Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Ситуацията с движещ се срещу теб обект е различна, не спомена и дали има банкет около пътя.Виждам, че и на теб не ти се говори за предишната ни приказка, та и аз ще я оставя.

 

Разминаването с пиян, заспал и прочие основно зависи от траекторията му на движение - дали криволичи непредвидимо или следва донякъде логична траектория.От това зависи и реакцията (ми) в случая.

 

Аз като се кача в колата сутрин - или кога да е - не се качвам да "пилотствам" и нямам грам претенции да съм шофьор от класа или още по-малко с професионални амбиции.Целта ми е да стигна от А до Б.Това е в огромния процент от случаи.Случва ми се да направя някоя изцепка, но много рядко - в последно време хич.Тези системи - няма да ги изброявам пак, омръзна ми - лично на мен само ми правят пътуването по-приятно, по-спокойно и като си кача приятелката, сестрата или някой друг роднина не си играя на ролетка дали мога да седя фокусиран при 200 км/ч и да предвиждам всяка ситуация ами се възползвам от това да си крам по ограничението с изострено внимание и относителна сигурност.

 

И като става въпрос за сигурност за пътя...знам че тук има момчета със скутери...Еми ебати и педалите са повечето водачи на такива скутери и мотопеди.То бива нахалство, бива селяния, бива нарушения ама чак толкова.За 1 ден 8 пъти ме натиската и засичаха със скутери и подобни при ляв завой, при престрояване и прочие.При това с БРУТАЛНО НАХАЛСТВО.Без каска, по фланелка и къси гащи + джапанки.Аз не стига, че гледам да ги пусна и то с дистанция да не взема да ги задера ами се размахват средни пръсти, натискат се звукови сигнализации...и това в ситуации когато не са в правото си.Сигурно и категория нямаха 1/2 от тях за тия мотопедчета...да не говорим, че не мислят ако паднат какво ще стане.

 

________________________________________________

 

Това вече е интересно http://eu.actualno.com/news_257968.html

Link to comment
Share on other sites

Аз мисля че забравяте един много важен момент. ABS-а върви (в повечето случай) ръка за ръка с BA (brake assistant). Демек ,спирачното усилие ми се разпределя 70% към 30% предни към задни гуми. Айде вие си помпете педала ,аз ще спирам с 4 гуми едновременно без да ми се суркат. Пак казвам. Лятото е към края си. Другата седмицата съм на море. После ще завали, есента ще дойде, ще почнете да се оправдавате че на мокро нямате шанс. Чакам майсторите дето им пречат системите да ходим да спираме някъде. Стига сте търкали клавитурите дайте да потъркаме гуми малко :tongue

Link to comment
Share on other sites

ОК. Правим следния опит. Избираш си една дистанция и караш зад мен, аз спирам внезапно и ако ми се качиш отзад - плащаш ремонта. После ако не се качиш - обратно :)

Link to comment
Share on other sites

Казах да търкате гуми не да мачкаме ламарини. Ти ще си по потговтен от мен щото ще почнеш да спираш първи и като ти светнат стоповете тогава ще почна и аз да спирам,следователно и една милисекунда да е пак ще си с предимсвто :) Моля моля ,без да чиитваме :)

Link to comment
Share on other sites

С кола без ABS е по-добре малко по-отрано да натиснеш спирачката - да й хванеш баланса - и после чак като усетиш, че си минал върха на завоя да почнеш да повишаваш нивото на подаване на газ (за кола със задно говоря).Т.е. точно онова правило "докато не спреш да позлваш спирачката и да нямаш нужда от нея, не бараш газта" не помня вече кой пилот от F1 го беше казал.Всяка корекция с газ и спирачка говори за неефективност.

 

Хайде сега прочети малко за left foot braking и не пиши повече глупости преди това.

Има най-различни техники на шофиране и бъди сигурен, че формула1 се кара с различни техники от нормален автомобил.

Ако те мързи да четеш гледай това

 

Ael - брейк асистанса според мен е нещо съвсем отделно от баланса на спирачките. А със 70/30 така яко ще забиващ предницата, че може да вдигнеш задница :D

Link to comment
Share on other sites

С кола без ABS е по-добре малко по-отрано да натиснеш спирачката - да й хванеш баланса - и после чак като усетиш, че си минал върха на завоя да почнеш да повишаваш нивото на подаване на газ (за кола със задно говоря).Т.е. точно онова правило "докато не спреш да позлваш спирачката и да нямаш нужда от нея, не бараш газта" не помня вече кой пилот от F1 го беше казал.Всяка корекция с газ и спирачка говори за неефективност.

 

Джеки Стюърт докато обучаваше някой от Топ Гиър. Но тогава каза, че той така е карал, а не газ-спирачка.

Link to comment
Share on other sites

Sir Jackie Stewart >

http://www.youtube.com/watch?v=n5rpFXdWtK4

 

@Overdrive ти защо си мислиш, че специално мен ме мързи да чета?Айде ако обичаш :) И знам за left foot braking-а.А ако ти обаче има претенции, че натискането на спирачка за корекция след подаването един път на газ вече не говори за корекция...

 

И ще подмина определението ти "глупости".

Link to comment
Share on other sites

.Т.е. точно онова правило "докато не спреш да позлваш спирачката и да нямаш нужда от нея, не бараш газта"

......

Всяка корекция с газ и спирачка говори за неефективност.

......

А ако ти обаче има претенции, че натискането на спирачка за корекция след подаването един път на газ вече не говори за корекция...

 

Първото правило как да го разбера - като "не давай газ докато не си намалил достатъчно" или "докато спираш си подавай колкото газ си подаваш и не я отпускай (прави лефт фут брейкинг)"

 

Ползвам някакъв ултра-гаден безжичен нет и нямам нерви да чакам да зареди клипа, така че би ли се опитал да обясниш още веднъж?

 

Нямам никакви претенции кое е корекция и кое не е, просто не мога да разбера какво искаш да кажеш :confused

Link to comment
Share on other sites

Ael - брейк асистанса според мен е нещо съвсем отделно от баланса на спирачките. А със 70/30 така яко ще забиващ предницата, че може да вдигнеш задница :D

 

Аха , а като ти спират само предните на 100% няма да направиш предно салто и е по добре от 70 към 30 ? За процентите може и да греша колко са точно, но съм убеден че като спирам с крачна спирачка ,спирам със 4-те гуми а не само с двете предни. По късно ще намеря инфо за brake assistant и ще го постна тук че сега нямам време...

Link to comment
Share on other sites

Искам да кажа, че трябва винаги да се опитва човек да търси идеалната входна скорост за завой и да я постига плавно - не по 100 пъти газ-пирачка преди или в завоя.Това не изключва с левия крак спирачката.Това е просто друг метод за натискането й, въобще няма конфорнтация с това което казвам аз.Ти не подаваш повече газ, само държиш оборот за да си в макс въртящ момент или предавателно число на скоростната кутия, а реално си намаляш скоростта.

 

;) мисля, че вече се разбрахме.

Link to comment
Share on other sites

Честно тука всички са еб**ти майсторите на спорта. Айде 3dfx наистина е обаче как 99% от хората в тоя форум се оказаха такива специалисти? Скоро очаквам да се включи и някой с джедайски умения успяващ да предвиди какво ще се случи 5км по-надолу... ааа забравих, то вече имаме поне 2ма такива...

Link to comment
Share on other sites

host - разбрахме се :smile:

Аха , а като ти спират само предните на 100% няма да направиш предно салто и е по добре от 70 към 30 ? За процентите може и да греша колко са точно, но съм убеден че като спирам с крачна спирачка ,спирам със 4-те гуми а не само с двете предни. По късно ще намеря инфо за brake assistant и ще го постна тук че сега нямам време...

 

Пич, няма кола която да спира само с предни!

Баланса на спирачките го правят спрямо това, как е разположено теглото в автомобила - на колите с предно като се замисля и 70/30 може да е, защото всичко е оптред, със задно ще е примерно 55/45, защото тежат диференциали, кардани, кутии и тн.

В крайна сметка дори и жигулките си имат разпределяне на усилието, това са някакви хидравлични устройства по системите на спирачките. Брейк асистанса евентуално може да следи нещата и да променя баланса в движение.

 

Може и да си карал кола, която спира само отпред - на колите с барабани отзад много малко хора обръщат внимание и не сменят накладките, като мислят, че задните са вечни. Това естествено ги прави потенциални убиици на пътя.

 

.......

Дядомраз трябваше да се изкаже като най-компетентен по всички въпроси и да приключи темата.

Признавам, че повечето неща ги знам засега само на теория, но какво лошо според теб има и ние, обикновените хора да знаем нещо, което можем да пробваме и усъвършенстваме някога. Или тези неща са само за избрани хора?

Link to comment
Share on other sites

Овърдрайв беше прав. Малко съм ви заблудил. Ето какво пише в книжката ми за колата за спирачните системи които имам (и хич не ми пречат даже).

Системата ABS помага да се избегне блокирането на колелата при спиране на хлъзгав път, а системата EBD оптимизира разпределението на спирачното усилие между колелата, така че успешно да можете да заобиколите препятствията, докато автомобилът спре напълно. Системата BA (за донатискане на педала на спирачките) служи за аварийно спиране и в случай че върху педала на спирачките не е упражнен достатъчен натиск добавя допълнително спирачно усилие.

 

Под този текст има нарисувана една кола която с едната гума е в гьол и със стрелки показват другите 3 гуми че спират.

 

Тук е о описано кратко точно и ясно.

Link to comment
Share on other sites

Дядомраз трябваше да се изкаже като най-компетентен по всички въпроси и да приключи темата.

 

Нищо подобно. Просто като чета за техниката "heel & toe", поддържане на максимален въртящ момент, влизане в завой с "оптимална" скорост и т.н. и се чудя дали си мислете че пътя е писта а шофирането е един вид рали, защото за мен целта е да се придвижа от т.А до т.Б и не виждам проблем даден завой да се вземе с доста по-ниска скорост от максимално възможната.

 

Хубаво е да се знае теория, не отричам, просто като ги чета нещата оставам с впечатление че ежедневно шофирате по този начин...

Link to comment
Share on other sites

Нищо подобно. Просто като чета за техниката "heel & toe", поддържане на максимален въртящ момент, влизане в завой с "оптимална" скорост и т.н. и се чудя дали си мислете че пътя е писта а шофирането е един вид рали, защото за мен целта е да се придвижа от т.А до т.Б и не виждам проблем даден завой да се вземе с доста по-ниска скорост от максимално възможната.

 

Хубаво е да се знае теория, не отричам, просто като ги чета нещата оставам с впечатление че ежедневно шофирате по този начин...

 

 

 

Е ти като правиш ляв завой(примерно) на кръстовище и изчакваш колата пред теб не ползваш ли някакви специални техники?

Link to comment
Share on other sites

Е ти като правиш ляв завой(примерно) на кръстовище и изчакваш колата пред теб не ползваш ли някакви специални техники?

 

От най-специалните - натискам спирачка и завъртам волана. Трябваше ли и ръчната да дърпам?

Link to comment
Share on other sites

Не си ли автоматик бре :)

 

Дори и да бях пак щеше да се наложи да натисна спирачката и да завъртя волана, освен ако последните автоматици не са ги научили да четат мисли

Link to comment
Share on other sites

Внимавай докато си играете на стражари и апашис волана да не изскочи някое дете от шахтата, яхнало циганин, който краде тръбопровод и бяга към твоята кола, за да направи тест на пилотските ти умения. На мокро, с 3см. леден слой, когато най-малко очакваш. А да те видим колко ти струват системите... дъге!

Link to comment
Share on other sites

Дедо, ако се съмняваш в практическия...предостави автомобил (предно/задно все тая) за който да не ти е жал и да е изряден (качествена синтетика, добра скоростна, спирачните апарати да са ок) и може ме изпитваш.

 

Поне да ме скъса баш който трябва :D

 

__________________________________

 

Впрочем до сега бях пасажер на един шофЕр и в другата тема (общата) ще продължа...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...