Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Правилно ли чух тази вечер по новините на Канал1? Отразявайки акцията на КАТ за проверка на светлините, споменаха че ще влезе правило, което ще задължи всички коли, които не са с фабричен ксенон, а с допълнително сложен, да бъдат задължени да го премахнат! Това означава, че повече от половината коли по пътищата ще бъдат засегнати от правилото! :confused

Според мен проблемът не е в ксеноните, а в неправилно регулираните фарове, което важи в пълна степен и за фаровете с халогени.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Правилно ли чух тази вечер по новините на Канал1? Отразявайки акцията на КАТ за проверка на светлините, споменаха че ще влезе правило, което ще задължи всички коли, които не са с фабричен ксенон, а с допълнително сложен, да бъдат задължени да го премахнат! Това означава, че повече от половината коли по пътищата ще бъдат засегнати от правилото! :confused

Според мен проблемът не е в ксеноните, а в неправилно регулираните фарове, което важи в пълна степен и за фаровете с халогени.

и сега има изискване за проверка в промяна на ЦВЕТА на излъчваната светлина. но пък и не виждам как точно и с какво ще го сравни пътния полицай примерно спрямо фабричните данни. проверката би трябвало да се извършва при ГТП, а не в полеви условия и има някакво мистериозно разпореждане отпреди половин година за ГТП, което не намерих обнародвано.

и очаквай пак да ти изкарат онова вътрешно разпореждане на британското министерство към тамошните ГТП пунктове относно регулацията и типизацията на светлините и да ти обяснят, че щом английската кралица го е прокарала кат норматив в колониите си, то автоматично важи и за Република България, щото международните норми били с предимство. ако не се лъжа - dreamer беше човека, който по-напред в тази или друга подобна тема изнесе тази теза.

ако системата има СЕ сертификат значи е одобрена за продажба и употреба на територията на ЕС. както и редица автомобили, които от завода си излизат с рефлектори+ксенонови ламби си имат типизация и разрешение да се движат по пътищата на ЕС.

все още не съм открил европейска директива или международен стандарт, които да съдържат подобни указания. при руснаците ги натиснаха с въвеждане на изискване фаровете с ксенонов източник на светлина задължително да имат система за измиване/плакнене на челната повърхност, което няма голям технически смисъл и реално никой не ползва :)

Link to comment
Share on other sites

Правилно ли чух тази вечер по новините на Канал1? Отразявайки акцията на КАТ за проверка на светлините, споменаха че ще влезе правило, което ще задължи всички коли, които не са с фабричен ксенон, а с допълнително сложен, да бъдат задължени да го премахнат! Това означава, че повече от половината коли по пътищата ще бъдат засегнати от правилото! :confused

Според мен проблемът не е в ксеноните, а в неправилно регулираните фарове, което важи в пълна степен и за фаровете с халогени.

и преглед няма да могат да минат тия с допълнителния ксенон...най-накрая майна...писнА ми бай ВеждЮ с гоУфу да ме заселяпва...

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

и преглед няма да могат да минат тия с допълнителния ксенон...най-накрая майна...писнА ми бай ВеждЮ с гоУфу да ме заселяпва...

 

Te как минават досега? И на мен ми е писнало даже като им светна с дългите и онези включат техните дълги, те ме заслепяват по-малко от късите им.. само че не виждам как ще се случи. Освен по преценка на проверяващия - разбирай срещу 10лв на ръка.... което пак е хубаво, защото той сам ще си ги свали китайските ксенони за 100лв след 5тата проверка.

 

Един тъпунгер ме убеждаваше как техните ксенони за 100лв били същите като заводските... и като ми смени изгорялата крушка със същата ужким - неговата светеше 3 пъти по-слабо ама сигурно само ксеноните са им същите като заводските :lol:

Link to comment
Share on other sites

Te как минават досега? И на мен ми е писнало даже като им светна с дългите и онези включат техните дълги, те ме заслепяват по-малко от късите им.. само че не виждам как ще се случи. Освен по преценка на проверяващия - разбирай срещу 10лв на ръка.... което пак е хубаво, защото той сам ще си ги свали китайските ксенони за 100лв след 5тата проверка.

 

Един тъпунгер ме убеждаваше как техните ксенони за 100лв били същите като заводските... и като ми смени изгорялата крушка със същата ужким - неговата светеше 3 пъти по-слабо ама сигурно само ксеноните са им същите като заводските :lol:

 

ключовата дума. сам си отговаряш...и все пак има два варианта, единия е да се монтират обикновените крушки за пред прегледа ;)

 

http://news.plovdiv24.bg/301427.html

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Доколкото съм чел, има специални ксенони за фарове БЕЗ лупи, но са по-скъпи. В самата лампа има някакъв рефлектор, който прави излъчваната светлина с поток като на халогенна лампа.

С други думи ксенона не е проблем, проблема е селските газари които слагат какъвто дойде най-йефтен комплект, неотговарящ на никакви стандарти във фарове от 85та :angry1

 

Според мен трябва да връщат от преглед ВСИЧКИ коли с неправилно регулирани фарове - в това число и с китайските ксенони.

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Проблема на ксенона е, че като го сложат никой не си регулира фаровете (някой и не могат, защото на старите им бангии са изкъртени лостовете за настройка). Това, че е китайски не му е проблема.

 

Иначе с прегледа не е никакъв проблем. За секунди се слагат обикновени крушки, минава се прегледа, закача се баласта и тръгваш с ксенона.

 

А това за на пътя да проверяват е пълна простотия. През деня ще карам с DRL модул на дългите на 40% и ако имам ксенон той няма да бачка. Тея ще замерят дългите реално или като не видят характерната светлина за ксенон едва ли ще проверят. Няма да помогне това.

Link to comment
Share on other sites

Не винаги е въпрос до регулиране, не напразно пред ксенона винаги стъклото е гладко без разните начупвания характерни за фаровете без ксенон.

Съответно като сложат ксенон на такъв фар и става мазало отпред.

Да не говорим, че регулирането няма абсолютно нищо общо с ксенона, фаровете или са регулирани или бият в очите на другите, като им смениш крушките най-много да облъчват повече.

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

Тук е мястото на въпроса, който искам да задам - какъв е проблемът на 'афтърмаркет' ксенон, който е паснал добре на съществуващите фарове, не разсейва и е регулиран така, че на отсрещните никога не им се налага да присветват, че ги заслепява - по-лош ли е от халоген, дето единият или и двата фара бият така, че може да се претрепеш докато се разминеш с него? Според мен малко се генерализират нещата - дай всичко дето е със закупен допълнително ксенон, да го спираме, вместо просто да замерим къде бият фаровете и ако има силен светлинен поток, стигащ до очите на отсрещния, чак тогава да го спираме, а не просто защото е със ксенон.

Link to comment
Share on other sites

На практика - няма проблем. И аз съм карал с такъв, че дори съм и с лупи ... Взе, че изгоря и все още ме мързи да си взема нов :D

Проблема е, че по закон не може да изменяме светлините на автомобила. Затова и се зъбят на неони под купето и т.н..

Навсичкото отгоре, по технически спецификации, ксеноновите фарове задължително трябва да имат система за измиване с вода под налягане ... :)))

Абе дивотии, чудят се как да приберат малко пари и да демонстрират активност :))

Link to comment
Share on other sites

На практика - няма проблем. И аз съм карал с такъв, че дори съм и с лупи ... Взе, че изгоря и все още ме мързи да си взема нов :D

Проблема е, че по закон не може да изменяме светлините на автомобила. Затова и се зъбят на неони под купето и т.н..

Навсичкото отгоре, по технически спецификации, ксеноновите фарове задължително трябва да имат система за измиване с вода под налягане ... :)))

Абе дивотии, чудят се как да приберат малко пари и да демонстрират активност :))

дай ги моля тез технически спецификации със задължителните условия. и като номер на стандарт или директива ми вършат работа.

 

тази истерия дет налагат срещу китайските ксенони е продукт на лобизма на атомобилните производители. ако искаш да виждаш вечер - трябва да си купиш скъпо оборудван автомобил със скъпи консумативи иначе ще те изкажем на чичко полицай, щото не можем да измислим друг начин да те изнудим да платиш тройно за .... китайските ксенони.

а всъщност е въпрос на регулиране и подбор на материала. китайски или не - все се намират и свестни бройки и калпави.

моите излезнаха свестни. досега никой насрещен не се е оплакал от мен. но все пак чакам да ме спрат и да ме забранят от движение, за да ми купят нова кола с обезщетението :)

Link to comment
Share on other sites

"Therefore, headlamp lens cleaners are required by ECE Regulation 48 on vehicles equipped with low-beam headlamps using light sources that have a reference luminous flux of 2,000 lumens or more. This includes all HID headlamps and some high-power halogen units"

Паметта ме е излъгала, не било задължително да е вода, можело и чистачки например.

Edited by ARPAnet
Link to comment
Share on other sites

дай ги моля тез технически спецификации със задължителните условия. и като номер на стандарт или директива ми вършат работа.

 

тази истерия дет налагат срещу китайските ксенони е продукт на лобизма на атомобилните производители. ако искаш да виждаш вечер - трябва да си купиш скъпо оборудван автомобил със скъпи консумативи иначе ще те изкажем на чичко полицай, щото не можем да измислим друг начин да те изнудим да платиш тройно за .... китайските ксенони.

а всъщност е въпрос на регулиране и подбор на материала. китайски или не - все се намират и свестни бройки и калпави.

моите излезнаха свестни. досега никой насрещен не се е оплакал от мен. но все пак чакам да ме спрат и да ме забранят от движение, за да ми купят нова кола с обезщетението :)

 

 

напълно съм съгласен

има си качествени китайци които светят по-добре от филипс примерно

ама на фона на прекалено многото селяци с нерегулирани дет ме карат да отбивам и аз съм за забрана

давам ти за пример веднага , в квартала се подвизава една Хасковска 316-ка , тоя пич има ксенон сигурно и на мигачите - къси , дълги , мъгла ..... нема ти говора кво стаа като ти се появи насреща или пък на извънградско пълен комплект всичко светнато. :blink:

Edited by zlobil
Link to comment
Share on other sites

...

давам ти за пример веднага , в квартала се подвизава една Хасковска 316-ка , тоя пич има ксенон сигурно и на мигачите...

 

На тоя ако му замерят къде бие светлинния поток от всичките накачени неща, със сигурност ще се получат доста интересни резултати.

Link to comment
Share on other sites

Именно а тая машинка за светлинния поток катаджиите не я носят и няма как.

Не е проблема обаче в тях , не е решението в налагането на нови глоби.

Решението е едно - нормално ГТП , е тогава сигурно едно 30% от колибите бродещи по нашите китни пътища ще изчезнат.

Link to comment
Share on other sites

Ето за какво говорех: http://www.opelclub....showtopic=79274

 

Рефлекторен фар с правилната лампа:

1.jpg

 

Рефлекторен фар с лампа за фар с лупа:

2.jpg

 

Фара пак е регулиран, но освен това част от светлината отива нагоре и пак заслепява.

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Фара пак е регулиран, но освен това част от светлината отива нагоре и пак заслепява.

 

Но не много....Това се ядва, защото заслепява остатъчния поток, с не кой знае какъв интензитет и спокойно може да се разминаваш с такава регулировка (особено ако не гледаш директно във фаровете). Говорим за биещи яко вляво и нагоре или... с 2 думи - абсолютно нерегулирани фарове (по хоризонтал и вертикал), каквито има предостатъчно по пътищата, вкл. и такива с халогени.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Рефлекторен фар с правилната лампа:

 

 

Рефлекторен фар с лампа за фар с лупа:

 

 

Фара пак е регулиран, но освен това част от светлината отива нагоре и пак заслепява.

По-интересно е написаното под снимките. Ако пича е прав, то 98% от сложените "ХЕНОНИ" трябва минат през катаджийска палка :D

Link to comment
Share on other sites

На хартия хубаво, само че 3 цилиндровите двигатели не са особено балансирани (по-точно изобщо не са, но да не съм краен) и с турбо ми е малко съмнително какъв ресурс ще има.

Предполагам няма да е много. Което е ОК предвид тенденцията всичко да е еднодневка - все ще изкара докато излезе следващия модел :rolleyes:

 

Малки турбинирани двигатели имат японците от край време - потърси "kei car". В тоя клас коли лимита май беше 600 кубика, но за турбо няма ограничение и само това е начина да се изкарат 80-90 коня :)

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

Сузуки Капучино...само тоя представител се сещам сега...

 

Интересно ми е и новите двуцилиндрови двигатели на ФИАТ как ще се представят.....ЕС ни такова таковата, докато новия Вайпър е 8700 кубика с много цилиндри...да НИ е сладко :(

 

 

 

Ако знаеш колко ми е криво...имам уникална цена за Абартов мотор(82-ра година :D), но без скоростната му кутия е нещо като Мисията невъзможна :(

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Момчета я кажете къде да отида за добър реглаж на фарове. Смених крушките с Филипс 30+, доста добър ефект, но дори на най-горно положение пак бият бая долу - тия от Волво нз как са ги направили или от времето са се разместили. Не искам да заслепявам хората, но все пак трябва човек да има някаква видимост. Примерно спрямо онези снимки от горе дето са за различните крушки, моите са надолу при такова отстояние поне 15-20 санта минимум.

Link to comment
Share on other sites

Хмм, нямам идея.

 

Ако знаеш колко ми е криво...имам уникална цена за Абартов мотор(82-ра година :D), но без скоростната му кутия е нещо като Мисията невъзможна :(

 

Как ве - в Лада влиза като у тях си ;) Поне така е за повечето мотори на Фиат и Ланчия - блоковете имат отвори за лапите на ладата , кутията пасва с минимална модификация на корпуса и.

Теглиш една заварка на дифа, амортисьори от ниса или някаква подобна скрап се слагаха и имаш перфектна нискобюджетна дрифтачка ;)

Само да не е с два Вебера тоя Абарт, че разхода няма да ти хареса.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...