Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

Това са преместени постове от друга тема, затова дискусията започва малко от средата...(Midex)

 

AssassiN - не знам дали знаеш, че ABS-a пречи в много случай, не си мисли, че е голяматга екстра, по-скоро е за идиоти, които не могат да преценят как да спират и скачат с 2та крака на спирачката при опасност.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply
Не си прав - просто е време да мине на великата 3ка 1,8 моно със ГАЗ - е това е БЕГА4КА - къса всички лади и бмв-та 316 с карбуратор :laughing:

 

AssassiN - не знам дали знаеш, че ABS-a пречи в много случай, не си мисли, че е голяматга екстра, по-скоро е за идиоти, които не могат да преценят как да спират и скачат с 2та крака на спирачката при опасност.

 

нема бнв-та с моно спринцовка бре,намери за какво да ги зачекнеш :lol:

 

E, сега се почнахме.Я кажи за какво точно ти пречи?

 

в определени условия (по точно на сух асфалт) може да ти увеличи спирачния път...значимо при това.

в общия случай обаче е доста блага екстра

Link to comment
Share on other sites

Тъй като с едната кола (форда) имам проблеми със спирането, в последните 2 седмици изчетох тонове материали за ABS-а и всичко останало, което касае спирачките като цяло. В интерес на истината на сухо ABS-са наистина дава по-дълъг спирачен път, да не говорим за чакъла, снежните преспи и т.н. (нещо, което предполагам знаете и вие). От друга гледна точка обаче, за по-неопитни шофьори наистина е улеснение, защото изисква от тях само да набият яко педала и да не го пускат докато не спрат (някъде...или в нещо :bgrin: ).

 

Off/ Що се отнася до моето спиране обаче - и с ABS, и без ABS - все съм в киреча (в буквалния смисъл...на Калояново по тази причина още на първия завой продължих направо през чакъла/киреча :woot :sick и откачих бронята от едната страна) ; с пасата (той няма ABS и отзад е с барабанни спирачки) от 140 до 30 спирам зa по-кратко, по-бързо и по-стабилно, отколкото с форда от 120 до 30 (без значение дали съм включил или не ABS-а). Подозренията са в новите накладки, за което съм писал в другата тема и като ги сменя ще дам отзиви да не си купувате такива. ;)

Link to comment
Share on other sites

по-добре си виж останалата част от спирачката система - помпа,маркучи и апарати,накладките така или иначе ще ги смениш след 20-30 хиляди километра.

но иначе мен ако питаш си се прецакал много колосално с тези накладки - баш от български интернет магазин другия път не си ги взимай ;)

Link to comment
Share on other sites

е ABS-a пречи в много случай

 

в определени условия (по точно на сух асфалт)

 

http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innova...system_abs.html

 

 

 

 

 

Браво бе :) Вие на сняг виждали ли сте тестове?Ами на сух асфалт, ами на мокър?АБС-а винаги дава по-добър резултат, по-ефективен е!Никога не заключва колелата...приплъзването не води до по-добро спиране...ама понеже както се отбеляза по-горе тука всички карат (гледат) WRC, Formula 1, WTCC, IRC и т.н. и те видиш ли понеже там няма АБС за това и на колите не е нужен.

ABS-а в моторните спортове не е наличен, защото неговата цел е ПЪЛНОТО спиране на автомобила при извънредни ситуации на пътя.TC - или конрола на сцеплението при подаване на газ - също няма място в много от моторните спортове, но е наложителен за автомобили за пътна употреба и няма значение дали са с предно или задно, винаги помага.

 

За огромно мое нещастие съм изпитвал ползата от АБС в екстремни ситуации на сняг и на сух афалт, на снега без АБС ме спаси само шофьорската ми реакция и относително ниската скорост + липса на коли в насрещното при маневрата.На сухия асфалт при липсата на шанс за маневра ако нямаше ABS колата ме чакаше размазване във задницата на колата отпред, няма естимарско натискане на спирачките таман преди да заключат и т.н.

 

ABS-а е единствения начин да имате конрол над колата с волана при наложително спиране.Недейте да насърчавате по-младите (егати лафа) хора четящи този форум да си изграждат погрешни представи за тази система за сигурност.

 

То и колани не ни трябват, и air bag също.

 

___________________________________

 

Едно време на над 15 години кола?Нали знаеш, че собствениците им в БГ дори двигателите им не поддръжат камо ли АБС-а (2 канален, 4 канелн и т.н.).Част от колите в БГ с ABS, които са стари им е прецакан.

 

А между другото много хора казват, че са се блъснали заради ABS-а (имам познати), но после като ги разпиташ се оказва, че не са натискали педала до долу, а тогава няма сработване на системата.

Link to comment
Share on other sites

аз ли не виждам добре или дори рали-пилот в една и съща кола с изключен АБС дава 5 метра по-дълъг спирачен път от обратния случай? на сух асфалт.

 

 

 

в старата си кола не харесвах безкрайната поредица жизненоспасяващи сервизни интервенции. в новата още не съм навъртял достатъчно километри за да дам смислено обяснение. сега засега само липсата на темпомат ме дразни, но е леко.

Link to comment
Share on other sites

аз ли не виждам добре или дори рали-пилот в една и съща кола с изключен АБС дава 5 метра по-дълъг спирачен път от обратния случай? на сух асфалт.

 

 

 

в старата си кола не харесвах безкрайната поредица жизненоспасяващи сервизни интервенции. в новата още не съм навъртял достатъчно километри за да дам смислено обяснение. сега засега само липсата на темпомат ме дразни, но е леко.

 

 

Това не е ли компютърна игра?

Link to comment
Share on other sites

Еми няма как да не даде, просто защото мозъка ти през натискането на педала до усещането на колата и движението й през тялото докато налучка точния коефициент на сцепление при определено натискане на спирачката който е оптимален, то компютърчето на ABS-а вече е намалило колата ефективно поне с 6-9 км/ч вероятно.

 

Тия "на усет" хавички вървят само в махалта на пейката пред блока.Още едно време 1994 или там някъде го каза Култард и за безстепенните кутии, и за активното шаси и за тракшън-а и за ABS-а - машините просто вече ни надминаха (естествено по памет го давам).

 

Нито ръчните скорости, нито липсата на тракшън, нито липсата на АБС или активно шаси са добри.

Липсата им обаче изкарва шофьорските умения напред и атракцията в спорта.

 

___________________

 

Midex е прав за запазването на конрол, но не съм съгласен за дистанцията.

 

http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm

Link to comment
Share on other sites

аз ли не виждам добре или дори рали-пилот в една и съща кола с изключен АБС дава 5 метра по-дълъг спирачен път от обратния случай? на сух асфалт.

Май наистина не виждаш добре, че това е компютърна графика и освен това идеята на ABS-а (както и на клипчето между другото) е, че ABS-ът ти дава възможност да маневрираш докато спираш, а не че ще ти даде по-кратък спирачен път...ама хайде да не захващаме пак тая тема... ;)

Не знам колко е верно. Все пак виждате какъв е "теста".

Тестът е ясен - и двата пъти натиска до дупка педала за спирачката, което се прави единствено ако имаш ABS....във втория случай блокираните колела говорят достатъчно.

Link to comment
Share on other sites

 

Не знам колко е верно. Все пак виждате какъв е "теста". Но ако някой ми даде смислено обяснениe защо на сух асфалт, еле пък на сняг или лед abs дава по-дълъг спирачен път.

Сега верно, че във Ф1 спират без абс по-бързо от коя да е серийна или суперспортна кола, ама някак си съм сигурен, че никой от нас не разполага с такива технологии в колата си. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

По-скоро виждам какво не може шофьора в клипа.

Не разба ли, че скочи с 2та крака на спирачките, когато беше изключен АБС-а - е това ако е правилния начин на спиране, после що имало understeer и колата не завивала :laughing:

Абе супер е АБС-а, спор няма, особено за американци и жени.

Link to comment
Share on other sites

А ако забелязахте спирачният път без ABS беше доста по-къс...пак повтарям, идеята на ABS-а е да осъществи контрол с волана, което е невъзможно ако са ти блокирани колелата, а ти самият не си наясно как се спира без да ги блокираш.

Когато някой ти отнеме предимството или пияница реши да пресича където му душа сака....последното нещо, за което ще се сетя е правилно спиране без АБС и всички други техники. ;) Разберете, че не сте състезатели и колкото и години опит да имате, това не е писта със зоните за безопасност или тестовете правени на самолетни летища ;)

Чефо, ама ти да не остана с грешно впечатление, че сме (съм) против ABS-а? Просто коментираме сухи факти, но иначе системката си е прекрасна за 95% от средностатистическите шофьори, които обаче е добре още на курсовете да бъдат обучавани как се държи колата в екстремни ситуации с ABS и какво трябва да се прави в тези случаи. Също така е добре да се обучат и без ABS, за да сравнят поведението на колата, тъй като няма гаранция на каква кола ще се качат след курса и дали ще има работещ ABS...само дето това вече ми се вижда в сферата на фантастиката като знам у нас какви курсове, с по колко часа се правят и дори как се продават книжки... ;)

Link to comment
Share on other sites

Когато някой ти отнеме предимството или пияница реши да пресича където му душа сака....последното нещо, за което ще се сетя е правилно спиране без АБС и всички други техники. ;) Разберете, че не сте състезатели и колкото и години опит да имате, това не е писта със зоните за безопасност или тестовете правени на самолетни летища ;)

Link to comment
Share on other sites

Когато някой ти отнеме предимството или пияница реши да пресича където му душа сака....последното нещо, за което ще се сетя е правилно спиране без АБС и всички други техники. ;) Разберете, че не сте състезатели и колкото и години опит да имате, това не е писта със зоните за безопасност или тестовете правени на самолетни летища ;)

 

 

Не съм съгласен. Тук всички сме пилоти и разни помагачи като ESP, Traction Control, ABS и тн само ни пречат.

 

 

Това е в кръга на шегата. Иначе много точно си го написал

Link to comment
Share on other sites

Ами да...ако тръгнем да цитираме разни съфорумци, нещата ще станат ясни...Ей го Пазу с голфа - него може ли да го наречеш нормален шофьор?? Ами Бънди? Ако тръгна да му изровя всички постове и той самият ще се гръмне, като види к'ви ги е редил....ами Мидекс? Тоя па говори ту за Калояново, ту как бил излязъл на не знам кой си завой, пък после си махал бушона на ABS-а...това нормално поведение ли е? Ами INCINERATOR-а? Ами там в една друга тема имаше един, дето спирал по средата на пътя и си говорел по телефона, а пък един друг бил толкова нервен, че му свирил, светил и за малко щял да го подбере с един "дракон"...а като заговорихме за нерви, да не намесвам Злобила, че ще стане страшно...а сега кажете ми с всичките тези ненормалници, как да наречем този раздел "нормален"? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Понеже доста се зачетох в темата, вижте какво обяснение намерих в

Link to comment
Share on other sites

Понеже доста се зачетох в темата, вижте какво обяснение намерих в

Да, изключително точно казано! След малко ще изгледам и втората част (другия клип)...доста ми хареса момента с "Hey, you got ABS, you can steer!"..интересно накъде. :P

И за другото е абсолютно прав - на коли, конструирани без ABS при достатъчно опит се спира много по-сигурно, отколкото на коли с ABS, но с изключена система.

На едната ми кола нямам ABS и спирам прекрасно за много кратко разстояние, като през цялото време имам пълен контрол върху самото спиране ; на другата кола имам ABS, но в момента в който махна бушона, при спиране колата става много трудна за управление, тъй като колелата започват да блокират по различно време и започва едно поднасяне....особено при високи скорости мамата си :hump: ...така че ако си имате ABS по дефолт е добре да не го изключвате (поне при повечето модели предполагам...)

Я сега да видим за какво се разправя във второто клипче....

Link to comment
Share on other sites

Понеже доста се зачетох в темата, вижте какво обяснение намерих в

 

Не видях да са реални тестове а анимация. И това което човека каза че въпросното видео изразява неговото собствено мнение. По същия начин мога и аз да направя друго видео показващо коренно противоположни резултати. И забележете че твърдението е че ABS-a пречел да се изстиска МАКСИМУМА от колата. Ебахти майсторите са това да могат да изстискат теоретичния максимум винаги при всяка ситуация и да успеят веднага да се сетят какво е най-правилно да се направи, като че ли това им е работата... о забравих че са пилоти и професионални шофьори с по 12часа на ден зад волана карайки спортни автомобили за което и получават заплатата си а не хора работещи нещо друго и каращи максимум 3-4 часа на ден половината време за да отидат и да се върнат на работа.

 

Втори момент е че колко от нас са достатъчно опитни да могат да спират без да блокират колелата особено на мокра или хлъзгава настилка още по-малко при внезапно изскочил на пътя човек или друга кола? Ей на това последното ако ми отговорите че можете винаги да го направите аз отивам и си махам ABS-a на колата - собственоръчно ще го изкормя.

 

За ESP-то пък колко пречи не е истина... абе изобщо тоя свят е пълен със състезатели от F1 и Paris-Dakar и такива електроники само пречат, защото те са с далече по-бързи реакции от компютрите които освен че са бавни са и тъпи (всеизвестна истина).

 

А да и не на последно място Голфовете и някои видове BMW са неунищожими а шофьорите им са безсмъртни!

 

Ами sorry обаче като чета подобни тъпотии се нервирам - пречел му на човека ABS-a и хора, които знаели какво правят можели били и по-добре.

 

Изключвам хора с наистина много опит зад волана като Midex и AlBundy които имат достатъчно опит и рутина за да се справят. Но за всички останали преди да натрупат поне 10 години опит и да са ходили едно 20-30 пъти на Калояново по-добре да си карат с ABS и да не се правят на особено интересни че това е екстра само за американци и жени.

 

 

Някой ако може да намери един и същи автомобил без и със ABS как спира или автомобил подобен клас но да е сериозен тест а не анимация и някой пикльо да се пени че можел с 1 кола по-рано да спре "теоретично" ако не му бил пречел ABS-a - ще се съглася. Нека да видим колко е разликата без ABS със ABS при мощно набиване на спирачките и когато човека "знае какво прави" за да се разбере КОЛКО аджеба пречи.

 

___________________________________________

 

 

Прочети и ти все пак нагоре из постовете, че поне аз никъде не съм казал, че изобретението "ABS" е пълен боклук, създателят му - глупак и всички, дето карат с ABS са напълно заблудени.

 

Пламене, ти си ясен както поне още 1 (евентуално - него не го познавам лично) - имате и опита и рутината и отделно знаете какво да правите. Говорех за човека който изцепи че ABS-a е за американци и жени.

 

Един единствен път последните 2 години ми се случи да ми трябва ABS и ESP и именно благодарение на тях избегнах сериозен удар.

 

Това че няма иделна техника няма също е ясно

 

Ники, тая тема заприлича на оная тема (сещаш се коя) - тотално я омазахме със споровете покрай ABS-а. Май и в този случай ще се наложи да отворя една нова, дето да си обсъждаме на воля какво прави и не прави системата

 

Май май... :) Държа да отбележа че имам само 1 пост аз в случая

Link to comment
Share on other sites

Ники, тая тема заприлича на оная тема (сещаш се коя) - тотално я омазахме със споровете покрай ABS-а. Май и в този случай ще се наложи да отворя една нова, дето да си обсъждаме на воля какво прави и не прави системата. Прочети и ти все пак нагоре из постовете, че поне аз никъде не съм казал, че изобретението "ABS" е пълен боклук, създателят му - глупак и всички, дето карат с ABS са напълно заблудени. Системата върши това, за което е предназначена, но не е идеална във всички положения, защото е мислена да действа в средни положения, гладък път и т.н. - все неща, които не се случват винаги и навсякъде в практиката, а за гладкия път в наш'та мила Родина няма какво да си говорим. Просто има известни недостатъци, които и аз съм изпитал на гърба си, та затова казвам, че не на 100% всичко е розово с нея. В случая се убедих, че ако дизайнът на колата ти е правен да има ABS, най-добре да си караш с него.

Link to comment
Share on other sites

Ники, тая тема заприлича на оная тема (сещаш се коя) - тотално я омазахме със споровете покрай ABS-а. Май и в този случай ще се наложи да отворя една нова, дето да си обсъждаме на воля какво прави и не прави системата. Прочети и ти все пак нагоре из постовете, че поне аз никъде не съм казал, че изобретението "ABS" е пълен боклук, създателят му - глупак и всички, дето карат с ABS са напълно заблудени. Системата върши това, за което е предназначена, но не е идеална във всички положения, защото е мислена да действа в средни положения, гладък път и т.н. - все неща, които не се случват винаги и навсякъде в практиката, а за гладкия път в наш'та мила Родина няма какво да си говорим. Просто има известни недостатъци, които и аз съм изпитал на гърба си, та затова казвам, че не на 100% всичко е розово с нея. В случая се убедих, че ако дизайнът на колата ти е правен да има ABS, най-добре да си караш с него.

 

 

Направи една нова тема "Системи за сигурност срещу човешката реакция"

 

 

 

П.С. Като съм карал на калояново нито веднъж не ми се е налагало ABS да се включи. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

П.С. Като съм карал на калояново нито веднъж не ми се е налагало ABS да се включи. :wacko:

Това, когато си разглеждал природните забележителности наоколо и си карал с 50 ли? :lol:

 

Майтапът настрана, но ей сега отварям тема и започвам да местя... :punk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...