Jump to content
BulForum.com

Електронни разплащания и трансфер на пари


plameni

Recommended Posts

Не разбирам какво смяташ, че ще загубиш. Просто изтрий дата-та и ще се оправи. :) Няма даже да разбереш, че си я изтрил, тъй като информацията се сваля от техния сървър директно.

Ако не изтриеш датата има вероятност дори при ъпдейт да не се оправи.

 

Това с ходенето до банката не го разбрах. Защо ще ходиш до банката, за да ти оправят приложението?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 607
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Има начин да се ползва Revolut + google pay за NFC плащания в България. Трябва да се направят 2 неща

1) сваляш си google pay

2) в револют си сменяш адреса с UK-ски лондоски примерно

 

Bиртуалната карта ще си смени BIN номера и ще може да ползваш NFC

Edited by sasshko
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sasshko said:

Има начин да се ползва Revolut + google pay за NFC плащания в България. Трябва да се направят 2 неща

1) сваляш си google pay

2) в револют си сменяш адреса с UK-ски лондоски примерно

 

Bиртуалната карта ще си смени BIN номера и ще може да ползваш NFC

 

Трябва и адреса да смениш за гугъл акаута,в бг google pay не излиза в маркета...

Link to comment
Share on other sites

w00x, ами нормалните приложения пазят узер дейтата в Data-та :) . И ако я изтриеш, губиш доста неща, сесии, настроени акаунти и т.н. Затова, но в случая с my fibank е вероятно наистина регистрацията като активирано приложение да не е в Data-та. Ще видя, може да опитам да го направя с готовността евентуално да се ходи до офис. Но щом с 3.1.8 казвате, че при вас работи и си влизате в акаунта, вероятно нещо се е бъгнало и може да пробвам утре :) .

Колкото до врътките с UK адреси, промяна в гугъл акаунта, далеч не ми се ще да правя такива неща само заради NFC. По-скоро ще преинсталирам апп-а. Пък гоогле пей когато дойде официално, тогава. И то бих го ползвал само ако апп-а на фибанк се насе*е тотално и няма оправия на моя тел.

Link to comment
Share on other sites

Изчистих Data-та, без промяна, крашва си (директно изчезва) веднага при опит за Вход. Ако въведа грешни user/pass, дава грешка в узер/пасс и не крашва, възможно е нещо от акаунта, кой знае, по телефона нищо не могат да кажат, през компютър си влизам нормално в банкирането!

В краен случай преинсталиране и ходене до клон, но според мен просто да забравя за мобилното банкиране за неопределено време! Гледната ми точка беше, че в такива случаи няма какво да направи човек и че на смартфон приложение е трудно да се разчита, докато при браузър ми се струва че повече държат да работи уеб версията на повечето неща, докато при андроид не е лесно при толкова разновидности да се поддържа даден апп! Имам лоши преживелици с няколко апп-а, които на Xiaomi по различни причини не са работели добре през годините, някои ги оправиха, и смея да кажа, че вината почти изцяло е в разработчиците на апп-овете, защото някои работят идеално, други се дънят примерно в нотификациите или части от тях.

Link to comment
Share on other sites

Знам какво се пази там при другите приложения, но моят въпрос беше конкретно какво смяташ, че се пази на Фибанк, че и до клон да трябва да ходиш.

 

Служителката на касата ще ти оправи приложението ли? :) Нищо не могат да направят в тоя клон.

 

Явно не става при теб. Може ъпдейт на някоя друга програма да създава конфликт. Пробвай сейф моуд.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, tedy said:

Колкото до врътките с UK адреси, промяна в гугъл акаунта, далеч не ми се ще да правя такива неща само заради NFC. По-скоро ще преинсталирам апп-а. Пък гоогле пей когато дойде официално, тогава. И то бих го ползвал само ако апп-а на фибанк се насе*е тотално и няма оправия на моя тел.

Google акаунта не се пипа. Сваляш си mirror версия на google pay инсталираш за 5мин и си пееш. Промяната е само в револют. Цялата операция отнема не повече от 10мин

Link to comment
Share on other sites

Като се инсталира или преинсталира приложението на телефона, се генерира всеки път уникално ID, което трябва да се активира/регистрира на място в офис и се чака до 1 ден. Процедурата като цяло е усложнена. Не знам къде точно се пази това ID, но при ново инсталиране/преинсталиране се ходи в офис. Служителката няма да ми оправи приложението естествено, и знам че особено тя нищо особено не може да направи за разлика от разработчиците, но поне задачата й е да регистрира новото приложение като се инсталира.

За револют и google pay, докато не стане официално без врътки с адреси и някакви mirror версии (което изисква да разреша в опциите да се инсталират външни apk-та, което не искам да правя), няма да се занимавам, особено с такива приложения.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

Това е някаква различна процедура от тази, през която аз минавам.

Аз си верифицирам устройствата (ID-тата), като използвам токена за електронното банкиране. Не съм ходил до сега до клона на банка, за да правя нещо свързано с електронният портал. :) А съм сменил няколко телефона.

Link to comment
Share on other sites

Еми не знам, освен от началото на годината (когато ходих за последно) да са променили нещо. Ти хардуерен токен ли ползваш (отделно устройство с екранче, което на екранчето генерира кодовете)? Аз ползвам софтуерния, няма начин да нося още нещо във връзката ключове.

Link to comment
Share on other sites

Аз говоря за последните 3 години. Последно смених телефона и активирах приложението Март месец.

Хардуерен токен използвам. Може това да е причината.

Защо ти е постоянно хардуерния токен? Той се използва само при подобни верификации и междубанкови трансфери. Седи си вкъщи.

Link to comment
Share on other sites

За мен си губи смисъла тоя токен ако като трябва някъде като съм навън да направя банков трансфер или друга операция, изискваща токена, той да си седи вкъщи. Възможно е да има значение в случая, но следобеда ще го преинсталирам приложението и ще пробвам какво ще се случи, защото ще минавам покрай клон и ако се наложи да вляза да го регистрирам.

Преди време при един неуспешен опит да дигитализирам карта за NFC, след това изобщо не можех да дигитализирам карта, и след няколко разговора със съпорта, се оказа проблем при тях с моя акаунт, и трябваше те ръчно нещо да се намесят там в системата за да може да се случи операцията. И сега не изключвам подобен проблем, който да не е в моя телефон.

 

Edit: Малко развитие. От ПИБ ми се обадиха след като им писах и имейл сутринта. Проблемът е в тях, признаха, още търсят какво точно е станало, и това доколкото разбрах има връзка с това че ползвам NFC за безконтактни плащания с телефона, и дигитализираните карти. Явно тази функция не се ползва от много хора, и ако не ползвах дигитализирани карти за NFC, вероятно и при мен ъпдейта щеше да стане нормално. Докато говорех, преинсталирах апп-а, но нямаше промяна. Още преди да го преинсталирам, наобед пробвах пак, тогава вече не крашваше, а почна да вади съобщение за грешка и да се свържа с контактния им център, и вече поне апп-а не крашваше.

Edited by tedy
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, sasshko said:

Google акаунта не се пипа. Сваляш си mirror версия на google pay инсталираш за 5мин и си пееш. Промяната е само в револют. Цялата операция отнема не повече от 10мин

 

Пробвах обаче не става,изписва че картата не е одобрена за безконтактни разплащания.Иначе се добавя успешно  в  гугъл пей.Виртуална на револют с uk bin.Смяна на адреса не пробвах за да не ми заключат акаунта...

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, tedy said:

Edit: Малко развитие. От ПИБ ми се обадиха след като им писах и имейл сутринта. Проблемът е в тях, признаха, още търсят какво точно е станало, и това доколкото разбрах има връзка с това че ползвам NFC за безконтактни плащания с телефона, и дигитализираните карти. Явно тази функция не се ползва от много хора, и ако не ползвах дигитализирани карти за NFC, вероятно и при мен ъпдейта щеше да стане нормално. Докато говорех, преинсталирах апп-а, но нямаше промяна. Още преди да го преинсталирам, наобед пробвах пак, тогава вече не крашваше, а почна да вади съобщение за грешка и да се свържа с контактния им център, и вече поне апп-а не крашваше.

 

Да. Аз не ползвам безконтактното плащане.

 

2 hours ago, HEMO said:

 

Пробвах обаче не става,изписва че картата не е одобрена за безконтактни разплащания.Иначе се добавя успешно  в  гугъл пей.Виртуална на револют с uk bin.Смяна на адреса не пробвах за да не ми заключат акаунта...

 

Аз използвах да добавя към Google Pay - 2 дебитни (MasterCard, Visa) на ПИБ, 1 кредитна на ПИБ и 1 дебитна на Револют. За всичките ми изписа, че не мога да ги ползвам за безконтактно плащане.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, w00x said:

 

Аз използвах да добавя към Google Pay - 2 дебитни (MasterCard, Visa) на ПИБ, 1 кредитна на ПИБ и 1 дебитна на Револют. За всичките ми изписа, че не мога да ги ползвам за безконтактно плащане.

 

Нормално,твоите карти са с бг bin а google pay официално не работи у нас.Аз съм пробвал с виза и мастъркард на Укб и Дск,същата работа.Шанс да сработи има ако се смени адреса на гугъл акаунта с английски,и се добави да речем револют карта с английски бин.Не ми се рискува обаче с такива гимнастики,има доста хора с блокирани акаунти в Револют заради това.Ще изчакам да го пуснат официално.Иначе епъл са по-напред,карти на Укб работят безгрижно с епъл пей,както и револют.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, HEMO said:

 

Пробвах обаче не става,изписва че картата не е одобрена за безконтактни разплащания.Иначе се добавя успешно  в  гугъл пей.Виртуална на револют с uk bin.Смяна на адреса не пробвах за да не ми заключат акаунта...

Няма как без смяна на адреса. При мен работи от 2 седмици безпроблемно...

Как така имаш UK BIN без да си сменил адреса в револют?

Edited by sasshko
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, sasshko said:

Няма как без смяна на адреса. При мен работи от 2 седмици безпроблемно...

Как така имаш UK BIN без да си сменил адреса в револют?

Като смени адреса в Револют,след това върна ли го на бг?Иначе самите револют явно раздават номера каквито има....физическата ми карта е с bin Франция.

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

ПИБ бързо фикснаха проблема. От снощи имаше ъпдейт и сега ъпдейтнах, и даже преди да пробвам ми се обадиха да ме уведомят, пробвах и всичко е точно отново :) .

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, HEMO said:

Като смени адреса в Револют,след това върна ли го на бг?Иначе самите револют явно раздават номера каквито има....физическата ми карта е с bin Франция.

Ако върнеш адреса в револют и веднага ще ти се смени BIN номера и пак няма да може да плащаш NFC

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 7/10/2020 at 3:09 PM, sasshko said:

Ако върнеш адреса в револют и веднага ще ти се смени BIN номера и пак няма да може да плащаш NFC

 

На скоро си взех си нов телефон(от щатите,с инсталиран предварително Gpay)та реших да пробвам да добавя Револют физическата си карта.Не се получи,след контакт с live agent стана ясен проблема.При регистрацията съм обявил бг адрес,съответно картата е с бг bin,въпреки че сайтовете за проверка твърдят,че е Френски.Решението е смяна на адреса в Револют,дадох английски,и след това заявих нова  виртуална карта.Виртуалната вече се добавя без проблем в Gpay,след това си върнах обратно бг адреса, работи прекрасно.Вече плащам само с телефона ;-) супер удобно и сигурно е,Gpay скриват номера на картата и заменят с техен,това има много голям плюс-изключва всякакъв вариант за източване на карта чрез записване/снимане на данните от пластиката.Като цяло спрях да ползвам за плащания бг картите си,основно и само с Револют.

Между другото от скоро и Уникредит предлагат NFC плащания през тяхното приложение,за момента само за притежаващите Мастъркард.

Link to comment
Share on other sites

Ще се сетиш :) . Аз така плащам основно поради 2 причини: не нося пластики да ми раздуват джоба (вкл. разните loyalty съм ги вкарал в приложение, то там е важен баркода), и сигурността - изгубване на пластиката, която е почти незащитена (освен изискване на пин код след еди колко си транзакции), и не въвеждам пин кодове по терминалите (чат пат се налага  пръстов да оторизирам на самия телефон), и  за да ползвам телефона, правя 2 отключвания (на тела и на аппа).

Оня ден за пръв път ми се случи в магазин нещо да не работеше нещо радиото на терминала, съответно ми поиска контактна карта, аз се ококорих.... и платих кеш. Кофти тръпка. Дано са инцидентни такива проблеми щото не ми се носи и пластиката.

Иначе макар че е по-неудобно да правя двойно отключване (все пак 3-4 сек повече се бавя), е по-удобно да бръкна в джоба за телефона, отколкото да вадя портфейл, да го разкопчавам и търся съответната карта да вадя.

И Фибанк заменя истинския номер на картата с друг, това излиза и на бележките. И също засега само с Мастъркард, аз я изкарах в началото на годината само с тази цел, даже останалите Визи съм ги замразил (от аппа), защото ползвам вече мастъркарда навсякъде, вкл. в интернет.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, tedy said:

Ще се сетиш :)

 

"Сетил" съм се много отдавна до сега се въздържах да инсталирам Gpay извън маркет-а...Даже си взех при поредното преподписване на договори от А1 тоя последния айфон se отчасти заради wallet-a им и компактния размер, да пробвам ама го изтраях едва седмица,няма толкова ограничено дръвце,в сравнение със сегашния ми телефон направо са спряли като възможности...

Link to comment
Share on other sites

Имах предвид за вече редовното плащане с телефон и удобството, което ти сподели горе колко супер удобно било, предположих, че сега с gpay си почнал редовното плащане и си усетил ползите, така прозвуча.

Аз до край не бих се навил да правя такива гимнастики с gpay докато не се появи официално. Интересно защо го бавят толкова. Епъл пей дето толкова плювни изяждат Епъл, толкова по-скоро го въведе у нас.. Аз ако Фибанк нямаше такова плащане, щях просто да ползвам iCard вероятно.

Link to comment
Share on other sites

On 8/1/2020 at 11:23 AM, tedy said:

....че сега с gpay си почнал редовното плащане и си усетил ползите, така прозвуча.

.

Епъл пей дето толкова плювни изяждат Епъл, толкова по-скоро го въведе у нас.. 

 

Аз за втори телефон известно време ползвах първия iphone se,та предимствата за плащане с телефона са ми ясни отдавна.Епъл явно имат договорка с банките по отдавна,и при тях работи всичко коректно нямам забележки.Критиките са ми към самата ос,старото SE не го ъпдейтвах умишлено за да не се забавя.Новия е същата работа,по бърз е и до там.Същата умряла батерия,същите ограничения типично за епъл.Имам блутуут obd четец за компютъра на колата,работи със всякакви известни и неизвестни телефони,лаптопи таблети и тн. но с айфона йок,трябва да си купя wifi версията,щото епъл са направили блутуута почти неизползваем.Ай сиктир ве другари,продадох го бързо бързо.

Edited by HEMO
Link to comment
Share on other sites

Мда.

Докато аппле пей го нямаше в Бг, андроидите поне отдавна можеха свободно да си ползват NFC чрез разни приложения, а айфоните не можеха, въпреки че имаха(т) NFC. Предпочитам да нямам г-пей все още пред това да мога да ползвам само аппле пей :) .

За блутута, и аз имам обд четец за колата, и си го ползвам с каквито искам приложения. Не бих взел без бой айфон, ако ще да ми го подаряват, да не казвам голяма дума ама...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...