Jump to content
BulForum.com

Автомобилни гуми?


viiipeer_

Recommended Posts

Не искам да се заяждам, но твоята загриженост за безопасността граничи със вманиачение.Ние просто даваме тук различни гледни точки и факти.Това че си със зимни гуми не те прави светец или добър шофьор.Лично миналата година се убедих.На сняг( точно за НГ ) ме засякоха( при това и на паваж ) като ми затвориха цялата лента.Въпреки зимната гума( немска някаква ама не от популярните ) и на четирите колела екипирани колата тръгна като шейна към другата при спиране.

 

Дано повече хора наистина се загрижат за своята и чуждата безопасност на пътя.

Признавам, че твърдението ми от предната страница, че не карам с повече от 110 км/ч със летните при започнал зимен сезон не е вярно.Миналата зима съм карал доста по-бързо( но условията са го позволявали ).Горната ситуация със инцидента бе при моя скорост точно 50 км/ч!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

След толкова много изчетено относно зимни и летни гуми вече ми се замота главата...

Карам Клио '97 набор с летни гуми Sava и зимни Kumho. Еми ебаси Кумхото - подам ли малко повече газ на 2-ра, че дори и на 3-та превъртат леко мамка им. Чува се леко просвирване. А клиото е мизерните 55 коня (вярно на 1 тон купе).

Сериозно обмислям мненията на host и AlBundy ;) Въпреки че все още съм доста скептично настроен към тях. Ще изкараме зимата и напролет ще броим пилците...

Link to comment
Share on other sites

Айде сега си представи на 140( или повече при др. автомобили ) к.с. какво става.Ами забрави това при тръгването.То е малкия дявол.Помисли си при спирането.Сега някой ще почне за оптимални температури да споменава, че се достигали и на диска на спирачката и на гумата след известно каране, да ама лятото може да ги мислим тези неща и то при крайно интензивно каране( защото в града при газ/спирачка каране гумата въобще не се загрява до някакви значими стойности, диска вече е друго нещо, но него мисля, че в една друга тема го засегнах преди доста време ).

Link to comment
Share on other sites

БЕЗ КОМЕНТАР

 

Абе много интересно защо така моите зимни гуми нито приплъзват (освен ако не са на лед), нито пищят/свирят... хем са едни скапани Барум, които доизтърквам понеже бяха подарък с колата (която е 130 коня)...

 

Също така много интересно как така производителите са такива идиоти да влагат милиони в разработката на зимни гуми и да се надпреварват кой по-добри да направи...

 

ЕДИТ: Относно камиони, както и много полезна информация и за автомобили ТУК.

 

Всичко друго са приказки от пазара...

 

ЕДИТ 2: Малко хумор - какво става, когато изведнъж дойде сняг, а ние сме по сандали/чехли: ТУК и ТУК

 

smilie_prost.gif

Link to comment
Share on other sites

Темата въобще не е за това дали трябва да си слагаме зимните гуми.Зимни гуми ТРЯБВА да се слагат след като вече температурите са под +15 гр. целзий( лично убеждение си е това мое ).Ставаше въпрос, че не винаги и навсякъде зимната гума е опималния вариант, а може и да се ползват всесезонни.Например в САЩ всички нови автомобили идват със всесезонни гуми от около година( не, не си измислям ).Всичко е въпрос на условия и смески.При по-топло време лятната гума няма конкуренция, при наистина студено тя е БЕЗПОЛЕЗНА.

 

Като сме почнали за гуми да си говорим тук, много са интересни тестовете на новото решение на Yokohama Advan Neova AD08 за спортния клас.А това какво спада в него, ами над 220 к.с. ориентировъчно си е спортно.

Link to comment
Share on other sites

Относно слагането на зимни гуми и аз съм на мнението, че трябва да са на колата просто за всеки случай. Не искам да има ефекта домино, показан от Раптор.

Ама факт е че тея мойте пищят кат ги настъпя малко...

Link to comment
Share on other sites

Ама факт е че тея мойте пищят кат ги настъпя малко...

 

И как няма да пищят, като са направени от доста по мека смес и ако навън е по-топло и сухо и сте вътре двамата с брат ти не гумите, ами колата пищи!

Link to comment
Share on other sites

Зимните може да са ти отишли заради топлото време, скъсява им се живота при високи температури.

За добри марки, както виждаш и от темата, най-добре разгледай различни тестове и сам реши.Аз препоръчвам тестовете на Германската Автомобилна Асоциация ( ADAC ).Вжи в гугъл.

Link to comment
Share on other sites

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...rcePageID=8979# я най-добре да си погледне човека от официалния сайт ;) че този който си дал е от мин. година теста.От линка се избира Tabelle и колкото е по-малка стойността на краната оценка толкова по-добра е тя.Това е теста за зимни гуми.

 

Ако питаш за целогодишни гуми - пример http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...=GAN&Achse=

 

За летни цена спрямо качество > http://209.85.135.104/translate_c?hl=bg&am...kVBKX3NBIqM48yg

 

И препоръката на ADAC за целогодишна > http://209.85.135.104/translate_c?hl=bg&am...oxbz6DFc8HpiN0w

 

Последно едно от зимните им предложения > http://209.85.135.104/translate_c?hl=bg&am...Bx-CXKLW2hj2lfQ

 

Обаче забележи какви оценки имат целогодишната в ADAC и зимната.И то специално за поведение на сняг и лед ;)

Link to comment
Share on other sites

Не знам дали си обърнал внимание, но Ал Бънди е винаги прав. Дори и да няма представа за какво се спори. И за него състезателна кола е 150 коня...

 

В интерес на истината винаги съм прав защото мисля какво пиша! Явно никой не вниква в написаното. Аз на едната си кола съм с хубави нови зимни гуми. Факт е, че съм готов за всякакви зимни изненади. И ми писна да повтарям като папагал, че зимните гуми са по зле на сухо и мокро от летните гуми. Вие си мислете каквото си искате и каквото четете по форуми и ви го разправят бакшишите по пиаците.

И къде го видя това за 150-те коня? Макар, че на 900 кг са си достатъчни :pirate

Link to comment
Share on other sites

Ама не искаш да повярваш и това е :) Откакто съм ги сложил тези зимни гуми на това сухо и чат пат мокро, постоянно ми свирят, приплъзват при тръгване - въобще никакво сцепление :) Като пораснеш, ще разбереш какво имам предвид ;)

На мен нито веднъж не са ми приплъзнали или да пищят гумите. Интересно защо ли. Ако знаеш какъв хубав старт имам с тях. Доста по - добър от летните. По - леки са и теглото си оказва разликата. При натискане на педала до край няма нито един от изброените от теб ефекти. Колата е точно 150 коня с 320 нм въртящ момент.

 

 

Не искам да се заяждам, но твоята загриженост за безопасността граничи със вманиачение.Ние просто даваме тук различни гледни точки и факти.Това че си със зимни гуми не те прави светец или добър шофьор.Лично миналата година се убедих.На сняг( точно за НГ ) ме засякоха( при това и на паваж ) като ми затвориха цялата лента.Въпреки зимната гума( немска някаква ама не от популярните ) и на четирите колела екипирани колата тръгна като шейна към другата при спиране.

 

Дано повече хора наистина се загрижат за своята и чуждата безопасност на пътя.

Признавам, че твърдението ми от предната страница, че не карам с повече от 110 км/ч със летните при започнал зимен сезон не е вярно.Миналата зима съм карал доста по-бързо( но условията са го позволявали ).Горната ситуация със инцидента бе при моя скорост точно 50 км/ч!

Не съм маниак на тема безопасност. Поне аз не бих се определил така. Просто искам да съм подготвен за повечето ситуации и за тази цел имам глава на раменете която да измисли как. За твое сведение в колата си имам освен пожарогасител и триъгълник следните неща:

2 аптечки

одеяло

лопата (не е малка детска лопатка, говоря за доста стабилна от доста дебел метал)

стек вода

диоден фенер с запас от над 10 часа

вериги (с мен са дори и лятото)

 

Вероятно не знаеш, но на сняг и лед се спира с скоростите а не с спирачката. По принцип и в сухо време пак, но това вече си е до шофьора.

След толкова много изчетено относно зимни и летни гуми вече ми се замота главата...

Карам Клио '97 набор с летни гуми Sava и зимни Kumho. Еми ебаси Кумхото - подам ли малко повече газ на 2-ра, че дори и на 3-та превъртат леко мамка им. Чува се леко просвирване. А клиото е мизерните 55 коня (вярно на 1 тон купе).

Сериозно обмислям мненията на host и AlBundy ;) Въпреки че все още съм доста скептично настроен към тях. Ще изкараме зимата и напролет ще броим пилците...

Аз на Ford Fusion с летни гуми лятно време въртях гуми на 5-та скорост ;). Чети какво ти пишем с Виден ;).

 

Айде сега си представи на 140( или повече при др. автомобили ) к.с. какво става.Ами забрави това при тръгването.То е малкия дявол.Помисли си при спирането.Сега някой ще почне за оптимални температури да споменава, че се достигали и на диска на спирачката и на гумата след известно каране, да ама лятото може да ги мислим тези неща и то при крайно интензивно каране( защото в града при газ/спирачка каране гумата въобще не се загрява до някакви значими стойности, диска вече е друго нещо, но него мисля, че в една друга тема го засегнах преди доста време ).

Никакви проблеми си няма колкото и коне да е. По вероятно е при студено време да имаш проблеми за тръгване с летните гуми. При каране на газ спирачка - тръгване и често спиране, защо си мислиш че гумите не се натоварват именно тогава най - много?

 

Зимните може да са ти отишли заради топлото време, скъсява им се живота при високи температури.

За добри марки, както виждаш и от темата, най-добре разгледай различни тестове и сам реши.Аз препоръчвам тестовете на Германската Автомобилна Асоциация ( ADAC ).Вжи в гугъл.

Преди 2 месеца имах възможност да се сблъскам на живо с така прехвалените ADAC. Честно казано им нямам много доверие след този момент. Специално един приятел ми изпрати друг немски сайт в който се публикуват тестове на гуми. В момента съм на работа и не мога да си видя телефона за да пусна линка. След като се прибера вкъщи ще го направя за да погледнете малко и други мнения освен едно единствено.

 

В интерес на истината винаги съм прав защото мисля какво пиша!

Голяма част от хората които посещават този сайт не сме на това мнение.

Link to comment
Share on other sites

днес станах свидетел как зимните гуми нямат никакви проблеми при 15 сантиметров сняг. Колите със стандартни гуми буксуваха и закъсваха, а тази кола със зимните направо върви като танк в снега без никакъв проблем

Link to comment
Share on other sites

Спор за сняг и лед в тази тема няма, макар че все натам извъртате. Сега ще броя колко дни сняг ще има до края на зимата, защото изродихте темата само и само да не признаете, че за градска кола в Пловдив, която се кара 99% градско по добрия избор са всесезонните гуми. А това, че хубавата зимна гума е по зле от хубавата лятна гума на сухо и мокро не можете да го оборите по никакъв начин защото е неоспорим факт. Ако ще и жълта книжка да ми изкарате, пак съм прав :lol: И основна причина за това не е смеската, а многото ламели, които правят гумата мека и спомагат за по доброто сцепление на сняг и лед, но губят сцепление със сухия асфалт защото асфалта се държи най добре на гума без грайфер. Ако сега някой почне да ме убеждава, че гумите с грайфер имат по добро сцепление на сух асфалт от гумите без грайфер съвсем ще му повярвам :lol: :lol: :lol:

А гумите ти не пищят защото не ги докарваш до предела на сцеплението им, което пак повтарям на зимните гуми е по нисък от този на летните на сух асфалт защото грайфера им е от тънки ламели върху които колата "плува"

Link to comment
Share on other sites

Сега ще те попитам нещо:

Колко павирани БУЛИВАРДА има в града? После ще те попитам - а лятната гума как се държи на ЗАЛЕДЕНИЯ ПАВИРАН БУЛИВАРД?

Link to comment
Share on other sites

Сега ще те попитам нещо:

...После ще те попитам - а лятната гума как се държи на ЗАЛЕДЕНИЯ ПАВИРАН БУЛИВАРД?

 

Точно както и зимната-много зле...

Link to comment
Share on other sites

Сега ще те попитам нещо:

Колко павирани БУЛИВАРДА има в града? После ще те попитам - а лятната гума как се държи на ЗАЛЕДЕНИЯ ПАВИРАН БУЛИВАРД?

 

 

Ти май още не си се научил да четеш :lol: И не се ли пише залИден :pirate

Link to comment
Share on other sites

Напротив. Ти казваш - лятна >>> зимна на сухо. И ми даваш пример за -5. Е... При -5 павето е лед хава. Ко прайм?

@пазу ти още не си карал в лед. Ще си говорим. ;)

Link to comment
Share on other sites

А всесезонните Мишелин, се държат на лед точно толкова "добре", колкото и зимните Ласи, Корморанки, Дебики и т.н. Едва зимните гуми от най-високия клас загатват някакво по-добро сцепление

 

Мокро при -5 = лед... Освен ако не познаваш нова физика? Ако е така - дай и ние да се запознаем...

 

А ти вероятно не познаваш солта :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...