Jump to content
BulForum.com

Хибридни автомобили


PlayMate

Recommended Posts

Това, че ти също нямаш грам идея показва и колко ти е меродавно мнението. Знаеш ли колко ми пука за 20+ годишна сглобка на Тойота, БМВ и т.н. как е с фабричните дефекти?

 

Проблема е от поне 3 години - за който следи сериозно темата. Така, че ... ти си гледай 30-40 години.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

относно екологичността. за редките метали се направихте че не чувате, ама айде няма да ви повтарям. само ще ви обърна внимание на батериите, ама ми писна да съм сериозен. та ако хибридите станат масово явление то в ръцете на средностатистическия човек ще се постави екобомба от ранга на варел със зелена гадост от анимационен филм. дали ще ги изхвърлят правилно и рециклират абсолютно всички?

 

 

В тоя ред на мисли трябва да се измисли сериозна институция която да рециклира или прави нещо друго с батериите...

 

Мисля, че преди време топ гиър имаха едно сравнение между М3 и приус. Мисля, че точно в този епизод бяха казали, че производството на приус хич не е екологично и по-точно, че различните му части се произвеждат на различни континенти и никой не брои замърсяването което правят корабите когато доставят частите за производството на приус.

Link to comment
Share on other sites

Мисля, че преди време топ гиър имаха едно сравнение между М3 и приус. Мисля, че точно в този епизод бяха казали, че производството на приус хич не е екологично и по-точно, че различните му части се произвеждат на различни континенти и никой не брои замърсяването което правят корабите когато доставят частите за производството на приус.

Сравнението беше между Defender и Prius.

 

В темата обаче не коментирате един много важен момент. От къде ще дойде цялото това електричество за зареждането на автомобилите. Нито преносните мрежи могат да издържат в момента, нито има достатъчно електроцентрали. И това не говорим за България ами за света като цяло. Напълно съгласен съм с mobo по отношение на материалите използвани за батериите в Prius. Изключително много замърсяват природата. Гледам съм разни сравнения и накрая изчислиха, че замърсява много повече околната среда от един обикновен автомобил.

Link to comment
Share on other sites

Мдаа и аз съм съгласен - ако искаш да си екологичен - вземи си сложи газова или метанова уредба... до колкото помня Опел произвеждаше базови модели с вградени такива... Представителите на Шкода в България пък могат да ти ги поставят на нов автомобил без да му се нарушава гаранцията и т.н.

Хибридните решения (с батериите) са неприложими в световен мащаб - ако си оставиш приуса на слънце при 50+ градуса лятно време - познай как ще им съкратиш живота на батериите... същото важи и с минусовите температури....

Ако иска някой да се движи на ток и да не замърсява - да се качи на влака, трамвая или тролейбуса...

Link to comment
Share on other sites

Значи като заключение на сметките от по горните постове можем да кажем че хибриди в България почва нямат ,щото Бай Ганьо (не визирам конкретен човек) винаги смята дали има далавера като купува нещо....

 

Я чакай малко. Тъй като съм пестеливо копеле (Българско) що да не му бодна едно метанче на тоя Приус. Така ще ми харчи само 3-4лв на 100км.. Ще избия разликата в цената 4-5 пъти по бързо.

Еее не ,чехите са се сетили преди мен. Продават ги фабрично на метан. А всъщност с тия развалени педали мога да се пребия някъде. Няма да си купувам Тойота. Ако бях в Америка щях да го направа щото мога да се пребия умишлено някъде и после да съдя компанията. Така ще избия колата и парички ще направя. Най-хитрия съм тва е. Очевидно има далавера в тия хибриди. Просто различна гледна точка.

 

И за да не съм офф ще вметна че приуса не струва 18 хиляди повече само заради едни батерий.

Link to comment
Share on other sites

Еволюцията следва златното правило на най-малко съпротивление (и максимална печалба)... та :) не вярвам тук батерийките да имат успех като цяло.

 

В момента в България при покупка на автомобил за 5 години най-изгодно е да си вземе човек малко бензинче с турбинка и фабрична газова уредба (не сложена след това както правят от Фиат БГ, а като ФИАТ Италия директно от завода).

 

В крайна сметка всеки преценя сам за себе си. Факт, най-големия пазар у нас е на колите между 5 и 12 години 2-ра ръка.

Link to comment
Share on other sites

Цък

 

Не се заяждам с никой (освен с БМВ и мерц :lol:) Нямам идея да обиждам. Както казах по нагоре всеки си има гледна точка . Ако ви се занимава да чете статийката - виж те я , за по мързеливите (без да визирам някой!) ще изкарам няколко цитата:

Докато в България още се питаме какво е това хибриден автомобил и включва ли се в контакта, в Западна Европа и в САЩ дори законите са вече променени, така че да има привилегии за водачите на хибридни автомобили. В Лондон например, собствениците на хибридните модели на Лексус, Тойота и Хонда не плащат еко-такса за влизане в широкия център на града. Това им спестява по 10 паунда дневно (или около 3 000 паунда годишно). В САЩ за тези автомобили се плащат по-ниски данъци. В някои щати има магистрали с отделни платна, по които имат право да се движат само хибриди. И докато другите коли чакат в задръстването, те се придвижват свободно.

 

Едно такси Тойота Приус е изминало във Ванкувър 400 000 км за 2 години. Двамата му собственици се хвалят, че са сипвали от 10 до 15 литра бензин за 12 часова смяна, в сравнение с 35 до 55 литра при обикновените таксита. За тези 400 хил. км. те са имали с 1/3 по-малко разходи по поддръжката, в сравнение с други автомобили, а хибридното задвижване изобщо не се е повреждало.

 

Тойота разработва своя Приус още през 1996-1997 година и проектът струва на компанията 1.2 милиарда долара. Иронията е, че през следващите 10 години, докато Тойота прави батерии и инвестира в развойна дейност, целият останал автомобилен свят буквално й се смее, че харчи луди пари за подобен проект. Само Хонда реагира веднага и 2 години по-късно, през 1999 година, пуска своя хибриден модел - Хонда Сивик.

„След топлата зима през 2006-2007 година и резкия скок в цените на петрола целият свят изведнъж разбра, че нещата не отиват на добре и всички производители решиха да правят хибриди, но 10 години са си 10 години – това е един път, който вече е изминат. Оказа се, че традиционно силни европейски и американски автомобилни производители изпаднаха в ролята на догонващи“

Link to comment
Share on other sites

The 7 Series Hydrogen, featuring one of the world's first hydrogen fueled internal combustion engines, is fueled by liquid hydrogen and emits only clean water vapor.

http://www.bulforum.com/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=reply_post&f=46&t=88196

 

http://vbox7.com/play:5fc88c6d Hydrogen Racer BMW

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_H2R

 

Обаче към момента добива на водорода за тези коли замърсява повече от колкото ако си ги карате на бенз.

Link to comment
Share on other sites

И нека обидите започнат >

 

Тойота Приус VS ЛендРоувър Дискавъри & е92 М3

http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk старо, но златно :D

 

Личното ми мнение е, че в тоя тест средната скорост е под 90км/ч

 

___________________

 

Дебело подчертавам, СЛУШАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО КРАЯ НА КЛИПА!

 

This entire post is PWRD by INCINERATOR :devil :devil :devil

Link to comment
Share on other sites

 

Приуса ми харесва страшно много, 3та серия е просто...

(да не говорим ако е бял... :wub:)

 

Мъре, няма ли да си идваш вече..

да не ти хареса зад голямата локва?

поне ключовете за ИС-ката да ми беше оставил,

барем да е припалвам от време на време.. :D

Link to comment
Share on other sites

Чакайте,забравяте един много важен момент.И именно тук е базата на която се гради имиджа на това технологично съвършено чудо.А иенно приуса предлага нещо,което нито един друг икономичен автомобил не може да предложи.А именно усещането за личен принос,за задоволство,за ангажираност с проблемите на майката земя.И това блазни толкова .Потребителя просто пропуска рационалните доводи за реални алтернативи.Алтернаивите не те карат да се чувстваш доволен от себе си,те не могат да ти спечелят статус на "напредничав",на отворен към бъдещето,на фешън еко пич.А това само хибридите(в сегашният им вид) го осигуряват.И фундаментите на съвременната гладна за петрол икономика си остават непокътнати.Проекта(дето го пуснах миналата страница) за хибрид със дизелов турбинен двигател който работи само и единствено за зареждане на батериите е доста по-рационална форма на хибридите.И все пак Приуса е важна крачка,Фешън играчка която те кара да се чувстваш "зелен".И какво лошо в крайна сметка има в това?

Link to comment
Share on other sites

няма лошо. стига фешън играчката да не бъде обявявана за технологично или екологично чудо. все едно да обидиш някое верту на смартфон. ми не е. не му е това предназначението.

сегашните хибриди както са изпълнени и решени не са нито икономични, нито екологични. това явно много дразни поддатливите на агресивен маркетинг хора.

 

хибрида с дизел не е често срещано явление заради масата на дизеловия двигател и нужните по-високи обороти при работа като генератор за зареждане на ток. масата е проблем като се добави към масата на батериите и скоростната кутия, която съчетава двата източника на въртящ момент. оборотите са изискване за ефективност на електрогенератора, тъй като в противен случай трябва да му се увеличат намотките или да се ползват по-обемни магнити, или да се добавят механични предавки за увеличаване на оборотите - все се увеличава масата. а масата е доста съществен елемент като се гони икономия.

една идея по-добър вариант е електромобил, който се зарежда от контакта - няма нужда да влачи генератора постоянно със себе си, а електроенергията от големите централи барабар с преноса пак е по-евтина от тази на малък преносим електрогенератор с ДВГ

 

 

Ти говориш за ДВГ.А там ставаше въпрос за микро газово турбинен дизелов двигател.Всъщност газовата турбина може да работи на каквото и сипеш(по-надеждни са мисля от ДВГ,апък и доста мощнички щом задвижват танкове самолети хеликоптери).Разхода ще е интересен.обаче тук може би разковничето е в "микро".Иначе доколкото си спомням(някой да поправя ако е компетентен),газовата турбина(реактивния двигател) е доста високооборотен.

Link to comment
Share on other sites

Тоя клип как не ви омръзна да го подмятате. На 2-3 места тук в този форум вече е обеснено подробно колко безмислен е всъщност. Що не пуснем Приуса в града от светофар до светофар и в задръстване,а баварката да го следва. Тойотата ще бие с двойна ралзика. Ама не ,хибрид-малолитражка тряя да бяга на максимум почти пред икономичен дизел.

Link to comment
Share on other sites

Тоя клип как не ви омръзна да го подмятате. На 2-3 места тук в този форум вече е обеснено подробно колко безмислен е всъщност. Що не пуснем Приуса в града от светофар до светофар и в задръстване,а баварката да го следва. Тойотата ще бие с двойна ралзика. Ама не ,хибрид-малолитражка тряя да бяга на максимум почти пред икономичен дизел.

 

 

Смисълът на този клип е да се покаже, че не е от значение какво караш, а как го караш - те си го казват.

Link to comment
Share on other sites

Тойота Приус VS ЛендРоувър Дискавъри & е92 М3

http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk старо, но златно :D

 

Аре пак тази глупост. Разликата ще е драстична при каране в задръстване с под 20км/час ама има ли смисъл да се дъвчем отново. Пък и наистина има по-добри алтернативи от Приус, наскоро го гледах по-обстойно (преди време просто погледнах цената и внезапно загубих интерес) и отвътре ми стои грозен и интереса ми дотам приключи, но че тръгва бързо и безшумно от място е факт. За придвижване в града е ок според мен (ако беше 3 пъти по-евтин и отвътре го пооправят малко че нещо ме дразни). Хонда Сивик хибрид е малко по-красива но и тя не ме кефи вътре.

 

Смисълът на този клип е да се покаже, че не е от значение какво караш, а как го караш - те си го казват.

 

Как как... и къде... то около 5:30 по централните булеварди нямаш особен избор... :)

Link to comment
Share on other sites

Напълно ненужна глупост от Порша (според мен)

 

Порша 911 GT3 R Hybrid

480 к.с. само на задния мост

4.0 литра обем

160 к.с. ел. мотор към предните колела

KERS система на мястото на пасажерската седалка, управлявема с бутон от волана - продължителност 6-8 секунди

01-porsche-911-gt3-r-hybrid.jpg

http://www.autoblog.com/2010/02/10/geneva-preview-porsche-911-gt3-r-hybrid/

Link to comment
Share on other sites

Нещо се губи връзката между екология и 2тонен кораб (Туарег). Дори и приуса е близо 1,5т - колкото и ефективно да е задвижването, това нещо е тежко и му трябва много енергия, особено при градско каране. Затова японците имат отделен клас коли с около 0,6 турбо бензин и тегло 5-600кг, обаче това не им пречи да продават хибриди на заблудените еко-ентусиасти biggrin.gif

Колкото до турбинните двигатели някой се оплака от 5000 оборота, докато зарежда батерията, а при турбинния май са 50-60000 biggrin1.gif

Link to comment
Share on other sites

Имайки предвид, че с последната версия на приус могат да се минат максимум 4км на батерии при скорост под 50км/час - http://www.youtube.com/watch?v=yspf4wbs5uE ми се струва с пъти по-евтино и екологично да използвам градски транспорт или велосипед за подобна дистанция...

Link to comment
Share on other sites

Напълно ненужна глупост от Порша (според мен)

 

........................

КЕРС-а е Уилямсов(значи с махових) и ще го тестват за състезания след като във Ф1 джентълменски 2 отбора похарчиха средно по 30 млн долара за разработка на КЕРС, който тази година няма да се ползва, а като цяло правилника позволява 160 коня допълнително ако не се лъжа. Тъкмо ще видим дали си заслужава тази скъпа с-ма.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...