Jump to content
BulForum.com

Formula 1 - Обща дискусия


Recommended Posts

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ооооооо гаранция. Ако ще се маже в тоя спорт ще се маже при тва яко. Тука на всеки му трябват пари за нещо. :) :D :P

Link to comment
Share on other sites

1-во искам да кажа нещо на Дримър - Е не се сдържах, нямам намерение да се карам с никой! Ако постът ми изчезне - ОК няма повече една буквичка да напиша само ще помоля ако бъде изтрит без warn.

2-ро Днес се е появила междинната версия на болида ви за 2006.

54527.jpg

54526.jpg

Link to comment
Share on other sites

Абе дано цвета да не е същия. И аз съм от Ботев ама тоя цвят нерви ама яко. :angry:

Link to comment
Share on other sites

1-во искам да кажа нещо на Дримър - Е не се сдържах, нямам намерение да се карам с никой! Ако постът ми изчезне - ОК няма повече една буквичка да напиша само ще помоля ако бъде изтрит без warn.

2-ро Днес се е появила междинната версия на болида ви за 2006.

54527.jpg

54526.jpg

 

Портокалко опа МКЛ имали много хубав цвят. Да живеят Ероус

Link to comment
Share on other sites

Наистина невероятно гаден цвят е просто :sick Пък и формата една такава .......... Може би не съм свикнал още.

Link to comment
Share on other sites

тия по-лоша на външен вид кола не успяха ли да направят?

ПФфф не ми говори...тъкмо си мислех че вече пътя за мкл е само нагоре в таблицата и....бам!!!

ДОбре дошли на земята...мкл са си пак същите.

Link to comment
Share on other sites

Бих казал че формата може да и е гадна ама едва ли няма да е ефективна.Според мен въпроса в случая е дали ще е издръжлива.И най вече двигателя и дали ще става за нещо :D

Edited by jozo
Link to comment
Share on other sites

Бих казал че формата може да и е гадна ама едва ли няма да е ефективна.Според мен въпроса в случая е дали ще е издръжлива.И най вече двигателя и дали ще става за нещо :D

Реното и то не е кой знае колко променено. Има доста разлики от R25. Все пак това не са крайните версии на болидите.

Едит: За МакЛарън-а: никой не забеляза думата - "появила междинната версия на болида"

Edited by evil_smith
Link to comment
Share on other sites

Today's times:

 

Pos Driver Team Tyres Time Laps

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.020 82

2. Zonta Toyota (B) 1:19.348 66

3. R.Schumacher Toyota (B) 1:19.866 59

4. Alonso Renault (M) 1:19.929 61 *

5. Badoer Ferrari (M) 1:20.091 63 *

6. Fisichella Renault (M) 1:20.555 39

7. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:21.986 31

 

* V10 engine

 

Kартината ми харесва.

 

А сега обърнете внимание на РАДИАТОРНИТЕ ОТВОРИ при Р26 и при оранжевия МКЛ. Ако не са 1:1 пък на. Заради тия осмаци колите са доста "слаби" и задниците не приличат на нищо. Всичко е как да кажа по-компактно

Link to comment
Share on other sites

Today's times:

 

Pos Driver Team Tyres Time Laps

1. M.Schumacher Ferrari ( B) 1:18.020 82

2. Zonta Toyota ( B) 1:19.348 66

3. R.Schumacher Toyota ( B) 1:19.866 59

4. Alonso Renault (M) 1:19.929 61 *

5. Badoer Ferrari (M) 1:20.091 63 *

6. Fisichella Renault (M) 1:20.555 39

7. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:21.986 31

 

* V10 engine

 

Kартината ми харесва.

 

А сега обърнете внимание на РАДИАТОРНИТЕ ОТВОРИ при Р26 и при оранжевия МКЛ. Ако не са 1:1 пък на. Заради тия осмаци колите са доста "слаби" и задниците не приличат на нищо. Всичко е как да кажа по-компактно

Е пък не са 1:1. Има огромна разлика. Все пак това е революция, продиктувана точно от смяната на двигателя.

Интересното от горните резултати е това, че Ферари са тествали с модифицирана Ф2004.

Link to comment
Share on other sites

Е пък не са 1:1. Има огромна разлика. Все пак това е революция, продиктувана точно от смяната на двигателя.

Интересното от горните резултати е това, че Ферари са тествали с модифицирана Ф2004.

 

Не е много интересно щото окачването им е за гуми които се сменят. Може би на тва се дължи и слабия резултат на Алонсо с В10 щото окачването му е за съвсем друг стил. Дано да не съм прав. Дано просто колата им не върви :lol:

Link to comment
Share on other sites

evil_smith, прочети си забележката.

 

за групичката заядливци, дето не могат да понасят чужди мнения: При заяждане на 1 от вашата групичка ще го отнесете всички, замислете се и не давайте лъжливи обещания като evil_smith щото вече няма да им вярвам. Не ми отговаряйте, все едно тоя пост е на ПМ.

Link to comment
Share on other sites

таман щях да питам как така аз, дето най-много се заяждам без от нищо да разбирам си нямам WARN и той дриймър взел, че обяснил. явно щото съм самичък и не се обединявам в глутница с други чакали.

 

и тържествено обещавам, че ако шумахер кара за редбул ще викам за друг от "малките" отбори.

Link to comment
Share on other sites

таман щях да питам как така аз, дето най-много се заяждам без от нищо да разбирам си нямам WARN и той дриймър взел, че обяснил. явно щото съм самичък и не се обединявам в глутница с други чакали.

 

и тържествено обещавам, че ако шумахер кара за редбул ще викам за друг от "малките" отбори.

 

Тържествата се отлагат за неограничен период от ВРЕМЕ. СПРАВКА интернет и ВИЛИ ВЕБЕР. Ред Бул е последното място където всеки уважаващ се 7 кратен световен шампион ще кара. С оглед и на това че в момента си имат доста проблеми с "топлото" както се бе изразил един колега

 

Бих ти го даказал с цитата ама е на английски и няма смисъл от излишшни работи.

 

В интервю за ”Шпигел” седемкратният световен шампион на Ф1 Михаел Шумахер (37 г) говори за персоналните си грешки през миналата година, неговото лично влияние върху развитието на новата кола на Ферари за 2006 г., условията за продължаване на договора с Ферари и срещата си с Борис Бекер.

 

Шпигел: Г-н Шумахер, през последните години прекарването на удължена зимна ваканция беше важно за вас. След загубата на световната титла вие започнахте първите си тестове за новия сезон преди Коледа. Беше ли това някакъв символичен жест, с който да покажете на всички, че все още сте в играта?

МШ: Със сигурност това е един желан страничен ефект. Но го направих предимно защото така ми се искаше, защото в момента съм жаден за каране повече, отколкото от доста време насам. Ние във Ферари не искаме никога вече да имаме такъм мизерен сезон, като последния.

Шпигел: Наскоро вие съобщихте във вашия уебсайт за ”липса на желание за ваканция” след края на сезона. По-малко натоварващи ли са неуспешните години, отколкото онези, увенчани със световна титла?

МШ: Да, фактически е така. След всяка от спечелените титли аз си давах почивка от два месеца за да се тонизирам и възстановя. Не съм имал скрупули относно ползването на ваканцията. Но сега ситуацията е различна. Нямам усещането, че съм си заслужил почивката. Но усещам нуждата да задвижим нещата отново. Ето защо аз влязох във фитнес залата веднага щом се върнах от последното си състезание в Китай.

Шпигел: Ние считахме, че вината за лошия сезон е повече в колата, отколкото във вас.

МШ: Психологически погледнато е много добре да си в добра форма. Аз работя в спорт, който изисква да от човек да реагира бързо и да е в отлична форма. Освен това нещата не стават по-лесни с възрастта. Миналата есен си мислех за първата ми среща с Борис Бекер в началото на 90-те. Ние и двамата живеехме в Монако и случайно се срещнахме във фитнес залата. Когато видях какво прави Борис, си помислих ”Как е възможно да е толкова добър?”. Той просто не изглеждаше мотивиран. И наистина не трябваше да се чака дълго докато играта му започна да потъва. В онзи момент си дадох обещание, че такова нещо няма да се случи с мен.

Шпигел: Допуснахте ли персонални грешки през 2005 г.?

МШ: Очевидно. Грешки, които не би трябвало да допескам. Когато имаш голям успех, ставаш безгрижен и се опитваш да превърнеш много неща в рутина. Можех да бъда в по-добра форма и вероятно бих могъл да изцедя още една десета от колата. Но ние бяхме толкова далеч назад, че и това едва ли би променило съществено крайния резултат. Имам предвид състезания като това на Монца, където можех да финиширам осми вместо десети, ако се опитвах малко по-силно. Но когато си свикнал с успеха и имаш стандартите, които аз имам след 84 победи, невероятно трудно е да намериш мотивация и за тази мъничка стъпка. Това е вярно колкото за мен, толкова и за отбора.

Шпигел: Във Ферари има ли желание за самокритика?

МШ: Очевидно да. Уверен съм, че беше необходимо и дори полезно за нас, сезонът да се окаже толкова катастрофален. Ако бяхме се класирали втори в шампионата, може би щяхме да кажем:”Ами добре, не се справихме съвсем, но ще сме отново на върха догодина.” Ние обаче паднахме в такава дълбока канавка, че загубите ни събудиха всички. Имахме много съвещания, на които анализирахме и обсъждахме нашите недостатъци. Сега всеки дава всичко от себе си и всички искат да върнем добрите времена. Гладът се върна.

Шпигел: Но това позволява ли ви да поставите под контрол техническите проблеми?

МШ: Има признаци, че догонваме съперниците си отново. Едва чак в края на сезона успяхме напълно да разберем аеродинамиката на нашата кола. Ние имахме някои временни подобрения в аеродинамичния тунел и на пистата, но те така и не се материализираха в по-бързи времена за обиколка по време на състезанията. В същото време имаше състезания, като това на Имола, където бяхме наистина добри....., но не знаехме защо. На моменти изглеждаше като магия.

Шпигел: Дали технологиите на са станали толково сложни, че прости зависимости, като причина и следствие, вече не са валидни?

МШ: Станаха много сложни. И което е по-важно, високоефективни. Понякога дребни детайли могат да имат огромно отражение. Ако не посветиш 100% от усилията си на всеки детайл, незабавно те спохождат трудности. За разлика от миналото, вече не можем само с добър двигател за компенсиране лоша аеродинамика и обратното. Тези дни отминаха.

Шпигел: След първата ви година във Ф1, вие се страхувахте, че технологичният прогрес ще намалява все повече значението на пилота. Така ли стана?

МШ: Мисля, че бях твърде прибързан в заключенията си по онова време. Дори и когато карахме с активно окачване и много други електронни помощници, в крайна сметка пилотът беше този, който стои за волана и управлението. Със сигурност технологиите индуцираха различия в представянето на пилотите. Там където талантлив пилот можеше да печели по половин секунда на обиколка в миналото, днес този талант носи разлика само от една-две десети. Но пилотът си остава ключовият фактор.

Шпигел: Правилата променени за пореден път за новия сезон. Обемът на двигателите бе намален от 3 на 2.4 литра, което от своя страна намалява мощността от повече от 900 до към 700 к.с. Освен това смяната на гуми отново е разрешена. Какво отражение ще има това?

МШ: Преминаването от 10 към 8 цилиндров двигател означава, че всеки производител трябва да реконструира силовата установка. В началото не всички ще се справят успешно с комбинацията представяне - надеждност. Това може да доведе до размествания в йерархията на отборите. Но що се отнася до самите състезания, смяната на гуми е много по-важна. Имаше много моменти миналия сезон, когато трябваше да задържам темпото през първата третина на състезанието за да съм сигурен, че ще финиширам. В Шанхай аз износих гумите си за 20 обиколки. И бях много радостен, когато най-накрая се озовах в чакъла и състезанието приключи за мен.

Шпигел: Изглеждаше, че гумите са най-големия проблем на Ферари. Те или бяха твърде меки и се износваха много бързо, или бяха прекалено твърди и нямаха сцепление. Новото правило ще ви помогне ли да излезете от затруднението?

МШ: Не, не съвсем. То може да ни помогне да не изпаднем твърде назад, като например в Унгария, където губехме 2-3 секунди на обиколка към края. Но ако продължаваме да изоставаме със секунда от водачите по време на квалификационните рудндове, смяната на гуми по време на състезанието няма да ни спаси. Просто ние трябва да се подобрим.

Шпигел: Всички топ отбори използваха гуми Мишелин през 2005 и само Ферари - Бриджстоун. Очаквате ли деня, когато всички отбори ще бъдат задължени да карат с едни и същи гуми, защото Мишелин се оттеглят в края на 2006?

МШ: Да, поради простата причина че това да се надяваме ще премахне големия стрес върху всички тест-пилоти. Миналата година ние имаме около 90 000 км или с 30 000 повече от нормалното, като 80% от тях за тестване на гуми. Това е абсурдно, защото публиката не получава нищо от това. Но аз съм скептично настроен относно твърденията, че еднаквите гуми ще намалят разходите. Някои от големите футболни отбори имат бюджети, съизмерими с тези от Формула 1, макар че всичко, което им трябва са обувки и екипи. Имам предвид следното: Никой не е насърчаван да не инвестира своите пари. Шефовете на футболните отбори просто ги използват да наемат по-скъпи играчи.

Шпигел: Фирмата-майка Фиат е в криза. Имате ли усещането, че Ферари са принудени да съкращават разходите?

МШ: Съвсем не. Ферари са напълно независими в това отношение. Изречения от рода на: ”За съжаление не можем да си го позволим.” никога не са произнасяни в кабинетите на нашите шефове. Това е и една от причините да се чувствам добре във Ферари толкова дълго време.

Шпигел: Какво влияние оказвате върху разработката на колата за 2006 г.?

МШ: Работата по колата започна през Май. Тогава ние - пилоти и инженери - съвместно дефинирахме слабостите на модел 2005, уточнихме приоритетите и областите, където е нужно подобряване, например области като аеродинамика, електроника, разпределение на теглото. Ние прекарваме много часове в съвещания и моите предложения са част от този процес. Друга моя отговорност е да интерпретирам огромния обем от данни, които получаваме на тестовете.

Шпигел: Защо въобще инженерите имат нужда от вас? ”Прозрачният” пилот е реалност. Колите са пълни с толкова много сензори и всичко се записва, дори и неща като къде точно на пистата натискате газта и с каква сила го правите?

МШ: Това е само половината от истината. Инженерът може да прегледа данните, но той се нуждае от преводач - пилотът в кокпита - за да ги разбере напълно. Например само пилотът може да ви каже защо рязко си вдига крака от газта в даден момент. Данните не могат да кажат на инженера дали пилотът е направил грешка в същия този момент или колата прави номера. Информацията, давана от пилотите помага да се определят насоките за развитие.

Шпигел: Значи ли казаното от вас, че Ферари правят колата по вашите спецификации?

МШ: Аз не диктувам нищо. Ние намираме решенията като част от консенсус.

Шпигел: Има ли Ферари ясно определена цел за 2006?

МШ: Единствената цел на Ферари е да бъде на върха. С други думи да се състезава за световната титла. Това е наше право. Спечелването е друго нещо. Не би било позорно да сме втори след една оспорвана битка.

Шпигел: Вашето решение за евентуално продължаване на договора ви, който изтича в края на тази година, зависи ли до голяма степен от това дали Ферари ще си възвърне силата?

МШ: Разбира се. Колата трябва да е конкурентна. Ако аз дори нямам шанс да печеля състезания и да се състезавам за титлата, не мисля, че ще бъда толкова заинтересован да продължа кариерата си.

Шпигел: Какво друга е важно за вас?

МШ: Въпроси, свързани с персонала..

Шпигел: Да уточним, означава ли това, че старата гвардия като Жан Тод и Рос Браун ще трябва да останат на борда?

МШ: Би било прекрасно, разбира се. Обаче всеки е заменим, включително и аз. Освен това не бих искал да говоря за отделни хора. По-важно в момента е не кой напуска и кой е заменен, а кой се присъединява към отбора, кой ще ни направи по-силни. И че проблемите, които сме установили, са напълно отстранени. Ако искаме прогрес, имаме нужда от повече хора.

Шпигел: Отборът на Ферари със своите 700 човека и без това е един от най-големите.

МШ: Във Формула 1 човек не може да ходи по вода. Онова което искам да знам е накъде отива Ферари.

Шпигел: Смятате ли да го правите година за година? Или въпреки вашите 37 години обмисляте подписване на по-дългосрочен договор?

МШ: Не бих отхвърлил такава възможност. Но всичко ще зависи от това какъв ще е следващият сезон

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

evil_smith, прочети си забележката.

 

за групичката заядливци, дето не могат да понасят чужди мнения: При заяждане на 1 от вашата групичка ще го отнесете всички, замислете се и не давайте лъжливи обещания като evil_smith щото вече няма да им вярвам. Не ми отговаряйте, все едно тоя пост е на ПМ.

Добре, 2 неща:

1-во: Обещах да не се карам с никой, и не се карам.

2-ро: За да видиш, че си държа на думата:

Ако постът ми изчезне - ОК няма повече една буквичка да напиша
- спирам въобще да пиша в тази тема, щом не е желателно...

ПС. Обаче ако някой от "колегите" сгафи не искам да си го изям аз... ;)

Edited by evil_smith
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Аз много се кефя на новия МКЛ. Още с излизането си на писта и БУМ пай дефект. :lol: :devil

 

Значи всичко е точно. Щом има дефект значи са напраили колата както трябва :laughing: :lol: :laughing: .

Link to comment
Share on other sites

Значи всичко е точно. Щом има дефект значи са напраили колата както трябва :laughing: :lol: :laughing: .

мдамм, друго си е с новия великолепен и блестящ червен болид да изоставаш с минути от водещите отбори и после да твърдиш че целия проблем е в гумите, щото само те са външна доставка.........

ама хайде да не се заяждаме.

Edited by mobo
Link to comment
Share on other sites

мдамм, друго си е с новия великолепен и блестящ червен болид да изоставаш с минути от водещите отбори и после да твърдиш че целия проблем е в гумите, щото само те са външна доставка.........

ама хайде да не се заяждаме.

 

КАКВО ВИКАШ ЗА МКЛ

 

 

1. Жак Вилньов (БМВ Заубер) - 1:17.242 (84 обиколки)

2. Гари Пафет (МакЛарън) - 1:18.066 (74 обиколки)

3. Педро Де ла Роса (МакЛарън) - 1:18.247 (19 обиколки)

4. Ник Хайдфелд (БМВ Заубер) - 1:18.471 (82 обиколки)

 

Massa covered a total of 83 laps, posting a best time of 58.244 . - това е при прехвърчащ сняг и с интермедия

 

А и новото творение на МКЛ не се дъни за сефте.

 

Миналия сезон остана в историята. С това че ферари се провалиха а МКЛ два пъти повече от тях. Тъй като пак не взеха нищо.

Edited by DON_CHEFO
Link to comment
Share on other sites

КАКВО ВИКАШ ЗА МКЛ

1. Жак Вилньов (БМВ Заубер) - 1:17.242 (84 обиколки)

2. Гари Пафет (МакЛарън) - 1:18.066 (74 обиколки)

3. Педро Де ла Роса (МакЛарън) - 1:18.247 (19 обиколки)

4. Ник Хайдфелд (БМВ Заубер) - 1:18.471 (82 обиколки)

 

Massa covered a total of 83 laps, posting a best time of 58.244 . - това е при прехвърчащ сняг и с интермедия

 

А и новото творение на МКЛ не се дъни за сефте.

 

Миналия сезон остана в историята. С това че ферари се провалиха а МКЛ два пъти повече от тях. Тъй като пак не взеха нищо.

аз за макларън нищо не съм казал. просто припомних на бъзикащите се с тях, че и собствената им скудерия не е цъфнала и вързала.....

иначе съм си за редбул. все още са достатъчно "малки" и ненадеждни за да привличат симпатиите ми.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...