Jump to content
BulForum.com

Закона за 'младите шофьори'


po_taka

Recommended Posts

Нещо изпуснах материала....

някой има ли го тоя закон , да прочета кво пише вътре ?

Ся като съм на 19 , и в петък мисля да карам, трябва да взема придружител така ли ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Значи ако съм на 24 и имам 5+ години опит и 50 хил. километра минати без инцидент съм по-неспособен от някой 30 годишен който вчера е взел книжка?!? По-голяма глупост не бях чел отдавна дано не е истина.

Link to comment
Share on other sites

Не са минали още през Парламента новите промени, но е само въпрос на време предполагам.

По-конкретно предложенията на МВР са следните:

Младите водачи ще получат книжките си с 26, а не както останалите - с 39 точки, но отпада първоначалният замисъл да не могат да карат през нощта.

Правителството реши още, че младите водачи ще карат с придружител, ако возят лица до 18-годишна възраст.

Все още в период на обсъждане е идеята за въвеждане на ограничение на мощността на двигателите на автомобилите, които ще се управляват от младите водачи. Уточнението е, че за млади се имат тези водачи, които са взели шофьорска книжа преди по-малко от една година и все още не са навършили 25 години. Тоест шофьор, който вземе книжка на 26 години, няма да е млад водач, уточняват от МС.

Неясен обаче остава случаят, при който 25-годишен, семеен с болно дете и книжка на половин година не може да отведе детето си до болницата, защото няма опитен познат, който да го придружи.

Link to comment
Share on other sites

Значи ако съм на 24 и имам 5+ години опит и 50 хил. километра минати без инцидент съм по-неспособен от някой 30 годишен който вчера е взел книжка?!? По-голяма глупост не бях чел отдавна дано не е истина.

Говорим за водачи с по-малко от година стаж :) Т.е ако си на 24 и имаш 5 години стаж никой няма да те закача ;) Като цяло идеите за пореден път се оказват малоумни и идиотски, но какво да се прави... Специално това за ограничението на мощността е пълна тъпотия, дали ще караш 55 коня или 250 е все едно като се засилиш със 100+ километра ..

Link to comment
Share on other sites

С кола до 1000 кубика пак може да се направи масово убииство.И защо не вземат да стегнат шофьорските курсове ,а не да се занимават с глупости.Пълен смях !

Link to comment
Share on other sites

От МВР ще донесат от 9 кладенеца вода,само и само да не затегнат положението в системата им...Всичко може да се реши в рамките на няколко месеца-монтират камери и микрофони в полицейските коли и ги задължават да ти проверяват документите само когато са в колата,за да не може да им кажеш "да почерпя нещо сега" ....и има редица други начини....но НЕ...системата им е супер,водачите са само виновни... :angry: :angry: :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Явно тези идеи на КАТ са им дошли от статискиката.

Гледат статистиката - Примерно 40% от ПТП-тата причинени от млади водачи в малките часове на денонощието с автомобили над 75 коня и превозващи ученички под 18 години :D . И тогава прилагат Сталинския принцип - няма млади шофьори нощем - няма проблем, вместо да се замислят за първоисточника на проблема а именно шофьорските курсове и манталитета на подрастващите вживяващи се в главни герои от поредицата филми "Бързи и яростни".

По-същата логика догодина могат да забранят шофирането на жените в пикови часове, на шофьори над 55 години през летния сезон в интервала 14:00 16:00 и т.н.

 

Иначе аз съм за вдигане на възрастовата граница за взимане на книжка от 18 на 21 години. Вярно е, че в Щатите например взимат кетапа още на 16, но рядко може да видиш по улиците пияни тийнейджъри на по 16 - 18 години както при нас. За барове и алкохол да не говорим.

Дори и да въведат тези мерки съм скептично настроен, че нещо ще се промени.

Link to comment
Share on other sites

аз ли единствено съм съгласен с някои неща от този закон? Не със всички, но с повечето. За шофирането в малките часове - определено мисля, че ще е полезно. Въпреки че например аз винаги съм се съобразявал кога съм с кола и не пия, 90% от моите приятели и познати се качват да карат след употреба на алкохол. И естествено, все късно вечер, малко хора се нашляпват през деня. За придружителя - поне един срок от 3 месеца до 6 месеца е приемлив. Аз преди 3 години като взех книжка карах без придружител, и въпреки че съм бил много внимателен, пак съм създавал опасни ситуации, признавам си. Какво остава обаче за онези, които вземат книжка, на следващия ден с колата и големите гъзета въртят гуми пред даскало. Ми нали после като си тръгне да се прибира, ще кара по същия начин да впечатли мацката, която тъй услужливо кара до вкъщи.

 

за това, че директно забраняват, без да търсят първоизточника - абсолютно съм съгласен. Ама така си е тука - никой не ще да си размърда малко мозъка и да потърси разумно решение.

Link to comment
Share on other sites

аз ли единствено съм съгласен с някои неща от този закон? Не със всички, но с повечето. За шофирането в малките часове - определено мисля, че ще е полезно.

Е нали се сещаш, че ще има и такива, които няма да използват возилото за да се приберат от кръчмата, а за да отиде ли да се прибере от работа например, когато няма градски транспорт, а такситата возят на нощна тарифа. Редно ли е да им се отнеме правото да шофират в малките часове, заради определени индивиди ?

Отделно като се има предвид, че часовете кормуване са крайно недостатъчни, най-добре е да младите шофьори да практикуват именно в тези часове рано сутрин и късно вечер, когато трафикът е малък, пътните знаци, мигачите, стоповете се забелязват много по-добре и т.н. С приемането на този закон, младите шофьори буквално ще бъдат задължени да шофират в пиковите часове, което ми се струва доста неприемливо.

Пак казвам - най-доброто което може да се измисли е - вдигане от 18 на 21 години. 3 години не са малко, На 21 вече може да се каже, че гледаш по-сериозно на нещата и т.н.

Колкото и да е отричана казармата, преди поне тя сваляше 18-годишните от облаците, и им изграждаше характер :D

Link to comment
Share on other sites

имаш право. но може да се измислят изключения, в повечето закони си има изключения, следователно могат и тук да го направят. Но ние тук и да си обсъждаме доникъде няма да стигнем, онези с квадратните глави ще го решават, ние само си чешем езиците :)

Link to comment
Share on other sites

Каквото и да говорим ще има такива закони докато народа е такъв щото по хубаво аз да не мога да карам от колкото всеки ден някви "рейсъри" да се мотката и место те да се трепат да трепат хората седящи до тях.Такъв ни е народа такива са законите...

Link to comment
Share on other sites

Законите може и да са глупаво измислени,но поне се прави нещо по въпроса(дали е ефективно или не е друга тема)!И ако дори спомогнат да се спаси и 1 човешки живот-то аз ги подкрепям с двете си ръце!!!Явно ние няма да се научим да караме като цивилизовани хора и затова съм на мнение,че само драконови мерки ни оправят!Нека да сложат камери навсякаде,нека дигнат глобите неколкократно пък да видим тогава дали всички ще шофират като джигити!

Link to comment
Share on other sites

Е нали се сещаш, че ще има и такива, които няма да използват возилото за да се приберат от кръчмата, а за да отиде ли да се прибере от работа например, когато няма градски транспорт, а такситата возят на нощна тарифа. Редно ли е да им се отнеме правото да шофират в малките часове, заради определени индивиди ?

Да ,имам книжка от 3 месеца , стаж от 8000 км и до сега нямам нито едно ожулване по колата , да не говорим за нещо по-сериозно . За сравнение ... мой съученик с два пъти повече стаж , миналия месец два пъти обрули две коли на излизане от паркинг . Друг мой съученик предостави возилото си на 16 годишната си приятелка , която от седана му направи купе в един електрически стълб , на заден ход :)

 

Отделно на това как може да е позволено на един кьорав пенсионер на 70 години , дето думата рефлекс за него е лукс непознат , да кара в малките часове , а аз дето съм със три пъти по-развито зрение , слух , интуиция и рефлекс да не мога да карам ?

 

 

Турчалята да ходат да си дават акъли на тяхното правителство ... и да върнат казармата , моля !

Link to comment
Share on other sites

Ученик.....3 месеца .....8000км до луната ли ходиш?

Тези закони май са пълна иновация в борбата на пътя !Хората гледат да ги променят нещата в зародиш ,а тук при свършен факт.Както казваше катаджията преди 3 години докато ми пери радара "Сега помагаме докато още може ,но от догодина ставаме безсилни с тия камери".Сега колко лапаница ще има .... :lol: .Който е ходил навън и му се е налагало да шофира знае за какво аджеба става въпрос ;)

Link to comment
Share on other sites

Говорим за водачи с по-малко от година стаж :) Т.е ако си на 24 и имаш 5 години стаж никой няма да те закача ;) Като цяло идеите за пореден път се оказват малоумни и идиотски, но какво да се прави... Специално това за ограничението на мощността е пълна тъпотия, дали ще караш 55 коня или 250 е все едно като се засилиш със 100+ километра ..

Да де, ама с 250 коня маааалко по-друго яче се набират тия 100+. Да не говорим и, че не се усещат..., ама хич !

 

 

Да ,имам книжка от 3 месеца , стаж от 8000 км и до сега нямам нито едно ожулване по колата , да не говорим за нещо по-сериозно .

Отделно на това как може да е позволено на един кьорав пенсионер на 70 години , дето думата рефлекс за него е лукс непознат , да кара в малките часове , а аз дето съм със три пъти по-развито зрение , слух , интуиция и рефлекс да не мога да карам ?

Турчалята да ходат да си дават акъли на тяхното правителство ... и да върнат казармата , моля !

 

Ами представи си, че този къоравият, има не 8000 а примерно 16000км, но.... спирачен път! Та айде пак да си приказваме за начин на каране, интуиция и познаване на личните възможности.

 

Аз съм твърдо за ограничението на мощността на колите на младите водачи (особено на 18 годишните гъзета). По белия свят хората са решили донякъде проблема с младите водачи чрез застраховките, те са почти двойни спрямо другите. Да не говорин, че ако този млад водач се наака нещо застраховката му за следващата година става такава, че тати трябва да е Рокфелер за да си позволи да я плати.

Link to comment
Share on other sites

Тъй като и аз мисля да взимам книжка ще се изкажа.

Закона не е направен както трябва според мен.Тва до 1.6 е супер простотия,щото има и коли 1.6 дето са 200 коня.За придружетел до 6 месеца съм съгласен.Но въпреки това не го знаеш и него какъв бичим е.

Трябва да върнат полигона и да те учат да паркираш(да е жив и здрав татко,че ме научи).

А млад шофьор до 25г е и то гламотия.Някой на 20 може да има повече стаж и акъл от някой на 30(който даже и не се води млад шофьор).Pazu хубаво мисли,че е нужна и горна граница (например 60-65г), защото те са по безотговорни и от младите карачи.

 

Но общо взето шилето си е шиле и на 1.4 и на 2.5 .Щом има мерак да се ежи само кола му дай.

Link to comment
Share on other sites

И все пак мисля , че младите шофьори не сме няква друга раса ... Всеки си има глава на раменете и сам си носи кръста и отговорността вече . Като кара бързо , ще плаща актове и ще седи без кола . Като утрепе някой ще си изкара младините в пандиза , а не зад волана . Нищо сложно ... просто полицията трябва да затегне колана и бой с палката на място , да не можеш да седнеш 1 седмица на стол ... и така . Ама го няма другаря Сталин , да ви покаже патка сол лиже ли ...

Link to comment
Share on other sites

В новият закон има мноооого недомислици. Приятелката ми има от 2 месеца книжка и е абсолютно невъзможно да я пусна да кара през деня, понеже в този трафик ще катастрофира 100%. Отделен е въпроса как са и дали книжка. :huh: Шанса да се научи е като свикне да кара нощем, когато трафика е по-малък.

За шофирането в малките часове - определено мисля, че ще е полезно.

Да, много по-добре е да се кача да карам пиян, отколкото трезвата ми приятелка да ме закара, понеже тя е "млад шофьор". Супер. B)

Да не говорим, че в София хората живеят на 10-15лв. път с такси от работата си. Е, някой "млад шофьор" свършил работа в 11ч. и изкарал 25лв. трябва да даде 10лв. за такси ли? Ай ш са извинявам. :angry:

90% от моите приятели и познати се качват да карат след употреба на алкохол.

90% от твоите приятели и познати са пълни тъпаци.

В МВР споменаха за това и са доста прави. Виждаме ги, че пият и карат, ама понеже са ни познати и приятели и оставяме нещата така. После като четем из вестниците или ги видим на някой стълб и "Олили...ма ко стана."

 

Относно старите шофьори също трябва да се вземат мерки. Като толкова гледаме от ЕС, преди около 2 месеца във Франция намериха пенсионер в насрещното на магистралата. Заради склерозата човечеца нямал и идея как е попаднал там и изобщо къде се намира. 2седмици след инцидента в парламена приеха мерки за контрол на възразстните водачи. Тук докъто приемат нещо минават 100 години и накрая е нещо некадърно и неефективно.

Имам познат, който взе книжка на 52, сега е на 70 и на мебелна къща влезна в насрещното при ляв завой, защото цитирам: Ау, ама аз не видях разделителната ивица... :wtf:

За какво си говорим...

Link to comment
Share on other sites

Не е ли все тази дали си на 18 или на 21 , когато си ударил 6 бири и изобщо не ти пука на ония дали ще може да гледаш пътя ... никой не те спира да се качиш в колата , да убиеш някой , после да си заминеш все едно нищо не е станало ?

 

Мога да се кача в трабант и пак да отнеса някой с 50 километъра на сред бял ден .

Всичко идва от там , че много са разпуснати законите .

Трябва да се покаже на хората , че като излизат с колата на улицата , не излизат на състезание , а да се предвижат безопасно до някоя точка на града !

 

Сега , "в Софиа има задръствания и ако не бъда нагъл шофьор , няма как да стигна на време за работа" , ами те са е преселили , то града не е конструиран цяла България да живее там .

 

Всички да се заселим в големите градове , да ги затрупаме с боклук и коли на всякъде , пък после да се чудим защо става така , Пловдив още не е така .

 

Който иска адреналин , да ходи на състезания (организират се такива) официално , има си полицаи и линейки за да следят нещата .

:)

Link to comment
Share on other sites

От този закон няма голяма нужда според мен. Нали за това са шофьорските курсове, за да докажеш, че можеш да караш. Първо там трябва да се променят нещата, за да могат да излизат само качествени шофьори и след това да се направи така, че като караш над 50, да те е страх на пътя (за полицай, камера, легнал полицай и каквото е нужно).

 

Добре че съм на 26, та закона не ме лови. :bgrin: Иначе закона е доста поизчистен за сега и както всяко начало, доста недоизмислен. И да мине 1 година след взимането на книжка, ако човека не е карал, с какво той ще е по-стар шофьор? Виж за останалите работи съм съгласен, макар че възрастта можеше да се понамали малко, например на 21-23. И даже трябва да се добави, че колата която ще кара през първата година, да е с пълно каско.

Закона не е чак толкова строг спрямо младите шофьори, даже и с нищо кой знае какво не ги ограничава. Според мен възмущението от цялата работа е заради опита за някакво определение на определена група от хора. Всъщност в България си имаме вече нова раса - "Млад шофьор". :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...