Jump to content
BulForum.com

Синя зона


Cayenne

Recommended Posts

Аз не мога да разбера защо трябва и около техническия да има синя зона? Добре, идейте отново са гениални - повече пари за определени хора, ама може ли ти да си плащаш там да си учиш и после да като тръгнеш да паркираш, да слагаш още екстри в С-класата на чичкото... Някой знае ли дали и около ПУ-то ще го правят така?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Ами дедо мразе, гаражи в кооперациите няма, защото хората не ги търсят. Защото не ги смятат за нужен разход. Знаеш колко струват гаражите - никой не иска да дава такива пари.

 

Да, ама не. Гаражи в кооперациите няма ДОСТАТЪЧНО, поради факта, че всички инвеститори се опитват да максимизират жилищната и най-вече магазинната площ, естествено с цел маскимална печалба. А законът изисква определен брой гаражи на определен брой етажи - ВИНАГИ има апартаменти без гаражи. Мога да ви покажа за куриоз и кооперация с гаражи, 50% от които са недостъпни, но ги има заради изискванията. Не стига че са малко - не могат и да се ползват.

 

Логически нещата са прости - на мястото на едно и двуетажните къщи в Центъра през последните 10 години изникнаха 5 етажни кооперации. Забраната за строеж над 4 етажа се прескача лесно с рушвети и префасониране на таванските полуетажи в 5 етаж. За тях законът не изисква гараж. Респективно се изяждат и отстоянията - затова масово терасите висят над тротоара, което е недопустимо по принцип.

 

Сега като се направи простата математика нещата са пределно ясни. На мястото на еднофамилните къщи, които имаха по една кола през комунизма и я държаха в дворчето или в гаражчето (ако са късметлии да имат такова), в момента има 5 етажа, които в добрия случай са 5 семейства. Някъде може и да са 10. В момента всяко семейство има по две коли, някои и повече. Физически е невъзможно те да се поберат в построените минимални като бройка гаражи, колкото да се спази норматива. Респективно улиците стават паркинги.

 

Аз не мога да разбера защо трябва и около техническия да има синя зона? Добре, идейте отново са гениални - повече пари за определени хора, ама може ли ти да си плащаш там да си учиш и после да като тръгнеш да паркираш, да слагаш още екстри в С-класата на чичкото... Някой знае ли дали и около ПУ-то ще го правят така?

 

И там СПЕЦИАЛНО защото на теб не ти изнася да отрежат зоната? Много хитро и нашенско! Важно е на мен да ми е добре - другите кучета ги яли. Ще има зона, защото освен че попадат в зона ЦЕНТЪР, паркирането стана ужасяващо, тъй като всички пикльовци и пикли се научиха да се мъкнат с коли на училище. Нищо че примерно пеша по права линия им е по-близо да стигнат. Инфраструктурата там НЕ е предвидена за такъв наплив. Аз даже се чудя на живущите как изтрайват тая лудница. Но така си е целият ЦЕНТЪР. Затова - нека има зона, нека да се плаща.

 

НО - нека се влагат парите обратно в тази инфраструктура, да е ПРОЗРАЧНО и ДОСТЪПНО за гражданите да се информират за тези пари и зоната да бъде ясно оформена. Вече се каза как се оформят интелигентно и ефективно тези зони по принцип. Да видим дали ще стигнем до подобна организация.

Link to comment
Share on other sites

Точно поради причината, че спираш , срещу някакво измислено билетче даваш лев или два за да паркираш. Както всички казаха, къде отиват приходите , разбира се че по документи винаги се гласят ,че отиват някъде, но реално...всички знаем......

 

Точно за Кап. Райчо и двата лева на час заслужават да се паркира кола успоредно на платното , да й се махнат гумите и номерата и да ги видя.

И е доказано ,че можеш да направиш някоя глупост и никой няма да се трогне, като например да се изсипят през нощта на съответния купчини с нещо, пясък чакъл или просто пръст.

Като се замисля това трябва май да се направи пред общината докато са вътре , и да се зарине главния вход.

Link to comment
Share on other sites

Ами дедо мразе, гаражи в кооперациите няма, защото хората не ги търсят. Защото не ги смятат за нужен разход.

 

Не думай... значи трябваше да има излишък и да стоят непродадени гаражи във всяка кооперация пък ние като си търсехме апартамент това беше задължително условие и едва намерихме такъв с гараж като дилърките ни сапунисваха как не било проблем паркирането в двора на кооперацията докато не задам правилния въпрос (това го написах вече).

 

А на гаража държа по няколко причини - 1 колата не ми я пече слънцето и лятото като влезна може да е топло но не е нагрято да не може да се влезе, зимата пък не е замръзнала и не се налага да чистя лед от стъклата. Колата се пази повече и най-вече имам допълнително място да си сложа разни излишни боклуци и го ползвам като 2ро мазе. Абсолютно си заслужава всяка стотинка гаража според мен.

 

 

 

Ти дилърките не ги слушай, като гледам какви модерни панелки на майна си райна продават за "луксозен апартамент", като в сградата дори няма нормални условия за паркиране, направо ми призлява. Иначе като гаража друго няма, при моя само ме е яд, че вратата не му е автоматична.

 

 

A какво те спира да си направиш? Тя и мойта не беше...

Link to comment
Share on other sites

Ти дилърките не ги слушай, като гледам какви модерни панелки на майна си райна продават за "луксозен апартамент", като в сградата дори няма нормални условия за паркиране, направо ми призлява. Иначе като гаража друго няма, при моя само ме е яд, че вратата не му е автоматична.

Link to comment
Share on other sites

Момци, работата с гаража е малко на кантар. От една страна на всеки му се иска, от друга далеч не всеки може да си го позволи. Преди две години се изсмях на една комшийка, която ми поска 10000 евро за гаража си, но направете си труда и вижте колко струва едно паркоместо НА УЛИЦАТА в София.

 

Ники - не всеки може да даде пари за гараж, колкото и да му се ще. Гледаш малко откъм твоята камбанария.

 

От друга страна като се позамисли човек, гараж по-голям от хола му е редно да струва скъпо... Нещата опират до възможности. В пренаселената схема и масовото закупуване със заробващи кредити гаражът си остава един сериозен лукс.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ники - не всеки може да даде пари за гараж, колкото и да му се ще. Гледаш малко откъм твоята камбанария.

 

И това е така - всеки съди за останалите по себе си. Но е факт, че като търсехме апартамент - тези с гаражите бяха доста малко. Та твърдението че не се търсят затова и не ги правят не е особено правилно. Правят се по-малко гаражи защото е по-скъпо да продадеш "магазин" вместо гараж...

Link to comment
Share on other sites

За покупка естествено не можем да говорим, дори моят е под наем. Цените не са чак толкова убийствени за тези, които могат да си позволят да поддържат кола. Горе-долу вървят в диапазона от 40 до 60 лева, ако е в идеалния център стигат и до 100 понякога. Като изключим сумата в центъра, тази за гаража не е чак толкова брутална и ако няма алтернатива повечето хора ще си я позволят. В крайна сметка и без това не намирам за нормално хората, взимащи 400-450лв. месечно да се придвижват с автомобил. Поне аз не бих.

 

П.П. Иначе не се сещам за пустеещи гаражи, така че вероятно и пазар има достатъчно.

Link to comment
Share on other sites

Имат. Общината ти соигурява услуга по наличие на пътища, за да можеш да се придвижваш по тях. Затова си плащаш данъка МПС (повечето хора плащат по-малко от 20лв. данък). Данъка не го плащаш, за да паркираш върху тези пътища. Плащаш, за да се придвижваш по тях, а паркирането си е твоя грижа. Толкова ли е сложно да се разбере? И на мен не ми е яко да плащам над 300лв. данък, колата да ми седи в гаража през повечето време и да се разминавам с корсички с по 10 кинта данък по тротоарите, обаче за това не ми е виновна кифлата с корсичката, ами общината, защото няма кой да дойде и да я вдигне от там. Ако искате навсякъде безплатно паркиране и напълно осигурена инфраструктура създадена единствено и само за автомобили - хващайте самолета и в САЩ. Там разстоянията са големи, почти не е наблъскано и паркинги бол. Естествено, никой няма да ти даде да паркираш на улицата в централната градска част на който и да е град (освен срещу долар-два на час), обаче пък ще те спечели този бизнес (работодател, магазин)– който ти осигурява паркинг. И тук ще стане така, но се иска клизма до тогава. Не може общината да ти осигурява безплатно паркиране. Няма логика, разбираш ли? Паркирането си е проблем на собственика на автомобила. Европа и САЩ го знаят отдавна това, тук още смятаме, че срещу двуцифрена сума гоидшно трябва да имаме хем градски магистрали, хем безплатно паркиране за всеки пожелал да си качи гъза на четири гуми.

 

В крайна сметка не те карам да ми споделяш вижданията, но недей да оригиналничиш с надсмиване.

 

когато ми обясняваш термини и права - провери за какво говориш. аз го направих и останах разочарован. например оказва се че "пътния данък" според Закон за местните данъци и такси само се дължи. има му определени гранични размери и са посочени начините и отговорниците за събирането му. Но пък няма и дума какво се получава срещу него. Закона е минал през няколкор едакции през последните години и дума по дума са отпаднали именно нещата с правата. И така се оказва че данъкът просто се дължи. ей така, щото трябва. и с всички останали данъци е така - размерите им са дефинирани, също и кой ги събира, но не дават права. тези дни ще прегледам конституцията да не би пък там да има нещо скрито.

 

и тъй като се оказва че с пътния си данък (който и за мен е 300+ лв) аз не плащам за нищо друго освен за удоволствието да притежавам четириколесно МПС. с винетката съм платил, но само за републиканските пътища. плаща се за ползване, а не само за преминаване. тъй че тук грешиш, може да се паркира на незабранени за целта места -това си вид ползване и вече платена услуга.

 

поглежднах и към горивото в чиято крайна цена участват над 50% данъци и акцизи - те също не ми дават права. простос е дължат за правото да мога да ги закупя. интересно, а?

 

засега отложих дълбокото ровене за да не се окаже в един момент че и тук изискването за плащане на данъци е незаконно както в САЩ (има някаква история свързана с обявяването на независимост, непризнаването и от някои легитимни субекти и съответно нелигитимността на цялата им администрация - федерална и пощатова).

 

но да се върнем към местнида данъци и ТАКСИ. и виждам че все пак таксите се дължат за "услуги" предоставяни от общините и те не трябва да превишават себестойността на дейностите нужни за предоставяне на услугата. и тъй ей така за спорта приемаме че стопанисването на обществен паркинг (ех този корен "общ") е услуга, то очаквам да разбера как е формирана цената му.

 

все още и никой не ми е показал център в който е въведено платено паркиране и това е довело до внезапното му опразване. аз виждам единствено и само приход за общината (съответната общинска фирма, чиито управители всеки може сам да се сети как са избрани). т.е. това е поредното нещо за което просто се дължи без основание.

 

та защо точно пък трябва да се шиба? за спорта? не мерси.

 

 

Link to comment
Share on other sites

За градове с платено паркиране в центъра няма да се занимавам да ти изреждам, защото ми изглеждаш достатъчно интелигентен да си го намериш сам, но най-цветущия Европейски пример е за "Зона задръстване", въведена в Лондон. Таксите, размерите й и всичко останало можеш да го намериш на сайта на зоната. Също так можеш да видиш, че дори живеещите в лондонското сити трябва да плащат такса, за да СЕ ДВИЖАТ автомобилите им в Лондонското сити, паркирането е отделно. РАзбира се, че получават 90% отстъпка, но все пак трябва да си заплатят правото колите им да се движат в центъра.

 

http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/

 

Да не говорим, че точно там паркинг автоматите са на всяко възможно паркомясто. Изобщо не мисля, че някъде в централен Лондон има дори и едно безплатно място за паркиране.

 

Лично аз съм плащал паркинг автомат в Лос Анжелис и в Пасадена. Особено в Лос Анжелис паркингите са резачки в центъра, само на някои улици има възможност за паркиране на улицата и тогава беше по $3 на час, сега не знам колко е. 15 минути паркинг до Пършинг Скуеър беше евтинийка - $4 за 15 минути. Скалата нагоре намаля разбира се, но не е като да е на левче на час.

 

Сега, не съм се засилил да сравнявам ЛА и Лондон с Пловдив, но ти давам примери, които съм виждал с очите си. Даже в Стара Загора има синя зона и там са с паркинг автомати, а не някакви чичета с билетчета, дето трябва да ги дундуркаме докато не решат да се пенсионират на 70.

Link to comment
Share on other sites

Много точно се каза нагоре, че гаражи няма не щото не се търсят, а защото не е изгодно. Много по на далавера е да направиш "офис" и да бръснеш по 300 400 лв. наем отколкото да имаш гараж и да взимаш 100. До нас както казах и да искаш да купиш или под наем просто няма. Всички са пълни даже и пред гаражите се спира, че няма място по улицата. А всеки има по няколко автомобила, не по 1.

 

Даже има кооперация на бул. Христо Ботев със 7 етажа с по 4 апартамента с нито 1 гараж. Как е минала всичко немога да ви кажа.

Link to comment
Share on other sites

Защо си чешете езиците? То е ясно че ако ни го наложат и има контрол ще плащаме...

 

Разликата е че някои като ги "клатят" ще се усмихват, а други ще скърцат със зъби :angry:

 

Естествено парите ще минат през фирма концесионер за да може да се откраднат почти всичките :lol:

Link to comment
Share on other sites

Парите се събират от новосъздаденото предприятие Синя зона, паркове и гаражи. Приходите за по-малко от месец са 30,000 лева. Това откъдето и да го погледна си е кажи-речи бюджета за качествено закърпване на дупките в средно голям район. Големият въпрос е тези пари да се инвестират в инфраструктура (градски транспорт, спирки, тротоари, велоалеи, автомобилна инфраструктура), а не да се пренасочват за социални услуги и разни други пера, които не са доходоносни сами по себе си.

Link to comment
Share on other sites

Или ако може поне една част, след като си отделят за тях заплати и вноската за новата С-ка за шефа на фирмата. Поне НЕЩО да отиде по предназначение ако може... като под нещо се надявам да е около 1/3 поне - да не са прекалено нагли и да оставят само жълтите стотинки..

Link to comment
Share on other sites

не, печалбата след приспадането на разходите (заплати на служители и управители - особено на второто) ще се ползва за изплащане на текущия кредит изтеглен от общината чийто гратисен период изтича скоро. започването на изплащането ще се ползва за подобряване на кредитния рейтинг и ще се тегли нов заем (ах, този зъл дянков дет не даде да се изцоцат тия пари още миналата година!) отново за ремонт на улиците.

 

за справка - по текущи цени на строителните фирми само за полагане на нова асф. настилка  на кръпки цената е между 30 и 90 лв за кв.м. според дебелината на настилката/категорията на улицата (изрязването и изчистването на боклуците е отделно). от там сметни колко площ имат дупките добави и поне 50% за невключените дейности и ще се окаже че с печалбата от тази фирма няма смисъл да се финансира ремонт. което е чудесен повод парите да се ползват за друго. и след като вече е направен летящ старт с недоказаната цена от лев/час можем да очакваме че печалбата тепърва ще расте. аи премина теста за търпимост на потребителите по стария кръчмарско-евристичен метод "ако мине". е, мина.

 

освен всичко друго аз се поинтересувах - не се предвижда пускане на акции на тази фирма или друга форма за раздържавяването й, иначе с удоволствие бих инвестирал при тези тенденции.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Според мен мислиш малко по-организирано от лешниците в Общината, затова съм склонен да не ти вярвам, познавайки отлично какви немислищи идиоти работят там.

Link to comment
Share on other sites

Апропо...

 

В Стара Загора синята зона е наречена "зелена зона". И там не дундуркат пенсионери и крадци на работа, ами ползват много елементарно и работещо решение:

 

headerimg.jpg

 

Същото се ползва и в Казанлък според вносителя: http://www.hansa-bg.com/parking/

 

Поддържа монети, кредитни и къстъм карти. Под къстъм карти се разбира, че можеш да си заредиш една паркинг карта за 50лв. примерно и просто да я чекираш като искаш да паркираш за определено време. Не знам последното дали се ползва в Стара Загора, просто апаратите го имат като техническа възможност. Апаратите могат да се купят и със соларен панел, което ги прави енергийно независими. Иначе работят и с обикновени батерии.

 

Принципът е, че си плащаш (монети или както ти е удобно), избираш за колко ще паркираш и автомата ти печата билетче, което слагаш ан таблото на колата, за да го види проверяващия когато минава. Няма нужда от 50 души на щаб, минимални са възможностите за злоупотреби, освен това хората са доста по-стимулирани да паркират по този начин. Попаднах на едно изявление (не знам дали от тази или от миналата година), в което от СЗ общината казват, че до момента за годината имат приходи от 240,000 лева и очакват до края на годината да станат 360,000 лева. Доста е като за град като Стара Загора, нали? Хем 50 стотинки на час, хем повече приходи при по-малко паркиращи...

 

А тук плащаме на хората, за да си прибират част от парите... Стара Загора не е много далеч, но сякаш управлението им е доста по-кадърно.

Link to comment
Share on other sites

И там СПЕЦИАЛНО защото на теб не ти изнася да отрежат зоната? Много хитро и нашенско! Важно е на мен да ми е добре - другите кучета ги яли. Ще има зона, защото освен че попадат в зона ЦЕНТЪР, паркирането стана ужасяващо, тъй като всички пикльовци и пикли се научиха да се мъкнат с коли на училище. Нищо че примерно пеша по права линия им е по-близо да стигнат. Инфраструктурата там НЕ е предвидена за такъв наплив. Аз даже се чудя на живущите как изтрайват тая лудница. Но така си е целият ЦЕНТЪР.

Мне, не ЗАЩОТО СПЕЦИАЛНО НА МЕН не ми изнася... на мен ми е все тая. Когато ходя с кола, не паркирам в глупавите улички около ПУ-то... но не виждам никакъв смисъл да давам по 5лв на някъв олигофрен, който не може да ми каже какво ще правят с мойте пари. Освен това има хора, които идват от далеч, не от 'правата ти линия', дали са ХХлв за гориво и сега пак трябва да дават на чичкото със 7цата...
Link to comment
Share on other sites

В Стз се въртят много повече пари от нашия мижав град и се краде от други места. Ето защо подобни публични каскади замазват очите.

 

confused.gif Кво?

 

и сега пак трябва да дават на чичкото със 7цата...

 

Тия фантастики е крайно време да си ги избиете от главите. Общината не е частна институция, нито финансите й се харчат по нечие лично усмотрение за лични 7-ци, 9-ки, хеликоптери и прочее. Това са тотални глупости.

 

На общината й трябват тия 5 лева. След като има много повече от един кандидат за мястото и поне част от кандидатите могат да дадат по 5 лева - ще спираш там, където не ти искат 5 лева. Така е по целия свят.

 

В случая, както вече казхме, най-важното е после събираните левове да се ползват по предназначение в зоната за нейното ремонтиране, осветяване, разкрасяване, озеленяване и т.н. А не с тях да се кърпят други бюджетни дупки т.е. както казва мобо - да ни взимат парите под един предлог, но със съвсем друга цел.

Link to comment
Share on other sites

Не и от касата на Общината - такива работи няма. "Вземането" става под формата на рушвети, "комисионни" и други подобни. Да не размиваме темата с такива обяснения, защото е дълга и широка тая тема.

Link to comment
Share on other sites

...

 

На общината й трябват тия 5 лева. След като има много повече от един кандидат за мястото и поне част от кандидатите могат да дадат по 5 лева - ще спираш там, където не ти искат 5 лева. Така е по целия свят.

....

 

което пък е расизъм по имуществено/финансово състояние.

 

КОНСТИТУЦИЯ на Република БългарияОбн., ДВ, бр. 56 от 13.07.1991 г., в сила от 13.07.1991г.

 

Чл. 6. (1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. (2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.

 

т.е. и това не може да е повод да се събира тази такса.

основен и единствен повод за учредяване на тази синя зона е само първата част от твоето твърдение - общината има нужда от пари. само че избирателно. примерно се е отказала да ги събира в Тракия, щото тамошния районен кмет е "наш" човек и избирателите са повече....

 

а тук виждам една интересна статия. от която

Процедурата продължи по-малко от два часа. Решенията касаят създаване на 5 общински предприятия (ОП) – „Чистота", „Синя зона паркинги и гаражи",„Охрана и сигнализация", „Туризъм" и „Инспекторат" и са взети без да бъдат обсъдени съответните правилници, функции, структури и бюджет за тях. Не бе прието предложението на съветници от ГЕРБ решенията да бъдат отложени за следващата сесия за да има време те да бъдат внимателно обсъдени в постоянните комисии. В създадените ОП ще назначени допълнително 1179 служители, което ще струва на Пловдив над 1 млн. лева месечно само за заплати и осигуровки.ОП ще управляват дейности за над 20 млн. лева финансирани от общинския бюджет. По време на сесията бе умишлено отклонен дебата по същество, стигна се до процедураза прекратяване на дебатите, която моментално бе приета.

и виждайки как досега са управлявани общинските предприятия и какво е постигано с тях, що да не предполагаме кво ще става с новото?

да видим и кой е директора:

Офицерът от резерва Петър Копарански, председател на БСП структурата в район Северен

взето от тук

оппаааа. директорите на общински предприятия се назначават без конкурс и без изисквания за опит или квалификации. повече по този въпрос няма кво да кажа.

 

а за мен все още въпроса е принципен. защо да плащам за услуга, за която вече съм платил? аз съм с жителство в тази община, плащам местни данъци на нея. защо ми се ограничава правото на придвижване и ползване на МОИТЕ идеални части от тези общи съоръжения?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...