Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Малко си карал....като попаднеш в някоя от горните ситуации ще плачеш да имаш някое от съкращенията...

 

П.П. Актуализирах с линк горния пост на NEO_DDT.

 

 

На него за какво са му екстри и системи за сигурност - той има ангел хранител :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

E ся .. аз няма да карам по заледени езера със 100 ... най-много някоя поледица да ме хване в града през зимата ... ама тогава акъл се иска , кво ще ми се силиш със 100 по леда , че да се правиш на сноуборд ...

 

Наличието на акъл и внимание по време на каране , обезмисля тея системи ...

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

Ти да не би да си роднина с Ал(Бънди)?Нещо син, братовчед и прочие?Защото да считаш, че имаш достатъчно кураж, хладнокръвие и умение за реакция във всяка една екстремна ситуация...мнооого звучи като него.Пък да сме дарени с цели двама като вас в един 500 хил. град...че ние сме богопомазани!!!

Алилуя!

 

^ това е за pazu

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

E ся .. аз няма да карам по заледени езера със 100 ... най-много някоя поледица да ме хване в града през зимата ... ама тогава акъл се иска , кво ще ми се силиш със 100 по леда , че да се правиш на сноуборд ...

 

Наличието на акъл и внимание по време на каране , обезмисля тея системи ...

 

заеби ти тея хави. като идеш да си се пробваш на писта - махай ги и си прави кеф, ама то и писти нямаме :(

 

хубаво е да ги имаме тия с-ми ама полвината струват колкото моята кола и половина :)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Искам да дам един пример...

 

 

Ще правя ляв завой, спирам и изчаквам колите да минат - тръгвам си нормално и в завоя задницата ми поднася. Тракшън контролът естествено веднага се намеси и оправи ситуацията.

 

Беше лято и пътят беше сух и без пясък. Като се върнах да видя защо стана така видях, че има разлято масло(или нещо като масло) като голяма част от него беше върху голяма желязна шахта.

Link to comment
Share on other sites

Искам да дам един пример...

Ще правя ляв завой, спирам и изчаквам колите да минат - тръгвам си нормално и в завоя задницата ми поднася. Тракшън контролът естествено веднага се намеси и оправи ситуацията.

 

Беше лято и пътят беше сух и без пясък. Като се върнах да видя защо стана така видях, че има разлято масло(или нещо като масло) като голяма част от него беше върху голяма желязна шахта.

INCINERATOR може да си прав . Не ми се е случвало подобно нещо до сега , но пък и аз съм с предно предаване ... макар че не знам как седят нещата и се въртях като беше леда и в дъжд задницата ме е гонила ... и всичко съм оправял с въртене на геврека :lol: . Верно ся като слезеш от колата и краката кашкавал , щото емоцията е голяма да видиш как летиш срещу някъв бус и се чудиш на къде да завиеш , спирачките да са в отпуска , ама пък не е чак кой знае какво ..

 

Айде да дам един пример за ситуация :

 

Баща ми има един форд сиера , много дърт , задно , обаче си го обича и си го гледа и тва е ... та вкарахме го малко в бокса за профилактика . Пълен "рефреш" на спирачната система , сложихме му 2.0 мотор и оня ден го врътнах малко из града да видя като как ще е с новия мотор и точно на католическата църква ще правя десен към тунела и пред мен опашка от коли . В този момент отпускам газта обаче педала засяда доло , спирачката блокира и аз буквало карам срещу синьото поло пред мен със 80 , дистанцията е критично малка , само погледнах в ляво дали не идват коли от Греми-то , за мое щастие нямаше никой , завъртях рязко наляво за да заобиколя колоната , после рязък десен за да се включа в булеварда и докато направя тва всичкото смогнах да си мушна крака под газта и да вдигна педала на горе и все пак се оправих ...но имаше бая доза късмет и Господна намеса ... в последствие се оказа че жилото идва малко дълго и се получава прегъване ..

 

При нова кола е почти невъзможно да се случи , но ... каква система ще те спаси в този момент освен акъла и рефлекса ти ?

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

INCINERATOR може да си прав . Не ми се е случвало подобно нещо до сега , но пък и аз съм с предно предаване ... макар че не знам как седят нещата и се въртях като беше леда и в дъжд задницата ме е гонила ... и всичко съм оправял с въртене на геврека :lol: . Верно ся като слезеш от колата и краката кашкавал , щото емоцията е голяма да видиш как летиш срещу някъв бус и се чудиш на къде да завиеш , спирачките да са в отпуска , ама пък не е чак кой знае какво ..

 

Айде да дам един пример за ситуация :

 

Баща ми има един форд сиера , много дърт , задно , обаче си го обича и си го гледа и тва е ... та вкарахме го малко в бокса за профилактика . Пълен "рефреш" на спирачната система , сложихме му 2.0 мотор и оня ден го врътнах малко из града да видя като как ще е с новия мотор и точно на католическата църква ще правя десен към тунела и пред мен опашка от коли . В този момент отпускам газта обаче педала засяда доло , спирачката блокира и аз буквало карам срещу синьото поло пред мен със 80 , дистанцията е критично малка , само погледнах в ляво дали не идват коли от Греми-то , за мое щастие нямаше никой , завъртях рязко наляво за да заобиколя колоната , после рязък десен за да се включа в булеварда и докато направя тва всичкото смогнах да си мушна крака под газта и да вдигна педала на горе и все пак се оправих ...но имаше бая доза късмет и Господна намеса ... в последствие се оказа че жилото идва малко дълго и се получава прегъване ..

 

При нова кола е почти невъзможно да се случи , но ... каква система ще те спаси в този момент освен акъла и рефлекса ти ?

 

 

 

Наличието на акъл и внимание по време на каране , обезмисля тея системи ...

 

Тука обезсмисляш това с карането с 80 там.

 

 

Ако имаше системи за сигурност - щяха да ти помогнат като навиваш волана наляво или надясно колата да има пълен контрол и в това време те намалят скоростта с която се движиш.

Link to comment
Share on other sites

Тука обезсмисляш това с карането с 80 там.

Не ме разбра май .. аз си карах с 60 , обаче педала като заседна , колата започна да си набира сама и достигнах 80 :)

Link to comment
Share on other sites

Наличието на акъл и внимание по време на каране , обезмисля тея системи ...

А какво правим ако наличието на практика се оказва тотално отсъствие? Щото отношението ти към съвременните атомобилни системи за сигурност е красноречиво доказателство точно на този факт. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Не ме разбра май .. аз си карах с 60 , обаче педала като заседна , колата започна да си набира сама и достигнах 80 :)

 

Не мога да не изкоментирам - "еб**ти майсторите" за тези дето са ви направили тоя "refresh" - за 1 бройка си бил да я тоталясаш щото представи си да е идвал рейс/камион - ти или влизаш под него или спираш в този пред теб (и той евентуално влиза под тоя отпред).

 

И недей да обясняваш колко са излишни и как няма смисъл от тях и че акъла е по-важен защото в критичен момент трудно можеш да реагираш да завъртиш педала камо ли да натиснеш с точната сила газта или спирачките. Отделно че нямаш контрол над това как да разпределиш усилието (било то за спиране или газта) на всяко от колелетата.

 

Аз ако имаш още малко кинти точно към AWD щях да се насоча и съм много доволен че Авенсиса има както ABS и Traction Control така и VSC (ESP или както ще там да се нарича) и наскоро ми се наложи да го ползвам когато едно такси пред мен прецени че ще спре и ще прави обратен а беше точно най-студеното и се беше заледило хубаво с 3 през нощта...

 

Pazu, мислиш ги едни обаче те съветвам да пробваш на някой полигон кола без тези екстри и кола с тези екстри да разбереш за какво става дума.

 

Може да е супер готино да въртиш задница и да правиш какви ли не щуротии и тези системи се изключват от копче ако толкова държиш, но когато караш нормално а не се правиш на състезател (боже какво говоря та ти винаги се правиш на състезател но да речем че след половин година може евентуално да ти дойде акъла)... та когато не се правиш на състезател (че понякога дори и тогава) си е по-добре с тях.

 

Само на 1 въпрос ако можеш да ми отговориш - знаеш ли защо в свръхзвуковите самолети има маса електроника и пилотите нямат същия контрол над машината каквото са можели едно време нашите дядовци да правят? Защо според теб са нужни чак толкова много системи да им помагат? Може би едно време са били по-умни а сега сме затъпяли или има друга причина?

Link to comment
Share on other sites

Само на 1 въпрос ако можеш да ми отговориш - знаеш ли защо в свръхзвуковите самолети има маса електроника и пилотите нямат същия контрол над машината каквото са можели едно време нашите дядовци да правят? Защо според теб са нужни чак толкова много системи да им помагат? Може би едно време са били по-умни а сега сме затъпяли или има друга причина?

Да не споменаваме всеизвестния факт, че повечето от най-съвременните модели свръхзвукови изтребители летят против естествените закони на аеродинамиката...ако не ги управлява компютъра във всяка една част от секундата - самолетът просто си пада като камък...ама който не гледа Дискавъри ченъл така се получава. ;)

Пазу, моите уважения към младостта ти, но ако се опра на онова клипче с Тиф, дето дадох линка по-горе, излиза, че си по-велик и от него - той не успя без системите нито да изкачи заледения наклон, нито да вземе завоя на снега, а за избягването на препятствията изобщо да не говорим.

Движението по пътищата е достатъчно комплексирано, с много участници в него...една част - взели книжка по третия начин, друга част - джигити...и ще дойде ден, когато ще попаднеш в ситуация, когато няма да ти стигне точно 1 метър или 1 секунда...и тогава пак ще си говорим. ;)

Link to comment
Share on other sites

Пазу, моите уважения към младостта ти, но ако се опра на онова клипче с Тиф, дето дадох линка по-горе, излиза, че си по-велик и от него - той не успя без системите нито да изкачи заледения наклон, нито да вземе завоя на снега, а за избягването на препятствията изобщо да не говорим.

Е какво говориш ти? Той Пазу може за части от секундата да прилага специфично усилие върху всяка отделна спирачка на москвича и в същото време да контролира оборотите на двигателя и сцеплението на съединителя до съвършенство. Това е грубо казано руския вариант на ESP, прилаган на изпитателните полигони в Сибир - като наш Пазу го е усъвършенствал върху немската платформа на стар Гоуф. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Мидекс, само че исках той да ми отговори на въпроса и да си направи аналогията самичък дали има смисъл или не, защото в малко по-тежки условия като тези в самолетите просто няма избор даже. И ако мога да добавя само - не е против законите на аеродинамиката баш по тях си е, просто се усложняват доста повече нещата при тези скорости, а няма човек чиито реакции да са толкова бързи че да управлява толкова прецизно самолета... отделно не знам какъв вид октопод ще трябва да е защото само с 1 ръчка няма да успее да мине.

 

За клипчето - според мен можеше и по-добре но нарочно завъртя волана по-рязко за да демонстрира как при включено ESP при същата реакция на шофьора автомобила прави каквото трябва а не да изгубиш тотално контрол.

 

Имаше някъде подобни клипчета за AWD където освен друго показваха как в завой всяко колело почва да се движи с различна скорост за да вземеш по-лесно завоя и т.н. Абе хубаво нещо е и то ама само на доста скъпи модели го слагат да им се не види.

 

Midex: (Off) Напротив - точно против законите е. Става дума, че един свръхзвуков самолет, развиващ скорости няколко пъти Мах, не може да му се направи аеродинамика, еднакво добра при ниски и при свръхзвукови скорости - просто няма такъв филм. И именно при ниските скорости единствено компютърът го задържа да не падне....същият този компютър работи по аналогичен начин, но с други параметри при високите скорости. Дори Хариер, дето не развива свръхзвукова скорост и има доста "ръчни" операции от страна на пилота, е пряко зависим от компютъра, а новата разработка на вертикално излитащ и кацащ изтребител вече (ще) лети и с няколко пъти Мах и също ще е пряко зависим от компютъра, за да се държи изобщо във въздуха.

Спирам, че много стана офтопика...

 

djadomraz: Не е против, просто въздуха променя функцията си при ниските и при високите скорости, крилата при ниските помагат при високите почват да пречат и трябва да са по-малки (близо до корпуса) за да не се счупят (да не почвам и аз с подробното обяснение как се цепи въздуха и т.н. - глеал съм Дискавъри и съм чел доста по темата), но пък останалата част компенсира малките крила както казваш... Но мисълта ми беше, че точно при високите скорости се налагат микро-корекции, които ако не ги прави компютър достатъчно бързо самолета ще стане на мармалад.

 

Midex: Ама сме и двамата едни дървени философи...говорим за едно и също нещо, но с различни думи, все едно сме от противоположните страни. biggrin1.gif Това казах де...без компютър, с тия прибрани крила (даже и да имат променлив ъгъл) и с това тегло, без намеса на компютър работата я пиши бегала...ако не променя позицията на соплото и още 100 неща във всеки един момент нищо няма да се получи...Хората си го казаха - самолетът лети единствено благодарение на компютъра си - още повече това важи и за F117 и B2, където принципът на летящото крило е пряко зависим от компютрите....иначе си пада...без него пилотът просто не може да го задържи дълго време стабилен във въздуха.

 

П.П. Слях всичките ни офтопици в един пост.

Edited by Midex
Link to comment
Share on other sites

Гледам тука пак Сиерките се споменават.Супер шаси има тази колица.Не случайно в BTCC и във WRC направи добри изяви едно време.А за засядането на педала...ами и на мен ми се е случвало ама на права.Таман на слизането към стадион Пловдив по бул. Марица и идва левия ама педала си седи долу( ебаси, некав педераст е натиснал до долу на правата :D ) ама леко го подканих с краче да се върне горе и си дойде.После нещо човъркаха едни познати в сервиза им и нямаше такива проблеми.

Ако някой ден ми изпаднат неприлично много парички...ами...е30 M-техник + рекаро -задните седалки( :) ) + 18-ки + един прав 6-так :) и после петък вечер вакса, чистене, настойки - шаси двигател - и САМО ако е хубаво времето в събота малко извън гаража да се разкърши хубавицата.

 

Едит: Като видях на Midex едит-а горе и нИ са сдържам.

1-вия самолет който лети изцяло поради РС-то в него е F16 ;) той още като е започнат на чертожната дъска е бил с такъв замисъл, да изпълнява манерви невъзможни за управляван изцяло ръчно летателен апарат.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Не отзад на двигателите има едни неща които променят тягатаf-22-raptor-12.jpg като се свиват и отпускат и това не е директно както преди само с ръчката, се синхронизираше с задкрилките, защото при модерната аеродинамика самолета не знае кое му е предница и кое задница буквално. Затова например Ф-18 е направен да излита сам, защото пилота дори да е свръх човек не може да се справи, а вече модерните двигатели управляват вектора на тягата и става още по-голямо мазало. Иначе за мен колите нямат нужда от системи само ако имат добър баланс, много добро управление, много добри гуми, добро окачване и да са със задвижване на всички гуми както и да не ги кара някой лайк който почти не е изкарвал колата от града да я види какво може и какво не. Доказали са го рали колите от миналото когато системи за сигурност не е имало, естесвено не всеки има увереноста и рефлексите на пилот. В семейните коли каквито са повечето у нас са се правили и се правят компромиси за по голямо пространство да е по-удобна колата и т.н. и повечето са далеч от идеалната форма за упраление било като гуми било като окачване било като спирачки да не говорим за волани на който от крайно ляво до крайно дясно са над 3 оборота. Така, че от мен едно ЗА системите за сигурност в коли за всеки ден.

Edited by raptor2721
Link to comment
Share on other sites

Ми голфа няма бордови компютър и пак се справям с преминаването на звуковата бариера и "невъзможните за един пилот" маневри :bgrin:

 

Шегувам се , не ме яжте .... !!!! А иначе ... може и наистина малко да съм видял ... ще доживеем , ще видим .. пък ше си купим кола с екстри като е толкова наложително :)

 

Ама ето така се обяснява .. като мидекс , дядо мраз и инициатора (извинявай че така ти викам :) ) ... а не като злобила да са мъчи да го тропне на масата , ама да не му достигат 5 санта :woot

 

 

ПП. Да попитам .. как се води оня модел на пежо 206 , дето няма задни седалки , а задните джамове са "ламаринени" .. смисъл релефно е купето и е направен контура там където трябва да се изреже купето за джам , ама така си е останало ... май че са товарни O.o

 

Ей такова -> http://www.vanstorage-shop.co.uk/images/206_van.jpg

 

Ван (виж името на снимката) ли е , щото в мобилето не го намира нито като ван , нито като миниван ..

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

Ми голфа няма бордови компютър и пак се справям с преминаването на звуковата бариера и "невъзможните за един пилот" маневри :bgrin:

 

Еййййй не се дава и тва е - инат си като магаре! Освен цялата история да е поза - абе не ми трябва щото сега тъй и тъй не мога да си го позволя... ако "гроздето е кисело" само кажи и поне аз ще спра да те дъвча. То и аз като карах полото си виках - абе добре си е какво повече да ми трябва ама после отесня, едно друго и сега като покарах авенсис не искам и да чуя. И знаеш ли всъщност кои екстри се оказаха най-важни поне за мен: сервото на волана и парктроника. ESP-то 1 път ми притрябва и съм му изключително благодарен. Тракшън контрола доста често се включва напоследък но подозирам че без него най-много да попревъртя леко гуми нищо кой знае кво. Обаче парктроника го ползвам всеки божи ден и съм му много благодарен. А точно 1 седмица ти трябва да покаваш кола със серво да разбереш колко е кофти без него после :)

Link to comment
Share on other sites

Еййййй не се дава и тва е - инат си като магаре! Освен цялата история да е поза - абе не ми трябва щото сега тъй и тъй не мога да си го позволя... ако "гроздето е кисело" само кажи и поне аз ще спра да те дъвча. То и аз като карах полото си виках - абе добре си е какво повече да ми трябва ама после отесня, едно друго и сега като покарах авенсис не искам и да чуя. И знаеш ли всъщност кои екстри се оказаха най-важни поне за мен: сервото на волана и парктроника. ESP-то 1 път ми притрябва и съм му изключително благодарен. Тракшън контрола доста често се включва напоследък но подозирам че без него най-много да попревъртя леко гуми нищо кой знае кво. Обаче парктроника го ползвам всеки божи ден и съм му много благодарен. А точно 1 седмица ти трябва да покаваш кола със серво да разбереш колко е кофти без него после :)

Не е за позволяването , всъщност заради позволяването е ... едва ли нашите ще се навият да ме ъпгрейднат с нещо по-ново преди 3тата година стаж (още 2 :tongue ) пък и аз колкото да работя и да спестявам .. 4-5 бона са капка в морето за нова кола , ама понеже съм свикнал с "Летящият Холандец" и дори като се кача във лансера на брата, ми е някво странно такова .. някви копчалъци навсякъде ... бах му мамата . Не отричам че със серво е по-готино , не отричам че не е добре като шибнеш спирачката по-рязко като си с ABS , да си кажеш след тва ... " ееее, бахти .. добре че съм с колан , че не залепих носа на волана " ... ама чак пък такива системи .. до сега просто не съм изпитвал нужда :wacko:

 

 

Абе Вие така ще изкарате нещата накрая че кола без серво и abs минимум , да не се движи по пътищата ... :ph34r:

Edited by pazu
Link to comment
Share on other sites

... ама чак пък такива системи .. до сега просто не съм изпитвал нужда

Как искаш да изпиташ нужда като ползваш автомобил само за развяване от къщи до кварталното кафене, при това само от една година, доколкото разбирам? Няма да е зле, докато не направиш 5 години стаж и поне 200 000 км. пробег, да избягваш да говориш за опит зад волана и кой какъв водач е. :lol:

Link to comment
Share on other sites

ЕВО-то пък къде видя много копчета и ти - толкова постно му е таблото - само радиото има малко повече копчета?

 

Никой не е казал че не трябва да се движат, просто си чешем езиците че помага и е добре като ги има. То и на мен ми се иска 4х4 AWD ама като няма... Я погледни ключовите функции на http://www.infiniti.com/m/ - AWD, rear wheel steering, едно друго. Верно в щатите е към $50,000 а тука сигурно ще и искат 150,000лв без ДДСто но въпреки че не мога да си я позволя не съм тръгнал да обяснявам че няма нужда. И аз карах известно време едно Поло което имаше точно толкова екстри колкото и твоя Голф (а именно - никакви) и знам какво става като набиеш мощно спирачките (недай си боже да се опиташ едновременно със спирането и да завиеш - просто не става), докато гледам сега че с Авенсиса набивам спирачки, завъртам волана и то завива.

 

Преди някой беше казал че имали авенсис и вартбург и баща му го накарал да кара авенсиса нищо че току-що е изкарал книжка и нищо че е нов - много правилно решение бих казал защото човешкия живот е безценен а като не можеш да караш по-добре да се качиш на кола която лесно се управялява а не в сублюмен момент да не можеш да превключиш скоростите или газта да заяде или спирачките да откажат и да се чудиш къде ще е по-меко за да се хакнеш там тъй и тъй трябва някъде да спреш.

Link to comment
Share on other sites

А и*aл съм го .. ако нещо стане , направо катапултирам и тва е :lol: и все пак да не забравяме че съм с вентилирани барабанни спирачки :pirate

Link to comment
Share on other sites

А и*aл съм го .. ако нещо стане , направо катапултирам и тва е :lol: и все пак да не забравяме че съм с вентилирани барабанни спирачки :pirate

 

Намери си достатъчно широк път и пробвай следното - засилваш се с 40 след това се опитай да набиеш спирачки и да завиеш едновременно. Представи си какво би направил ако някое дете случайно ти изскочи на пътя гонейки топка. Опитай го и после ми кажи до какви изводи си стигнал

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...