Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Lighting

 

* First electrical lighting - 1898 Columbia electric

* First standard lights - 1904 "Prest-O-Lite" acetylene

* First standard electrical lights - 1908 Peerless

* First integrated electrical and lighting system - 1912 Cadillac Model 1912 Delco

* First "dipping" headlights - 1915 Guide Lamp Company

* First dual-beam headlight - 1924 Bilux

* First retractable headlights - 1936 Cord[citation needed]

* First directional headlamps - 1930s Tatra

* First fog lights - 1938 Cadillac

* First auto-dimming headlights - 1952 Cadillac Autronic Eye

* First auto-on/off headlights - 1964 Cadillac Twilight Sentinel

* First headlight wipers - 1970 Saab (95, 96, 99) [16]

* First AC HID lights - 1991 BMW 7-series

* First DC HID lights - 1997 Lincoln Mark VIII

* First neon lights - 1997 Lincoln Mark VIII

* First all-LED tail lights - 1998 Maserati 3200 GT

* First bi-xenon HID headlamps - 2000 Mercedes-Benz CL-Class

* First low beam, front position light and sidemarker LED headlights - 2008 Lexus LS600h

* First all-LED headlights - 2008 Audi R8

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

BMW чакам кога ще спрат GT-то. Напълно безмислено е. Пак се пънат да измислят обяснения за нещо ненужно, точно като X6.

Как ще е безсмислено - GT и X6 са най-гъзарските 2тонни кораби :laughing:

Откакто изцяло смениха дизайна след Е39 нещо не съм фен на BMW.

Вярно развиват се откъм двигатели и напредват в технологиите, но всяка нова серия е поне +100кг (тази е +300 над 5та), а вида е... :sick

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Нека да е безсмислено, ма ако му беше цената колкото на Авенсис сещаш ли се кое щях да предпочета... жалко че е колкото 4-5 авенсиса въпросния Х6.. нищо че е леко грозничък отпред - взимам го отма

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Twin-door-a е най-характерен за Range Rover-a и е емблематичен за него, като долния сегмент се отваря хоризонтално надолу, което го прави изкючително удобен за сядане както се изразява Кларксън ,. В един епизод той даже се възмущаваше , че Range Rover Sport e с twin door ама само задното стъклото или цялата задна врата сеотваря и по този начин нямало къде да седнеш => e rubbish :)

Link to comment
Share on other sites

2008-rolls-royce-phantom--3_460x0w.jpg

 

 

Откакто изцяло смениха дизайна след Е39 нещо не съм фен на BMW.

Вярно развиват се откъм двигатели и напредват в технологиите, но всяка нова серия е поне +100кг (тази е +300 над 5та), а вида е... :sick

 

 

Затова всеки има право на собствен вкус.

Edited by INCINERATOR
Link to comment
Share on other sites

Абе има май един момент който много правилно го очертават в Best Motoring ... Говорим за следното - коли с до 400 к.с. насират всякакви 600 к.с. модели на писта. И това е крайно логично защото - по-мощните са по-тежки, никой не си играе да им регулира шаситата, защото си мислят, че к.с. са напълно достатъчни за добро представяне. Нещо такова май става и с европейските марки като цяло. Старото М5, новото М3, RS4, RS6 ... само блъскай кубици, турбини и като цяло к.с. Никакъв опит шасито да се докара до нивото на развитие на двигателя. Тежки били, прекалено сложна технология...айде и едно 4х4. Ами трудно завива и е още по-тежко... не, няма да настройваме шасито. Дай да хакнем един компютър вътре (още кг с окабеляване и датчици) и да пуснем довчерашния геймър да се базика с него до утре.

 

Някакси чисто механичното настройване и изпитание на тия шасита остава на заден план. Не казвам, че колите са лоши или бавни. Те са невероятни. Новите модели на Кадилак, БМВ, Мерк са по-бързи от всички преди тях..., но нещо безвъзвратно си отива от автомобилната сцена и това са автомобили като NSX, AE86, E30, E36...

 

______________

 

Абе на кратко, технокрация настана, не механизация :)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Напълно подкрепям това мнение.

Иначе големите кораби със 6-700кс гледам ги ползват за дрифт и се получават добри пушилки :D

 

А замисъла на такива автомобили като кайен и х6 така и не ми стана ясен.

Топ Гиър пробваха кайен турбо на някакво каменисто рали (нали уж се води джип) и се оказа, че не предлагат офроуд гуми, само нископрофилни за асвалт :D

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Щото идеята не е да се състезава човек с тези автомобили на писта но масово като се чуе за BMW или Porsche и се захващат едни разговори за ниско летене... Това не са пистови коли ако ще и да имат 600 коня под капака. Не са и джипове да ходиш по баирите с тях... дори да можеше не мога да си представя какъв човек трябва да си да вземеш кола за 100к++ и да се навреш в храстите с нея. Кое толкова ви учудва в случая че не става нито за едното нито за другото. Че те 90% от останалите коли не стават за писта нито за баирите ама никой не се оплаква. Тези просто са леко по-високи и по-мощни - демек като тръгвам на светофар хем ще ми е по-стабилна хем ще виждам по-хубаво защото е по-висока хем ще е и по-стабилна като е 4х4. Ако не им беше такава цената дося да съм се сдобил с един Cayenne.. или Infiniti FX50 примерно... и да спра да се чудя в кой бордюр ще задере пластмасата отпред :)

Link to comment
Share on other sites

Тотално си заблуден ;) да знайш.

 

Заради хора като теб вече няма производство на s2000.

 

И въпреки, че от моя гледна точка грешиш си идеална извадка на "основния потребител". Ти не искаш кола която да е точно нещо, ти искаш тя да е всичко и нищо в крайна сметка. Жена ти да не ти смаже топките щото колата е с 2 врати, ама приятелите ти да не те утрепят от подигравки щото пък е под 200 к.с. На магистралата да се направиш на тежкар и да караш само лява лента, ама ако може и кучето да се вози отзадЕ. Ама ако може и да се стига до "наше село" да видиш старите, пък и да не те е срам после да я спреш пред бачкането, колегите все пак очи имат и обсъждат също.

 

Още повече като се иде у Мол-а, да хваща окото, че е premium, че да може мацките на 20 да въздишат и да не си напомняш, че всъщност дигаш по-малко от колкото колата ти и всъщност колата впечатлява мацките...

 

Това е съвременния пазар на коли.

 

___________________

 

Да не забравим основното, ПАЗАРА винаги е прав - каквото иска това е :)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Ма ако знаеш колко се натъжих че нямало вече S2000... мисля и черно да си закача.

 

Жена ти да не ти смаже топките щото колата е с 2 врати и т.н. глупости на таркалета

 

Ай ся лафове от седянката пред блока 'гат люпим семки. Доскоро имахме кола с 2 врати и на жена ми специални ѝ е все тая с колко врати е колата, нито тя разбира нещо, нито може да кара... нито пък приятелите ми ще тръгнат да ми се подиграват че колата не била с двигател на малък самолет щото пък те не са 18 годишни ми на 35+ И куче нямаме, нито имаме желание да си вземем... в този ред на мисли и котка не щем у нас - майка ми има 4 като иска да си играе с тях да ходи малкия при баба си. А и село няма понеже "старите" живеят през 2-3 преки едните а другите през малко повече но пак са на 15 мин път пеша. Не спирам пред бачкането щото си бачкам в къщи...

 

Ма нищо де - продължавай да си мислиш колко им е зле на хората дето не си взимат пистови коли и за които шофирането е доста по-различно от формула 1 в градски условия... някой ден ще ти дойде акъла в главата... евентуално...

Link to comment
Share on other sites

По този повод да кажа, че BMW имат един много голям грях - прецакаха Land Rover като традиционен производител на истински офроуд всъдеходи, за да ги впишат в тяхната схема на паркетни SUV-та. Сега пък вече индийците нямат никакъв шанс да възвърнат тази слава. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Тц, ... не ме разбра ;)

 

Аз съм против хората взимащи си кола която е от нещо-нищо и то с представата, че си купуват нещо друго. Понеже явно мислиш, че съм фен само на абсолютно нефункционални машини за писта, веднага ти казвам няколко - Тойота Селика, Фиат Купе, Волво C70, Волво XC60, Ауди AllRoad, ML, Майбах... така на първо четене. Мен ако ме питаш коя е перфектната кола веднага ще ти кажа - е36 м3 седан, 4 врати, багажник, клима, кожа, ел. пакет, не тежи два тона, има ABS и... удоволствието да караш едно от най-добрите шасита произведени в Европа, което да не е безумно скъпо...ама все пак, нека ми дойде акъла. Те за това сега ще пускат нова Тойота със задно, а вече пуснаха премиум седан Тойота RWD ... Алфа и те на там вървят.

 

А с 2 врати... вярно, не бях прав...те и голфовете са с 2 врати.

 

_____________________

 

Относно горното, индийците много си харесват сегашната ниша на Рейнджа, а Ленда ще го оставят за камъните ;)

http://www.autoblog.com/2009/12/03/2010-ra...s-angeles-2009/

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Абе има май един момент който много правилно го очертават в Best Motoring ... Говорим за следното - коли с до 400 к.с. насират всякакви 600 к.с. модели на писта. И това е крайно логично защото - по-мощните са по-тежки, никой не си играе да им регулира шаситата, защото си мислят, че к.с. са напълно достатъчни за добро представяне. Нещо такова май става и с европейските марки като цяло. Старото М5, новото М3, RS4, RS6 ... само блъскай кубици, турбини и като цяло к.с. Никакъв опит шасито да се докара до нивото на развитие на двигателя. Тежки били, прекалено сложна технология...айде и едно 4х4. Ами трудно завива и е още по-тежко... не, няма да настройваме шасито. Дай да хакнем един компютър вътре (още кг с окабеляване и датчици) и да пуснем довчерашния геймър да се базика с него до утре.

 

Някакси чисто механичното настройване и изпитание на тия шасита остава на заден план. Не казвам, че колите са лоши или бавни. Те са невероятни. Новите модели на Кадилак, БМВ, Мерк са по-бързи от всички преди тях..., но нещо безвъзвратно си отива от автомобилната сцена и това са автомобили като NSX, AE86, E30, E36...

 

______________

 

Абе на кратко, технокрация настана, не механизация :)

 

 

Не знам защо вписа тука БМВ... при положение, че спортните им модели винаги са били по-маломощни и леки от на конкуренцията им за момента.

Нима на новото М3 V8 двигателя не тежи като на старото i6? Това не е ли постижение?

А новото М5 ще е по-леко и с по-малък двигател... при положение, че нещо с над 2 тона вдига 0-100 за 4.7 с тоя двигател... не ми се мисли нещо по-леко какво ще прави.

 

 

И другото... защо всеки модел от гамата на една марка трябва да е ултра спортен и лек? Нали затова има GTS, CSL, Tii - при БМВ, Black Series при Мерцедес и т.н...

 

 

 

 

"Да не забравим основното, ПАЗАРА винаги е прав - каквото иска това е"

 

 

Много си прав и не знам защо мрънкате... Пазарът иска мощна спортна кола, която в нормален режим да прощава грешки, да прави времена на писта като на професионален пилот, а като изключиш системите за сигурност да те пошляпва като сгрешиш, а в същото време да ти духа климатика и да слушаш любимата песен на ProLogic7

 

Ако производителите правеха коли като тези които описвате досега щяха да са фалирали.

Edited by INCINERATOR
Link to comment
Share on other sites

Ам, Дедо вземи прочети едиторяла на http://magazine.windingroad.com/issue/52/ не съм го търсил нарочно - просто си четях новия брой. Доста сходно мнение имаме с редактора.

 

_______________

 

Има и прекрасна статия по случай 25г М5 :)

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Ай ся лафове от седянката пред блока 'гат люпим семки.

 

Не става въпрос конкретно за теб, а за 95% от хората, към които като те гледам какво пишеш май спадаш и ти.

Той го е обяснил host, няма смисъл да повтарям.

Жалко е но за съжаление хората с възможности за купуване на нов автомобил според възможностите си или гледат да е въшка с 13" гуми и да гори 3/100 или гледат да е 3тонно гъзарско камионче с V12 bi-turbo и големи джанти.

Затова няма пазар за обикновени неелектронизирани спортни коли като S2000 или Nissan Silvia.

 

Godfather - след като имах възможността да покарам известно време фриилендър напълно съм съгласен с теб. Това е някаква подигравка - голяма кола със предно, псевдо 4х4 и вместо механичен блокаж на диференциалите някаква фалшива и по-евтина електронна система. Из форумите съм чел че за месец-два офроуд им заминават раздатки и вискота, а ремонта отива към 4-5000лв :blink: , така и не посмях да го пробвам как е офроуд.

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Какво ще кажете за новото А8?

http://seriouswheels.com/cars/2011/top-2011-Audi-A8.htm

 

 

На мен лично не ми допада, безспорно има някои елементи с които направо са уцелили десятката, но като цяло не ми допада колата.

Link to comment
Share on other sites

Е тук позна. Все пак парите не растат по дърветата и ако тръгна да сменям тойотата това би бил моя избор.

 

 

Дядо, според мен перфектното возило за теб ще е нещо от сорта - Q5, X1 и т.н.

Link to comment
Share on other sites

пропуснал съм репликата "кенефи" , няколко ;) не че ги харесвам.

 

______________________

 

INCINERATOR-е цъкни му х3-ката и да привършваме ;)

 

______________________

 

KIMI вече с С(ш)итроен :) http://www.dnevnik.bg/sport/2009/12/04/825...a_rali/?ref=rss

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

:ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: ако може от сега споменавам, че моля за возене в "чудото" ако ще се прави таквоз :D идеята хич не е лоша - х3 с 400 к.с. V8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...