asd Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 А някой може ли да ми обясни за какво точно служи този спрей и каква му е функцията?С какво променя вида на номера?Понеже никой не обясни питам пак Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godfather Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 А някой може ли да ми обясни за какво точно служи този спрей и каква му е функцията?С какво променя вида на номера?Понеже никой не обясни питам пак Създава силен отблясък при включване светкавицата на камерата и снимката се прецаква, казано най-общо. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Създава силен отблясък при включване светкавицата на камерата и снимката се прецаква, казано най-общо. Не точно...Създава "холограмен" ефект-при гледане на номера под известен ъгъл не се вижда целия а разни отблясъци Има и плаки от много тънък филм,лепят се върху номера и под ъгъл се виждат цветенца примерно Проблема при нас е,че камерите в колите са Видео-заснемат и движение а не само статични кадри.Колегата вече го сурвакаха-неправилно завиване срещу знак,привикаха го с призовка в кат и мо пуснаха видеото,което са заснели с негово "участие"след това акт и тн.В града спазвайте знаците и уекичко с газта че става гадно...Днес висях 2 часа в кат да си сменям книжката-гадините проверяват дали имате не платени глоби,и не ви дават талона докато не почнете да плащате Link to comment Share on other sites More sharing options...
asd Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Не точно...Създава "холограмен" ефект-при гледане на номера под известен ъгъл не се вижда целия а разни отблясъци Има и плаки от много тънък филм,лепят се върху номера и под ъгъл се виждат цветенца примерно Проблема при нас е,че камерите в колите са Видео-заснемат и движение а не само статични кадри.Колегата вече го сурвакаха-неправилно завиване срещу знак,привикаха го с призовка в кат и мо пуснаха видеото,което са заснели с негово "участие"след това акт и тн.В града спазвайте знаците и уекичко с газта че става гадно...Днес висях 2 часа в кат да си сменям книжката-гадините проверяват дали имате не платени глоби,и не ви дават талона докато не почнете да плащате Дам това с глобите е вярно-единия колега понеже има мисля 4 акта новата кола я прехвърли на жена му та да не ги плаща .А иначе благодаря за инфото със спрея-догодина като зема книжка( ) и на моя мотор ша лепна такова с цветенца Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Дам това с глобите е вярно-единия колега понеже има мисля 4 акта новата кола я прехвърли на жена му та да не ги плаща .А иначе благодаря за инфото със спрея-догодина като зема книжка( ) и на моя мотор ша лепна такова с цветенца Да но трябва да знаеш да имаш едно на ум за този спрей , все пак не е вечен . Пък и дори да си с него да не се чувстваш все едно си хванал Бог за онази му работа . Преди да го купиш разпитай за + и - защото знам , че при по влажно време , дъжд се отмива този спрей . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 ВНИМАНИЕ ДО ВСИЧКИ ВОДАЧИ! Погледнете ТАЗИ патрулна кола. На пръв поглед нищо ново нали? Я вижте СЕГА какво има по средата на таблото. Малко след кръстовището таксито отпред дръпна и веднага седящият отдясно започна да се прицелва в него с уреда. Както се казва - ще се сипва с големия черпак. Тази кола изобщо не ви спира. Просто след примерно седмица получавате картичка с поздравления и привикване в КАТ за получаване на наградата. Досегашната информация гласи че за момента има само две такива коли в града. Също така и че се събират 6000 лева глоби на ден в Пловдив (разбира се цялостно - не от тая тактика)..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 ...за момента има само две такива коли в града... Повче са...И за напред,камерите ще се слагат предимно в цивилни коли освен това снимат и видео,радара може да не го ползват изобщо... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Заснемането на просто видео няма нищо общо в случая. Това е мобилен радар с камера, основното тук е че се засича скорост В ДВИЖЕНИЕ. И такива изказвания наизуст са излишни. Официално са обявени два такива автомобила. След като казваш че са повече покажи как го разбра, а не приказвай наизуст. Алооо обаждаме се фотолюбителите от 310 стая Папараците са в патрулки със номера ХХ2022ХХ и ХХ0443ХХ и по принцип са готини пичве ама късно се разбира щот тряя си платиш заглавната страница на весника дето щи покажат Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Наистина е сигурно, че има две обозначени коли, които правят снимки. За цивилни нямам представа, но би било много неприятно Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Тъкмо днес преди 2-3 часа бях спрял до един ключар към пожарната и мина една такава астра и ми направи впечатление радара посредата на таблото и ухилените физиономии на полицаите вътре . Определено е хубаво да се заглежда човек в огледалото за задно виждане или да си спазва правилника velvet_underground какво му е неприятното нали сме в европа ? Искаме да ползваме облагите и но не искаме да спазване изискванията време е да влизаме в релси малко по малко Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Мда, както бях писал някъде горе колите си бръмчат постоянно и наистина са само 2. С радар и камера са. Хем засичат превишена скорост, хем нарушения, като забранени завои, влизане в забранени улици, неправилни изпреварвания и т.н. Едната много обича да седи без полицаи вътре на островчето на Петрол на старото Асеновградско шосе преди светофара на мебелна къща. Хората си мисля, че вътре нема никой, но радара и камерата си бацат, а точно там има ограничение 30км/ч Който минава оттам си знае обикновено с колко се минава оттам, така че be careful Link to comment Share on other sites More sharing options...
velvet_underground Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Неприятно е, защото смятам за абсурдно позволената скорост на булевард с 6 ленти в Тракия да е 50км/ч. Абсурдно е и на доста други булеварди с повече от 2 ленти за едната посока, които не са особено натоварени. На такива места карам със 70км/ч когато ситуацията ми го позволява, рядко/предимно вечер, когато я има кола, я не/ карам и с 80. Не смятам, че трябва да ме дерат по 30 и отгоре лева, защото никой малоумник не иска да си мръдне задника и да сложи знак, позволяващ по-висока скорост на подобни места. И точно в подобни ситуации цивилна кола с камера ще ми го забие до края. Явно в Пловдив искат да изкярят възможно най-много, защото в други градове има знаци за по-висока скорост на подобни булеварди, в закона също има няколко думи по въпроса. Ако се оправи този абсурд със слабонатоварени булеварди с много ленти- да има и цивилни коли. Против нямам, защото не карам с повече от 60 по натоварени места/ обикновено с толкова карат и останалите/ и не вярвам някой да ме глоби за макс 10 км/ч, а дори да ме глоби- глобата е малка Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Заснемането на просто видео няма нищо общо в случая... Айде бе,нямало нищо общо...Освен че могат да те засичат в движение (което можеха да правят и до сега между другото,радарите са им същите) могат да филмират всякакви нарушения-тръгване на жълт сигнал на светофара,без колани,завиване срещу знаци и т.н. ... След като казваш че са повече покажи как го разбра, а не приказвай наизуст. Разбрах го по кофтия начин Доста преди да обявят ъъъ "официално" астрите бяха сложили в червена лада 5-ца,кара я един майор и се подвизава в Тракия... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Айде бе,нямало нищо общо...Освен че могат да те засичат в движение (което можеха да правят и до сега между другото,радарите са им същите) могат да филмират всякакви нарушения-тръгване на жълт сигнал на светофара,без колани,завиване срещу знаци и т.н. Да няма нищо общо - видеокамери има и в тунела например, не помня да са глобили някой за превишена скорост благодарение на тях. Филмирането на нарушения по пътя си е друга работа. Засичането на скоростта в движение изисква присъствие на радар и не е вярно че е същия. Иначе никой нямаше да си прави труда да се крие по храстите досега, щяха да си обикалят и да ни засичат в движение. Слава богу тия радари са и доста скъпи та не можеха да си ги позволят доскоро. Сега след като минах из цяла Европа с кола мога да ви кажа че там дебнещи коли с радари няма. По магистралите - най-вече в Австрия - си има цели панели с по 3-4 радара и 5-6 камери, които са над платната. Австрийците са луди - при тях е през 2-3 км. Винаги има знаци, които показват че има камери и радари. Моят антирадар се беше побъркал да засича нонстоп та го бяхме намалили до съвсем тихо. Германците са най-либерални - най-малко камери и радари, които често не бяха включени. За Англия няма какво да говоря - там по най-малките отбивки има камери, човек не може да се изпикае. Разбрах го по кофтия начин Доста преди да обявят ъъъ "официално" астрите бяха сложили в червена лада 5-ца,кара я един майор и се подвизава в Тракия... Изключения винаги има - мен са ме спирали на Руски преди години и едва се оттървах от акт за превишена. С патрулката беше излязъл един подивял подполковник с едно тесте актове и наблюдаваше на място как се изпълнява норматива. Едва се примолих за фиш, та другите ме пуснаха, за късмет той пишеше някъкъв дърт троен акт в същия момент на един разплакан пациент... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobo Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 абе някой да не е сменил съдебната система? откога приемат видеоматериалите като безусловно доказателство? нямаше ли закон за специалните разузнавателни средства, който изрично регламентира кога, кой, кого, колко, защо и как може да снима. на мен веднага ми хрумват поне 3 начина да бъде заблуден "мобилния" радар или да се монтира видематериала, така че да ме уличи в престъпление, без такова да е налично. кое ми гарантира че това не е извършено? къде е безпристрастието на закона? искам си го обратно пък! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Засичането на скоростта в движение изисква присъствие на радар и не е вярно че е същия. Иначе никой нямаше да си прави труда да се крие по храстите досега, щяха да си обикалят и да ни засичат... Тук вече говориш абсолютно наизуст Полицията използва един единствен одобрен модел,българско производство до болка познатия ни ТР-4: Излъчва сигнал в единствено в (X) Band на 10.525 GHz Разликата,е че са го комбинирали с камера за запис-преди нямаше начин да докажат че карайки след някого,са засекли точно него.Така че ако ще ползвате радар-детектор,у нас ще ви върши работа единствено такъв който лови сигнал в (X) Band ТРИДЕСЕТ И ДЕВЕТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ ______________________________________________________ СТО ПЕТДЕСЕТ И ШЕСТО ЗАСЕДАНИЕ София, петък, 11 октомври 2002 г. Открито в 9,09 ч. Председателствали: председателят Огнян Герджиков и заместник-председателите Камелия Касабова и Юнал Лютфи Секретари: Величко Клингов и Несрин Узун ……………………………………………………….. МИНИСТЪР ГЕОРГИ ПЕТКАНОВ: Уважаеми господин председател, уважаеми дами и господа народни представители, уважаеми господин Димитров! В отговор на поставените въпроси ще си позволя първо да Ви запозная със законовата процедура по въвеждане в експлоатация на средства за измерване, което е регламентирано в Закона за измерванията. Съгласно чл. 22, ал. 3 от същия, министрите, ръководителите на ведомства, физическите и юридическите лица могат да заявяват проекти за производство и сертификация на сравнителни материали за включване в дългосрочна програма за развитие на системата за сертифициране на сравнителни материали. Въз основа на положителните резултати от проведените тестове и изпитания, Националният център по метрология одобрява средствата за измерване на основание чл. 31, ал. 1 от Закона за измерванията. Държавната агенция по метрология и технически надзор по силата на чл. 34, ал. 1 вписва одобрените типове средства за измерване в регистър на одобрените за използване типови средства за измерване, който регистър е публичен. Това е процедурата. По тази процедура през 1996 г. е одобрен използваният от органите за контрол на Национална служба “Полиция” български трафик–радар “ТР-4”. Скоростомерът е единственият, повтарям, единственият радар, вписан под № 2051 в Държавния регистър на одобрените за използване типови средства за измерване. Удостоверението за настоящото одобрение е със срок на валидност до 22 април 2007 г. Ако бъдат вписани и други аналогични средства за измерване, отговарящи на определените изисквания, ще бъде направена преценка по съответния ред за евентуалното им използване от контролните органи на МВР. Но, повтарям, към настоящия момент други такива вписани няма. Това е единственият. Уредът съответства по технически показатели на радарите, използвани в страните от Европейската общност. Трафик-радарът “ТР-4” е предназначен за контрол върху скоростта на моторните превозни средства в условията на интензивно движение. Той измерва с достатъчна селективност скоростта на моторните превозни средства от транспортния поток и регистрира най-високата скорост, датата и точния час на нарушението. Този тип радари обаче не измерват разстоянието от прибора до движещото се моторно превозно средство. Такова изискване междупрочем законодателят не е предвидил в чл. 182, ал. 3 от Закона за движение по пътищата. С други думи, такова законово изискване за измерване на разстоянието към настоящия момент няма. Към момента техническите служби на Министерството на вътрешните работи не разполагат с информация за съществуването на такива преносими радари със скоростомери, които да измерват и разстоянието. Не са ни известни такива. Използваният радар тип “ТР-4” има два режима – за регулиране на обсега на действие, при което се измерва съответно на разстояние до 300 м и до 150 м.... Статична снимка: В движение: Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Traffic Radar TR4 General Specifications • an authentic Doppler radar with speed selection - measures the speed of the fastest vehicle. • effective neutralizing of the radar detectors. • 24-columns dot matrix printer (optional). • two modes of speed measurement - continuous and single shot. • two liquid crystal displays with automatic lighting: o basic - indicates date, hour and minute of the current time; mode; range; established speed limit; measured speed; registered speed limit violations; digit height 5 mm o additional - indicates measured speed; digit height 13 mm. • automatic self-test. • remote control for the most important functions through a radio channel. • power supply - from 11 to 18 V by means of a 3 m cable from the lighter of the vehicle. • operating current - up to 0.5 A for the continuous mode and up to 0.3 A for the single shot mode. • temperature range and humidity stability - from -10° C to 50°C, relative humidity up to 95% at 30° C. • construction - single unit (without the printer), dimensions 130 x 100 x 220 mm; dimensions of the printer: 130 x 100 x 90 mm. • easy and fast attachment by means of a magnetic console to the roof of the vehicle or by means of a bracket feature to the window. • easy control of the functions: 4 buttons on the front panel or 3 buttons on the remote control unit. Antenna Specifications • operating frequency - 10,525 GHz. • microwave source - 15 mW Gunn effect diode. • receiver - low noise Schottky barrier diode. • antenna - compensated horn, beam width 15° (@ 3 dB) and low level side lobes. • range - for cars - typically 600 m. Electronic Specification • microprocessor controlled. • measures speeds from 36 km/h to 210 km/h, accuracy - ± 1 km/h. • digitally controlled filter for selection of the fastest vehicle. • speed resolution increasing gradually from 4 km/h to 9 km/h for speeds from 36 km/h to 150 km/h and 18 km/h for speeds from 150 km/h to 210 km/h. • automatic registering and logging of the speed violation; memory size - 85 records. • sound alarm. • duration of the microwave pulse for the single shot mode - typically 0.3 s. • possibilities for connection of a video camera and other devices by means of serial interface. Accessories • carrying case. • remote control unit. • magnetic console. • bracket feature. • power cable. • user’s manual. Аз не виждам в техническата спецификация на този радар възможност за засичане в движение. Някой ако я вижда моля да ми я покаже... ЕДИТ: ЕТО нещо доста интересно.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Аз не виждам в техническата спецификация на този радар възможност за засичане в движение... Това изооообщо не им пречи да го ползват Дали е редно,колко е техически удачно и точно измерването е отделен въпрос...Вероятно става дума за това: • duration of the microwave pulse for the single shot mode - typically 0.3 s. • possibilities for connection of a video camera and other devices by means of serial interface. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Това изооообщо не им пречи да го ползват Дали е редно,колко е техически удачно и точно измерването е отделен въпрос...Вероятно става дума за това: • duration of the microwave pulse for the single shot mode - typically 0.3 s. • possibilities for connection of a video camera and other devices by means of serial interface. Не е това. Вариантите са два - или радара не е този или се изпозва в комбинация с друга техника. Няма такъв филм "не им пречи да го ползват", защото в съда ще им попречи драстично. Интересна и похвална е инициативата на този човек от Варна. Общо взето раправиите относно този модел радар са птносно факта, че не може да докаже къде те е засякъл. Аз съм почти 100% сигурен че самостоятелно той в движение не може да засича. Ако някой има информация да казва, но без приказки изпод шипковия храст моля. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEMO Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 .....или се изпозва в комбинация с друга техника... За това говорим Другата техника е камерата...При първа възможност ще го снимам от близо,специално за Тома-неверници като теб Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Камерата не е изчислителен уред. Тя не мери скорост за трети път го казвам вече. Не става въпрос за вярване, аз виждам че го правят, аз съм този който сложи снимката тука. Интересния въпос е КАК го правят и в частност - с каква техника се извършва засичането на скоростта на движещ се автомобил от движещата се патрулна кола - за това става реч. Със сигурност това не е този радар ТР4, защото той няма такава функция Link to comment Share on other sites More sharing options...
nojara Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Tova sa palni gluposti kak avtomobil koito se dviji shte zase4e drug, ne moje da e taka zashtoto ako zadnata kola reshi da izprevarva s 150km. moje i takava skorost da ti lepnat 4e si karal.Za sprql avtomobil s radar sam saglasen 4e shte te zase4e no dvijesht se ne mogat da me ubedqt A 6to se odnasq do kamerite ima tri v podleza na centara dvete sa za trafika ako stane katastrofa ili dr. neshto a tretata si shtraka za skorost.Na karlovska sashto ima kameri za skorosta predi liniqta.VNIMAVAITE Saglasen sam 4e trqbva da se saobrazqvame s skorosta no tova pak tqhnoto e prekaleno.Po dobre mai da si varnem knijkite v kat!kolite sega sa po4ti novi i vnimavash s skorosta no ako se zalisash malko i vdignesh 70km. kolata ne se useshta i hop snimka dai si knijkata s teq globi ve4e gi vzimat pri tazi skorost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UzITo Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Добре де как примерно в Германия има цивилни коли и засичат скороста ? Какви са техните радари ? Щом на запад могат да засичат скороста на движещи се МПС и тук ще могат . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucky Luciano Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Камерата не е изчислителен уред. Тя не мери скорост за трети път го казвам вече.Не става въпрос за вярване, аз виждам че го правят, аз съм този който сложи снимката тука. Интересния въпос е КАК го правят и в частност - с каква техника се извършва засичането на скоростта на движещ се автомобил от движещата се патрулна кола - за това става реч. Със сигурност това не е този радар ТР4, защото той няма такава функция Ами да пишем до някоя медия, да изиска от КАТ точно обяснение Иначе само гадаем И на мен ми е интересно точно как става това замерване Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaptoR Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Разбира се че могат. В Щатите мисля това е стандартно оборудване в патрулните коли, които там са оборудвани и с камери, които снимат винаги, когато полицая спре някой поради множеството инциденти. Все така остава въпроса обаче как технически е изработена системата. Явно има устройство, което изчислява скоростта като взема предвид и скоростта на патрулната кола. Нямам в момента време да се ровя да търся подробности... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.