Jump to content
BulForum.com

вдигането на цените на горивата?


Grosmaster

За или против  

139 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Е не може всички да караме чисто нови коли. Трябва някой да кара и 10 годишни кошници. Брех мама му стара много богаташи, много нещо.......жалко, че все повече виждам уж скъпи, уж нови коли.....ама с капачка за ГАЗ, а иначе да говорим можем много. ;)

Е точно тук е проблема с Ориенталския ни манталитет - за да покажем, че сме нещо повече от другия трябва да имаме по-голяма и лъскава кола от него... затова се и карат толкова много Мерцедеси в Б-я и има толкова автомобили за над 200к лева.

 

И тъй като нямаме пари като ни вдигнат горивото и надигаме глас....

 

Както е казано - целта на високото гориво е масово ползване на обществен транспорт в противен случай:

ПО-големи задръствания, повече скапани автомобили, по-некачествен и скъп обществен транспорт, по-високо замърсяване, по-недоволни и изнервени хора и естествено за да не се случи това по-висока цена на горивото. Получава се един затворен кръг.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Абе, Ferante, аре стига с тоя алтернативен транспорт, че ми е дошло до гуша от градския транспорт. Не стига, че билетчето е безбожно скъпо (с кола ми излиза по-евтино да излезна, а колата не ми е от най-малките и гори доволно), ами и трябва да чакам по 10-15мин поне, зимата вътре е студено, лятото умираш от жега, а и все ще се намери някой да не се е къпал от 2 седмици и така. Който иска да си се качва на колелото и да си ходи с квото го кефи аз лично си предпочитам колата вместо висенето по спирки и блъсканицата в рейсовете. А, и така и не отговори на поста на gado, погледни го да видим кво ще кажеш :D

Link to comment
Share on other sites

пф с рейса , сега съм с карта и 40ст ми се виждат много, а представям си тея дето нямат карти 80ст...дада

качваш се 4 пъти на рейса и бам 4х0.8=3лева и 20 ст за тъпия реис ли дада.

Link to comment
Share on other sites

А, и така и не отговори на поста на gado, погледни го да видим кво ще кажеш biggrin.gif

ами тук има разлика - той е в обслужващата сфера и с транспортиране си вади хляба - същото както в селскостопанската сфера.

 

За водородните технологии - не съм много ЗА, тъй като Електро-автомобилите са с пъти по-евтини от тях и по-лесни за поддръжка, а това че не се налагат е поради икономически интереси.

 

Другите, включително и ти го ползвате за да отидете на работа или на кафе, което може да стане и по друг начин - това че не е на ниво обществения транспорт /който е алтернатива, ако не е възможно с велосипед да отидеш до работа/ е заради омагьосания кръг, който описах в предишния пост.

 

А това, че ти лично предпочиташ да го правиш по най-неекокологичния начин със собствен автомобил, е нещо за което трябва да си плащаш - и когато цената е по-висока от реалната (както е с цигарите например) си недоволен.

Ако всички мислят така като теб, което си е за мен чиста доза егоизъм - винаги ще има огромни задръствания, мръсен въздух (заради старите и неикономични автомобили).

 

Извинявай ако по някакъв начин съм те засегнал - не е това целта.

Link to comment
Share on other sites

Каквото и да говорим , цените едвали ще паднат надолу.

Поне една част от мпсетата ще трябва по някъкъв начин да се приспособят към новите условия .Всеки който кара сам ще определи по какъв начин - дали ще дава повече пари за бензин или ще кара на газ или метан.

Трудно биха забранили газовите и метанови уредби, по-вероятно е да се засили контрола при годишните технически прегледи, да се подобри обслужването в АГУ – сервизите в отговор на завишените изисквания за качество, което да се доближава до европейските стандарти.

Но със сигурност цените на стоките и услугите ще се повишат - така виждам нещата аз.

Link to comment
Share on other sites

А това, че ти лично предпочиташ да го правиш по най-неекокологичния начин със собствен автомобил, е нещо за което трябва да си плащаш - и когато цената е по-висока от реалната (както е с цигарите например) си недоволен.

Ако всички мислят така като теб, което си е за мен чиста доза егоизъм - винаги ще има огромни задръствания, мръсен въздух (заради старите и неикономични автомобили).

 

Извинявай ако по някакъв начин съм те засегнал - не е това целта.

Не, не си ме засегнал. Лично аз карам на газ, което за сега май е най-екологичния начин сравнение с нафта и бензин. Т.е. вие, които се возите в градски транспорт замърсявате повече от мен, щото рейсовете са с нафта. И все си мисля, че заради това, че се движа с автомобил си плащам по един или друг начин. Данъка на колата примерно ми е 150лв. Определено не смятам, че вдигането на цените на горивата е точно начина да се намали движението :) А с колело да се движиш си е пълно самоубийство, мен поне ме е страх, въпреки че обичам да карам :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Не, не си ме засегнал. Лично аз карам на газ, което за сега май е най-екологичния начин сравнение с нафта и бензин. Т.е. вие, които се возите в градски транспорт замърсявате повече от мен, щото рейсовете са с нафта. И все си мисля, че заради това, че се движа с автомобил си плащам по един или друг начин. Данъка на колата примерно ми е 150лв. Определено не смятам, че вдигането на цените на горивата е точно начина да се намали движението :) А с колело да се движиш си е пълно самоубийство, мен поне ме е страх, въпреки че обичам да карам :bgrin:

Ако автобуса е на биодизел със съответния катализатор - замърсяването е минимално.

Но мен идеята ми е не е да се возят на автобуси, а вместо това на тролейбуси - въпреки, че оптималния вариант са трамваите, но не виждам това да стане скоро време.

 

За велосипеда- това е истина, но трябва да има дебати за направата на велоалеи на ПРАВИЛНИТЕ булеварди.

Link to comment
Share on other sites

В автобуса билетчето ти е 40/80ст, но ако имаш кола първо трябва да си я купиш, след това да платиш данъци, винетки и подобни, после да плащат за ремонти и консумативи и накрая за горивото. И много по екологично е да има един автобус с 30 човека вътре, всеки платил по 80ст, от колкото 30 коли с по 1 човек вътре, каквато е обикновенно ситуацията.

Моята идея е да се ползва градския транспорт, велосипеди, когато е възможно. А не да се измисля алтернативно гориво, защото все повече се задръстваме.

Link to comment
Share on other sites

Е точно тук е проблема с Ориенталския ни манталитет - за да покажем, че сме нещо повече от другия трябва да имаме по-голяма и лъскава кола от него... затова се и карат толкова много Мерцедеси в Б-я и има толкова автомобили за над 200к лева.

 

И тъй като нямаме пари като ни вдигнат горивото и надигаме глас....

 

Както е казано - целта на високото гориво е масово ползване на обществен транспорт в противен случай:

ПО-големи задръствания, повече скапани автомобили, по-некачествен и скъп обществен транспорт, по-високо замърсяване, по-недоволни и изнервени хора и естествено за да не се случи това по-висока цена на горивото. Получава се един затворен кръг.

 

До средата съм съгласен с теб. Скапаните коли както ти ги наричаш няма как да намалеят. Не и когато все още има работа за 400 лева. Айде аз съм сам и живея в апартамента на родителите ми, ама ако съм женен да речем с малко дете и нямам жилище...... Не върви нали. Какъв обществен транспорт. Тролеите са 2 пъти "по-големи" от мен. В нито един рейс няма климатик или не го пускат. Зимата пък обикновенно е студено. Добре, че последно време почти не се возя на така наречения градски транспорт.

 

В автобуса билетчето ти е 40/80ст, но ако имаш кола първо трябва да си я купиш, след това да платиш данъци, винетки и подобни, после да плащат за ремонти и консумативи и накрая за горивото. И много по екологично е да има един автобус с 30 човека вътре, всеки платил по 80ст, от колкото 30 коли с по 1 човек вътре, каквато е обикновенно ситуацията.

Моята идея е да се ползва градския транспорт, велосипеди, когато е възможно. А не да се измисля алтернативно гориво, защото все повече се задръстваме.

 

Добре. Би ли почнал да се движиш с рейс щом до сега можеш да си позволиш да си купиш кола(явно нова и да я караш на горивото, с което е излезнала от завода). ;) Аз не бих го направил при тия обстоятелства пък да става каквото ще. Така или иначе няма много живот на тая планета :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Нито цената на билета на гр. тр. отговаря на заплатите и стандарта на живот, нито пък цената на бензина и дизела.

Link to comment
Share on other sites

в БГ думата градски транспорт е синоним на няколко не много приятни неща. А то си е така по принцип. Най-малкото, той е на принципа, вчера ватмана се напил и не отишъл да кара...без коментар.

 

Задръствания има навсякъде. Не само в София, че дори в пъти по-големи.

Ако цената на горивото се върже към трафика в един уникално изостанал град, то не ми се мисли докъде ще я докараме.

Link to comment
Share on other sites

В тези сфери където цената на горивото е жизнено-определяща - селското стопанство, е възможно да не се обременяват с акцизи.

а за останалите, които си карат 10 и кусур-годишните си автомобили и им се вижда скъпо /както повечето тук/ - натиснете общината и си търсете правата за повишаване качеството на обществения транспорт - но не закупуването на нови автобуси, а вместо това на тролеи...

ами тук има разлика - той е в обслужващата сфера и с транспортиране си вади хляба - същото както в селскостопанската сфера.

За водородните технологии - не съм много ЗА, тъй като Електро-автомобилите са с пъти по-евтини от тях и по-лесни за поддръжка, а това че не се налагат е поради икономически интереси.

Ще се съглася с всичко казано от теб, само ако ми обещаеш да не се занимаваш с политика. Шегувам се разбира се, но за незанимаването с политика съм сериозен. :) И аз искам новата BMW Hydrogen 7, ама се задоволявам с 10 годишна кошница. Когато станат на цени като нормалните коли, може пък и да почнат да ги карат хората. В БГ мръсен въздух колкото искаш, така че гориво бол. ;) Но на градкси транспорт, при тези условия не мойш ме върна, освен ако колата ми не е на сервиз.
Другите, включително и ти го ползвате за да отидете на работа или на кафе, което може да стане и по друг начин - това че не е на ниво обществения транспорт /който е алтернатива, ако не е възможно с велосипед да отидеш до работа/ е заради омагьосания кръг, който описах в предишния пост.

А това, че ти лично предпочиташ да го правиш по най-неекокологичния начин със собствен автомобил, е нещо за което трябва да си плащаш - и когато цената е по-висока от реалната (както е с цигарите например) си недоволен.

Ако всички мислят така като теб, което си е за мен чиста доза егоизъм - винаги ще има огромни задръствания, мръсен въздух (заради старите и неикономични автомобили).

Когато задължат фирмите да събират и връщат хората си със собствен транспорт, тогава може би ще спра да карам колата си за работа (и пак сигурно ще е за кратко), но не и за кафето. ;) Представи си че искам да пия кафе с приятели на Бачково или на х. Здравец, или да обиколим хипермаркетите със семейството за някоя нова придобивка. Колко човека ще мога да събера на рамката на колелото? :) Стига вече с тия алтернативи. Това мислене е меко казано смешно. Малко са хората, които си бръмчат просто ей така по улиците, колкото за да поохарчат малко газ.
И много по екологично е да има един автобус с 30 човека вътре, всеки платил по 80ст, от колкото 30 коли с по 1 човек вътре, каквато е обикновенно ситуацията.
В рейсовете имаше една табелка на която беше написано (по-стари спомени) седящи 36 места, правостоящи 64 места. Значи не са точно 30. ;) Я сега си представи да се тъпчеш всяка сутрин със 100 човека в автобуса (че кой ли не го е преживял) и ако стане така че някой път закъснее, сигурно стават и още повече. Останалите негативи Stenli ги каза вече. Не мерси съм вече. С кола ми е много по-комфортно.

 

А и за задръстванията нали за това на шофьорските изпити пускат по-често жените и задължително блондинките. Благодарение на тях временно се прочистват пътищата. :)

Link to comment
Share on other sites

Ами незнам примерно когато работих в Гърция преди години недотираният дизел беше 1,1 евро а в България беше мисля 1,15лв .Обаче в Гърция работих за 900 евра на месец т.е. за нормална тамошна заплата. И трябва да им кажа на всички дето по-горе ми вадят европейските цени че, там ми беше по-на сметка да си карам колата. И да не забравяме че, в Гърция съвсем не са високи заплатите. А в същото време пак там нафтата която е предназначена за селското стопанство примерно струва точно на половина на тази която се продава за личните автомобили. Дотация му викат на това ! Не претендирам да съм добре запознат с европейските норми и постановления, ама все си мисля че, тези акцизи хората ги искаха от нас да се въведат постепенно до 2010 година. И незнам защо сравнявате цените тука и в Европа. Цените в България вече са почти че, и по-високи отколкото от колкото в Европа,само дето заплатите ни са български, т.е. средна заплата 250 - 300 евро ! Няма да забравя шокът на един англичанин когато му казах колко е нормалната заплата в България. В първият момент човекът ме попита :

- И как изкарвате седмицата с толкова малко пари ?

 

Като му казах че, това са ни месечните заплати, оня направо си глътна кондиката !

Така че , стига с тези европейски цени !

Link to comment
Share on other sites

С по 1-2 ст. на литър дизела и бензина,газта май не са я дигнали...

Газта идва от съвсем друго място и няма логика да се вдига :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Газта идва от съвсем друго място и няма логика да се вдига :wacko:

 

Споко, ако се задържат цените така, сещаш ли се че няма да е оставят на такава цена и ще хвръкне над 1.50 :angry1

Link to comment
Share on other sites

Споко, ако се задържат цените така, сещаш ли се че няма да е оставят на такава цена и ще хвръкне над 1.50 :angry1

При газ-та Лукойл не е монополист,по-голяма част е внос(те държат едва около 30% от пазара).Голяма част се внася и като битова ;-) а и 1.50 да стане нали се сещаш че нафтата ще е 2.80 поне...

Link to comment
Share on other sites

Абе тука кой взима 400лв стига с тея смехории, това е най най ниската заплата, а не средната. Като бях в германия преди 4 години съквартиранта ми разнасяше писма по цял ден и заплатата му беше 300евро. Аз съм за това горивото да поскъпне. Никой ли не се замисля защо в Европа акциза е толкова висок, а в Америка нисък? Ами ако тука бензина беше левче за литър колите щяха да са сигурно 2х като брой. Няма условия за толкова много коли, както е в Америка. Правителството трябва да приеме закон автомобили по стари от 10год да не се внасят + не бензина да поскъпне а газта на 2.50лв да видим тогава дали ще има задръствания. Всеки купил няква бракма, айде газовата и пердаши. Преди време баба ви и дядо ви все с кола са били,а? Вече всеки до магазина за хляб с колата ходи..

 

 

Ти много не си наясно със заплатите явно, нито с обществения транспорт. Преди време четох една много дълга дискусия между американци за автомобилите. Това което в крайна сметка стана ясно е, че в САЩ се карат толкова много автомобили, не толкова поради причината, че ИМА условия за това, а че общественият транспорт е много слабо развит и всички живеят на много големи разстояния от работата си - например и не само от работата си. Имам един познат, който казва, че най-близкият хранителен магазин от мястото, където живее е на 10 мили.

 

В тоя смисъл България е доста по-близо до САЩ, отколкото до Европа. Градския, а и междуградския транспорт е ужасно слабо развит. Ако поживееш в Швейцария или Германия ще ме разбереш веднага. Например в Германия ми е отнемало 15 минути да се придвижа на разстояние 5 км с трамвая, докато с кола сигурно би ми отнело 30 минути, а в България си е точно обратното в най-добрия случай, като в случая с България не включвам времето, което ще ми отнеме да чакам на спирката.

Друго нещо Западноевропейските държави като Германия са много по-гъсто населени от България с изключение на тъпите ни градове. Освен това там градския транспорт обхваща мрежи, които са с диаметър да речем 50 км. Може би не на всякъде, но в районите, които съм бил. Тук такова нещо няма.

Пловдив е доста нагъсто застроен - вече не се трае. Ако имаше добър транспорт много хора биха предпочели да се изселят в околностите по селата.

Друг е въпросът, че в България се карат ненужно огромни автомобили. :)

Link to comment
Share on other sites

2.55 е евро дизела. Ви пауър-а закова 2.70. Това според мен е предела който може да понесе населението и бг икономиката.

Link to comment
Share on other sites

v power е обикновен евродизел с добавка- аз лично разлика не усещам

а тези които работят там получават бонуси за това гориво.

затова се правят на тарикати и ви го пробутват!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...