Jump to content
BulForum.com

Мобилен елкон, жичкаджия


tedy

Recommended Posts

На баща ми колата (шевролет, но няма значение) много набързо, но не изведнъж, спря да пали изобщо. Има и газова. Първо оня ден едва поддържаше обороти, но все пак палеше трудно, а като прехвърля на газ беше някак по-добре и помислих, че е свършил бензина (не вярвах на стрелката) или проблем с помпата или маркуч. Докато изобщо спря да пали много набързо.

Извадих помпа момпа от резервоара, всичко наред, извадих маркуча преди рейката с дюзи и хвърля струя надалече. Ръгнах диод на буксите на дюзите, мига. Даже наляхме бензин в началото, та в резервоара има сигурно 30 литра вече.

Докато един познат не каза, че най-вероятно е от имобилайзера и да видя дали хвърчи искра на свещите. Извадих кабел от 2 свещи (от различни бобини, щото са две), няма никой. Всички бушони проверих, наред са.

 

Съвет за майстор-елконаджия, който може да дойде на място да прочете грешки ако има записани за да е сигурно че е от имобилайзера, и вече да се търси човек да го разкара тоя имобилайзер?

Кючука до Събота пазара близо.

Link to comment
Share on other sites

Какъв е модела/година на производство. Може да се окаже датчик на колянов/разпределителен вал, но трябва да се прочете. Чек-а свети ли ? 

Link to comment
Share on other sites

Да, при всички случаи трябва да се прочете. На предна негова кола вече е страдал от датчик на колянов вал (хол датчик май беше). В случая няма ток до свещите, така че се съмнявам да е от него. Свети една оранжева лампа във форма на двигател, да. Все са се случвали проблеми, но май за 1 или втори път откакто се помня, така дори до елкона да не може да се отиде, освен когато маркучи в резервоара са се сцепвали, но за тези проблеми с помпи и филтри вече съм спец.

Link to comment
Share on other sites

Май проблемът е разрешен (почти). Понеже се съмнявахме в имобилайзера, дойде ключар от Баумакс, ръгна да прочете грешките и нямаше нищо за имобилайзера. Само за EGR-а някаква стара, и нещо за дюза, но при живите данни при въртене показваше нула, и ще сменяме датчик на колянов вал. Междувременно купих един EML327 bluetooth и с телефона аз стигнах до същите заключения. Вероятно заради него и не стига ток до свещите.

За всяко прочитане на грешки в сервиз ни дерат по 20 лв, вече сигурно 10-тина пъти последните 10-тина години на различни коли по различни поводи. В случая момчето не взе толкова, но все пак.

Link to comment
Share on other sites

Ами все пак защо не попиташ колко плащат за това те самите? Или си мислиш, че всичко е от въздуха? Теди, аман вече - не може всичко да е безплатно, разбери го това!

Link to comment
Share on other sites

Айде като че ли можеше и без "аман", а?
Можеш ли да изразяваш възмущението си по по-нормален начин.. или не? Човек ще рече че имаш личен "интерес" по отношение на авто сервизирането.
Можеш ли по човешки начин да обясниш примерно, че лицензите за софтуерите струват много пари, самите професионални модули също... и при броя хора (малко), които ги посещават, са изчислили колко трябва да струва. По принцип съм съгласен, но при ценообразуването по принцип в Бг, съм 100% сигурен, че си начисляват много повече от "нормалното", повечето такива. За 3-4 минути работа.
Вчера момечето дойде с мобилен "елкон", изчете грешките, прояви и инициативност какво друго може да е проблемно и т.н., и взе .... 10 лв. Хем дойде с кола на място. В случая говорим само за прочитането на грешките, което явно може да стане с най-простия ELM и софтуер за 6 лв. (еднократно). Ясно е че професионалните софтуери и хардуери са хиляди лв.
Един път се случи в рамките на ден да отидем два пъти да изчетат грешки, и 40 лв ей така отидоха, съжалявам, ама само за едни грешки, хем два пъти отиваме за една и съща кола, поне някаква отстъпка.. И един път взе 30 лв заедно с оправяне на една част само да я барне за 2 минути, общо 6 минути. За второто не бих се възмущавал, все пак това му е работата и в случая и 100 лв да беше взел, нямахме голям избор.... докато не се усетих да си взема адаптер, и самия аз щях да си оправя нещото като видя грешката.... за 15 лв еднократни и за в бъдеще. Всеки си е в правото разбира се да взима каквито иска пари ако някой опре до него и няма къде да мърда, намирам го общо взето за нормално в пазарни условия. Това не пречи да се възмутя леко именно от такива практики. И аз искам определени пари за неща, за които са спешни и от които разбирам, и понякога са по-солени, но ако човека е доволен, самия той ми дава даже повече понякога.

Link to comment
Share on other sites

Един вид все пак си наясно, че струва пари тоя софт и се плаща от някои хора. А тоя дето ти е зел 10 като нищо може и да е с краден, защото по разни скрити гаражи и такива има. Демек баш той те е окрал ако не ти е ясно. И баш аман си е работата - вече се убедих, че ти искаш топ услуги/ефект ако има как без пари евентуално. Това добре, ама няма как да се получи в реалния свят. 

Link to comment
Share on other sites

Къде съм казал "топ услуги"?

В случая дадох пример как за 20 лв (15 лв адаптер и 6 лв софтуера) мога безброй много пъти да си чета грешките. Ми да закачат един подобен и като минимум да ми ги прочетат, и да си вземат там за работата която е 3-4 минути. Ако няма никъде къде да мърдаш или си скаран изцяло с всякакви технологии, смартфони, компютри и т.н., даваш като поп навсякъде.

Като ставаше дума за ECU, там около над 1000 лв нямаше как да се спестят естествено, макар че и там имаше огромно поле за съмнения в един определен сервиз, но това е друга тема.

Нямаш идея колко пари съм спестил около едни проблеми с горивната система, където т.нар. сервизи на поне две места, смениха помпи, филтри, маркучи и т.н. и си оставиха ръцете, без да поизчистят резервоара, и колко помпи съм сменил аз, маркучи, дюзи, букси... Смяна на колите на баща ми сумати части (по-дребни разбира се, поне което разбирам).

Само съжалявам, че не си купих тоя евтин адаптер преди години, и все не намирах мотивация да поразуча колко е лесно поне за елементарната функция.

И да, ако се наложи, бих ползвал кракнат софтуер за диагностика ако се наложи, за лични нужди разбира се. Без да се замисля. В случая говорим за доста малки суми, особено андроид софтуер, затова не си играя с кракове. Сериозният софтуер може да влияе на ECU-то, да задаваш параметри и други неща, което на мен не ми е нужно.

 

Тъй че какво се случва в реалния свят не е черно и бяло и зависи от много неща. И приказката "няма безплатен обяд" също е просто лаф, и не отговаря на реалния свят. Да, всичко си има цена, но много хора решават къде е баланса на вида цена, която "плащат". И всичко опира до време човек да се образова по различни теми, и ... не на последно място, отношението между хората. Не визирам само теб, а и когато общуваш човешки и с хора в сервизи, често това се отплаща и с добро отношение. Чудя се как се държат с теб по-непознатите хора, с които общуваш в ежедневието... направо не ми се мисли. Те и без това повечето са по default намръщени и готови да агресират..

 

P.S. Знам, че се получава дълго, но смятам, че е Ок да се коментират тези неща, макар че вероятно заслужава друга тема.

С какво ме е "окрал" човека, дори да приемем, че ползва кракнат софтуер? 10 лв за посещението (с автомобил от оня край на града) и 20-тина минути в мислене какъв може да е проблема, нещо, за което той не беше длъжен изобщо. Неговата работа беше просто да види дали е имобилайзера и ако е - да се добута колата до тях да го байпаснат.

Link to comment
Share on other sites

Дали сметна колко струва издръжката на сервиза като сграден фонд (или наем), амортизационни отчисления и т.н

Не винаги идването на място е по-скъпо.

Link to comment
Share on other sites

И не само това... Теди, да ме прощаваш, но аз тоя ганьовски момент с "мога и сам" отдавна съм го надраснал и съм се убедил, че води само до още и още проблеми. Тая теория за универсалната личност никак ама никак не се връзва. И точно за тази цел си има специалисти във всяка област. И тия специалисти не работят за сини очи и колкото по-добра и качествена услуга искаш, почти сигурно е че толкова повече ще платиш за нея. И забележи - това е НОРМАЛНО. Всякакви други съчинения са излишни. Сега ако усетиш, че някой те къпе умишлено и те краде, просто го отсвирваш, такива не оцеляват дълго. Но в момента, в който някой почне да ми обяснява как можел и той сам и спирам коментара - ясна ми е работата. Като правя газова система, викам специалисти по газа, като правя автоматична врата, викам специалистите да я монтират (щото баща ми като тебе беше решил да слагаме хидравлика сами и после се убеди колко точно се е объркал), като ми трябва ремонт на климатик - звъня на Галин и т.н и т.н. и т.н. И си плащам за услугите както си му е реда. И с дългогодишен опит съм се убедил, че така е по-добре.
Относно отношението към мен хич не се притеснявай. Навсякъде се оправям чудесно и нямам грижи. Едни и същи хора оправят колите ми извън гаранция от над 20 години. Дето се вика с някои станахме семейни приятели. Това разбира се е от моята агресия. Между другото след случая ЕЛБРАВО по никакъв начин няма да те пратя при моя елмонтьор, който ми прави тоците по колите от 1997. Може би заради моята хронична агресия пак или просто защото не искам после да ме ругае...   

Link to comment
Share on other sites

Сигурно и крушка като си сменяш у вас викаш специалисти...

Явно за пореден път четем както ни изнася.

 

И да, не ме пращай, ако са същите образи като тия от елбраво, бих предпочел да не ме пращаш при твои майстори. За елбраво не беше само ти, и доста други хора ги препоръчаха, та случая не е образцов за пример в темата. За елбраво имам големи оплаквания от отношението на лелките в офиса, не от друго! Това 1234 пъти го повторих.

Link to comment
Share on other sites

Никога повече не очаквай от мен при никого да те пратя. Трябва много да съм намразил човека... Смяната на крушка е изключително адекватно сравнение в случая за този, на който му изнася... И е точно на място. Точно същото е да си бъзикаш елинсталацията на колата и да смениш крушка - точно същото. С всеки си пост доказваш думите ми. 

Link to comment
Share on other sites

Еми аз и не съм те молил точно теб да ме пращаш. Нали помниш преди време когато се опитваше да "помагаш"...

 

За крушката, беше аналогия. Не очаквах и да разбереш примера. Иначе да, да прочетеш грешките от колата е почти толкова на място за човек който знае как се държи отверка, колкото смяна на крушка, се оказа. Е, някои хора и крушка не могат да си сменят, и към тях нямам ни най-малко чувство на презрение, подигравка или каквото и да е. Но не приемам и обратното към себе си - когато човек разбира от нещо и няма празното самочувствие да знае всичко и си знае възможностите и докъде може да стигне, очаквам същото разбиране. Е, не и от теб очевидно. Досега съм нямал случай да барна нещо, което не ми е по специалност и след това "специалист" да трябва да ми оправя бакии по-големи от вече наличните преди мен.

Така че само ти си мислиш, че доказвам твои думи.

Link to comment
Share on other sites

Помогнал съм и помагам винаги, когато мога на десетки хора от Форума, но това не е толкова важно. Примера ти няма какво да го разбирам, туй като е меко казано неадекватен. Да направим освен една анкета колко души могат да си четат сами грешките по колата, че тогава да видим колко общо има това със смяната на крушка? Или и очевадното ще отричаш? Двете неща имат толкова общо, колкото трици и филе миньон, да кажем. Сега може да продължиш, като очаквам в следващия пост да измислиш нещо за поредна несъществуваща агресия, което никак няма да ме изненада. Между другото не знаех, че си такава всестранно развита личност, така щото да не се нуждаеш от ничии услуги... Ти си първият случай, който виждам. 

Link to comment
Share on other sites

Смятам се една идея по-технически грамотен (като цяло) от малцинството хора, които не могат да си "сменят крушката". Прекалено смешно е да коментираш толкова буквално сравнението между това и крушката - смятах, че ще вникнеш малко поне в смисъла..

Всеки, който знае какво е смартфон и как да си инсталира от Play Store приложение, е в състояние да се справи в случая с прочитането на кодовете. Аз от първия път се справих само 3 минути след инсталирането на приложението и вкарването на една букса (или някой и с това трябва да ти помогне). И въпросът хич не беше дори това, а че е далеч от ракетна наука. Както се оказа. Не виждам каква точно теза защитаваш и какво точно искаш да кажеш с цялата си тирада по отношение на моя (кратък) опит по темата. Моята теза - оказа се достатъчно лесно (за хора с моя технически опит) поне за първа фаза на диагностициране с почти подръчни средства, и затова за мен лично смятам че съм хвърлил прекалено много пари точно за тези 4-5 минути работа при елконите, които само прочитаха грешките за да ти кажат една дума с посочения от ECU-то предполагаем повреден компонент. Не съм тръгнал да ги обвинявам, взимат колкото решат, пазарен механизъм. Просто коментирах, че за нещо, което се оказа достатъчно просто, прекалено много пари съм хвърлил. Ок, ако 20 лв за тази услуга са нормални, така да е.

Последните ти 2 изречения са тотално сбъркани и аз мога да кажа какво доказват за теб - не четеш, не мислиш, не разсъждаваш или просто отказваш да водиш по всякакъв начин нормална дискусия! И 1000 пъти да кажа нещо, ти си навил нещо на пръста срещу вече заклетия ти противник (аз) и явно ще е безсмислено да кажа, че казах, че за неща, които не разбирам и нямам инструменти/know-how, ходя по сервизи (ECU, електроника като цяло извън бушони, релета..., цилиндри, глави и ремонтирането им... и мн. др). И че е друг въпрос, че в много случаи имам основателни съмнения за злоупотреби като ти взимат много повече за неща, които впоследствие аз (или друг сервиз) разбирам че са прекалили сериозно или са сменили неща, които не е трябвало...

Такива ми ти работи.

Ти продължавай да четеш избирателно и да не внимаваш изобщо, а да си повтаряш едни и същи мантри как само ти си прав, и другите не заслужават да ги пращаш при твоите велики майстори.

Link to comment
Share on other sites

Теди, спри да се вкарваш сам във филми, които не съществуват. Сега ме изкара и твой противник и то при положение, че си ми помагал. Бравос. Башка като с агресията - само в главата ти. Чисто и просто ти казах, че е нормално това, което са ти поискали. И че е нормално едно 90% от хората да не могат сами да се оправят с подобни проблеми и да търсят помощта на тези, които всеки ден се борят с тях. И е нормално да се плати за това. Аз също реагирах като ми поискаха за пръв път мои хора 20 лева за четене, но точно се случи така, че 10 минути по-късно мина бирника и им взе 1800 лева за правото да предлагат тази услуга. И млъкнах. Нищо повече не казах. 
Спирам повече да коментирам тоя прост въпрос, както се пее в една песен. 

Link to comment
Share on other sites

Да, но го каза по твой си начин, непровокирано от мен. Всеки казва свое мнение, вкл. аз, и винаги казвам, че всеки е в правото си да иска каквито иска пари, както и аз съм в правото си да намеря тези цени за леко необосновани ако човек може да си ги спести. Подобно е при софтуера - за много хора безплатните аналози на даден скъп софтуер вършат почти същата работа, и ако нямаше кракове-мракове, 90% от тези хора просто щяха да ползват безплатните аналози, заради цената.

Само да кажа - случва ми се за половин час работа в моята област понякога и $100 да ми платят за нещо по-спешно. Това е хубавото (и понякога лошо) на пазарната икономика и т.н.

Ако мога да си "завия крушката" сам, 1000 пъти бих предпочел това и само мога да се бия по главата защо толкова години не съм отделил половин час да почета по темата (по-специално за различните протоколи, адаптери и кабели при автомобилите и т.н.). Има хора, които грам не ги интересува нищо извън тясната им специализация в някаква област, и за всяка дреболия ходят и дават пари. Ако "майсторът" усети това, рискът от злоупотреба особено в Бг скача главоломно! Всеки има право да го интересува (или не) каквото си пожелае, негова работа. Аз предпочитам да поназнайвам от повечко работи, винаги е по-добре. Без да навлизам във всяка област в ненужни дебри разбира се. Някаква минимална техническа култура смятам че е само в полза на повечето мъже (да не прозвуча сексистки). Но не обвинявам никого. Аз например не ми се занимава и не разбирам от руутване и преинсталиране на смартфони и т.н., една област където не ми се иска да барам, и ако се наложи , бих си платил за подобни интервенции! Макар че ми се случи веднъж да се оправям сам след една предизвикана от мен проблемация като boot-loop на стария ми телефон. След половин ден ровене и ADB, накрая се оправих, защото имах нужда от телефон вместо тепърва да търся хора, които след дни и седмици евентуално биха го оправили.

Не съм се изкарал твой противник, просто от това което гледам, ти вече ме имаш за такъв, което винаги ме е озадачавало, след като дори не съм те споменавал в никой пост преди да се намесиш.

Отново и последно - вероятно е нормално да искат по 20 лв за 4 минути работа. Вероятно е нормално един скапан компресор за климатик да струва близо 1000 лв дори за евтин автомобил. Вероятно е нормално произволна част за произволен автомобил да струва по 500 лв макар че няма почти нищо кой знае какво в нея. Има достатъчно статии в интернет защо частите за автомобили струват толкова почти нереално скъпо. Както и други услуги за тях. За мен пък една средна свещ да струва 6 лв е даже учудващо евтино (скоро и 4 свещи взех за 28 лв).. Тъй че Ок, нормално е , атакувах не толкова това, а че за средно грамотен човек (а такива има страшно много) може адски много неща да свърши сам по-бързо, по-евтино, често и по-качествено, вместо да чака дни и седмици понякога, за "официален" сервиз. Говорим за по-дребни неща по принцип, а често и не толкова. Ако щеш заради цената, ако щеш заради по-бързото оправяне на нещото. Не съм милионер, не е срамно да си признае човек, че ако може така и да спести пари без да превишава възможностите и самооценката си, е съвсем нормално. Именно затова сравних с крушката като вид екстремен пример. Смяната на ключове за лампи и контакти у дома също по правило се прави от "жичкаджия". Но за мен би било даже срамно да извикам човек за такива неща. Стига да знаеш малкото малко по-тънки особености дори на тази операция. Даже смяната на контакт или ключ е по-трудно отколкото това с грешките. Пък ако 90% от хората не могат, това си е техен проблем и ще плащат, както аз съм плащал досега, и вероятно ако не се справя следващ път, пак ще направя. Мисля всичко е ясно сега. (надявам се).

Link to comment
Share on other sites

Аз не виждам нищо нередно цената за прочитане да е 20 лева. В тази цена са включени оборудване, наем на помещение, техника и години, прекарани в изучаването на амнайсе хиляди вида коли и спецификите на бордовите им компютри. Все едно да ти се цупят, като им искаш 50 лева за преинсталация на Windows. 

Link to comment
Share on other sites

Не става въпрос за нередно. Както казах вече не знам колко пъти, и 200 лв да поискат, те си решават, а клиентите решават дали да ги дадат. Ако имаше само един на пазара, щеше и 1000 лв да иска, ако колите, които преглежда си струват.

Всеки има право да ми се цупи ако му поискам 50 лв за преинсталация, стига човешки да му обясня защо ги искам. Ако е само за инсталацията, никога не бих поискал такава цена. Преинсталацията в 90% от случаите минава на компютър от последните 10г. за 15-20 мин. през което време повечето ще си бъркам в носа. Ако се иска настройка и инсталация и на други неща, вече зависи, там спокойно минават доста часове понякога. Преинсталация не ми коства нито хардуер, нито платен софтуер или наем, а само "опита" и времето. И също както прочитането на грешки, и една стандартна преинсталация не е ракетна наука, и е даже по-лесно и повечето хора си я правят сами, и няма някаква причина, по която да се ходи на "специалисти" в повечето случаи.

За изучаването на емнайсе хиляди вида коли, вероятно е истина за 5% от всички съществуващи сервизи. Останалите са баш-майстори, но дори те могат да се справят с елементарни неща. Има и изключения разбира се. При 95% от сервизите, които съм посещавал, съм оставал потресен от различни аспекти на "опита" им. Много малко са единици, които да ме впечатлят наистина с нещо. Най-често ти връщат колата или със същия проблем, или замалко работеща и на третия ден пак. Но разни неща като смяна на ск.кутия или радиатор и др., не са ми по силите и инструментариума, и ест. няма как сам да правя тези неща на улицата.

 

Накратко - ставаше дума единствено за прочитането на грешките. Те оборудването, опита и т.н. могат да си го продават за много повечето други дейности и ремонти, при които например ползват това оборудване да променят нещо в параметрите на колите, да им влияят, където вече един прост четец не върши работа. Колко струва един ваг-ком кабел примерно... колко струва софтуера?! Само софтуера чат пат да обновява. Днес като прегледа 5 коли, утре 5..., че даже когато това е включено в по-голяма сметка с голям ремонт, и лев няма побутнат надолу. Но всеки си решава, и аз не обвинявам, те са в правото каквито искат цени да дават. Явно пазарът общо взето се е "приземил" на тези около 20 лв и това е. Наскоро покрай това чух че има някъде и за 15, а както се оказа и за 10. Та така.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Antares said:

Ако не ме лъже паметта - между 5 и 10к на година е софтуера.

Ок, в интерес на дискусията, ще пиша и този път.

1. Между "5" и "10к" разликата е от тук до небето и от 10 до 20 лв (примерно) такса преглед ;) .

2. Явно всички сервизи имат еднакъв среден брой клиенти за тази услуга за да са повечето settled на 20 лв такса.

Дори с оглед на това, че както казах не ги съдя колко пари искат, дори само факт #2 показва някакъв вид "договорка", което също е (негативна) част от реалната пазарна икономика... ако е така.

При горивата по тази тема месеци наред гърмяха скандали за картел. Само за пример.

 

P.S. Това са само размишления на глас. Има вероятност просто да са си изчислили това да е минималната сума, която биха искали за такава услуга на база различни фактори. Но предвид впечатленията ми като цяло от бг-фирмаджийството като цяло и как се "формират" цените в по-малките фирмени субекти, се съмнявам да има здрава икономическа логика специално тук в този случай. А и парите в 99% от случаите се дават на ръка без касова бележка и т.н. Но то така е даже в повечето газ и метан станции примерно :) . Така че..

Link to comment
Share on other sites

В зависимост от дейностите, с които се занимава, или иска и може да се занимава сервиза, сумите за софтуер и хардуер на годишна база могат много лесно да достигнат и подминат 30к лева. Разбира се става и с кабел и блутут джвъчка от Китай за 15 лева, почти същото е.

Link to comment
Share on other sites

Ми да, колкото да се види какви грешки са записани като светне чек-а. За това ставаше въпрос. Даже ги изчистих и засега не свети чека, и може да се проследи дали пак ще запише нещо.

Иначе един квартален гараж ей така ще си купи хардуер и софтуер за 30 000 лева. Всяка година ;) .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...