jozo Posted Thursday at 08:58 PM Share Posted Thursday at 08:58 PM Мерси Митак. Мен ми е ясно, че нищо няма да и стане и спокойно мога да я карам и после да им я върна, пък следващия след мен да реве, как се чупи едно след друго. Обичам да си поддържам техниката и дори ся синтетични масла, с какви ли не добавки и прочие си губят качествата и съм виждал какво става в последствие. Да кажем, че не ми е О.К. умишлено да съсипвам техниката и на тоя след мен да му го набия да си блъска главата. В книжката пише на 30к или 1 година се сменя масло, маслен, въздушен филтър, филтър купе. На 60к или 2г. освен тея неща се сменят свещи и т.н. Пише и за антифриза и спирачна течност на 120к, ремък с ролки на 150к., обтегача за хибридната система 180к. Отделно при всяко посещение в сервиза са длъжни да проверяват 28 неща, като всички течности, дискове, накладки, т.н и най-интересното за мен антикорозионно покритие(как по дяволите се проверява това?) и ако се налага се сменя нужното. Същите тея неща съм ги намирал в сайта на производителя и са копие 1:1 като в сайта. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted Thursday at 09:24 PM Share Posted Thursday at 09:24 PM Антикорозионното покритие вероятно е в някакъв определен цвят. Или се мер,и както се мери дебелина на боя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deus_pld Posted Friday at 04:19 AM Share Posted Friday at 04:19 AM @jozo Би ли споделил колко ти струваше първото обслужване масла + филтри? Предполагам в официалния сервиз си ходил, след като е нова колата? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted Friday at 05:56 AM Share Posted Friday at 05:56 AM Хах, аз сменям на 8k маслото. Ама дет' се вика - който го е страх от мечки да не си купува боксеров двигател За разхода няма да се обаждам, че още не съм напълно преживял разликата между газ и бензин Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Friday at 08:33 AM Share Posted Friday at 08:33 AM Още не съм я обслужвал, чакам да стане 15к. Като я взех от магазина ги питах и тогава беше 340 лв. за всичко. Преди време разбрах, че са коригирали цената и естествено е леко нагоре. При мен разликата в разхода сега ми е малка в +, щото карам на бензин, но като цяло не е фрапиращо. Е вчера както видяхте 5.7, като старата по същия маршрут даваше 10-11 газ, ако дигаш над 120 за повече време стигаше и 14/100. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mIRCata Posted Friday at 11:10 AM Share Posted Friday at 11:10 AM От Велико Търново, през прохода, после магистралата, 4 човека, багажника пълен с куфари, климатик, 140 през повечето време, накрая показа под 6. Корола крос, хибрид. Инсигнията щеше да е 7, и малко някъде на такива дълги. В града е 8-10, сега хибрида показва пак в града 4-5 според колко я натискам и изминатото разстояние. Ако е малко по-дълго разстоянието пада средния разход, но на късите си е разход Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chasti Posted Friday at 02:00 PM Share Posted Friday at 02:00 PM (edited) Антикорозионното предполагам е за отдолу... Пак предполагам, ще се гледа на око дали е там или се е отмило. При нужда, ще се добавя... А ако цялостно е нарушено, може би махаме старото първо, преди да нанесем ново. Edited Friday at 02:03 PM by chasti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Saturday at 07:35 AM Share Posted Saturday at 07:35 AM Това ми е незнам кое поред Рено, за да има проблем с ръждата или трябва да е блъскана и ремонтирана некачествено или да е каран в страна с тежък климат. Жена ми има Клио от Австрия, майстора ми смени цялото окачване. Всеки един болт беше без глава и клеясал до последно. В тая ситуация дори купих нови носачи, шенкили и прочие. Да обаче купето няма и точка ръжда или подобно. Та проблем с точно това не очаквам докато колата е моя. Хибридната система е отлична, но основно за каране в града. На извънградско, няма особена разлика и не е никакъв проблем да докараш разход 1:1 с хибрида. А аз моята кола в града не я карам, само извънградско и за това и не ми беше голяма драма да не е пълен хибрид. Рено на новия хибрид обещават в Клио 6 разход от 3.9/100 по WLTP. На Симбиоз например със стария хибрид 1.6 без проблем докарват 4.1-4.2 в града, като на извънградско е 5.5.- 6 някъде. Интересното в Рено хибридната система е, че ползват 2 предавки за електромотора и 4 за ДВГ. Колата до 80 км./ч. винаги се движи на ток, освен ако не и смачкаш газта и почва да помага ДВГ. Електрониката постоянно си решава коя точно предавка от електромотора или ДВГ да използва и ги синхронизира. Над 80 понякога може да се движи и само на ток в зависимост от терен и нужното ускорение, но в повечето случаи ДВГ помага. При японските производители като Тойота и Субару е различно и там обичат да ползват CVT кутии. Нисан на Кашкай Е-power пък направиха съвсем друга измишльотина. Колата винаги се задвижва от ел.мотор, като ДВГ върти само генератор. Има и малък акумулатор, който е буферен. Та много са интересни тея технологии, ама толкова сложни, та жална му майка на българина дето ще си купи втора ръка кола и ще иска да я кара докато умре... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted Saturday at 09:58 AM Share Posted Saturday at 09:58 AM Честно казано, при този разход 4-6 л/100 км, не бих дал никога толкова пари за хибрид или подобно…. бензинката ми гори между 5 и 6 литра… изобщо не виждам защо трябва да си го причинявам и да имам толкова системи с потенциални скъпи ремонти/проблеми в дългосрочен план…. Виж, ако хибрида ми дава до 2 литра макс и мога да движа повечко на ток, и мога да си го зареждам от домашния ФЕЦ вече стават по-разумни нещата… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chasti Posted Saturday at 10:27 AM Share Posted Saturday at 10:27 AM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Saturday at 10:27 AM Share Posted Saturday at 10:27 AM Много зависи ако караш основно градско и само за някой почивки извънградско определено си струва. За градско няма как иначе да харчиш между 4-6/100. Аустрала хич не знам колко гори в града, че не го карам в града изобщо, ама със сигурност ще е повече. Плъг-ин хибридите пък са още по-скъпи. Ако имам ФЕЦ изобщо няма да си купя хибрид, а направо електрическа кола. Аз имам трифазна партида в къщи, която си я държа все още, мисля и на покрива да слагам фотоволтаици, та следващата най-вероятно ще е чиста електричка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted Saturday at 11:07 AM Share Posted Saturday at 11:07 AM Значи, градско колата ми гори 6-6,5… Сега погледнах, за последните близо 6000 км разхода е 5,8. Проблема с електричката е, че е само за градско. А цените за кола с голяма батерия и дълъг пробег са в небесата. Т. е. винаги ти трябва втора бензинова кола, за да може да стигнеш до Варна примерно…. И каква е ползата…. и до колко си оптимизирал разходите… няма смисъл…. Сега, ако имах кинти, щях да взема един Инстър примерно, или Рено 5.. за градското… супер ще е… ама 50 бона…. тя сегашната е толкова….. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Saturday at 11:22 AM Share Posted Saturday at 11:22 AM Е чак да ти трябва втора кола за извънградско, не е баш тъй. Просто си има една психологическа граница, че трябва да си плануваш почивки за заряд. Аз все още не можах да я прескоча, иначе щях да си купя само на ток. Имам вече приятели и един роднина, които от няколко години вече нямат изобщо коли с ДВГ. Даже братовчеда и тая година няколко пъти ходи с Теслата до Италия, Швейцария, Франция и т.н. на ексурзия. Та има как стига да си готов за тая стъпка и го искаш. Все повече дигат пробега и намаляват времето на заряд с 800-1000-1200 волтовата архитектура, та не е далеч момента за електричката поне при мен. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted Saturday at 12:04 PM Share Posted Saturday at 12:04 PM Ъхъ, я иди до Левкада с електричка… Ще трябва да си като на снимката дето Части постна горе… Късите съединения са т***ак, имам приятели с Тесли, също с EQS, и всички са с най-големите батерии…. Пловдив-София-Пловдив плюс някаквото градско и са на зарядката… та 300-350км таван… зарежи… много е рано още…. след 20-30 години, като станат водородните… сега не. Освен за чисто градско, като втора кола. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted Saturday at 12:51 PM Share Posted Saturday at 12:51 PM Аз до Лефкада и сега не съм ходил.От вкъщи 835 км. ще мога да го мина хипотетично сега с един резервоар, но при всички положение дори с ДВГ ще спирам няколко пъти за почивка. Та с електричката с няколко заряда все ще стигна така и така ще почивам. Инак 300 км. ми е напълно достатъчно, основния ми пробег е Пловдив - София - Пловдив и е толкова. Вечерта пускам станцията вкъщи и на сутринта съм отново на пътя без да чакам на обществена станция. Ако все пак стане някаква извънредна ситуация, в офиса на паркинга имаме зарядни станции. Докато бачкам мога спокойно да и налея 20-30% заряд пак без да има нужда да седя при нея. Та и сега електричка ми върши работа, ама както казах аз още не бях напълно готов за тая стъпка. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mockingbird Posted Saturday at 01:58 PM Share Posted Saturday at 01:58 PM (edited) Мисълта ми беше, че няма зарядна инфраструктура…. и трябва да караш бавно… 100-110 км/ч… че да пестиш ток…. Сега мисля в Йоанина беше, има една бърза зарядна… ама е една… Когато късото съединение започне да минава с едно зареждане минимум 600 километра и то в най-тежки условия, изобщо не искам да ги чувам за кола за дълъг път. Edited Saturday at 01:59 PM by Mockingbird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferante Posted yesterday at 05:24 AM Share Posted yesterday at 05:24 AM Може би е добре да се преброят дните в годината през които някой прави повече от 400 км на ден. Да не се окаже, че масово това е под 10 пъти годишно - както се писа по-горе, целият преход към ЕеВи май е психологически отколко да има практично измерение. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antares Posted yesterday at 12:45 PM Share Posted yesterday at 12:45 PM 7 hours ago, Ferante said: Може би е добре да се преброят дните в годината през които някой прави повече от 400 км на ден. Да не се окаже, че масово това е под 10 пъти годишно - както се писа по-горе, целият преход към ЕеВи май е психологически отколко да има практично измерение. Ами не баш. Не всички разполагаме със собствен двор като Jozo. Да не кажа, че повечето живеем в кооперации и паркираш където намериш, нерядко далеч от блока. Не виждам как точно ще се реализира схемата с това да си зареждаш нощно време колата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted 23 hours ago Share Posted 23 hours ago Така си е, моите познати ако нямат двор, то поне имат гараж и зареждат вкъщи. Ако трябва да си все на станция си е доста сложно, а аз имам двор и за това сега няма да имам драма. Ще зареждам навън само ако пътуваме някъде далеч, иначе не. Аз съм свикнал с 300 км рейндж, все пак и старата кола толкова караше на газ. Всеки път до офиса и обратно и зареждам. Сега малко се измързелевих, че с 1 резервоар ходя 3 пъти и тогава трябва да заредя. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted 22 hours ago Share Posted 22 hours ago On 9/12/2025 at 3:33 AM, jozo said: Жорка, не знам как да изтрия горния цитат, сори... Я не съм никъв богаташ ама ми се повръща от всички тия евро педерастии с 0.3 литра турбо-мурбо-хибри-ел-гиби. Дано не ми се налага в близко бъдеще да се съобразявам с тая педерастия или още по-голямата лайнария - пълния ватманлък. Не знам дали са ми правилни сметките ама май.... Моята гори между 8 и 10 на 100 градско. 10 годишна кола. Дано ме държи още поне 10 години, че пари за безполезни обезценяващи се ламарини дет не плащат дивиденти не ми се дават....ама грам. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted 21 hours ago Share Posted 21 hours ago Моята стара кола направи 20 години и колкото да я поддържах все нещо взе да се появява като проблем. А на мен ми трябва за да бачкам, а все още няма свястен транспорт до София. Дано доживеем да пуснат влака Пловдив - София и тогава определено бих пътувал с влака и после с метро. А да се връщам при пловдивски работодател вече тотално ми се изби от главата. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00x Posted 21 hours ago Share Posted 21 hours ago А готов ли си, при това положение, да се преместиш в София в един момент? Защото не всеки работодател в София предлага хибридна/дистанционна работа, а предполагам ежедневно ходене не е вариант. То ще е егати тегавото. Дори все повече работодатели се ориентират към намаляне на хибридните/дистанционни позиции. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo Posted 20 hours ago Share Posted 20 hours ago По-скоро не, като цяло града не ми харесва. За момента не мисля да сменям и работата, но все още се намира и там хибридна работа, макар тенденцията е наистина към намаляване. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DON_CHEFO Posted 20 hours ago Share Posted 20 hours ago (edited) 45 minutes ago, w00x said: А готов ли си, при това положение, да се преместиш в София в един момент? Защото не всеки работодател в София предлага хибридна/дистанционна работа, а предполагам ежедневно ходене не е вариант. То ще е егати тегавото. Дори все повече работодатели се ориентират към намаляне на хибридните/дистанционни позиции. Аз съм прост ама луд не съм. За кой чеп да се местя в София? Аз хора не искам да видя, той в София ме кара. Едит: Ти Жорката си питал. Извиням се, моя грешка. Моя план за връщане е без работа... Върви силен дебат между България, южна Европа или Азия. Работа не ми е в плановете, баче. За кво мислиш жертвам всичко сега... Имам предвид всичко. Ебем ти и коли и дрънкулки. Edited 20 hours ago by DON_CHEFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted 19 hours ago Share Posted 19 hours ago On 9/11/2025 at 12:30 AM, jozo said: Та си купих Аустрал. Честито, със здраве да си я търкаляш безаварийно на много километри! Изглежда супер и на вид, и на технически параметри. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.