги виждал повече от 2 пъти, та поне тях не мога да ги объркам... :laughing:

 

П.П. Към останалите, дето се канят да се събираме: предлагам да не правим официално състезание (понеже вече са много неравностойни силите :lol: :lol: )...а просто да си покараме заедно по 7-8 обиколки и да седнем на по бира или кой к'вото пие...

Link to comment
Share on other sites

Новобранецът, дето ми дишаше праха... :devil

Майтап бе, Уили...добре караш и нямаш проблем още този сезон да отидеш на големия финал. :punk

Аз не съм физиономист, но като те видях нещо ми щукна, че съм те виждал някъде, но тъй като се срещам със стотици хора и трудно мога да запомня кой откъде го познавам (трябва да го видя поне 2 пъти :P )...помислих, че сме се засичали и друг път на пистата...понеже тукашните фенове (Раптор, Злобил, Пит Бул, Лари и останалите) съм ги виждал повече от 2 пъти, та поне тях не мога да ги объркам... :laughing:

 

П.П. Към останалите, дето се канят да се събираме: предлагам да не правим официално състезание (понеже вече са много неравностойни силите :lol: :lol: )...а просто да си покараме заедно по 7-8 обиколки и да седнем на по бира или кой к'вото пие...

Класирах се за голямия, щото Сашко бее под 18 и аз като трети над 18 също ще участвам.

А къде сме се срещали: Продадох ти стария си плейър дето не работеше, а ставаше само за флаш памет мисля :)

Link to comment
Share on other sites

Аз само ша гледам... Както винаги.. :)

Аз пък 'штъ нътикъм' в една кола, щото тебе ако те чакаме да се наканиш... ;)

 

@Lil`Nigga, да бе...сега като писа в темата се сетих вече...а иначе от форума съм купувал неща от поне 150 човека. :)

Link to comment
Share on other sites

Пламене ВЕДНАГА минимум 20% за подписа на Психара!!! Иване и без тва си 4 шамара на кредит, брой още два щи откършам за тая работа :devil

Link to comment
Share on other sites

Пламене ВЕДНАГА минимум 20% за подписа на Психара!!! Иване и без тва си 4 шамара на кредит, брой още два щи откършам за тая работа :devil

Поне 40% може ли...или 20% + от всеки по 2 шамара (по негов избор).

Иване, не си прави майтап, щото това с фалшивите подписи най-много го мразя - 15-та точка аз съм я добавил... ;) Сменяй си подписа колкото често искаш, но не и в разрез с правилата...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...