Jump to content
BulForum.com

Каква кола да взема на 85 годишната си баба


RaptoR

Recommended Posts

Иван имаше предвид, преди да се прави стенд, да оставиш волана центриран. Не казва някой да го сваля и центрира.

По-важният въпрос е дали когато пуснеш волана, колата "дърпа" нанякъде и ако да - колко? Ако не дърпа, просто стенда е правен с нецентриран волан в купето, което е поправимо за минута.

Съединителят си е проблем...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Карал съм 200 метра - нямам как да знам с точност. Е те такъв дебилизъм не съм срещал, но пък предвид какъв конвейр е там от коли бидейки тази за продан хич ама хич няма да се изненадам ако някой е сътворил такова нещо... Няма какво да говорим - нека си влезе да я оправят пък ще ви кажа какво е било. Дано тоя съединител изкара поне година...  

Link to comment
Share on other sites

Може просто да си му е такъв на тая кола.

Може да подлежи на центриране и настройка.

А може и просто да е за смяна и да е по-добре да си го смениш сега, отколкото да чакаш да остане жената на някой завой.

Link to comment
Share on other sites

Малко аматьорски въпрос, ама това с отделянето на съединителя много горе не се ли отнася за по-старите коли? Питам, защото и на сегашната ми кола и на предишните две, включително на буса ми всеки, който се е качвал ми е казвал, че много горе ми отделя и е за смяна, а пък няма никакви признаци за това. На предишните коли им бях навъртял към 130к и така и не се наложи смяна на съединител.

Link to comment
Share on other sites

Може просто да си му е такъв на тая кола.

 

Имал съм кола, която не носеше изобщо - пускаш волана и километър няма да мръдне, но воланът си беше завъртян около 20 градуса. Не ме бъркаше много, освен чисто симетрично и естетически...

Link to comment
Share on other sites

Малко аматьорски въпрос, ама това с отделянето на съединителя много горе не се ли отнася за по-старите коли? Питам, защото и на сегашната ми кола и на предишните две, включително на буса ми всеки, който се е качвал ми е казвал, че много горе ми отделя и е за смяна, а пък няма никакви признаци за това. На предишните коли им бях навъртял към 130к и така и не се наложи смяна на съединител.

Това с високо или ниско отделяне са лакърдии от едно време когато всички са карали едни и същи лади и москвичи с едни и същи съединители и обикновени жила и е било по-скоро като ориентир за хора, които не усещат колко дълъг е полезният ход на педала. Сега с тези хидравлични помпи и саморегулиращи се жила е безполезно да се говори на каква височина на педала отделя.

Link to comment
Share on other sites

 Само за протокола, Рапторе японските произведения на автомобилостроенето от тази марка по-принцип си им отделя по-високо съединителя. Но пък една жена винаги може да прецака съединителя за отрицателно време :grin:

Link to comment
Share on other sites

 Само за протокола, Рапторе японските произведения на автомобилостроенето от тази марка по-принцип си им отделя по-високо съединителя. Но пък една жена винаги може да прецака съединителя за отрицателно време :grin:

 

Една умна приказка. Дано да си прав. 

 

Наскоро смених моя и опрасках бон, малко преди това смених нa магаренцето - 450. Не съм срещал евтин, освен на Ладата, ама нЪли :)

Link to comment
Share on other sites

На Джаз-ката за смяна на съединител едва ли ще е повече от 500 лева и това е горната граница. Разбира се ако отидеш в Бултрако може и да прескочиш хилядарката, на мен само за съединителя, без работата, ми искаха 850 лева . Джаз-ките страдат от ЕГР, така че ти препоръчвам, като я обслужваш да го почистят и него(колекторите долу и ще се видят мизериите). Смяната на горивния филтър е малко врътня, защото е в резервоара, но пък се сменя когато налягането на бензина спадне под 3,2 атм.

Link to comment
Share on other sites

Това с високо или ниско отделяне са лакърдии от едно време когато всички са карали едни и същи лади и москвичи с едни и същи съединители и обикновени жила и е било по-скоро като ориентир за хора, които не усещат колко дълъг е полезният ход на педала. Сега с тези хидравлични помпи и саморегулиращи се жила е безполезно да се говори на каква височина на педала отделя.

Лакърдиите са актуални и помпата на съединителя не играе. Хода е същия, без значение дали е помпа или вилка. Плюс че не е ясно дали е помпа или вилка. Саморегулиращо жило ще рече, че при монтажа се регулира само, и то ако се монтира правилно, а не че се регулира самичко при експлоатация. Почне ли да отделя горе съединителя, значи има износване на феродовия диск. Ще изкара още 10-тина хиляди километра и е довиждане. Максимум. Нормалното отделяне е някъде по-средата на хода на педала. Колкото до волана, дано да е проблем в окачването или некадърно направен стенд. Да не се окаже че волана е свалян по други причини, че тия дето се сещам за тях, една няма да ти хареса ;) 

Link to comment
Share on other sites

 

Типичните лакърдии от малките сервизи на хора с техническо развитие спряло в поколението на астра ф.  :grin:  Верно че от кола до кола има разлика и има различни изпълнения на технологията, но такива  семкаджийски приказки как помпата на съединителя и жило с тресчотка "не играят" и имат поведение като жило на Москвич е несериозно.

Link to comment
Share on other sites

Лакърдиите са актуални и помпата на съединителя не играе. Хода е същия, без значение дали е помпа или вилка. Плюс че не е ясно дали е помпа или вилка. Саморегулиращо жило ще рече, че при монтажа се регулира само, и то ако се монтира правилно, а не че се регулира самичко при експлоатация. Почне ли да отделя горе съединителя, значи има износване на феродовия диск. Ще изкара още 10-тина хиляди километра и е довиждане. Максимум. Нормалното отделяне е някъде по-средата на хода на педала. Колкото до волана, дано да е проблем в окачването или некадърно направен стенд. Да не се окаже че волана е свалян по други причини, че тия дето се сещам за тях, една няма да ти хареса ;) 

 

Успокояваш ме, Весо. 10к е и гаранцията пък не вярвам и тогава баба ми да кара вече.

 

Типичните лакърдии от малките сервизи на хора с техническо развитие спряло в поколението на астра ф.  :grin:  Верно че от кола до кола има разлика и има различни изпълнения на технологията, но такива  семкаджийски приказки как помпата на съединителя и жило с тресчотка "не играят" и имат поведение като жило на Москвич е несериозно.

 

Заткнись, когато хал хабер си нямаш.

Link to comment
Share on other sites

Верно да. Безплатно е. И е желателно да се направи по най-бързия начин, защото при един сблъсък да се отвори да стане Голям ГАФ.

Link to comment
Share on other sites

Младеж, ти верно ли бе - те моите са за смяна отдавна...

Хондаджия ти говори, така че слушай и изпълнявай!

Link to comment
Share on other sites

Типичните лакърдии от малките сервизи на хора с техническо развитие спряло в поколението на астра ф.  :grin:  Верно че от кола до кола има разлика и има различни изпълнения на технологията, но такива  семкаджийски приказки как помпата на съединителя и жило с тресчотка "не играят" и имат поведение като жило на Москвич е несериозно.

Как пък реши че от малък сервиз идвам не става ясно. Жилото с Тресчотка се самонастройва само при монтажа. След това само сваляне и наново блокиране на тресчотния механизъм, може да позволи нова настройка. Дали вилка или помпа натиска притискателя на съединителя, няма никакво значение. Хода на притискателния диск се определя от степента на износване на феродовия диск, а не от самата помпа. Помпите се влагат за да ти е по-мек съединителя , а не за да обират луфта на износен феродов диск. Ако обичаш, неща на които не ти е ясно устройството им и начина им на работа, да отбягваш да ги коментираш, че не ми се пише толкова. Иди в ГОЛЯМ сервиз, да ти обяснят как се случват нещата и тогава спори с хора дето са виждали съединители на живо, не само по форумите на картинки.

 

Видене, в интерес на истината , въздушните възглавници не винаги сработват даже и при тежки катастрофи. Трябва да проверим дали имат някакъв срок, сега като стана на въпрос.

Link to comment
Share on other sites

Хонда имат сервизна акция от 3-4 години заради смъртните случаи, които са в следствие на проблем във възлгавниците.Бях дал линк преди 1-2-3 страници за сайта да си провериш дали колата фигурира в тоя списък за безплатна подмяна. 

Link to comment
Share on other sites

Как пък реши че от малък сервиз идвам не става ясно. Жилото с Тресчотка се самонастройва само при монтажа. След това само сваляне и наново блокиране на тресчотния механизъм, може да позволи нова настройка. Дали вилка или помпа натиска притискателя на съединителя, няма никакво значение. Хода на притискателния диск се определя от степента на износване на феродовия диск, а не от самата помпа. Помпите се влагат за да ти е по-мек съединителя , а не за да обират луфта на износен феродов диск. Ако обичаш, неща на които не ти е ясно устройството им и начина им на работа, да отбягваш да ги коментираш, че не ми се пише толкова. Иди в ГОЛЯМ сервиз, да ти обяснят как се случват нещата и тогава спори с хора дето са виждали съединители на живо, не само по форумите на картинки.

 

 

Аз съединители не съм сменял на коли дето само са ми ги докарали, но пък съм карал много на различни места включително и зачислени дето само аз си ги карам и се прибирам с тях, та съм им следил поведението и преди и след смяна как си отделят на същото положение. На едното място имахме цяла армада абсолютно идентични бусове с различен пробег между 33000 до 120000 и абсолютно всички си отделяха на една и съща височина с едно и също усилие, включително тези на които феродовият диск беше станал като вестник (те не бяха с най-големия пробег просто водачите им бяха очевидно по-калпави). Така че не може да седне човек за пръв път в някаква нова за него кола и да каже "съединителят отделя високо, значи е за смяна". То за сервизджиите всичко е за смяна, ако могат при всяка смяна на въздушния филтър ще добавят и съединител-комплект, защо да изпускат тия 150 или там колкото са лева за труд и отделно ако може те да го поръчат с отстъпка? Това все едно да дойде бензинова кола дето прекъсва и собственикът няма представа от какво е - задължително ще се сменят кабели и свещи, ако няма подобрение пускаме една диагностика със стар пиратски софтуер и накрая почваме да подменяме произволно датчици с такива от други модели коли от марката, докато пациентът вдигне ръце и спре да идва.

Link to comment
Share on other sites

То за сервизджиите всичко е за смяна, ако могат при всяка смяна на въздушния филтър ще добавят и съединител-комплект, защо да изпускат тия 150 или там колкото са лева за труд и отделно ако може те да го поръчат с отстъпка?

 

Това специално в Щатите много го могат - направо са спецове да ти добавят излишни манупулации, че даже и накрая само си плащаш без са ти сменили нищо. :grin: Пример - клипчето със скрита камера:

 

https://www.youtube.com/watch?v=-avpx8UTakI

Link to comment
Share on other sites

Могат защото типичния американец идва, оставя и плаща(ако е в дилъра значи Бог е сменял нещата и те са абсолютна истина). Пришълци като мен нямат вяра.

 

С очите си съм виждал всички варианти.

Link to comment
Share on other sites

Петьо се оказва наистина сериозен човек - днес прие колата и ще отстрани всички мои забележки без пари, като най-много да си платя накладки отзад ако те стържат. Днес забелязах, че и километража не работи. Иначе колата върви много добре. В момента си е при тях и всичко ще бъде оправено. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...