Jump to content
BulForum.com

Чип Тунинг


member

Recommended Posts

Чефи, ако ти си си го купил това, си голям балък! (и нека не се смята за обида във форума) Прочети компетентните мнения от темата и ще схванеш защо ;)

 

Тва е стария чип дето идва с колата. Кои са компетентните мнения? Знаеш ли от къде е взиман чипа - НЕ. Тогава.............

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Ами аз знам, че съм в час с електрониките откак се помня. Не ми е проблем да програмирам всякакви епроми, еепроми, микроконтролери и т.н. В час съм и с устройството на Феникс 5 и методите му за управление на ДВГ. Един дявол знае, след като знам толкова много защо не съм си направил сам "чиптунинга" при положение, че могат да ми пратят хексфайла на моя тип мотор по мейла :)

Затова Чефи не се пеняви и недей да пълниш главите на хората с бръмбари. Чип тунинг със смяна на чип - ХАХАХАХАХА айде стига простотии. Излагаш се вече! Колко компетентни колеги искаш да ти го кажат още?

Link to comment
Share on other sites

........

...ако по този начин се получава някакъв ефект, то тази кутийка струва точно толкова, колкото реши изобретателят й, независимо какво има в нея!

 

Колега Марвин,асолютно съгласен съм с почти всичко което си написал,особно с последното изречение...Хубаво е човек отвреме на време да срещне някой,способен да напише смислено и компетентно мнение по форумите.Като цяло,проблема е друг-въпросното резисторче в кутията дори да върши някаква работа,едва ли някой може да каже как ще се отрази на колата за в бъдеще...А и си мисля,че за 350 евро можеха да се постараят малко повече :tongue

 

.п.п.Линка го копнах от форума на БМВ,обаче май е изгорял някой от клуба на VW...

Link to comment
Share on other sites

Първо да напиша нещо за малките двигатели.Незнам защо си мислите че като е 1.2 или 1.4 това било миксер.Именно двигателя на моето Ренде е 1.4 60 коня на Рено 5 ГТ Турбо е 1.4 150 коня а с "карбуратор тунинг" и други подобни може да се качи до 300.Ако не го вярвате има го в ютуб ще сложа линк от дино тест.Иначе двигателите по основната част са еднакви блок,бутала,колянов вал,ход на буталото,глава.Тук вече смукатели, изпускатели,разпределителен вал, карбуратор и тем подобни са други.Така че и "миксер" може да се направи мощен но иска мново пара и подобрения и най-вече знание аджеба какво се прави.

 

Иначе чип тунинг-а без още сумати подобрения и турбо не е хава.Просто се получава и друго горене и т.н простотии и ще се скапе самата кола отколкото да има ефект.

Link to comment
Share on other sites

Първо да напиша нещо за малките двигатели.Незнам защо си мислите че като е 1.2 или 1.4 това било миксер.Именно двигателя на моето Ренде е 1.4 60 коня на Пено 5 ГТ Турбо е 1.4 150 коня а с "карбуратор тунинг" и други подобни може да се качи до 300.Ако не го вярвате има го в ютуб ще сложа линк от дино тест.Иначе двигателите по основната част са еднакви блок,бутала,колянов вал,ход на буталото,глава.Тук вече смукатели, изпускатели,разпределителен вал, карбуратор и тем подобни са други.Така че и "миксер" може да се направи мощен но иска мново пара и подобрения и най-вече знание аджеба какво се прави.

 

Иначе чип тунинг-а без още сумати подобрения и турбо не е хава.Просто се получава и дриго горене и т.н простотии и ще се скапе самата кола отколкото да има ефект.

 

ТО и Пунто ГТ има по над 300 коня. Въпроса е колко си лу и кви пари имаш.

Link to comment
Share on other sites

jozo, ако си прочетеш мнението още веднъж внимателно и ще усетиш какво си казал и какви двигатели даваш за пример! Твоят двигател 1.4 може да е същият с този на Рено 5 ГТ Турбо, обаче...... А, турбо ли пише там!?! Сещаш ли се откъде идва тази допълнителна мощ, нали? Пък по-нататък говориш за "карбуратор тунинг" -ами къде са му компютрите, къде му е чиптунинга? Тук вече говорим за "истински" тунинг. С чипче няма да стане работата и гледам, че си го разбрал. Само не съм съгласен, че чиптунингът скапва колата. Ама хич не съм! Естествено, ако е кадърно програмиран и няма изхвърлания от рода на удвояване на мощността. Всичко е в рамките 10-20%, при мотори с турбокомпресор може и малко повече.

Link to comment
Share on other sites

Въпрос на ЛС от колега, ще отговоря направо в темата:

 

 

Стана ми интересно. Все съм си мислел, че чип тунинга си е просто смяна на някакъв чип :) В какво се състои тогава, препрограмиране на ECUто ?

 

Всъщност нищо не се сменя освен параметрите на настройка. Съвсем общо казано, функцията от оборотите, показанието на ламбда сондата, детонационния датчик, флоу сензора на въздуха >> впръскване на гориво + ъгъл на запалване, като главно от оборотите се пренастройват кривите с цел постигане на максимален въртящ момент измерен с динамометър. За постигане на желаните резултати задължително трябва да се качи колата на стенда и да се настрои. Освен това при слагане на спортен филтър, повишаване на налягането пред инжекторите, както и слагане на инжектори с по голям дебит също иска пипване, но последното се прави главно когато вкарваш много повече въздух т.е. слагаш и турбо. Всички настройки се променят през OBD интерфейса

 

За моторчета 1.2 - 80 к.с. няма повече какво да им се доистиска. Няма откъде освен да се намали драстично ресурса на двигателя като моточасове.

 

Защо "смяна на чип"?

 

Общото понятие "чиптунинг" е, че се продава примерно копие на настройките на така тунингован мотор, което само по себе си вдига малко, но далеч не си заслужава парите, които искат. Още повече, че е и опасно за двигателя, т.к. вдигат ограничителя на оборотите, но карат с кофти масла.* Отделно конете и въртящия момент си ги казват наизуст.

Фрапиращи случаи на "чиптунинг" съм виждал резисторчета, кондензаторчета, заляни в смола и "вързани" някъде за парлама, както и допълнителни модули сложени в куплунга на OБД-то :) Докато има балъци да дават пари, ще има и тарикати. Ако темата се развие още, ще скочат поне десетина балъка, които да ми кажат, че нищо не разбирам и че те са си сложили чиптунинг и сега колите им едва миришат бензина и едва стъпват на асфалта :)

 

 

едит: * Не искам да влизам в противоречие с Marvin, само разяснявам откъде идва мита, че се скапва двигателя - горе в болд - кофти масло ;)

Link to comment
Share on other sites

Съгласен със всичко, написано по-горе от AlBundy. Двигателят се скапва от кофти масла, кофти гориво и кофти "спортни" филтри, които не спират не само прахоляка, ами и пясъка. И от пресилени настройки, разбира се -различно се тунингова двигател за "нормално" каране и такъв за състезание, който да изкара не повече от 300-500 км. И да, маха се ограничителя на скоростта (ако има такъв) и на оборотите, ама когато човек кара с 8000 оборота, смятам, че е наясно какво рискува. Като кара в насрещното -също! Всъщност, тогава ти сам си прецакваш колата, а не е виновен тунингът.

Това, което е описал обаче, се прави трудно, бавно, изсква се квалифициран персонал и струва скъпо! Масовото тунинговане "ширпотреба" се прави именно чрез смяна на чипа, който съхранява настройките за работа на двигателя с чип с предварително записани такива от еталонен автомобил с двигател като твоя. Затова и тези настройки са до голяма степен универсални и такива, че да работят в повечето случаи, като с тях се постига "минимално" увеличение на мощността. Изобщо не е като "ръчното" персонално тунинговане. Ама за толкоз пари (не че са малко) -толкова. Всъщност, малко по-сложно е да се свали въпросният чип, да се препрограмира с въпросните настройки и да се сложи пак. Не съм сигурен дали може да се направи без сваляне. Но пак става въпрос за готови настройки, а не за персонализирани.

Link to comment
Share on other sites

jozo, ако си прочетеш мнението още веднъж внимателно и ще усетиш какво си казал и какви двигатели даваш за пример! Твоят двигател 1.4 може да е същият с този на Рено 5 ГТ Турбо, обаче...... А, турбо ли пише там!?! Сещаш ли се откъде идва тази допълнителна мощ, нали? Пък по-нататък говориш за "карбуратор тунинг" -ами къде са му компютрите, къде му е чиптунинга? Тук вече говорим за "истински" тунинг. С чипче няма да стане работата и гледам, че си го разбрал. Само не съм съгласен, че чиптунингът скапва колата. Ама хич не съм! Естествено, ако е кадърно програмиран и няма изхвърлания от рода на удвояване на мощността. Всичко е в рамките 10-20%, при мотори с турбокомпресор може и малко повече.

 

На 86 коня 8 отгоре май са 10 %. Тва е за атмосферен двигател, за турбо може и малко повече. Но нека видим Албънди, който е бая вещ какво ще каже. Защо всеки се хваща за УДВОЯВАНЕ НА МОЩНОСТТА НА ДВИАГаТЕЛ САМО С ЧИП. Няма такова нещо и никой не го е казал.

Link to comment
Share on other sites

b]Защо всеки се хваща за УДВОЯВАНЕ НА МОЩНОСТТА НА ДВИАГаТЕЛ САМО С ЧИП. Няма такова нещо и никой не го е казал. [/b]

Щото на всеки надъхан рацер това му е в главата и според него чипът прави точно това. Процентите, дето ги пишем са за балъците, а той ги постига само с фирмените лепенки и накрайника "Ремус"! Повече мощ трябва!

Link to comment
Share on other sites

За турбото ти се вдига прага на уестгейта, т.е. се вдига налягането >> повече въздух, пуска се повече бензин и си готов. Но! Трябва да караш вече само с бензин 100 октана, хубави масла и добро охлаждане. И да се молиш :) много да се молиш дори и да не си вярващ :)

 

Чефи кажи пак за твойте 8 коня къде ги измери?

Link to comment
Share on other sites

За турбото ти се вдига прага на уестгейта, т.е. се вдига налягането >> повече въздух, пуска се повече бензин и си готов. Но! Трябва да караш вече само с бензин 100 октана, хубави масла и добро охлаждане. И да се молиш :) много да се молиш дори и да не си вярващ :)

 

Чефи кажи пак за твойте 8 коня къде ги измери?

 

И защо трябва да ти се обяснявам. Първо някога слагал ли си турбо ТИ? Настройвал ли си кола, гледал ли си как става. Второ ЧИПА ми е купуван от Проспийд. Предишния собственик(той го е купувал не аз) кара Пунто 1,2 Спортинг.........о чудо и аз имам такава кола. Дали няма да покаже едни и същи данни. На него обаче му стана излишен. Намислил съм да си направя колата като неговота, но с по-малко налягане на турбината и по-малко коне с цел по-малко износване. Един ден ще стане. Може да не е тази календарна година, но.............. Лично не съм ходил до София, за да се "кача" на ДИНОТО.

 

+ тва виждал ли си как издържа "миксер" на 2 бара налягане. НЕ ПОСТОЯННО държа да подчертая.

 

На ЛС мога да ти покажа един проект на 1,2 мотор на Пунто, който ще издържи бая време на каране, но само ако желаеш. Има полезно инфо, но е само за "италианки"

Link to comment
Share on other sites

И затова - BMW POWER (не визирам разни модели от на баба времето :) )

 

това някак си не го схванах?

какво общо има марката бмв със стабилността в завоя?

Link to comment
Share on other sites

jozo, ако си прочетеш мнението още веднъж внимателно и ще усетиш какво си казал и какви двигатели даваш за пример! Твоят двигател 1.4 може да е същият с този на Рено 5 ГТ Турбо, обаче...... А, турбо ли пише там!?! Сещаш ли се откъде идва тази допълнителна мощ, нали? Пък по-нататък говориш за "карбуратор тунинг" -ами къде са му компютрите, къде му е чиптунинга? Тук вече говорим за "истински" тунинг. С чипче няма да стане работата и гледам, че си го разбрал. Само не съм съгласен, че чиптунингът скапва колата. Ама хич не съм! Естествено, ако е кадърно програмиран и няма изхвърлания от рода на удвояване на мощността. Всичко е в рамките 10-20%, при мотори с турбокомпресор може и малко повече.

 

Имах предвид че и на моята мога да сложа тея неща без да сменям двигателя.Турбо особенно от същия мотор да монтирам на моята едва ли ще е проблем.Mи много ясно че няма никав чип на карбуратор къв чип да се слага?За това написах карбуратор тунинг просто защото колата е карбурАйтор ;) Ами до 10-20% става но в БГ има такива "специалисти" така че ме съмнява някой да успее да настрои една кола добре.Наше специалисти са пробват как е ако не базикат докато на око не им хареса как върви автомобила.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

по ebay се продават много модули на цена до 20лв които представлява резистор вързан за температурния датчик. По тези начин ECUто получава информация, че двигателя е студен и пуска повече бензин - "дърпа смукача" и качва до 20КС :D.

Хора инжинери, дали хиляди за обучението си и на които им се плаща хиляди за работата им, са направили толкова нескопосан двигател!? :blink: и ни ясега ще го подобряваме :) . Като искаш мощна кола си купуваш мощна кола.

 

П.С Що като умра не взема да си направя аутопсията сам :lol:

Link to comment
Share on other sites

по ebay се продават много модули на цена до 20лв които представлява резистор вързан за температурния датчик. По тези начин ECUто получава информация, че двигателя е студен и пуска повече бензин - "дърпа смукача" и качва до 20КС :D.

Хора инжинери, дали хиляди за обучението си и на които им се плаща хиляди за работата им, са направили толкова нескопосан двигател!? :blink: и ни ясега ще го подобряваме :) . Като искаш мощна кола си купуваш мощна кола.

 

П.С Що като умра не взема да си направя аутопсията сам :lol:

 

Ти си поредния с поне 6-так и нагоре и поне 300 коня. Щото ако 150-200 ги имаш за мощност за спортна кола..............

Link to comment
Share on other sites

по ebay се продават много модули на цена до 20лв които представлява резистор вързан за температурния датчик. По тези начин ECUто получава информация, че двигателя е студен и пуска повече бензин - "дърпа смукача" и качва до 20КС :D.

Хора инжинери, дали хиляди за обучението си и на които им се плаща хиляди за работата им, са направили толкова нескопосан двигател!? :blink: и ни ясега ще го подобряваме :) . Като искаш мощна кола си купуваш мощна кола.

 

П.С Що като умра не взема да си направя аутопсията сам :lol:

 

Горе долу е така. На моята любима кола мотора и атмосферно го качват до 280, естествено със смяна на валовете, ама аз нямам нищо против изглаждането на кривата на въртящия момент дето старателно са я направили италианските тунинг инжИнери. Че има разлика от настройки до настройки ;)

Link to comment
Share on other sites

Горе долу е така. На моята любима кола мотора и атмосферно го качват до 280, естествено със смяна на валовете, ама аз нямам нищо против изглаждането на кривата на въртящия момент дето старателно са я направили италианските тунинг инжИнери. Че има разлика от настройки до настройки ;)

 

Какъв ти е двигателя. И с колко "коня" може да се "натовари" без принудително пълнене

 

Красота и грация.........и един чувал пари:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...