Jump to content
BulForum.com

Обща дискусия на тема автомобили


netrootbg

Recommended Posts

Можеш да си позволиш да купиш или да купиш, зареждаш с гориво и поддържаш?Защото има голяма разлика.

Иначе относно теоретичния въпрос:Нито едно от двете....Най-малкото и двете не ми харесват как изглеждат.По принцип бих предпочел ръчната скоростна кутия...и вероятно по-старата на години кола.Но със сигурност нито една от двете посочени.

 

Знам, аз и сега карам кола с 12 литров разход в града....все още карането за мен е удоволствие, а не свършване на някаква работа с колата и посещението в бензиностанцията го считам като поддържане на поредното ми хоби например (каквито имам немалко), така че не се заглеждам много в оборотомера. :))

 

А за теоретичния въпрос - за толкова пари & 300+ коня - толкова. Не може човек да има и кой знае какви претенции. М-ката е с ръчка, но е по-стара и с малко по-малко коне ; другата изглежда по-лъскава и нова (и по-мощна), но пък с тоя автоматик би се харесала само на жена ми и дядо Мраз (евентуално, щото е мързел). :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Съгласен.То и аз за т'ва си взех 6-так...

Иначе, за горе-долу тези пари може да се намери и този красавец:

 

 

Да, дизайнът също е много важен, но за мен приоритет има мотора и чак след това визията. Затова в мобилето ограничих да търси само до крайна цена и 300+ к.с., защото и 250 не е зле, но като им свикнеш, вече не ти се струват чак толкова много...

Link to comment
Share on other sites

За БМВ-то, защото не прави голямо впечатление а всъщност е звяр и то изцяло механичен и настроен добре... М не съм имал възможност да покарам, карал съм обикновени 2,0 и 2,5 и това определено бих казал че е най-добре настроената кола със задно от завода. Влизаш чисто, чукваш волана, малко газ и си настрани

(примери:

колите са съответно 2,0 и 2,5)

за разлика от 99% от колите със задно, настроени да недозавиват много сериозно с цел безопасност.

Друг плюс е че М моделите тогава са сглобявани изцяло ръчно в отделен завод.

Минуси:

мотор, кутия, спирачки нямат нищо общо със масовите, съответно не ми се мисли колко струва една обикновена смяна на накладки или недай си боже нещо по мотора.

разхода градско май бил около 20, пък при мачкане... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Виж и това

 

Това върви много, ама не ми се мисли кво става ако нещо му се счупи. А на въпроса- БМВ-то :punk

Edited by echo
Link to comment
Share on other sites

Виж и това

 

Това върви много, ама не ми се мисли кво става ако нещо му се счупи.

 

Това вече го видях, ама мерси - с десен волан не ща каквото и да е. no-no-smiley.gif?1292867644 ...е, всъщност ако за тази цена ми предложат един GT-R с десен волан евентуално бих го взел. :laughing:

Link to comment
Share on other sites

С докарването от Англия може и да има около 10к. За тия пари съм гледал 200sx S14 с ляв волан, или много направени S13, имаше един в София за 8к със цял лист тунинг: мотор SR20 от японски S13 към 350 коня ако не ме лъже паметта, коиловъри, спирачки и тн. Е36 М3 също е такива пари... Като цяло има избор.

Edited by Overdrive
Link to comment
Share on other sites

e34 315bhp, единствена забележка ... лекото задъхване на мотора при това голямо купе (говорим за пряко сравнение с конкуренти в класа). Вече ъп-а с повечко коне, близо до съвършенството. Е-класата си остана еталона за качество, возия, удобство... но и безхарактерност. Кончета, автомат и никакво усещане във волана... вие сте в света на Мерцедес.

 

Лично аз не бих взел е34. За мен 2те истински м5 са е28 и е39. И двете дефинирали за времето си класа на спортния седан. Автомобили приютили идеи, на които конкуренцията дори не може да отвърне доатойно. Автомобили дали изява на идеално съчетание на агрегат и шаси. При е34 за мен не е точно така. Агрегат на е34 си има едно друго поприще, едно по-малко купе, чрез което смаза идеята за спортен компактен седан и купе. Поне за мен нещата са така.

Edited by host
Link to comment
Share on other sites

Пламене, преди да си купиш такава кошница и съответно с нея и цистерна в двора, направи си труда да погледнеш колко е ГО и данъка й и пак си помисли.... laughing1.gif

Link to comment
Share on other sites

Пламене, преди да си купиш такава кошница ...

 

Вече съм си направил труда да разузная. :P

Освен това и намерение нямам да купувам точно от онези екземпляри, за които попитах и затова изрично написах, че това е най-вече "теоретичен въпрос". Не ми е идеята да взема к'во да е с 300+ коня, а купе, дето да ми хареса с 300+ коня....само, че за това, дето ми харесва като дизайн нямам необходимите финанси, а за наличните ми финанси излизат или такива "кошници" (по твоите думи), или добри, но маломощни купета, в което не виждам много смисъл, защото и сега си имам едно такова.

Link to comment
Share on other sites

С мек покрив - мерси, а и не виждам някой да предлага модвана такава с необходимите коне. :))

 

Иначе външно първото поколение даже си прилича с моята, понеже и тя си е половин мазда. :D

Link to comment
Share on other sites

...разправят била много добра :)

 

Само разправят...освен ако не е с някой присаден двигател от камаро или корвет. :bgrin: ....а и в края на краищата зависи кой какви разбирания има за "бързо" или "мощно".

 

Абе след толкова разглеждане на оферти, на тоя етап явно нямам достатъчно финанси да взема, това, дето ще ми хареса и като визия, и като мотор, а нямам намерение да взимам кредит, само за да си чеша крастата, така че ще изчакам още някоя годинка, пък ще видим после...А ако е само за "чесане на краста", винаги мога да отделя 250 лв. и да покарам аудито на Косьо (800+). :f1:

Link to comment
Share on other sites

Ми аутокроса е полигон с конусчета - дисциплина за "бързо завиване" - добри модели са бмв 2002, е30, мазда миата, порше 914, тойота мр2 тоест идеята е да е много лека и динамична, което позволява висока скорост в завоите и промяна в посоката с минимална загуба на скорост :)

Та за всяко нещо според мен си има достатъчни коне, аз например си събирам двигател за моята кола, 4 цилиндров атмосферен и целя да стане в най-добрия случай 180-200 коня, което ми е предостатъчно да си я карам всеки ден и като понатрупам повечко гуми на купчината в двора да си начеша дрифт крастата. Същевременно мотора ще е лек като тегло, бързо развъртащ - лек маховик, без хидравлика, без климатик, колата ще е пъргава и ще лети през завоите за разлика от 6 цилиндровите си събратя с огромен чугунен туч отпред :laughing1:

Единствено за драга и магистралните бегачки може би няма лимит, там винаги ще има някой по-луд и с повече пари :D

Link to comment
Share on other sites

Няма спор - лекотата и малкият габарит в завоите са огромно предимство и на тази "дисциплина" няма проблем да караш наравно с кола, която е с няколко пъти повече коне от твоята...ама все пак 300+ коня "груба сила" са си 300+ коня. :bgrin:

А като си спретнеш колата и случайно е с 16" джанти, обади се да ти подаря за търкане 2 летни гуми с много грайфер, които в момента са ми на задния мост, ама не ги харесвам, а все не мога да се наканя да ги сменя - така поне ще имам повод. :P

Link to comment
Share on other sites

Абе хора, отдавна ме мъчи един въпрос, дали и други подхождат по същия начин при смяната на скоростите както аз правя от известно време...и понеже нещо ме е хванала музата, може да попиша малко повече. :D

 

Тъй като си падам малко експериментатор, още навремето (когато повечето от тук четящите са били в предучилищна възраст или дори още в проект :P), установих на колата на баща ми, че мога да изключвам скоростите без съединител при подходящи обороти. Разбира се по онова време нямаше много информация, откъдето човек можеше да разбере това или онова. Та...след това лирично отклонение, продължавам със задаването на въпроса си по заобиколен начин. :))

Когато карах курсовете в дълбокия социализъм, инструкторът ме учеше на разни постулати от рода на "Винаги се спускай по наклон на предавката, на която го изкачваш"...или..."Не превишавай еди каква си скорост на еди коя си предавка" и все от този род неща, в което може би имаше известна доза истина, предвид възможностите на тогавашните автомобили и липсата на оборотомери. След като взех книжката, аз разбира се винаги нарушавах тези съвети като редовно изключвах от скорост по наклоните или пък форсирах на втора или трета много над теоретичния ограничител на скоростомера (даже не съм сигурен дали тогава колите изобщо имаха някакви прекъсвачи над определени обороти).

 

Пак по време на кормуването, един от постулатите (а знаете, че постулатът се приема на доверие, без много питане и замисляне) беше - "Когато превключваш скоростите във възходяща посока, винаги спазваш последователността 1,2,3,4, докато в низходяща посока може да прескочиш някоя от предавките (напр. от 4-та на 2-ра)". Това може би беше едно от малкото неща, които съм спазвал през всичките години и си го бях оформил като навик, без всъщност да се замисля, защо аджеба трябва да го правя.

 

Някои от съфорумците знаят, че в момента карам един форд, който не е нещо особено, но не е и някоя въшка и разполага с приличните 216 Nm, 80% от които имам още при 2000 оборота. По тази причина и по причина, че е само с 5 скорости, дори и най-последната предавка дърпа почти като ускоряваща (то и затова разходът му на бензин не е малък, но това е друга тема). Понеже обичам да пътувам нощем (след 22 часа), преди около година-две реших да си направя експеримент дали мога да тръгна от Пловдив и да стигна в Кърджали само на 5 предавка без да сменям никоя друга - стигнах без никакъв проблем по изкачванията и завоите през прохода Паничково. Бях позабравил за този свой опит, но преди няколко месеца, карайки си из града се замислих - защо всъщност трябва след като съм тръгнал на първа, непременно да включа на втора, след това на трета и т.н.? Изключвам ситуациите в час пик или пък когато трябва бързо да се изнесеш на някое кръстовище. Говоря, когато имам пред себе си сравнително празен от коли прав път (напр. бул. "Руски" или дори паважа на "Авксентий Велешки" и мн. други). Установих, че след втора скорост (или дори след първа), съвсем спокойно мога да превключа директно на 5-та и да продължа с 40 км/ч съвсем комфортно с достатъчна тяга на ниски обороти.

 

Не съм търсил досега информация в нета и това го споделям за пръв път тук, за да сондирам мнението ви какво мислите по въпроса за прескачането на предавки във възходяща посока при достатъчна мощност на мотора.

Link to comment
Share on other sites

Пак по време на кормуването, един от постулатите (а знаете, че постулатът се приема на доверие, без много питане и замисляне) беше - "Когато превключваш скоростите във възходяща посока, винаги спазваш последователността 1,2,3,4, докато в низходяща посока може да прескочиш някоя от предавките (напр. от 4-та на 2-ра)". Това може би беше едно от малкото неща, които съм спазвал през всичките години и си го бях оформил като навик, без всъщност да се замисля, защо аджеба трябва да го правя.

 

Ама ти сериозно ли? Т.е. ако на 1ва си изрязал яко колата до към 40 примерно после превключваш на 2ра и без да отпускаш съединителя на 3та вместо направо от 1ва на трета да превключиш?

 

Един приятел наскоро ме гледа как от 1ва минавам на 3та и тръгна да ми развива някаква подобна теория при което го пратих да се консултира с компетентни механици - и после го беше срам да каже колко смях е паднало че и тръгнали да му обясняват как работи скоростната кутия та да си направи изводите сам.

 

Аз лично четните скорости не ги уважавам особено... редовно от 5та на 3та като ми трябва ряз на по-дълъг път и като наближи червената зона превключвам тогава...

Link to comment
Share on other sites

Ама ти сериозно ли? Т.е. ако на 1ва си изрязал яко колата до към 40 примерно после превключваш на 2ра и без да отпускаш съединителя на 3та вместо направо от 1ва на трета да превключиш?

 

 

Съвсем сериозно. :)...само дето поради лошия ти навик да не слагаш запетайки, не схванах останалото...;)

 

Имам предвид - тръгвам на първа, "изрязвам яко" (по твоите думи) до 40 (което даже не е много яко, понеже мога да изрежа и до 60 да речем...:P)...ама хайде, за да може да спиш по-спокойно, да променя малко сценария и да започна пак отначало....:laugh:

 

Тръгвам на първа (без да изрязвам :P), след малко включвам на втора и около 40 км/ч - на 5-та, прескачайки 3-та и 4-та (съединителят в случая няма връзка с въпроса). Приеми ме за задръстен, но откак имам книжка - винаги съм редувал скоростите, когато са били във възходяща посока. Понякой път може да съм минавал за съвсем кратко (секунда-две) през някоя от междинните, но пак съм редувал 1-2-3-4-5. Вероятно се е дължало на изпълнителността ми и отчасти на спазването съветите на градския фолклор "- Внимавай да не ти чука аванса!", а както сам знаеш, авансът на ония коли най-често прочукваше когато караш бавно на висока предавка и подадеш рязко газ. Да, ама на "ония коли с карбураторите", много неща не им бяха като на "тия коли без карбураторите"...а спомняш ли си например, че ни забраняваха да държим дълго на контакт, за да не изгори бобината...или може и да не си спомняш, понеже не си чак толкова стар дядо Мраз. :santa:

Link to comment
Share on other sites

Съвсем сериозно. :)...само дето поради лошия ти навик да не слагаш запетайки, не схванах останалото...;)

 

Ей тия запетайки... честно не схващам кое може да се разбере погрешно. Я сложи запетайките така че да се получи друг смисъл на изречението. Не се заяждам, а просто недоумявам.

 

Имам предвид - тръгвам на първа, "изрязвам яко" (по твоите думи) до 40 (което даже не е много яко, понеже мога да изрежа и до 60 да речем...:P)...ама хайде, за да може да спиш по-спокойно, да променя малко сценария и да започна пак отначало....:laugh:

 

Карам по памет аз .. особено когато я настъпвам много да не мислиш че си гледам километража? :) Иначе точно това ми беше идеята. Настъпваш на 1ва после сменяш направо на 3та или 4та.

 

 

 

Тръгвам на първа (без да изрязвам :P), след малко включвам на втора и около 40 км/ч - на 5-та, прескачайки 3-та и 4-та (съединителят в случая няма връзка с въпроса). Приеми ме за задръстен, но откак имам книжка - винаги съм редувал скоростите, когато са били във възходяща посока. Понякой път може да съм минавал за съвсем кратко (секунда-две) през някоя от междинните, но пак съм редувал 1-2-3-4-5.

 

Също като моя приятел, но той дори не отпускаше съединителя, а просто си превключваше наред.

 

 

Вероятно се е дължало на изпълнителността ми и отчасти на спазването съветите на градския фолклор "- Внимавай да не ти чука аванса!", а както сам знаеш, аванса на ония коли най-често прочукваше когато подадеш рязко газ на висока предавка, съчетано с ниска скорост. Да, ама на "ония коли с карбураторите", много неща не им бяха като на "тия коли без карбураторите"...а спомняш ли си например, че ни забраняваха да държим дълго на контакт, за да не изгори бобината...или може и да не си спомняш, понеже не си чак толкова стар дядо Мраз. :santa:

 

Помня помня. Какъв кеф като се качих за пръв път на западна кола а до преди това бях карал трабант и разни 20 годишни жигули...

Edited by djadomraz
Link to comment
Share on other sites

Също като моя приятел, но той дори не отпускаше съединителя, а просто си превключваше наред.

 

Не разбирам какъв е смисълът да не се отпуска съединител, респ. да не ползваш дори и за кратко предавката, през която минаваш...:confused

 

Мисля, че схвана какво питам (и какво обяснявам), ама за всеки случай - още малко, заедно с обяснения на разсъжденията ми...

 

Всяка предавка (на всяка кола е индивидуално) има определен диапазон, в който може да работи. Ако правиш драг, няма как да не минеш по последователността 1->2->3->4....понеже ще загубиш ускорение. Но когато си в града и караш спокойно, логиката е да гониш възможно най-високата предавка с най-малко обороти, предвид разхода на гориво. Примерно на III-та мога да карам и с 20 км/ч, мога да карам и със 120 км/ч ; на IV-та - и с 30 км/ч, и със 180 км/ч, а на V-та мога спокойно да започна от 40 км/ч. Затова не виждам логиката след първа или втора, да превключвам на трета или четвърта и да карам, дори и за кратко с 40-50 км/ч на по-високи обороти, след като мога спокойно да ги прескоча и да включа направо на пета на ниски обороти.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...