Jump to content
BulForum.com

Закона за 'младите шофьори'


po_taka

Recommended Posts

Това с коланите винаги е било най-тъпия закон според мен...

В Германия същия този тъп закон струва 150евра и за мен не е тъп но всеки си има гледна точка .

Дочо определено жена зад волана е като изстрелян снаряд няма управление . Има жени , които са голяма паника и жени , които карат както си трябва . Има и мъже , които немогат да карат няма как да си кривим душата . Затова е важно какво имаш в главата .

Искам да питам опоменато ли е ако си на 18 и имаш Ц категория попадаш ли в групата за млади шофиори и как може да караш съответното МПС с/без придружител ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Там е работата. Едни инструктори са учат хората наистина как да карат. Други...не съвсем. Точно там трябва да се затегне режима. И..естествено с камери. Аз лично съм за. Но нека го напряват адекватно. Да пуснах м/у Макдоналдс и Метро 80км/ч. и да направят подлези където трябва. И...на много други места могат да муснат малко по-висока скорост.

 

За категория С мисля, че искаха години стаж на кола преди да я вземеш, така че, все тая. :)

Link to comment
Share on other sites

Мерси. :) Искам да попитам - на 20 съм /под 25/, имам книжка от 2 години и нещо - считам ли се за "млад шофьор"? :ph34r:

И пътниците на задната седалка трябва ли да си слагат коланите?

Не.

За първото, за второто или и за двете?

Link to comment
Share on other sites

За категория С мисля, че искаха години стаж на кола преди да я вземеш, така че, все тая. :)

Ц категория може да се кара веднага след Б, стаж се иска за Д и Е.

Link to comment
Share on other sites

За първото, за второто или и за двете?

Няма да се водиш "млад шофьор". Коланите за пътниците на жадната седалка са задължителни.

Link to comment
Share on other sites

Това с неслагането на коланите, колеги шофьори за мен си е чиста проба лиготия.Просто се научаваш да го слагаш и толкоз.Коланите наистина спасяват животи, ситуациите в които пречат са достатъчно малко за да ги пренебрегна аз поне лично.Колкото до това дали срока на курса трябва да се удължи съм с 2 ръце "ЗА".Аз като шофьор с повече от 2 години опит не съм засегнат от този закон, но смятам, че дори в момента - а имам повече км зад волана на доста различни и като видове и като поведение коли - не биха ми били излишни още експертни съвети за това как трябва да се кара.НИКОЙ не се ражда научен да кара.Ако курса се разшири, удължи и прецезира като изисквания и качество никой няма да загуби от това.Дори съм на мнение, че трябва и да му вдигнат много още цената.Не трябва да може да си купуш кола по-евтина от курса ти за правоуправление.Освен това КАТ не проявяват никаква инициатива по отношение на провеждане и организиране на занятия по полу-професионално, професионално шофиране, повишаване на сигурноста на пътя, чрез допълнително обучение за реагиране в стресови ситуации, както и разяснения на правилата за движени и това НЕ САМО ЗА МЛАДИТЕ ШОФЬОРИ, а за ВСИЧКИ ВОДАЧИ НА МПС!

Link to comment
Share on other sites

Защо да е глупаво?

 

Не дай си боже блъснеш някого. С какво предпочиташ да е с колан или без?

Това че задължително, би трябвало да си е изцяло твое право дали да го сложиш или не ...
Link to comment
Share on other sites

Няма да се водиш "млад шофьор". Коланите за пътниците на жадната седалка са задължителни.

е да де - шофьорската. ма то и на другите седалки е задължително, но те имат право да не се возят жадни. гадове.

Link to comment
Share on other sites

е да де - шофьорската. ма то и на другите седалки е задължително, но те имат право да не се возят жадни. гадове.

http://forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php - Използвам това за да пиша на кирилица и понякога се получават доста интересни резултати :D. Специално в този случай изобщо не прочетох какво е генерирало. Направо го копирах.

Link to comment
Share on other sites

Това че задължително, би трябвало да си е изцяло твое право дали да го сложиш или не ...

 

Да ти кажа ако си с някоя по-нова тойота бързо ще свикнеш да си го слагаш... или това или ще намериш къде е проклетата пищялка и ще я отскубнеш, само че предпочетох да си слагам колана вместо да разглобявам я седалки я табло... пищи около минута по-слабо после така силно врещи че ти минават всякакви мераци - жена ми се беше запънала 1 път защото било близо и не щяла но точно 1 мин преди да пристигнем реши че не издържа повече и си го сложи (имат някакви гадости и усеща кога и къде е седнал човек и ако няма колан пищи та се къса) :)

Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа ако си с някоя по-нова тойота бързо ще свикнеш да си го слагаш... или това или ще намериш къде е проклетата пищялка и ще я отскубнеш, само че предпочетох да си слагам колана вместо да разглобявам я седалки я табло... пищи около минута по-слабо после така силно врещи че ти минават всякакви мераци - жена ми се беше запънала 1 път защото било близо и не щяла но точно 1 мин преди да пристигнем реши че не издържа повече и си го сложи (имат някакви гадости и усеща кога и къде е седнал човек и ако няма колан пищи та се къса) :)
Знам ги, има си накрайници които си стоят вътре и датчика мълчи :)
Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа ако си с някоя по-нова тойота бързо ще свикнеш да си го слагаш... или това или ще намериш къде е проклетата пищялка и ще я отскубнеш, само че предпочетох да си слагам колана вместо да разглобявам я седалки я табло... пищи около минута по-слабо после така силно врещи че ти минават всякакви мераци - жена ми се беше запънала 1 път защото било близо и не щяла но точно 1 мин преди да пристигнем реши че не издържа повече и си го сложи (имат някакви гадости и усеща кога и къде е седнал човек и ако няма колан пищи та се къса) :)

то пак добре, че не спира колата, щото тук една Корола ако не си сложиш колана пищи пищи и по някое време колата губи мощност и си длъжен да го сложиш :lol:

Link to comment
Share on other sites

Знам ги, има си накрайници които си стоят вътре и датчика мълчи :)

 

Хехехе cheater

 

то пак добре, че не спира колата, щото тук една Корола ако не си сложиш колана пищи пищи и по някое време колата губи мощност и си длъжен да го сложиш :lol:

 

Не съм чакал толкова. Може в един момент и това да стане но нямам нерви да проверя.

Link to comment
Share on other sites

Знам ги, има си накрайници които си стоят вътре и датчика мълчи :)

Една колежка има ново Пежо 307 и вместо накрайник си беше сложила колата на мястото и сядаше върху него и след известно време се наложи да ходи в сервиза да чистят грешки :lol: Тайче и с тези накрайници рано или касно ще стане така ако е по-нова колата .

Link to comment
Share on other sites

Аз имам Ситроен C4 от 3 години. Писка зверски ако съм без колан. Още от първия ден съм със сложен колан накрайник. Взех си го от една автоморга. Не съм имал никакви проблеми никога. Ако видя куки или пък просто реша да си сложа нормалния колан лесно и бързо махам накрайника дори и в движение, много е удобно.

Link to comment
Share on other sites

Още от първия ден съм със сложен колан накрайник. Взех си го от една автоморга. Не съм имал никакви проблеми никога. Ако видя куки или пък просто реша да си сложа нормалния колан лесно и бързо махам накрайника дори и в движение, много е удобно.

Чудесен пример за младите шофьори.А ако недай си боже стане някакво произшествие може би пак ще успееш достатъчно бързо да го закопчееш.Наистина не разбирам какво толкова ви пречат тези колани?Аз съм свикнал още от първия път,когато съм стъпил в кола да си слагам колана,претърпявал съм ПТП и ако нямах колан едва ли щях да пиша тук сега!!!Хората не говорят празни приказки като казват-коланите спасяват живота!

Link to comment
Share on other sites

На S40-ката си писка до откат :D един път запалена на място без колата седя си вътре чакам си една и си мисля "Ей сега ще спреш да пискаш шведка таква."Да ама не.В Швеция хубаво са си я научили :D Писка си до дупка.

Link to comment
Share on other sites

Едва ли има по-големи малоумници на пътя от тези, които не употребяват колани.

 

Коланите не са сложени в автомобила, за да ни пречат, а за да ни спасяват. Като човек, който е видял доста произшествия и резултатите от тях, някои от които включват и членове на семейството, мога спокойно да кажа, че майка ми и брат ми са живи и здрави благодарение на тези пусти досадни колани.

 

Тарикатлъка на баща ми да не си сложи колана при едно тежко произшествие му коства невъобразимо количество травми, като едва спасиха дясното му око с 5 операции. В същото време майка ми будалата си сложила колана и това я спаси от сигурна смърт (въпреки че имаше счупена гръдна кост).

 

СНИМКА 1, СНИМКА 2, СНИМКА 3, СНИМКА 4, СНИМКА 5 - съдбата на тариката без колан - голямата дупка е от главата на баща ми, малката подолу отляво е от ръката му (сред нацепените съкла намерих парче от клепача му на мястото, където се бе помлял в стъклото), СНИМКА 6 - деформацията на волана, кръвта по него, счупения скоростен лост, помляното барче - все резултати от мъжественото неслагане на пречещ колан. Травмите няма да коментирам..., СНИМКА 7 - дясната страна, където майка ми будалата си сложила колана. Поражения - счупената с колене жабка. От предните снимки се вижда какъв е удара отдясно.

 

Резултатите са от верижната катастрофа на магистрала Тракия преди години, когато двама души загинаха....падайки между перилата на моста в пропастта 55 метра надолу... Нашите бяха 8-ма кола. След като успява в леда на слалом да избегне наблъсканите и разпиляни коли пред себе си, баща ми се нацелва в завъртяло се пред него Мусо, което навлиза в траекторията на движението му след удар в мантинелата. Слава богу жертви нямаше, но ранените бяха много.

 

Извод - при челен удар с близо 120 км/ч (баща ми успя да скъса диференциала на Мусо) всички мъжкари без колани имат минимални шансове за оцеляване. Ако баща ми бе с колан травмите му щяха да са максимум 40% от това, което понесе. Ако майка ми бе без колан - сега нямаше да е сред живите...

 

Брат ми направи челна катастрофа с Голф 2 (пълен с диви шопи от Младост 4) и ако не беше толкова прост да си сложи колана нямаше да се задейства и SRS-а и респективно нямаше да е сред живите... Снимки нямам, но колата бе в същото състояние. Приятелчето му решило че е мъжкар и не сложило колан, та и другото Есперо имаше дупка на стъклото. Слава богу детето се ударило "хубаво", та мина само с комоцио.

 

Тук мога да изкажа уважение към ЕСПЕРО и да спомена, че бяха изключително здрави автомобили и двата наши допринесоха за благополучния изход от катастрофите... Много от новите коли при подобни удари щяха да са топки скрап...

 

Мога да дам още десетки примери, но смятам че е излишно. Така или иначе коравите тикви на "героите мъжкари" с накрайниците и прочее докато не разбият слъклото или не си оставят мутрата по волана не увират...

 

Относно задните седалки - коланите там за мен са пълна глупост. Отделно че никой не ги ползва. Дори и на Запад не съм видял да ги слагат... Освен това ако работата опре до задни колани да спасяват, то пътниците отпред дори и с колани мисля няма да ги бъде...

 

Относно младите шофьори - по начина по който ги подготвят днес и както им раздават книжки от въздуха всякакви рестрикции и предпазни мерки (лично за мен) са даже наложителни. Тия деца са убийци по улиците, опасни за себе си и околните. Задължително трябва да управляват под контрола на правоспособен, опитен шофьор поне още половин година.

Link to comment
Share on other sites

RaptoR дефеницията " опитен шофиор " пак е разтегливо понятие . Имаш книжка от 2 години карал си максимум 200 км или пък другото имаш книжка 1 месец имаш навъртяни 2000 км кой от двамата ще бъде по опитен шофиор ? Пък и в някоя екстремна ситуация , в която и частите от секундата са важни и живото спасяващи този опитен шофиор докато реагира вече може да е късно . Всичко трябва да започне от курсовете и даването на книжка .

Link to comment
Share on other sites

RaptoR дефеницията " опитен шофиор " пак е разтегливо понятие . Имаш книжка от 2 години карал си максимум 200 км или пък другото имаш книжка 1 месец имаш навъртяни 2000 км кой от двамата ще бъде по опитен шофиор ?

Съгласен съм . И все още има инструктори , които са на ниво . И все пак всичко зависи от 3 неща ... твоята концентрираност и рефлекс , колата и базовите знания и възможности . Щото аз какъвто и рефлекс да имам не мога да се меря със abs-a на новите коли с мойте задни барабанни спирачки от 88-а :)

Link to comment
Share on other sites

Иииии ето тук се задава въпроса: Кога ще се приеме тук закона за старите автомобили?! Автомобил без АБС и без поне 1 възглавница, да няма право да е на пътя!

Link to comment
Share on other sites

Иииии ето тук се задава въпроса: Кога ще се приеме тук закона за старите автомобили?! Автомобил без АБС и без поне 1 възглавница, да няма право да е на пътя!

 

това са много коли :) , ама мнооогоо даже нашия шевролет няма АБС

Link to comment
Share on other sites

...
Преживял съм две по тежки катастрофи една със 100 и с 130, като и на двете бяхя без колан и на двете бях на така нареченото място на мъртвеца и съм се отървал с леки охлузвания... На втората катастрофа шофьора който беше с колан имаше две счупени ребра точно от него...
Link to comment
Share on other sites

Преживял съм две по тежки катастрофи една със 100 и с 130, като и на двете бяхя без колан и на двете бях на така нареченото място на мъртвеца и съм се отървал с леки охлузвания... На втората катастрофа шофьора който беше с колан имаше две счупени ребра точно от него...

 

И въпреки всичко не мислиш ли,че ползата от колана е в пъти по-голяма от евентуалната вреда,която може да нанесе

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...