Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Не вее много. Ще те повозя някой път - и без това имам да те черпя.

 

Ми не знам на твойта, но на Z4 вееше достатъчно за да ми е неприятно. А във Вегас без климатик не се издържаше а при махнат покрив климатика колкото и засилен да беше се губеше ефекта от него :)

 

 

@Krank: :rofl: :bowdown:

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

И защо всички са толкова убедени, че управлението на автомобил е почти толкова просто занимание като ходенето изправен на два крака? И защо суровата статистика на произшествията с материални щети, ранени и загинали някакси не се връзва изобщо с това всеобщо схващане? Някакви обяснения?

Link to comment
Share on other sites

И защо всички са толкова убедени, че управлението на автомобил е почти толкова просто занимание като ходенето изправен на два крака? И защо суровата статистика на произшествията с материални щети, ранени и загинали някакси не се връзва изобщо с това всеобщо схващане? Някакви обяснения?

 

защото и двете са продукт на управлението на грубата моторика на човешкото тяло и са резултат от заучени движения, а не инстинктивни такива. именно това че се използват условни, а не вродени рефлекси е причината те да са по-бавни и често погрещни, следователно да водят до неочаквани резултати. сухата статистика сочи че грешките допускани при управление на автомобил са също толкова чести като тези при нормално ходене, разликата е само в последствията. едно потрепване на стъпалото или недобре премерена стъпка най-много да изкълчи глезена на ходещия, докато в автомобил това означава или наковаване на спирачки и загуба на сцепление или ускорение до неразумни скорости и т.н.

отделно самата идея, че се намираш в "кутия" от метал и стъкло дава чувство на защитеност, тъй като хищниците не могат да те достигнат там :) остатък е от криенето по пещерите. комбинирано със състезателния елемент да се движиш по-бързо и по-умело от другите в глутницата дава като резултат именно желание да се кара бързо и чувство за неуязвимост, но азбучна истина е че само бойко борисов е истински неуязвим и слуховете за чупения му крак са силно преувеличени. можем и само да предполагаме как е изглеждал чък норис след тази схватка - те не искат да ни го покажат.

 

сега ти връщам топката и ще поискам ти да ми обясниш преувеличената самооценка на всеки шофьор. защо например всеки приема, че другите нищо не разбират? защо никой не желае да сподели знанието и опита си, въпреки че се намира във форум, създаден с основна цел за взаимопомощ и именно споделяне на знание и опит?

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

сега ти връщам топката и ще поискам ти да ми обясниш преувеличената самооценка на всеки шофьор. защо например всеки приема, че другите нищо не разбират? защо никой не желае да сподели знанието и опита си, въпреки че се намира във форум, създаден с основна цел за взаимопомощ и именно споделяне на знание и опит?

Тук съвсем удари на камък. Съвсем елементарно е да се върнеш назад за да прочетеш какво точно съм споделил от опита си, независимо, че не го считам за нещо кой знае какво, въпреки периода от 20 години.

Иначе не разбрах кой е виновен за това огромно несъответсвие в последствията, въпреки уж еднаквите грешки на моториката. Не е ли елементарно за уж всяка мислеща глава да съобрази, че подобна невинна грешка на моториката, но приложена върху два тона желязо, движещо се със 100 км/ч определено ще предизвика гигантски по своите различия последствия? И не е ли точно твоята теза чудесно доказателство за простичкия факт, че управлението на автомобил не е никак просто занимание, дори за люде с дългогодишен стаж и всеки трябва да се отнася с необходимия респект към това занимание?

Link to comment
Share on other sites

?Позволявате ли си да излезете от лентата когато карате по извънградски двулентов път с много завои и виждате,че в насрещното няма никой?

 

Никога! Защо трябва да се разваля удоволствието? Факта, че вземам завоите на два пъти по тесен път без да настъпвам хоризонталната маркировка, ме прави 10 пъти по щастлив :rolleyes:

 

 

- На всичките си коли, които съм имал досега съм изключвал от скорост без съединител (при подходящите обороти, разбира се, но не и когато ще включвам от по-ниска на по-висока предавка).

 

Хайде сега да ми обясниш каква е причината да изключваш от скорост освен в случаите, когато автомобила спре? Щото аз не се сещам за нито един разумен довод, напротив при по високи скорости направо си е и опасно.

 

На пистата: Ръцете не се местят по волана. Волана се държи 0930-1430 и дори да ти се кръстосат ръцете не се пуска.

 

И защо всички са толкова убедени, че управлението на автомобил е почти толкова просто занимание като ходенето изправен на два крака? И защо суровата статистика на произшествията с материални щети, ранени и загинали някакси не се връзва изобщо с това всеобщо схващане? Някакви обяснения?

 

Това няма нищо общо с умението да управляваш автомобила, а с умението да спазваш стриктно правилата за движение. Особено в белите страни, където всеки знак си е точно на мястото.

Link to comment
Share on other sites

Това няма нищо общо с умението да управляваш автомобила, а с умението да спазваш стриктно правилата за движение. Особено в белите страни, където всеки знак си е точно на мястото.

Поправи ме ако греша, значи нещастника, който се нахаква в дърво с 200 км/ч всъщност е много изкусен водач? Може би същото важи и за един съфорумник, който наскоро намачка здраво автомобила си в градски условия или там май някаква шахта беше виновна?

Не знам за вас, но аз както и да го погледна, това си е чисто и просто тотално неумение да се управлява автомобил. Другото, което остава е да допуснем намесата на извънземни. И сега преди да ми скочат половината смелчаци и майстори на геврека, да кажа, че изобщо не считам себе си за умел водач, поради което гледам да спазвам правилата. Защото по всяка вероятност те са направени точно за такива тюфлеци като нас, понеже не можем сами да се справяме достатъчно разумно. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Наистина не мога да схвана накъде ти тече мисълта, но това, което казах е, че когато се спазват правилата за движение не стават катастрофи и дори 80 годишна баба не би занесла на "Шахтата на Тед", а управлението на автомобила е елементарно: Навиваш волана където искаш да завиеш, тръгваш, спираш, сменяш предавки и спазваш дистанция. Не ти трябва никакъв майсторлък как да вземаш завоя, нито се чудиш да натискаш ли съединителя в завой или не.

Link to comment
Share on other sites

Наистина не мога да схвана накъде ти тече мисълта, но това, което казах е, че когато се спазват правилата за движение не стават катастрофи и дори 80 годишна баба не би занесла на "Шахтата на Тед", а управлението на автомобила е елементарно: Навиваш волана където искаш да завиеш, тръгваш, спираш, сменяш предавки и спазваш дистанция. Не ти трябва никакъв майсторлък как да вземаш завоя, нито се чудиш да натискаш ли съединителя в завой или не.

 

 

 

Сега се сетих за един момент който най-често се случва при жените и почти винаги е с ниска скорост - искат да направят някоя маневрва, но колата не ги слуша и си прави каквото иска :D

Link to comment
Share on other sites

Да, обаче жените поне знаят, че не го могат нещото което пробват и се стараят повечето (нищо, че често не успяват).Мъжете от друга страна, хем знае, че не може да направи маневрата, хем е нахален до безобразие.

Не казвам, че това са всички шофьорки и шофьори, просто някои сред тях.

Link to comment
Share on other sites

Тук съвсем удари на камък. Съвсем елементарно е да се върнеш назад за да прочетеш какво точно съм споделил от опита си, независимо, че не го считам за нещо кой знае какво, въпреки периода от 20 години.

Иначе не разбрах кой е виновен за това огромно несъответсвие в последствията, въпреки уж еднаквите грешки на моториката. Не е ли елементарно за уж всяка мислеща глава да съобрази, че подобна невинна грешка на моториката, но приложена върху два тона желязо, движещо се със 100 км/ч определено ще предизвика гигантски по своите различия последствия? И не е ли точно твоята теза чудесно доказателство за простичкия факт, че управлението на автомобил не е никак просто занимание, дори за люде с дългогодишен стаж и всеки трябва да се отнася с необходимия респект към това занимание?

е попита защо всеки си мисли нещо - дадох ти разумно обяснение. просто защото всеки има основните умения да си управлява крайниците и да събира информация от сетивните си органи. даже съзнание не е нужно за целта. именно затова всички си мислят че могат. и да, просто занимание е също като ходенето. да не би да мислиш как стъпваш или да си прецизираш баланса на всяка крачка? оставил си дейността на по-малките части от мозъка, след като си ги обучил. така правят хората и с шофирането.

Link to comment
Share on other sites

Хайде сега да ми обясниш каква е причината да изключваш от скорост освен в случаите, когато автомобила спре? Щото аз не се сещам за нито един разумен довод, напротив при по високи скорости направо си е и опасно.

Е да де...да съм казал нещо различно? Като спирам на светофар напр., нали в един момент оборотите падат достатъчно ниско, за да изключа на "нулева" без съединител и без опасност да счупя нещо. За изключване при високи скорости не виждам кой и за какво ще го прави, освен ако не е със соц-возило и иска да спести някой грам бензин по надолнище например...а ако спирачките му не са със серво - направо може да изключи двигателя. :bgrin:

На пистата: Ръцете не се местят по волана. Волана се държи 0930-1430 и дори да ти се кръстосат ръцете не се пуска.

Въпрос на различни методики... ;)

Ако говорим за нормалното шофиране по пътищата - да, може и да си кръстосваш ръцете, защото обикновено го правиш при доста по-ниски скорости, отколкото са необходими колата да изпадне в критична ситуация. На писта обаче ако те барне "щастието" да ти поднесе кола с предно, с доста по-висока скорост в завой (да речем моя пасат, който си е тежичък, дълъг, без серво на волана и не особено подходящ за спорно каране) и в тоя момент ръцете ти са в кръстоска - тогава...жална ти майка...започват едни неконтролируеми въртения, за които се иска доста физическа сила и бърза реакция. Именно затова трябва да си предвидиш завоя, скоростта и положението на ръцете, за да не изпадаш в такива ситуации. В завой може да дрифтваш (по-точно да плъзгаш) и с предно, но скоростта ти трябва да е малко по-висока от граничната за завоя и да даваш газ в него. Когато обаче е доста по-висока и все пак влезеш в завоя се получава горепосочения ефект и затова в този случай положението на ръцете трябва да е максимално стабилно за теб (серво на волана би облекчило малко ситуацията).

 

(off/...a като казах "методика" имах предвид, че съм виждал топ-пилоти често да кръстосват ръце в завой, но също така съм виждал други топ-пилоти да местят постоянно ръцете и почти никога да не ги кръстосват. Павел Жеков ни учеше по методиката без кръстосването, не само по завоите, но и между конусите за време, само че по онова време бях с друга кола, не особено удачна за този стил на въртене на волана...не ми допадна особено и в момента използвам само части от тази методика, а не я изпълнявам безпрекословно, но винаги когато скоростта ми е доста по-висока от тази, с която мога да взема завоя и не мога да я намаля - гледам в завоя ръцете ми да не се кръстосат и да имам опора.)

Link to comment
Share on other sites

Оплете се малко. Кажи ми като ти дрифти предницата по какво знаеш накъде са насочени колелата, след като си си преместил ръцете? Вероятно по това накъде ще ти се хвърли неспасяемо задницата когато предните колела си върнат сцеплението ли?

 

Говорим си за писта. В града и на майсторско се кара с една ръка като мотокар с топка

Link to comment
Share on other sites

Оплете се малко. Кажи ми като ти дрифти предницата по какво знаеш накъде са насочени колелата, след като си си преместил ръцете? Вероятно по това накъде ще ти се хвърли неспасяемо задницата когато предните колела си върнат сцеплението ли?

Я пак, че нещо не схванах какво ме питаш? :blink: Не говоря за плъзгането на цялата кола в завоя при малко по-висока скорост, а направо за забиването й при доста по-висока за завоя скорост. А колелата са си насочени в едно и също положение и при двете ситуации (с леки последващи корекции при първото положение и доста по-тежки и бързи коригирания при втората ситуация) - просто скоростта при двете положения е различна и респ. реакцията на колата.

 

П.П. Дай пак ако не съм те разбрал...аз отивам да пия кафе. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Например ситуацията - влизаш в завой с по голяма скорост , въртиш волана и си местиш ръцете ама пак недозавива, суркаш спирачките и в момента когато предните колела си върнат сцеплението се оказва, че не си ги насочил където трябва защото не си имал време да прецениш къде си го врътнал волана. Абе карай си както си свикнал, ама практиката показва, че който не си мести ръцете е по-бърз на писта

Link to comment
Share on other sites

Волана е добре да се държи с две ръце.Обаче не всички имаме удоволствието да караме автоматици или типтроници с пера зад волана.И никой не може да ме убеди,че като си кара по светофарите из града с 20 се е вкопчил във волана.Когато има завой-да,извънградско,да,когато караш по широк градски булевард-да.Обаче не съм видял още някой да маневрира из малките улички на града стиснал здраво волана и кръстосвайки ръцете си.

Godfather,колкото и физични принципа да са ти ясни,както и да си си преценил възможностите на автомобила ВИНАГИ има ситуация,в която нещата просто не зависят от теб.Нито нервната система на човека,нито съвременните спирачни системи,нито дори физиологията на човешкото тяло са съобразени със скорости над 80км/ч.

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

Например ситуацията - влизаш в завой с по голяма скорост , въртиш волана и си местиш ръцете ама пак недозавива, суркаш спирачките и в момента когато предните колела си върнат сцеплението се оказва, че не си ги насочил където трябва защото не си имал време да прецениш къде си го врътнал волана. Абе карай си както си свикнал, ама практиката показва, че който не си мести ръцете е по-бърз на писта

 

Ти харабия ли не можеш да прецениш в какво положение са ти гумите ако не си хванал геврека с двете ръце ??? Според мене всичко е до свикване. С две ръце може да е задължително за писта, но там е друго. По рали пистите е животоспасяващо даже. Друга тема са дрифтърите например. Те да не би да карат нон-стоп с две ръце. И сигурно на тях ще да им е бая важно в какво положение са им гумите. Ама и да искат не могат да карат винаги с две ръце на волана. Малко ти издиша и на тебе тероията :)

Link to comment
Share on other sites

Например ситуацията - влизаш в завой с по голяма скорост , въртиш волана и си местиш ръцете ама пак недозавива, суркаш спирачките и в момента когато предните колела си върнат сцеплението се оказва, че не си ги насочил където трябва защото не си имал време да прецениш къде си го врътнал волана. Абе карай си както си свикнал, ама практиката показва, че който не си мести ръцете е по-бърз на писта

Абе може и да е по-бърз тоя, дето не мести...даже съм почти сигурен в това, защото се губи по малко време с всяко местене, но пък ако те набара "момента" докато си кръстосан, става лошо. Това, дето го казваш..."влизаш в завой с по-голяма скорост , въртиш волана и си местиш ръцете ама пак недозавива, суркаш спирачките..." - спирачки след като вече си във втората половина от завоя, когато най-често се получава проблема със свръх високата скорост... :confused ...трябва да си много закъсал в ситуацията, че да натиснеш точно тогава спирачката...а и не забравяй, че завоите са най-различни...20...60...90...та чак 180 градуса и понякой път имаш точно тоя последния - почти обратен малко след някоя бърза и дълга права и е практически невъзможно да го вземеш без преместване на ръцете, защото ако го направиш на един оборот ще трябва да си прекръстосаш 2 пъти ръцете. :P

Иначе наистина ако си свикнал с дълга практика по един начин, след това е доста трудно да минеш на съвсем друга плоскост - аз напр. дори и с оная кола бях 1.5 пъти по-бърз на конусите по моя си начин, а не с местенето - просто воланът й имаше по-голям ход за извършването на определен градус завой и реално не ми оставаше време с тази скорост да извърша всички тези местения. Сега...може да беше и заради колата, и заради това, че не бях усвоил движенията както трябва, защото за различните градуси завои си имаше коренно различна тактика за захват - прав, обратен, с приплъзване, с преместване...за най-острите завои -> предварително кръстосване на ръцете....абе...цяла методика, за която ти трябва доста време да я усвоиш, особено ако 20 години си карал по друг начин. ;)

Айде стига вече сме философствали, че пак се отклонихме от темата...не че не е за общи приказки, но има друга по-подходяща тема за такива хави... :) ...а и сега тегля едни доста интересни снимки от един пич, дето е работил в тийма на Астън Мартин на Льо Ман ('айде някой дето разбира френски да ми каже как е по-правилно да се казва на български - "на Льо Ман" или само "на Ман" :rolleyes: )....та тоя пич си е щракал чат-пат из боксовете и пистата и най-готиното е, че повечето от снимките са в резолюция :blink: 5616 Х 3744 :blink: пиксела и могат да се видят много детайли по двигателите и кокпитите, та ми се струва доста интересно да ги разгледам като ги изтегля всичките. :punk

Link to comment
Share on other sites

Повтарям, че с Мидекс си приказваме единствено за писта, така че пропускам другите коментари.

 

Значи в тези завои, където се налага да правиш повече от половин оборот на волана, може да пуснеш дясната ръка, но лявата не я приплъзваш и на сантиметър по волана,

Link to comment
Share on other sites

могат да се видят много детайли по двигателите и копкитите

К'о речиии ? :rolleyes: :laughing:

 

 

По темата , имам страхотен проблем .. и той е че като карам по-бързичко и по по-дълъг път , по предният джам ми се разбиват всякви видове крилати твари , дето летят в насрещното :tongue . Пробвах течностите за чистачки дето вътре имат разни добавки анти-насекоми на ОМВ и Хелиос . От нищо не съм доволен ... от лукойл си купих един концентрат дето е в пулверизатор и като напръскам предния джам , изчакам 2-3 минути и пусна чистачките - всичко се свлича ... ама малко ме мързи на всеки 100 км да спирам авариино поради недовиждане и да чакам по 2-3 минути . Я кажете как я лекувате вие тая болка , къде продават качествен препарат дето се слага в течноста за чистачките или да си карам със спрея ? :wacko:

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

По темата , имам страхотен проблем .. и той е че като карам по-бързичко и по по-дълъг път , по предният джам ми се разбиват всякви видове крилати твари , дето летят в насрещното :tongue .

 

Ко речи>?????? :laughing:

Link to comment
Share on other sites

Рекох че МЪДИраПтор ( :laughing: ) с утрепано чувство за хумор създава ( , че предразполага и мен към ) офтопик :)

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

Майтапа настрана обаче каквото и да слагам чистачките ми махат само по-малките. Като се размаже някоя пеперуда докато слезна на някоя бензиностанция да си изчистя стъклото ръчно и не се махат. Отделно че на тойотата чистачките не са като на мерцедесите да чистят стъклото почти нацяло а са като на голфовете (примерно) чистят около 70% и то главно пред шофьора а ме дразни като е оплескано останалото... има разни течности миришат яко на спирт - може и да чистят по-добре но аз не мога да ги изтрая...

 

Което ми напомни че тия дето са мислили авенсиса много неща са ги измислили просто перфектно обаче как им е дошло на акъла да забият на такова утрепано място капачето откъдето се сипва течността на чистачките та всеки път успявах да се залея преди накрая да си купя 1 фуния за да го пълня по-лесно. На Поло-то беше много по-удобно това (колко други неща бяха по-неудобни е друга тема).

 

ПС: Рапторе - вчера гледах на моя тъст superb-a - така грозно са се обелили едни пластмаси че аз ако бях на негово място сигурно щях да тръгна да сменям половината табло и дръжките на вратите. А е кола на 2-3 години само... не знам той защо си взе най-ниското ниво на оборудване (т.е. знам - каза че това му било достатъчно и нямал нужда от друго) но аз като гледах базовото оборудване на авенсис и executive - разликата за мен е огромна (айде luxury там кожени салони и малко по-големи джанти имаше само отгоре - без тях можех да мина а и беше едно 10к нагоре), обаче на superb-a така грозно да се издраскат и излющят дръжките на вратите и по таблото е срамота. Хем на Шкода това е най-добрия модел ужким и очаквах че дори на най-ниското ниво на оборудване ще са им съвсем натаманени всичките подробности, но явно не е така... надявам се твоята да е ок в това отношение поне

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...