Jump to content
BulForum.com

Дигностика при закупуване на автомобил на старо


Ferante

Recommended Posts

Има нещо вярно, но пък и ако си взел нова кола и си карал на година по 10-15 хил км и после искаш да я продадеш какво ще правиш според теб ? Ще я завъртиш по таван поне да не е яд като я продадеш евтино ??

пак си я продаваш,само че не за 500 евро.

съответно на тая цена няма да я купи локалния прекупвач от арабски произход,от който после бай пешо ще я метне на автовоза и ще я докара на горубляне 'в перфектно състояние'.

 

влез в мобиле.де и обърни внимание на цените,ориентировъчно разбира се.

 

@pi4aga това което го казваш за обоснованото падане на цените е валидно за разумните марки като Audi, Mercedes, Saab, до известна степен и VW. Почти всичко останало пада целеустремено надолу още на първия месец след като си го купил.

аз го знам това,ти също го знаеш,но и немеца го знае.

за това никой не си купува автомобил,за да му върти по 10к на година.

по-изгодно ще му легне да си изкара една карта за граски транспорт.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Че въртят километражите спор няма, ама чак на 99% да са въртяни всички не е точно така.Чак толкова старателни хора да има да напечатат сервизна книжка с печати, да налепят стикери за масло с избеляло написано и т.н. невярвам да има.То не е само хоп километрите и сервизната книжка....

 

Иначе електроният най-лесно се върти.Даже в Рено форума един предлагаше тази услуга срещу 15 лв и 5 минтути труд.Слага ти на километража колкото ти хареса....Аз карах в Труд един Меган Коуч, който тъкмо беше дошъл в салона ама малко се бяха уляли с връткането на километража.Направили го 66 000 км. Предибирам се аз в нас пускам мобилето и "О, чудо" Мегана станал на 110000 км :laughing: За 1 час незнам как се правят толкова километри ако не е космически кораб :rolleyes:

 

В Германия колите са запазени, но естествено са по-скъпи.Да обаче и Герамнците преди да ги продадат 1 2 години ги оставят на самотек.Така, че като се купи кола там има вероятност ангренажа да е на ръба да се скъса.И тръгнеш ли на път да даде фира по пътя.Има тук един колега от форума, който в сервиза в България се чудиха как колата е дошла на ход до тук.Ангренажа е бил точно пред скъсване.А скъса ли се там да не казвам кви пари са ремонтите в Германия.Пък недай си боже да се развали друго пак там още една камара пари.

 

А иначе за колите от Италия колегата PlayMate е напълно прав.Всичките са "listo servizione" пък масло не е сменяно откакто е станало кола или 1 път или през 50 000 километра :angry:

Link to comment
Share on other sites

Аз пък си мислех, че закупуването на автомобил от Германия е по-опасно, защото ще бъда сам и няма да има някой, който да ми каже, че нещо не е наред. Пък даже и да му направят диагностика, аз няма да знам, дали някоя от "кардиограмите" на двигателя не е наред - не знам как трябва да изглежда.

Единствения надежден начин май е следния: ако скоро е минала TUV(той май важеше 2 години), всичко в сервизната книжка изглежда нормално, колата има вид на добре пазена и продавачите не са араби...

 

Едит: Попаднах на този сайт - http://www.samarins.com/ - има доста полезна информация + снимки - какво трябва да гледаме при закупуването на автомобил втора ръка.

Link to comment
Share on other sites

Еми вариантите са 2 според мен.Хващаш някой да ти докара кола от Герамния като съответно даваш повече пари и се надяваш да е читава.Другият вариант е харесваш тук някоя, която на 90% е от Италия, караш я на сервиз, гледаш я и ако ти харесва я взимаш естесвено доста по-тънко от Герамния.Да обаче се подготвяш, че може да има нещо изненадващо за ремонт и скъпичко щото италианеца не го е било дерт :)

 

А за продавачите доколкото знам за Герамния са или само Турци или само Араби.За Швейцария е така само дето са само Араби.Те са като посредници.Хората си оставят на тях колите да ги продават и като дойде клиент се появява собственика да ти прехвърли автомобила.Естествено Арабина си взима комисионна.Няма кой да си губи времето там да си продава сам колата.

Link to comment
Share on other sites

Чак толкова старателни хора да има да напечатат сервизна книжка с печати, да налепят стикери за масло с избеляло написано и т.н. невярвам да има.То не е само хоп километрите и сервизната книжка....

пак си помисли :)

за има няма 4-5 часа занимавка от някой,който знае какво прави,цената на автомобила може да се вдигне с хиляди левове.

 

заплащане 1500/лв на час как ти се струва ;)

 

@феранте - кажи поне до какви пари търсиш автомобил.

защото ако става въпрос са доста нови автомобили на сериозна цена 10-15+ холяди точки,то тогава съветът ми е първо да си уговориш час при читав сервиз,където да гледат двигател,трансмисия и горивна система (трите най-важни възела в автомобила за мен,чиито ремонти излизат най-солени) и после да се уговориш с някой тенекеджииски сервиз да я гледат за удари и усуквания.

естествено гаранция никой няма да ти даде,че всичко ще видят,но поне ще избегнеш фрапантни набутвания.

във форума на ауди четох на скоро за някакъв човек,дето си купил а4-ка практически нова,на не повече от две години да е била.

само дето хайвана и той като теб нищо не разбирал,и в последствие се оказва,че цялата предница е била разчленявана от удар,като съответно нямало нищо право по геометрията на автомобила.

купил си я зимата човека,още май не му били свършили мъките по сервизите.

в крайна сметка ще пръсне толкова пари за ремонтите,колкото да си я бил взел нова от поршебг.

да не говорим,че веднъж играл ли е флекса и оксижена,тая кола никога няма да е същата.

Link to comment
Share on other sites

Интересно как стават хората експерти по колите н-та употреба, след като им набутат някакъв таралясник. А това за еърбеците и автовоза верно не бях го чувал досега :)

По принцип за да бъде продаден даден автомобил на моргата или прекупвача, явно нещо е преляло чашата. Т.е. е показала поредния си дефект, чийто отстраняване вече е икономически неизгоден за продавача. Колкото по-бързо намериш дефекта - причина за това тази кола да ти се предлага на теб, толкова по спокоен може да си. А това, че 99% от всички коли са между 130 и 140 хил - на такива години идват :) Нали все пак ги карат бабичките в събота да ходят на църква с тях.

Истината е, че си купуваш трошка която трябва да оправиш. Никой няма да ти продаде перфектен автомобил, а само напудрен такъв. Особено пък онзи цитат с нещата, които трябва да се гледат - че това джамбазите са го писали за зарибявка на наивниците :) Най изгодно е да се купи автомобил с козметичен дефект. Явно това е причината за продажба или са го чукнали финално да вземат някой лев от застраховката. Автомобил с перфектен външен вид 100% има някакъв дефект по двигателя, а там нещата на са 100 лева на детайл с китосването и пръскането, а са си цифра

Link to comment
Share on other sites

Интересно как стават хората експерти по колите н-та употреба, след като им набутат някакъв таралясник.

нали знаеш -не питай старило,а питай патилоgrandpa.gificon_evil2.gif

Link to comment
Share on other sites

не искам да влизам в подробности за цена и модел, че тогава ще се измести темата в друга посока - Що искаш този модел - виж за тези пари какво можеш да вземеш.... :)

Гледам автомобили между 2000-2004, т.е. те са пълни с електроника, което означава, че колкото по-лесно може да се намери един дефект, толкова по-лесно може и да се прикрие....

Link to comment
Share on other sites

Много е просто. Колата втора ръка е котка в чувал. Може да е супер и без да я закачиш на никва диагностика, а може и обратния вариант. Щото никой компютър няма да ти покаже да речем дали колата не е карана само с вода вместо антифриз, както беше при мен. Ами добавките в маслото. Всичко го разбрах по трудния начин. Както разбрах, че и електроника на Магнети Марели не се разбира с Бош KTS и се появяват бая небивалици.

Link to comment
Share on other sites

груба сметка от 10-15к километра на година (рядко е повече от това) за кола от Германия (примерно).

 

 

да бе сигурно..... виж 40-50 съм съгласен :woot

Link to comment
Share on other sites

да бе сигурно..... виж 40-50 съм съгласен :woot

Доста се изхвърляш...сигурно има хора, дето правят и по 80к на година, но това не е правилото - наблюденията ми за немските коли са точно такива - средно 10-15к...мах 20к на година.

Link to comment
Share on other sites

Явно не си карал/разглеждал/купувал особено много немски коли........

 

Аз пък съм карал/разглеждал/купувал особено много немски коли, особено много означава 200 +

Масово се кара 10-15к на година, с изключения разбира се, не бива да се забравя че в Германия в 4-членно семейство има 4 автомобила, няма как всичките да въртят километри като таксита, и не всеки град е Берлин.

Задай си въпроса колко кара един средностатистически българин? До работа и обратно и един път годишно на почивка, горе долу това прави и един германец, изключваме управители на фирми и служебни коли.

Link to comment
Share on other sites

ОК , както кажеш.... интересно защо повечето а4-ки които гледам (2004-2005) са на по минимум 100 000км .... сигурно щото им въртят по 10-15К км на година...... ;)

Link to comment
Share on other sites

ОК , както кажеш.... интересно защо повечето а4-ки които гледам (2004-2005) са на по минимум 100 000км .... сигурно щото им въртят по 10-15К км на година...... ;)

Че то на мобиле.де като пусниш да търсиш по година - и от 2000 и от 2004 автомобилите са горе-долу средно на едни и същи километри (поне първите 5 страници които разгледах).

Това ми говори само едно....

Link to comment
Share on other sites

нали знаеш -не питай старило,а питай патилоgrandpa.gificon_evil2.gif

 

Именно, някой трябва да се е опраил за да каже какво да се гледа.

 

Иначе някой ако се върже , че колите в автосалоните са "перфектни" както твърдят продавачите, трябва да е голяма будала.Винаги има някакъв компромис с нещо по автомобила.

 

Според мен обаче е важно какъв е точно модела на автомобила.Все пак всеки модел си има някакви дефекти и собственик на такава кола би казал какво трябва да се гледа в конкретния модел.

Link to comment
Share on other sites

Така е...всеки модел си има слаби страни и е добре ако човек се е ориентирал към конкретна кола, да проучи кое най-често дава проблеми и да внимава при огледа първо за това.

Аз наскоро взимах кола (нов внос от софийски автосалон) и тъй като търсех точно определен и сравнително рядък модел, предварително се бях информирал кое най-често се разваля. Дори си изтеглих мануала на колата и го изчетох преди да тръгна за София. При огледа също мислех да я закарам в сервиз за диагностика, но тъй като транзитните номера бяха изтекли, поех риска да си я огледам сам, имайки предварителната теоретична подготовка за модела, накрая направих едно кръгче и я взех. За мой късмет случих на екземпляр и никак не съжалявам за избора си.

Link to comment
Share on other sites

А някакъв по специализиран сайт, където мога да намеря недостатъците, че review-тата дето четох за моделът и двигателя който съм си харесал, казват все хубави неща.... :closedeyes:

Проверих review-та в:

- yahoo

- fan websites

- fifth gear/ top gear

- !??!?!

Link to comment
Share on other sites

От толкова гледане нищо чудно на най-големия да се натъкнеш. Не ме разбирай погрешно. Имаш ли си късмета и без грам обиколки ще попаднеш на добра и гледана кола - каквато и марка да е тя ;)

Link to comment
Share on other sites

Така е...всеки модел си има слаби страни и е добре ако човек се е ориентирал към конкретна кола, да проучи кое най-често дава проблеми и да внимава при огледа първо за това.

Аз наскоро взимах кола (нов внос от софийски автосалон) и тъй като търсех точно определен и сравнително рядък модел, предварително се бях информирал кое най-често се разваля. Дори си изтеглих мануала на колата и го изчетох преди да тръгна за София. При огледа също мислех да я закарам в сервиз за диагностика, но тъй като транзитните номера бяха изтекли, поех риска да си я огледам сам, имайки предварителната теоретична подготовка за модела, накрая направих едно кръгче и я взех. За мой късмет случих на екземпляр и никак не съжалявам за избора си.

 

и в крайна сметка дейба така и не каза какво си си взел.... само взех нова кола , дрън дрън айде казвай какво взе :tongue

Link to comment
Share on other sites

и в крайна сметка дейба така и не каза какво си си взел.... само взех нова кола , дрън дрън айде казвай какво взе :tongue

Явно не четеш всички теми и постове, вече казах на друго място. ;) Ако ти кажа, че съм взел ауди, ще ме приемеш ли в клуба на привържениците на най-великата кола? А ако ти кажа, че съм взел форд, ще ми сложиш ли един 'игнор' от тук нататък? :banned: :)

Link to comment
Share on other sites

От толкова гледане нищо чудно на най-големия да се натъкнеш. Не ме разбирай погрешно. Имаш ли си късмета и без грам обиколки ще попаднеш на добра и гледана кола - каквато и марка да е тя ;)

 

Много си прав.От много избиране накрая може 2 пъти по-зле да стане. :)

 

 

Явно не четеш всички теми и постове, вече казах на друго място. ;) Ако ти кажа, че съм взел ауди, ще ме приемеш ли в клуба на привържениците на най-великата кола? А ако ти кажа, че съм взел форд, ще ми сложиш ли един 'игнор' от тук нататък? :banned: :)

 

Ти спомена в други теми ама от Форд до Форд има огромни разлики и според мен умишлено избягваш точният модел ;) То и Ка е Форд ама едва ли си взел такова.

 

П.П. Не че пак разбрах след разясненията ама както и да е.

Link to comment
Share on other sites

...

Ти спомена в други теми ама от Форд до Форд има огромни разлики и според мен умишлено избягваш точният модел ;) То и Ка е Форд ама едва ли си взел такова.

 

Май нещо за V6 ставаше дума... Да не е 3.8 ? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

А някакъв по специализиран сайт, където мога да намеря недостатъците, че review-тата дето четох за моделът и двигателя който съм си харесал, казват все хубави неща....

Най-добре отиди в българския форум на колата и поразгледай там с какви проблеми се борят. Обикновенно се набиват веднага на очи по-честите проблеми. Но все пак "на харизан кон зъбите не се гледат". Щом ти хареса някоя кола и 5 човека разбирачи да имаш около теб, ще се прежалиш. ;) Пък и не се знае дали само ще ти пречат и ще оглеждат. Поне при мен беше така като си взимах колата. Уж гледат гледат, пък само мълчат. После на бира е друго де.

Питам "А бе що има тука долу малко масло?"

- А, то сигурно щото са сменяли гарнитура. :laughing:

Честито, спукан хидравличен маркуч. :rolleyes: 55 лв. за поправка, нов е 350 лв. с почръчка и 10 дена чакаш (ако щеш). Ама поне гуми не яла. Поне видяха, че ги нямаше ключа и капачката на резервоара, пак не е малко. :)

 

Просто гледай за нещата, които ти се казаха по-нагоре (без големия ферман) и няма да сбъркаш.

 

Ти спомена в други теми ама от Форд до Форд има огромни разлики и според мен умишлено избягваш точният модел ;) То и Ка е Форд ама едва ли си взел такова.

Ford Probe, опа Ауди R8. ;)

Link to comment
Share on other sites

...........

Виж как знаят хората, дето четат темите не през ред. :bgrin:

@jozo, за к'ъв да го крия, raptor знае за него още преди месец, vamfan - преди месец и половина и т.н. Тъй като единствените снимки, дето имам са правени с едно малко апаратче на пистата в Калояново - специално за тебе ги помествам (аааа...и за Васил да не забравя :P ). Това е преди боядисването на дясната страна и огледалата...няма да закривам номера, че да има кого да псувате ако засека без да искам на някого пътя. :lol:

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...