Jump to content
BulForum.com

Лизинг


RIP

Recommended Posts

Нека да кажем, че някои проблеми са гаранционни, а други не :)

 

И нека кажем че докато е гаранционна си задължен да ти е обслужва дилъра за да ти важи въпросната гаранция. А и за най-малкия пит стоп те дънат като за последно, така че не ми ги хвалете тези нови коли, близингови историй, че накаря като удариш чертата и като видиш колко си дал за кола нисък клас и направо ти се присира.

Ема това е, който иска нова кола да ходи и да го клеца дилъра, дори и за смяна на въздушен филтър :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Сега в доста от салоните предлагат "лизинг само срещу лична карта".Някой има ли наблюдения от тази процедура.До колкото разбрах се сключва договор само между собственика и копувача.Без нотариуси без нищо :blink:

Link to comment
Share on other sites

И аз тва казвам. Супер гадно ми е че един два пъти в годината може дилара да ме клеца с по 20-30лв надценка за консумативи от колкото всеки друг измислен селски монтьор който даже не ти казва що ти зима 100лв за работа например.

RIP имаш и друг вариант за голяма нова кола - на кредит за повече години (10-15),пък да си жив и здрав може да я изплатиш и по бързо ако имаш възможност. Но според мен при теб повече надделява желанието за точно Е46 а не за каквато и да е широка кола. Аз съм 1,84 и никък не ми е тясно в моята "малка" кола.

Link to comment
Share on other sites

Че имам желание - имам. А къде го тоя кредит 10-15 г.? Новите коли мисля, че са до 5, а то и като цяло автокредитите не се славят с такива просрочвания. Дори потребителските кредити са до 10 г.

Link to comment
Share on other sites

azsum, мислил съм за жилищен, но предпочитам първо да намеря с кой да споделям жилище за да се обвързвам. Все пак там говорим за срокове от порядъка на 20 г. и нагоре, при едно 400-500 лв. на месец и то за малък апартамент.

 

Това май обяснява желанието ти за пичколова Е46 :D :D :D и едва ли някой или нещо може да те разубеди.

Относно кредита - насочи се към кредитен консултат или отдели няколко дена за обикаляне по банки.

Дори и някой да ти препоръча банка - за различните суми и различните срокове нещата са доста различни. Освен това имай предвид, че колкото по-добро обезпечение имаш по кредита толкова по изгодни ще са условията му. Например, ако получаваш заплащането си по карта към дадена банка, може да се насочиш към нея. Ако си я получаваш "на ръка" и няма с какво да го обезпечиш ще видиш доста зор докато ти го отпуснат още повече за стар автомобил на който банката няма как да знае реалната цена.

Link to comment
Share on other sites

Прав си донякъде за първото ;).

Относно обезпечението виж това не ми беше ясно. Принципно ми превеждат заплатата на дебитна карта в ПИБ. Оттам скоро си извадих и кредитна карта VISA, а след месец-два мисля да взема и една златна MasterCard. Мисля, че това е достатъчно обвързване и като че ли повече биха склонили.

Link to comment
Share on other sites

Ъъъ.. Аз само да си питам... Не те разбрах. Ще минаваш 700 км на месец ли? Защото аз, дет никъде не обикалям, трудно се събирам в 700... Това са 20 км на ден. До работа и обратно и тва е... (Горе - доле). Иначе бащата взе от Пощенска банка кредит... И е доста доволен.

Link to comment
Share on other sites

Ами до моята работа и обратно са по-малко от 20, но да кажем, че са толкова. 20*20 = 400 + още малко за шматкането, за което не остава много време. Имам си и едно ходене до Пловдив на месец.

Link to comment
Share on other sites

Прав си донякъде за първото ;).

Относно обезпечението виж това не ми беше ясно. Принципно ми превеждат заплатата на дебитна карта в ПИБ. Оттам скоро си извадих и кредитна карта VISA, а след месец-два мисля да взема и една златна MasterCard. Мисля, че това е достатъчно обвързване и като че ли повече биха склонили.

В смисъл, че банката преди всичко гледа кредита да и е обезпечен, т.е. каквото и да се случи да си получи парите . След като нямаш имот, не може да се насочиш към ипотечен кредит. Нямаш автомобил - и това отпада като вариант. Возилото което ще вземеш да го използваш като гаранция- би могло да стане, но предполагам единствено за нов автомобил - за това трябва да попиташ в банката.

Друг вариант е да имаш добър поръчител който да гарантира с парите си за теб.

Последния вариант е да го гарантираш с доходите си - затова ПИБ най-лесно биха ти отпуснали кредит - реално знаят какво получаваш, колко харчиш, от колко време работиш на последната си работа и т.н. При друга банка ще ти е доста по-трудно.

Погледни го от страната на банката - ако спреш да си плащаш как ще си получат парите обратно ?

Link to comment
Share on other sites

Винаги съм мислил, че кредит от банка е по добре от колкото лизинг. Имам познати които теглиха по 15к за нова кола и доплатиха малко от тях. Ти ако си решил лизинг начи трябва да имаш събрани поне малко пари за първоначалната. Смятам че 15к на потребителски за 10г. се връщат по лесно от колкото 15к на лизинг за 5г. Лихвата при двете няма да е с фрапантна разлика (ако има изобщо няква). Райфаизен примерно дава 20000 без никво обещетение например - единствено разчитат на доход. Верно е че лихвата ти е по дебела но така е като ги нямаш парите на куп трябва да преглъщаш някой неща.

Link to comment
Share on other sites

Винаги съм мислил, че кредит от банка е по добре от колкото лизинг. Имам познати които теглиха по 15к за нова кола и доплатиха малко от тях. Ти ако си решил лизинг начи трябва да имаш събрани поне малко пари за първоначалната. Смятам че 15к на потребителски за 10г. се връщат по лесно от колкото 15к на лизинг за 5г. Лихвата при двете няма да е с фрапантна разлика (ако има изобщо няква). Райфаизен примерно дава 20000 без никво обещетение например - единствено разчитат на доход. Верно е че лихвата ти е по дебела но така е като ги нямаш парите на куп трябва да преглъщаш някой неща.

 

Така само си мислиш обаче. Ако ще минава за разход на фирма положението е малко по-различно. Именно затова аз бих предпочел лизинг. Ако се закупи автомобил после се почват едни амортизации на материални активи и прочее и не само че не минава като разход това което си платил ами е една дълга и широка. Докато с лизинга 100% вноската ти минава като разход. Имаше много врътки в тази насока така че ако си обикновен човек и мислиш да минеш с по 20тина лева на месец по-тънко е едно на ръка (и вероятно от банка ще е по-изгодно освен ако лизинга не е от самата фирма и да е с 0% оскъпяване) ако си фирма е мааалко по-различно + че не всички модели могат да минат за разход и да се ползва данъчен кредит..

Link to comment
Share on other sites

Ти сам го каза че не всички модели могат да минат за разход. На е46 трябва да му монтираш 2 седалки в багажника, да минеш технотест през КАТ и тогава може и да имаш някви данъчни облаги. Човека не вярвам да се навие да си купи някоя баничарка само и само да спести ддс-то на колата.

Link to comment
Share on other sites

Toyota Auris - най малкия двигател 1,4 - 97к.с. Тъй като няма пари за повече. Верно е че за същите пари мога да взема на колегата BMW-то , но пак казвам - за мен новото си е ново и изобщо не ме притеснява това че нямам "мощна голяма кола пълна с екстри" която ако оставя запалена на бензиностанцията не мога да я зареда до горе...

и аз съм съгласен с теб. Новото си е ново. Предпочитам нова Тойота пред стар Мерцедес

Link to comment
Share on other sites

По самата тема - може би най-добрия лизинг за автомобили предлага Interlease.

 

А offtopic-a: Каквото и да избереш - никога, ама никога не си купувай кола, която да е на прага на възможностите ти. Да изтеглиш 10годишен кредит за кола е безумно нещо. След 10 години тоя скрапер ще струва 5000лв, а ти ще продължаваш да си внасяш вноските за "скъпата" кола. Непосредствените разходи може и да си ги сметнал (въпреки че ме съмнява да си успял много точно, щом нямаш опит с поддръжката на автомобил) но евентуалните проблеми, които можеш да имаш с 5-6 годишна кола ти гарантирам, че не можеш да си ги представиш. Една такава кола е на абсолютен минимум 150 000км - аз без да си давам никакъв зор навъртам по 30 000км годишно и то на по няколко коли поотделно. На един съвременен дизелов двигател има толкова много неща, които на тези километри могат да ти изиграят лоша шега - помпа (цена поне 2000лв), турбина (маркова - тоест нещо от рода на Garrett или KKK - 2000лв.), дюзи, електроника, да не говорим какво става при дефект с "хардуера". Само смяната на масло и филтри в Kamor ще ти е поне 300лв. Правил съм ремонти за по няколко хиляди лева и определено не е приятно...

Link to comment
Share on other sites

Само 5 литра масло по 20лв са ти 100лв. Нямам BMW, но например на фолксвагена в Хаас заедно с маслото и масления филтър ми сменят въздушен, горивен и поленов. 350лв се събират като за добър ден... Не вярвам в Камор да е по-евтино... Ясно е, че никой не може да те накара да си сменяш филтъра на климатика, но ако искаш да си поддържаш колата, така както трябва - цените са такива...

Link to comment
Share on other sites

Само 5 литра масло по 20лв са ти 100лв. Нямам BMW, но например на фолксвагена в Хаас заедно с маслото и масления филтър ми сменят въздушен, горивен и поленов. 350лв се събират като за добър ден... Не вярвам в Камор да е по-евтино... Ясно е, че никой не може да те накара да си сменяш филтъра на климатика, но ако искаш да си поддържаш колата, така както трябва - цените са такива...

 

 

На Е87 118д и на Е83 Х3 2.0д беше около 250-300 лева всички тези неща които изброи.

А на Е90 320и беше 200 лева.

Link to comment
Share on other sites

Ael, би ли споделил малко по-подробно колко ти излизат парите по колата на месец? Чисто информативно питам :). И кеш ли я взе?

Link to comment
Share on other sites

Ако теглиш 30 000 за 10г. ти идват горе доло по ~300лв на месец в зависимост от лихвения процент и план на банката.Като взимаш кредит обаче чети хубаво условията щото има банки дето първите 1-2 години си много щастлив и после почват да те клатат яката.Сетих се за още два плюса. При кредит ако случайно на 3-тата година спреш да плащаш ,можеш да продадеш колата и да си върнеш няква част от парите, докато на лизинг идат и прибират без да се обясняват много много. Друго като я плащаш кеш ти правят 2% отстъпка (поне в Тойота е така) на цената на колата, които лизинга прибира за себе си най вероятно на всеки клиент.

Link to comment
Share on other sites

При кредит ако случайно на 3-тата година спреш да плащаш ,можеш да продадеш колата и да си върнеш няква част от парите, докато на лизинг идат и прибират без да се обясняват много много.

 

Защото при първото придобиваш собственост върху колата мисля.

 

Иначе тоя номер с остатъчната сума е много готин, но ако не се лъжа е само за нови коли. Плащаш си първоначална сума (например 2000 лв) и си задаваш остатъчна (5000 лв да кажем). През това време си плащаш вноските на останалата междинна сума. Като изплатиш тях и ти остане остатъчната, ти може да дадеш парите наведнъж и да придобиеш собственост върху колата или да внесеш тези 5000 лв, като първоначална сума за нова кола и нея да изплащаш на същата схема. Ако не се лъжа последната такава промоция беше на Yaris лятото. Възможно е навсякъде да се действа така, нямам представа.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ако теглиш 30 000 за 10г. ти идват горе доло по ~300лв на месец ...

 

Ох... ох... 300лв всеки месец следващите 10 години??? Безумие... За техника или го изплащаш до 2-3 години макс (айде да не е с пари на готово) или по-добре недей. Техника е - може да се чупи нещо или каквото там и в следващия момент може да се окажеш че продължаваш да плащаш за нещо което което не работи от известно време...

 

Хубаво го беше казал един човек - като плащаш кредит боли по-малко ама по-дълго...

Link to comment
Share on other sites

Всеки се разпростира според чергата си. Като няма парите на куп и не може да си позволи по 600 левови вноски па иска кола, бяга на по-мъчителния вариант. Аз немога да разбера кво толкова плюете кредитите. Щяли да го режат парче по парче ? Като е толкова гадно що банките са претъпкани с народ и всеки гледа да изтегли пари, а държавата да се чуди кви санкций да налага за да ограничи поне малко кредитирането.

 

Техника е - може да се чупи нещо или каквото там и в следващия момент може да се окажеш че продължаваш да плащаш за нещо което което не работи

 

Добре същия вариант е да си купиш телефон за 700лв на изплащане за една година или за 6 месеца и на 3-тия ден да го изтървеш в кенефа. После ше си плащаш като поп. Ако така разсъждаваш по-добре да не си купуваш нищо щото може да се развали някой ден.

Link to comment
Share on other sites

Добре същия вариант е да си купиш телефон за 700лв на изплащане за една година или за 6 месеца и на 3-тия ден да го изтървеш в кенефа. После ше си плащаш като поп. Ако така разсъждаваш по-добре да не си купуваш нищо щото може да се развали някой ден.

 

Грешиш - купувам си нещо което на следващия ден мога да си купя още едно а не да взема нещо което е далеч над възможностите ми и да го плащам после още година (опази боже 10 години) пряко сили...

 

Сериозно ако вземеш кола и я изплащаш 10 години ще можеш ли да си позволиш втори такъв кредит да изплащаш? Според мен това е прекалено голям риск и за мен е кошмарно да се озова в такава ситуация. Айде година-две някак могат да се избутат, но 10 години са си много сериозно нещо.

 

Абе всеки да си преценява. Това е моето мнение и аз лично не бих се хванал. Не казвам че съм против кредитите, но 10 години за кола или каквато и да е друга техника според мен е кофти идея.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...