Jump to content
BulForum.com

Проблем с акумулатора .


MaiconDogg

Recommended Posts

Дори може да се каже, че е напълно зареден - като тръгне постоянно да държи към 12 волта, тогава е за хвърляне. Даже 12.3V се приема за зареден на 50%.

Link to comment
Share on other sites

Тъй като си взех необслужваем се позаинтересовах за какво става въпрос и човека в магазина ми каза , че нормалното за кола на бензин било поне 18 км да карам при включване при нормално поддържане на акумулатора , което е почти невъзможно да стане при мен в града . Исках да си взема бош или варта но бяг убеден , че Берга са били много добри и тн , тепърва ще видя доколко е така .

Голяма грешка е това с необслужваемите акумулатори. Особено пък тези на Берга. Принципът на всички е един и същ. Въпросната Берга обаче е напълно невъзможно да я отвориш за да долееш дестилирана вода или електролит когато се наложи. А рано или късно ще се наложи ;). И аз минах по този път и никога повече няма да си взема необслужваем акумулатор.
Link to comment
Share on other sites

Още глупости. Карай си спокойно, колега, и безаварийно. Повече от 12 години всичките ми 6 автомобила са само с такива акумулатори. Никога не съм ги карал на проверка (както е редно веднъж годишно). Никога не се е налагало да доливам вода. Никога не съм ги пипал. Нямам акумулатор, който да не е изживял минималните си 5 години, дори и тези, които на практика по половин година не се пипат. Марката Берга не ми е позната, но нямаш никакви притеснения с типа акумулатор. Аз никога не бих си взел различен от необслужваем акумулатор.

Link to comment
Share on other sites

Още глупости. Карай си спокойно, колега, и безаварийно. Повече от 12 години всичките ми 6 автомобила са само с такива акумулатори. Никога не съм ги карал на проверка (както е редно веднъж годишно). Никога не се е налагало да доливам вода. Никога не съм ги пипал. Нямам акумулатор, който да не е изживял минималните си 5 години, дори и тези, които на практика по половин година не се пипат. Марката Берга не ми е позната, но нямаш никакви притеснения с типа акумулатор. Аз никога не бих си взел различен от необслужваем акумулатор.

Аз знам, че ги разбираш нещата и си спец в темата. Дори и ще те послушам и само такива акумулатори ще си купувам. Просто изказвах мнение.
Link to comment
Share on other sites

 

Още глупости. Карай си спокойно, колега, и безаварийно. Повече от 12 години всичките ми 6 автомобила са само с такива акумулатори. Никога не съм ги карал на проверка (както е редно веднъж годишно). Никога не се е налагало да доливам вода. Никога не съм ги пипал. Нямам акумулатор, който да не е изживял минималните си 5 години, дори и тези, които на практика по половин година не се пипат. Марката Берга не ми е позната, но нямаш никакви притеснения с типа акумулатор. Аз никога не бих си взел различен от необслужваем акумулатор.Аз знам, че ги разбираш нещата и си спец в темата. Дори и ще те послушам и само такива акумулатори ще си купувам. Просто изказвах мнение.
Всъщност се драпате за глупости,правилния избор е AGM батерия,няма доливания,проверки не текът и тн.Запечатаните оловно киселинни акумулатори имат клапан за изпускане на газове при презареждане висока температура и тн.Може при определени условия да се наложи доливане което в доста случаи не е лесно и скъсява живота на батерията драстично.
Link to comment
Share on other sites

Всъщност се драпате за глупости,правилния избор е AGM батерия,няма доливания,проверки не текът и тн.Запечатаните оловно киселинни акумулатори имат клапан за изпускане на газове при презареждане висока температура и тн.Може при определени условия да се наложи доливане което в доста случаи не е лесно и скъсява живота на батерията драстично.

Ами тя и AGM батерията е пълна с електролит...
Link to comment
Share on other sites

Пичуи, ще ви питам така - кога последно сте видяли някой да налива вода/електролит в акумулатор, освен ако не е някой мотокар/Зил? Много ще ми е интересно да видя някой с Ес-ка, Ем-ка и т.н. да върти капачки с монета и да налива нещо в акумулатора... Ама много ще ми е интересно... Все едно да си взема телефон с шайба... 

Link to comment
Share on other sites

Пичуи, ще ви питам така - кога последно сте видяли някой да налива вода/електролит в акумулатор, освен ако не е някой мотокар/Зил? Много ще ми е интересно да видя някой с Ес-ка....
Тия с "ес-ките" не наливат нищо и обикновено едни хора с платформи ходят да ги прибират после :P Това в кръга на шегата...Иначе всички коли от висок клас(и не само) излизат от завода с такива акумулатори.И да необслужваеми са,няма какво да им "налееш" Ето ви един такъв макар и мотоциклетен:7c658e720c67ea68e5e1996fd55cb095.jpg

 

Надписа отгоре мисля говори достатъчно:

 

91ef37934f224a5e527bf28e1641379e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Пичуи, ще ви питам така - кога последно сте видяли някой да налива вода/електролит в акумулатор, освен ако не е някой мотокар/Зил? Много ще ми е интересно да видя някой с Ес-ка, Ем-ка и т.н. да върти капачки с монета и да налива нещо в акумулатора... Ама много ще ми е интересно... Все едно да си взема телефон с шайба...

 

Сега гледай да кажеш, че къдет' те сваря гледам да те клъвна, щото и такова подозирам, че си мислиш. :woot  Искам само да ми обясниш като си толкоз хай - какъв е проблема веднъж годишно да отвъртиш капачките, за да погледнеш нивото на електролита в "ретро" акумулатора ти, при положение, че ще изкара точно толкова, колкото и хипер-дупер новия модел без капачки...нещо ще ти стане неудобно ли когато трябва да отвориш пред някой предния капак...и що ще търсиш стин'ка - отверка нямаш ли си подръка...ей тъй, само питам... :popcorn:

Link to comment
Share on other sites

Сега гледай да кажеш, че къдет' те сваря гледам да те клъвна, щото и такова подозирам, че си мислиш. :woot  Искам само да ми обясниш като си толкоз хай - какъв е проблема веднъж годишно да отвъртиш капачките, за да погледнеш нивото на електролита в "ретро" акумулатора ти, при положение, че ще изкара точно толкова, колкото и хипер-дупер новия модел без капачки...нещо ще ти стане неудобно ли когато трябва да отвориш пред някой предния капак...и що ще търсиш стин'ка - отверка нямаш ли си подръка...ей тъй, само питам... :popcorn:

Винаги можеш да кажеш и на механиците да го проверят докато ти сменят маслото.

Познайте обаче кой не си сменя маслото всяка година и пренебрегва всякакви препоръки :lol:  :unsure:.

Link to comment
Share on other sites

 

Сега гледай да кажеш, че къдет' те сваря гледам да те клъвна, щото и такова подозирам, че си мислиш. :woot  Искам само да ми обясниш като си толкоз хай - какъв е проблема веднъж годишно да отвъртиш капачките, за да погледнеш нивото на електролита в "ретро" акумулатора ти, при положение, че ще изкара точно толкова, колкото и хипер-дупер новия модел без капачки...нещо ще ти стане неудобно ли когато трябва да отвориш пред някой предния капак...и що ще търсиш стин'ка - отверка нямаш ли си подръка...ей тъй, само питам... :popcorn:

 

Никой разбира се! По същата логика - защо си с нов хипер-дупер телефон?!?! Вземи си такъв с шайба! Какво ти пречи като трябва да се обадиш да повиртиш малко? Аз предпочитам когато мога нещо да НЕ правя, да не го правя, сега който му се занимава - друга работа. Никога не ми се е налагало да доливам нищо в никой мой акумулатор. 

Link to comment
Share on other sites

Никой разбира се! По същата логика - защо си с нов хипер-дупер телефон?!?! Вземи си такъв с шайба! Какво ти пречи като трябва да се обадиш да повиртиш малко? Аз предпочитам когато мога нещо да НЕ правя, да не го правя, сега който му се занимава - друга работа. Никога не ми се е налагало да доливам нищо в никой мой акумулатор. 

 

Да се "занимаваш"? Веднъж годишно? Че и отвертка даже си нямаш в колата и ще го отвиваш със стотинка? Голяма занимавка...направо ще се скършиш. А телефон с шайба вероятно имам някъде по тавана - ако го искаш, ще се кача да го потърся. :lol:

Link to comment
Share on other sites

 В огромната част от случаите акумулаторите нищо общо нямат, хората просто не разбират кога алтернатора спира да им зарежда или му пада напрежението и си ги убиват сами, каквито и да са акумулаторите. Просто никой не проверява зареждането. На личния автомобил му смених преди 4г акумулатора защото другия беше смъртник и малък, взех най-големия който имаше в практикер...след 1г ме удариха челно, акумулатора седя 3 месеца в сервиза без да е палена колата, един ден отидох, прехвърлих го на Голф-а на познат, и го запали от раз (дизел)... след това си го карах 2г без проблем... понеже имам DRL modul - дневни светлини - който след зареждането и при ниско зареждане не иска да пали дневните, видях веднага, отидох ремонтирах си алтернатора... после си забравих врата отворена и го източих до дупка, дадоха ми ток и запалих, карах 30км извънградско и толкоз. 4 години, необслужваем, няма никав яд. После ще го снимам какъв модел е.

 

За мен проблема, че огромната част от колите в БГ имат толкова много неизрядно направени ремонти по ел. инсталацията - постоянни консумации макар и малки - , толкова рядко алтернаторите им работят, че какъвто и акумулатор да си купят хората, винаги се скапва... не може на стара кочина, нова вратичка да сложиш и всичко да е 6+.

 

После ще постна какъв е моя... някав най-обикновен от Практикер.

Link to comment
Share on other sites

 За мен проблема, че огромната част от колите в БГ имат толкова много неизрядно направени ремонти по ел. инсталацията - постоянни консумации макар и малки - , толкова рядко алтернаторите им работят, че какъвто и акумулатор да си купят хората, винаги се скапва... не може на стара кочина, нова вратичка да сложиш и всичко да е 6+.

 

Аз като взимах тоя Монбат (от най-обикновените), онзи в магазина задължително държеше да ми измери тоците, утечките и т.н., преди да напише гаранцията. Зареждането ми беше ОК, нямах никакви утечки и затова вероятно го карам вече 6-та година, като веднъж в годината само проверявам нивото на електролита и за тия 6 години да съм доливал дестилирана вода най-много 1 или 2 пъти, като за втория даже не мога да се сетя дали го е имало.

Link to comment
Share on other sites

до колегата бих го посаветвал да си провери пистовиа ремък особенно ако слу4ката се случила на мокра настилка опелите го имат този проблем със пистовия ремък 

Link to comment
Share on other sites

Аз като взимах тоя Монбат (от най-обикновените), онзи в магазина задължително държеше да ми измери тоците, утечките и т.н., преди да напише гаранцията. 

 

Еххх,, и аз имах едно време една Искра на Ладата... 

 

Няма нормален човек, който да завери гаранция на акумулатор, без да провери автомобила надлежно. Отнема около 20 секунди. Аз навремето дори пропуснах една заверка на гаранция, баш на последния Бош, който хвърлих тая година, защото има и времеви срок от монтажа, а аз си счупих крака и не можах да ида в едноседмичния срок... Отидох с патериците на осмия ден и не се трогнаха... 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Едно време карах само с Искра и ги сменях всяка втора година въпреки че го обслужвах изключително добре. Вече осма година карам с Bosch silver s5 74ah (необслужваем) и въпреки че е доста умалял нямам намерение да си купувам друг

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...