Jump to content
BulForum.com

Инфо и препоръки за слагане на ксенон


supertikva

Recommended Posts

Спор няма, че ксеноните светят повече и се вижда много повече с тях. Примерно при нова кола халогените цепят мрака - колегата има Ford Focus 2008-а с халогени и лупи и просто няма какво повече да се иска от светенето.

 

На старата ми лагуна 1-ца фаза 2 фаровете са невероятно зле в момента - както на повечето фази 2. Пластмасата е застаряла и "поизядене" и дефакто са потъмняли толкова, че фаровете светят много кофти и се вижда с много зор. Но решението лично за мен е или 2 нови фара (350 лева на брой, оригинален) или измиване на вътрешната част + изшкуркане и полиране на външната пластмаса. Ксенон няма да сложа въпреки, че между късите и дългите има преграда. Като се постопли ще им направя една хубава профилактика.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply
Тук е интересната част. Според регламента на Комитета по сухоземен транспорт на Икономическата комисия за Европа на ООН (UNECE), на който България е член, е задължително HID лампите да са монтирани във фарове снабдени със системи за автоматично нивелиране и измиване. Единствената подробност е, че в България все още не са се усетили да глобяват, за разлика от всички останали страни.

 

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r048r5e.pdf

 

Министерство на транспорта - Великобритания

http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

Обърни внимание, че никъде не се споменава местното законодателство, а цялото тълкувание се базира на европейските изисквания, които са напълно валидни и в България!

 

Сега, след като знаеш, че е забранено, ще си махнеш ли електрожените?

 

Edit: Неслучайно никой от сериозните производители няма от измислените H4 ксенонови крушки...

странно ми е с кого ме бъркаш, особено с електрожените. странно ми е, защото оплаквания от насрещни водачи не получавам изобщо. странно ми е защо предпочиташ да сложа "легални" найтбрейкъри или нещо от сорта и ръчно да забия рефлекторите в небесата. странно ми е защото колата ми е ECE approved някак си. Избрания от мен продукт - също. Конвертирани легални автомобили (всичките минали технически преглед) с рефлекторни фарове и ксенонови крушки съм виждал в Германия, Франция, Гърция, Чехия и Словакия. Още си ги карат хората.

Не съм го направил за да ми е цветно или красиво, а за да ми е безопасно и комфортно.

Като намеря време ще прочета подробно линковете, дотук ми прави впечатление че ООН не е ЕС. Като продължение повечето са датирани 2006-та. В първия линк от приложенията намирам че ако геометрически светлото петно отговаря на изискванията, крушката е сменяема и одобрена, то и конверсията би получила одобрение.

Намирам и Филипс и Бош и Хела и Осрам китове за конверсия. толкова за нямането на сериозните производители.

 

Ако не постигна с регулация търсения от мен ефект на подобряване на видимостта без да заслепявам насрещно движещи се водачи, ще ги махна. За автомобила ми няма произведени до момента цели фарове с лупи, но има оферти за модули с лупа и автонивелация (отново от луксима като пример). Пръскачки мога да добавя без проблем ако преценя че има нужда - има ги като афтермаркет продукт от Хела, дори скачащи.

 

Не мога да ви разбера с обобщенията и определенията. аз не ви наричам сноби или тесногръди, нали? Опитвам се да водя нормален диалог и да ползвам ценово достъпни постижения на технологията, а както знаем законодателството винаги изостава от нея н(много са гадни тия азбучни истини). Старая се да не преча, а именно това виждам от вас.

Link to comment
Share on other sites

mobo наистина е добре, че си коректен и осъзнаваш, че поставянето на HID лампи иска много точна нивелация на фаровете, но нали също така осъзнаваш, че си представител на 2-3%?

 

Апропо, тези прожектори (лупа с интегриран би-ксенон) в сайта на Луксима от по 500лв. добри ли са и във всеки фар ли могат да се вградят?

 

Апропо 2, интересен факт. Лексъса който взех скоро за САЩ се продава и версия с ксенонови светлини, като фаровете са същите като европейските от гледна точка на технология, т.е. са рефлекторни.

Link to comment
Share on other sites

Не те бъркам с никого - говорех принципно за електрожените - нямам представа как свети твоята кола, която може и да е ECE approved, но модификацията, която си направил по нея не е - най-малкото, защото не си минал преглед.

ООН не е ЕС, но България е страна от споразумението (останалите членове можеш да видиш тук: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Forum_f...cle_Regulations )

 

И ако ти си готов да положиш усилия за да си направиш фаровете, така че да не пречат, то поне 90% от всички с китайски електрожени им дреме на шлифера, че като караш срещу тях нищо не се вижда. И принципно досега съм проявявал някаква търпимост, но след изявленията на pazu силно се замислям да карам на дълги срещу разни такива селски бекове, а и на двете коли съм с bi-xenon-ови фарове и с допълнителни халогенни дълги и си светят като малък ядрен взрив...

 

Philips, Hella и Osram произвеждат aftermarket китове, но не и крушки, които просто да си лепнеш в стария фар.

Link to comment
Share on other sites

щях и аз да пиша мнение, но "mobo президент!" изчерпва всичко.

 

P.S. В България в момента има един малък процент хора, които се правят на по-европейци от европейците и по-светци от папата.

Link to comment
Share on other sites

Аз данък обществено мнение не плащам. Нямам фарове с лупи, но имам ксенон щото ми е по-добре така. Ако заслепявам някой - не ми пука. Ако прередя някой на опашката за хляб - отново не ми пука. Карайте си там с "модерните" фарове и си мислете че сте повече от другите. Аз си имам мой проблеми и отказвам да се занимавам с чуждите от сорта на това "че заслепявам някой"

 

Какво да говорим повече?!

 

П.С. Аз лично съм виждал стопен балон на H1 и H4 огънат на долу... май тука идва разликата в качеството на производството.

 

Сега нали много модерно стана и на фаровете за мъгла да се слагат 12000К ксенони...

Демек с 300-400лв слагаш Цели 6 ксенонови крушки и светиш ЯКО срещу всеки...

Как ще го коментирате това?

Link to comment
Share on other sites

Какво да говорим повече?!

 

П.С. Аз лично съм виждал стопен балон на H1 и H4 огънат на долу... май тука идва разликата в качеството на производството.

 

Сега нали много модерно стана и на фаровете за мъгла да се слагат 12000К ксенони...

Демек с 300-400лв слагаш Цели 6 ксенонови крушки и светиш ЯКО срещу всеки...

Как ще го коментирате това?

Е това е ... не искам да давам определение. Аз съм разобеждавал мои приятели с големи рефлекторни фарове да слагат ксенон. Хем пари ще спестят, хем няма да пречат :)

Обаче не всички с афтърпаркет ксенон са селяни заплашващи живота и здрвето на околните. Аз сложих ксенон, защото фаровете ми с лупи светеха мизерно. Сложих 5000К ксенон и ми пресветват отсреща само когато е вдигнат до горе. Естествено свалил съм го с една степен и НИКОЙ не ми пресветка по шосетата. Това,че Филипс например продават за 1000лв кит, не означава, че другите трябва да ги забраним. То и Мерцедес продават за 200 000лв коли, но някои карат за 20 000 Дачия и то законно :)

Link to comment
Share on other sites

Обаче не всички с афтърпаркет ксенон са селяни заплашващи живота и здрвето на околните.

 

Къде виждаш, да съм казaл това ?

"Селяни" са тези на които не им пука...

Link to comment
Share on other sites

Не те бъркам с никого - говорех принципно за електрожените - нямам представа как свети твоята кола, която може и да е ECE approved, но модификацията, която си направил по нея не е - най-малкото, защото не си минал преглед.

ООН не е ЕС, но България е страна от споразумението (останалите членове можеш да видиш тук: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Forum_f...cle_Regulations )

 

И ако ти си готов да положиш усилия за да си направиш фаровете, така че да не пречат, то поне 90% от всички с китайски електрожени им дреме на шлифера, че като караш срещу тях нищо не се вижда. И принципно досега съм проявявал някаква търпимост, но след изявленията на pazu силно се замислям да карам на дълги срещу разни такива селски бекове, а и на двете коли съм с bi-xenon-ови фарове и с допълнителни халогенни дълги и си светят като малък ядрен взрив...

 

Philips, Hella и Osram произвеждат aftermarket китове, но не и крушки, които просто да си лепнеш в стария фар.

Призовавам да спрете да обвинявате китайските електрожени. Не китайския комплект ви заслепява, а зле регулирания фар и вече е време да го осъзнаете.

Да не говорим, че Луксима са китайски комплекти с хубави опаковки.

Link to comment
Share on other sites

Призовавам да спрете да обвинявате китайските електрожени. Не китайския комплект ви заслепява, а зле регулирания фар и вече е време да го осъзнаете.

Да не говорим, че Луксима са китайски комплекти с хубави опаковки.

 

Призовавам да докажеш технически тези си твърдения, защото иначе нямат покритие. Като изключим тежестта на множеството мнения, включително и професионални по въпроса с боклуците (които преобладаващо потвърждават че са боклуци естествено) случайно замислил ли си се, че производителите на качествени ксенонови фарове щяха да фалират по твоята логика? И на каква база изобщо ни убеждаваш тука в тия си твърдения? Дай някакви данни да ги видим. Ти сложи лайна във фаровете, които излъчват вредна и заслепяваща светлина, пък си ги регулирай после. Между другото ти ли ги регулираше на стената?

 

Интересно ми е защо съдите относно дразнещите светлини по това дали ви светят отсреща. Не знам за вас, но аз светя с дълги само ако ме издразнят много сериозно. Повечето "сини рейсъри" не им обръщам внимание. Иначе покрай тях и сериозната група с нерегулирани фарове трябва и аз да си направя дискотечна блиц инсталация отпред.

Link to comment
Share on other sites

Сега нали много модерно стана и на фаровете за мъгла да се слагат 12000К ксенони...

Демек с 300-400лв слагаш Цели 6 ксенонови крушки и светиш ЯКО срещу всеки...

Как ще го коментирате това?

На един приятел му излезе 500 лв само ксенона за е30ката. Купи си 2 комплекта би-ксенон и един обикновен (само за късите) и направи така че и на къси и на дълги да светят 4те фара . Отделно на халогените сложи обикновенния ксенон и работата заспа.

 

Из града си праска по ейнджъл айс и халогени, а нощно време с 4ри фара къси, извън града 4ри дълги и халогени и повярвай ми още докато го изпреварват му пускат авариини да му кажат че фаровете му дразнят :laughing:

Link to comment
Share on other sites

На един приятел му излезе 500 лв само ксенона за е30ката. Купи си 2 комплекта би-ксенон и един обикновен (само за късите) и направи така че и на къси и на дълги да светят 4те фара . Отделно на халогените сложи обикновенния ксенон и работата заспа.

 

Из града си праска по ейнджъл айс и халогени, а нощно време с 4ри фара къси, извън града 4ри дълги и халогени и повярвай ми още докато го изпреварват му пускат авариини да му кажат че фаровете му дразнят :laughing:

Не мога да си представя, че има хора, които се гордеят с подобни мнения (и действия)!

Link to comment
Share on other sites

Призовавам да докажеш технически тези си твърдения, защото иначе нямат покритие. Като изключим тежестта на множеството мнения, включително и професионални по въпроса с боклуците (които преобладаващо потвърждават че са боклуци естествено) случайно замислил ли си се, че производителите на качествени ксенонови фарове щяха да фалират по твоята логика? И на каква база изобщо ни убеждаваш тука в тия си твърдения? Дай някакви данни да ги видим. Ти сложи лайна във фаровете, които излъчват вредна и заслепяваща светлина, пък си ги регулирай после. Между другото ти ли ги регулираше на стената?

 

Интересно ми е защо съдите относно дразнещите светлини по това дали ви светят отсреща. Не знам за вас, но аз светя с дълги само ако ме издразнят много сериозно. Повечето "сини рейсъри" не им обръщам внимание. Иначе покрай тях и сериозната група с нерегулирани фарове трябва и аз да си направя дискотечна блиц инсталация отпред.

Аз ги регулирам на стената, защото имам схема за точно моята кола, знам как се прави и не ме притеснява да го направя. Машинките, които използват за регулиране работят на същия принцип, но както и да е. Друго питаш.

 

Какво представлява една лупа във фара? Това е една изпъкнала навън леща, която фокусира снопа светлина на точно определено място (както е пресметната и изработена). Има свойството, че обръща огледално образа, който се проектира отзад, т.е. лявото става дясно, долното става горно при проекцията пред фара. Ако имаме дефектна китайска крушка, поне според моите знания, тя може да свети в неточна температура на цветовете (примерно да е обявена за 4300К, а тя да свети като 6000), което няма отношение със заслепяването, а единствено със силата на светлината. Второто е, самата крушка да е крива, което ще доведе до промяна на посоката, в която ще свети фара. Това веднага го парираме с правилно регулиране на фара. Освен това, зад лещата на прожекторните фарове има пластина, която отрязва долната част на снопа светлина, преминаващ през лупата, което автоматично отрязва снопа светлина, прожектиран от лупата в горната й част, т.е. този отблясък, който го има при рефлектора, няма как да го има при прожекторния фар, защото той е отрязан от пластинката. Освентова самата пластинка има специфична форма, която в левия си край (по посока на движение на автомобила за старни с дясно движение) е скосена и пропуска малко повече светлина, за да може да се повдигне светлинния сноп от дясно по посока на движение с цел да се виждат знаци, пешеходци и т.н. препятствия.

Аз лично не виждам по какъв начин мога да ви заслепя с китайски комплект. Ако съм пропуснал нещо, ще се радвам да ми го обясните, да го дискутираме и ако се убедя, не се притеснявам да махна ксенона. Въобще не ми пука за 70-80 лв, които съм дал за него.

Какво определя разликата в цените между китайски ксенон и марков такъв - дълговечността на крушката, на баластите и възможността да запалва при по-ниски температури е плюсът на марковите комплекти. Виждал съм 20-ина китайски комплекти за Н1 и Н4 и нито един не беше крив, но пък може би не съм попадал на измекярско копие.

 

Горното е лично мнение.

 

Поздрави

 

Едит: Забравих да посоча единствения начин за заслепяване с правилно регулирани прожекторни файлове - при неравности и дупки, ако фарът не е оборудван с жироскопична система за стабилизация, която постоянно коригира положението на фара, спрямо положението на земята, тогава при люшване ще се получи заслепяване.

 

Едит 2: Оказа се, че съм качил и снимка на пластинката:

mg0436.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Из града си праска по ейнджъл айс и халогени, а нощно време с 4ри фара къси

 

Ебаси как може да има толкова прости хора.

Халогените без къси са забранени, затова на много коли като пуснеш оригиналните халогени се включват и късите.

Освен това не мога да схвана що за гъзария е да караш с халогени на хубаво време и да заслепяваш всички.

Това за 4те къси няма смисъл да го коментирам...

Link to comment
Share on other sites

............................. Ако имаме дефектна китайска крушка, поне според моите знания, тя може да свети в неточна температура на цветовете (примерно да е обявена за 4300К, а тя да свети като 6000), което няма отношение със заслепяването, а единствено със силата на светлината.............

Всъщност със цвета на светлината.Силата се измерва в лумени.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност със цвета на светлината.Силата се измерва в лумени.

Както знаем, температурата на цвета определя в някакви граници и силата на светене, например 4300К свети с 3400 лумена, а 12000К свети с 2000 лумена, а стандартен халоген с около 1000 лумена. Така че вдигайки температурата (и гъзарията), влошаваме силата на светлината.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност със цвета на светлината.Силата се измерва в лумени.

Предполагам, че той го знае това и може би искаше да каже, че с нарастването на келвините, намаля полезното излъчване на ксенона, тъй като се отдалечава от бялото и започва да клони към синьо-виолетово.

 

Всъщност аз съм склонен да се съглася и с двете спорещи страни, тъй като и на двете си коли, които не са с лупи съм сложил ксенони 5000К.

101% съм сигурен, че не притеснявам по никакъв начин насрещно движещите се, тъй като съм регулирал фаровете изключително прецизно. На всичкото отгоре съм си правил и многочасови нощни експерименти в реални условия - движение кола срещу кола...карам срещу Пасата с Форда и обратно, като на едната (респ. другата кола слагам друг човек).

Поне този тип ксенони, които съм избрал не променят и на сантиметър разсеяността на светлинния поток спрямо потока от халогена. Никога (дори и когато съм бил с пълен багажник) не ми е присвяткал нито един от идващите отсреща, а аз карам предимно нощем.

Разбира се не споря, че при друг модел крушки, фарове, рефлектори, стъкла, неправилна регулация и др. такива, нещата със заслепяването могат да станат сериозни, но говоря единствено за ксеноните на двете си коли, които заводско не са проектирани за ксенон.

Така, че нека не се абсолютизира понятието "Всички ксенони в нормални фарове да се изхвърлят", защото всички правила си имат и изключения - неправилно регулирани халогени могат да те заслепят многократно повече, отколкото прецизно настроени ксенони.

 

П.П. Явно много бавно пиша... :P

Link to comment
Share on other sites

Както знаем, температурата на цвета определя в някакви граници и силата на светене, например 4300К свети с 3400 лумена, а 12000К свети с 2000 лумена, а стандартен халоген с около 1000 лумена. Така че вдигайки температурата (и гъзарията), влошаваме силата на светлината.

Всъщност, не точно.Лумените зависят на първо място от ватовете, на второ от газа в балона на крушката и чак след това от температурата на светлината.Пример с флуоресцентен газ:8W 2500K = 680lm - 8W 4000K = 680lm.

П.П.Подредбата е образно казана, но температурата оказва най-малко влияние.

Link to comment
Share on other sites

Ебаси как може да има толкова прости хора.

Халогените без къси са забранени, затова на много коли като пуснеш оригиналните халогени се включват и късите.

Освен това не мога да схвана що за гъзария е да караш с халогени на хубаво време и да заслепяваш всички.

Това за 4те къси няма смисъл да го коментирам...

 

Дано час по-скоро полицаите пишат актове за тия халогени. Аз моите ги пускам САМО в мъгла или ако е тъмно като в кучи гъз. Ма то тогава съм сам на пътя :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Всъщност, не точно.Лумените зависят на първо място от ватовете, на второ от газа в балона на крушката и чак след това от температурата на светлината.Пример с флуоресцентен газ:8W 2500K = 680lm - 8W 4000K = 680lm.

П.П.Подредбата е образно казана, но температурата оказва най-малко влияние.

Напълно съм съгласен с теб, до колкото ми стигат знанията. Аз посочих неточната температура на цвета във "фалшивите" ксенони като довод, свързан със заслепяването, който няма покритие.

Link to comment
Share on other sites

Да ама знаете ли как му дреме. Всъщност идеята беше моя и той само я реализира - резултата е ДЕН emoticon-0157-sun.gif

 

Ако те мерна някъде из града вечер ,с удоволствие ще се лепна зад теб и на дълги ще карам докато не ти окапат очите. Тва е за всеки случай да знам че съм ти го върнал ако след това се размина някъде с теб или оня твоя приятел с трабанта... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ако те мерна някъде из града вечер ,с удоволствие ще се лепна зад теб и на дълги ще карам докато не ти окапат очите. Тва е за всеки случай да знам че съм ти го върнал ако след това се размина някъде с теб или оня твоя приятел с трабанта... :rolleyes:

Нали се сещаш че моятa кола струва 2 бона , а твоята 20 бона , моята кола е чисти ламарини , а твоята е чиста пласмаса ... и ако те позная че си с тоз хибрид зад мен и се пробваш да ми правиш живота черен ... няма нищо по-лесно освен резки спирачки и задна + газ .. да не забравяме, че освен всичко ти си "този отзад" :)

Link to comment
Share on other sites

Колеги, имам един въпрос...

Да разпнем ли Пазу на кръст за Великден или да го направим още през януари? Ако искате и анкета мога да пусна, макар че отсега знам какво ще изберете. :devil

 

П.П. Който ще носи пироните, нека да избере големи и по-ръждясали... :woot

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...