Jump to content
BulForum.com

Синя зона


Cayenne

Recommended Posts

Искам да ви попитам какво ви е мнението за тръгналата без никаква гласност и подготовка синя зона? Аз си мисля, че такава трябва да има, но да е направена и нужната подготовка за това, не да ми сложат един пенсионер да къса билетчета, не да ми захванат знаците с телове и т.н. Ма иначе взимат 15 лв. за махане на скоба и 40 лв. ако те дигнат.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Крайно време беше да се направи нещо по въпроса с паркирането в центъра а както навсякъде това се оправя като вземеш да събираш пари. Чак тогава доста хора се сещат че не им е проблем да паркират през 2 преки или да се разходят 5 минути пеша и че колкото и да са гъзари не искат да платят +1лв за паркинг докато за да изпият едно кафе и да се разходят до пощата и обратно.

 

Само не разбирам каква е идеята на Иван Вазов от едната страна да вдигат колите - нито стават задръствания там, нито е тясна че спрелите коли да пречат...

Link to comment
Share on other sites

Липсата на гласност е голяма грешка според мен, особено пък изцепката с паркинга на кап. Райчо беше доста сериозна като не се знаеше официално ли тръгна, неофициално ли - никаква подготовка на гражданите, 0% труд за обозначаване на зоните... и информиране на гражданите.

 

За мен една синя зона е предимство тъй като не ми е проблем да дам 1лв за малък престой вместо да търся 100 години място за паркиране като искам да си свърша дадена работа. Минусът е, че както всички паркират по тротоарите сега ще паркират още по-неправилно, което няма как да изглежда добре при тази липса на паркоместа - платени или безплатни. Просто колите станаха много, паркинги почти няма... скоро всеки или ще трябва да си плаща или да спира някъде далеч и да се движи пеша до мястото, което му е нужно. И никой не мисли сериозно да прави големи паркинги за да реши този проблем...

Link to comment
Share on other sites

Общо взето добра идея, но не и добре изпълнена. Дано постепенно въведът смс плащане и сложат съответните маркировки.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък много държа да ми обяснят откъде измислиха тази цена и какво предлагат срещу нея. Както и най-важното - къде и за какво ще отиват събраните пари, кой ще ги отчита и кой ще осъществява контрол? Останалото го знаем - селски пладнешки грабеж

Link to comment
Share on other sites

скоро всеки или ще трябва да си плаща или да спира някъде далеч и да се движи пеша до мястото, което му е нужно. И никой не мисли сериозно да прави големи паркинги за да реши този проблем...

 

Подкрепям. И наистина не се мисли. Строят се нови кооперации без паркинги, улиците са тесни и няма накъде да се разширят защото кооперациите са на 2 метра от улицата...

 

Напоследък се задушавам в Пловдив - всичко стана едно претрупано, почти няма дървета и градинки, няма празно място никъде, пренаселено, в пиковите часове задръствания и паркирани коли навсякъде поне в по-централната част - почти като в София а аз точно заради това не я харесвах.

 

Е днес имаше зверско задръстване по 6ти септември - коли от площад Съединение до тунела плътно. Преди по-натоварено движение е имало само по панаирно време и то говоря за по-натоварено а не задръстване със спрели коли.

 

----------------

 

Видене, ти какво искаш да ти предлагат. Идеята е да се намалят колите паркирани по улиците а единствения начин това да се случи не е с поставяне на знаци паркирането забранено и паяци да обикалят да дигат просто защото улиците са тесни а паяците няма да насмогнат да вдигнат всички коли. Докато сложи 5лв такса на час за паркиране и че се опразни за нула време (то 5лв и аз няма да дам като е за въпроса). Виж за това къде отиват парите наистина ще е любопитно и как ще се отчита цялата работа изобщо.

Link to comment
Share on other sites

блоковете на Кап. Райчо нямат паркинги. кво правим с хората живеещи там и със сметките от социализъма че на 2 апартамента 1 паркомясто на улицата е достатъчно?

улиците са общинска собственост платени вече за изграждането си от данъците на родителите ни. та защо да се плаща втори път за правото да се ползват временно?

припомням и историята на маркет-центъра. там имаше пазар със сергии, който беше силно посещаван и беше общинска собственост и се събираха такси от продавачите. махнаха се сергиите щото били "грозни" и "първобитни" и се построи чудния 3етажен кютюк неспазващ минималните отстояния от съседните жилищни сгради. естествено на общинска земя. естествено без паркинг - то на улицата нали има място. после постепенно му изчезнаха клиентите, а и наемателите ги последваха.

през цялото време идеите за обществен паркинг бяха отхвърляни, а паркинга пред тримонциум тихомълком бе стопанисван от частници срещу смешен месечен наем. цените му за клиенти обаче не бяха смешни.

 

в същото време от няколко години кво са направили в стара загора? разширили са стари централни улици с по едно платно, тротоарите за защитени с бетонни колчета, очертани са паркоместа по платното така че да не се възпрепятства движението, сложили са машинки за самотаксуване със слънчеви батерии. цена за 1 час престой - 50 ст, за 3 часа - 1 лв, за цял ден - 5 лв. сега май ги промениха и е твърдо 0,50 лв/час.

 

а тук отново слагаме каруцата пред коня: инвестиции =0, ама дай да посъберем нещо, щото дисциплината е важна.

 

edit: аз имам идея какво ще се прави с приходите - гратисния период на първия едричък заем скоро ще изтече. дотогава трябва да се канализира стабилен приход - примерно от паркинги. за 2 седмици измениха наредбите, създадоха новото дружество и му назначиха персонал. ако със същото желание бяха процедирали с ремонтите и контролирането на бюджета, то парите нямаше да свършат преди да е почнало копаенето на бул. България - етап 1.

Link to comment
Share on other sites

Точо така, мобо е абсолютно прав. Заради Гранда съсипаха и детска площадка, което си беше ТОТАЛНА свинщина. В момента си остава полупразен и се крепи на банките и докторите с кабинетите.

 

Ники - много е просто - да пояснят какво се предлага за лев - място на асфалта/паветата, правени с нашите пари? Охрана на колата? Какво? И в момента наглостта да се заграждат и определят като платени паркинги срещу ДВА лева на час уличните тротоари, без маркировка, без охрана, без НИЩО е нещо, което мен лично ме вбесява. И пак общината не казва къде отиват парите! Защото не ги виждам вложени в паркоместата (които не са и паркоместа), нито в нещо положително по улиците на града. Това е ТОТАЛНА свинщина за мен.

 

Примерът със Стара Загора говори сам за себе си. За Европа да не говорим - никъде няма мазни шопари и пенсионери с жилетки, които да те гонят по улицата. Местата са ясно маркирани и оформени, машините за самотаксуване са навсякъде. Общината по този начин пести, като назначава единствено контрольори. С една Фиестичка примерно или нещо дребно от сорта обикалят района и който няма билет за платен престой на стъклото получава 50 евро глоба. Просто - елементарно - ефективно.

Link to comment
Share on other sites

Крайно време беше да се направи нещо по въпроса с паркирането в центъра а както навсякъде това се оправя като вземеш да събираш пари. Чак тогава доста хора се сещат че не им е проблем да паркират през 2 преки или да се разходят 5 минути пеша и че колкото и да са гъзари не искат да платят +1лв за паркинг докато за да изпият едно кафе и да се разходят до пощата и обратно.

 

Само не разбирам каква е идеята на Иван Вазов от едната страна да вдигат колите - нито стават задръствания там, нито е тясна че спрелите коли да пречат...

 

 

Да ама не, сега какво стана да не би да има повече места по центъра? Абсолютно същото си е само дето ти взимат 1-2 лв, които отиват към вноската, на някой от общината, за следващата му S-ка...

Link to comment
Share on other sites

Тоя паркинг на Капитан Райчо май не му е чиста работата. Днес си паркирам колата на Маркет центъра и като излизам се появи някакъв пич с жилетка и ми вика паркинга е платен, при което останах много изненадан, защото не бях спирал от там от бая време и незнаех за тази новост. Викам му къде са знаците за платен паркинг, докато не ми ги покажеш нищо няма да ти платя или и вие сте като онези дето окупираха най-дясната лента на Мария Луиза пред Авеню и незаконно я направихте паркинг. Оня смутолеви нещо, което не разбрах и отмина. Като се върнах след 15на минути гледам сложил ми билетче под чистачката, което изхвърлих, качих се в колата и си тръгнах.

Link to comment
Share on other sites

...

 

...

 

И вие сте прави, паркинг няма (всъщност подземния в Гранд го има и обикновено е полу-празен). Но че не е мислено за паркоместа когато са строени соц сградите е така. Къде потъват събраните пари предлагам да питаме общината или нашите народни представители - нали сме си ги избрали и след като са наши представители следва да ни отговорят на зададените въпроси. Само дето съм сигурен каква ще е разликата между официалния отговор и реалността...

Link to comment
Share on other sites

Ми как да се мисли...

Една сграда, която струва n-лева, ще струва 2Xn-лева, ако има подземни гаражи.

Та в тая мисъл/сметка, знаете ли на кой "инвеститор/сторител" му пука, че като си продаде шибаните апартаменти и магазини, нямало къде да се спира... нали е взел парата :)

Та положението и защо е така го знаете.

 

Аз бях страшно учуден, по време на "великия" панаир, че от страната на бул България, всичко беше платено и някакви чички, събираха парици... а между временно, тоя многоетажния паркинг беше празен confused.gif .

Може цената да му е по-висока, знам ли.....

 

В капана положението е ТРАГИЧНО! Само бариери ще го оправят, без право на достъп на други освен домуващите ( май така се казваше).

 

За Марект/Гранд и бла бла са абсолютна пародия и са почти фалирали... Ае там Гранда, както колегата горе каза - добре че е ДСК и лабораторията...

 

В Халите пък, долния етаж е 99% празен laughing.gif

 

Трябва да има "синя зона", но да е направена като хората! А не дай да взимаме пари, ама... другото ще го правим в движение... angry1.gif

 

П.С. Sorry- малко се отплеснах....

Link to comment
Share on other sites

Само не разбирам каква е идеята на Иван Вазов от едната страна да вдигат колите - нито стават задръствания там, нито е тясна че спрелите коли да пречат...

Ще съм изключително радостен, ако някой общинар убедително ми обясни каква е идеята да забранят спирането по южната страна на бул. "Мария Луиза" в частта от ул. "Родопи" до бул. "Източен".

След спирката пак никой не ползва най-дясната лента за движение . . .

Link to comment
Share on other sites

...Къде потъват събраните пари предлагам да питаме общината или нашите народни представители - нали сме си ги избрали и след като са наши представители следва да ни отговорят на зададените въпроси. Само дето съм сигурен каква ще е разликата между официалния отговор и реалността...

 

А защо мислиш, че изобщо ще получиш отговор? Не видя ли какво стана, когато от "Господари на ефира" влезнаха по време на сесията им с онази падналата тухла от разрушаващата се сграда и вместо да им дадат отговор кога ще обезопасят района около сградата, просто викнаха охранителите да изгонят репортера....а ти даже не си от "Господари на ефира"...Това някои хора като влезнат във властта и тутакси забравят, че трябва да работят за тези, които са ги избрали...

 

 

Off/ Дедо, много пишеш бре! Гледам, че вече си изпреварил Вокса по брой постове и си станал топ-спамъра на форума...ама на 10К поста ще те задължа да почерпиш! w00t.gif :beerchug

 

Link to comment
Share on other sites

Трябва да има "синя зона", но да е направена като хората! А не дай да взимаме пари, ама... другото ще го правим в движение... angry1.gif

 

Точно. Принципно съм ЗА синята зона и се надявам да се подреди всичко както трябва а не да е поредното прибиране на пари по всевъзможни параграфи за да могат лицата X, Y и Z да си купят по още една С-ка.

 

 

А защо мислиш, че изобщо ще получиш отговор? Не видя ли какво стана, когато от "Господари на ефира" влезнаха по време на сесията им с онази падналата тухла от разрушаващата се сграда и вместо да им дадат отговор кога ще обезопасят района около сградата, просто викнаха охранителите да изгонят репортера....а ти даже не си от "Господари на ефира"...Това някои хора като влезнат във властта и тутакси забравят, че трябва да работят за тези, които са ги избрали...

 

Това съм го изтървал но не ме учудва. От 15 години насам е все така за всичко. И всяка нова партия на хоризонта обещава промени и ни уверява че те не са такива и нямат нищо общо с другите и такива неща няма да се случат а после излизат същите маскари. След някоя година пак ще има избори, друга партия ще се появи с нови хора в нея и пак ще излезнат същите... готов съм да се хвана на бас за това

Link to comment
Share on other sites

Точно. Принципно съм ЗА синята зона и се надявам да се подреди всичко както трябва а не да е поредното прибиране на пари по всевъзможни параграфи за да могат лицата X, Y и Z да си купят по още една С-ка.

 

 

 

 

Това съм го изтървал но не ме учудва. От 15 години насам е все така за всичко. И всяка нова партия на хоризонта обещава промени и ни уверява че те не са такива и нямат нищо общо с другите и такива неща няма да се случат а после излизат същите маскари. След някоя година пак ще има избори, друга партия ще се появи с нови хора в нея и пак ще излезнат същите... готов съм да се хвана на бас за това

Не просто кмета Славчо вижда че повече няма да го бъде на поста и решава като за последно да налапа кинтата ......... Синя,червена,лилава ... кват искат да е направят липсата на парко места си е очебийна ......

Ама така е пускат се някви измислени си от тях места за паркинги на някви си тяхни хора и делят на половина от паркингите и тва е ...... схемата е прекалено проста за да не се досетиш .....

Link to comment
Share on other sites

Синя,червена,лилава ... кват искат да е направят липсата на парко места си е очебийна ......

 

А липсата на паркоместа е защото се строи безогледно понеже в центъра имотите са по-скъпи...

Link to comment
Share on other sites

Когато разбрах за плановете за разширяване на синята зона бях безкрайно доволен. Бях пропуснал обаче, че моето виждане за "синя зона" и това на общината съвсем се разминават. Аз си представях едни хубави разграфени с боя паркоместа, автомати за автоматично таксуване, месечни абонаменти за ползване на цялата синя зона, ясна дефиниция къде е синя зона и защо аджеба е така и липса на алтернатива.

 

Вместо това получихме някакви ужасно зле изглеждащи търтеи (част от тях цигани), които просто взимат по левче на час, за да паркираш там, където до момента или си можел да паркираш безплатно, или е било забранено паркирането. Разграфени паркоместа няма и всичко изглежда като някаква порнография - на всеки 6-7 паркоместа има по един търтей с билетчета и нищо не се е променило. На 100 метра от местата колите още си се качват по тротоарите и никой не ги бръсне - тогава какъв ми е на мен стимула да продължа да давам по левче на час, след като скотската алтернатива няма кой да ми я забрани?

 

Апропо, идеята на синята зона не е да се взимат пари и те да се реинвестират в паркинги. Идеята е да се ограничава ползването на автомобилите. Не може всяка кифла, живееща на 10 минути пеша да идва на работа с корсата, да я мята на тротоара, да го руши и да пречи на пешеходците и да загрозява гледката. Самият аз точно поради липса на удобни места за паркиране ходя пеша всяка сутрин около 25 минути, просто защото имам съзнанието да не си качвам каруцата върху тротоара. Ами какво правим с тези, които нямат такова съзнание и природата ги е наказала да бъдат австралопитеци, а не хомо сапиенс? Каква е моята удовлетвореност да си държа колата в гаража и да не седи дори на улицата, след като постоянно трябва да се разминавам с паркирали върху тротоарите коли, или такива, паркирали върху пешеходни пътеки? Всичко е един шибан цикъл, защото рано или късно и на отвратените започва да не им пука, а Карбовски беше казал нещо много правилно - Когато отвратените изчезнат, остават само отвратителните.

 

Общината не е длъжна да осигурява паркиране. Точно обратното - общината е длъжна да ви шиба здраво, за да нямате нужда от паркиране, или да го търсите като услуга от частния бизнес. Не говоря за хората, за които придвижването с кола през деня е важна част от бизнеса. Говоря за кифли и такива като мен, които през деня нямат пътувания с колата и я ползват само за да стигнат до офиса и да се приберат. Тук в крайна сметка не сме някой среден американски щат и място няма. А кооперациите и инвеститорите, апропо, не са виновни - когато няма кой да купува гаражи, те просто не се строят. Има ли кой да купува гаражи - веднага ще започнат да изникват по предостатъчен брой гаражи във всяка сграда. Пазарът си знае най-добре, а за да има пазар общината трябва да шиба здраво. Нещо, което тя не прави.

Link to comment
Share on other sites

А липсата на паркоместа е защото се строи безогледно понеже в центъра имотите са по-скъпи...

 

Именно. До нас без да се замислям имам поне 5 кооперации, които са с по 6 7 етажа и с по 3 или 4 гаража, които ги е купил някой комшия или такъв дето живее през 4 преки. Като ги наредят и 2 3 една до друга къщите. Тея къде спират? Улиците стават заринати от коли.... Неможе 20 апартамента с по 3 гаража и това е строено сега, не по соц. време. Всеки втори има кола и е ад. За това последно време ми харесва Тракия. Може да е кър, може да е всичко ама е широко, въпреки че и там паркингите са пълни....

Link to comment
Share on other sites

Скапан градоуст. план, скапани крадливи предприемачи, скапана инфраструктура = скапана ситуация с трафика и паркирането. Който не му е кеф, както е написал Jozo, у сЕло Тракия. Там е широко, там е зелено, с големи булеварди, големи магазини и пак няма място за спиране. Кеф.

Link to comment
Share on other sites

...

 

.....

общината ако не ми е длъжна с нищо, камо ли пък да ни предоставя УСЛУГИ да вземем да я закрием, а? аз шибането не го разбирам кат услуга. а и платените паркинги и т.нар. синя зона не са разтоварили ничий център от паркирани коли, а само са осигурили някакъв доход на общината при разпореждането с общинско имущество. между другото думата "община" има корена "общ" и затова силно ме дразни ме дразни като се разпореждат разни начални учителки с общото ни имущество като с бащиния.

 

edit: бях малко кисел снощи. махнах обидите. все пак, плеймейт, твоите BSDM и желания нямат голяма връзка с паркирането в центъра.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Имат. Общината ти соигурява услуга по наличие на пътища, за да можеш да се придвижваш по тях. Затова си плащаш данъка МПС (повечето хора плащат по-малко от 20лв. данък). Данъка не го плащаш, за да паркираш върху тези пътища. Плащаш, за да се придвижваш по тях, а паркирането си е твоя грижа. Толкова ли е сложно да се разбере? И на мен не ми е яко да плащам над 300лв. данък, колата да ми седи в гаража през повечето време и да се разминавам с корсички с по 10 кинта данък по тротоарите, обаче за това не ми е виновна кифлата с корсичката, ами общината, защото няма кой да дойде и да я вдигне от там. Ако искате навсякъде безплатно паркиране и напълно осигурена инфраструктура създадена единствено и само за автомобили - хващайте самолета и в САЩ. Там разстоянията са големи, почти не е наблъскано и паркинги бол. Естествено, никой няма да ти даде да паркираш на улицата в централната градска част на който и да е град (освен срещу долар-два на час), обаче пък ще те спечели този бизнес (работодател, магазин)– който ти осигурява паркинг. И тук ще стане така, но се иска клизма до тогава. Не може общината да ти осигурява безплатно паркиране. Няма логика, разбираш ли? Паркирането си е проблем на собственика на автомобила. Европа и САЩ го знаят отдавна това, тук още смятаме, че срещу двуцифрена сума гоидшно трябва да имаме хем градски магистрали, хем безплатно паркиране за всеки пожелал да си качи гъза на четири гуми.

 

В крайна сметка не те карам да ми споделяш вижданията, но недей да оригиналничиш с надсмиване.

Link to comment
Share on other sites

Скапан градоуст. план, скапани крадливи предприемачи, скапана инфраструктура = скапана ситуация с трафика и паркирането

 

Именно. Общинарите, РДНСК и т.н. следваше да мислят малко преди да издават разрешения за строеж. Но сигурно сме избрали малоумници за да разрешат строежа на сграда с магазини без да се предвиди място за паркиране на клиентите на магазините а на всеки 3 апартамента да се предвижда по 1 паркоместо (дори не паркинг). А доста семейства имат и повече от 1 автомобил. Наскоро някаква кифла ми обясняваше как еди кой си апартамент не бил просто апартамент ами си бил много хубав имот и на въпроса къде се паркира сочи долу двора и ми обяснява че съм имал нам си каква идеална част от него... ДО гаражите на съседите... Питам я колко още апартамента има без гаражи в кооперацията и на за това място което ми сочи няма ли и други съседи които да желаят да си паркират колите там тя взе да ми мрънка.

 

До ВИХВП настроиха една огромна бизнес сграда. Може и да не съм го видял но май нямат предвиден паркинг а там и без това взе да става неприятно да се минава заради спрелите коли на ъгловата кооперация, пуснат ли се и офисите ще стане кошмар. Но никой не е виновен, те хората си строят, другите пък си паркират където намерят а общинска охрана дори да спреш точно до знака "забранено паркирането" няма да те вдигнат ако няма и знак че зоната се контролира от паяк. Евентуално могат да те глобят но пък КАТ няма да си размърдат задниците заради нещо такова.

 

Преди време се бях изнервил от един спрял на завоя точно до знака забранено паркирането и им звънях и поред а те ми обясняваха, как не било тяхна работа - едните защото патрулките не можели ей така да ходят да глобяват неправилно паркирали защото буквално 80% от колите са така а другите защото нямало знак че паяка минавал оттам. Запитах ги дали ако паркирам ей тъй по средата на кръстовището ще ме вдигнат те взеха да се хилят.

 

Ей такива са ни управниците и законите и органите на реда. Какво очакваме да се случи изобщо?

Link to comment
Share on other sites

Ами дедо мразе, гаражи в кооперациите няма, защото хората не ги търсят. Защото не ги смятат за нужен разход. Знаеш колко струват гаражите - никой не иска да дава такива пари. И няма да иска да дава такива пари, докато няма кой да ги накара да си паркират правилно колите. Масово са върху тротоарите, на забранени за паркиране улици, директно на пешеходните пътеки (или на ъгъла на кръстовището). Като няма кой да ги глоби - няма кой да си купи гараж. Повечето хора нямат съзнание и им липсва техническата възможност да мислят, затова трябва някой постоянно да ги рита и да им казва какво трябва да правят, за да живеем всички добре. Не може да си купим апартамент в кооперация, да не си купим гараж в нея, бащата да има кола, майката да има кола, щерката и тя като видна кифла да си купи веднага щом изкара 2000лв. корса и всички да ги паркират някъде в района на кооперацията (по възможност на тротоара пред нея) и всичко да е под мед и масло.

 

П.П. И дано малко пооправят синята зона. Да разграфят с боя паркоместата. Изглежда много по-добре и някак си ти е по-приятно да си платиш за това. Сега имаме едно платно за движение, на което до вчера си паркирал безплатно и сега трябва да плащаш, за да паркираш на него.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...