Jump to content
BulForum.com

Форумни картинг състезания


zlobil

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 796
  • Created
  • Last Reply

Вчера един познат, дето не е от Пловдив беше дошъл да покара и отидох да се видим. Качих се и аз да му правя компания и тъй като времето и пистата следобяд бяха в идеално състояние, без да искам се класирах за малкия финал следващата неделя (засега). :)

 

П.П. Забележка към Виден - предният път като карахме просто пистата не беше още в ред иначе картовете наистина не са по-бързи от старите от миналата година, но са по-стегнати и по-добри като цяло...отделно, на теб ти се падна единственият развален. :P

Link to comment
Share on other sites

Доста трябва да се постараеш да ме убедиш... Все още едно голямо разочарование се таи в мен. Между другото искаш ли да си купиш и ти лична каска че вече съм напипал "жилата"

Link to comment
Share on other sites

Аз ще карам с рицарски шлем :lol: , само внимавайте да не набарам някой в завоя да е преди мен , да си стяга пломбите ,че ги избивам :devil

 

Новите още не съм ги пробвал , май е време и като гледам днес се очертава да е слънчево (дано)

Може да се пробвам на някоя обиколка :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  R_a_p_t_o_R said:
Доста трябва да се постараеш да ме убедиш... Все още едно голямо разочарование се таи в мен. Между другото искаш ли да си купиш и ти лична каска че вече съм напипал "жилата"

Сам ще се убедиш след време...а за каските - кажи какви модели са и на какви цени, щото и аз съм намерил едно местенце с каски на LAZER.

Между другото с 200 сс, на суха писта, вече без проблем си взимам всяка обиколка за 55-56 секунди, а с 270 сс - 53 секунди и в момента съм на трето място в текущата ранглиста. :)

Чакам някой съвсем "сух" ден за да пробвам 'ротакс'-а - там е истината...15 500 оборота ; на края на правата стига над 150 км/ч., а за ускорението не ща да говоря...не случайно оставяш депозит и подписваш декларация, че ако се потрошиш на някой завой сам си си виновен, а и ще плащаш потрошените части. :P

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Сам ще се убедиш след време...а за каските - кажи какви модели са и на какви цени, щото и аз съм намерил едно местенце с каски на LAZER.

Между другото с 200 сс, на суха писта, вече без проблем си взимам всяка обиколка за 55-56 секунди, а с 270 сс - 53 секунди и в момента съм на трето място в текущата ранглиста. :)

Чакам някой съвсем "сух" ден за да пробвам 'ротакс'-а - там е истината...15 500 оборота ; на края на правата стига над 150 км/ч., а за ускорението не ща да говоря...не случайно оставяш депозит и подписваш декларация, че ако се потрошиш на някой завой сам си си виновен, а и ще плащаш потрошените части. :P

 

Искаш да ми кажеш че си се качвал на оная дивотия? Или си слушал разкази? За каските ще се разберем допълнително.

Link to comment
Share on other sites

 

  R_a_p_t_o_R said:

Искаш да ми кажеш че си се качвал на оная дивотия? Или си слушал разкази? За каските ще се разберем допълнително.


Не съм се качвал на "дивотията" - мои познати (от малките финали) се качиха, а аз тогава нямах пари за депозит, а и бях разтегнал сухожилие на лявата ръка, но ако времето утре е подходящо, смятам да го направя.
А иначе преди малко попрочетох от този сайт интересни неща....

Например...оказва се, че тези, дето ние караме любителската (четиритактовите 200 сс и 270 сс) всъщност се водят indoor (за вътрешни писти) и реално конските им сили, приравнени към стандартен автомобил от 1 тон са само ~ 40 hp, което се равнява на една доста мъничка малолитражна градска количка.

Обратното - 'Ротакс'-ите се водят outdoor, ускоряват от 0 до 100 км. за 5.5 секунди, максималната им скорост както казах е над 150 км/ч, а конските сили, приравнени към стандартен автомобил от 1 тон са ~ 250-300 hp - това са доста сериозни параметри както виждаш и съответно тръпката е несравнима с това, на което сме карали досега.
Link to comment
Share on other sites

с вашите възможности на "картинг майстори" по-добре не се качвайте на най големите пробвай онези с жетоните с форма на мотор , те са идеални за вас и вашите умения :D

Link to comment
Share on other sites

 

  zlobil said:

с вашите възможности на "картинг майстори" по-добре не се качвайте на най големите пробвай онези с жетоните с форма на мотор , те са идеални за вас и вашите умения biggrin.gif


Нека се поучим от "МАЙСТОРА" (дали не трябваше да го напиша с по-голям размер на шрифта за повече уважение... tongue.gif )...всъщност Васко кара много добре, но мноооогооо по-добре играе еър-хокей - там наистина е в стихията си, особено когато удря с юмрук по 'хокея' и замерва от яд противника си с шайбата. :lol:

_________________________________________________________________________


Сега по другата тема - вчера се качих на Ротакс-а и ще споделя малко впечатления от първото ми качване....

За да се качиш на Ротакс, трябва да си над 15 години и преди това да си покрил норматива от 53 секунди на 270 сс. Оставяш депозит от 200 лв. и попълваш декларация с данните си, в която заявяваш, че поемаш отговорността от евентуална катастрофа + евентуални щети по колата. Неприятното е, че на декларацията е поместена схема на един Ротакс, разбит на части, като на всяка част има сложена цена колко ще й плащаш ако я строшиш (общата сума излиза някъде над 3000 евра). Неприятно е, защото тази схема ми стоеше в главата, докато карах и не можех да се отпусна като хората, тъй като отстрани на всеки завой няма гладка полянка, по която да се плъзна с кеф ако излезна от завоя, а навсякъде е с гуми и ако се нацеля в тях със 150 км/ч...със сигурност ще ме накарат да платя половината кола. :woot
Когато се кара Ротакс, пистата се освобождава от всички клиенти с малките коли. Няма смисъл да се взимат по-малко от 7-8 обиколки (аз взех 10), защото в първите 5, колата общо взето само загрява гуми, а и обиколките минават толкова бързо, че докато се усетиш - свършват.
Вътрешността е достатъчно широка (по-широка и по-дълга от малките картове)...аз бях в 'единицата', а ми казаха, че 'двойката' дори била още по-дълга, което ще рече, че дори и laury75 ще може комфортно да се помести вътре. tongue.gif Пали се с бутон и се гаси с едно лостче до него.
За 10-те обиколки общо взето разучавах как се държи колата на пистата, как действат спирачките и най-вече как да работя с газта. Това последното е най-сложно, защото реално на 200 сс (че даже и на 270 сс) даваш газ до дупка и практически никъде не натискаш спирачката, докато с тази кола спирачката си е абсолютно задължителна. За рязко натискане и помпане на газта забравете...просто е неприложимо ; при подаване на газ набирането е бързо и плавно, но има един доста проблемен момент - когато оборотите стигнат около 10 000-11 000 изведнъж се включва нещо подобно на турбо, колата рязко увеличава скоростта и оборотите мигновено скачат на максималните 15 500 - един вид...от 0 до 90 набираш за 5 секунди, а от 90 до 150 - за 4 tongue.gif . На дългата права това не е проблем, но е проблем на по-късите прави, защото още не мога да усетя кога и дали ще включи турбото, а ако съм доближил вече следващия завой и се включи...работата става дебела.
Спирачките са двойно вентилирани и спират добре...при по-рязко натискане дърпат леко вдясно, но в нормалната посока на пистата повечето завои са десни и понякога дори може да използваш това леко занасяне.
Впечатленията ми като цяло са добри. Щеше ми се да го нямаше това 'турбо', а оборотите да се вдигаха равномерно по целия диапазон, но с малко практика и с това се свиква. За начинаещите като мен, карането на колата предоставя доста потенциал...Като се има предвид, че заради първоначалното проучване (и схемата с цените на частите в главата ми tongue.gif ) карах доста предпазливо и само на дългата права натисках повече...правех по 50 секунди на обиколка. Мои познати, които по принцип си карат добре, а и вече са навъртяли по 50-60 обиколки на ротаксите, взимат обиколката за 46...48 секунди, а иначе с доста практика не е проблем да се смъкне и на 44 секунди.

Това е в общи линии....малко скъпо удоволствие е (3.50 лв на обиколка), но ако ги имаш парите си заслужава. :punk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

айде да покараме тая седмица , аз съм свободен абсолютно всеки ден след 7 ако има навити да отидем да направим по 1-2 бири :lol:

Link to comment
Share on other sites

  zlobil said:
айде да покараме тая седмица , аз съм свободен абсолютно всеки ден след 7 ако има навити да отидем да направим по 1-2 бири :lol:

Е да де...който може - ще кара, който не - ще се утешава с бира. :P ...няма нищо, Васко - на теб ще ти дадем камерата да ни снимаш, а после ще ти подарим един диск да гледаш и да се учиш. :lol:

 

Майтапът настрана...ако сте навити казвайте, щото към края на седмицата заминавам за известно време...

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Майтапът настрана...ако сте навити казвайте, щото към края на седмицата заминавам за известно време...

 

аз съм навит , стига да е след 7 и да съм дрогиран с кафета :P

няма лошо да има още един самоубиец на пистата нали :)

Ако се съберем хора ще е добре

Link to comment
Share on other sites

emi aide de stanaxme 3ma , o6te 3-4 4oveka da se saberat i da otivame prez sedmicata 4e wikenda nqma da sam v plovdiv , 4akame viden da se proqvi s organizatorskata si darba i da ni sabere vsi4kite ovce

Link to comment
Share on other sites

На линия съм заедно с четвъртък следобеда включително. Макар че на тия таралясници не ми се качва ще ми е приятно да покараме и да се видим. Пламене още един чупен ако ми се падне и ще има диви скандали...

Link to comment
Share on other sites

Ами значи четвъртък...ако сте свободни...и ако не вали.

 

П.П. Аз вече се похвалих в друга тема, ама няма да пропусна да го направя и тука. :bgrin:

Класирах се за големия финал през октомври. :punk

Нали знаете как е на малките финали - 3 серии с по 10 човека (общо 30) дали най-добро време през текущия месец, всяка серия прави по 2 манша в права и обратна посока и първите трима с най-добри времена от всяка серия участват на малкия финал.

Аз се паднах във втора серия - голям майтап беше...направих тактиката на "празното пространство". :devil

В първия манш ми се падна сравнително добър карт - на пол-позишъна карах "туристическата", за да мога да стартирам последен и съответно на старта пуснах всички останали с половин обиколка преди мен и чак тогава стартирах...и разбира се дадох първо време в серията си. :D

Във втория манш (в обратна посока) ми се падна един карт, дето като му натиснеш спирачката и почти гасне....трябва веднага да напомпаш 2-3 пъти, за да зацепи отново....но го усетих още на загряващата обиколка и след това карах без никаква спирачка, което си беше трудно, особено на първия ляв завой преди няколкото остри завоя след дългата права...както и да е...средно от двата манша съм дал най-добро време с по 54+ сек. на обиколка.

На финала отново ми се падна добър карт, с който направих добро време на пол-позишъна и после нямах кой знае какви проблеми до края на самото състезание.

Връчиха ми купа и разни тематични сувенири...а на стълбицата помислих, че никога няма да мога да я отворя тая бутилка шампанско...накрая я отворих все пак де... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  Lil`Nigga said:
Ха ха ти ли бил Пламен, знаех си, че съм те виждал някъде :) Аз бях този с червената шапка :)

Новобранецът, дето ми дишаше праха... :devil

Майтап бе, Уили...добре караш и нямаш проблем още този сезон да отидеш на големия финал. :punk

Аз не съм физиономист, но като те видях нещо ми щукна, че съм те виждал някъде, но тъй като се срещам със стотици хора и трудно мога да запомня кой откъде го познавам (трябва да го видя поне 2 пъти :P )...помислих, че сме се засичали и друг път на пистата...понеже тукашните фенове (Раптор, Злобил, Пит Бул, Лари и останалите) съм ги виждал повече от 2 пъти, та поне тях не мога да ги объркам... :laughing:

 

П.П. Към останалите, дето се канят да се събираме: предлагам да не правим официално състезание (понеже вече са много неравностойни силите :lol: :lol: )...а просто да си покараме заедно по 7-8 обиколки и да седнем на по бира или кой к'вото пие...

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Новобранецът, дето ми дишаше праха... :devil

Майтап бе, Уили...добре караш и нямаш проблем още този сезон да отидеш на големия финал. :punk

Аз не съм физиономист, но като те видях нещо ми щукна, че съм те виждал някъде, но тъй като се срещам със стотици хора и трудно мога да запомня кой откъде го познавам (трябва да го видя поне 2 пъти :P )...помислих, че сме се засичали и друг път на пистата...понеже тукашните фенове (Раптор, Злобил, Пит Бул, Лари и останалите) съм ги виждал повече от 2 пъти, та поне тях не мога да ги объркам... :laughing:

 

П.П. Към останалите, дето се канят да се събираме: предлагам да не правим официално състезание (понеже вече са много неравностойни силите :lol: :lol: )...а просто да си покараме заедно по 7-8 обиколки и да седнем на по бира или кой к'вото пие...

Класирах се за голямия, щото Сашко бее под 18 и аз като трети над 18 също ще участвам.

А къде сме се срещали: Продадох ти стария си плейър дето не работеше, а ставаше само за флаш памет мисля :)

Link to comment
Share on other sites

  Psihara^^ said:
Аз само ша гледам... Както винаги.. :)

Аз пък 'штъ нътикъм' в една кола, щото тебе ако те чакаме да се наканиш... ;)

 

@Lil`Nigga, да бе...сега като писа в темата се сетих вече...а иначе от форума съм купувал неща от поне 150 човека. :)

Link to comment
Share on other sites

Пламене ВЕДНАГА минимум 20% за подписа на Психара!!! Иване и без тва си 4 шамара на кредит, брой още два щи откършам за тая работа :devil

Link to comment
Share on other sites

  R_a_p_t_o_R said:
Пламене ВЕДНАГА минимум 20% за подписа на Психара!!! Иване и без тва си 4 шамара на кредит, брой още два щи откършам за тая работа :devil

Поне 40% може ли...или 20% + от всеки по 2 шамара (по негов избор).

Иване, не си прави майтап, щото това с фалшивите подписи най-много го мразя - 15-та точка аз съм я добавил... ;) Сменяй си подписа колкото често искаш, но не и в разрез с правилата...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...