Jump to content
BulForum.com

Хибридни автомобили


PlayMate

Recommended Posts

Коментите на специализираните сайтове са, че това е само за да оберат публичноста за пускането на "хибрид". Нищо повече.

Като цяло много негативни реакции има за политиката на Порша от последните 24 месеца с камиончето Кайен, седанчето Панамера и хубридната безмислица 911 GT3 R.

Още повече този модел който обсъждаме тук е за продажба. Не е за вътрешна консумация. Ще се правят кинти от него.

Представете си лицемерната буря от фекалии като почнат тимовете на мултимилионери и милярдери да се бият у гърдите по състезанията (особено 24 часовите) как те "участват в състезанието съзнавайки отговорността си - персонална и като отбор - за опазване околната среда и призоваваме всички да заемат отговорна позиция по климатичните въпроси" смях и жалки картинки ще има.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Само ще помоля, когато цитирате мнение, да отчитате дали то съдържа огромни снимки и дали смятате за много важно тези снимки отново да присъстват и във вашия пост, като утежняват ненужно темата.

Link to comment
Share on other sites

Днес засякох в квартала един тип, който си изкарваше от гаража това:

 

http://www.lexus.com/hybridbrochure/gs_450h.html

 

Изобщо нямах представа, че някой у нас би хвърлил такива пари за хибридна лимузина (макар и по-малка като размер).

Link to comment
Share on other sites

То по нагоре в статийте го пишеше - няма и 100 хибрида на година се продават. Може би реално са малко повече но все пак си е екзотика да караш еко автомобил.

Link to comment
Share on other sites

То едно "еко"... но това което гледах от приуса на един приятел беше как като настъпи газта и подскочи колата. Това от бензинов двигател под 500 коня не може да се види.

Link to comment
Share on other sites

Айде да не почваш с лиготиите :) >

Приус 0-100

 

И малко сравнения с други популярни хибриди до 100 км/ч >

 

_______________

 

Оле, не. Продължих да чета мнения из Utube и гледам разни фенове се кефят как им ускорявала талигата за около 10 сек до 100 км/ч... не, не, не... имайте милост.

 

А за шасито с тия батерии - не говоря само за Приуса - някой чувал ли е отзиви - или чел?

Защото Шеви Волт всички журналисти казват, че бая твърдо вози заради огромното натоварване на окачването от тежестта на батериите и за това пружините и амортисьорите били по-твърди.

Link to comment
Share on other sites

Говорех за 0-20. За повече не го вдига

 

 

И какво няма да се кефят - там са свикнали да карат коли в които отзад има място да качиш и 2-3 овце, кози, мотики или каквото друго ти е кеф и е по-малко от кон примерно. Много ясно че ще е по-пъргаво от тези камиончета.

Link to comment
Share on other sites

Така ти се струва заради въртящия момент още от старта - подобно на усещането на дизела много дърпа и залепя за седалката, но всъщност не върви повече.

Последния приус със 1,8 + ток ускорява за 10,2 сек до 100км. За сравнение най-обикновено BMW 1,8 90та ускорява за 9,4 сек до 100.

 

Спрямо американските тракторчета с 7-8L V8 и двете са като играчки- те казват на 5,4L "Small Block".

Виж какви

каратrofl.gif

Докато има такива колкото и да са хибридите няма полза.

Link to comment
Share on other sites

Именно... то тромавия Авенсис вдига за под 10 до 100 а е доволно по-голям от Приуса. Само първоначално подскача като ожилен.

 

Тракторите на американците са пословични. То те такива и бензинови имат... спрямо тях ВСИЧКО е по-зелено.

Link to comment
Share on other sites

За сравнение най-обикновено BMW 1,8 90та ускорява за 9,4 сек до 100...

 

Не че се заяждам с БМВ или пък с теб, до колкото имам наблюдение разбираш от коли ама нека сме реалисти. е36 1,8i ускорява за 11,5сек ,дори и 1,8is (със 140 коня) е доста далеч от 9,4сек. - 10,2.

Link to comment
Share on other sites

За Е30 is говорим, на E36 не съм фен заради теглото...

Идеята не беше колко точно десети, ами че това се прави с един бензинов двигател и леко купе вместо с много тежко купе и бензинов двигател, който се тормози да зарежда акумулатори, в които има загуби, а те пък захранват друг електромотор, в който има още загуби - една енергия е нужна за ускоряване на 1100кг, друга на 1500.

Японските двигатели са много качествени, но ми е интересно ще изкара ли 5-600000 този 90 коньов мотор, който се пъне или да движи колата или да зарежда акумулатори - тоест натоварва се значително повече от на "обикновена" кола.

 

когато тествах сивик хибрид ми направи впечатление как двигателя веднага след запалването се залепи на 5000 оборота и си седя там докато не дигна батериите на 60%. като резултат - звук като кафемелачка и пак тромаво движение, среден разход градско 7,2/100

Това не ми се струва добре за дълготрайността на мотора.

 

Всъшност излиза, че ако ръчкаш яко известно време батериите падат и тогава не ускоряваш до 100 за 10 секунди, а за 20, защото мотора вече трябва и да зарежда.

Link to comment
Share on other sites

Аз Приус съм карал веднъж и то колкото и необичайно да звучи беше на пистата на Калояново :laughing: Със сигурност вървеше повече от мойта малолитражка която беше 100 коня но с тежко купе, а и заради електромотора наистина подскачаше на ниски обороти. За сивика не знам но Приуса винаги палеше на батерий и докато не вдигнеш 30-40 км не пускаше бензиновия мотор. Този Сивик за да се залепи на 5к оборота при палене най вероятно е бил каран преди това само на батерий и не е имал възможност да се зареди.

Link to comment
Share on other sites

и дори на великия приус ако заряда на батериите е под 40-50% никога няма да потегли само на ток, щото иначе въобще няма да потегли, а ще си седи на място да се зарежда :). и тва е 'щото стартовия ток, който дърпат електромоторите при потегляне, е към 5-6 пъти по-голям спрямо този за запалване на бензинов двигател, съответно и изхабената ел. мощност за тези неща. и въпросната мощност за да се вземе от батериите първо трябва да се сложи там по един или друг начин.

 

Прав си ама до някъде.5 6 пъти е по-голям тока ако не използваш никво регулиране.С честотно управление при ниската скорост си има малък ток и малка консумация на енергия и с увеличване на момента и скороста тока и момента растът.Тъй, че предполагам японците го знаят точно това и управляват моторите честотно.

Link to comment
Share on other sites

при приуса не знам как са го решили, но предполагам че за зареждане ще е поне 3000 об/мин, евентуално по-обезшумен.

За Сивик нямам идея, не съм и виждал такъв хибрид, но след 500 навъртени мили на Приуса смея да твърдя, че успях да се сработя с колата и в никакъв случай не зарежда на 3000 оборота, а на доста по-малко. Колата няма оборотомер, но на звук зареждането според мен става на не повече от 1500 оборота, които разбира се не се чуват вътре в купето, а навън си звучи като нормален работещ двигател на празен ход. Тези 5000 оборота на Сивика ми звучат като доста идиотско решение в интерес на истината - смятай как на всеки светофар хората ще си мислят, че ще се дърпаш с тях. На приуса няма никакво видимо натоварване на двигателя - работи си на ниски обороти, освен това колата ползва всеки един момент, в който колата се движи по инерция, за да зарежда батериите. Или поне на инфо дисплея показва така. Като натиснеш спирачките също преобразува кинетичната енергия в ток ала-бала и други неща, от които грам не разбирам :)

Иначе пак казвам, като разход от Приус-а бях много доволен. Дава някъде около 4 на 100 при 87 октанов бензин. Само на ток съм карал около 5 километра пълзене в едно задръстване, което се разстилаше в доста време, може би около половин час. Тук и старт-стоп системата помага ако се случи да си спряй в покой за малко повече време. При въпросното каране в дивото задръстване до Джей Лено и обратно като заредих средният разход беше около 3,5 литра 87 октанов, което при пълзенето в трафика до Бъркенк и обратно с чисто бензинов автомобил щеше да ми излезе поне 2,5 пъти повече.

 

И не разбирам при положение, че всеки производител вече вади хибриден автомобил и в някои държави има и облекчения при карането на такава кола как може няколко дървени философа да зачеркват цяла една ниша в автомобилостроенето, просто защото разбират от абсолютно всичко и чичото на лелята на стринката на вуйна му бил си сменил колата с нехибридна.

Link to comment
Share on other sites

mobo, нито имам намерение да те засягам, нито пък да те псувам - както казва циганина като го хванеш, че е крал - "как бе, не съм такъв човек" :)

 

Нека да изкажа и едно непрофесионално, но чисто потребителско мнение за единствения хибрид, който съм карал:

1. Колата комфортна ли е - да, има много добра видимост, комфортни седалки

2. Колата дава ли добър разход на гориво - да, дава. Среден разход от 4/100 при запазване на характеристиките на аналогичен чисто бензинов автомобил си е плюс

3. Колата има ли облекчения? - да, в Калифорния паркирането в по-известната тук синя зона е напълно безплатно за хибридни и електромобили до 2 часа. това си е сериозен плюс

4. Колата струва ли много? - не повече от автомобил с аналогични характеристики - цени от около $22,000, 3 години пълна гаранция и 5 години гаранция на окачване, двигател, електромобор и всички участващи в движението на автомобила части

5. Кеф ли прави карането? - прави. Не е спортна кола, така че кефът от нея е друг. Практична е, широка, натряскана е с технологии вътре, като абсолютно всичко в колата се контролира от тач скрийна. Това за geek като мен си е кеф.

 

Това са характеристики на семейна кола или кола с която да си вършиш работа. И пазарът я кльопа. Оттам нататък дали ефективността й е перфектна клиента не го интересува - той си гледа кефа и поддръжката да не му излезе през носа.

Link to comment
Share on other sites

5. Кеф ли прави карането? - прави. Не е спортна кола, така че кефът от нея е друг.

 

Ей тука е ключа за бараката

 

 

 

Оттам нататък дали ефективността й е перфектна клиента не го интересува - той си гледа кефа и поддръжката да не му излезе през носа.

 

Разликата е че в калифорния има доста облекчения за такива автомобили а тук не. Освен това там карат огромни камиони за да се чувстват "истински мъже" а за BMW Z4 казват че е "barbie car" a малолитражки няма. Освен това разликата е и в сервизното обслужване и това че там масово карат нови коли а тук средната възраст на автомобилите е 10-15 години... освен това там тойота са много силни и частите им идват евтино за разлика от тук. А и сервизната поддръжка тук е по-евтина заради надниците и резервните части и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Дедо, баш за хибридите няма никакви облекчения, защото те са си кажи-речи като останалите автомобили, само дето имат по-малко вредни емисии. Специално в целия Лос Анжелис (имам предвид барабар с всичките му събърбани като Пасадена, Санта Моника, Лонг Бийч и т.н.) паркирането за по 2-3 часа с автоматични апарати на булевардите (дето тук наричаме синя зона) е безплатно за хибридите. Това е единственото облекчение. И пак, не е малко, но със сигурност това не е нещото, което ще те накара да си купиш колата.

 

Освен това свят широк, хора всякакви, това важи и за САЩ. За всеки влак си има пътници, всеки автомобил си има пазар. Примерно сювовете не са лоши като характеристики, но не се кльопат много поне в Калифорния. Иначе има и големи, и малки коли, и с големи и с малки двигатели. Специално в Кали съм се разминавал с повече смартове, отколкото има тук в България. Тръкове и чудовища карат главно мексиканците, 'щото милите хубави и големи коли не са виждали и се чудят как да изпъкнат. Поне това е моето виждане. Не съм видял и един доктор или някой по-начетен тип, който да се качи в някой подобен дзвер. 90% са млади латиноси.

Link to comment
Share on other sites

Най-продаван автомобилен продукт въобще в САЩ в наши дни...

FORD F-150 BAbyyyyy! Това изчерпва ВСИЧКО.

 

Не само го карат, ами направо и го разбиват. :bgrin:

 

Ами така е....като минава на пълна газ през локва...

 

 

Едит: Всъщност това F-150 ли е, че от таквиз машинарии не отбирам много-много...външният вид прилича, ама предната решетка май не...:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...