Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

ми няма добро смазване за това. даже може да потракват повдигачите за малко.

 

проблема не в мазането.

принципно около половин минута след като запалиш,маслото се е разджабъркало както хората и си върши работата(относително де,все пак не е достигнало оптимална работна температура).

 

проблема при студен двигател е,че самите чарколаци вътре не са стигнали работна температура,което пък е свързано с тяхното разширяване и уплътняването на всякакви хлабини и луфтове.

демек на студен двигател буталото си лопа доста стабилно в цилиндъра,сегментите и те,и има реална възможност да надереш цилиндъра :)

 

това разбира се не пречи на рацерчетата да гъзареят и да въртят гуми секунди,след като са запалили колата при -5 градуса,но тя тъпотията не ходи по гората.

после естествено по форумите се пишат SOS-и от рода "улее,ужас,колата гори масло/нещо зе да лопа като е студена колата/много зе да пуши ко да праа/като смених маслото изтекога и зтружки тоа лошо ли е" :lol:

 

Какво е M-пакет? В смисъл че ако не стигнеш невредим освен гипс са сложиш...

прагчета,спойлерчета и прочее глезотиики :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

......после естествено по форумите се пишат SOS-и от рода "улее,ужас,колата гори масло/нещо зе да лопа като е студена колата/много зе да пуши ко да праа/като смених маслото изтекога и зтружки тоа лошо ли е" .....

Как ще е лошо....даже е по-фешън....а ако може от ГоУфа и пламък да излиза от тръбата...направо ще е върха... :lol:

Аз пък вчера вечерта .....

Абе ще видите вие къде зимуват раците....а к'во разправям от сума време, че тия системи действат и на хлъзгавото... :punk

Link to comment
Share on other sites

Абе ще видите вие къде зимуват раците....а к'во разправям от сума време, че тия системи действат и на хлъзгавото... :punk

 

E те ужким баш за хлъзгавото са тез системи. Пък и тази кола именно заради тези системи я взех!

 

 

pi4aga, това с М-пакета така и не схванах кво общо имаше с НЕ-стигането невредим... карай после ще прочета отново какво е написал явно нещо изтървавам :)

Link to comment
Share on other sites

E те ужким баш за хлъзгавото са тез системи. Пък и тази кола именно заради тези системи я взех!

pi4aga, това с М-пакета така и не схванах кво общо имаше с НЕ-стигането невредим... карай после ще прочета отново какво е написал явно нещо изтървавам :)

 

 

Шегата беше, че ако спре някой в задната ми броня или аз спра в някой ще си взема М-пакет (екстериорен)

 

 

А иначе М пакета включва много неща като например:

брони;

прагове;

седалки;

скоростен лост (шортшифтър);

педали;

джанти;

волан и много други които в момента не се сещам...

Link to comment
Share on other sites

Конкретно кажи модела на двигателя, защото новите дизели имат нагреватели 800-1000 вата и е безпредметно да работи на идъл обороти. По-добре е да си в движение за да осигурява генератора ток.

Двигателят е на Opel - 1.9 CDTI. Интересното е, че ги купуват от Fiat :lol:. Реално е JTD двигателя. 2006-та година е двигателя.

Link to comment
Share on other sites

Шегата беше, че ако спре някой в задната ми броня или аз спра в някой ще си взема М-пакет (екстериорен)

 

Ааа сега стоплих. Един вид тъй и тъй ще трябва да оправяш ламарини, що да не сложиш направо други такива :)

 

Ти чакай да стане това... аз старата пералня и се бях заканил да я сменям и само чаках да сдаде багажа ужким и за 4 години така и не стана хубаво че намерихме друг повод да я сменим иначе вероятно още щях да си карам с нея... законите на Мърфи не са случайност ей..

Link to comment
Share on other sites

Двигателят е на Opel - 1.9 CDTI. Интересното е, че ги купуват от Fiat :lol:. Реално е JTD двигателя. 2006-та година е двигателя.

 

Ами те реално Фиат са разработили основите на къмонриъла. Мисля че и БМВ са го купили от тях. Миналата зима карах една такава Астра в Германия, тъкмо бяха излязли със спортен пакет - два режима на окачване, режим спорт на двигателя и 6 скорости, ама те май всички са с толкова. ли ама за малко. Много къси скорости. Иначе на 5-та е екстра, 6-та малко мудничка ама и тя си е икономична скорост. Не знам колко си карал натоварващо, ама това с 200 по магистралите и малко градско ми даде 7.8 разход по бордовия за две седмици, а обикаляхме доста към 4000 някъде навъртяхме. А дали има нагревател ще проверя.

Link to comment
Share on other sites

AlBundy има ли как да провериш защо в книжката пише да не се подгрява на място? Така и никой си няма на идея защо е така. 1.9 двигателя има 2 версии. Едната е 120 коня а другата е 150. Не знам коя е била на Астрата. Аз съм с 150 коня и среден разход ми дава 5.2. Нормално е 6-та да си е малко мудна, но пак си я бива.

Link to comment
Share on other sites

Ами те реално Фиат са разработили основите на къмонриъла. Мисля че и БМВ са го купили от тях. Миналата зима карах една такава Астра в Германия, тъкмо бяха излязли със спортен пакет - два режима на окачване, режим спорт на двигателя и 6 скорости, ама те май всички са с толкова. ли ама за малко. Много къси скорости. Иначе на 5-та е екстра, 6-та малко мудничка ама и тя си е икономична скорост. Не знам колко си карал натоварващо, ама това с 200 по магистралите и малко градско ми даде 7.8 разход по бордовия за две седмици, а обикаляхме доста към 4000 някъде навъртяхме. А дали има нагревател ще проверя.

 

Лето 99-то ли се появява първото JTD :love

Link to comment
Share on other sites

На теб ти дава 5.2, ама не караш постоянно с 200, нали. При това легално. Всяка кола над 130 км/ч вече главоломно качва разхода. Знаеш, че въздушното съпротивление е функция на скороста на квадрат. Никоя съвременна кола няма нужда от подгряване, но ако ти се наложи 5-6 минути да размразиш стъклата е нормално. Нищо няма да и стане на колата. Нищо няма да и стане примерно ако изпращаш гаджето и се мляскате един час на запалена кола. Това, което са ти казали е, че не е необходимо да загряваш колата на место

Link to comment
Share on other sites

Понеже осрахме другата тема нека поне сме коректни и сме си в тази.

 

Та с един приятел от доста време сме се сетили, че може би би било добра идея ВСИЧКИ коли в топ 20 на ТопГиър да направят ново замерване ама ползвайки единен тип гуми, защото все пак от тях зависи много.Бугатито ако му се лепнат тия легалните сликове нали се сещате какви ускорения ще даде, пък и в завой ще се промени положението.Същото важи и за новата най-бърза кола на тяхната писта.И на нея ако и сложат слик ще махне доста от времето си.Подозирам, че онази обиколка е правена със предварително загряти гуми, а това, че е много разликата съм съгласен, но и пилота е друг, а не титулярния.

Най-добре ще е да видим тест на Ултимата в предаването.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Дори времената им са много близки ;), само че енцото си има наследник дори и в еволюционе едишън. Дори с 5 секунди по-бързи да бяха до 100 и с 10 секунди по-бързи на тур. Това мен не ме засяга. Аз не случайно съм им фен. Има си някаква магия около марката.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PrTh7iAkbGc

 

Да продължим тук.

Какво ще рече енцото си има наследник.Другите не се ли развиват.Първо енцото е най бързо,после те били по бързи ама НОВОТО енцо било по бързо от тях така,че енцото пак било най-бързо въобще.Ами от въпросните фирмички мислиш ли,че не са запознати с понятието "нов модел".Доколкото знам бъдещият конигсег ще е над 1000 коня.Не само червените кончета се развивват.И ферари далеч не са сами на върха.

Link to comment
Share on other sites

Да продължим тук.

Какво ще рече енцото си има наследник.Другите не се ли развиват.Първо енцото е най бързо,после те били по бързи ама НОВОТО енцо било по бързо от тях така,че енцото пак било най-бързо въобще.Ами от въпросните фирмички мислиш ли,че не са запознати с понятието "нов модел".Доколкото знам бъдещият конигсег ще е над 1000 коня.Не само червените кончета се развивват.И ферари далеч не са сами на върха.

 

 

Ферари не са и никога няма да направят глупост с 1000 коня. Ферари никога не са и няма да атакуват рекорда за максимална скорост. Това не им трябва и не ги интересува. Точно това също ми харесва в марката. Нека кьонинга изкарат и 2000, а ония ощипани госпожички от Бугати ще вадят JUDD Вейрон с 1400 коня щото им били взели рекорда за скорост на право :lol:

А сега за наследника. ФХХ е той. Ново Аскари има ли? По принцип отдавна съм спрял да наизустявам къде какво пускат и с кви мотори. За тва си имам гугле :):)

 

Едното е традиция...........другото е напопмен двигател с коне. Щом ти харесва твоя воля.

 

Най-правилно ще е всички коли от класацията да се идат на стария Нюрборгринг с еднакъв слик и температура на асфалта и да направят теста.

 

Понеже усрахме другата тема нека поне сме коректни и сме си в тази.

 

Та с един приятел от доста време сме се сетили, че може би би било добра идея ВСИЧКИ коли в топ 20 на ТопГиър да направят ново замерване ама ползвайки единен тип гуми, защото все пак от тях зависи много.Бугатито ако му се лепнат тия легалните сликове нали се сещате какви ускорения ще даде, пък и в завой ще се промени положението.Същото важи и за новата най-бърза кола на тяхната писта.И на нея ако и сложат слик ще махне доста от времето си.Подозирам, че онази обиколка е правена със предварително загряти гуми, а това, че е много разликата съм съгласен, но и пилота е друг, а не титулярния.

Най-добре ще е да видим тест на Ултимата в предаването.

 

Всеизвестен факт е че турбалана на VW.......тва де Бугати не може да завива. И Лотус с 5 пъти по-малко мощност и въртящ момент го доказва

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

На стария ринг няма понятие като еднаква темп на асфалта и много добре го знаеш ;) припомни си как е валяло в една част и пекло в друга :D

 

И да, Ферари притежават нещо, което никой друг няма.А Макларън и Мерцедес след скандала с кражба на данни не съществуват за мен повече - преди ги уважавах.

Колкото до Аскари и всички други ами те сами се пънат да се равняват по Ферари.Никой не ги е карал.Просто всички супер спортни автомобили имат за цел да се конкурират само с една фирма предимно и тя е от Маранело.Какво говори това?Не се ли конкурираш с най-добрия?

Живот и здраве края на тази, началото на другата трябва да видим наследника на f430 , пък защо не и нов супер автомобил наследник на Enzo.

Link to comment
Share on other sites

Ферари не са и никога няма да направят глупост с 1000 коня. Ферари никога не са и няма да атакуват рекорда за максимална скорост. Това не им трябва и не ги интересува. Точно това също ми харесва в марката. Нека кьонинга изкарат и 2000, а ония ощипани госпожички от Бугати ще вадят JUDD Вейрон с 1400 коня щото им били взели рекорда за скорост на право :lol:

 

 

Всеизвестен факт е че турбалана на VW.......тва де Бугати не може да завива. И Лотус с 5 пъти по-малко мощност и въртящ момент го доказва

Да видя някъде да съм казал ВЕЙРОН?Ясно ми е,че онова не става за писта.Ама по-спокойно.Я кажи,защо Конигсег,Аскари и Гъмперт,след като очевидно не могат да завиват и явно са накакво инженерно недоразумение дават по-добро време от енцо на писта?Значи Ферари не искат да са най-бързите на права,просто искат да са най-добрите на пистата,и въпреки,че очевидно не са най-бързите,някак си си остават единствените именно заради тази си скромност.Абе аз ли не затоплям или логиката ти е....интересна.Нали са най-добрите?Добре,не е ли обидно и отрезвяващо,една кола сглобена в гараж от 5 човека да смаже неприкосновените лидери.Ако това не те свали на земята и не ти отвори очите,че има и други коли освен ферари,не знам какво е необходимо.

Edited by Krank
Link to comment
Share on other sites

На стария ринг няма понятие като еднаква темп на асфалта и много добре го знаеш ;) припомни си как е валяло в една част и пекло в друга :D

 

И да, Ферари притежават нещо, което никой друг няма.А Макларън и Мерцедес след скандала с кражба на данни не съществуват за мен повече - преди ги уважавах.

Колкото до Аскари и всички други ами те сами се пънат да се равняват по Ферари.Никой не ги е карал.Просто всички супер спортни автомобили имат за цел да се конкурират само с една фирма предимно и тя е от Маранело.Какво говори това?Не се ли конкурираш с най-добрия?

Живот и здраве края на тази, началото на другата трябва да видим наследника на f430 , пък защо не и нов супер автомобил наследник на Enzo.

 

Един чудесен юлски следобед да ползват или вечер :D . Тука мислим на 100% еднакво

Link to comment
Share on other sites

btw от топ 51 на автомобилите на Стиг F430 Scuderia мисля, че има най-високата оценка от серийна кола - 8-ца.На победителите честито.

 

Едит: А и според мен Стиг е Еди Ървайн.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

.

Най-добре ще е да видим тест на Ултимата в предаването.

Намерих това.Очевидно не е тествано от Топ Гиър и Стиг,но пистата определено си е тяхната.Ако резултата е реален,разликата е доста смазваща.

Link to comment
Share on other sites

Да видя някъде да съм казал ВЕЙРОН?Ясно ми е,че онова не става за писта.Ама по-спокойно.Я кажи,защо Конигсег,Аскари и Гъмперт,след като очевидно не могат да завиват и явно са накакво инженерно недоразумение дават по-добро време от енцо на писта?Значи Ферари не искат да са най-бързите на права,просто искат да са най-добрите на пистата,и въпреки,че очевидно не са най-бързите,някак си си остават единствените именно заради тази си скромност.Абе аз ли не затоплям или логиката ти е....интересна.Нали са най-добрите?Добре,не е ли обидно и отрезвяващо,една кола сглобена в гараж от 5 човека да смаже неприкосновените лидери.Ако това не те свали на земята и не ти отвори очите,че има и други коли освен ферари,не знам какво е необходимо.

това не съм го казал ;). нещо не се разбираме. освен това няма как да биеш де що има и няма марки на света. не може винаги и със всеки, абсолютно всеки модел да пИчелиш.

 

Има други коли освен Ферари, но мен не ме касае. Аз не съм техен фен. Аз не съм фен само за това, че на 402 метра Ферари бие или пада. Това не се обяснява. Ти що в магазина си купуваш Найк, а не Адидас(примерно).

 

Не хич не е срамно да те бие някой, който е вкарал мило и драго само и само, за да направи я прототип я някое моделче със 100 коли годишно производство има няма, но да покаже, че е бил пред Ферари. А в същото време последните хич да не ги е*е тоя факт.

 

може ли да видя такова нещо за бугати или :P кьонингсег :rolleyes: :P

 

btw от топ 51 на автомобилите на Стиг F430 Scuderia мисля, че има най-високата оценка от серийна кола - 8-ца.На победителите честито.

 

Едит: А и според мен Стиг е Еди Ървайн.

 

Има слух, че Стиг е Деймън Хил. Почти съм сигурен, че не е Еди.

 

 

Pos Make / Model Time Speed (km/h) Year Power (hp) / Weight (kg) Driven by

1. Radical SR8 6:55 (IFC) 179 ґ05 363 / 650 Michael Vergers

2. Donkervoort D8 RS 7:14.89 (IFC) 171 ґ05 350 / 600 Michael Duechting

3. Radical SR3 Turbo 7:19 (IFC) 169 ґ03 320 / 500 Phil Bennett

4. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:22.1 (FC) 168 ґ08 600 / 1536 Motor Trend

5. Maserati MC12 7:24.29 (IT) 167 ґ04 620 / 1335 Marc Basseng

6. Pagani Zonda F Clubsport 7:24.65 (IT) 167 ґ05 650 / 1230 Marc Basseng

7. Ferrari Enzo 7:25.21 (with broken electronic damper controll) 167 ґ02 660 / 1365 Marc Basseng

8. Chevrolet Corvette ZR1 7:26.4 (FC) 166 ґ08 647 / 1519 Jim Mero

9. Porsche Carrera GT 7:28 (IT) 166 ґ03 612 / 1380 Walther Rцhrl

10. Nissan GT-R 7:29 (FC) 165 ґ08 479 / 1740 Tochio Suzuki

11. Porsche 997 GT2 7:31 (FC) 164 ґ07 530 / 1440 Walter Rцhrl

12. Porsche 997 GT2 7:32.18 (IT+FL) 164 ґ07 530 / 1440 sportscars

13. Pagani Zonda F 7:33 164 ґ05 602 / 1371 Sport Auto

14. Koenigsegg CCX 7:33.55 164 ґ06 806 / 1456 Marc Basseng

15. Koenigsegg CCR 7:34 163 ґ04 806 / 1418 Sport Auto 16. RUF RT12 7:35 163 ґ05 659 / 1573 Sport Auto

17. Porsche 997 Turbo 7:38 162 ґ06 480 / 1585 Porsche

18. Ferrari F430 Scuderia 7:39 162 ґ07 510 / 1402 sportauto

19. Lamborghini Murcielago LP640 7:40 161 ґ06 640 / 1805 AutoBild sportscars 01/07

20. Mercedes SLR McLaren 7:40 161 ґ03 626 / 1768 Klaus Ludwig

21. Porsche 997 GT3 7:42 161 ґ06 415 / 1395 Walter Rƶhrl

Обиколки от Нордшлайфе

 

Има ли смисъл от коментар

 

Намерих това.Очевидно не е тествано от Топ Гиър и Стиг,но пистата определено си е тяхната.Ако резултата е реален,разликата е доста смазваща.

 

100 % triabva da e baia po leka.

 

Performance

Recently Ultima have focused their marketing efforts on record-breaking activities using a model equipped with a 640 bhp American Speed engine, which is called the Ultima GTR640, and subsequently, a 720 bhp (537 kW) engine which is called the GTR720. As a result, they have established the following official, independently verified records for a production car equipped with road tires and exhaust:

 

 

Fastest 0-60 mph (97 km/h) time: 2.6 seconds

Fastest 0-100 mph (160 km/h) time: 5.3 seconds

Fastest 30-70 mph (110 km/h) time: 1.8 seconds

Fastest 100-0 mph (0 km/h) time: 3.6 seconds

Fastest 0-100-0 mph (0 km/h) time: 9.4 seconds

Best performance on a skidpad: 1.176g lateral grip in a 200 ft (60 m) circle.

Fastest road car over the 1/4 mile: 9.9 seconds @ 143 mph (230 km/h)

Due to its curb weight of 990 kg (2

 

Тая ултима тежи колкото мойто Пунто ебаси. За тва е толкова бърза. А показателя 0-100-0 е много близък до болида от 99 или 02на Ферари. Мисля, че за 7 или малко по малко секунди го правише.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Хах,верно си голям фен граничещ със сектантство.Отказвам се.Просто аргументите ти са ..странни.Първо Ферари са непобедими,после единствени,после имало и други превъзхождащи Ферари,но те правели това с много усилия именно за да се домогнат до богоизбраните,но това не било от значение. :lol: Да беше почнал с това бе човек.

И за мен както и да го погледнеш си е срамно да те смаже нещо сглобено в гараж.Особено по показатели,за които ти си еталон.Никога няма да съм сляп подражател на дадена марка.Защото марката реално погледнато е пластмасовата пластина на предния капак-нищо друго.Можеш да имам очаквания,нагласи,но сляпа убеденост,че това е НАЙ заради пластмасата отпред и това което представлявала тя-НЕ.Всеки който разчита на старите лаври и "магията" "романтиката" и харизматичното излъчване на колите си,гледайки с презрение конкуренцията,не остава дълго на пазара,каквато и история да има(виж какво се случи с Ягуар).

Link to comment
Share on other sites

значи 650 килограмовия първенец на норд-а според теб трябва да е безпорния лидер......какво ще стане обаче ако се случат катастрофи както с Енцо-та? Всичко е от значение. Имаше една такава реклама :D

 

Защо Атома-а е толкова бърз до 100? Това обаче ще те накара ли да го избереш пред ......каквото те кефи. Не нали?

 

Освен това, аз може би правя грешка щото като чуя Ферари и само за Ф1 се сещам :).........и победите в Льо Ман, Миле Миля

 

Oтностно последното изречение. Ами точно щото си гледат конкурентите Ферари са на пазара. Не мисля, че тази Ултима, или данкеворт или някоя друга самоделка ще закопае марката, а ти?

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Какво ще избера,ще му мисля като имам излишни 2 куфара с пари,. И пак говориш за коли,които не съм споменавал.Ултимата я пуснах заради времето на пистата,някъде да си видял да съм я написал като алтернатива.

Link to comment
Share on other sites

Ето конкуренти. Еми сори, но Ултимата си е адски лека и за това е бърза. Нека. Живи и здрави да сме.

 

Истинските конкуренти:

 

430 Scuderia, Gallardo LP 560-4, GT2: Голямата гонитба

В тези автомобили има нещо животинско, нещо първично, нещо наистина неустоимо. Тестът ни е като съревнование между тренирани расови жребци или разярени бикове.

Ferrari 430 Scuderia, Lamborghini Gallardo LP 560-4 и Porsche 911 GT2 се борят за първенство в своята суперспортна лига и битката обещава да бъде безмилостно жестока...

 

Успешната формула

 

 

Времето, в което човек може да си позволи някакви предубеждения във вътрешността на Ferrari 430 Scuderia, е точно определено и възлиза на... 60 хилядни от секундата. Точно толкова е нужно на шестстепенната трансимисия, докато премине на по-висока предавка. Свръхбързата секвенциална трансмисия се нарича F1 и реакциите й напомнят именно за най-гледаната автомобилна надпревара на планетата. Този път Ferrari предлагат и на „обикновените” хора пълната възможност да усетят тръпката от Формула 1 с един на пръв поглед цивилен автомобил.

 

 

Надали има човек, който да не се наелектризира при усещането, което дава непрекъснато поемащият щедри дози свеж въздух 4,3-литров V8. От 6500 оборота в минута сигналните лампи на волана започват да примигват на всеки 500 об./мин, докато най-късно при 8500 завъртания на коляновия вал в минута се наложи преминаване към по-висока предавка. Тягата не прекъсва дори за миг, следва нов мълниеносен тласък - човек няма време дори да премигне, и 510-те конски сили отново се завръщат в цялата си мощ, приканвайки към включване на следващата степен на скоростната кутия. Типично за атмосферен двигател със състезателен характер – никакво забавяне, пълна ефективност, виртуозна акустика. Един същински шедьовър на моторостроенето – без капка преувеличение. Обективната истина е, че границата между опитите за сравнително нормално описание на Scuderia и навлизането в зоната на поезията е толкова неусетна, колкото и преходът между възможностите на автомобила и допустимото във физиката.

 

Малкото Lambo

 

 

Не много по-различно изглеждат нещата и при Lamborghini Gallardo LP 560-4. Просто се опитайте да си представите как сядате в спортните кожени седалки с кръстосани шевове на този триумф на скоростта, завъртете въображаемия контактен ключ и затворете очи: да, този автомобил е точно такъв, какъвто е в мислите ви. Шумен, див, крещящ и безпардонен. Последните доработки по „малкото” Lambo му придадоха още повече мощ и изостриха без друго чепатия му нрав.

 

560-4 се задвижва от снабден със система за директно впръскване 5,2-литров V10, за който оборотите сякаш са най-важното на земята. Колкото и невероятно да звучи, максимумът на въртящия момент тук се постига чак при 6500 об./мин.

 

Глътка въздух

 

 

6500?! При тази стойност боксерният битурбодвигател на Porsche 911 GT2 постига максималната си мощност и наближава „удара” на електронния ограничител... И нищо чудно – германската машина осигурява гладко плато на максималната тяга от 680 нютонметра в огромната граница между 2200 до 4500 об./мин. Истинска модерна турбоприказка – сравнително малообемният двигател е снабден с всмукателен колектор с почти състезателен характер и върши своята работа ненатрапчиво, но смазващо ефективно. Както при „стандартния” турбовариант на 911, порасналите като размер компресори са с променлива геометрия на лопатките, а максималното им налягане достига 1,4 бара.

 

Звучи като постоянно работеща функция Overboost – именно такова е и реалното усещане. След милисекундно замисляне 1,5-тонната машина се хвърля стремоглаво напред, сякаш изстреляна с въображаемо бънджи, и дори леките извивки на пътя започват да изглеждат като сериозни завои.

 

Танц по асфалта

 

 

Да вземем за пример пистата Хокенхайм. Излизане от завоя "Закс", веднага след това лека чупка вляво - при нормални условия това си е отпускащо преживяване... Не и зад волана на GT2 при пълна газ обаче. Автомобилът се втурва напред с неумолимо настървение, натискът върху задните гуми Michelin с широчина 325 мм е на път да ги скалпира. За да може тази адска сила да бъде озаптена, всичко по германския атлет е замислено с цел осигуряване на възможния максимум сцепление – 60 процента от теглото се падат на задния мост, задният диференциал е с блокаж, има тракшън контрол и Cup-гуми, които буквално се разтичат по асфалта.

 

С мощни тласъци на водещата свой собствен живот задница флагманът в гамата на 911 вече наближава следващия десен завой. Пилотът го минава почти по права линия на трета предавка. Лостът прeщраква предизвикателно и вече е време за двоен десен завой. Скоростта е около 100 км/ч, напречното ускорение - над 1 g. Отзад компресорите с пълно гърло изпълняват своя съскащ репертоар, отпред пилотът дирижира машината с може би най-прецизното управление на света – твърдо, директно и с механично вариращо сервоусилване. Така GT2 може да бъде воден безпогрешно по идеалната траектория, на фината граница между недозавиването при влизане и контролирано презавиване при излизане от кривата.

 

Бруталната мощ често предизвиква танцьорските способности на задницата, но без да пречи на сигурността. Автомобилът остава стабилен дори при рязко спиране, единствено огромната тяга може да ви извърти неприятна шега. При деактивиране на системите за стабилност (TC и SC) и една по-груба пилотска грешка, въртящият момент може да даде неочакван отговор защо се нарича точно по този начин, бясно завъртайки GT2 около оста му.

 

Catch Me if You Can

 

 

От Lamborghini са се опитали да избегнат подобна вероятност при своето Gallardo и затова 560-4 е настроен така, че в нормални случаи реагира само с леко недозавиване даже при отявлени провокации от страна на водача. След заслужени критики и редица модификации по ходовата част обаче, в граничен режим Gallardo сега проявява точно толкова изявена склонност към занасяне на задницата, колкото е необходимо. Първото по-енергично подаване на газ в завой води до залитане на задния мост към външната допирателна – не прекомерно силно, но осезаемо.

 

Спортистът с централно разположен двигател показва абсолютно същите маниери и при рязко отнемане на газта. При плавно изпълняване на подобни упражнения обаче автомобилът се отблагодарява с напълно използваем толеранс на граничния режим и невероятно темпо в завой. Gallardo успява да се стабилизира и неутрализира при правилно поведение на пилота и специално върху мокра писта, благодарение на фино настроената си система ESP, е безобиден колкото едно Audi TT Quattro. При поява на неравности по настилката се усеща липсата на адаптивно окачване, тъй като с твърдата си настройка тежащата 1574 килограма машина става неспокойна.

 

Трансформации

 

 

Прекомерна твърдост? Тук Ferrari 430 Scuderia има моралното право да се изсмее с цяло гърло. Този автомобил е феноменален майстор на метаморфозите. Пет различни програми, избираеми от въртящ се превключвател на волана (Manettino), командват по-важните характеристики на двигателя и ходовата част. Електронният блокаж на задния диференциал и тракшън-контролът пък осигуряват превъзходно сцепление независимо от ситуацията. В режим Wet автомобилът се държи съвършено уверено дори по най-хлъзгава настилка, и с по-меките настройки на окачването и не дотам „отровните” реакции на педала на газта е послушен като кротък домашен любимец. Позицията Race превръща 1364-килограмовия атлет в състезателен боец, който с лекота може да достига зашеметяващи резултати на пистата или цивилните пътища, без да излага пилота на никакви излишни рискове.

 

Притежателите на Scuderia нямат основания да се притесняват дори от зле поддържани пътни участъци: сниженото с 15 милиметра и снабдено с титаниеви елементи окачване с адаптивни амортисьори се справя добре с абсорбирането дори на груби неравности.

 

Затова пък на състезателното трасе италианската дива разкрива целия си потенциал едва след няколко обиколки – някой може би ще предположи, че италианското творение е твърде мекушаво. Точно обратното – Scuderia просто е съвършено направен спортен уред с характеристики на истински болид. А хората без опит зад волана му спират излишно плахо преди завой, подават газ твърде късно и отначало на практика използват само нищожна част от възможностите му.

 

And the winner is...

 

 

Най-забележително в тази история е, че колкото различни са във всяко отношение трите съвременни автомобилни класики в този тест, толкова изравнен се оказва крайният резултат: времената за обиколка на пистата "Хокенхайм" са на практика еднакви. Все пак Porsche GT2 печели със скромна преднина спрямо втория Ferrari 430 Scuderia и класиралия се на трето място Lamborghini Gallardo LP 560-4.

 

Не съм си играл да гледам, но предполагам отношението коне/килограм е почти едно и също за трите коли.....за това и ги сравняват. Не може да сравняваме не сравними неща. ТОлкова за Ултимиата от мен.

 

Скудерията нямала била нищо според един колега. А в режим ЦСТ ще се чуди от къде му е дошло всичко :lol:

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Според мен разликата между Ферари и гаражните супер спортисти е качеството и издръжливостта. Защото всички гаражни суперспортни коли ползват твърде много напомнани двигатели от други марки.

 

А и ми е интересно как седят гаранционните условия на едно ферари и на един гъмперт примерно?

 

 

 

Вие Бугати Вейрон го изкарахте бахти колата - все едно за нищо не става в завоите...

Nurburgring Lap Times;

7:40 Bugatti Veyron 16.4

7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren

7:44 Pagani Zonda S

 

 

П.С. Аз пък се кефя повече на PORSCHE :D

 

 

 

Сега ще ми се нахвърлите, че вейронът не е суперспортист... Знам, да това си е GT с много добри характеристики.

Edited by INCINERATOR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...