Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Наистина някои от новите автоматични скоростни кутии вършат чудеса, но също така някои от новите ръчни скоростни кутии (с пера...визирам не тези на Ферари, а последната разработка на VW) също вършат чудеса. Иначе аз....може би щото съм по-дърт... :P ...намирам, че е въпрос на чест и майсторлък да караш кола с ръчна скоростна кутия....като разбира се ако някой ми подари една с последната автоматика на VW например, веднага заеб*вам и честта...и майсторлъка... :devil

 

 

Те тия не се ли водят роботизирани...

 

 

Между другото в аутобилд имаше една хубава статия с обяснение на различните видове кутии при различните марки.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

само не разбирам защо вкарвате dsg,smg и секвенциални скоростни кутии в графата 'автоматични'? :)

 

 

"автоматик" е разтегливо понятие. А пък semi-automatic не звучи много добре за произнасяне :D

Link to comment
Share on other sites

А и автоматиците май издържат на повече коне и нютони. Не съм много сигурен.

 

Чудно ми е един чист автоматик как минава дино тест :rolleyes: .

 

Наистина някои от новите автоматични скоростни кутии вършат чудеса, но също така някои от новите ръчни скоростни кутии (с пера...визирам не тези на Ферари, а последната разработка на VW) също вършат чудеса. Иначе аз....може би щото съм по-дърт... :P ...намирам, че е въпрос на чест и майсторлък да караш кола с ръчна скоростна кутия....като разбира се ако някой ми подари една с последната автоматика на VW например, веднага заеб*вам и честта...и майсторлъка... :devil

 

До 60 милисекунди за смяна. Това ми се върти в главата, но го има в само 1 модел на Ферари за сега. "Ба маааму КузманИЕ". Та във Ф1 за колко тогава се сменя предавка :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Тия с перата не са ръчни ;) те са с ръчен оувъррайд :) всъщнот са си автомати.

Така е...ама все пак сам си ги сменяш...па макар и при смяната да няма падане на обороти и др. такива... :rolleyes:

 

Като казахте дино-тест...един малък офтопик - къде в Пловдив могат да ми замерят една кола 2 пъти с 2 различни чипа и колко горе-долу е услугата?

Link to comment
Share on other sites

Чудно ми е един чист автоматик как минава дино тест :rolleyes: .

До 60 милисекунди за смяна. Това ми се върти в главата, но го има в само 1 модел на Ферари за сега. "Ба маааму КузманИЕ". Та във Ф1 за колко тогава се сменя предавка :rolleyes:

 

 

Някъде четох, че DSG ги сменя за 30 мс ;)

 

 

 

 

 

 

the driver of an BMW M6 Cabrio can make gear changes in just 50 milliseconds - far faster than can be achieved by an experienced driver using a conventional manual gearbox.
Edited by INCINERATOR
Link to comment
Share on other sites

Така е...ама все пак сам си ги сменяш...па макар и при смяната да няма падане на обороти и др. такива... :rolleyes:

 

Като казахте дино-тест...един малък офтопик - къде в Пловдив могат да ми замерят една кола 2 пъти с 2 различни чипа и колко горе-долу е услугата?

 

Все още мисля никъде, но има проект за дино.....Трябва да разпитам аверите. Иначе в София в Проспийд и Хеед ауто ;). Ама то ще стане ебати теста

 

Някъде четох, че DSG ги сменя за 30 мс ;)

 

според мен си в грешка. ;) Преди няколко години знаех, че смяната на предавки във Ф1 е за 100 мс, сега е доста под 100. Като дори имаше разбратоки с някви 2 зацепени скорости ли бяха - абе нещо страшно, но беше забранена......а сетих се. "Безстепенна" скоростна кутия я водеха, но я забраника преди 2 сезона. 30 мс е много малко време за шосейна кола.

Link to comment
Share on other sites

This last mode cuts gear change times by 50 per cent to a mere 150 milliseconds. The modes selected also govern the point at which the ASR traction control system is activated. It is also possible to switch the ASR off.

 

Ха и аз това намертих и майче си е така. Тва е 2003-та година разработка. 6 години...После в ФХХ го подобриха на 80 и май в Ево версията падна на 60 или ъндър 60 пишеше. Но 30 си е бахти цифрата

 

Тва ъпшифт в цитата....дали при сваляне на предавка става по-бързо :):)

 

Правилно съм запомнил: As well as the increased power output Ferrari gearchange times have been slashed by 25%, from 80 milliseconds to 60 milliseconds. Gearchanges in the FXX would be intense, to say the say least.

 

The Italian sports car company says that the gearbox has been attuned to the increased engine punch and that "...gear ratios have been adapted to make use of the extra 1000 rpm now delivered by the engine."

 

Ferrari claims that its Maranello-based engineers "studied the wealth of information gained to develop a kit which will cut the FXX's Fiorano lap time to under 1'16'' (previously it was 1'18'')" and that new 19-inch Bridgestone tyres and new brake pads increase the cars track endurance.

 

;)

 

В тая кола за писта става за 60...ебах тва ДСГ ако е за 30 :)

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Ами то има и проекти за 0 мс CVT е подобно тя е с ремъци и прочие ама и > http://www.zeroshift.com/index.html само дето как точно става номера не разбирам.

 

Инак още материали http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Някъде четох, че DSG ги сменя за 30 мс ;)

Абе не знам за колко ги сменя, но определено е бързо. Най-добре е да се види нагледно в едно филмче на 5-та предавка. Около 5 минутно е, но не е необходимо да гледате цялото - изгледайте само между 1-та и 2-та минута и още малко...

Там нагледно е показано на един голф смяната с 2-та лоста на респ. четните и нечетните предавки....наистина този тип скоростна кутия е много добро попадение. :punk

 

- с пожелание към Пазу и на неговия голф да си сложи такава скоростна кутия. :D
Link to comment
Share on other sites

Ами то има и проекти за 0 мс CVT е подобно тя е с ремъци и прочие ама и > http://www.zeroshift.com/index.html само дето как точно става номера не разбирам.

 

Инак още материали http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/

 

Във Ф1 я водеха безстепенна и мисля, че не губиха обороти при смяна. Печелеше се около 2, 3 десети на обиколка само от нея. Какво и как обаче.....не мисля, че скоро ще разберем

 

EDIT: Transmission

Just like in your family road car, F1 cars have a clutch, gearbox and differential to transfer the 900 bhp into the rear wheels. Although they provide the same same function as on a road car, the transmission system in an f1 car is radically different....

 

Clutch

The engine is linked directly to the clutch, fixed between the engine and gearbox. Two manufacturers, AP racing and Sachs produce Carbon/Carbon F1 clutches which must be able to tolerate temperatures as high as 500 degrees. The clutch is elctro-hydraulically operated and can weigh as little as 1,5 kg.

 

They are multi-plate designs that are designed to give enhanced engine pick-up and the lightweight deigns mean that they have low inertia, allowing faster gear changes. The drivers do not manually use the clutch apart from moving off from standstill, and when changing up the gears, they simply press a lever behind the wheel to move to the next ratio. The on-board computer automatically cuts the engine, depresses the clutch and switches ratios in the blink of an eye. The picture shows the range of clutches produced by AP Racing. The clutches on the left are designed for road based racing or rally cars, whilst those on the right are the ones used in F1 cars, and are only 100 mm in diameter.

 

Gearbox

F1 car gearboxes are different to road car gearboxes in that they are semi-automatic and have no synchromesh. They are sequential which means they operate much like a motorcycle gearbox, with the gears being changed by a rotating barrel with selector forks around it. The lack of a synchromesh means that the engine electronics must synchronise the speed of the engine with the speed of the gearbox internals before engaging a gear.

 

Each team builds their own gearbox either independently or in partnership with companies such as X-trac. The regulations state that the cars must have at least 4 and no more than 7 forward gears as well as a reverse gear. Most cars have 6 forward gears, although there is the start of a trend towards using seven. Seven speeds are used if an engine has a narrow power band, having more ratios in the gearbox keeps the engine working in this ideal band. The gearbox is attached to the back of the engine via four or six high-strength studs, with both the engine and gearbox being fully stressed members of the car. The suspension for the rear wheels bolts directly onto the gearbox casing, carrying the full weight of the rear of the car. As a result, the gearbox must be very strong, and so it is normally made from fully-stressed magnesium. In 1998, Stewart and Arrows produced gearbox casings made from carbon-fibre. This helped weight distribution but caused many problems related to heat and the forces imposed by the suspension arms. Minardi were the first team to fabricate their gearbox out of titanium in 2000, having advantages of a 5 kg decrease in mass when compared with forged magnesium. Ferrari have followed suit, using fabricated titanium parts in the gearbox of the 2001 car. The 2000 Minardi gearbox produced by CRP Technology is shown above left.

 

Gear cogs or ratios are used only for one race, and are replaced regularly during the weekend to prevent failure, as they are subjected to very high degrees of stress. The gear ratios are an important part of the set-up process of the car for each individual track. The teams will adjust the final gear (sixth or seventh depending on how many gears their gearbox have) so that the car will just be approaching the rev limit at the end of the straight. (For the race it will be a few revs less than the limit to allow for the revs to rise in the slipstream of another car.) Next, the lowest gear needed on the track will be adjusted to give the best acceleration out of that corner, then the other gears will be chosen so that they are spaced out equally between the two pre-determined gears.

 

F1 cars have a reverse gear, but these are designed to satisfy the regulations rather than being of much practical use. Most teams build avery small and flimsy reverse gear on the outside of the gearbox to help keep the weight of the gearbox down, as reverse gear is seldom used (apart from the odd trip down an escape road at Monaco...)

 

Each gearchange is controlled by a computer, taking between 20-40 milliseconds. The gearbox is built to enable the mechanics to easily change the ratios, as they can even be dependent on the wind direction. It takes about 40 minutes for the six ratios to be changed in the pits.

Differential

To enable the rear wheels to rotate at different speeds around a corner, F1 cars use differentials much like any other forms of motorised vehicle. Formula One cars use limited-slip differentials to help maximise the traction out of corners, compared to open differentials used in most family cars. The open differential theoretically delivers equal torque to both drive wheels at all times, whereas a limited slip device uses friction to change the torque relationship between the drive wheels. Electro-hydraulic devices are used in F1 to constantly change the torque acting on both of the drive wheels at different stages in a corner. This torque relationship can be varied to 'steer' the car through corners, or prevent the inside rear wheel from spinning under harsh acceleration out of a bend.

 

The FIA allows the use of these devices provided that their characteristics are fixed once the car is out on the track. A Moog valve will constantly adjust the friction between the two shafts around the track to maximise the performance of the car dependent on what characteristics have been entered into the on-board computer. The Moog valve opens and closes depending on what the software is telling it to do, but the valve must work to the same set of conditions that are pre-programmed whilst the car is in the pits. This means that the driver cannot actually alter the characteristics of the differential due to a change in tracks conditions for instance, which was allowed in the days of the many driver aids around 1993.

 

Според мен .....е реалност. Не мисля, че шосейна кола за 50 000 лева ще сменя ЧАК толкова бързо предавките, но може и да съм в грешка.

 

Сори, че е на английски, не съм чак толкова добър с езика, че да го преведа. Но в общи линии го разбрах

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

Сменят ги достатъчно близко вече ;) Аз за това ги уважавам VW като концерн защото през последните 20 години страшно много напъват в тази област и се стремят да свалят и цените на системата с 2 съединителя.Както казва Плейто в онзи клип с Голф 2-ката няма причина в обикновените коли да не се слагат само DSG-та.Дори скоро четох, че VW предпочитат да вграждат само DSG вместо ръчни.Което наистина не е лошо.Особено при коли с предно баш си е така, в 90% сигурно от случаите на шофьора ще му е по кеф да си кара DSG-то.

В това се включват светофар, до светофар; змиорки и прочие.

Link to comment
Share on other sites

за мостстрой:

 

Аз също пиша за последно по въпросаи те моля отново - чети ги тя работи преди ги изкарваш на показ:

 

Линк номер едно: технически проект и извършване на аварийни ремонтни строителни работи ­ ремонт на дилатационните фуги на мостови съоръжения на участъци в експлоатация от автомагистрала "Хемус"

 

Линк номер две: 1.3 км отсечка от бул. "Брюксел" и естакада с дължина 360 метра

 

Линк номер три: Изграждане на съоръжение от рифов тип за подобряване на рекреационните условия и брегозащитна ефективност на южен бряг..............За изпълнението на специфичните подводни работи ще се използва и водолазна техника...

 

Има ли смисъл да ти обяснявам поотделно ЗАЩО Мостстрой е изпълнител? Ако желаеш - на ЛС.

 

-----------------------------------

 

Относно скоростните кутии - макар да съм сериозен почитател на стика, трябва да се признае, че новите типтроници и мултитроници са много напред с материала. Не знам как бих се чувствал да управлявам скорости от волана, но с всичко се свиква... Автоматиците, макар и да са добри в съвременните автомобили, все още не ми допадат. Иначе са много удобни в градски условия - безспорно.

Link to comment
Share on other sites

Сменят ги достатъчно близко вече ;) Аз за това ги уважавам VW като концерн защото през последните 20 години страшно много напъват в тази област и се стремят да свалят и цените на системата с 2 съединителя.Както казва Плейто в онзи клип с Голф 2-ката няма причина в обикновените коли да не се слагат само DSG-та.Дори скоро четох, че VW предпочитат да вграждат само DSG вместо ръчни.Което наистина не е лошо.Особено при коли с предно баш си е така, в 90% сигурно от случаите на шофьора ще му е по кеф да си кара DSG-то.

В това се включват светофар, до светофар; змиорки и прочие.

 

Нямам нищо против, не съм запознат със с-мата. Цялата ми идея беше, че смятам Ф1 за върха на технологиите или беше преди дъртите кукумявки да й таковат мамата. Та за тва го давам като сравнение. Там все пак една скоростна кутия май беше 200 000 долара ;)

Link to comment
Share on other sites

Наистина Ф1 вече е спорно дали е върха на технологиите със всичките тези забрани.Аз бих предпочел да има и Неограничени( Unlimited ) серии паралелно с Ф1 в този му вид.Там да карат с турбота, безстепенне автоматик, вакуум, активно окачване и да видим аджеба кой има топки да кара в такъв формат.

Link to comment
Share on other sites

Наистина Ф1 вече е спорно дали е върха на технологиите със всичките тези забрани.Аз бих предпочел да има и Неограничени( Unlimited ) серии паралелно с Ф1 в този му вид.Там да карат с турбота, безстепенне автоматик, вакуум, активно окачване и да видим аджеба кой има топки да кара в такъв формат.

 

тва няма да стане, а и аз не искам всяко състезание да има трупове ;)

Link to comment
Share on other sites

Аз пък искам да излизат с риск, да карат с риск.Не искам да се трепят ама не искам да карат по сигурни автомобили от мен и да ги карат с 4-6 пъти по висока скорост( от 50км сравняваме челен удар ).Такива не са ми нужни на мен.Искам да гледам хора с психика на гладиатори, излезли за победа, не за точки, не за стратегия.Искам да гледам счупени болиди, да виждам контакти и засичания по завоите искам БИТКА на пистата - стигаща да разумни конфронтации, все пак безумието си е за лудница.Сега в Ф1 гледам скапани състезания със скапани коли, дето Гъмперт-а ги прави барливи ако ги подбара, това не е интересно.

Link to comment
Share on other sites

Аз пък искам да излизат с риск, да карат с риск.Не искам да се трепят ама не искам да карат по сигурни автомобили от мен и да ги карат с 4-6 пъти по висока скорост( от 50км сравняваме челен удар ).Такива не са ми нужни на мен.Искам да гледам хора с психика на гладиатори, излезли за победа, не за точки, не за стратегия.Искам да гледам счупени болиди, да виждам контакти и засичания по завоите искам БИТКА на пистата - стигаща да разумни конфронтации, все пак безумието си е за лудница.Сега в Ф1 гледам скапани състезания със скапани коли, дето Гъмперт-а ги прави барливи ако ги подбара, това не е интересно.

 

aко на конфигурацията от 08-а се сложи слик.....няма да има нещо освен самолето, което ще генерира такова странично ускорение. Болидите ще станат с 3 секунди по бързи на обиколка, но уви

Link to comment
Share on other sites

За това казвам, че може да говора глупости. :) Просто не съм наясно. Казвам, че ако сменя винаги на 2000 оборота, а в града трябва да карам на 1300-1400, то колата ще е на по - ниска предавка и ще харчи повече....

 

Дизел или бензин. Изказваш се неподготвен просто. И въпреки че не съм дочел темата просто не мога да се сдържа. Гледай автоматиците на новите коли а не на тези на по 10+ години, тия истории за колко по-икономично е с ръчни скорости е пълен мит. Ако караш на 1300-1500 оборота дори при тръгване ще те призная за майстор. На светофари когато трябва да се изнесеш бързо гарантирам ти че по средата не превключваш ами чак като се изнесеш, а дотогава си с над 3000 оборота (и по моя бордови компютър моментния разход е към 28/100 и нагоре).

 

 

 

Абе хора(защитниците на автоматиците),вие нормални ли сте да ми пишете че автоматика бил по икономичен от ръчката :confused Това е теоритично и практически невъзможно,поради простата причина че автоматика винаги държи 1000 rpm и не по ниски от това . Автоматика е по скъп поради недъгавата система за по голям мързел при каране .Разбира се за човек който кара в града в най пиковите часове -това е колата -да признавам,но да ми пишете и че автоматик е по бърз от ръчка -това е абсурд. Ако е така защо най-големите марки спортни автомобили на правят модели с ръчка -ламборгини,ферари,пагани зонда и т.н за която и реномирана марка спортен автомобил да се сетите няма автоматик -и повече от вероятно е ,че си има причина за това !!!

 

Айде сега държал на 1000rpm, че то и без автоматик си държи там някъде. И да МНОГО по-бърз е от ръчка. Освен ако не държиш да уточниш марка, модел и година на производство. Тогава може и да се съгласим че е по-бавен, но доста от новите автоматици са по-добри. Включително разхода на Тойота Корола (която е т.нар. полуавтоматик) по фабрични данни е по-нисък разхода отколкото без автоматик. Лансера също. Защо говориш наизуст като психара не ми е ясно. И за която и да е реномирана марка спортни автомобили ИМА автоматик и е за предпочитане смяната на скоростите да става с ръчките зад волана. Ф1 също са така, нещо да имаш да кажеш по случая?

Link to comment
Share on other sites

Одеве разглеждах данните на американския пазар за месец януари. 2008-а беше много тежка година, очакваше се и тази да е такава. Но като гледам резултатите, направо са потресаващи. :JC_golly:

 

Продажбите на Форд (само марката Форд, без Линкъл, Мъркюри и Волво) за месеца са 79 322, при резултат 131,074 през миналия януари (хем и тогава имаше спад). Това са си почти -40%. :wacko:

 

Мерцедес също катастрофално число - само 10,433, при 18,275 от януари 2008-а. Спадът е над 40%.Само 516 S-класи са продадени, там процентът е още по-катастрофален (-68.6). :blink:

 

Чисто новият модел на БМВ, Х6 е реализирал "умопомрачителните" ..... 266 бройки. :lol:

 

Нисан също много зле, Лексъс и те с огромно понижение. Тая година може дори и 200 000 продажби да не достигнат, което ще е суперсензация. Имайки се на предвид, че съвсем наскоро, през 2007-а, бяха достигнали почти 330 000. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Чакай де. Само 1 месец е минал, всички за криза говорят, свиват разходите ти гледаш продажби на автомобили. Аз се учудвам че изобщо някой е купил автомобил в този момент освен ако няма зверски отстъпки а за чак такива не съм чул. Към края на годината като се чуе че кризата отминава и ще си развържат портфейлите хората...

Link to comment
Share on other sites

Чакай де. Само 1 месец е минал, всички за криза говорят, свиват разходите ти гледаш продажби на автомобили. Аз се учудвам че изобщо някой е купил автомобил в този момент освен ако няма зверски отстъпки а за чак такива не съм чул. Към края на годината като се чуе че кризата отминава и ще си развържат портфейлите хората...

 

 

Коли си се купуват и то всякакви :)

А и доволни отстъпки има :)

Link to comment
Share on other sites

Чакай де. Само 1 месец е минал, всички за криза говорят, свиват разходите ти гледаш продажби на автомобили. Аз се учудвам че изобщо някой е купил автомобил в този момент освен ако няма зверски отстъпки а за чак такива не съм чул. Към края на годината като се чуе че кризата отминава и ще си развържат портфейлите хората...

Е как няма да говоря за продажби на автомобили бе, Дедо?! Нали те са основното за една автомобилна компания, нейният смисъл за съществуване. :)

 

Между другото, моментът е много кофти за новата 7-ица. Вместо очакваните високи продажби, най-вероятно те ще са много под очакваното. А тя съвсем скоро ще пристигне из дилърствата в отделните щати. S-класата и LS-ът, основните й съперници, се появиха в много подходящ момент, когато търсенето беше огромно. Флагманът на Мерцедес реализира някъде малко над 30 000 продадени бройки в първата си година в Щатите (2006-а), а този на Лексъс около 35 000, година по-късно.

Беше ми интересно "седмакът" с какъв резултат ще излезе в първата си годинка, но при тази ужасяваща ситуация, просто е неравнопоставен. ;)

Link to comment
Share on other sites

само не разбирам защо вкарвате dsg,smg и секвенциални скоростни кутии в графата 'автоматични'? :)

А според теб какви са, след като могат да се управляват изцяло от компютъра? Под ръчна трансмисия се разбира тази с класическия дизайн, а не трансмисия, която позволява ръчно превключване (защото 90% от съвременните автоматици я имат тази възможност).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...