Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

като карате към някой сфетофар, който е червен с идеята че ще спрете

докато върви по инерция я оставяте на скоростта на която е била или освобождавате от скорост ?

Ха, странен въпрос...ами зависи от различни фактори като скоростта ти в момента, натовареността на движението, оставащото време до зелено и др. В различни случаи може безопасно да се използват и двата метода на спиране.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Аз предпочитам да съм на скорост (или в която съм или по-ниска) и да спирам постепенно, а не както правят някои в последния момент. Т.е. не се влача до светофара просто спирачното усилие ми е почти равномерно в повечето случаи от момента в който реша да спирам до окончателното спиране. Винаги съм мразел като се усеща кога шофьора (аз или други) му играе крака по педала на спирачката. Мисля, че плавното спиране трябва да се учи още в курса - а не като шофьор на рейс всички да ги събираш на предното стъкло на всеки светофар (само давам пример, нямам нищо против тях).

Link to comment
Share on other sites

падам една скорост по-доло за да може евентуално ако светне жълто преди да съм тотално спрял , да мога само да ускоря без да се туткам и да бавя излишно останалите ... освен тва с тая операция в повечето случаи ако видя светофара отдалече спирачка почти не ми е нужна .

 

Кво означава да се влачиш до светофара ? Ква е разликата ако караш 100 метра до червения светофар с 10 или ако засилиш до 50 и набиеш резки спирачки ? Щото и в двата случая чакаш , и в двата случая по-бързо "зелено" - няма да стане :) (Правя странна аналогия със случаите когато напред няма път по една или друга причина , трябва да се чака и някой настоятелно зад теб надува клаксона в нетърпеливо очакване да си изкараш перката от покрива и да демонстрираш вертикално излитане съчетаващо прескаченането на целия трафик и така той да заеме твоето място, щото видиш ли е по-предна позиция :ph34r: )

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

Абе има една тенденция ... особено на България кръстовището при слизане от моста на УХТ (ВХВП). Там мнооого често се влачат до светофара (като няма задръстване, де). Не знам. Онзи ден видях 3ма така да се туткат с под 20на км...не разбирам каква е логиката!? При положение и че брояча не беше на 10 сек примерно ами на поне 24-6 сек!?!??!?! За какво го правят някой знае ли?

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Еееее не, извъдихте се едни градски пилоти... Колата никога не се оставя на свободна, освен когато е спряла. Ако е необходимо се бута предавка надолу и се отпуска газта, ако е необходимо се натиска и спирачка. Така контрола го има постоянно, да не говорим че и рахода при моторна спирачка е 0 л/100. Ако някога сте карали мотор ще знаете че е чиста проба безумие да се пуснеш по инерция на свободна. Иначе +1 за pazu, ще стане човек от него :D

Link to comment
Share on other sites

... Колата никога не се оставя на свободна, освен когато е спряла. Ако е необходимо се бута предавка надолу и се отпуска газта, ако е необходимо се натиска и спирачка. Така контрола го има постоянно, да не говорим че и рахода при моторна спирачка е 0 л/100.....

може ли да обясниш защо е 0/100 ?

 

Аз по принцип в града карам на 4-та и като видя светофар я пускам пускам газта, така тя забавя до към 20 и неще по-надолу, защото компютъра не дава оборотите да паднат под 700. Това което си го написал значи ли че от 50 до 20 разхода ми е 0 ?

Link to comment
Share on other sites

Ами имаше нещо за инжекционите, че си имат фабрично такъв режим ама не съм запомнил. Ако знае някой. Специално на мен ми го обясняваха при планинско спускане, че ако не бараш педала на газта, то дори да не си изкл. от скорост при инжекционните двг. разхода е 0. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

разхода е 0. :unsure:

 

<дървено философстване>Доволно близък до 0 да ама баш 0 няма как да е щом работи... </дървено философстване>

 

 

И ако говорим просто за "влачене" напред и има малко по-голямо разстояние може да се изключи от скорост не за друго ами защото когато е на скорост спира по-бързо колата а така си се търкаляш по интерция... но трябва да се преценява - ако зад теб има колона шанса да изнервиш някой е голям а да тръгнат да ти се навират отпред е неприятно и нови известен риск особено ако се налага другия да прави слалом между колите в няколко ленти.

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Да, принципно е така - при включена скорост и отпуснат педал за газта, инжекционите просто не се задействат, а двигателят не изгасва, тъй като инерцията и включената скорост го карат да се "самоподдържа". Това разбира се се следи от компютъра на колата и ако оборотите паднат под някакъв предварително определен минимум, инжекционите отново се задействат и започват да впръскват минимални количества.

В случая обаче говорехме за спирането на предавка или без нея, без да се съобразяваме с разхода на гориво. Разбира се по-често се използва включената скорост, но има случаи, когато се използва и изключването от скорост. Най-малкото за да спреш от 50-60 км/ч. до 0, няма как да останеш само на 4-та предавка (използвана най-често с тази скорост), а трябва да превключиш на 3-та, после на втора, а след това евентуално (при редки случаи) дори и на 1-ва. Разбира се може да прескочиш някоя от междинните предавки, но пак си иска превключване, което е доста затормозващо, когато трябва да го правиш десетки пъти преди да спреш на всеки светофар. Така, че поне аз напълно оползотворявам и двата метода на спиране, като използвам всеки един от тях, в зависимост от изброените фактори в горния ми пост. ;)

Link to comment
Share on other sites

то дори да не си изкл. от скорост при инжекционните двг. разхода е 0. :unsure:

 

кола, с включен двигател, на свободна скорост гори около 1,2л/час

така че тук си в грешка

 

 

 

Добре а ако се спускам по наклон и се държи 2ра с 2500 рпм

то тогава не се гори никакви гориво ? или си гори за поддържането на минималните 700, а другите 1300 идват бонус от наклона ?

Link to comment
Share on other sites

кола, с включен двигател, на свободна скорост гори около 1,2л/час

така че тук си в грешка

Има се предвид, когато си по наклон и НЕ си изключил от скорост. Щото ако си изключил, разходът ще ти е толкова, колкото и когато си спрял и колата работи на празен ход.

 

А когато си на скорост, без значение от предавката и едновременно с това си над минималните обороти за определения двигател (за различните коли както знаеш минималните обороти са различни, така че този праг "над" също варира при различните коли), инжекторът спира да впръсква гориво. Който е наясно с работата на двигателя с вътрешно горене няма да зададе въпроса "Ами как тогава двигателят не изгасва без гориво?". :rolleyes:

 

П.П. За вечно "невярващите" ето един кратък откъс от едно дълго описание на системата за впръскване на Бош - KE-Jetronic:

УСТРОЙСТВО НА АГРЕГАТИТЕ НА СИСТЕМАТА ЗА ВПРЪСКВАНЕ “KE – JETRONIC”

 

- ДЮЗА ЗА ПОДАВАНЕ НА ГОРИВО - бла...бла...бла...

- РЕГУЛАТОР ЗА НАЛЯГАНЕ НА ГОРИВОТО - бла...бла...бла...

- бла...бла...бла...

- бла...бла...бла...

- и още много - бла...бла...бла...

 

...и сега това, за което говоря...

 

- РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД

Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчикът за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване, за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.

Link to comment
Share on other sites

Включения климатик , сам по себе си не гори бензин/нафта/газ/метан ;)

Той се задвижва посредством ремък ( в повечето случай). Няма значение дали в момента се гори гориво или не - важното е да се предава въртящ момент на компресора...

Link to comment
Share on other sites

Аз лично също използвам 2-та начина на спиране.В града по светофарите, особенно от далеч като видя, че е червено и има доста време се пускам най-спокойно по инерция и спирам съвсем плавно.Аз също мразя да спирам разко.По надлезите и по баирите задължително не изключвам от скорост!!!!!Тогава си понижавам със скоростите, въпреки че е бая ръчкане.

 

Относно климатика на мен в Импас-а ми каза, че по-добре било да е на затворена клапа.Така върти един и същ въздух климатика, съответно се товари по-малко, по-малко гори.Е от време на време трябва да се пусне и свеж въздух.

Link to comment
Share on other sites

Малко тъпо се чуствам но ще обясня, шофьорите да не четат. И двата начина на спиране описани по горе водят до влачене и изнервят другите участници в движението. И изреждането на предавките надолу и пускането на свободна. При планувано спиране обикновенно се бута предавка надолу, комбинирано със спирачка. След това се изключва от скорост като със спирачката се спира до нула. От тези две действия първото е по продълвителното. Предполагам и midex има това в предвид като казва че ползва и двете.

Естествено нищо от това не важи при екстремно спиране. Натискате съединителя и спирачката, няма време да изключите от скорост. Държите с две ръце волана опитвайки се да спасите своят или на нечий друг живот.

 

По темата за разхода. Когато използвате моторна спирачка компютърът на инжекциона спира впръскването и запалването (т.нар. cut off режим), затова и разхода тогава е 0 (няма значение с климатик или без). За сравнение разхода на празен ход на бензинов автомобил е около 1л/час.

Edited by TED
Link to comment
Share on other sites

като карате към някой сфетофар, който е червен с идеята че ще спрете

докато върви по инерция я оставяте на скоростта на която е била или освобождавате от скорост ?

 

Да кажем, че 70:30 редя предавките на долу, а ако има сняг - винаги ги редя на долу една по една.

Link to comment
Share on other sites

Екстремно спиране в смисъл неочаквано...тогава да, натискаш спирачката и толкоз в повечето случаи. При екстремно спиране при скоростно шофиране абсолютно винаги предавка надолу и спиране чрез двигателя, разликата е огромна.

Link to comment
Share on other sites

При екстремно спиране при скоростно шофиране абсолютно винаги предавка надолу и спиране чрез двигателя, разликата е огромна.

С лекото допълнение в зависимост от радиуса на идващия завой и състоянието на пътната обстановка "или предавки надолу", а в още по-екстремни ситуации - и с помощта на ръчната спирачка. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

и с помощта на ръчната спирачка. :rolleyes:

 

Ей това не ми се е налагало да го правя още. Да подчертая налагало :) Иначе един приятел след като си тресна новия Civic тръгна да обяснява колко скапан му бил ABS-a и как без него щял да спре по-бързо... после се оказа че преди да почне да спира е зяпал някаква "кака" с къса поличка и след като човека с който се е возил му е извикал да гледа напред че ще се ударят се е усетил че джипката пред него е спряла защото някой преди нея правил маневри и каката в джипката набила спирачки... той не че не е имал достатъчно време да спре ама като се заплесва по тинейджърки после трябваше да оправя малко ламарини...

Link to comment
Share on other sites

Днеска на Бяла черква се разбих с тая ръчна и тоя сняг на тея ливади :P ... какво ли ще е с //M :)

 

Еми ще има: "изключете ТК, но не забравяйте, че 19-ката струва 800 лева....парчето" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

по случайност попаднах на следния сайт:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_09/green.html

Според него класацията за "най-зелен" двигател е следната:

Интересно е че Приус-а изцяло липсва

 

1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205

 

2. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight Civic) 203

 

3. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d) 147

 

4. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133

 

5. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class) 115

 

6. Ford Hybrid 2.5-litre (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82

Link to comment
Share on other sites

Тц, ти и аз мразим Тойота и тия дето правят класацията и те са от нашата секта ;)

 

Тоя Приус си е пълна прищявка, дори във втория си вариант (генерация 2, която си е добра кола, но пак нищо особено).

Link to comment
Share on other sites

по случайност попаднах на следния сайт:

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_09/green.html

Според него класацията за "най-зелен" двигател е следната:

Интересно е че Приус-а изцяло липсва

 

1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205

 

2. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight Civic) 203

 

3. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d) 147

 

4. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133

 

5. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class) 115

 

6. Ford Hybrid 2.5-litre (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82

 

Е тия колички с тоя мотор ми взимат тока :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...