Jump to content
BulForum.com

Катастрофи


бат Ицо

Recommended Posts

защото си МИСЛЕШЕ, че като влиза на жълто, другите коли са се изнесли вече.

 

Този не погледна преди да завие. Най-вероятно е бил разсеян.

И ти си играеш на Предполагаемка.

Ти в канал 2001 ли работи, че чак казваш какво е мислил и какво е правил и как е бил и чувствал? ;)

4 до 5 секунди са от момента на изгасяне на зеленото на светофара до удара. 4-5сек. Ако рефлексите и реакциите са ти забавени 4 до 5 секунди книжка не трябва да имаш. При 100 км в час(а дали не е е движил и по-бързо) 5 секунди са близо 140 метра. Да речем, че е ускорявал през това време - пак е бил на 50-60 метра от светофара. В нормална ситуация при нормално каране никой не би те чакал от 50 метра да минеш, а ще се изнесе спокойно, че даже ще забрави, че е минавал през светофара преди другия да стигне до него.

Тоя пич е видял изгасването на зеленото - от доста голяма дистанция и вместо да тръгне да спира, е ускорил( ако пък не е ускорил а вече е бил с тази висока скорост е бил още по-далеч) и в двата случая въобще не е мислил да намалява и да спира. Както и да гопогледнеш е има прекалемо мног овреме и място да спре, но не го е направил.

 

Ама то било жълто, ама той другия бил минал на червено, тоя не бил се огледал, защото бързал да се изнесе от кръстовището, как можел да ПРЕДПОЛОЖИ, че идвала кола отсреща и ще мине на червено и всякакви такива безумици, които дори не мога да повярвам, че ги чета.

И Виден направо ме закопа като каза, че "ВИНАТА" на Мерцедеса била, че бил пресекъл пътя. В КАВИЧКИ?! Че то нали затова е станала катастрофата!?

Пак да ти повторя - болшинството от хората не са с нагласата, че ще настане Армагендон и да са на тръни нон стоп. Повечето хора правят съпоставки с нормани ситуации и действат спрямо тях, а не че някой отсреща е сбъркал булеварда с магистрала. 

Ти колко пъти изчакваш коли, които си видял, че са на 100 метра от теб да минат и тогава ти да завиеш при положение, че няма други?

 

За мен ситуацията е следната - мерцедеса слиза от моста - вижда жълта кола някъде в далечината на голямо разстояние и вниманието му се прехвърля върху близката черна кола(голф ли е какво) и след като вижда, че и той завива и светофара е червен тръгва да прави завоя и бърза да се изнесе от червеното. И изведнъж излиза, че жълтата кола е карана от рали състезател и вместо да е на 50 метра надолу по булеварда го отнася и претерепват детето на спирката. Аз също не бих предположил, че онзи жълтия ще там, но обикновено правя по-бавно левите завои.

 

http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/C0ACA3F9-5635-4D15-BC56-8887EE27CAB6/0/PPZDvP.pdf чл. 31, ал(7) т.4 - това в момента е от сайта на МВР. Поне аз това намирам,

Иначе по въпроса за свидетелите - това или ако прежаля парите това

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Пак да ти повторя - болшинството от хората не са с нагласата, че ще настане Армагендон и да са на тръни нон стоп. Повечето хора правят съпоставки с нормани ситуации и действат спрямо тях, а не че някой отсреща е сбъркал булеварда с магистрала. 

Ти колко пъти изчакваш коли, които си видял, че са на 100 метра от теб да минат и тогава ти да завиеш при положение, че няма други?

 

За мен ситуацията е следната - мерцедеса слиза от моста - вижда жълта кола някъде в далечината на голямо разстояние и вниманието му се прехвърля върху близката черна кола(голф ли е какво) и след като вижда, че и той завива и светофара е червен тръгва да прави завоя и бърза да се изнесе от червеното. И изведнъж излиза, че жълтата кола е карана от рали състезател и вместо да е на 50 метра надолу по булеварда го отнася и претерепват детето на спирката. Аз също не бих предположил, че онзи жълтия ще там, но обикновено правя по-бавно левите завои.

 

 

Зависи с каква скорост се движи колата, която е на 100 метра. Все пак имам усещане за дълбочина и мога да преценя малко или много дали ще успея да мина пред него или не.

 

Правиш по-бавно левите завои, защото така е нормално. Нормално е да погледнеш дали идва автомобил, а не да се засилиш да минаваш, защото си влезнал на жълто.

Link to comment
Share on other sites

Според мен, докато има:

(1.) джигити, хвърчащи със 100 през кръстовищата и...

(2.) предоверяващи се, че като светофарът е жълт, могат да си направят левия завой, защото всички отсреща вече би трябвало да са спрели...

....виновник заедно с тях трябва да е и общината (конкретно тия дето се занимават със светофарните уредби). Докато не направят на всеки един светофар специализирана секция за ляв завой, така че лявозавиващите да не се налага да се месят на траекторията на доста от нахалниците отсреща, които обикновено използват да минат направо до последната секунда, вкл. и на червено, без изобщо да ги е еня, че тия за наляво все пак трябва да завият по някое време (за предпочитане на зелено или поне на жълто)...нещата ще са си все такива. На повечето големи кръстовища без специализирана секция "наляво" , в час пик е практически невъзможно да завиеш на разрешен сигнал, дори и жълт - поне 2-3 коли на всеки един цикъл на светофара си завиват наляво на червено поради споменатата причина за отсрещните.

Link to comment
Share on other sites

Зависи с каква скорост се движи колата, която е на 100 метра. Все пак имам усещане за дълбочина и мога да преценя малко или много дали ще успея да мина пред него или не.

 

Правиш по-бавно левите завои, защото така е нормално. Нормално е да погледнеш дали идва автомобил, а не да се засилиш да минаваш, защото си влезнал на жълто.

Това, ако имаш видимост. При положение, че си я видял на 100 метра, и след като спираш да я виждаш е ускорил и е на друго място спрямо това което мислиш че е. Каквото и да си говорим виновен е този минал на червено. Кой защо е бил в кръстовището е стечение на обстоятелствата.

Според мен, докато има:

(1.) джигити, хвърчащи със 100 през кръстовищата и...

(2.) предоверяващи се, че като светофарът е жълт, могат да си направят левия завой, защото всички отсреща вече би трябвало да са спрели...

....виновник заедно с тях трябва да е и общината (конкретно тия дето се занимават със светофарните уредби). Докато не направят на всеки един светофар специализирана секция за ляв завой, така че лявозавиващите да не се налага да се месят на траекторията на доста от нахалниците отсреща, които обикновено използват да минат направо до последната секунда, вкл. и на червено, без изобщо да ги е еня, че тия за наляво все пак трябва да завият по някое време (за предпочитане на зелено или поне на жълто)...нещата ще са си все такива. На повечето големи кръстовища без специализирана секция "наляво" , в час пик е практически невъзможно да завиеш на разрешен сигнал, дори и жълт - поне 2-3 коли на всеки един цикъл на светофара си завиват наляво на червено поради споменатата причина за отсрещните.

Не знам защо в Пловдив са алергични към светофари с отделни секции на пропускане. Едва в последната година на 2-3 кръстовища сложиха отделни секции. Иначе каквото и да направят, докато не почне ефективно и болезнено да се наказва за провиненията - нищо няма да се оправи. Кел файда, че в Кършиака е бъкано с камери, като не ги ползват за глоби, а само ако стане нещо тогава ги гледат.

Link to comment
Share on other sites

Това, ако имаш видимост. При положение, че си я видял на 100 метра, и след като спираш да я виждаш е ускорил и е на друго място спрямо това което мислиш че е. Каквото и да си говорим виновен е този минал на червено. Кой защо е бил в кръстовището е стечение на обстоятелствата.

 

Като нямаш видимост си я правиш!

 

Не, не мога да се съглая. Виновени са и двамата. Ако не бяха виновни и двамата, катастрофата щеше да стане и без наличието на Мерцедес-а, нали? Единия бърза, другия отнема предимство, защото ако Нисан-а беше влезнал на жълто в светофара, щеше да има предимство. И тук говорим за части от секундата разлика. Разлика, която реално не трябва по никакъв начин да влияе на водача на Мерцедеса. Негова е вината, че отне предимството на нарушителя.

 

Някой ще ми каже ли в крайна сметка, защо толкова много държите само Нисан-а да е виновен? Да не сте роднини всичките на другия?

Link to comment
Share on other sites

Отделната секция за наляво НЯМА да реши проблемите. ЯСНО се вижда, че се минава на червено. Какво от това, дали на теб ти е пурпурен, амбер или слонова кост сигнала за наляво. Правилата са ясни за всички на пътищата, това да се добавят още и още правила, за една торба олигофрени няма да помогне. Въпроса е на култура и възпитание на шофиране. Малко са хората, които осъзнават, че като се качат в автообила стават 100% терористи с много мощно оръжие. Защото както тази спирка е имало 1 дете, утре може да има цяла група от детската градина там, а тогава, честно малко ще ни интересува кой е виновника, защото 1 дузина животи ще са в ръцете на съдбата.

Link to comment
Share on other sites

Като нямаш видимост си я правиш!

 

Не, не мога да се съглая. Виновени са и двамата. Ако не бяха виновни и двамата, катастрофата щеше да стане и без наличието на Мерцедес-а, нали? Единия бърза, другия отнема предимство, защото ако Нисан-а беше влезнал на жълто в светофара, щеше да има предимство. И тук говорим за части от секундата разлика. Разлика, която реално не трябва по никакъв начин да влияе на водача на Мерцедеса. Негова е вината, че отне предимството на нарушителя.

 

Някой ще ми каже ли в крайна сметка, защо толкова много държите само Нисан-а да е виновен? Да не сте роднини всичките на другия?

:wtf:  Как така е нарушител и в същото време има предимство?

Link to comment
Share on other sites

 

Някой ще ми каже ли в крайна сметка, защо толкова много държите само Нисан-а да е виновен? Да не сте роднини всичките на другия?

 

Мерецеда има неволна, непредумишлена вина. Докато оръжието в спирката е жълта кола тип Нисан, с умишлено погазване на законите по пътищата, неколкократни други нарушения, чисто и просто ТЕРОРИСТ!

Link to comment
Share on other sites

Отделната секция за наляво НЯМА да реши проблемите. ЯСНО се вижда, че се минава на червено. Какво от това, дали на теб ти е пурпурен, амбер или слонова кост сигнала за наляво.

 

В грешка си - няма да ги реши на 100%, но на 90%, със сигурност. Дали според тебе Нисана щеше да мине през кръстовището, ако още отдалече му светеше червеното, защото по това време е светело зелено на завиващите наляво отсреща? Явно е, че тарикатът просто е искал да хване края на зеленото/жълтото, а мерцедесът се е предоверил, завивайки и нямайки добра видимост.

Link to comment
Share on other sites

Дори и нарушител, пак се движи по пътя с предимство. Turn off this option! Nexus 5 Turn off this option!

В момента на преминаването е на червено, какво предимство има ? Ако ти беше на мястото на мерцедеса (теоретично) щеше ли пак да твърдиш същото и да му кажеш "няма проблем пич, случва се!" ? Или пък ако беше мястото на Катя или нейните родители ?

Edited by N00KiE
Link to comment
Share on other sites

И тук говорим за части от секундата разлика.

2 секунди червено. 5 секунди без зелено. Удара става в последната половин секунда от времето. Как да ти се обясни, че щом е червено ако ще и Господ да кара, му изчезва предимството? Той е нарушител. Това е като да ми твърдиш, че може да затреляш човек, само защото имаш разрешително за носене на оръжие.

 

Дори и нарушител, пак се движи по пътя с предимство. Turn off this option! Nexus 5 Turn off this option!

Червения светофар му е отнел предимството. Той НЯМА такова. Регулировчик, Светофар, Знаци, Маркировка, дясностоящ - това им е приоритета. Щом светофара е ЧЕРВЕН той НЯМА предимство. Има задължение да спре и да чака останалите.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

В грешка си - няма да ги реши на 100%, но на 90%, със сигурност. Дали според тебе Нисана щеше да мине през кръстовището, ако още отдалече му светеше червеното, защото по това време е светело зелено на завиващите наляво отсреща? Явно е, че тарикатът просто е искал да хване края на зеленото/жълтото, а мерцедесът се е предоверил, завивайки и нямайки добра видимост.

 

На всеки две минути шофьор в София минава на червено. Камерите заснемат между 600 и 1000 нарушители дневно

Рекордьорка по най-много нарушения за най-кратко време е дама, заснета 6 пъти за ден да завива наляво точно след знак, забраняващ това на Орлов мост.

 

 

Статистиката е от преди 5 години, сега е още по-зле. 

И както знаем, София кръстовищата са доста по-регулеруеми с отделни секции, но това не им пречи. ЯВНО.

Link to comment
Share on other sites

Някой ще ми каже ли в крайна сметка, защо толкова много държите само Нисан-а да е виновен?

 

A трябва ли да сме роднини, та да твърдим, че не е виновен? Нали се сещаш, че ако НИСАНЪТ се движеше с 50-60 нямаше да я има тая цялата история? 

 

 

Да, като пълното спиране на знак СТОП  ;) Може да го пренебрегнеш, но ако блъснеш някой си носиш отговорността  ;)

 

 

Добре, прочети си предния пост, в който описваш правилото, приложи го в реална ситуация и ми кажи КОГА точно ще завиеш наляво? :) За СТОП-а - няма връзка малоумието на правилото, което ти цитира, защото става въпрос за коренно различни неща ;)

 

Аз поне не мисля, че е малоумно правилото за знак СТОП. Глупави са някои места, на които е поставен този знак :)

Edited by chistacha
Link to comment
Share on other sites

Точно. Ако се движеше с 50-60 щяха да си останат и двамата с ламарините в кръстовището и нямаше да пострада детето на спирката.

Link to comment
Share on other sites

.....

 

Ти заеби статистиката - в статистиката на преминаващите на червено преобладават точно случаите на преминаващи на червено в последния момент, а не тия, дето се засилват на правата срещу отдавна светещия червен светофар....

Link to comment
Share on other sites

А, така, ся се върни малко назад и прочети какво съм написал пак. Тоя горния в последния момент ли мина, или в отдавна светещия червен светофар...и какво, аджеба, щеше да помогне допълнителната секция...точно в този случай!

Допълнителните секции, служат не за предотвратяването на ПТП, а за по-добра регулация на трафика. И пак се връщам на това, че ако нямаш култура и възпитание в движението по пътищата, законите са без значение..

Link to comment
Share on other sites

А, така, ся се върни малко назад и прочети какво съм написал пак. Тоя горния в последния момент ли мина, или в отдавна светещия червен светофар...и какво, аджеба, щеше да помогне допълнителната секция...точно в този случай!

Допълнителните секции, служат не за предотвратяването на ПТП, а за по-добра регулация на трафика. И пак се връщам на това, че ако нямаш култура и възпитание в движението по пътищата, законите са без значение..

 

Румба, и ти не четеш внимателно. Прав си единствено с последното изречение. Естествено, че мина в последния момент, НО ако имаше секция за завиващите наляво (отсрещните), нямаше да има никакъв мерцедес по траекторията му, защото оня щеше все още да си седи на неговото червено. Секциите винаги се правят с толеранс от няколко секунди, за да се изпразни кръстовището дори и от закъснелите или идиотите.

Link to comment
Share on other sites

Абе май трябва на по-оживените светофари да го направят като на сточна гара.Там ти свети само в едната посока зелено.

Link to comment
Share on other sites

Румба, и ти не четеш внимателно. Прав си единствено с последното изречение. Естествено, че мина в последния момент, НО ако имаше секция за завиващите наляво (отсрещните), нямаше да има никакъв мерцедес по траекторията му, защото оня щеше все още да си седи на неговото червено. Секциите винаги се правят с толеранс от няколко секунди, за да се изпразни кръстовището дори и от закъснелите или идиотите.

По пътя ми за работа светофарите са настроени така - зелено, оранжево - 1 секунда, червено. В момента на светване на червеното, светва оранжевото и зеленото на другите. Това за около 2.5 3 сек общо. Настроени са 1 път. Вярно не са отделни секции, но е добър пример за способността на тукашните "майстори"

Link to comment
Share on other sites

Мерецеда има неволна, непредумишлена вина. Докато оръжието в спирката е жълта кола тип Нисан, с умишлено погазване на законите по пътищата, неколкократни други нарушения, чисто и просто ТЕРОРИСТ!

Завалийката значи. Милия разумен човечец, който прави ляв завой все едно минава на секция.

Говорим за ПТП-то довело до злощастният инцидент, а не за самия инцидент.

 

В момента на преминаването е на червено, какво предимство има ? Ако ти беше на мястото на мерцедеса (теоретично) щеше ли пак да твърдиш същото и да му кажеш "няма проблем пич, случва се!" ? Или пък ако беше мястото на Катя или нейните родители ?

Ако аз бях на мястото на Мерцедеса, щях да спра в кръстовището, да изчакам тоя да профучи на червено със 100+, да го напсувам и да се изнеса.

 

A трябва ли да сме роднини, та да твърдим, че не е виновен? Нали се сещаш, че ако НИСАНЪТ се движеше с 50-60 нямаше да я има тая цялата история? 

 

Трябва, защото продължавате да се опитвате да обясните как Мерцедеса няма никаква вина, при положение, че ако Мерцедеса го нямаше там, инцидент нямаше да има.

 

2 секунди червено. 5 секунди без зелено. Удара става в последната половин секунда от времето. Как да ти се обясни, че щом е червено ако ще и Господ да кара, му изчезва предимството? Той е нарушител. Това е като да ми твърдиш, че може да затреляш човек, само защото имаш разрешително за носене на оръжие.

 

Говоря теоритично, защото ако беше минал по-малко от 1 секунда по-рано, щеше да влезне в кръстовището на жълто, а ситуацията щеше да е идентична. Скоростта щеше да е същата, Мерцедеса пак щеше да е там и да се препречи на пътя на другия и т.н. Самоче светофара нямаше да е червен, а жълт. Това се опитвам да ти обясня от одеве.

 

Midex горе го е написал около 3 пъти. Не мисля, че има какво да обсъждаме после. Взимайте си всичките леви завои, без да гледате, като на секционен светофар щом го намирате за нормално и това е. После като слезнете от колата палете свещи.

Друг вариант е да въртите само на десни завои, а левите да ги правите във вътрешните улички.

Link to comment
Share on other sites

Абе с 2 думи - ако всички спираха 3 секунди преди броячът да стигне 0 или ако няма брояч - на жълто и нямаше такива, дето се тарикатят да минат в последния възможен момент, дори и на червено...животът щеше да е по-хубав, но това май става само в едни по-човешки държави с хора с по-човешко мислене и отговорност и свикнали да спазват правилата, каквито и да са те...

Преди време пак в този раздел и в подобна дискусия бях споменал, че дори и на светофар без брояч да се случи така, че да ме изненада жълтото в последния момент, когато съм на няколко метра преди него, винаги предпочитам да набия рязко спирачките и дори да стресна чакащите пешеходци на тротоара (които пък си чакат тяхното зелено), отколкото да форсирам и да мина с висока скорост през кръстовището.

Link to comment
Share on other sites

Трябва, защото продължавате да се опитвате да обясните как Мерцедеса няма никаква вина, при положение, че ако Мерцедеса го нямаше там, инцидент нямаше да има.

Говориш глупости.

Ако тоя с нисана не беше карал със 100 км/час инцидент нямаше да има. Ако му бяха взели книжката за предишни провинения инцидент нямаше да има.

Ако не бяха разширили моста инцидент нямаше да има. Ако не го бяха приели тук студен инцидент нямаше да има. Ако баща му го беше извадил на времето, инцидент нямаше да има. Ако не бяха измислили автомобилите инцидет нямаше да има. Движил ли се е със скорост над разрешената - да, минал ли е на червено - да. Горе ти казаха, мерцедеса е коствен виновник. Вината е на нисана. Точка.

Edited by mIRCata
Link to comment
Share on other sites

Пак прегледах клипчето - основната вина е на идиота с Нисана ; мерцедесът също има вина, защото се предовери на светофара - тръгна да завива без и за момент да намали ; оня срещу него, дето направи също ляв завой (и му закри видимостта) го заблуди, че щом той ще завива, значи явно ще е последният и другите трябва вече да спират, но не се огледа за жълтия снаряд, който се е приближил с неочаквана за него скорост и го забеляза едва в последната секунда, защото се вижда, че почти не направи опит да спре след равномерното си движение.

Link to comment
Share on other sites

 

Трябва, защото продължавате да се опитвате да обясните как Мерцедеса няма никаква вина, при положение, че ако Мерцедеса го нямаше там, инцидент нямаше да има.

 

Ех, ама как си знаех, че баш това ще ми изтъкнеш... Да, ама ако и Нисана го нямаше - пак нямаше да има проблеми. Малко патова ситуация, не мислиш ли? Та вината си е изцяло на спортистчето, защото ако не беше станало на това кръстовище - щеше да е на следващото. А там ако просто има куче, което пресича пътя? Или циганин с колело? Какво правят те на пътя на летящия със 100? Ами ако на това кръстовище беше изскочило по-голямо куче? На кучето ли ще търсим вина? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...