Jump to content
BulForum.com

За змиорките, бутането и изнервящите номера на пътя


jozo

Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Колата е М5-ца момчета не се чудете повече.

Иначе рс4 е колата :punk :punk

 

 

 

  po_taka said:
Преди няколко дена, карам си аз и преди Труд, забелязвам че има спряла кола вдясно, на същото място има неравност, та намалих и се втренчих сега ще я заобикалям или ще я прекрачвам. Изведнъж този когото беше с мен казва 'АААААААААААААА' и след ~1 сек се разминах с мерцесес (без фарове)

 

Интересно е че го погледах малко в огледалото и като че ли хич не му дремеше че е в насрешното.

 

ето тука има няма на 2 метра след като е влязъл 'при нас'

http://maps.google.com/maps?f=d&source...mp;t=h&z=17

 

 

Вижте как като съм се съсредоточил в тъпата дупка и изобщо не съм го забелязал тоя гад ..... то и не очакваш ама все пак ...

 

 

На мен снощи в мъглата ми се случи подобно нещо.

Прибирах се от Крумово към Пловдив , димек Асеновградско Шосе , преди моста пътя се разделя на 2 от мантинела , та хванах си аз най-лява лента да може да се ориентирам по нея щото там маркировка няма а имаше мъгла да си е*е мамата.... та както си карам изведнъж пред мене някой ми дава къси дълги , кво да видя , няква блейка влезнала в насрещното и вместо да спре да обърне и да се върне в неговата част просто си кара направо ....... пък тва са си поне 200-300м...... в абсолютен МРАК ..... незнам какво да кажа.

 

Миналата година пак там , както си карам пак така в лява лента гледа с/у мене едни светлинки танцуват..... изведнъж пред мене падна, буквално падна едно бмв 5ца.... беше минало през мантинелата , през бордюра и аре пак в насрещното.....

Link to comment
Share on other sites

  zlobil said:
На мен снощи в мъглата ми се случи подобно нещо.

В мъгла, че и нощем е много гадно - направо като сляп си...не те спасяват ни фарове за мъгла, ни ксенони...ето тука един подобен случай през нощта, че даже и без мъгла....ама който си няма габарити... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
В мъгла, че и нощем е много гадно - направо като сляп си...не те спасяват ни фарове за мъгла, ни ксенони...ето тука един подобен случай през нощта, че даже и без мъгла....ама който си няма габарити... :ph34r:

Тва като го гледах и ми се припотиха ръцете...бахти говедата .

Link to comment
Share on other sites

Един път преди година или две и аз в една такава мъгла точно там съм се набил и от КЦМ-то всички зад мен караха, а аз никой не застигнах. Никакви фарове не помагаха и съм карал на втора с 30-40, а то мъгла с видимост да речем 4 м пред колата... ужас. Та подминавам разклона за околомръсното и викам е са трябва да внимавам да не ме изненада мантинелата в средата.... да ама ме изненада доста гадно хем карах с 30 и едвам се разминах с нея, а и тия зад мен, които на мен разчитаха. Гадно си е там....

А пък преди 3 часа на Източен преди ВСИ за малко да цепна една Мазда отзад, пътя беше ужасно хлъзгав и с 35 км/ч не можах да спра, АБС-а рита яко, ама няма никой... няма спиране братче (със зимни гуми съм). Заобиколих маздичката спирайки с включен АБС и спрях край нея. Гадно беше, а уж беше 4 градуса и не би трябвало да има лед.

Link to comment
Share on other sites

  Airfan said:
А пък преди 3 часа на Източен преди ВСИ за малко да цепна една Мазда отзад, пътя беше ужасно хлъзгав и с 35 км/ч не можах да спра, АБС-а рита яко, ама няма никой... няма спиране братче (със зимни гуми съм). Заобиколих маздичката спирайки с включен АБС и спрях край нея. Гадно беше, а уж беше 4 градуса и не би трябвало да има лед.

Като каза "лед", ето ви още едно клипче, в което се вижда как на лед и по наклон, никаква система не може да те спаси... :sayjin

Link to comment
Share on other sites

Това горе с мъглата и мушмула без габарити - прживявал съм го на живо. Свалям шапка на Есперото тогава - верно спасих семейството. Със 150 в най-лява лента на магистралата малко след тунела попадам на Волга с ремарке тип за оборски тор без осветление - добре че имам силни очи (селяка с 80 изпреварва - БЕЗ задни светлини изпреварва!). Такова залепване на задните за облегалките и опъване на ръце вече на предния (баща ми) готов за удар... Бог да ни пази от такива точно казано убийци.

Link to comment
Share on other sites

През 80-те имахме подобна схема. Пътуваме за село, отбиваме от магистралата, шосето към Пловдив - сняг 20 см - кошмар. Мушмул с БЯЛА жигула задрал на платното. Бащата наближава отзад с Пежо 404 с 6 човека вътре (брат ми 6-тия - бебе - в ръцете ми). Същата схема ама пряспата ни спря, та продължихме после. Мушмулът а.к.а мъмрек поясни, че нямало как да извести идващите. Добре че нямаше 3-та и прочее кола. Щехме 'се навървим здраво... Господ да ни пази винаги съм казвал.

Link to comment
Share on other sites

всеки е имал подобни премеждия, а междувременно ме критикувате за ксеноните и че искам да виждам колкото се може повече.

 

вечер на магистралата са най-готини турските тирове, които карат един до друг, но пък са с мърляви номера и габарити с отдавна изгорели крушки.

и каруците с никакви светлоотразители нощем на междуградските първокласни пътища са доста тонизиращи.

 

edit: @airfan, не, дори имах ~5 метра в повече видимост, а не го очаквах. нормално е при по-силен светлинен източник и заслепяващото петно да е по-ярко и голямо, ама нещо при мен не се прояви. идея си нямам защо. принципно твоя ефект на некомфортност е по-нормален.

Link to comment
Share on other sites

  mobo said:
всеки е имал подобни премеждия, а междувременно ме критикувате за ксеноните и че искам да виждам колкото се може повече.

 

вечер на магистралата са най-готини турските тирове, които карат един до друг, но пък са с мърляви номера и габарити с отдавна изгорели крушки.

и каруците с никакви светлоотразители нощем на междуградските първокласни пътища са доста тонизиращи.

Абе нещо имам усещането, че с ксенона ми е некомфортно в мъгла. Все едно дълги съм пуснал. При теб не е ли така?

Link to comment
Share on other sites

  Airfan said:
Абе нещо имам усещането, че с ксенона ми е некомфортно в мъгла. Все едно дълги съм пуснал. При теб не е ли така?

Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

 

 

Имаше една статия за фаровете и мъглата... Ако предницата на колата ти има много хром ставало някакво рефлектиране и съответно намалявало видимостта ти в мълга.

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Ммм, не - явно не ти разсейват добре стъклата/рефлекторите или просто не са настроени добре.

Рефлекторите са нови и фаровете са настроени добере, но стъклата са поочукани от камъчета, но да не минаваме в офтопика.

Link to comment
Share on other sites

Аз на а4-ката съм с ксенон и ми се струва че виждам по-добре от колкото с а6-цата..... на нея няма ксенон естествено може и да си внушавам

Link to comment
Share on other sites

Ужким с ксенона трябва да се вижда по-добре в мъглата и мой приятел с Авенсис с ксенон казва че е доста по-добре отколкото с нормални крушки аз обаче нямам лични впечатления

Link to comment
Share on other sites

  djadomraz said:
Ужким с ксенона трябва да се вижда по-добре в мъглата и мой приятел с Авенсис с ксенон казва че е доста по-добре отколкото с нормални крушки аз обаче нямам лични впечатления

Абе незнам... някак си доста силно се забелязва самата мъгла в близост до колата и не ме кефи много. Определено трябва да е по-жълт цвета, за да пробива повече. Не случайно фаровете за мъгла са жълти попринцип.

Link to comment
Share on other sites

  Airfan said:
Абе незнам... някак си доста силно се забелязва самата мъгла в близост до колата и не ме кефи много. Определено трябва да е по-жълт цвета, за да пробива повече. Не случайно фаровете за мъгла са жълти попринцип.

На Кангото преди бях с някви крушки, които се водеха плазма или неща от сорта, светеха странно жълтеникаво, та от хижа Здравец като се връщах една вечер и имаше мъгла ми направи впечатление, че светят много хубаво. Иначе в нормални условия не осветяваха кой знае колко, но в мъгла бяхя номер 1.

Link to comment
Share on other sites

Много мразим някой да прави десен завой КЪМ 3(ТРИ) лентов път и най-дясна лента да е свободна като самолетна писта, но човека да си чака да се освободи средната... :angry1 :angry1 :angry1

Link to comment
Share on other sites

Абе не знам за лентите...ама гонките, застрашаващи всички останали по пътя, ми се виждат доста по-опасни. :angry:

Ей тука гле'йте тез леваци к'ви я свършиха. :wacko:

Гледат, че в насрещното идва кола (даже и с включени фарове), а те заели и двете ленти и не се се отказват...пълни идиоти! :angry1

Link to comment
Share on other sites

  Midex said:
Абе не знам за лентите...ама гонките, застрашаващи всички останали по пътя, ми се виждат доста по-опасни. :angry:

Ей тука гле'йте тез леваци к'ви я свършиха. :wacko:

Гледат, че в насрещното идва кола (даже и с включени фарове), а те заели и двете ленти и не се се отказват...пълни идиоти! :angry1

Това е ВИСША форма на кретенизъм. Тия пичове заслужават анадолец да го полази от към гърба и то много стабилно.

Link to comment
Share on other sites

Добре аз имам въпрос. Щом като с ксенон (бяла светлина) е по добре в мъгла ,едно време така наречените фарове за мъгла що ги правеха жълти (жълто ама жълто)? И след като обикновенна крушка свети топло бяло а другото бие на синьо почти и свети доста повече кое мислите ще е по-добре ?

Link to comment
Share on other sites

  On 1/16/2010 at 11:54 AM, Ael said:

Добре аз имам въпрос. Щом като с ксенон (бяла светлина) е по добре в мъгла ,едно време така наречените фарове за мъгла що ги правеха жълти (жълто ама жълто)? И след като обикновенна крушка свети топло бяло а другото бие на синьо почти и свети доста повече кое мислите ще е по-добре ?

Само една забележка - "другото" не бие на "синьо почти", освен ако не е над 6000К ; 4300К и 5000К са си чисто бели (първото даже леко жълтее).

Ами принципно за "пробиваемостта" в различния спектър, още навремето бях чел, че жълтата светлина има малко по-добри свойства в мъгла. После обаче четох, че и синята светлина също добре се справяла в мъгла, така че явно в по-долния или по-горния спектър на келвините е за предпочитане при движение в мъгла. Да, ама мъглата в България пада само през 1/10 от цялото време, когато се движиш с кола, а да си жълт или син през останалото време, някакси не върви. :P Най-малкото, защото губиш КПД. Затова аз съм с биксенон 5000К и на двете коли, като имам жълти очила за през деня, както и при мъгла - определено мога да кажа, че жълтият филтър (в случая - очилата), съчетан с бял ксенон е добра комбинация в мъгла ; през нощта обаче, ако има гъста мъгла понякога махам жълтите очила (пак си зависи и от гъстотата й), тъй като те допълнително намалят силата на светлинния поток.

Така че няма никакъв проблем, освен основните бели ксенони, да имаш и допълнителни жълти, само за мъгла или ако не искаш да слагаш допълнителни - да си купиш едни хубави жълти очила. :punk

Link to comment
Share on other sites

Оптималмите келвини са ксенона са 4300К-5000К като 6000К вече е компромис.

От там на горе всичко друго е абсолютна набутвация......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...