Jump to content
BulForum.com

Закона за 'младите шофьори'


po_taka

Recommended Posts

http://sulla.blog.bg/viewpost.php?id=254701

 

 

Знаех си, че нещо не беше наред. Глождеше ме усещането, че нещо дребничко и подличко трови съвършенството на нашето общество. Нещо мъничко и на пръв поглед незабележимо, но мъчително като трън в петата или, ако не искаме да използваме банални сравнения, като камъче в дамска обувка, което пуска бримка, тази бримка тръгва нагоре по черния чорап с ръб отзад и стига чак там, до дантелата със силикон, която не се вижда от полата… За какво говорехме?... Да, глождеше ме съмнението, че има нещо такова ситно, но дразнещо, което пречи на съвършенството на нашата държава да бъде съвършена до съвършенство! Вече разбрах какво е било то. След като се тури у ред всичко останало, най-сетне се взеха мерки и по отношение на младите шофьори!

 

След като вече на младите шофьори им е забранено да карат по тъмно и да карат мощни коли, в България вече съвършенството наистина е съвършено!

 

Не мога да не се поклоня пред гения, който се е сетил да предложи това. Всеки шофьор, по-млад от 25 години, е нещо много опасно. Разбира се, че не бива да кара по тъмно, защото очите му са много по-слаби и реакциите много по-несигурни в сравнение с тези на която и да е 60-годишна госпожа с книжка от 30 години, която тя е използвала толкова пестеливо, че за целия този период е карала кола не повече от 100 километра. Мигар можем да сравняваме един млад и неопитен 22-23 годишен студент, завършил езикова гимназия, спортуващ активно, непиещ и непушещ, който всеки ден шофира в трафика на София без произшествия, със зрелия 50-годишен горд делиормански собственик на зелен москвич Мустафа Ремзи Пехливан, вярно, не особено грамотен, вярно, обичащ да си посръбва тайно, но пък обилно в разрез с нормите на Корана, вярно, вадещ москвича от двора само в неделя, но пък с голям житейски опит в областта на кооперативното селско стопанство! Разбира се, че на студента не може веднага да се гласува доверието, което се полага на Мустафа!

 

Много добре са го решили и с мощните коли. Къде-къде по-безопасно е да караш със 150 километра в час опел „капка” със 75 конски сили и да предприемеш изпреварване на камион с него, отколкото да направиш същото, да речем, с някоя 5-литрова кола с над 300 конски сили! И къдъ-къде е по’ за предпочитане, ако един млад шофьор ще се размазва в дърво, да се размаже с трабант, вместо с голям джип с железа отпред. Добре че има кой да ги мисли тези неща! Наистина, злобната опозиция ще възрази, между другото само от чист популизъм и дребнопартийно манипулаторство, че нашият рали-шампион поради крехката си възраст ще трябва да ни представи на световния пистов шампионат с нещо по-скромничо, с някоя по-маломощна кола, отговаряща на възрастта му. На това ще отговорим, че, разбира се, за Жоро Танев ще се направи изключение. Ние да не сме някои буквоеди! Но ще кара само по светло, по този въпрос да не се разправяме! Пък като порасне още малко, като са научи да кара кола по-добре, да заповяда и по тъмно.

 

Не знам какво ще правим обаче с войската. Там едни 18-годишни шофьорчета като са подкарали едни огромни камиони, карат и денем, и нощем! Не става така! Но изходът е ясен – ще се разпусне и остатъкът от войската, с което Законът за движение по пътищата ще бъде окончателно и необратимо спазен!

 

И така, с новия Закон за движение по пътищата най-сетне беше запушена устата на всеки, който евентуално някога би се осмелил да каже, че хората първо трябва да бъдат преценяване по интелект, психическа устойчивост, образование, възпитание, не на последно място по това дали са изпълнили ангажиментите си към обществото, платили ли са си данъците, осигуровките, крали ли са, мамили ли си, а не дали са навършили 25 години или не. Такива да мълчат, че…

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply
90% от твоите приятели и познати са пълни тъпаци.

 

и как го реши това без да познаваш никой от тях?

и сигурно всеки, който пие по една бира и се качва на колата е супер тъпак?

като четеш поне чети по-задълбочено ;) не само отгоре-отгоре и после да изпляскаш няква простотия. А за първото, което си цитирал можеш да прочетеш отново следващия ми пост, евентуално да се замислиш какво съм написал. Твойта приятелка като не може да излезе да кара из града, значи не и е там мястото. Както и на многото други такива като нея, на които "не знам как са им дали книжки" , които предизвикват адски ситуации из града.

Link to comment
Share on other sites

и сигурно всеки, който пие по една бира и се качва на колата е супер тъпак?

Точно така, днес ще е една , утре ще е една , другиден ще изпие една и половина ще си каже окей съм и ще отнесе някой на пешеходната пътека!

Link to comment
Share on other sites

Точно така, днес ще е една , утре ще е една , другиден ще изпие една и половина ще си каже окей съм и ще отнесе някой на пешеходната пътека!

Алкохола те избива на рейсинг ... а закона предвижда мерки както за двете , така и за евентуалните последствия :)

Link to comment
Share on other sites

90% от моите приятели и познати се качват да карат след употреба на алкохол. И естествено, все късно вечер, малко хора се нашляпват през деня.

Изречението ме заблуди. Ако под нашляпване се имаше предвид 1 бира - извинявам се на теб и на 90% от приятелите ти. :blush:

Както и на многото други такива като нея, на които "не знам как са им дали книжки" , които предизвикват адски ситуации из града.

Адските ситуации в града ги създаваме ние, които имаме книжки от повечко време и не караме по правилата ( и аз съм такъв, признавам си). И хората (най-вече дамите) малко се шашкат в началото. Затова трябва да мине един период от 2-3 месеца да свикнат с колата, с пътя и с идиотите по пътя.

Аз подкрепям идеята да имат придружител с книжка през първите 6месеца или година. А какви ще са изискванията за придружителя? Той може ли да е употребил алкохол? От колко време трябва да има книжка? Това не разбрах дали е уточнено.

 

Като цяло е добре да се вземат мерки, но няма как да се знае кой, как и колко добре кара. Има хора, които цял живот не се научават.

Link to comment
Share on other sites

За това като във Финландия!3 годишен курс - включващ шофиране при екстремни ситуации, аквапланинг, нощтно, магистрала и т.н.За 3 години каране в контролирани условия спокойно може човек да изгради рефлекси и умения да се справя на пътя.

Link to comment
Share on other sites

Изречението ме заблуди. Ако под нашляпване се имаше предвид 1 бира - извинявам се на теб и на 90% от приятелите ти. :blush:

 

признавам си, куцат ми обясненията понякога, но това имах предвид :) да доуточня какво исках да кажа - 80% от тия 90% са на по една биричка, другите вече са по-безотговорни. Нямам, или поне не се сещам за такива приятели, които да ги избива на рейсинг или да се правят на мъже и колко мога да карат.

Link to comment
Share on other sites

Пълни глупости. Вместо да стегнат малко пътищата и да направят шофьорските изпити малко по-реални, а не дай ми 200 лева и взимаш книжка.

А и малко повечко ленти за движение ли да има, де да знам, но броят на колите значително нараства, а пътищата са същите, както са били строени едно време, непокътнати. Тук в Пловдив пак сме г/д добре, но в София направо им се чудя как им издържат нервите на хорицата, километрични задръствания...

Link to comment
Share on other sites

3 години ???? Контролирани условия ??? На седалката съм от първия ден в който си взех разрешителното за управление . Но бащата каза че каквото се случи на колата по вина на задволанното устройство , се покрива от водача ... След като се простих със 100 лв за изправяне на джанти (златен медал за обиране на дупки по пътя ) , 150 лв за нов акумулатор (щото блях и си забравих габаритите за 24 часа ...) и 80 лв за нова гума , щото я пукнах и си продължих да си карам с пукната гума още 4-5 км .... вече карам като човек . Закъсвал съм бая пъти и първият път яко се панирах . Та така се изграждат рефлексите ... с удар по джоба и личен практически опит ... . А доброто шофиране идва с това , като работа като моята ... имаш определен брой задачи за деня , 5-6 часа на разположение да ги свършиш ... ако се моташ и не успееш ... оставаш без надник :)

 

В момента аз самия не мога да се позная как карам ...

Link to comment
Share on other sites

Ако се понасложат камери и повечко катаджий,тея с по бурния нрав на каране и прекалено самоуверените ще понамалеят след като олекнат няколко пъти с пощенски записи за трицифрена глоба ;).Безмислено е от такива тъпи точки на закона,поне малко по умно да го бяха измислили.Един въпрос,а водач с над 1 год.опит води ли се за млад? или скоро пак ще ме касае това въпреки юбилея (think)

Link to comment
Share on other sites

Ако се понасложат камери и повечко катаджий,тея с по бурния нрав на каране и прекалено самоуверените ще понамалеят след като олекнат няколко пъти с пощенски записи за трицифрена глоба ;)

С камери е много гадно, предпочитам куки :)

 

Хайде някой да обясни съвсем точно кой закони са точно приети и вече в сила, защото изчетох сумати мнения и още не ми е на 100% ясно.

Link to comment
Share on other sites

В новият закон има мноооого недомислици. Приятелката ми има от 2 месеца книжка и е абсолютно невъзможно да я пусна да кара през деня, понеже в този трафик ще катастрофира 100%. Отделен е въпроса как са и дали книжка. :huh: Шанса да се научи е като свикне да кара нощем, когато трафика е по-малък.

 

Малко късно го видях но не мога да се сдържа - пълни глупости. Да кара нощем за да се научи. На КАКВО да се научи бе майна? Нали и 5 години да караш на полигон пак няма да знаеш какво да правиш в трафика когато всеки се бута да мине "щото бърза и ще му изстине вечерята" или "мача след малко ще почне, а не съм купил още бира"... Да в най-голямото задръстване ще е кофти особено както всеки се натиска но шанса е или да я оставиш ако ще да кисне 2часа на 1 място и да трепери от страх докато минат всички или да й дойде акъла в главата и да кара като останалите или да си до нея и да и помагаш малко от малко. Но без да седне зад волана ако не не в най-натовареното време но все пак през деня когато има още доста на пътя - няма да се научи.

 

Преди време инструктора ми го каза - първата година след взимането на книжка още се учиш да караш. Правилника и да го го знаеш трябват малко рефлекси и да се научиш да преценяваш разстоянията до другите коли и скоростите с които се движат за да знаеш кога можеш да минеш и кога да чакаш.

Link to comment
Share on other sites

Мерси. :) Искам да попитам - на 20 съм /под 25/, имам книжка от 2 години и нещо - считам ли се за "млад шофьор"? :ph34r:

И пътниците на задната седалка трябва ли да си слагат коланите?

Link to comment
Share on other sites

Мерси. :) Искам да попитам - на 20 съм /под 25/, имам книжка от 2 години - считам ли се за "млад шофьор"? :ph34r:

И пътниците на задната седалка трябва ли да си слагат коланите?

Не.

Link to comment
Share on other sites

Някъде четох че най-много произшествия правят водачи с около 2-3 години опит. Тези с по-малко се пазели повече, тези с над 5 години вече имали опит но около 2-3 години били най-рискови според някаква статистика. Та в този ред на мисли - добре е да си слагат колани и на задната седалка :)

Link to comment
Share on other sites

Малко късно го видях но не мога да се сдържа - пълни глупости. Да кара нощем за да се научи. На КАКВО да се научи бе майна? Нали и 5 години да караш на полигон пак няма да знаеш какво да правиш в трафика когато всеки се бута да мине "щото бърза и ще му изстине вечерята" или "мача след малко ще почне, а не съм купил още бира"... Да в най-голямото задръстване ще е кофти особено както всеки се натиска но шанса е или да я оставиш ако ще да кисне 2часа на 1 място и да трепери от страх докато минат всички или да й дойде акъла в главата и да кара като останалите или да си до нея и да и помагаш малко от малко. Но без да седне зад волана ако не не в най-натовареното време но все пак през деня когато има още доста на пътя - няма да се научи.

 

Преди време инструктора ми го каза - първата година след взимането на книжка още се учиш да караш. Правилника и да го го знаеш трябват малко рефлекси и да се научиш да преценяваш разстоянията до другите коли и скоростите с които се движат за да знаеш кога можеш да минеш и кога да чакаш.

 

Има разлика в пиковите часове или ненатовареното време.

Едно дете като се учи да ходи, не го прави в/у важе а под него езеро с крокодили.

Като се учиш да плуваш, не се учиш в бурно море, а на 1,20 дълбочина в басейн.

Ако ли не друго, поне ще добие увереност да шофира сам, а не с инструктора който и дава съвети и служи като навигация - наляво, надясно тука обратен и т.н.

Това за 5-те години полигон - питай тези които пет години са свикнали да карат в Първомай или Карлово например, където в целия град имат един светофар (който не работи) като дойдат в Пловдив как се чустват. Като в небрано лозе. И въпреки всичко пак ще се справят по-добре в трафика, отколкото някой взел преди две седмици книжка.

 

А че закона в този вид издиша е ясно - с какъв статут ще са тези, взели книжка на 20, а на кола сядат пет години след това ?

Link to comment
Share on other sites

Коланите на задната седалка са точно толкова задължителни колкото и на предната! Това при условие, че колата има такива :D

Link to comment
Share on other sites

Коланите на задната седалка са точно толкова задължителни колкото и на предната! Това при условие, че колата има такива :D
Това с коланите винаги е било най-тъпия закон според мен...
Link to comment
Share on other sites

На КАКВО да се научи бе майна?

Да се научи да тръгва без да и гасне колата, да качва повече от 3та предавка, да свикне с колата си, с маневреността, с габаритите, с това къде трябва да се престрои на светофарите най-правилно, с това да тръгва по-пъргаво и т.н. и т.н.

Ти си мъж, нямаш представа какво им е на жените, особенно в паника. Много е лесно от гледната точка на можещ и знаещ, но...ако не бях при нея досега да е счупила стартера няколко пъти. Също така не иксам като не може да запали да се паникьоса да ми се звъни на пожар в 5:30 ела да ме вземеш от Сточна гара. То ще е рев, сълзи, а идиотите по пътя ще я направят сама да си говори. И повече на кола няма да се качи, 100%. Не можеш да разбреш жените...и аз не мога.

Факта е само един: Курсовете са пълна пародия! Жив ташак. Подигравка пъъъъъълна.

Понеже знам, ще ви кажа какво представлява курса в момента. Бавно потегляне, 1ва, 2ра, 3та и си карай с 40 в средна лента. :blink: :blink: :blink:

Няма тръгване от наклон, няма тръгване по наклон, няма бързо изнасяне от светофар, няма паркиране, няма извънградско. Извънградското било на околовръстното в Тракия, градското Мебелна къща-кауфланд и обратно....на 3та...с 40...в средна лента. За какво си говори :huh:

Младите шофьори били проблема my ass, приемаме закон колкото да отчетем дейност за пред ЕС.

 

Относно коланите, мисля, че всеки трябва да решава сам за себе си.

Link to comment
Share on other sites

Защо да е глупаво?

 

Не дай си боже блъснеш някого. С какво предпочиташ да е с колан или без?

Ако е с тир , няма да има особено голямо значение ... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Понеже знам, ще ви кажа какво представлява курса в момента. Бавно потегляне, 1ва, 2ра, 3та и си карай с 40 в средна лента. :blink: :blink: :blink:

Няма тръгване от наклон, няма тръгване по наклон, няма бързо изнасяне от светофар, няма паркиране, няма извънградско. Извънградското било на околовръстното в Тракия, градското Мебелна къща-кауфланд и обратно....на 3та...с 40...в средна лента. За какво си говори :huh:

Младите шофьори били проблема my ass, приемаме закон колкото да отчетем дейност за пред ЕС.

 

Относно коланите, мисля, че всеки трябва да решава сам за себе си.

 

 

Явно си попаднал при такъв инструктор.

Аз карах предимно из кършака, панаира, руски, васил априлов. За наклони - беше ме прекарал през тесните улички под альоша - волга и там другите малки улички. И много други интересни ситуации.

Link to comment
Share on other sites

Ако се понасложат камери и повечко катаджий,тея с по бурния нрав на каране и прекалено самоуверените ще понамалеят след като олекнат няколко пъти с пощенски записи за трицифрена глоба ;).Безмислено е от такива тъпи точки на закона,поне малко по умно да го бяха измислили.Един въпрос,а водач с над 1 год.опит води ли се за млад? или скоро пак ще ме касае това въпреки юбилея (think)

 

Тва с камерите е много кофти. По принцип се старая ама не винаги се получава да се кара по правилата.

Link to comment
Share on other sites

Курсовете са пълна пародия! Жив ташак. Подигравка пъъъъъълна.

Понеже знам, ще ви кажа какво представлява курса в момента. Бавно потегляне, 1ва, 2ра, 3та и си карай с 40 в средна лента. :blink: :blink: :blink:

Няма тръгване от наклон, няма тръгване по наклон, няма бързо изнасяне от светофар, няма паркиране, няма извънградско. Извънградското било на околовръстното в Тракия, градското Мебелна къща-кауфланд и обратно....на 3та...с 40...в средна лента. За какво си говори :huh:

Младите шофьори били проблема my ass, приемаме закон колкото да отчетем дейност за пред ЕС.

 

Има и случай когато не е точно така моя инструктор и по наклони ма е карал да тръгвам и извънградско, като хората и бързото изнасяне на светофар един път даже ме накара на ляв завой да отнема предимството на тея дету бяха на право естествено ми каза да не права така никогока. Веселяк, пълен.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...