Jump to content
BulForum.com

StarCraft 2


Dread Lord

Recommended Posts

Nestea vs Maka

 

Светлия, според мен

в третия сет Мака много се забави с торовете. Само с маринки не става срещу мута харас. И тази атака с ММ в началото не беше особено добра идея - хем бяха недостатъчно като бройка, хем се залиса с кралицата и се забави. После атаката с танкове през центъра също не беше добре изпълнена. Знам, като зерг сигурно гледам субективно на нещата. Но по пътя на логиката, когато имаш двойно повече бази от противника, би трябвало да победиш :)

 

 

 

Чая безспорно е може би най-умния играч /зерг/, така да го кажа, играе почти FLAWLESS, НО точно в това е и проблема, който виждам. При толкова добре играещ, умен и скилнат зерг, почти перфектен в тайминги и изпълнение, в макро и микро, за опонента теран не остават никакви шансове, дори и той да е също толкова добре играещ ... ... ... ...

Специално на Скрап искам да видя, кой теран може да го победи ? Където мутите са навсякъде, все едно играят на остров !!!

 

 

Забелязвам как ТвП -то ми идва доста скучно за гледане. Биотопки, даркове, войдове... много рядко стават завързани срещи. Или единия или другия бие с някаква лекота сякаш - странно. Двамата които сега играят даже не ги и гледам.

 

Дам сетих се за думата: няма я драмата на ТвЗ -то. :lol:

 

---

BitByBitPrime.WE vs TSL_FruitDealer

 

Надявам се Фрутчо да оправдае очакванията ми и да си отпадне кротко. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.1k
  • Created
  • Last Reply

Добре, представи си следното нещо:

Теранът така и така има маса марини, разделя ги на две и добавя по един тор и 2-3 стратегически кули. Ако мутите се струпат да бият марините, торът ще ги свали с 2 удара; ако се пръснат и спрат върху тора, марините ще са ги преполовили, преди да плювнат за първи път. Може и да е булшит това, но определено ми се струва по-добра идея, отколкото да държиш всичко на една група и да стимваш от едната база до другата. Да, муталиските са бързи и супер досадни, но са супер чупливи (както марините срещу бейнлинги) - ако за миг ги изпуснеш от контрол близо до топка марини, няма да ги намериш после. +2/+3 марини имат чудовищен DPS. Същото и ако направиш attack move срещу тор. Трябва да си клиничен. Рейвън + SM е голяма инвестиция, но спокойно може да обърне играта с един точен удар. Това не е само теория, виждал съм го няколко пъти в действие.

Нали се сещаш, все ще се появи някой теран с гениална мисъл, който ще направи нещо магично и точно 2 часа по-късно ще има хиляди последователи :)

 

Сакън, Фрут ще си облепи банята с плочки, направени от BitByBit :)

Link to comment
Share on other sites

Добре, представи си следното нещо:...

 

Ама представи си го и ти де. За тая топка от 15-20 и нагоре мутички, колко марина + 1 тор + 2-3 кули трябва да отделиш от основната армия, с която се предполага, че трябва да направиш блиц-криг, защото иначе си обречен - ако оставиш зерга да отиде на 4-5-6 бази.

И като ги сметнеш колко са: веднага ще видиш какъв чудовищен имбаланс ще се получи по линия на основната атака, защото мутичките както са в теранската база, така и са където си поискат другаде в рамките на секунда-две-три - особено на Срам Стейшъна!!!

 

Прекаленото стимване наистина е проблем. Трябва доста по-внимателно да се работи с него.

 

 

...Сакън, Фрут ще си облепи банята с плочки, направени от BitByBit :Д

 

Ей сега ще видим ! :)

 

Интересен терански билд в сет1 ! Ц-ц-ц еба. го в наглото малко парченце,

направо е срам за теранската нация - може ли толкова тъп ал ин ?!? То дори и да биеш, повече не бих се показал на публично място. Абсолютно и напълно заслужено

Баси трагедията... не пак ! TRAGIC boy !

 

Банши харас, мега тъп, ал ин още по-тъп, никакво микро, никакво макро, убиха му единственото банши още още по-тъпо... Какво прави това момченце на ГСЛ ?!?

 

Този BitByBit е за доживотен бан от ГСЛ !

Сай то и плочки за баня няма да станат от него. :)!

 

Link to comment
Share on other sites

Одеве на custom map играх с един диамантен теран и... беше на косъм да го строша... Тамън тръгваше за дроп, като му скочих в базата и наръсих добре стормовете, но ме спря. После го видях, че ще дропи, оставих някаква войска в базата си, но подцених дропа и ми бутна сградите... После, докато възобновя производството на темплари... вече отиде...

Link to comment
Share on other sites

Here I'm going to discuss some of the many reasons why a competent Zerg is at a great advantage against Terran on a balanced map i.e. not close positions Lost Temple). Let's not even discuss scrap station. /me :)

 

No viable harass options

As we all know, Zerg has the best economy. Before the ridiculous patch 1.1.2, there were a lot of great options to punish 14 hatch builds such as reaper openings and reactor hellion openings. Note that most times in top level games these openings DID NOT WIN THE GAME. While most TLers were spamming the forums whining about how imbalanced it was, top level players were finding ways to deal with these openings, and T entered the midgame relatively even with zerg if they pulled off a decent harass. Post patch, none of these harass options are viable. Hellions are completely shut down by any run of the mill zerg with decent roach micro. Reapers are nearly completely inviable. In fact, roach into fast lair opening denies virtually any harass as overseers will be able to prevent banshee harass.

 

So now what options do Terrans have? If you've been watching the GSL you'll see lots of 2 barracks play in response to 14 hatch builds. While not all in, it's pretty damn fluky in it's own right. If you're telling me the only good harass option in 1.1.3 is to pull half your SCVs and attack with 8-10 marines, then we clearly have a problem. Even then I feel like an early double spine crawler can deal with this easily on most maps.

 

Map control

This hasn't changed much after the patch, but the way Zerg can control the map with overlord spotting and creep tumors is simply ridiuclous. Earlier today I played a tournament game on Shakuras where my opponent had half the map covered in creep and EVERY viable medivac drop route covered by overlords. Even when I tried to use vikings to snipe these overlords mutalisks flocked in and thwarted my efforts. Thus, I am virtually playing against an opponent with maphack. Not only that but his units have a huge speed bonus on creep. Factor in the reduced post patch medivac speed and there is virtually no way to get an effective drop in, even when dropping at 2 or 3 locations simultaneously.

 

Creep tumors are a huge part of this. Not only do they grant the speed bonus, but vision. So even if I try to scan in and deny some of them he can easily wipe out my task force after they take out a few tumors. Perhaps I wanted to end the game on a huge 2 base timing push then. Problem is, he has ages to prepare with creep tumor spotting and can use spawn larva to pop out dozens of units in one production cycle. Use fake pushes in you say? This might slow down droning for one cycle or so, but even then you're at risk of surrounds on maps with wide open middles such as LT and Shakuras.

 

All in all, there are very few decent options to attempt to slow down the best economy in the game.

 

Tech switching

 

So my opponent is opening a pretty standard mutalisk/ling/bling build. I counter with a force of maybe 2-3 tanks, heavy marines, and maybe some thors. My opponent scouts my army composition, whether it be with a speed overlord, zergling sac or changeling, whatever. He throws down a roach warren for 150 minerals and pops out 40 of them. In what way can I prepare for this? Sure I can scan the warren, but when you have have a banelings next, warren and spire all up, a lot of times there can be no way to see this coming. I realize fast tech switching is designed to be one of zerg's strengths but the fact that all of the good tech switches are Tier 1, ridiculously easy to switch to, and can be done exponentially faster than in BW due to spawn larva makes it very hard to anticipate.

 

Maybe I'm missing something here, but I just can't seem to beat good zergs after the patch. Agree? Disagree? Just Terran bias and QQ? Go ahead and give me your input.

 

Very high level T

Link to comment
Share on other sites

 

Very high level T

Това е казвано и от мен, с абсолютно същите неща посочени като аргументи. Но не виждам защо се оплаквате, зергът също има слабости, като например тотална невъзможност да се справи с 4 гейт пуш ако няма роуч уарън....

Link to comment
Share on other sites

Това е казвано и от мен, с абсолютно същите неща посочени като аргументи. Но не виждам защо се оплаквате, зергът също има слабости, като например тотална невъзможност да се справи с 4 гейт пуш ако няма роуч уарън....

 

Което е пълен абсурд протоса да има 4-gate, а зерга да няма roach warren.

 

ПС: Днес точно си мислех че това с creep tumor-ите е наистина прекалено защото в един момент почвам да виждам половината карта че и повече. Поне да струваха 10:20 да има смисъл (обзървъра струва 50:100 но пък детектва). Така с 2 кралици изпонапускам 7-8 тумора и след 1 минута виждам половината карта. Направо като мапхак си е.

 

 

Аз не играя ск2, но се опитвам да следя турнири пачове и т.н. И не мога да схвана защо никой не използва рейвъни вече?

 

Марините са на мода :)

 

 

 

 

--------------

 

Излиза че зерг ми приляга доста добре. По принцип играя "лакомо", експандвам се по-агресивно. Армията като че ли е по-мобилна от тази на терана и протоса...

 

Днес за 2ри път успявам с армия която ако атакувам фронтално съм заминал, но успявам да го подлъжа да ми атакува ненужен експанд в това време му се наливам и изнасям едната база, оставям малко армия и заобикалям и изнасям и другата и той докато се разхожда да ми трепе гадините засилвам и камара зерглинги в основната, и преди да успее да ги изтреби играта приключва защото той остава без сгради (а армията му си е почти цялата) :)

 

И това пак благодарение на creep tumor-ите защото го чакам да нападне и тогава се наливам и виждам как за момент се чуди дали да се върне или не. Ако се върне прекалено рано и аз бягам...

 

PS: Зерг успя да ми спре 10-pool при това МНОГО добре. Докато отида имаше (почти) 2 спайна, 2 кралици и малко линги, както и 2ри hatch. Dокато ги изтребя лингите и кралиците (а той взе да се бие и с дроните), станаха спайновете и се снимах без войска и май му оцеля едната кралица даже. При втората вълна на единия спайн малко преди да го бутна му направи transfusion и така :)

Link to comment
Share on other sites

Пробвай тактиката с мас овърсиър (тоест 4 май) и постоянно сране върху хачерито. Изключително досадно е :)

 

MarineKingPrime.WE vs LeenockfOu

oGsMC vs ST_July

PoltPrime.WE vs TLAF-Liquid`Jinro

IMmvp vs choyafOu

Днешните мачове имат потенциала да бъдат рили, рили осъм :D

Link to comment
Share on other sites

Добре де не ги ли е срам, Срам стейшън да е изобщо в пула ?

Верно, че има и други варианти за имба, но там е повече въпрос на късмет. Да кажем близки позиции на ЛТ, докато тук няма късмет, винаги е имба.

 

Най-добре, ако я има в ТвЗ да я прескачат със служебна победа за зерга. :)

Толкова ли няма кой да му каже за съществуването и на други единици, бисайдс мариииииинс. Или просто се придържа към моралния кодекс на името си ?

 

Опа, свали си якето Царят ! Изнерви се ! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Добре, ако аз призная, че Скрап Стейшън е имба за зерг, ти ще признаеш ли, че не би трябвало да може цяла игра да разчиташ на първата си единица, колкото и добро да е микрото ти?

 

Ето малко статистика за картите:

http://d.imagehost.org/0722/ndfghfg.jpg

https://s3.amazonaws.com/summerloud/sc2reps/gsl.xls

 

TvZ на Jungle Basin?

Link to comment
Share on other sites

Бих се съгласил, но и двамата не знаем какъв е договора му. Може да не му е разрешено да прави друго. :lol:

 

Естествено, че си прав !

Между другото Джинро показа интересни неща на Скрап, но не виждам някой да си е взел поука.

 

---

Малкия Линок много ме радва. Това лапе играе доста по-умно и ефективно от маса зерг играчи.

 

---

Oчаквам Джулай да е брутален, като последния път.

Link to comment
Share on other sites

TvZ на Jungle Basin - 7:0.

 

"Добре де, не ги ли е срам Джангъл Шитсин да е изобщо в пула? Най-добре, ако я има в ТвЗ, да я прескачат със служебна победа за терана."

 

:)

 

Личеше си, че Линок няма добър план за тази карта. Хубаво започна с инфесторите, но защо пропусна енергията? И за какъв шит му бяха тия слонове при толкова много марини и рампи? И при това на две бази. Тооооолкова бейнлинги можеше да направи. Язък, много добра игра показа досега, но в този решаващ сет не беше на ниво.

Link to comment
Share on other sites

Оле, Светлия, ти надмина и Runner, ама с много го надмина по реване. Т'ва кифлите, като умира Л.д.Каприо в Шитаник не реват толкова... Цялата всемирна мъка изля и всичко, за да оправдае собствената си неспособност да бие зерг...

Link to comment
Share on other sites

TvZ на Jungle Basin - 7:0.

 

"Добре де, не ги ли е срам Джангъл Шитсин да е изобщо в пула? Най-добре, ако я има в ТвЗ, да я прескачат със служебна победа за терана."

 

Много изолирана информация даваш, на предния ГСЛ пък резултата е бил 2:3 в полза на зерга !!!

 

Даже не могат да бъдат сравнени двете карти. :)

 

 

Оле, Светлия, ти надмина и Runner, ама с много го надмина по реване. Т'ва кифлите, като умира Л.д.Каприо в Шитаник не реват толкова... Цялата всемирна мъка изля и всичко, за да оправдае собствената си неспособност да бие зерг...

 

Оле, ми как да оставя някой друг да е преди мен ? ;)

И само за твоя /лична/ информация близо два месеца не играя, а до преди това, най-лесно ми беше срещу зерг. Е и ?

 

---

Сай за Линок си прав, с тия Ултри сбърка тотално. Особено като му отказаха на няколко пъти експандовете.

 

---

oGsMC vs ST_July

 

 

Джулай много ми напомня на стария зерг, може би заради многото хидри в първия сет. Интензивна игра стана.

 

Link to comment
Share on other sites

Стрийм на IdrA: http://www.ustream.tv/channel/eg-idra1

 

MC vs July

 

След отпадането на Линок и Джулай в следващия кръг остават само два зерга - шампионите от GSL 1 и 2, съответно ФрутДилър и Нестий. Ако и двамата стигнат до Ro4, ще се изправят един срещу друг!

 

 

Jinro vs Polt

 

Първият европеец в Ro8! С това класиране автоматично си осигурява и код S, което му гарантира участие в изродската лига през 2011.

 

 

Ro8

------------

 

Nestea vs Rain (ZvT)

FruitDealer vs HongUn (ZvP)

MarineKing vs MC (TvP)

Jinro vs Choya (TvP)

 

От 8 терана, 4 зерга и 4 протоса останаха 3 терана, 2 зерга, 3 протоса. Впечатляващо!

 

Link to comment
Share on other sites

ти ще признаеш ли, че не би трябвало да може цяла игра да разчиташ на първата си единица, колкото и добро да е микрото ти?

 

Не.

Link to comment
Share on other sites

Не.

 

Зависи колко дълга е играта и колко е успял да мине напред противника. Каквото и микро да имаш на марините срещу ултралиски нямат много шанс (освен зад сгради / камъни / на височина нещо)

Link to comment
Share on other sites

Зависи колко дълга е играта и колко е успял да мине напред противника. Каквото и микро да имаш на марините срещу ултралиски нямат много шанс (освен зад сгради / камъни / на височина нещо)

Според мен марини с медиваци бият без проблем ултралиски дори без много микро.

Link to comment
Share on other sites

Според мен марини с медиваци бият без проблем ултралиски дори без много микро.

 

Е зависи от бройката но 50 марина и 10 медивака срещу равностойността им в ултралиски

 

50 * 50 + 10*100 = 2500 + 1000 = 3500 минерала или иначе казано 3500 / 300 = 11.6 ултралиска

 

 

пробвах го - оживяха повечето ултралиски.

 

с макс ъпгрейди и стимване оживяха 6 ултралиска от 9 (с 10 или 11 щеше да е още по-грубо)

 

Пробвах 50 марина + 16 мародера (+10те медивака) срешу 12 ултралиска - оцеляха 20 марина и 1 мародер. Подозирам 1 ултралиск повече и нямаше да оцелеят.

 

Но това е ако са на открито някъде, ако са до стена или сгради работата се променя чувствително.

Link to comment
Share on other sites

Така е, прасетата не са особено добри срещу марини. Хем са дебели и рядко могат да се наредят да удрят заедно, хем нямат бонус срещу unarmored единици. С пълна броня и на подходящ терен - може би. Което е жалко, откъдето и да го погледнеш - 300/200 ресурси и 6 съплай с почти никакво приложение.

 

Срещу марини - само бейнлинги. Нито роуч, нито хидра, камо ли мута. Или нон-стоп перфектен фънгъл :)

Link to comment
Share on other sites

Точно това си мислех и аз... кой си оставя марините да ги млатят разни прасета. Стим... шуут & рън.

Пък и какво се мрънка толкова срещу марините... все едно зерга не прави милярди з'лингове. Ако тераните имаха такива бързи единици по въздух със сигурност щяха да преминават към тях... така както зерга минава към мюта. Преди време се мрънкаше срещу рийпърите, дойде оня безмислен патч и както се очакваше (поне аз го очаквах) рийпърите станаха неизползваеми.

Link to comment
Share on other sites

Днес мачовете са били интересни всички.

Надявах сe

Джулай

да продължи, но явно му е малко практиката. С таймингите хич не беше наред 2-та и 3-тата игра.

На Джинро шапка му свалям. Голям е много. Просто

безапелационен е бил. И то срещу терана остранил SlayerS_Boxer !!! Unbelievable !

 

 

На четвъртфиналите също се очертават невероятни срещи. Отсега виждам как Фрут ще отпадне /HongUnPrime няма да е като смешния Бит/, Нестии продължава 100%,

Фоксър и Джинро също !

 

 

Мечтаният от всички финал:

Джинро:Нестии - 4:1 ;)

/Естествено, единствената победа за Нестии е на Срам стейшън - поради, обективни, независещи от играчите обстоятелства ! :lol: /

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...