Jump to content
BulForum.com

Системи за сигурност


Overdrive

Recommended Posts

Това, когато си разглеждал природните забележителности наоколо и си карал с 50 ли? :lol:

 

Не, не ми се е налагало. Например след правата завоя си го взимам нормално, без да се налага да скачам на спирачките. На правата се движа със 130(не с моята кола). А завоя точно след правата с подобна като моята, но с М окачване май го взимахме с 80. Вече нямам ясен спомен, все пак беше преди 2 години, ще потърся клипчетата.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply
Не, не ми се е налагало. Например след правата завоя си го взимам нормално, без да се налага да скачам на спирачките. На правата се движа със 130(не с моята кола). А завоя точно след правата с подобна като моята, но с М окачване май го взимахме с 80. Вече нямам ясен спомен, все пак беше преди 2 години, ще потърся клипчетата.

Дай ми време за обиколка, че ми стана интересно. :)

 

Не сме се пускали за време.

Ясно, то затова не ти се е включвал ABS-a. :rolleyes:

Иначе там на 3 завоя няма как да не ти се включи ако караш за време - 1. След кроасана, първия десен ; 2. Левия преди правата ; 3. Левия след правата. Всички останали се взимат с газ.

Link to comment
Share on other sites

Дай ми време за обиколка, че ми стана интересно. :)

 

Не сме се пускали за време. Това беше през 2005 или 2006 и с едно приятелче се пускахме за кеф. Бяхме с две еднакви коли, разликата беше, че той беше по-стабилен(по-широки гуми и М окачване), а моята беше една идея по-бърза на на правото(малко по-малки гуми и по-лека).

Link to comment
Share on other sites

Първо трябва да се направи разграничение м/у отделните ABS системи. Най-елементарните са направени да прилагат максимално хидравлично усилие в/у спирачните апарати, независимо от силата на натискане на педала и ако сензора засече нулева скорост на колелото спира това усилие и то се разпределя където може (в педала наприме), след което ако колелото започне да се движи, отново се прилага усилие и т.н. Съвременните ABS регулират и разпределят много по точно спирачното усилие.

Как стоят нещата в България

1. Тези, които карат автомобили с ABS си мисля" аз имам ABS и колата ми спира перфектно".Не се замислят, дали накладките и на 4-те им гуми са в добро състояние и дали спират еднакво, гумите имат ли добро сцепление и т.н. Когато им се наложи да спрат екстремно, а колата им спира, например само с прдните колела (щот никой не се е сетил да погледне задните наклатки), се оказва, че ABS им се задейства много по дълго време, спирачният път се одължава , поради простата причина, че нямат сцепление.

2.Тези, които карат коли без ABS, винаги имат едно на ум и за скоростта и за сцеплението им с пътя.Що се отнася до изправността на спирачките им - те просто са принудени да ги потдържат, защото ако едно колело не спира, се натоварва повече друго и то почва да поднася, което е сигурна индикация за проблем.

Що се отнася за перфектните спирания без ABS, то те стават само в НЕ екстремни ситуации. Лично аз винаги паля гумите като карам кола без ABS, а и всички сме гледали състезания, в които мн. опитни състезатели палят гумите по завоите.

Link to comment
Share on other sites

2.Тези, които карат коли без ABS, винаги имат едно на ум и за скоростта и за сцеплението им с пътя.Що се отнася до изправността на спирачките им - те просто са принудени да ги потдържат, защото ако едно колело не спира, се натоварва повече друго и то почва да поднася, което е сигурна индикация за проблем.

Що се отнася за перфектните спирания без ABS, то те стават само в НЕ екстремни ситуации. Лично аз винаги паля гумите като карам кола без ABS, а и всички сме гледали състезания, в които мн. опитни състезатели палят гумите по завоите.

 

 

Иди го обясни това на едно момиче с малка градска количка, която я е взела само защото и е симпатична на външен вид.

Link to comment
Share on other sites

...

 

Айде пак психологически профили на шофьорите на автомобили с и без ABS. Значи който кара 20+ годишен голф без ABS е много по-добър водач и много по-сигурно ще управлява колата си от някой с нов автомобил защото тоя с новия разчита на разние системи да спре бързо а другия "знае какво прави и не разчита на нищо и си има не 1 ами 2 на ум" и съобразява всичко.

 

Изпускаш момента че рязко спиране не ти се налага да правиш на светофар а когато нещо изскочи на пътя внезапно и времето за реакция доста малко...

 

Не споря за това че е ВЪЗМОЖНО да се постигне по-добро спиране без ABS от опитен шофьор... споря за изказването че едва ли не автомобили без ABS са по-сигурни защото шофьорите ги гледат по-добре и знаят какво правят. И не на последно място защото КОЛКО от хората тука са над 35 години и имат достатъчно опит като шофьори или пък са по-млади но се занимават професионално с шофиране за да могат да предявят претенции за "достатъчно опит"?

Link to comment
Share on other sites

Айде пак психологически профили на шофьорите на автомобили с и без ABS. Значи който кара 20+ годишен голф без ABS е много по-добър водач и много по-сигурно ще управлява колата си от някой с нов автомобил защото тоя с новия разчита на разние системи да спре бързо а другия "знае какво прави и не разчита на нищо и си има не 1 ами 2 на ум" и съобразява всичко..........

Ники, kener има право в частта, че когато човек знае, че колата му е натъпкана с всякаква помощна електроника, обикновено е много по-непредпазлив, защото разчита електрониката да го спасява във всички ситуации и скорости - статистиките за катастрофите са пълни със нови модели мощни и скъпи коли, които са се размазали някъде след каране с несъобразена скорост за съответните условия. Ето и Уики-то казва същото по въпроса:

Anti-lock brakes are the subject of some experiments centred around risk compensation theory, which asserts that drivers adapt to the safety benefit of ABS by driving more aggressively. In a Munich study, half a fleet of taxicabs were equipped with anti-lock brakes, while the other half had conventional brake systems. The crash rate was substantially the same for both types of cab, and Wilde concludes this was due to drivers of ABS-equipped cabs taking more risks, assuming that ABS would take care of them, while the non-ABS drivers drove more carefully since ABS would not be there to help in case of a dangerous situation. A similar study was carried out in Oslo, with similar results.

 

А що се отнася до 20+ годишния голф - не си прав, това не важи за "всеки, който го кара", а само за Пазу - както съм казвал и в друга тема, той спира еднакво добре и с ABS (дето го няма), и без ABS, а най-добре спира изобщо без никакви спирачки като включва на задна...много е добър! :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

статистиките за катастрофите са пълни със нови модели мощни и скъпи коли, които са се размазали някъде след каране с несъобразена скорост

 

Това е така но не е единствено и само заради ABS-a.

 

Отделно има ситуации когато и с ABS и без ABS пак не може да се реагира затова човек трябва да внимава как кара а не да блее по каки с къси поли или да си гледа телефона дори да кара с 30км/час...

 

Пак да отбележа че единственото за което споря е че "автомобили без ABS са по-сигурни, защото водачите им знаят какво правят и могат да спрат по-добре без да блокират колелата а ABS-a само би им пречил , а такива машинарии като ABS-a са само за тъпи американци и малки момиченца"

 

ПС: За Пазу е ясно, него лично Господ го пази и разчиства пътя пред него...

Link to comment
Share on other sites

Отделно има ситуации когато и с ABS и без ABS пак не може да се реагира затова човек трябва да внимава как кара а не да блее по каки с къси поли ...

Ееее...ти пък много искаш - това с каките просто няма как да стане...поне при мен. :devil :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Идеята ми е не, че аз съм голяма работа и не ми трябват системи, защото съм велик и владея колата при всякакви условия и скорости, а че искам да се науча да карам, без да разчитам на системи, защото системите вземат контрол над колата и те ограничават далеч преди лимита.

За djadomraz може да е изцепка - признавам си, нямам голям опит, засега бих спирал по-добре с кола с АБС, но имам намерение да се уча и желанието ми е колата да прави това, което искам. Ако е така, с времето бих си изградил правилни реакции, докато ако разчитам на компютъра, никога няма да се науча да контролирам колата, защото системите за сигурност ще го правят.

 

Надявам се разбра, какво имах предвид - ако за повечето хора шофирането е придвижване от А до Б, разчитайки на системите да се грижат за безопасността, независимо колко глупаво реагират те, други искат да са в контрол на нещата и освен това им е кеф да карат колата да прави каквото те искат.

 

 

Представи си следната ситуация - добър шофьор кара кола със задно на сух път със 180 и наближава остър завой. Натиска спирачките, АБС-а хваща приплъзване и намаля спирането, така че да няма и вероятност от блокиране. Без АБС шофьора (който има много опит) ще спира на лимита на сцеплението и ще намали достатъчно, обаче тук АБС-а пречи да намали достатъчно преди завоя.

Вече влиза в завоя, но не може да го вземе с тази скорост, може да дръпне ръчната, за да занесе задницата и да вземе завоя, обаче колата е автоматик :D

Остава да разклати колата и да направи powerslide, обаче тракшън контрола решава, че е опасно да се даде толкова газ, в следствие на което единствената възможност е да се разчита, че 20те ейрбега ще поемат удара в близкото дърво :lol:

 

единственото за което споря е че "автомобили без ABS са по-сигурни, защото водачите им знаят какво правят и могат да спрат по-добре без да блокират колелата а ABS-a само би им пречил

Ставаше въпрос, ако водачите им наистина могат да карат, а не за някой лигльо, взел вчера книжка.

Колкото до Пазу и всемогъщите голфове - за тях не важат физичните закони.

Link to comment
Share on other sites

Представи си следната ситуация - добър шофьор кара кола със задно на сух път със 180 и наближава остър завой.

 

180... остър завой... искаш ли да ти кажа колко си в грешка и как на пътища където МОЖЕ да се кара с такива скорости няма остри завои... ъъъъ всъщност то по магистралата ограничението не беше ли 120? Само да попитам...

 

 

 

Вече влиза в завоя, но не може да го вземе с тази скорост, може да дръпне ръчната, за да занесе задницата и да вземе завоя, обаче колата е автоматик :D

Остава да разклати колата и да направи powerslide, обаче тракшън контрола решава, че е опасно да се даде толкова газ, в следствие на което единствената възможност е да се разчита, че 20те ейрбега ще поемат удара в близкото дърво :lol:

 

Не разбрах състезател в Париж-Дакар ли смяташ да работиш?

 

Разклащане, power-slide... изобщо колко нормално ти се струват такива изпълнения? Защото на мен никак ама никак не ми се струва нормално както си карам и да видя че от завоя изскача някой със 140 носейки се странично с вратите си към мен и единственото за което ще имам време е да се прекръстя преди да се ударим. Защото след като завоя е остър в колко от случаите ще имаш и видимост за да видиш има ли други коли идващи от насрещното и в колко от случаите които описваш ще имаш идеален контрол над автомобила за да го държиш само в дясната лента?

 

 

 

Ставаше въпрос, ако водачите им наистина могат да карат, а не за някой лигльо, взел вчера книжка.

 

Ако водача може да кара няма да тръгне да вдига 180 на път с остри завои...

 

 

 

 

Колкото до ученето - да можеш да вземеш такъв автомобил и да караш на Калояново - там може, там и да го потрошиш никой няма да пострада (освен някое нещастно дърво евентуално и най-вече ти). Но да караш по този начин в града или на магистралата - не ми се струва нормално...

Link to comment
Share on other sites

180... остър завой... искаш ли да ти кажа колко си в грешка и как на пътища където МОЖЕ да се кара с такива скорости няма остри завои... ъъъъ всъщност то по магистралата ограничението не беше ли 120? Само да попитам...

 

 

Добре де, караш си новото бмв 5ца по планински път, не помниш наизуст пътя с всички завои, защото са много, в момента няма трафик, прекаляваш със скоростта, защото не се усеща в тази кола и твърде късно забелязваш завоя - всеки може да изпадне в такава ситуация.

Това, което дадох като пример е как добрия шофьор би предотвратил неизбежна катастрофа, ако колата няма системи за сигурност, не съм казал, че е нормално да правиш дрифт по пътищата, но някога това би те спасило.

За съжаление, ако колата е наблъскана със всички системи нищо не може да направиш ако ще и състезател в Париж-Дакар да си - колата ще се държи, както реши за добре.

Ограничението на магистралите от доста време е 130.

А ако се заяждаме за ограничения карайки с 90 извън града намаляш ли винаги на безумните ограничения 40 или 60, сложени на 10м преди кръстовищата?

Link to comment
Share on other sites

Дедо, дедооо, туй пусто ЕГН... :P ...130 е от доста време, а на Калояново дървета няма - директно ореш в полето. :D

Link to comment
Share on other sites

Добре де, караш си новото бмв 5ца по планински път, не помниш наизуст пътя с всички завои, защото са много, в момента няма трафик, прекаляваш със скоростта, защото не се усеща в тази кола и твърде късно забелязваш завоя - всеки може да изпадне в такава ситуация.

Това, което дадох като пример е как добрия шофьор би предотвратил неизбежна катастрофа, ако колата няма системи за сигурност, не съм казал, че е нормално да правиш дрифт по пътищата, но някога това би те спасило.

За съжаление, ако колата е наблъскана със всички системи нищо не може да направиш ако ще и състезател в Париж-Дакар да си - колата ще се държи, както реши за добре.

Ограничението на магистралите от доста време е 130.

А ако се заяждаме за ограничения карайки с 90 извън града намаляш ли винаги на безумните ограничения 40 или 60, сложени на 10м преди кръстовищата?

 

 

 

По тая тема... имаше едно сравнение което беше направено от Joachim Stuck мисля, че беше с 330i. Беше обиколка на нюрбургринг с тракшън и без тракшън и разликата беше... малка.

Link to comment
Share on other sites

Тъй де тъй - караш и се оливаш със скоростта и хоп един завой те изненадва, не за друго ами защото колата е прекалено хубава и не се усещаш как си вдигнал 180км/час... Или колкото там си успял но със сигурност поне 3 пъти над нормалното и съответно за да не се претрепеш искаш да можеш да правиш подобни изпълнения но електрониката ще те спре a пък ти си ултра добър шофьор и ги можеш такива неща. Айде стига съм се заяждал - няма полза, просто се надявам да не се окажа на пътя ти докато правиш подобни неща и някой ден да ти дойде акъла в главата и да караш по-спокойно а такива изпълнения да правиш на писта само. Ходи карай картинг примерно или пък на пистава в Калояново...

 

И не, не спазвам всички ограничения, но повечето гледам да ги спазвам, въпреки че определено не съм идеален, даже доста далече съм от това. Карал съм със 180 по магистралата - ми страх ме хвана - сериозно ти говоря. Отделно като видях средния разход необходим да се поддържа тази скорост някак не ми хареса а и все някой ще вземе да ти се пречка та става газ-спирачки-газ-спирачки та някак съвсем се губеше кефа и събираш повече нерви че еди кой си те засекал и ти пречи да летиш ниско... пък как да не те засече след човека изпреварва камион движещ се с под 100км/час - ти направо ги минаваш такива като спрели ако караш със 180-200. Просто си направих преди няколко месеца експеримент - хубаво беше времето и нямаше много коли на магистралата - не ми хареса и не мисля да повтарям.

 

Днес си направих експеримент с моя "параход" - толкова пъти натиснах по-рязко спирачките - само 1 път се включи ABS-a и то на една уличка с паваж и пясък при това бях натиснал спирачките относително слабо.

Link to comment
Share on other sites

1fb7a2070240b9c62cb87d01decf1660.jpg3a9bea6cfba36ad751ffbdf86d3cdf66.jpg

 

 

Ето това е ESP на Audi 6 AllRoad в аквапланинг. Вероятно става въпрос за силно надценяване възможностите на автомобила, за съжаление с летален край.

 

Може ли някой да сподели как точно действа ЕСП в режим на аквапланинг, защото аз смело газя локвите без есп, колата ми се вдига на планинг, но никога не се е мятала на приземяване, вероятно защото си държа волана в посока на движението. Много помага и АБС в случая, защото е задължително да убиеш скоростта под планиращата

Link to comment
Share on other sites

Ето това е ESP на Audi 6 AllRoad в аквапланинг. Вероятно става въпрос за силно надценяване възможностите на автомобила, за съжаление с летален край.

Като гледам резултата, краят не само ще да е бил "летален", но и 'летящ' от пътя в полето. Също така предполагам, че точно заради това AllRoad с всички екстри, някои качват скоростта дотам, че ни ESP, ни дядо Господ вече може да им помогне. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Като гледам резултата, краят не само ще да е бил "летален", но и 'летящ' от пътя в полето. Също така предполагам, че точно заради това AllRoad с всички екстри, някои качват скоростта дотам, че ни ESP, ни дядо Господ вече може да им помогне. :ph34r:

 

Бях малък, още нямах книжка като по Дискавърито правиха тест на Карера 4S. Без с-ми ако не се лъжа до 40 км в час беше добре, със системи след 60 км в час думите бяха И ГОСПОД не може да ви вкара в пътя(само сняг и лед). С-ми, с-ми ама и те са до време. Ти карай с 250 по магистралата и чакай на ЕСП да те вкара в пътя. Много лоша наука била физиката. И със семки и бомбонки не можело да се оборят нейните закони.

Link to comment
Share on other sites

Може ли някой да сподели как точно действа ЕСП в режим на аквапланинг, защото аз смело газя локвите без есп, колата ми се вдига на планинг, но никога не се е мятала на приземяване, вероятно защото си държа волана в посока на движението. Много помага и АБС в случая, защото е задължително да убиеш скоростта под планиращата

 

Светва ми лампата и ми отнема газта. Ако съм на автопилот го изключва. След това "чака" да се изравни скоростта на движение на гумите...

Като в случая е по-подходящо да се говори за traction control, а не за ESP...

 

Въпрос към имащите ESP: Бихте ли си взели отново кола без ESP и защо (примери ако може)?

 

По-скоро не бих, а освен това ESP се е превърнала в почти базова екстра... Когато не го искам просто го изключвам...

Link to comment
Share on other sites

Въпрос към имащите ESP: Бихте ли си взели отново кола без ESP и защо (примери ако може)?

Аз не съм от "имащите", но винаги бих предпочел да взема кола с ESP, защото за мен тази система чудесно допълва ABS-а и в случая за мен се явява нещо, което не бих могъл да симулирам и да иззема функциите му (за разлика от ABS-a)...а и в края на краищата във всеки един момент мога да я изключа с копче или бушон, но като я нямам, доста трудно ще ми е да си я вградя в колата. ;)

Link to comment
Share on other sites

Зимата най-добре се усеща колко е полезен тракшън контролът. Без него сумати неопитни шофьори постоянно ще са по бордюрите.

 

/Сега не ми се нахвърляите за това което съм казал. Нямам претенции да съм опитен шофьор/

Link to comment
Share on other sites

Зимата най-добре се усеща колко е полезен тракшън контролът.

Той Дриймър не питаше за тракшъна, ама карай... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...