Jump to content
BulForum.com

Дигностика при закупуване на автомобил на старо


Ferante

Recommended Posts

Здравейте, каква (и къде - за г. Пловдив) е препоръчителната диагностика при закупуване на Автомобил втора ръка с бензинов двигател [автомобилът има бордови компютър]?

Предполагам, че това са някой от основните въпроси [ако има други, моля да ме допълните]:

- състояние на двигателя [май diino стенд се казва] и проверка на изгорелите газове [дали няма нещо налято допълнително, за да работи двигателя по-добре]- къде може да се направи такава проверка.

- дали има конструктивни промени по шасите, т.е. дали е възстановяван автомобил от удар [мисля че се проверява наличието на заварки, но аз не знам къде и как се гледа]. Бихте ли препоръчали някой, който си знае от работата...?

- дали в airbag-a има истински еърбеци или са просто замаскирани?

 

- Нещо друго?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

дино стенд е безмислено да правиш , като се закачи на компютър ще си покаже всичко , айрбеците дори да са гърмяли и да са сменяни може да се излъже компютъра и също няма да разбереш освен ако не се отворят в което силно се съмнявам продавача да се навие , тва за изгорелите газове също е безмислено , най-малкото ако му е изкормен катализатора няма да дава правилни стойности.

 

другото вече могат да ти го кажат във всеки по-добър сервиз , удряна ли и т.н. , състояние на ходова част , компресии и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Мерси, а кои са добри сервизи на които може да се направи такава[става дума за VW] диагностика в Пловдив? ХААС?

Link to comment
Share on other sites

Ми те и в Хаас ще ти я направят , според мене след като се оговорите с продавача кога ще ходите отиди един ден предварително в автосервиз ПЕНЕВ точно до БОШ-а до митницата и си запази час

Link to comment
Share on other sites

силно ти препоръчвам да вземеш с теб някой,който разбира.

в момента мога да ти обясня къде и какво да гледаш за да разбереш дали автомобила е удрян и боядисван,но надали ще можеш да го приложиш.

отделно го има един тънък момент,че понякога няма как да разбереш какви интервенции е имало по автомобила без специална апаратура.

 

гледай състоянието на боята,гледай линиите на автомобила,гледай за вдлъбнатини,вълни,пукнатини и прочее следи от китосване,огледай добре коша,ботушите,коритото на багажника за следи от изправяне,мачкане и боядисване.

вдигни колата,загледай се отдолу много добре пак при коша и при самото шаси - имало ли е,нямало ли е интервенция.

вгледай се в абсолютно всички фуги,включителни и на прозорците.

обърни внимание на годината на автомобила и се замисли дали годините отговарят на състоянието на боята.

по-добре да попаднеш на частично боядисван автомобил,при който евентуално да знаеш къде точно да е бил удара,от колкото на цялостно боядисвана кола,при която да гадаеш къде и колко удара е имала.

има и трети вариант да попаднеш на абсолютно цялостно боядисан автомобил (абсолютно цялостно - вън и вътре),тогава вече трябва да бягаш надалеч,но доста трудно се хваща.

 

 

за останалите неща също мога да ти дам насоки ,но висчко е прекалено относително.

в общи линии в един автомобил могат да се повредят една камара неща по пет различни начина,за това отново ти казвам - вземи си човек,който знае какво да гледа.

Link to comment
Share on other sites

@pi4aga - От къде да взема такъв човек[естествено срещу заплащане], който наистина разбира какво вижда?

 

В автосервиз "Пенев" могат ли да проверят "КАЧЕСТВЕНО" всичко включително и компютърната диагностика?

Link to comment
Share on other sites

ето нещо което съм си запазил, нз от къде е :)

 

1. Екстериор

 

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

 

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

 

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

 

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

 

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.

Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)

Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!

Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

 

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

 

Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

 

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

 

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

 

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

 

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

 

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

 

Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).

Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

 

Ръжда.....

.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!

Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

 

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)

 

 

 

2.Интериор

 

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.

Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

 

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)

Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

 

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:

колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

 

Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)

Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!

Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.

Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата

Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

 

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

 

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!

Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

 

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

 

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!

Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

 

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.

 

 

3. Двигател

 

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)

За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.

Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.

Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!

Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! Wink

 

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!

Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

 

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи

Заслушайте се в звука и работата на двигателя

Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци

Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.

тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!

Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

 

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

 

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.

Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)

Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!

Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

 

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!

Това е много важно!!!!!

Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.

Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!

ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз

ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

 

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

 

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!

По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.

Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.

Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

 

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!

Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

 

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

 

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!

Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)

Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!

В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

 

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)

Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!

Компресия?

 

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!

 

 

4.Ходова част

 

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)

повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.

 

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

 

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

 

Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.

Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито

(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

 

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......

.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

 

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността

Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)

Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....

...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.

Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

 

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик

 

Вижте скоростния лост дали има луфтове.

Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

 

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)

Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....

...ако колата изгасне-Добре!

ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.

Направете същата процедура и на 2-ра скорост!

Това е тест за напълно свършен съединител!

 

Проверете за износени карета/полуоски!

Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.

На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.

Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

 

Проверка амортисьори.

Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!

Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.

За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

 

5.След покупката

 

Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:

-двигателно масло

-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)

-Ангренажна ролка

-обслужващ ремък

-въздушен филтър

-маслен филтър

-горивен филтър

Link to comment
Share on other sites

Това горното и аз съм го чел някъде...то всичко хубаво, но първо - надали ще имаш възможност да провериш всяка една точка от указанието и второ - като гледам колко изисквания трябва да бъдат спазени... :wacko:

Все пак човекът не купува нова, а стара кола и задължително ще има някакви забележки, което е нормално за кола, която е карана. Работата е те да бъдат дребни и лесно поправими, защото ако има някоя втулка, тампон или лагер за смяна - това става бързо и сравнително евтино, но ако има някакви съмнения за проблем в двигателя, скоростната кутия и други по-главни неща - това са все скъпи ремонти, които дори могат да надхвърлят стойността на цялата кола при покупката й.

Тъй като наскоро и аз купувах кола на старо (нов внос), прецених цялостното състояние на колата и направих компромис с дребните неща, които имах да дооправям впоследствие.

 

@Ferante, ако нямаш сигурност (както аз) кога за последно са сменяни ангренажния и пистовите ремъци, маслен, горивен, въздушен филтър, масло, спирачна, хидравлична течност, антифриз и др. консумативи...добре е да си предвидиш една допълнителна сума за подмяната им впоследствие - просто за твое спокойствие.

Link to comment
Share on other sites

Нямаш ли поне един приятел или приятел на твой приятел или роднина, който да разбира поне малко повече от автомобили?

Иначе редовните проверки, които трябва да направиш са: Дали е добре боядисана, поглед дали е чист двигателя, задължително дали ги има всички екстри описани в информацията за автомобила, защото доста често пренаписват доста отгоре и гледаш дали в багажника имаш крик, резервна гума и триъгълник. Може да погледнеш дали има и капачка за резервоара, защото аз за малко да си тръгна без такава, добре че приятелите с които бях го видяха на време, докато плащах. :) Общо взето това е. За диагностика, щом е с бордови компютър, ако й има нещо той ще си каже сам.

Link to comment
Share on other sites

За съжаление нямам познати, които да са на "ТИ" с автомобилите. А, аз нямам база за сравнение, за да мога да имам трезва оценка дали нещо не 'трака или вие' повече от нормално....

 

Как може да се провери скоростната кутия? Има ли някаква диагностика за нея?

Как може да се провери окачването?

До колкото разбирам, някой който е наясно с автомобилите трябва да се качи и да покара малко, за да хване някой дефект.... ама все ми се струва, че има начин това да се изтества на стенд....

 

po_taka - мерси за полезните инструкции....

Link to comment
Share on other sites

По принцип много неща има, които да се гледат по кола на старо.Аз лично гледах да е запазена отвън, салона също държах да е читав не скъсан и изгорен от цигари, ако може противно на всички двигателят да е мръсен.Ще кажа защо.В повечето автосалони се мие двигателят за да се заличи от къде тече нещо си.Ако е мръсен мотора много по-лесно се преценява, защото не е маскирано.

 

Ако колата е от Италия задължително погледни има ли стикери за смяна на масло.Онези карат по 50-60 хиляди с едно масло даже някой откакто са я купили не са сменяли масло.Трябва да има или при предният капак или на колонката на лявата врата залепени стикери.Също така на двигателя като се отвори капачката за наливане на масло и се погледне вътре трябва да няма нагар.Това е признак, че не е сменяно маслото скоро.

 

Вече като харесаш колата наистина е малко странно ама виж дали крика, ключа за гумите и резервната гума са на мястото си.Аз за крика и триъгълник погледнах ама хич не видях, че ми липсва ключа.Ако бях видял 100% продавача щеше да ми даде и някав друг.

 

Също така ако намериш някоя кола, която е карана няколко месеца тук няма да сбъркаш според мен.Все пак основните кусури ще са и излезнали и ще ти ги кажат или ще и са сменени повечето консумативи.Ще има да се досменя само нещо.

Link to comment
Share on other sites

Аз лично гледах да е запазена отвън, салона също държах да е читав не скъсан и изгорен от цигари, ако може противно на всички двигателят да е мръсен.Ще кажа защо.В повечето автосалони се мие двигателят за да се заличи от къде тече нещо си.Ако е мръсен мотора много по-лесно се преценява, защото не е маскирано.
Това исках да кажа и аз под "чист двигател" (без следи от масло), но понякога само аз си знам какво приказвам. Нали съм учил КСТ в ТУ. :D

 

А за кола карана в България е малко 50/50. Има хора, които са ги поддържали, но им трябват пари, други пък, които не са им сменяли нищо и се пробват да ги продадат даже по-скъпо от колкото са ги купили. В автосалона поне си знаеш, че масло и ремъци не се сменят никога. Само я оглеждаш визуално, гледаш да не светят много лампички по таблото (от тези проблемните) като на космически кораб, чуваш тихия шум на двигателя , ако няма полицаи дигаш една отсечка до към 100 км/ч и ако си доволен я грабваш. ;)

 

П.П. Това за ключа и крика явно често липсват. :)

Link to comment
Share on other sites

@pi4aga - От къде да взема такъв човек[естествено срещу заплащане], който наистина разбира какво вижда?

 

трудна работа...приятел или познат трябва да имаш.

 

ако не успееш да намериш такъв човек,то тогава ти препоръчвам да не си избираш колата от автосалон,защото шанса да те изпързалят е огромен.

ония главорези дебнат за риби като теб и за 5 минути ще ти завъртят главата.

да не говорим,че и цените са значително завишени,а срещу по-високата цена не получаваш абсолютно никаква гаранция в какво състояние е автомобила

Link to comment
Share on other sites

П.П. Това за ключа и крика явно често липсват. :)

Явно. Макар и да е малко смешен съвет всъщност си е напълно сериозен. На мен ми се е случвало да осъзная, че колата, която скоро съм купил, няма крик. За съжаление го разбрах на немалък брой километри от Пловдив когато гумата ми беше спукана, а джантата изкривена...

Link to comment
Share on other sites

Това исках да кажа и аз под "чист двигател" (без следи от масло), но понякога само аз си знам какво приказвам. Нали съм учил КСТ в ТУ. :D

 

А за кола карана в България е малко 50/50. Има хора, които са ги поддържали, но им трябват пари, други пък, които не са им сменяли нищо и се пробват да ги продадат даже по-скъпо от колкото са ги купили. В автосалона поне си знаеш, че масло и ремъци не се сменят никога. Само я оглеждаш визуално, гледаш да не светят много лампички по таблото (от тези проблемните) като на космически кораб, чуваш тихия шум на двигателя , ако няма полицаи дигаш една отсечка до към 100 км/ч и ако си доволен я грабваш. ;)

 

П.П. Това за ключа и крика явно често липсват. :)

 

Еми моят двигател беше мръсен и още си е мръсен и много бързо видях, че е изпуснал единият маншон на полуоската.Ако беше измит там нямаше да има нищо, защото то тече като се кара.Подобна е ситуацията и с други уплътнения.....

 

Иначе ми направи впечатление, че на доста коли в автосалони им святят лампите за еърбезите.Явно ги изключват при транспорта с автовоза за да не гърмят....Трябва и това да се гледа.

 

За ключа аз видях след седмица, че ми липсва и нямаше как да се разкарам за един ключ до София.Затова пих една студена вода и си купих друг. :laughing: Тъй че наистина е смешно ама това трябва да се гледа :)

 

П.П. Също така е хубаво да се гледа дали колата има резервен ключ. Става така , че някой са само с един а резервният ключ струва много.За справка колата ми е 4000 лв. резервен ключ ми е 300 лв...Хубаво че имам 2 :D

Link to comment
Share on other sites

Благоаря на мнението на всички.

 

Имам и още един въпрос - има ли някакъв сравнително надежден начин да сe установи дали километража е превъртан, защото на почти всички нови автомобили той е електронен, което ми се струва, че с подходящо "хакване" това може да се промени.

Link to comment
Share on other sites

Стига колата да има компютър може да се провери на компютърна диагностика на колко км е колата. ;)

Link to comment
Share on other sites

Стига колата да има компютър може да се провери на компютърна диагностика на колко км е колата. ;)

Стига някой да не го е чоплил преди това.

Link to comment
Share on other sites

Имам и още един въпрос - има ли някакъв сравнително надежден начин да сe установи дали километража е превъртан, защото на почти всички нови автомобили той е електронен, което ми се струва, че с подходящо "хакване" това може да се промени.

 

всички километражи са въртяни,в това можеш да си абсолютно сигурен

Link to comment
Share on other sites

всички километражи са въртяни,в това можеш да си абсолютно сигурен

Не всички...но принципно всеки километраж може да бъде превъртян без проблем. Като цяло не трябва да се разчита на показанията на километража, а да се направи груба сметка от 10-15к километра на година (рядко е повече от това) за кола от Германия (примерно).

Link to comment
Share on other sites

Здравейте, каква (и къде - за г. Пловдив) е препоръчителната диагностика при закупуване на Автомобил втора ръка с бензинов двигател [автомобилът има бордови компютър]?

Предполагам, че това са някой от основните въпроси [ако има други, моля да ме допълните]:

- състояние на двигателя [май diino стенд се казва] и проверка на изгорелите газове [дали няма нещо налято допълнително, за да работи двигателя по-добре]- къде може да се направи такава проверка.

- дали има конструктивни промени по шасите, т.е. дали е възстановяван автомобил от удар [мисля че се проверява наличието на заварки, но аз не знам къде и как се гледа]. Бихте ли препоръчали някой, който си знае от работата...?

- дали в airbag-a има истински еърбеци или са просто замаскирани?

 

- Нещо друго?

Я кажи горе-долу за каква кола става въпрос и за колко пари

Link to comment
Share on other sites

Не всички...но принципно всеки километраж може да бъде превъртян без проблем. Като цяло не трябва да се разчита на показанията на километража, а да се направи груба сметка от 10-15к километра на година (рядко е повече от това) за кола от Германия (примерно).

в 99% от случаите са въртяни,повярвай ми.

 

и преди да ме налазите със сервизни книжки и прочее документи - хората фалшифицират банкноти и паспорти,един елементарен договор за покупко продажба ли няма да могат да скълпят?

 

а относно прехода - недей да лежиш на тая кълка.

никой не е толкова луд да брои 40к евро за нов автомобил,за да върти по 10 хиляди километра на година и след 5 години да го продаде на безценица ;)

 

истината е следната.

колите на реално малко километри са въртяни по таван,за да пристигнат в българия на тази цена.

а колите,които са нямали сериозни удари пък са на минимум 400 000 километра,за да се обезценят толкова

Link to comment
Share on other sites

в 99% от случаите са въртяни,повярвай ми.

 

и преди да ме налазите със сервизни книжки и прочее документи - хората фалшифицират банкноти и паспорти,един елементарен договор за покупко продажба ли няма да могат да скълпят?

 

а относно прехода - недей да лежиш на тая кълка.

никой не е толкова луд да брои 40к евро за нов автомобил,за да върти по 10 хиляди километра на година и след 5 години да го продаде на безценица ;)

 

истината е следната.

колите на реално малко километри са въртяни по таван,за да пристигнат в българия на тази цена.

а колите,които са нямали сериозни удари пък са на минимум 400 000 километра,за да се обезценят толкова

Има нещо вярно, но пък и ако си взел нова кола и си карал на година по 10-15 хил км и после искаш да я продадеш какво ще правиш според теб ? Ще я завъртиш по таван поне да не е яд като я продадеш евтино ??

Link to comment
Share on other sites

Истината е, че бях гледал една C класа в mobile.de на 460 000км., преди две седмици разглеждах как вървят C класите в нашето mobile.bg и я видях абсолютно същата, като половината й снимки бяха дори немските от mobile.de, а километрите според описанието бяха "реални 157 000!!!". Естествено цената в mobile.de беше обявена на 5K EUR, тук беше 18K лева :) Не знам дали даже в наркобизнеса дребните джамбази правят такива печалби за пренос на стока от Германия до България.

 

Личният ми съвет е ако не си набелязал конкретна кола да си вземеш някой полет до Германия и да си купиш от там кола с минат TUV (U с U-умлаут, нямам го на клавиатурната подредба) и да си я докараш до тук. Ако колата ти е до 5000лв. тук ще ти излезе абсолютно същото като цена, но поне ще знаеш иситната за колата, а и със сигурност ще е по-добра от докараните от Италия. Както някой каза италианците в голяма част са мърлячи. Аз имам кола, която е купена от Италия и маслото й не беше сменяно до момента, в което съм напълно убеден. Нищо, че автентично изглеждащата "listo servizione" или нещо от този род показва, че е сменяно на 7000км.

 

@pi4aga това което го казваш за обоснованото падане на цените е валидно за разумните марки като Audi, Mercedes, Saab, до известна степен и VW. Почти всичко останало пада целеустремено надолу още на първия месец след като си го купил.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...