Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

Аз и за асфалт съм все още навит стига да има желаещи с коли без ABS. И аз не си спомням някога да ми се е включвал ABS-a на асфалт дори и да скоча малко по хард на средния педал. Като изключим онази вечер което си беше наистина екстремно спиране :)

 

На асфалт ще бие ABS-a особено ако се е поупражнявал и е загрял и гумите... виж ако гумите му са по-хубави разликата може и да е чувствителна. Той ABS-a не е магически все пак и помага но повече зависи от гумите, тежестта на автомобила и пътя.

 

Ако е професионален шофьор може да направи някои неща и по-добре от компютъра - аз за това не споря и нямам намерение изобщо, като съм се заяждал е когато се оставя грешно впечатление у хлапетиите че това е закон и винаги някой "майстор" може да се справи по-добре а то не е така. Затова и като завали и ставаме свидетели на "майсторските изпълнения" на разни пишман състезатели като онзи за който ралито почвало от момента в който запалел колата и под 90 не можел да кара в града стига да не му се мотат разни отпред да му пречат - да не цитирам имена кой че взе да става банално...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply
Аз имам навика да спирам много често с понижаване на предавките и го правя точно с идеята, че е по-добре за автомобила. Едно време (което не беше особено отдавна) моя инструктор ме е учил да спирам точно с двигател, а да не натоварвам излишно спирачната система.

 

В градски условия - напълно безсмислено и икономически неефективно. Това, което евентуално ще спестиш от накладки, ще го дадеш няколко пъти за съединител. Аз също го имам тоя навик, но при едно нормално, планирано спиране (на лек автомобил) наистина няма смисъл...

Link to comment
Share on other sites

Мои впечатления от времето когато се движех с таксита главно е че когато се спира със спирачката в градски условия е някак по-комфортно отколкото когато се включи на ниска предавка. Вероятно защото въпросните "рейсъри" след по-рязкото намаляне по този начин преди завой след това и по-рязко почват да набират но съм останал оттогава с такива впечатления

Link to comment
Share on other sites

Това за спирането с двигател, според мен е отчасти вярно. Ясно е, че ако не подаваш газ, двигателя действа като спирачка в известен смисъл. Прецаква се, ако бутнеш от 5-та 2-ра, например. Аз също ползвам двигателя за спиране, но изреждам скоростите надолу с леко натискане на спирачка на всяка.

Link to comment
Share on other sites

Това за спирането с двигател, според мен е отчасти вярно. Ясно е, че ако не подаваш газ, двигателя действа като спирачка в известен смисъл. Прецаква се, ако бутнеш от 5-та 2-ра, например. Аз също ползвам двигателя за спиране, но изреждам скоростите надолу с леко натискане на спирачка на всяка.

 

От 5та до 1ва? При взимане на завой на кръстовище няма да имаш време за кой знае колко смени...

 

 

Виж да спираш с двигател когато слизаш от планината и да включиш на 2ра или 3та че да не се засилва е друго

 

Между другото последните постове май трябва да ги премести някой в общата дискусия за автомобилите като че ли :)

Link to comment
Share on other sites

При висока скорост директно 3-та, ако ми трябва страшно бързо да спра 2-ра - баланс спирачка/съединител.

Link to comment
Share on other sites

Не съм следил скоро темата...

Може ли да се изкючи напълно DSC-то, защото на доста коли дори като го изкючиш от копчето при по-силно поднасяне пак се намесва ?

Не съм тормозил кола с DSC, Но по-старото ASC е точно така и се изключва като извадиш един кабел - това дава грешка в компютъра на системата за сигурност и я блокира. Това е отделно от централния компютър и се занулява при всяко палене (не трупа грешките)

 

Аз имам ABS на мойта кола ,за добро или за лошо и официално заявявам че съм готов на полеви тест с някой от професионалистите дето спират по бързо без ABS.

Пропускаш факта, че много зависи от колите. Не знам твоята каква е и не съм професионалист, но ми дай 780кг-ова тойота старлет с хубави гуми и съм сигурен, че ще спра по-бързо от теб.

 

Дядомраз го знам, че разбира от абсолютно всичко, но съм напълно несъгласен, че на добър асвалт с абс-а е по-добре - точно там ще е по-добре без абс-а, защото се усещат нещата много по-добре и имаш гарантирано сцепление на гумите - ако си знаеш колата ще знаеш и да спираш на ръба на загуба на сцеплението. Не говоря за екстремни ситуации, като да видиш че 5 мангалчета изкачат на пътя и инстинктивно скачаш на спирачката примерно...

 

Като си се возил в таксита е било гадно спирането на скорост щото повечето шофьори както си карат ръгат направо една предавка надолу и става ужасно придърпване - това освен, че скапва съединитела прецаква и синхронизаторите на повечето скоростни кутии след някоя година, а такива изпълнения "от 5та на 3та" са безумие, защото могат и да се блокират за момент гумите и да се изгуби контрол(дрифт техниката "shift lock", която се прави точно така).

Има си и грамотен начин за тея неща - с междинна газ, както се карат старите камиони или по-адванцед варианта heel&toe, което е последното+спирачка. Така развърташ чарковете в кутията преди да ги зацепиш, не износваш нищо и няма абсолютно никакво придърпване.

Хиил&тое си е рейсинг техника - така едновременно се влиза в завоя на необходимата предавка и се пази скоростната кутия.

На 0:53 примерно се вижда, че като трябва да смъкне 2 предавки прави 2 пъти хеел&тое, а не от 5та на 3та директно. Ако правеше последното на всяко излизане на пистата трябваше да сменят скоростна кутия :wacko:

 

Тези неща ги смятам за напълно приложими за нормално каране, а и никой не се е оплакал, че придърпва като сменям скорости. Ако колата е дизел или пълна инжекция спирането идва безплатно, защото горивото се спира в такива моменти и двигатела върти само въздух.

На новите модели на VAG и други обаче ECU-то има защита да не натиснеш газ и спирачка заедно, така че пак нещата са до системи за сигурност и това, че новите коли са за шофьори-идиоти...

Link to comment
Share on other sites

Автоматичните синхронизатори при по-ниска предвака минаване направиха това излишно - Nissan 370z ;)

 

______________________

 

Поршата ми звучи доста скучно...трябва и нова изпускателна системка :)

Link to comment
Share on other sites

Дядомраз го знам, че разбира от абсолютно всичко, но съм напълно несъгласен, че на добър асвалт с абс-а е по-добре - точно там ще е по-добре без абс-а, защото се усещат нещата много по-добре и имаш гарантирано сцепление на гумите - ако си знаеш колата ще знаеш и да спираш на ръба на загуба на сцеплението. Не говоря за екстремни ситуации, като да видиш че 5 мангалчета изкачат на пътя и инстинктивно скачаш на спирачката примерно...

 

Всъщност точно това казвах - на хубав асфалт при слънчево време без абс може да спреш по-добре но надали че чак толкова по-добре отколкото ако сриташ спирачката и се включи абс-а. Обаче на паваж с мръсотия отгоре - примерно малко пясък - ако някой успее да спре по-добре от мен с АБС-а ще го призная за майстор

Link to comment
Share on other sites

Гледам бая тема е станала :)

Карам две коли , едната без , едната със. Честно да ви кажа, съм по спокоен в тази без АБС ( просто защото карам по т.к. с повишено внимание ). Но няма как да отреча предимствата на ABS (макар че разглезва ) при мокър паваж с паднали мокри листа :D или каквото и да е мокро.

На пясък също е предимство според мен. На сняг , пак АБС (може да се спори, но според мен има предимство).

На лед обаче , АБС-а е абсолютно ненужен! На сух асфалт е ясно. При висока скорост АБС е за предпочитане, защото реално при извънредна ситуация ( група Роми крадат шахти по пътя в 3ч. през ноща ) е по добре да имаш АБС.

Мен лично ме дразнят ABS , ESP , TC , ASR в някой моменти , но като цяло съм ЗА подобни екстри. Обаче не се осланям на 100% на тях, все пак не те карат колата и не те ще убият Ромите :D

Link to comment
Share on other sites

Преди една седмица един мой познат каза, че НИКОГА повече няма да махне тракшъна и ESP-to. И това след като направи едни пълни 360 градуса...защо ли? Защото нито той, нито никой от вас освен 3дфх са състезатели. Набийте си го У главите. Аз съм тествал вектрата на баща ми и мойта кола на сняг. С АБС колата си следи траекторията(до 2-рото навиване на волана), а аз съм си пумпал и просто чакам да спра. Ами ако тогава не бях с 30, ами със 70 км в час. Стига с тия глупости. Нямата суперлицензи, за да претендирате, че системите ви пречат.

Link to comment
Share on other sites

E да, ама нали се сещаш, че този с ABS е по смел на лед/сняг , от колкото аз примерно ;)

ABS-а дава някаква привидна сигурност , която обаче не се припокрива с очакванията на задкормилното устройство и аййййде в киреча ;)

Link to comment
Share on other sites

Ский ся. И аз правя перфектен дрифт на LFS и имам качени рекорди по пистите във Ф1. Ама в реалността е малко по-различно. Няма значение дали имаш 2 или 20 години като шофьор притежател на категория Б. Колко пъти си карал на писта със задно предаване и слик и без никави помощи. А тук говорим за градски условия и рязко внезапатно НЕпланувано спиране когато човек изкочи пред теб. Ако някой почне да чете тоя форум ще си каже, че това е форума на пилотите от БГ пистовия шампионат.

 

Аз лично не се имам за ПРО. Системите са хубаво нещо.

 

E да, ама нали се сещаш, че този с ABS е по смел на лед/сняг , от колкото аз примерно ;)

ABS-а дава някаква привидна сигурност , която обаче не се припокрива с очакванията на задкормилното устройство и аййййде в киреча ;)

На сняг нямам никаква смелост. Не мерси. Въртях се и то когато за кеф дърпах ръчни, ама ей го на. Изтървах я. Хлъзна ми се ръката и ръчната остана вдигната докато колата не спря. Още не мога да повярвам какво хлъзгане беше, а стрелката не се отлепи от 20-те км в час. От долу беше чист лед.

Link to comment
Share on other sites

Да системите са хубаво нещо и според мен. НО водят до:

1. Пренебрежение към пътната обстановка

2. По агресивно каране

3. Чувство за безопастност

 

Което води до това, че повече келеши без грам опит трепят повече хора. Това е все едно да караш Ауди 90 от 90-та година ОБАЧЕЕЕЕ quattro и да се мислиш за Булдозер ;)

А като влезнеш в завой над Бачково ( примерно ) с 140км/ч , само защото караш 330i и то видетели имало DSC...

 

Това според Вас не е ли така ?

Link to comment
Share on other sites

Точно така си е. То няма как да му обясниш на един младеж, какво точно е усещането да усещаш асфалта под гъза все едно си стъпил бос на него и да си едно цяло с колата. Пазиш равновесие все едно си на мотор. А системите за сигурност са хубави дотолкова, че правят карането спазвайки правилника и ограниченията в белите държави, абсолютно безопасни за водача и пътниците. Но както каза, попаднали в ръцете на безсмъртния бай Ганя, дето досега го беше шубе да кара яко БМВ щото като му дадеше малко газ и му летеше гъза, му откриха нови хоризонти за безумни скорости и пътешевствия из гори, поляни и най вече билбордове край магистрали.

Link to comment
Share on other sites

Идиота си е идиот и кара идиотски, ако ще и жигула с развалени спирачки да му дадеш. Той винаги ще кара на прага на възможностите на колата и винаги ще е опасен за другите на пътя.

 

Да разбирам ли, че всички сте изкормили от колите си "безсмислените" системи за сигурност, или само си правите вятър на устата, колкото да сте в опозиция?

Link to comment
Share on other sites

А тук говорим за градски условия и рязко внезапатно НЕпланувано спиране когато човек изкочи пред теб. Ако някой почне да чете тоя форум ще си каже, че това е форума на пилотите от БГ пистовия шампионат.

Тук си прав, всеки освен състезателите има истинкт в такава ситуация да скочи на спирачката, но не говорим (или поне аз не говоря) само за екстремни ситуации, а и за планирано спиране - независимо дали караш в някой от свободните дни в Калояново или си се засилил повече на завоите над Бачково.

Точно така си е. То няма как да му обясниш на един младеж, какво точно е усещането да усещаш асфалта под гъза все едно си стъпил бос на него и да си едно цяло с колата. Пазиш равновесие все едно си на мотор.

Ей това се опитвам да го кажа от много време - че новите коли със всичките им системи убиват усещането от пътя и след като не усеща нищо и знае, че има DSC, ESP или каквото е там си влиза бай ти ганя със 160 в завоя, обаче вместо да завие върви направо и дотук беше новата кола...

Затова колкото повече коне и системи има, толкова по-опасна е колата. За българина само москвич 12ка и лада 5ца :lol:

Link to comment
Share on other sites

Гледам бая тема е станала :)

Карам две коли , едната без , едната със. Честно да ви кажа, съм по спокоен в тази без АБС ( просто защото карам по т.к. с повишено внимание ). Но няма как да отреча предимствата на ABS (макар че разглезва ) при мокър паваж с паднали мокри листа :D или каквото и да е мокро.

На пясък също е предимство според мен. На сняг , пак АБС (може да се спори, но според мен има предимство).

На лед обаче , АБС-а е абсолютно ненужен! На сух асфалт е ясно. При висока скорост АБС е за предпочитане, защото реално при извънредна ситуация ( група Роми крадат шахти по пътя в 3ч. през ноща ) е по добре да имаш АБС.

Мен лично ме дразнят ABS , ESP , TC , ASR в някой моменти , но като цяло съм ЗА подобни екстри. Обаче не се осланям на 100% на тях, все пак не те карат колата и не те ще убият Ромите :D

 

Ти наясно ли си как работи ABS-a и какво върши, защото силно се съмнявам като чета тия писания?

 

Преди една седмица един мой познат каза, че НИКОГА повече няма да махне тракшъна и ESP-to. И това след като направи едни пълни 360 градуса...защо ли? Защото нито той, нито никой от вас освен 3дфх са състезатели. Набийте си го У главите. Аз съм тествал вектрата на баща ми и мойта кола на сняг. С АБС колата си следи траекторията(до 2-рото навиване на волана), а аз съм си пумпал и просто чакам да спра. Ами ако тогава не бях с 30, ами със 70 км в час. Стига с тия глупости. Нямата суперлицензи, за да претендирате, че системите ви пречат.

 

Как да си го набият бе, Стефчо, такива докато отгоре не им го набият в тиквите нямат оправия по никакъв начин.

 

Точно така си е. То няма как да му обясниш на един младеж, какво точно е усещането да усещаш асфалта под гъза все едно си стъпил бос на него и да си едно цяло с колата. Пазиш равновесие все едно си на мотор. А системите за сигурност са хубави дотолкова, че правят карането спазвайки правилника и ограниченията в белите държави, абсолютно безопасни за водача и пътниците.

 

Утре си продавам колата и си взимам минимум 10 годишно Ренде, за да се почувствам отново бос, както едно време с Ладата.

Link to comment
Share on other sites

Пак ме цитираш тенденциозно. Но иначе можеш да си вземеш едно 15 годишно Ренде и едно 20 годишно турбоПежо със задно, за да имаш и тракдей кола. :)

Link to comment
Share on other sites

Точно така си е. То няма как да му обясниш на един младеж, какво точно е усещането да усещаш асфалта под гъза все едно си стъпил бос на него и да си едно цяло с колата. Пазиш равновесие все едно си на мотор. А системите за сигурност са хубави дотолкова, че правят карането спазвайки правилника и ограниченията в белите държави, абсолютно безопасни за водача и пътниците. Но както каза, попаднали в ръцете на безсмъртния бай Ганя, дето досега го беше шубе да кара яко БМВ щото като му дадеше малко газ и му летеше гъза, му откриха нови хоризонти за безумни скорости и пътешевствия из гори, поляни и най вече билбордове край магистрали.

По твойта логика, първо трябва да си купим Правец, преди да си вземем нещо по-мощно, да гледаме черно-бял телевизор вместо цветен. Ти сигурно първо си е*ал грозна, да пробваш как е и да можеш да задобрееш и чак тогава си яхнал евентуално нещо по-добро, ама си пропуснал една важна подробност, че за да "оправиш" грозна се иска да си голям майстор, а ти не си такъв.

Link to comment
Share on other sites

Не ти е правилна аналогията ;) и е крайно време да се прекрати безмислената дискусия вече, отдавна мисля, че се разбрахме за предимствата на системите.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...