Jump to content
BulForum.com

Хибридни автомобили


PlayMate

Recommended Posts

Рено-Нисан имат огромни проблеми в момента - като цяло, не само в една област.

 

Митсубиши според мен имат най-добър подход като разработват доста дълго вече преди да пускат на пазара каквото и да е.

 

Тойота - ако искате да да си говорим за целия сегмент, давайте в темата им. В моментното си състояние не заслужават да мърсим с приказки за тях като цяло.

 

ЕС нямат избор ако не искат още да са енергийни държанки на СССР. Бизнеса трескаво търси нови трасета за доставки, а автомобилния сектор здраво е впрегнат да даде реални и практични решения за намаляване консумацията.

 

Китайците сега като купиха Волво вече стават много сериозен играч - и не само заради сигурността и технологиите в този аспект ами и поради огромното know-how в областа на bi-fuel и електричките (представиха напълно ел. c30 което беше ако помня правилно в производствен вид).

 

Та голямо цакане ще падне.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Голяма част от производителите са предпочели да пропуснат стъпката с хибридите и да минат директно на изцяло електрически. Пежо след сближаването с Мицубиши ще се включат играта с MIEV. Очаква се и Рено-Нисан да пуснат пълни "електрички", като това ще стане и с политическа помощ, тъй като Франция има дял в Рено. Подготвя се спонсориран от ЕС план за изграждане на инфраструктура, която ще реши проблема с дългото зареждане - отиваш на "бензиностанцията", оставяш си празната батерия и взимаш заредена. Съответно се изготвят стандарти в тази насока. В техническо отношение нещата също вече са в напреднал стадий. Китайците Cherry също имат почти готова разработка, която беше леко замразена заради кризата. Аз лично очаквам до 3-4 години да има толкова голям бум, че някои от производителите да се откажат почти напълно от ДВГ-тата.

 

Иии, верно, че е тарикатски тоя вариант. Аз си мислих съвсем други щуроти... Но, за да има необходимия ефект електричарките трябва да са с много ниска цена, за да може колкото се може повече народ да ги купи, а от там естествено ще намалеят и тия вредни емисии. А не като седана на Тесла...50 ли беше 60 хилки в зелено. Което си е цифра според мен.

Link to comment
Share on other sites

Нали знаете колко тежи батерията - ако е едносегментна? А електричката на GM - Volt - дето уж е евтиния ще почва под 40 хилки в зелено ама с отстъпките от държавни фондове за зелени автомобили (СМЯХ!).

Link to comment
Share on other sites

Всъщност от финансова гледна точка Рено-Нисан са доста добре на общия фон (особено сравнено с Пежо-Ситроен и Мицубиши), което като става дума за развиване на нови технологии си е доста голям плюс. Иначе корпоративната им философия ми е пределно ясна. Както и да е, да не се отклоняваме от темата :)

 

Колкото до цената - основния фактор е "тиража" и то не само "твоя", а и този на конкуренцията, тъй като доставчиците са външни и обикновено общи.

 

Засега все още се експериментира с батериите. Знам, че засега "френския" план е батерията да е отдолу по цялата площ на купето.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност най-големия им коз са добрите оценки на EURONCAP от последните 4 години + тежкотоварния сегмент. Като задвижващи технологи са поне 1 поколение зад всички в бранша, а изолацията с шампионати като Renault Cup, Formula Renault и прочие в които не срещат другите производители лице в лице не помага много.

Във F1 от 5 години нямат съществен пробив при двигателите (аеродинамиката и шаситата за разлика от това бяха на ниво до скоро).

 

В момента в нито един клас не могат да излязат на чело при директно сравнение. Намесата пък на френското правителство не знам как е положителен факт. Колкото е положителен факт, че центъра за Сев. Америка на Мерцедес извършва приема и оценката за качество на превозените през Атлантика за САЩ БМВ-та.

 

_____________________

 

Мистубиши или друг японски производител имат цял остров за тестове на хибридите си? Даже в TG го бяха показали? Някой следи ли го това?

 

_____________________

 

Конструкцията "сандвич" я следват всички (с много малки изключения) поради проблема с разпределението на тежестта при странични ускорения и резки спирания.

Link to comment
Share on other sites

Мицубиши си действат много сериозно в тая насока, тъй като поради разни причини изгубиха извоюваните с години позиции. Това в момента им е последната спасителна сламка, която обаче може да се окаже и "голям клон" и те го знаят де. Не знам за острова, ама щом и в Ево ще интегрират технологията, явно че намеренията им са сериозни.

 

ПП Рено-Нисан упорито окопират ниските класове масови автомобили. Там се търсят по-други неща и те за сега се справят.

Link to comment
Share on other sites

Ти мани Рено-Нисан ами Рено-Дачия някой скоро ми пееше, че бил един от най-успешните проекти въобще. Още по-успешен бил спрямо Шкода за VW (ако сравняваме коректно по време, щото този с Шкода е от повече време).

Link to comment
Share on other sites

Аз доколкото зна Lupo 3L има старт стоп технология, а то е доста дъртичко... ;)

 

А аз си мислех че няма по малко от Полото :laughing: Че на Приуса батерийте тежат повече от този стол. Иначе наистина имат няква такава технология ,но интересно що не са я развили ?

 

Не залагайте големи надежди за тия електрокари ,докато не променят технологията няма да дойдат на мода. За момента това с батрерийте които се сменят на бензиностаницята ми звучи доста оптимистично. Това не е една батерия с големината на чанта например че да може да си я сваляш и сменяш с голи ръце. А пък да караш кола 200км и после да чакаш да се зарежда 3ч не звучи много практично. А и тока не е още без пари ... Има време ,ще поживеем па ще видим.

Link to comment
Share on other sites

Има технология за изключително бърз заряд - и батериите са други - ама проблема там е огромен, че цокъла е друг и освен ако не се направи на всяка бензиностанция по света не е майтап, че като излезеш от града в който си, примерно се за*б*ш в провинцията и край, няма как да си заредиш колата, пък с обикновения цокъл 3 часа кеф :)

Link to comment
Share on other sites

Ти мани Рено-Нисан ами Рено-Дачия някой скоро ми пееше, че бил един от най-успешните проекти въобще. Още по-успешен бил спрямо Шкода за VW (ако сравняваме коректно по време, щото този с Шкода е от повече време).

Нямам достатъчно инфо да го сравнявам с шкода, но наистина е супер успешен. Иначе Рено-Нисан (така се води корпорацията, другото са само търговски марки) имат и още Рено-Самсунг коли в Корея, които покриват общо взето всички класове без най-луксозния, а и Лада бяха тръгнали да купуват (не знам до къде го докараха). Тази масовост им дава доста добра позиция на старта, а и както казах никой не очаква от производителите на автомобили да се заемат с разработката на батерии, за това си има други фирми.

 

ПП Ако ми остане време ще издиря видеото за концепцията на батериите, но с две думи - не се очаква вие да мъкнете акумулатори.

Link to comment
Share on other sites

За смяна на батерии си говорете в темата за електромобилите - идеята на хибрида е да не те вкара във филма с неудобствата на електричката, а да ти понижи разхода и/или да ти даде няколко к.с. отгоре над бензиновия като имаш нужда.

Приуса, апропо, няма аналог на пазара в момента. Даже и по грозота :tongue Затова и не е популярен тук на нашия пазар, ние много държим на това да не ни се смеят каква грозна кола караме. Иначе като пространство и видимост по-удобна кола честно казано не съм карал. Затова и е Приуса беше и продължава да си е хит - адски практичен, с голям багажник. Вярно, МНОГО е тромав на ток, но като бензиновия влезе в действие е по-пъргав от Chevy Cobalt 2.2 и дори Dodge Caliber на 1.8. И то осезаемо - не съм засичал с хронометър, но след каране по поне 250 мили на всеки един от автомобилите това са ми наблюденията.

 

Абе, кеф си е. Ако имате шанс се запишете за тест драйв на Приус тук в Тойота - усещането е много хай-тек, разходът е нисък, а колата е просторна, с много готина панорамна гледка където и да погледнеш. Паркирането на заден е много лесно, има отлична видимост и изобщо няма нужда от парктроник дори.

 

Тая тема ако продължи още малко направо ще си пусна CV–то в Тойота, сега като се прочета звуча като дилър. Но колата наистина ме впечатли много. И докато мине целия път до електромобилите хибридите са отличен вариант.

 

Малко извън темата, но миналата седмица имах шанса в Калифорния да направя едно кръгче на една Дачия, облечена като Нисан. Имаше силуета на Логан, но вътре беше по-малко дървена, по-скоро като Сандеро. Нисан по принцип държат на бранда си, за да направят такъв ход особено в САЩ явно са много убедени в качествата на платформата.

Link to comment
Share on other sites

Добре сега като се замисля... приуса, че е грозен, грозен е, ама нали има и лексуси на същия принцип. Аз лично не съм виждал много хибридни лексуси. Явно не е само визията проблем. Изключваме въпросът с цената, той е ясен...

Link to comment
Share on other sites

Грозен е за нашия пазар. Зад океана този дизайн се кльопа много здраво. Не забравяйте, че за щатите лексъс е като мерцедес за Европа - скъпа и престижна кола, затова се кара изключително много. Това, че в България не се карат много хибридни лексъси не означава нищо. Световния пазар не се върти около нашия :)

 

Лексъс предлагат практически всичко без купето и IS като хибрид.

 

http://www.lexus.com/models/LSh/ - V8 бензинов хибрид, 0-60mph за 5.5 секунди (а LS-а е отвратително тежко прасе). Не го виждаме тук, защото изобщо не знам дали се предлага в България, а и да се предлага, нямам представа каква му е цената.

 

Сравнение със S600 на Mercedes:

 

Цена $109,000 за Лексъс и $150,000 за мерцедеса.

Разход MPG магистрала 22 лексъс и 17 мерцедеса.

Разход MPG градско 20 лексъс и 11 мерцедеса.

Комбинирано - съответно 21 / 13. (почти двойна разлика)

Мощност - съответно 438@6400 и 510@5000

Въртящ момент 385@4000 и 612@1800

Двигател 5.0L V8 и 5.5L V12

Гаранция двигател / трансмисия - 72 месеца лексъс и 48 месеца Мерцедес.

 

Срещу $40,000 по-малко хибридът предлага сходни характеристики и почти двойно по-нисък разход. Въртащият момент няма да го коментираме, все пак сравняваме 5 при 8 цилиндръра и 5.5 при 12 цилиндъра. При големите разстояния зад океана тази голяма разлика в разхода си е много сериозен плюс за хибрида. Не, че който има пари за такъв автомобил го грее колко пари за гориво ще харчи, но пък кефа да видиш такова прасе да се движи абсолютно безшумно в паркинга на мола докато си търси място за паркиране е несравнима гледка.

 

Ама малко се отвяхме във висшата класа...

Link to comment
Share on other sites

Сравнение със S600 на Mercedes...

 

За България се продава хибриданата лимузина на Лексъс ,струва само 200 000лв. Ако добавим президентските глезотии (разни масажи на раменете,телевизори, автоматично регулиране на климатроника спрямо телесната температура и т.н) става 265 000лв с ддс. S600 струва 312 000 базово! Без да се кичи. Е ? И гори много ,мани ги, да си ги карат :D

Link to comment
Share on other sites

За България се продава хибриданата лимузина на Лексъс ,струва само 200 000лв. Ако добавим президентските глезотии (разни масажи на раменете,телевизори, автоматично регулиране на климатроника спрямо телесната температура и т.н) става 265 000лв с ддс. S600 струва 312 000 базово! Без да се кичи. Е ? И гори много ,мани ги, да си ги карат :D

 

 

 

 

LS 600h не трябва ли да се сравнява с S 400 Hybrid? Тогава - 229 950 лв. > 183 995 лв.

 

http://mercedes-bulgaria.com/s-klasa/180-testove/1608-mercedes-s400-hybrid-i-lexus-ls-600h-sravnitelen-test.html

 

 

 

Едит: Никой нищо не споменава в темата за...

Mercedes ML450 Hybrid, Mercedes S400 BlueHybrid, Ford Fusion Hybrid, BMW X6 ActiveHybrid, Chevrolet Volt

Link to comment
Share on other sites

LS 600h не трябва ли да се сравнява с S 400 Hybrid? Тогава - 229 950 лв. > 183 995 лв.

 

http://mercedes-bulgaria.com/s-klasa/180-testove/1608-mercedes-s400-hybrid-i-lexus-ls-600h-sravnitelen-test.html

 

 

 

Едит: Никой нищо не споменава в темата за...

Mercedes ML450 Hybrid, Mercedes S400 BlueHybrid, Ford Fusion Hybrid, BMW X6 ActiveHybrid, Chevrolet Volt

 

Що ?? 130 коня разлика ,5л V8 срещу 3,5л V6 ,500 кила повече че и хибридната технология им е различна както става ясно от статията. Разминавката е точно толкова колкото и между 600h и S600. Лексъс имат и LS460 който е доста по сходен с S400 но и оня е много евтин - 150 000 с ДДС. Няма как да не плащаш за марка ,ти гладен немец виждал ли си кво прави :lol: ...

Link to comment
Share on other sites

А някой има ли информация как се представят хибридите като издръжливост, ремонти и т.н.? Мисълта ми е... колко по-скъпо удоволстие е да караш хибрид отколкото нормална бензинова или дизелова кола?

 

Искам да подчертая.... това не го казвам на заяждане или да хваля коя да е марка.

Link to comment
Share on other sites

LS 600h не трябва ли да се сравнява с S 400 Hybrid? Тогава - 229 950 лв. > 183 995 лв.

 

http://mercedes-bulgaria.com/s-klasa/180-testove/1608-mercedes-s400-hybrid-i-lexus-ls-600h-sravnitelen-test.html

Този линк просто разцепва :) В цялата статия се споменават преимуществата на Лексъса пред Мерцедеса и после в две изречения изведнъж обявяват Мерцедеса за победител в теста. Странна работа.

 

Да не припомням на феновете на слънцата кой спечели за екологичен автомобил 2008-ма (s63?s65?)

Кои се падат феновете на слънцата и какво значение има в случая кой е спечелил някакъв си приз през 2008-ма година? Най-екологичният автомобил вероятно е Тесла или някоя голф количка на ток. Всичко друго е краен субективизъм.

 

Едит: Никой нищо не споменава в темата за...

Mercedes ML450 Hybrid, Mercedes S400 BlueHybrid, Ford Fusion Hybrid, BMW X6 ActiveHybrid, Chevrolet Volt

Нищо не знам за тях, нищо не споменавам, ако целиш да намекнеш за някакво сектанство :) Карал съм само Приус и следя горе-долу отблизо какво се случва в Лексъс защото карам такъв автомобил. От горе изброените знам, че Volt–а не е хибрид, а електрически автомобил и все още е периода му на тестване и доизкусуряване, т.е. ще мине време, докато стане автомобил, който можеш да си купиш. В едно представителство на Шеви имаше трансперант, че предварителните заявки ще започнат към средата на тази година. Иначе звучи обещаващо, стига и цените му да са добри. Но пак - електрически автомобил си е, а не хибрид.

 

А някой има ли информация как се представят хибридите като издръжливост, ремонти и т.н.? Мисълта ми е... колко по-скъпо удоволстие е да караш хибрид отколкото нормална бензинова или дизелова кола?

Нямам идея, но един слаб момент, за който се сещам е паленето на двигателя - поне при Приуса това става често спрямо нормално каране само на бензин. Не знам дали това го износва повече и дали намалява сервизното време, но ми направи впечатление.

Link to comment
Share on other sites

* Environmentally friendly. The S-Class is the first car ever (2005) to receive an environmental certificate from the German Commission on Technical Compliance (TÜV).[14]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_S-Class#Awards

 

Грешката е моя, за 2005-та е било. Извинявам се.

 

С това целях да покажа, че ако човек върти и суче...все ще успее да намери някакъв изсмукан от пръстите довод, нямащ нищо общо с ежедневното каране на въпросния модел.

Link to comment
Share on other sites

Слаб момент се води това че след 7 години може да се поизносат батериите и ще трявба да се подменят за сметка на собственика. Въпреки всичко в момента се вкарват нов внос на по 9 години Приуси които все още са с оригиналните батерий. Друг слаб момент може да бъде това че автомобила е претъпкан с електроника и може някой неща да почнат да правят проблеми. Историята показва че японците обаче са най силни на тая материя така че не е нещо за което би се притеснявал човек.

Link to comment
Share on other sites

Историята показва, че в момента Тойота хал-хабер си нямат колко и какви проблеми имат по целия производствен цикъл.

Link to comment
Share on other sites

Историята показва, че в момента Тойота хал-хабер си нямат колко и какви проблеми имат по целия производствен цикъл.

 

Мхм ,да ако ти гледаш на историята от 6 месеца насам ,някой други гледат по 30-40 години...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...