Jump to content
BulForum.com

Какво ви минава през главата (Нова тема)


Veno

Recommended Posts

Мерси Митак.

 

Мен ми е ясно, че нищо няма да и стане и спокойно мога да я карам и после да им я върна, пък следващия след мен да реве, как се чупи едно след друго. Обичам да си поддържам техниката и дори ся синтетични масла, с какви ли не добавки и прочие си губят качествата и съм виждал какво става в последствие. Да кажем, че не ми е О.К. умишлено да съсипвам техниката и на тоя след мен да му го набия да си блъска главата.

 

В книжката пише на 30к или 1 година се сменя масло, маслен, въздушен филтър, филтър купе. На 60к или 2г. освен тея неща се сменят свещи и т.н. Пише и за антифриза и спирачна течност на 120к, ремък с ролки на 150к., обтегача за хибридната система 180к. Отделно при всяко посещение в сервиза са длъжни да проверяват 28 неща, като всички течности, дискове, накладки, т.н и най-интересното за мен антикорозионно покритие(как по дяволите се проверява това?) и ако се налага се сменя нужното. Същите тея неща съм ги намирал в сайта на производителя и са копие 1:1 като в сайта.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Хах, аз сменям на 8k маслото. Ама дет' се вика - който го е страх от мечки да не си купува боксеров двигател :lol: За разхода няма да се обаждам, че още не съм напълно преживял разликата между газ и бензин :lol:

Link to comment
Share on other sites

Още не съм я обслужвал, чакам да стане 15к. Като я взех от магазина ги питах и тогава беше 340 лв. за всичко. Преди време разбрах, че са коригирали цената и естествено е леко нагоре.

 

При мен разликата в разхода сега ми е малка в +, щото карам на бензин, но като цяло не е фрапиращо. Е вчера както видяхте 5.7, като старата по същия маршрут даваше 10-11 газ, ако дигаш над 120 за повече време стигаше и 14/100. 

Link to comment
Share on other sites

От Велико Търново, през прохода, после магистралата, 4 човека, багажника пълен с куфари, климатик, 140 през повечето време, накрая показа под 6. Корола крос, хибрид. Инсигнията щеше да е 7, и малко някъде на такива дълги. В града е 8-10, сега хибрида показва пак в града 4-5 според колко я натискам и изминатото разстояние. Ако е малко по-дълго разстоянието пада средния разход, но на късите си е разход

Link to comment
Share on other sites

Антикорозионното предполагам е за отдолу...

Пак предполагам, ще се гледа на око дали е там или се е отмило. При нужда, ще се добавя...

А ако цялостно е нарушено, може би махаме старото първо, преди да нанесем ново.

 

Edited by chasti
Link to comment
Share on other sites

Това ми е незнам кое поред Рено, за да има проблем с ръждата или трябва да е блъскана и ремонтирана некачествено или да е каран в страна с тежък климат. Жена ми има Клио от Австрия, майстора ми смени цялото окачване. Всеки един болт беше без глава и клеясал до последно. В тая ситуация дори купих нови носачи, шенкили и прочие. Да обаче купето няма и точка ръжда или подобно. Та проблем с точно това не очаквам докато колата е моя.

 

Хибридната система е отлична, но основно за каране в града. На извънградско, няма особена разлика и не е никакъв проблем да докараш разход 1:1 с хибрида. А аз моята кола в града не я карам, само извънградско и за това и не ми беше голяма драма да не е пълен хибрид. Рено на новия хибрид обещават в Клио 6 разход от 3.9/100 по WLTP. На Симбиоз например със стария хибрид 1.6 без проблем докарват 4.1-4.2 в града, като на извънградско е 5.5.- 6 някъде. Интересното в Рено хибридната система е, че ползват 2 предавки за електромотора и 4 за ДВГ. Колата до 80 км./ч. винаги се движи на ток, освен ако не и смачкаш газта и почва да помага ДВГ. Електрониката постоянно си решава коя точно предавка от електромотора или ДВГ да използва и ги синхронизира. Над 80 понякога може да се движи и само на ток в зависимост от терен и нужното ускорение, но в повечето случаи ДВГ помага. При японските производители като Тойота и Субару е различно и там обичат да ползват CVT кутии. Нисан на Кашкай Е-power пък направиха съвсем друга измишльотина. Колата винаги се задвижва от ел.мотор, като ДВГ върти само генератор. Има и малък акумулатор, който е буферен. Та много са интересни тея технологии, ама толкова сложни, та жална му майка на българина дето ще си купи втора ръка кола и ще иска да я кара докато умре...

Link to comment
Share on other sites

Честно казано, при този разход 4-6 л/100 км, не бих дал никога толкова пари за хибрид или подобно…. бензинката ми гори между 5 и 6 литра… изобщо не виждам защо трябва да си го причинявам и да имам толкова системи с потенциални скъпи ремонти/проблеми в дългосрочен план….

Виж, ако хибрида ми дава до 2 литра макс и мога да движа повечко на ток, и мога да си го зареждам от домашния ФЕЦ вече стават по-разумни нещата…

Link to comment
Share on other sites

Много зависи ако караш основно градско и само за някой почивки извънградско определено си струва. За градско няма как иначе да харчиш между 4-6/100. Аустрала хич не знам колко гори в града, че не го карам в града изобщо, ама със сигурност ще е повече. Плъг-ин хибридите пък са още по-скъпи. Ако имам ФЕЦ изобщо няма да си купя хибрид, а направо електрическа кола. Аз имам трифазна партида в къщи, която си я държа все още, мисля и на покрива да слагам фотоволтаици, та следващата най-вероятно ще е чиста електричка.

Link to comment
Share on other sites

Значи, градско колата ми гори 6-6,5…

Сега погледнах, за последните близо 6000 км разхода е 5,8.

Проблема с електричката е, че е само за градско. 

А цените за кола с голяма батерия и дълъг пробег са в небесата. Т. е. винаги ти трябва втора бензинова кола, за да може да стигнеш до Варна примерно…. И каква е ползата…. и до колко си оптимизирал разходите… няма смисъл….

Сега, ако имах кинти, щях да взема един Инстър примерно, или Рено 5.. за градското… супер ще е… ама 50 бона…. тя сегашната е толкова…..

Link to comment
Share on other sites

Е чак да ти трябва втора кола за извънградско, не е баш тъй. Просто си има една психологическа граница, че трябва да си плануваш почивки за заряд. Аз все още не можах да я прескоча, иначе щях да си купя само на ток. Имам вече приятели и един роднина, които от няколко години вече нямат изобщо коли с ДВГ. Даже братовчеда и тая година няколко пъти ходи с Теслата до Италия, Швейцария, Франция и т.н. на ексурзия. Та има как стига да си готов за тая стъпка и го искаш. Все повече дигат пробега и намаляват времето на заряд с 800-1000-1200 волтовата архитектура, та не е далеч момента за електричката поне при мен. 

Link to comment
Share on other sites

Ъхъ, я иди до Левкада с електричка… Ще трябва да си като на снимката дето Части постна горе…

Късите съединения са т***ак, имам приятели с Тесли, също с EQS, и всички са  с най-големите батерии…. Пловдив-София-Пловдив плюс някаквото градско и са на зарядката… та 300-350км таван… зарежи… много е рано още…. след 20-30 години, като станат водородните… сега не. Освен за чисто градско, като втора кола.

Link to comment
Share on other sites

Аз до Лефкада и сега не съм ходил.От вкъщи 835 км. ще мога да го мина хипотетично сега с един резервоар, но при всички положение дори с ДВГ ще спирам няколко пъти за почивка. Та с електричката с няколко заряда все ще стигна така и така ще почивам. 

Инак 300 км. ми е напълно достатъчно, основния ми пробег е Пловдив - София - Пловдив и е толкова. Вечерта пускам станцията вкъщи и на сутринта съм отново на пътя без да чакам на обществена станция. Ако все пак стане някаква извънредна ситуация, в офиса на паркинга имаме зарядни станции. Докато бачкам мога спокойно да и налея 20-30% заряд пак без да има нужда да седя при нея. Та и сега електричка ми върши работа, ама както казах аз още не бях напълно готов за тая стъпка.

Link to comment
Share on other sites

Мисълта ми беше, че няма зарядна инфраструктура…. и трябва да караш бавно… 100-110 км/ч… че да пестиш ток….:bgrin:

Сега мисля в Йоанина беше, има една бърза зарядна… ама е една… 

Когато късото съединение започне да минава с едно зареждане минимум 600 километра и то в най-тежки условия, изобщо не искам да ги чувам за кола за дълъг път.

Edited by Mockingbird
Link to comment
Share on other sites

Може би е добре да се преброят дните в годината през които някой прави повече от 400 км на ден. Да не се окаже, че масово това е под 10 пъти годишно - както се писа по-горе, целият преход към ЕеВи май е психологически отколко да има практично измерение.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ferante said:

Може би е добре да се преброят дните в годината през които някой прави повече от 400 км на ден. Да не се окаже, че масово това е под 10 пъти годишно - както се писа по-горе, целият преход към ЕеВи май е психологически отколко да има практично измерение.

Ами не баш. Не всички разполагаме със собствен двор като Jozo. Да не кажа, че повечето живеем в кооперации и паркираш където намериш, нерядко далеч от блока. Не виждам как точно ще се реализира схемата с това да си зареждаш нощно време колата.

Link to comment
Share on other sites

Така си е, моите познати ако нямат двор, то поне имат гараж и зареждат вкъщи. Ако трябва да си все на станция си е доста сложно, а аз имам двор и за това сега няма да имам драма. Ще зареждам навън само ако пътуваме някъде далеч, иначе не. 

 

Аз съм свикнал с 300 км рейндж, все пак и старата кола толкова караше на газ. :lol: Всеки път до офиса и обратно и зареждам. Сега малко се измързелевих, че с 1 резервоар ходя 3 пъти и тогава трябва да заредя. :)

Link to comment
Share on other sites

On 9/12/2025 at 3:33 AM, jozo said:

 

Жорка, не знам как да изтрия горния цитат, сори... 

 

Я не съм никъв богаташ ама ми се повръща от всички тия евро педерастии с 0.3 литра турбо-мурбо-хибри-ел-гиби. Дано не ми се налага в близко бъдеще да се съобразявам с тая педерастия или още по-голямата лайнария - пълния ватманлък. 

 

Не знам дали са ми правилни сметките ама май.... Моята гори между 8 и 10 на 100 градско. 10 годишна кола. Дано ме държи още поне 10 години, че пари за безполезни обезценяващи се ламарини дет не плащат дивиденти не ми се дават....ама грам. 

Link to comment
Share on other sites

Моята стара кола направи 20 години и колкото да я поддържах все нещо взе да се появява като проблем. А на мен ми трябва за да бачкам, а все още няма свястен транспорт до София. Дано доживеем да пуснат влака Пловдив - София и тогава определено бих пътувал с влака и после с метро. А да се връщам при пловдивски работодател вече тотално ми се изби от главата.

Link to comment
Share on other sites

А готов ли си, при това положение, да се преместиш в София в един момент? Защото не всеки работодател в София предлага хибридна/дистанционна работа, а предполагам ежедневно ходене не е вариант. То ще е егати тегавото. Дори все повече работодатели се ориентират към намаляне на хибридните/дистанционни позиции.

Link to comment
Share on other sites

По-скоро не, като цяло града не ми харесва. За момента не мисля да сменям и работата, но все още се намира и там хибридна работа, макар тенденцията е наистина към намаляване.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, w00x said:

А готов ли си, при това положение, да се преместиш в София в един момент? Защото не всеки работодател в София предлага хибридна/дистанционна работа, а предполагам ежедневно ходене не е вариант. То ще е егати тегавото. Дори все повече работодатели се ориентират към намаляне на хибридните/дистанционни позиции.

Аз съм прост ама луд не съм. За кой чеп да се местя в София? Аз хора не искам да видя, той в София ме кара. 

 

Едит: Ти Жорката си питал. Извиням се, моя грешка. Моя план за връщане е без работа... Върви силен дебат между България, южна Европа или Азия. 

 

Работа не ми е в плановете, баче. За кво мислиш жертвам всичко сега... Имам предвид всичко. Ебем ти и коли и дрънкулки. 

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

On 9/11/2025 at 12:30 AM, jozo said:

 Та си купих Аустрал.

Честито, със здраве да си я търкаляш безаварийно на много километри! Изглежда супер и на вид, и на технически параметри. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...