Jump to content
BulForum.com

Чип Тунинг


member

Recommended Posts

Иска ми се да си сложа чип тунинг на колата, че доскоро карах една която беше 136 hp, и сега когато се качих на мойта Renault Modus 1.2 16V и тези 75 кончета взеха да ми се струват малко :(

Ако някой се е занимавал - ще е полезно за мен да чуя коментари и евентуално за какви цени става въпрос :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Ами не съм се занимавал, но разгледай сайта на Prospeed. Там има много варианти, дори може да има и за твоята кола. Друг е въпроса дали на тази кола си заслужава инвестицията, както и на всяка кола с атмосферен двигател... Бях се запалил за моята преди време, но за 9 коня да нам 1000лв. :D Не са познали :laughing:

Link to comment
Share on other sites

По принцип знам че имат някакви блокировки на двигателите които отпадат на определни километри.

Мойта за сега е малко под 20 000 и ми се струва че върви малко за 75hp - дано да се отпуши още :)

защото като гледам цените и на мен не ми се дават 1000 пари за 7-8 кончета.

Link to comment
Share on other sites

На този малък двигател няма да има никакъв смисъл! Чип тунингът има приложение при по-големи двигатели, които поради различни съображения (най-често пазарен дял и данъчни облекчения) са "скопени" под някаква определена стойност (на конете, оборотите и пр). Напр. автомобил с двигател 136 коня, който за да се продава в определена страна и да му отговаря цената на класа е запушен на 100 коня. На такова нещо има смисъл да се сложи. Или на мотор с турбокомпресор -да му промениш характеристиките на турбото и съответно работните режими. На твоя 1.2 мотор му е изцедена душичката, за да извади 75 кончета. Едва ли има изобщо някакъв запас от мощност. Единствено да му отпушиш блокировката на максималните обороти.

Иначе чуптунингът не бива да се прави самостоятелно, а като част от целия тунинг на колата. В противен случай колата може да стане опасна за каране и не особено надеждна. По-мощните двигатели се комплектоват с по-здрави спирачки, по-здраво окачване, по-здрав съединител. И това не е случайно.

Link to comment
Share on other sites

Иска ми се да си сложа чип тунинг на колата, че доскоро карах една която беше 136 hp, и сега когато се качих на мойта Renault Modus 1.2 16V и тези 75 кончета взеха да ми се струват малко :(

Ако някой се е занимавал - ще е полезно за мен да чуя коментари и евентуално за какви цени става въпрос :)

 

Значи моя двигател е 1,2 16В, но беше 86 коня и съм сложил чип и сега е една идея под 100-те коня. + 13 нютон метра повече. Само, че не съм го купил от Проспийд и няма и да купя нищо от там. Сигурно печалбата им е 400%. Ебах ги. Един авер от Ибей си поръча за Сивика чип на СПУУН и му струва 20 долара + 50 за доставка ако не се лъжа. ЧИП-а му е стабилен. Моя съвет е потърси някой с кола като твоята но дакажем турбинирана или много барана и ако евентуално пича има излишен чип и да ти го продаде по-евтино. Моя случай е такъв. Колко съм го зел няма значение, но е на далавера ;).

 

На този малък двигател няма да има никакъв смисъл! Чип тунингът има приложение при по-големи двигатели, които поради различни съображения (най-често пазарен дял и данъчни облекчения) са "скопени" под някаква определена стойност (на конете, оборотите и пр). Напр. автомобил с двигател 136 коня, който за да се продава в определена страна и да му отговаря цената на класа е запушен на 100 коня. На такова нещо има смисъл да се сложи. Или на мотор с турбокомпресор -да му промениш характеристиките на турбото и съответно работните режими. На твоя 1.2 мотор му е изцедена душичката, за да извади 75 кончета. Едва ли има изобщо някакъв запас от мощност. Единствено да му отпушиш блокировката на максималните обороти.

Иначе чуптунингът не бива да се прави самостоятелно, а като част от целия тунинг на колата. В противен случай колата може да стане опасна за каране и не особено надеждна. По-мощните двигатели се комплектоват с по-здрави спирачки, по-здраво окачване, по-здрав съединител. И това не е случайно.

 

При мен разиката е: по-малко натискане педала на газта - държи същите обороти като без чип и повече натискане. Плавно ускорение от ниските обороти и "по-бърз отговор на колата" като натиснеш до край. Съшо така 1,ва и 2-ра ми станаха малко по-силни. В общи линии не е самолет, но аз го сложих главно заради разхода и той макар и с малко - падна. ;). ТОчно на Фиат става много бързо и лесно. Все есно сменяш РАМ на комп. За 15 минути е цялата интервенция

 

По принцип знам че имат някакви блокировки на двигателите които отпадат на определни километри.

Мойта за сега е малко под 20 000 и ми се струва че върви малко за 75hp - дано да се отпуши още :)

защото като гледам цените и на мен не ми се дават 1000 пари за 7-8 кончета.

 

Ами само чип на тоя двигател няма да ти помогне много, справка - виж ми поста. Иска се "охльовче"

Link to comment
Share on other sites

Според мен, не се занимавай с глупости а си смени колата, като искаш нещо по мощтно и да върви. Аз лично не виждам смисъл от тези така наречени "Чип тунинги" всичко е пълен ташак. Ако си решил да слагаш, колегата по-горе и описъл какво трябва да подсилиш, че даже има и още неща. Та ако си решил да се разделяш с такава сума, по добре смени колата и инвестирай в нещо друго за което ще си струва и ще има ефект. Също така, може да почетеш малко по форумите, до какво води поставянето на некачествени чипове, или какви са резултатите след време.

Link to comment
Share on other sites

"Чип тунинг" - самата представа за слагане на чипове от които се вадят още 100 коня ме кара да се хиля кат идиот. По добре пробвай с лепенки - Ремус, Спарко... и т.н. Всяка от тях вдига конете с по още пет и момента с още 15 Нм :) Спойлерче - лети джанти - още 10 коня :)

 

DON_CHEFO, тежкарино :) нали знаеш, че в Проспийд не ти лепят никакъв чип. Та на база на какво им смяташ печалбата? На база на стенда ли? Щото процеса е във финна настройка на двигателя с цел изкарване на макс. въртящ момент и често е придружен със смяна на инжектори бенз. помпа, вдигане на налягането и параметрите може да са близки но не са еднакви за всеки двигател от един и същ тип. А за печалба от 1000% можеш да разпряваш на тези мошенници дето ти продават копие от настройките на двигател от твоя тип. Да ама не твоя двигател. И с какво я измери тази идея малко под стоте коня? :) :) :) Добре, че има балъци да върви търговийката по ибей.

 

DON_CHEFO, не въвеждай колегите в заблуждение! Че ще те шамаря на 400 с Поло 1.1 без чип тунинг!

Link to comment
Share on other sites

"Чип тунинг" - самата представа за слагане на чипове от които се вадят още 100 коня ме кара да се хиля кат идиот. По добре пробвай с лепенки - Ремус, Спарко... и т.н. Всяка от тях вдига конете с по още пет и момента с още 15 Нм :) Спойлерче - лети джанти - още 10 коня :)

 

DON_CHEFO, тежкарино :) нали знаеш, че в Проспийд не ти лепят никакъв чип. Та на база на какво им смяташ печалбата? На база на стенда ли? Щото процеса е във финна настройка на двигателя с цел изкарване на макс. въртящ момент и често е придружен със смяна на инжектори бенз. помпа, вдигане на налягането и параметрите може да са близки но не са еднакви за всеки двигател от един и същ тип. А за печалба от 1000% можеш да разпряваш на тези мошенници дето ти продават копие от настройките на двигател от твоя тип. Да ама не твоя двигател. И с какво я измери тази идея малко под стоте коня? :) :) :) Добре, че има балъци да върви търговийката по ибей.

 

DON_CHEFO, не въвеждай колегите в заблуждение! Че ще те шамаря на 400 с Поло 1.1 без чип тунинг!

 

Смятай 86 + 8 колко прави. Така я измерих. За тия 400 метра(да махам ли и една свещ). Казвам как е реално. Повече няма да изкара от тоя двигател ако не му сложи ТУРБО.

 

Гросматъре за какво да плащам данък на кола над 150 коня като мога да си плащам 20 лева и пак да ми върви ..............както и да е за мен темата приключи. Всеки си има глава на раменете и да прави квото мисли за добре.

 

Според мен, не се занимавай с глупости а си смени колата, като искаш нещо по мощтно и да върви. Аз лично не виждам смисъл от тези така наречени "Чип тунинги" всичко е пълен ташак. Ако си решил да слагаш, колегата по-горе и описъл какво трябва да подсилиш, че даже има и още неща. Та ако си решил да се разделяш с такава сума, по добре смени колата и инвестирай в нещо друго за което ще си струва и ще има ефект. Също така, може да почетеш малко по форумите, до какво води поставянето на некачествени чипове, или какви са резултатите след време.

 

Дали ако можех нямаше да карам новото Браво, Алфа 159 или някой Абарт. "Като няма риба и рака е риба"

Link to comment
Share on other sites

Смятай 86 + 8 колко прави. Така я измерих. За тия 400 метра(да махам ли и една свещ). Казвам как е реално. Повече няма да изкара от тоя двигател ако не му сложи ТУРБО.

 

Гросматъре за какво да плащам данък на кола над 150 коня като мога да си плащам 20 лева и пак да ми върви ..............както и да е за мен темата приключи. Всеки си има глава на раменете и да прави квото мисли за добре.

Дали ако можех нямаше да карам новото Браво, Алфа 159 или някой Абарт. "Като няма риба и рака е риба"

 

Да ама нали се сещаш, че за да върви, инвестицията е доста над 20лв. за да спестиш някакви си 150-200лв. на година. Да не говорим, че и с този чип, каквото и да правиш няма да е направиш над 150к.с.

Да не говорим, че и колата се съсипва и вместо да минаваш по тънката лайсна, само ще ти бърка в джоба.

И стигнем ли до там че да мислим за някакъв данък ...... ясна е работата ;)

Link to comment
Share on other sites

Да ама нали се сещаш, че за да върви, инвестицията е доста над 20лв. за да спестиш някакви си 150-200лв. на година. Да не говорим, че и с този чип, каквото и да правиш няма да е направиш над 150к.с.

Да не говорим, че и колата се съсипва и вместо да минаваш по тънката лайсна, само ще ти бърка в джоба.

И стигнем ли до там че да мислим за някакъв данък ...... ясна е работата ;)

 

Май говорим за различни неща. Някой или аз да съм казал, че с чип може да се постигне тва. На атмосферка 10% от мощността може да се дигне с чипче, повече НЕ. Или не е желателно.

Паживьом па увидим ли беше руския лаф ;). Дано след време да можем пак да си поговорим ;)

 

 

Ти лично имаш финансовата възможност да караш Амг вариант на да кажем ТВОЯ Мергел. Тва е тръпка.....не мога да ти го обясня. Иска се много, ама много пари за да мога да карам кола - която МИ ПРАВИ НА МЕН КЕФА. Такава дето само с поглед ме привлича.....не мога да го обясня. И още нещо голям съм толкова колкото ми е дълга чегргата. Нали се сещаш ;)

Link to comment
Share on other sites

Май говорим за различни неща. Някой или аз да съм казал, че с чип може да се постигне тва. На атмосферка 10% от мощността може да се дигне с чипче, повече НЕ. Или не е желателно.

Паживьом па увидим ли беше руския лаф ;). Дано след време да можем пак да си поговорим ;)

 

Много ясно че не можеш, но ми даваш пример за каляска 150к.с. ;)

Link to comment
Share on other sites

Чефо, тези коне не идват от чипа ами идват от бензина ;) На мен бензина ми само за връц-пръц из града е към 400-500 лв. месечно (15/100), а извънградско ми пада на 9.5-10/100. При това с малко по голямо двигателче. А онова карбураторното Поло дето се дави с бензин и лапа въздух и то върви към 14-15/100 градско. Ама нали не мислиш, че върви и на една трета на моята ;) Та с трици маймуни се не ловят. Не можеш да вземеш 1.2 двигателче изцедено до последното магаренце и да искаш да го цедиш още и още. Няма начин. Това става само на по-старите двигатели дето не са блъскани с пластмаси и тънкостенни като кен. Та ставаше дума за онези 180 лв. данък - губят се в другите разходи. Кеф цена няма :)

Link to comment
Share on other sites

Чефо, тези коне не идват от чипа ами идват от бензина ;) На мен бензина ми само за връц-пръц из града е към 400-500 лв. месечно (15/100), а извънградско ми пада на 9.5-10/100. При това с малко по голямо двигателче. А онова карбураторното Поло дето се дави с бензин и лапа въздух и то върви към 14-15/100 градско. Ама нали не мислиш, че върви и на една трета на моята ;) Та с трици маймуни се не ловят. Не можеш да вземеш 1.2 двигателче изцедено до последното магаренце и да искаш да го цедиш още и още. Няма начин. Това става само на по-старите двигатели дето не са блъскани с пластмаси и тънкостенни като кен. Та ставаше дума за онези 180 лв. данък - губят се в другите разходи. Кеф цена няма :)

 

 

Offtopic: Какво караш, че ти гори 15 на 100?

 

 

Моята кола е дефорсирана версия на по-мощен модел, но лично не бих си купил само чип за да стане с конете на по-мощния модел. Бих взел оригиналното турбо и електрониката на по-мощния модел. (само това са разликите + скоростната кутия)

Link to comment
Share on other sites

Меган купе 150кс F7R моторче, но е на прага на атмосферните си възможности. Ще има турбиниране но трябват към 4К лева за упражнението. Вероятно пролета. Иначе двигателя + скоростната кутия спокойно си поема надуване до към 300Н/м (195 е в момента) След което задължително се минава на Техно Тест.

 

Пичове не купувайте Чипове! От Чип файда няма. Тях ги купуват само балъците!

Link to comment
Share on other sites

Меган купе 150кс F7R моторче, но е на прага на атмосферните си възможности. Ще има турбиниране но трябват към 4К лева за упражнението. Вероятно пролета. Иначе двигателя + скоростната кутия спокойно си поема надуване до към 300Н/м (195 е в момента) След което задължително се минава на Техно Тест.

 

Пичове не купувайте Чипове! От Чип файда няма. Тях ги купуват само балъците!

 

Може ли един въпрос. Би ли казал за тия 4 бона какво точно освен турбо и "хладилник" ще сложиш. Щото и моята може да се турбинира но за много по-малко пари, а ЛИЧНО С ОЧИТЕ СЪМ СИ виждал какво прави моя двигател със слагано турбо за 2 пъти по малко кинти.

Link to comment
Share on other sites

Може ли един въпрос. Би ли казал за тия 4 бона какво точно освен турбо и "хладилник" ще сложиш. Щото и моята може да се турбинира но за много по-малко пари, а ЛИЧНО С ОЧИТЕ СЪМ СИ виждал какво прави моя двигател със слагано турбо за 2 пъти по малко кинти.

 

 

Много нещица се сменят. Само двата вала са колкото турбото за твоя "двигател". А накрая се прекарва един ден в настройки на диното. Не говорим за слагане на сдухано охльовче трета употреба ;) А вентилираните дискове, АБС-а и усиленото спортно окачване си ги имам вече. Аз искам двигателя ми това, което ще го прави с турбото, да го прави дълго време. Чефи, едно е да си мечтаеш, друго е реалноста.

Link to comment
Share on other sites

Много нещица се сменят. Само двата вала са колкото турбото за твоя "двигател". А накрая се прекарва един ден в настройки на диното. Не говорим за слагане на сдухано охльовче трета употреба ;) А вентилираните дискове, АБС-а и усиленото спортно окачване си ги имам вече. Аз искам двигателя ми това, което ще го прави с турбото, да го прави дълго време. Чефи, едно е да си мечтаеш, друго е реалноста.

 

Шефе знам кво трябва да се смени. Дори съм си намерил всичко описано къде, какво, как и колко струва. Въпроса е че дивия италианец е пръснал 20000 ЕВРО, за оптичен + силов тунинг, но е сменял двигател, скорости изобщо само купето му е на Пунто. А аз не искам така. Искам да си остана в малкия клас - 1200 кубика. А пък теб да не те тресе няква мания не знам.....

Link to comment
Share on other sites

И аз съм на мнението, че на тия малки миксери колкото и чипве и охлюви да им се слагат пак няма да го има густото да се качиш в голяма кола с голям мотор :)

Link to comment
Share on other sites

И аз съм на мнението, че на тия малки миксери колкото и чипве и охлюви да им се слагат пак няма да го има густото да се качиш в голяма кола с голям мотор :)

 

И аз съм на тва мнение, ама по изпълнимо е тоя вариант от колкото "голямата кола" за сега ;)

 

Малко обаче грешиш относно "миксерите"

Link to comment
Share on other sites

За това, че са нестабилни, тесни и че возят гадно ли :) Аз това имам в предвид. Айде, нестабилното се оправя до някъде, ама теснотията и гадната возия са си вградени.

Link to comment
Share on other sites

За това, че са нестабилни, тесни и че возят гадно ли :) Аз това имам в предвид. Айде, нестабилното се оправя до някъде, ама теснотията и гадната возия са си вградени.

 

Няма на света малка кола, която да е широка и да вози като ЕС класа. ;).

Link to comment
Share on other sites

Няма на света малка кола, която да е широка и да вози като ЕС класа. ;).

 

Специално за возенето ЕС класа неможе да стъпи на малкия пръст на Ситроен с хидроактивното окачване.Просто не усещаш и по-големи неравности докато в Мерцедеса да ;) Мерцедеса е тежък и голям затва вози хубаво.

Link to comment
Share on other sites

Пичове не купувайте Чипове! От Чип файда няма. Тях ги купуват само балъците!

 

АБСОЛЮТНО icon_thumbs-up.gif Тунинга си е цяла наука,то ако ставаше така с бодването на "чипчета" тук и там . Един френд оня ден ми разправяше лафове как си дигнал мощноста на реното с 30 коня с чип :lol: :lol: Става дума за dci мАтор...Е,известно време го покара "чипиран" след което почна ЕКУ-то да дава грешки-пуши,трака не върви...Сега се чуди къде да си закара колата ма майстор.Тунинг за мен,или се прави на кола която си струва и може да го понесе,или по-добре да не се прави-вероятноста да си прецакате колата е много голяма ;)

 

Как се трави тунинг реално и на кола която си струва можете да видите ЕЙ ТУК B)

Link to comment
Share on other sites

Е ама това е за 3 литра, не за 1.2 :)

Как наказах две рацерчета с две бмв-та на завоя на бензиностанцията на Петрол в края на "Найчо Цанов" - нямам думи :) Окачване трябва да има колата освен "чиптунинг" :) И нови гуми да взима обратните наклони с 140 :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...