Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Още един въпрос ме гложди. С какви двигатели ще са Мкл за сезон 2013 и още повече за сезон 2014. До сега те НЕ плащаха за двигателя на Мерц....но 8 млн паунда трябва да ги прежалят от следващия сезон....интересно, интересно. Ако искат ще дрънна на Лука да им продаде двигателче, че нали са си МЕЛЕЗЧЕ както и РБР и не могат самички да си направят моторче....от как същестуват дето има една дума :blush:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Да говори каквото си иска. И той не е по-голям от Ферари. Свободен е ако иска да си иде. ;)

 

И на мен не ми допада, че бъркат заради аеро тунела. Но като цяло аз не съм фен на CFD Формула 1, а на Формула 1 с тестове НА ПИСТАТА. Който няма пари - вън от чадъра. После що Грожан и Преподобния блъскат. Ми ще блъскат. Имат точно толкова опит във Ф1....колкото и аз.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Отново Ред Бул на върха! beer.gif

 

Градинаря си влезна в обичайната роля на градинар. Не можах да преброя колко пъти се въртя и коси тревата... laughing1.gif

 

Дано утре всичко е наред на старта и няма глупави странични проблеми за Себастиан...

Link to comment
Share on other sites

Отново Ред Бул на върха! beer.gif

 

 

 

Дано утре всичко е наред на старта и няма глупави странични проблеми за Себастиан...

 

:punk :beer:

 

2012 FORMULA 1 AIRTEL INDIAN GRAND PRIX Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps

1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:26.387 1:25.435 1:25.283 13

2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:26.744 1:25.610 1:25.327 17

3 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.516 1:25.816 1:25.544 23

4 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.564 1:25.467 1:25.659 21

5 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.829 1:25.834 1:25.773 21

6 6 Felipe Massa Ferrari 1:26.939 1:26.111 1:25.857 18

7 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:26.740 1:26.101 1:26.236 25

8 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:27.179 1:26.076 1:26.360 23

9 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.048 1:25.983 1:26.713 24

10 8 Nico Rosberg Mercedes 1:26.458 1:25.976 No time 23

11 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.897 1:26.136 16

12 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:27.185 1:26.241 20

13 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:26.851 1:26.331 19

14 7 Michael Schumacher Mercedes 1:27.482 1:26.574 19

15 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.006 1:26.777 19

16 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:27.462 1:26.989 19

17 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:27.517 1:27.219 17

18 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:27.525 11

19 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:28.756 10

20 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:29.500 10

21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:29.613 11

22 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:30.592 8

23 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:30.593 10

24 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:30.662 11

Q1 107% Time 1:32.071

 

 

 

Утре ще е много интересно и трите отбора имат сходно състезателно темпо, с лек превес на Ферари. Дано чистата писта пред Фетел и Уебър им позволи да се отдалечат безопасно напред. Очаквам изненади в стратегията с стоповете.

Edited by XMD
Link to comment
Share on other sites

Словения ТВ или....интернет. Още не мога да повярвам какво се случва във 21 век във уж втория по-големина град в България.

 

А за утре. От суеверие няма да кажа нищо :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

 

А за утре. От суеверие няма да кажа нищо :laughing1:

 

Ти и да не кажеш, се досещам какво ти се върти из главата, разни мисли за алтернатори :laughing1:

Link to comment
Share on other sites

Какво се случва във въпросния втори град в България, че не ми стана ясно ?

 

 

Абонатите на Близу не могат да гледат на живо Ф1

Edited by XMD
Link to comment
Share on other sites

Не е болка за умиране. Предпочитам да я гледам на руски с HD качество и да слушам руския коментар, който е мега качествен между другото, отколкото малоумните копеленца по която там телевизия го излъчва пряко в българския ефир.

Link to comment
Share on other sites

Те малоумниците са по Филм+, а абонатите на Близу гледаха по РТЛ. Ако имаше излъчване на BBC в България, щях да плащам колкото и да е скъпо, за да мога да гледам тяхното предаване.

Link to comment
Share on other sites

Какво се случва във въпросния втори град в България, че не ми стана ясно ?

 

Не плаща Стефчо на Булстаком laughing1.giflaughing1.giflaughing1.gif

 

А иначе е ясно кво си мисли - масирана катастрофа между 4-те коли отпред, че да остане път за Ферари - мечти...

 

Видя се в тая квалификация, че на тази писта Ред Бул МАЖЕ НАРЕД. Всички останали имат проблеми. Ако утре няма недоразумения и старта е чист, победата е сигурна.

 

===============================

 

За малумниците:

 

ТОП КРЕТЕН на Ф1 - лицето Александър Марков, БНТ 2

 

МЕГА КРЕТЕН ДВЕ - Момчил Манчев, Филм +

 

Перфектно коментирано състезание - BBC

Link to comment
Share on other sites

Руснаците са много добри, пробвай някой път.

 

Предпочитам да съм са Вас, а ако не съм - кретените с насреща без Любе Курвезич... И тогава се радвам искрено, когато Златото каже "Тати, колите тили (лети), те много бъзо калат" и естествено се разтапям в движение...beer.gif

Link to comment
Share on other sites

Мимииии, мими, кой те върна. цЕло състезание не успя да изправиш Маса с КЕРС + ДРС

 

Повече от това не можеше. Прекалено дълга и нетипична серия от безпроблемни състезания за лимонадите. Не е нормално :blush:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Повече от това не можеше. Прекалено дълга и нетипична серия от безпроблемни състезания за лимонадите. Не е нормално :blush:

 

Да дава Господ все така да го на чукват на останалите. Нормално е - НОМЕР ЕДНО СА!!! Твоите от Ферари НЕ СА и НЯМА ДА БЪДАТ скоро.

 

Понеже Стефчо има навика да се обръща към Ред Бул с "отбор Черешка", аз вече ще се обръщам към Ферари като "отбор Ягодка". Туй за протокола. Все пак - we must bring balance to the Force.

 

============================

 

Майтапите настрана, днес Алонсо отново показа, че е много голям пилот. Вчера Стефчо вероятно си замълча, защото имаше нЕкво асо в ръкава, или в сутиена на Яница, но тактично така си замълча, предполагайки добро състезателно темпо за Скудерията. Ама и това не помага! Черешка млати яко Ягодка и по всички позиции! И така ще да е до края на сезонЯ! Винаги имам място за още три кутийки над бара - туй под секрет така да го кажа. laughing1.gif

 

А Ягодка трябва и свирки да прави на Лимона. Защото именно тази година се видя, че той е ПО-ГОЛЯМ от тях. И то доста по-голям.

 

=============================

 

В по-безпредметните анонси - Циганина не можа да се помели днес - ЖАЛКО.

 

 

Link to comment
Share on other sites

доообре.

 

Нямам аса. Надявам се на отпадане на тъпото шкарто щото са противно и гнусно отборче, което лети на високо. 158 хилядни точно, умножени по 60 обиколки и те ти разликата на финала. На всичкото отгоре и когато те блъскат келеши...така става. Другия тираж повече. На печелившите честито ;)

 

а че има разлика между скоростта в една обиколка и състезателното темпо...е ясно и на децата и от не от днеска, а от годинка, две вече. Тва дори не го и мисля, то си е факт. За съжаление обаче като тръгваш назад особено на спънати писти и става малко кофти ;)

 

Циците на Яница ги гледах баш преди старта....за събуждане, че малко алкайда стана снощи :laughing1:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Предпочитам да съм са Вас, а ако не съм - кретените с насреща без Любе Курвезич... И тогава се радвам искрено, когато Златото каже "Тати, колите тили (лети), те много бъзо калат" и естествено се разтапям в движение...beer.gif

 

Моя коментар винаги е бил по-добър от тоя на Филм+ така че те разбирам напълно :D

 

Мимииии, мими, кой те върна. цЕло състезание не успя да изправиш Маса с КЕРС + ДРС

 

Повече от това не можеше. Прекалено дълга и нетипична серия от безпроблемни състезания за лимонадите. Не е нормално :blush:

 

Нашата кола беше настроена за скорост на правите, Лотуса и с два КЕРС-а нямаше шанс. Друга тема че Маса все пак успя да задържи почти постоянно темпо през цялото състезание, което при него се явава като подвиг. Евала му за което, може и да захапем второ място при конструкторите. Дългата серия на РедБул е нормална, трябва да се омажат малко залозите, да има интрига. Гаранция че в последното състезание ще се реши кой ще е шампион тая година. И няма да се реши на пистата тая работа :) Щом Мерцедес и Уилямс взеха победи тая година, не виждам за какво говорим повече. Как пък на Уебър му се прееба КЕРС-а и той взе че го използва по инерция във втората ДРС зона :) Добре че после се усети, че да спести плюнченето на състезателния инженер да се обяснява, как се е оправил без да иска. Че после щеше да има нужда да му се развали още един път. Щото в това състезание Алонсо имаше шанс да хване Уебър, колкото аз имам шанс да стана балерина в балета на Болшой театър. Да не говорим, че преди това му наредиха да намали темпото хаха. Бе нещата вървят към цирка от Кеч мания. Нещата вече не се решават от това кой отбор е по-добър или кой пилот е по-добър, заеби. Да става купона, майната и на формулата.

 

Майтапите настрана, днес Алонсо отново показа, че е много голям пилот. Вчера Стефчо вероятно си замълча, защото имаше нЕкво асо в ръкава, или в сутиена на Яница, но тактично така си замълча, предполагайки добро състезателно темпо за Скудерията. Ама и това не помага! Черешка млати яко Ягодка и по всички позиции! И така ще да е до края на сезонЯ! Винаги имам място за още три кутийки над бара - туй под секрет така да го кажа. laughing1.gif

 

А Ягодка трябва и свирки да прави на Лимона. Защото именно тази година се видя, че той е ПО-ГОЛЯМ от тях. И то доста по-голям.

 

=============================

 

В по-безпредметните анонси - Циганина не можа да се помели днес - ЖАЛКО.

 

Никой пилот, не е по-голям от отбора си. Без отбора си пилота е просто поредния манекен на пистата. Така че Алонсо ако реши че е по-голям от Ферари, може съвсем спокойно да си търси нов отбор. Кризи е имало и преди във Ферари, но така като гледам, другите отбори имат още много хляб да изпапкат докато поне се доближат до техните постижения. Кризите идват и си отиват, нормално е. Но пък и постиженията вече не са това което бяха, та......

 

И земи лапни нещо чорбаливо. До следващия път, когато Черешка го начука на Ягодка laughing1.gif

 

Няма да е другия път, прекалено много ще дръпне Фетел и няма да има интрига.

Link to comment
Share on other sites

На Фелипе му казаха, че е в преразход. ;)

Аз гледах и секторните времена тоя път. Алонсо имаше отговор и на Фетел, но в по-малък прозорец от време и мнооого, много късно. Още в първата обиколка ако му беше успешна маневрата може би щеше да е по-добре. И задължително трябва да оправят квалификациите. Едно е да си втори, друго е да си 6-ти на старта. Особено в Абу Даби.

 

Друг е въпроса е, че Хамилтън вече на 101% с интервюто си доказа това, което беше обществена тайна за гумите. Няма значение колко ти е бърз болида, а какво позволяват гумите.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Жан-Франсоа Кобе: Двигателите никога няма да са еднакви

Интервю на ръководителя на Renault Sport F1 пред f1news.ru.

 

 

В: Господин Кобе, харесва ли ви Ф1 през тази година?

 

ЖФК: Да. Интересно шоу. През тази година няма пилот, който печели всички състезания подред, както беше през миналата със Себастиян. Регламентът е стабилен, отборите трудно прогресират, в сравнение с миналия сезон, особено ако говорим за лидерите. От Мелбърн до Силверстоун всички се бореха горе-долу от равни позиции. Да, в последните състезания Ред Бул се представи отлично. Виждаме резултата. Но въпреки това борбата продължава.

 

В: Във всеки случай, отборите са много близко един до друг, това е трудно да се оспори. Смятате ли, че след година и половина ситуацията ще се измени?

 

ЖФК: Да. През следващата година всичко ще остане както сега – регламентът е същия, но през 2014 ни чакат големи промени. Двигателите ще станат определящ фактор. Сега резултатът зависи преди всичко от шасито, след това от пилота и едва след това – от двигателя. През 2014 последователността ще бъде: двигател-шаси-пилот. Или пилот-шаси. Така че, да – чакат ни промени.

 

В: Може ли да се получи така, че стартовата решетка да бъде разбита на няколко групи отбори, само заради разликите в двигателите?

 

ЖФК: Отново – да. От гледна точка на аеродинамиката, не мисля, че разликата между отборите ще е голяма. На инженерите им остава все по-малко свобода в тази област. Мисля, че ще имаме близки по характеристики шасита. Но ще има огромна разлика в характеристиките на двигателя. В първото състезание, даже в първите няколко, разликите между отборите ще бъдат огромни.

 

В: Какво мислите за това като фен, като човек, интересуващ се от Ф1? Сега всички са във възторг от шоуто, или поне от това, което беше в началото на годината?

 

ЖФК: Да кажем така. Тези двигатели, имам предвид V8... Те са на 25 години. Те са остарели. Имаме нужда от нови правила. И това касае не само двигателите. Сега, за да получиш преимущество, харчиш много пари за аеродинамични изследвания. Ако имаш пари – ще бъдеш начело, ще развиваш колата си по-бързо. Кои отбори са с най-големи бюджети? РБ, Ферари, Макларън. Вижте Лотус. Сега изостават с 6-7 десети, макар че в началото на шампионата бяха сред лидерите. Ако имаш пари – ще се бориш за победи. Така е било винаги. С Ферари, с Макларън... Не, почакайте, имаше изключение. Помните ли Тойота? Много пари, никакви резултати. (Смее се). Това е неудачен пример. Като цяло, е точно обратното. За да избегнем това, за да съхраним Ф1, са нужни нови правила. Забравете ограничението на бюджетите. В това няма смисъл. Нужни са мерки, които ще лимитират възможностите на отборите, възможностите на инженерите. Но не самите бюджети. Да, сега правим шоу. Но това шоу се обезпечава от парите, а не от регламента. Ние можем и трябва да намалим разходите, но да запазим борбата между най-добрите инженери и пилоти.

 

В: Защо новата формула на двигателя е толкова важна за производителите и за Рено в частност?

 

ЖФК: Защо са ни нови двигатели? За да останем във Ф1. Ако ФИА не беше приела нов регламент, ако не беше се отказала от V8, ние щяхме да си отидем. Освен Ферари и Косуърт, и възможно – Мерцедес, макар че много се съмнявам, никой не би бил заинтересован. На никого не са интересни тези V8. Защо да харчим 100 млн долара за прозводството на V8, които в настоящия момент по никакъв начин не са свързани с автомобилната промишленост. Сега на производителите са интересни икономичните двигатели с малък обем, хибридните технологии, електрическите двигатели. В нашия случай...Главната причина, поради която ние, Рено, продадохме своя отбор е нвоия проект, новата формула на двигателите. Да, това е стратегически ход. На нас ни е интересна новата Формула 1. Мисля, че и на Фолксваген, Ауди, Порше и други производители.

 

В: Очкавате, че в близките години могат да дойдат и други производители?

 

ЖФК: Не се съмнявам. Но трябва да почакаме още две години, до 2015, преди да чуем за такива планове.

 

В: Колко години са необходими на един производител, за да стартира собствена програма? От момента на вземане на решението, до първия старт в Гран При?

 

ЖФК: Ние започнахме своята програма през септември 2009, за да излезем на стртовата решетка през 2014 с новия двигател. Мисля, че ще са нужни три години. Минимум. По няколко причини: нямат хора, нямат инженери, трябва да посторят база, стендове. Нужна е структура. Това е стратегическо решение, но то трябва да е преценено, защото разходите са големи.Много зависи от това, как ще се развива иконимическата ситуация в Европа. Днес не мога да си представя, че Съветът на директорите на някоя от марките ще одобри участие във Ф1. Това е невъзможно. Не мисля, че БМВ или Хонда могат да си го позволят. Може би ще се реши Хюндай, но не съм сигурен. При всички случаи, трябва да изчакаме как ще се развие ситуацията. Ако пазарите започнат да растат, производителите ще дойдат.

 

В: Много хора критикуват ФИА за начина, по който ще бъде осъществен прехода. За миналогодишната смяна на V4 с V6. Доволен ли сте от начина, по който беше направено?

 

ЖФК: Да. Защото преди да направят изменението в регламента, направиха огромно количество изследвания. Обърнаха се към производителите: GM, Тойота, БМВ, Хомда, Порше, Ауди и към нас. Попитаха ни какви ще бъдат двигателите на серийните автомобили през 2020. Ние спорихме, обсъждахме идеалната формула на двигателя и стигнахме до решение. Това не е инициатива на ФИА. Това е изискване на времето.

 

В: Вас повече ви устройваше първоначалния проект? V4?

 

ЖФК: Да. За нас това би бил идеалния вариант, но не устройваше Ферари и Мерцедес. Мога да ги разбера, те все още произвеждат V12 (смее се). Те нямат V4 и Ферари просто токазаха да работят по такъв проект. Имаше дебати между Карлос Госн, Лука ди Монтедземоло, Бърни и Жан Тод. В резултат планът беше изменен. За нас това се оказаха допълнителни разходи, но по-важното е, че регламентът сега устройва всички прозиводители.

 

В: Как виждате първите сезони след смяната на регламента? Ако установим в 2014г., че имаме три абсолютно различни двигателя и някои коли са много по-бързи от другите, как ще се получи шоуто?

 

ЖФК: Ние, Рено, Ферари и Мерцедес проведохме много дискусии с ФИА на тема хомологизация. Решение беше прието. През първата година правилата ще са открити. Ще има възможност да се избегне това едни коли да бъдат с 3-5 секунди по-бързи от другите. Не веднага, но в крайна сметка разликите ще се скъсят. Ние имаме същата задача, както ФИА. Ние се нуждаем от интересна Ф1, ние сме част от това шоу. Така че през първата година всеки производител ще има шанс да подобри двигателя си. След това, стъпка по стъпка, правилата ще станат по-тежки.

 

Пред нас има два варианта. Да се завърнем в миналото, когато двигателите се сменяха след всяка квалификация и състезание. Да се върнем към надпреварата на бюджетите. Ферари, Мерцедес, БМВ, Тойота искат винаги да побеждават. Но по-рано, за да победиш трябва да похарчиш огромна сума пари. И проблемът беше в това, че всеки по отделно харчеше толкова много, че рентабилност на инвестицията се осигуряваше само при победа в шампионата. Ако се класираха втори или четвърти, си тръгваха.

Предложенеито на Макс Мозли за замразяване на двигателите беше отличен вариант. Когато построихме днешните двигатели, Мерцедес бяха напред, разликата беше примерно 50 к.с. Но беше възможно да се съкрати. В крайна сметка се получи отлично шоу. Това е вторият вариант. Този, който избрахме. През 2014 ще започнем с открит регламент, който постепенно ще започне да се „замразява”.

 

В: В това няма ли противоречие? Сега три производителите харчат огромни суми, стотици милиони, за да разработят новите двигатели и да изпреварят конкурентите си. През 2014, който се окаже най-добър, ще получи предимство, само за да го загуби след 1-2 години?

 

ЖФК: Двигателите никога няма да са еднакви. Може да се съкрати разликата от 50 к.с. до 10. Разликата в мощността няма да се забелязва. Но мощността не е всичко.

 

Прост пример: ако твоят двигател се получи по-тежък от другите, е много трудно нещо да се измени. Може да се постараеш да извлечеш предимство в други области – батерия, инжектор, но да го направиш толкова лек, колкото съперника, няма да се получи. Разликите ще се скъсят, няма да са толкова големи. Но този, който направи най-добрия двигател от самото начало, ще си остане най-добър. Този вариант ни устройва. Но на нас същ ни е нужно щоу.

 

В: Има и друг проблем. Току-що при вас беше Франц Тост. Преди около месец той каза, че въпросът „Ще бъдат ли новите двигатели по-скъпи?” не е актуален. Според него въпросът е само в това колко по-скъпи ще бъдат и ще могат ли да си ги позволят малките отбори.

 

ЖФК: Трябва да стигнем до споразумение между производителите, отборите и ФИА за максималната цена на двигателя за всеки сезон. Водят се преговори.

 

Нужно е да се разбере, че няма такова понятие „стандартна цена”. Няма даже два отбора, които плащат за вдигателите еднакви суми. Дори ако са двигатели на един и същ производител. Някой получава отстъпка, някого спонсорираме, има различни варианти на техническо сътрудничество. Сега на първо място трябва да се определи максимума. След това ще започнем преговори с отборите за конкретните договори. Всичко ще се изясни към януари-февруари 2013.

 

В: Много хора се вълнуват от надежността на двигателите. Не само, че са нови двигатели, а че по регламент лимита ше се съкрати от 8 на 5 двигателя за сезон. А в началото на сезона ще има само 12 дни тестове.<br style="mso-special-character:line-break"> <br style="mso-special-character:line-break">

 

ЖФК: Всичко е просто. В първото състезание някои коли няма да стигнат до финала. Но Ф1 винаги е била такава. Сега, ако се повреди двигател, това става сензация. Втората повреда е скандал. Но в миналото такива повреди имаше в огромно количество.През 2014, в началото на сезона ще има много отпадания, сигурен съм. Не само заради повреда на двигателите. Автомобилът от Ф1 е изключително сложна конструкция. Всички елементи трябва да работят идеално, да си съответстват. Но, да, ще видим много димящи двигатели.

 

В: Какво може да се направи, за да се предотврати това? Или поне да се минимизира количеството откази? Какви са плановете на Рено в това отношение? Някои казват, че може да се построи прототип за „24 часа на Льо Ман”, за да се провери двигателя, макар и на друго шаси...

 

ЖФК: Ще ви кажа какво ще стане. Никой няма да прави изпитания на пътя, поне до декември 2013 – януари 2014. Дори във Ферари.

 

В: Отборите искаха да получат два допълнителни дена тестове, може би през есента, просто за да са наясно с двигателя.

 

ЖФК: Те... (пауза) Вижте, за да можем да направим такива тестове през есента, то колата за 2014 трябва да е готова в средата на 2013. Представяте ли си какъв бюджет е нужен за това? Ние също трябва да им предоставим прототип на двигателя. Главният проблем са парите. ФИА и тримата производителя се договориха, че няма да има тестове до декември. Мерцедес искаха да има тестове през юли 2013. Как смятат да го направят? С новия двигател и ново шаси? С преходно шаси? Такова трябва да направят само за този тест/ Това ще взриви бюджетите. От тази тестове отборите само ще загубят.

 

В: Кога ще се оформи списъкът от клиенти? На отборите ще са нужни техническите данни на двигателите, за да започнат работа над колите.

 

ЖФК: Ние имаме представа с кого искаме да работим. Искаме стабилност. Искаме да запазим четири отбора, но ако е нужно, можем да обслужваме и пети. Много ще зависи от това колко отбори ще останат във Ф1. Не мисля, че ще бъдат 12 или дори 11. Три производителя могат да доставят двигатели на всички отбори. Ние имаме четири клиента, но можем да обслужваме пет. Повече – едва ли.

 

Превод от руски направен от First Lady. Тя пише в един друг форум, но сега както този педал Кобе ще се окаже прав с тия разлики дето ги говори когато имаме:

 

Аз пък съм голям песимист.

Първо се опитват да съвместят несъвместимото - хем да има ограничен бюджет, хем да няма замразяване на двигателите и те да се развиват. Второто няма как да стане заедно с първото.

Второ, заложените правила много приличат на търга на нашето НС за нови коли - толкова са конкретни, че само една марка и модел отговарят на тях :) . Същото е и тук, като се почне от брой цилиндри, минимално тегло, фиксиран център на тежестта, вид на турбото, точното му разположение спрямо двигателя, фиксирано разположение на смукателни и изпускателни колектори, максимален разход на гориво за единица време и още други. При тези фиксирани предварително параметри конструкторите неминуемо ще стигнат до идентични решения. Например фиксираният разход на гориво ще доведе до разчет на двигателите за оптимална работа около 10500 оборота, 12000 максимум полезни, а до 15000 евентуално при работата на електромотора заедно с двигателя.

Ще има гърмежи не само заради новите двигатели, новите системи за впръскване под високо налягане, но и заради много по-сложната система за рекупериране на енергия - кинетична и топлинна - нейното управление и съвместяване за хармонична работа с двигателя и предвидимостта на поведение на колата на пистата. Задължението пък да карат само на електромотори в питлейна обрича всеки, на който нещо, дори и дребно, по ERS (Energy Recovery System) е дало дефект. Освен това двигателите ще се палят с помощта на тази система.

Ще има и големи скандали с това каква е плътността на горивото, действителния моментен разход и т.н.

 

Още едно мнение от същия форум.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...