Jump to content
BulForum.com

Летни гуми


jozo

Recommended Posts

Времето се затопли и все пак април месец се задава, така че реших да се оборудвам с летни гуми.В момента съм със зимни Нокиан и съм адски доволен от тях ама няма добри отзиви за летните им такива.Бях си харесал един модел тяхен Nokian I3 се води.Нещо да ми препоръчате като цена/качество?Става въпрос за 4 гуми чисто нови и не искам да карам с някви хипер евтини боклуци, а пък за Мишлен или Бриджстоун и т.н. финанси нестига.Така че сте на ход :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Аз лично съм се спрял на Bridgestone Potenza. Като гледам какви са прогнозите явно е дошло време да ги взимам. До сега бях с Bridgestone Turanza и бях много доволен. Ще видим дали ще има разлика с един клас по - високо.

Link to comment
Share on other sites

От немарливост си прецаках гумите защото няколко месеца ги карах на 1.5 атмосфери и се износиха много по краищата, сега трябва да купувам 4 гуми за 18-ка джанта...ще трябва да се оръся :( а гумите ми са само на 20 000 км...

Link to comment
Share on other sites

Каквато и fulda да си вземеш - няма да сбъркаш . Kumho също са едни от добрите за мен , но като че ли идват малко по-скъпи

Link to comment
Share on other sites

На какъв размер ти е Рендето?Ето едно линкче с тестове:ЦЪК

 

Сега съм с 175/65/14 но мисля да слагам 185/60/14.

 

Аз лично съм се спрял на Bridgestone Potenza. Като гледам какви са прогнозите явно е дошло време да ги взимам. До сега бях с Bridgestone Turanza и бях много доволен. Ще видим дали ще има разлика с един клас по - високо.

 

Честно казано ти си първият който чувам да хвали Туранза....

 

Иначе Бриджа за мен са адски скъпи както казах.

 

 

fate 185/60-14 са твоите гуми. Карал съм ги на същата кола и съм останал доволен и на сухо и на мокро

 

Ще ги погледна.Къде се намират е другият въпрос?

Link to comment
Share on other sites

Летни

 

Nokian

V

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

Dunlop

SP Sport Fast Response

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

Michelin

ENERGY SAVER 195/65 R15 91V GRNX

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

За мен най-добрия вариант обаче е http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...amp;sowigan=GAN

Или каквато и да е добра всесезонна гума - все пак не сме пилоти на рали.

 

__________________

 

Вижте и това http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php...540&start=0

Link to comment
Share on other sites

За мен най-добрия вариант обаче е

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...amp;sowigan=GAN

Или каквато и да е добра всесезонна гума - все пак не сме пилоти на рали.

 

 

 

 

За Бога хора, не купувайте всесезонни гуми... не стават за зимни, нито за летни. Зимата абсолютно никво сцепление нямат, карах 1 ден с такива и едвам се прибрах, а ляотото са супер шумни...

Link to comment
Share on other sites

Летни

 

Nokian

V

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

Dunlop

SP Sport Fast Response

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

Michelin

ENERGY SAVER 195/65 R15 91V GRNX

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&LoadRange=

 

За мен най-добрия вариант обаче е

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...amp;sowigan=GAN

Или каквато и да е добра всесезонна гума - все пак не сме пилоти на рали.

 

__________________

 

Вижте и това http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php...540&start=0

 

Честно казано аз такива Нанканг или Гагнбанг или друго такова порно не бих сложил.Първо че нямам доверие на някви такива измислени китайско звучащи марки.Второ животът ми е скъп.Трето всесезони гуми за мен няма има или летни или зимни.Четвърто са адски скъпи за неизвестна марка.

 

Тея Нанканг били Тайвански доколкото разгледах в нета..

 

Иначе във Фиат форума според мен е много добро предложението за Унирояла ако наистина са 90-100 лв.

 

Ето на какво попаднах:

Искахме да разберем : Колко добри са евтините гуми?

 

Резултат : Бедствие! Този тест ще убеди дори скъперник.

 

 

 

Внезапно: когато гумите Continental вече са спрели, гумите с марка Nankang удрят преградата със скорост 50 km/h. Представете си че там има пешеходец!

 

 

 

Спиране на мокра настилка

 

 

 

Спирачен път при скорост 100 km/h в метри

 

 

 

 

 

Continental

 

52.0 метра

 

Скорост на удар

 

Спирачен път

 

Maxxis

 

 

 

31.9 km/h

 

57.9 metres

 

Trayal

 

 

 

33.6 km/h

 

58.7 metres

 

Tigar

 

 

 

34.1 km/h

 

58.9 metres

 

Nexen

 

 

 

37.3 km/h

 

60.5 metres

 

Nankang

 

 

 

58.5 km/h

 

69.8 metres

 

 

 

При максимално спиране, Евтините гуми от Maxxis имат шест метра по-голям спирачен път в сравнение с гуми Continental, и удрят преградата от стириопорени кубове с остатъчна скорост от 32 km/h. Гумите Nankang им трябват още 12 метра ( ! ) за да спрат, и в случай на внезапно спиране , те биха ударили обекта със скорост 50 km/h.

 

 

 

Ние пестим пари по всякакъв възможен начин. Това има смисъл когато става дума за hi-fi уредба, но може да бъде фатално за човек, когато става въпрос за гуми. Защото не говорим за добър звук, а за нашето здраве, нашата сигурност, да дори за нашия живот. И това може да бъде ясно демонстрирано: Скъперничеството при гумите всъщност не е хубаво.

 

 

 

Както и да е, те бяха тествани в завой петте евтини гуми от щандовете с намаление и от интернет (40 дo 50 euro всяка) трябваше да издържат сравнението с качествен продукт на Continental (85 euro). В нашите тестове, най-важно беше спирачния път отчасти на мокър терен. Точно такива са пътните условия най-често тук през зимата.

 

 

 

Дори имената на тестовите кандидати бяха толкова ексцентрични, колкото и качеството им. Те се наричат Maxxis, Nankang, Nexen, Tigar и Trayal. Тези гуми се произвеждат в Тайван, Сърбия и Черна Гора, или кой знае къде. Това наистина няма значение, защото нашето тестово спиране от 100 km/h водят до едно заключение: не ги пипайте!

 

 

 

На мокър терен спирачния път е криминален!

 

 

 

Евтините гуми показват абсолютно ужасяваща слабост. Докато на сух път спирачния път на Maxxis и Nexen е абсолютно приемлив, за другите резултатите са по-лоши от критични. Например кола с гуми Nankang спира една дължина след кола с гуми Continental. Което е разлика от точно 5.30 метра. Това може и да не изглежда драматично, но може да е разликата между живота и смъртта за пешеходец.

 

Черната овца от Тайван беше истинското бедствие на мокър терен. Тя спираше 17.8 метра след Continental . Просто да повторим: 17.8 метра! С други думи : Когато Continental-а е спрял, Nankang удря обекта с 50 km/h! Ако това беше здраво дърво, airbag-а не би помогнал много, Всичко което ще можете да направите е да се молите!

 

За Nexen (37 km/h), Tigar, Trayal (34 km/h) и Maxxis (32 km/h), новините не са много по-добри. Така че нашата последна препоръка може само да бъде: По-добре е да се спести малко, отколкото да се купуват евтини гуми. Струва си!

 

 

 

Спиране на суха настилка

 

 

 

Спирачен път от 100 km/h в метри:

 

 

 

Continental

 

44.2 metres

 

Maxxis

 

44.2 metres

 

Nexen

 

44.3 metres

 

Trayal

 

45.5 metres

 

Tigar

 

45.9 metres

 

Nankang

 

49.5 metres

 

 

 

Късия спирачен път на сух терен изисква не само балансиран материал за протектора, а също и стабилна шарка и цяла ивица по протектора. Триизмерната шарка, която струва повече на производителите и може да се види при по-скъпите гуми често осигурява голяма стабилност. Два от евтините продукти са способни да издържат темпото на Continental Това са: Maxxis и Nexen спират като Continental. Nankang са последни със спирачен път повече от пет метра по-дълъг. Тестовете бяха проведени при 0 градуса по Целзий.

 

 

 

 

 

Какво е Shore hardness?

 

 

 

За да могат зимните гуми да имат добро сцепление със снега и леда при ниски температури гумата им трябва да бъде по-мека от тази на летните гуми. Еластичността на материала е Shore hardness. Скъпите и евтините гуми могат да имат еднаква твърдост (както в нашия тест), но съставките са различни. И това е което прави добрата гума. При спиране на мокро и сухо стабилната шарка на протектора е най-важния фактор.

 

 

 

Типичната стойност за Shore hardness в ShA

 

 

 

50-60 Гуми за лед/Зимни гуми за Скандинавия

 

 

 

58-63 Нормални зимни гуми

 

 

 

60-70 Всесезонни гуми

 

 

 

65-70 Летни гуми

 

 

 

Еластичността се измерва с заострен метал

 

Интуицията ми се оказа вярна :D

Link to comment
Share on other sites

Аз съм я дал само като пример за всесезонна ;) не че съм тргнал да я взимам.По-долу бях и добавил, че за добри става въпрос.По отношение на шума и представянето Гудиър всезонна съм карал последно и въобще не ме е карала да се замислям дали е такава или не гумата( на чужда кола около 150 км са ми впечатленията ).А това, че най-хубаво да си купиш 4 бр хибави летни и 4 бр хубави зимни спор няма.Въпроса е колко му е на човек бюджета. ;) със здраве и дайте вие впечатления от Унироял ако е карал някои с такива, че и на мен много апетитни ми се виждат :D

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с някви Спортива. Дано не ми се налага да разбера дали са добри или не.

 

Сега чета в нета че били добри.Румънски (не цигари) но собственост на Континентал :)

Link to comment
Share on other sites

Успях да кача Кугара на 4 чисто нови летни гуми Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/50/16

gsd3v.jpg

 

 

 

 

За мое нещастие хванах малко от снега....

Който си мисли че летните гуми дори и чисто нови имат въобще някакво сцепление на сняг е или пълен идиот или самоубиец.

 

На сухо сцеплението е невероятно, никакво занасяне даже и при по-твърдо каране.

Link to comment
Share on other sites

За Бога хора, не купувайте всесезонни гуми... не стават за зимни, нито за летни. Зимата абсолютно никво сцепление нямат, карах 1 ден с такива и едвам се прибрах, а ляотото са супер шумни...

 

Да имаш да вземаш!!! На Мишелин всесезонните са много по добри летни от масовите евтинджос дървета и зимни пластмаси от рода на ласа, дебица и др. шитни. Идеални са за нашия климат

 

Тук пак се размятат разни таблици и цитати, но никой не взема предвид факта, че гумите трябва да загреят за да сработят. Моите Континенталки за да почнат да държат пътя им трябва леко загрявка от поне 3-4 км натоварване (не спокойно каране) За града от единия край до другия, няма никакво значение с какви гуми си, ако спазваш правилата и най вече ограниченията на скоростта.

Link to comment
Share on other sites

където няма много сняг през зимата както в Пловдив сезонните гуми са идеални за цяла година. Между другото сезонните гуми са по-добри от летните през лятото при дъждовно време

Link to comment
Share on other sites

Успях да кача Кугара ...

 

За мое нещастие хванах малко от снега....

Който си мисли че летните гуми дори и чисто нови имат въобще някакво сцепление на сняг е или пълен идиот или самоубиец.

 

На сухо сцеплението е невероятно, никакво занасяне даже и при по-твърдо каране.

Ти ли си бил тоя TED с кугъра? А аз те смъмрих в 'клуб форд', че е грехота да слагаш газова на такава кола. :laughing:

 

Между другото ще си позволя един малък офтопик, защото вчера го изпитах на гърба си. Имам предвид, че за всеки един случай си има подходящата за целта гума.

Вчера бях на Калояново, за да пробвам едни нископрофилни гуми, които взех от съфорумец - хубави скоростни 'континентал' 185Х60Х14, но с много нисък грайфер (идеални за хабене на писта). Предната събота имаше квалификации за любителския шампионат на VW и там бях с няк'ви стари всесезонни, които на ниската температура толкова се бяха втвърдили, че нямаха грам сцепление из завоите. После реших да се пробвам и на драга - както и да се опитвах да не превъртам на старта, нямаше никакъв ефект с тия гуми.

Днес обаче пистата пак беше суха, с по-висока температура и ако ви кажа как бях залепен по завоите, чак сам не си повярвах - днес нямаше засичане на времена, но със сигурност съм смъкнал поне 2 секунди на обиколка само от гумите. По едно време обаче заваля и намокри пистата и аз реших да ги пробвам как се държат на мокро. Точно след 3 обиколки, през които се завъртях 2 пъти, се отказах, защото бях като на постоянен аквапланинг и то без локви и без да карам кой знае колко бързо.

 

Изводът е: Избирайте правилните гуми за подходящите условия - за сняг - зимни с широки грайфери ; за дъжд - с тесни и много (стават и всесезонните :bgrin: ), за лятото - летни и ако сте с неподходящи гуми за съответните условия - карайте много бавно, защото изненадата идва изведнъж и ако не сте подготвени за нея става много лошо. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Честно казано ти си първият който чувам да хвали Туранза....

Има различни модели на Turanza ;). Същото е и при Potenza.

Link to comment
Share on other sites

От 3 лета насам бях с Yokohama 195/55/14. и бях супер доволен.Ама от една шибана дупка на едната и излезе буза.

За летни съм хвърлил око на BF Goodrich Profiler 2 185/65/14. (може и 195/55/15). Някой има ли мнение за тях?

Link to comment
Share on other sites

От 3 лета насам бях с Yokohama 195/55/14. и бях супер доволен.Ама от една шибана дупка на едната и излезе буза.

За летни съм хвърлил око на BF Goodrich Profiler 2 185/65/14. (може и 195/55/15). Някой има ли мнение за тях?

 

Точно за тези нямам но аз днес си купих BF Goodrich G-grip.Колата стана по-тиха, не се чува по паветата нещо да плющи, дупките по-малко се усещат.На цена ми са под 100 лв., което също голям +.Препоръчвам ги на всеки.Ето така изглеждат:

233486-bfgoodrichg-grip.jpg

Link to comment
Share on other sites

Честито и много безаварийни километри :) От къде ги купи?

 

Мерси много :)

 

Купих ги от един познат, чиято гумаджиница се намира срещу входа за автомобили на държавна болница.Едно такова жълто гаражче.Попринцип ги няма на склад, но с поръчка може да достави :)

Link to comment
Share on other sites

Точно за тези нямам но аз днес си купих BF Goodrich G-grip.Колата стана по-тиха, не се чува по паветата нещо да плющи, дупките по-малко се усещат.На цена ми са под 100 лв., което също голям +.Препоръчвам ги на всеки.Ето така изглеждат:

233486-bfgoodrichg-grip.jpg

 

Онова Браво със 17-ките дето ти го показах беше с някви китайски боклуци...Няма такъв шум в купето... Сега с е Бричстоун. РАзликата е ОГРОМНА

Link to comment
Share on other sites

Абе аз гледах едни Г грип днеска, ама не изглеждаха никак така! Бяха си с два широки канала против аквапланинг! А тези впечатления дето ги пишеш са пълни глупости. В смисъл без значение

 

А пък ако искаш, мога да ти посоча поръчката от къде ги доставя :) Няма да им правя реклама, но с гъгъл се намират като вносители и имат представителство тук.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...