Jump to content



Photo

Какви ремонти сте правили на вашия автомобил 2-ра ръка?


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Dreamer

Dreamer

    .

  • BulForum.com
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8977 posts

Posted 27 May 2009 - 18:02

Идеята на темата е всеки да сподели след покупката на автомобил втора ръка какви разходи са му излези за ремонти веднага след покупката и в последствие (докато колата е притежавана от вас). Идеята е по-скоро породена от любопиство и да направим някаква статистика втората ръка коли по-скоро проблемни ли са или не. И аз ще се включа утре с моите преживявания :)

#2 zlobil

zlobil

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8764 posts

Posted 27 May 2009 - 18:12

бмв 525тдс - недоказани километри , от Италия - МИЛИОН РЕМОНТИ

ауди а4 99та - доказани километри , от Германия - обслужване + 2 носача - 2000лв , дребни ремонти по ходовата част , ремонт на електрониката на нафтовата помпа -700лв , тва е при навъртяни над 50 000КМ лично от мен ......

ауди а6 2003та - доказани километри , от Германия - Обслужване + смяна на маслото и филтрите на скоростите - 3000лв , от тук нататък нищо не е правено при навъртяни около 30 000км

#3 XMD

XMD

    Ain't no stoppin'

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1490 posts

Posted 27 May 2009 - 18:17

Опел Корса 87г смяна на масло, маслен филтър, въздушен филтър, гарнитура на клапаните и лагер на задната гума. Караше се от дядо ми, в момента аз я карам, защото ме кефи ниският разход, 5-6 на сто газ. Рено Канго Дизел 2000г , карах го 40000 км, сменил съм единствено предни накладки един път и радиатора, защото се спука. Ауди Б4 94г , много здрава кола, за съжаление не успях да я поддържам добре и се баталяса отвсякъде, пък и приятелката ми я кара основно. Два пъти се шлайфа главата, смених всички маркучи и радиатора, водната помпа, предните дискове, ремонт на хидравликата и още доста дребни работи, включително пълнене с фреон за климатика.


Midex какъв е форда ако не е тайна :)


Забравих, че имах и Кадет 86 година, карах го 8000км някъде без да пипна нищо по него и след това го продадох.

Edited by XMD, 27 May 2009 - 18:32.

Продавам авто говорители


ONE MORE ROAD TO CROSS ONE MORE RISK TO TAKE
DefJam Recordings/Blood Line/Ruff Ryders

#4 Midex

Midex

    Индикатор

  • Moderators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 16360 posts

Posted 27 May 2009 - 18:19

Миналата година купих Пасат 1.8i от човек, на когото имах основание да вярвам. Реално взех я и продължих да я карам, тъй като наскоро беше сменян ангренажния ремък и повечето консумативи. Преди месец взех един форд 2.5 от софийска автокъща (нов внос от Германия) и тъй като изобщо не можех да вярвам на търговеца, а и той не ми даде достатъчно информация, за собствено спокойствие смених абсолютно всичко рисково за сменяне - ангренажен ремък, пистови ремъци, ролки, обтегач, маслен филтър, горивен филтър, въздушен филтър, 2 гарнитури на главата, масло, спирачна течност, хидравлична течност, антифриз, накладки и един заден лагер, който беше в лошо "чуваемо" състояние. Миналата седмица по собствено желание боядисах страничните огледала с цвета на колата и цялата дясна страна, която имаше лек козметичен дефект. Това последното не беше съвсем необходимо, тъй като трябваше доста да се вгледаш, за да забележиш проблема, но все пак реших да го направя. Това са ми разходите за втората кола, които разходи бях решил да ги направя така или иначе, независимо откъде и от кого ще купя колата. В момента (да чукна на дърво) колата е в идеално външно и вътрешно състояние и върви като пушка....както продължава да върви и 'пасата' между другото, тъй като ги карам и двете.

П.П. И двете коли са тествани на пистата на Калояново на максимални натоварвания, като с Пасата дори взех 3-то място в любителския шампионат на VW...(колко съм скромен обаче... :woot )

#5 jozo

jozo

    Speed Fan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5620 posts

Posted 27 May 2009 - 18:46

Моя Меган е от Италия и е сменено следното.

Ангренажен комплект, масло, антифриз, накладки, вътрешен маншон на полуоската, че беше изпуснал, на кормилнара рейка едни накрайници, че бяха за смяна.

Сега остана да си сменя пак масло и филтри, да напълня климатика с фреон, че духа ама не достатъчно.

Иначе смених и предно стъкло, че беше пукнато от камънче и 4 летни гуми, че колата беше само със зимни.

Edited by jozo, 27 May 2009 - 18:49.

Posted Image

#6 бат Ицо

бат Ицо

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3488 posts

Posted 27 May 2009 - 19:50

Единствения ремонт за който си спомням беше изтървала тапа на блока на едно Пунто на жена ми преди 5-6 години. Останалото е само смяна на консумативи - накладки, биалетки, носачи, гърнета, водни помпи, ремъци, съединители и др.
Posted Image
Недей да спориш с глупака, първо ще те свали до неговото ниво, а после ще те бие с опита си!
Човек вижда, колкото знае и познава само ония, които му носят страдания
Човек се учи докато е прост.

#7 Dreamer

Dreamer

    .

  • BulForum.com
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8977 posts

Posted 27 May 2009 - 20:48

За първата:

Laguna I Combi Fairway 1.9dti 2000-та (италианска), купена юли 2008-ма. Реални 163,000.

Демферна пружина SNR на двигателя, тампон на скоростната кутия и всесезонни гуми Debica Navigator 2. Другото е масло, филтри при първоначално обслужване и след първите 10 хиляди. Агренажния беше чисто нов като купих колата. Тия дни ще й бъде следващото обслужване, че й направихме вече 20 хиляди.

------

Laguna II Hatchback 1.9dci Privilege 2002-ра (австрийска), купена декември 2008-а. Връщани км - взех я на 128000 (уж). В Sarajevo ми казаха 159000, но не знам мога ли да вярвам. Сигурно не.

За Laguna II-ката първоначално в детайли в момента не мога да кажа, но по спомени - ангренажен ремък, ролки, маншон на скоросттната кутия. От нея течеше слабо масло съответно и маслото смених - Elf Transelft NFP. Накрайник на кормилна рейка. Заден и горен (десен) тампон на двигателя.

В последствие: Сензор на колянов вал + букса някаква, 4-подгревни свещи (1-та беше заминала), зимни гуми Goodyear UltraGrip 7+, летни Goodyear OptiGrip, че колата дойде с напукани летни Hankook. Кора под двигателя, капак на бушоните в двигателното отделение. Днес смених тръба под налягане между кондензера и радиатора, но се оказа, че и радиатора тече и утре и него ще сменим. Не мога да си представя, че една от дръжките на радиатора като е счупена от там тече... надявам се това да е всичко и утре да си я взема с работещ на студено климатроник. През зимата нямах проблем с отоплението. На 3бутонната карта не й работеха бутоните и не можаха да я оправят и съответно съм си поръчал нова.

С първата случих, а с втората ми писна да обикалям и си казах каквато такава :D

Edited by Dreamer, 27 May 2009 - 23:13.


#8 kitolino

kitolino

    Напреднал Член

  • Members
  • PipPipPip
  • 201 posts

Posted 27 May 2009 - 22:36

На моето Сузуки Суифт 1995, закупено 2007 година
Филтри, ангренажен ремък, ролка и масло -> Това са сменените задължителни консумативи
Допълнително ми се наложи да сменя: свещи( по мое желание ), маншон на предно дясно каре ( оригинален ), 2 тампона на стабилизиращата щанга ( пак с логото на Сузуки :laughing: ), купих си и накрайник на носача за предно дясно колело, както и 2 гарнитури за главата на клапаните.
Първата се оказа менте и не спря теча на масло, втората беше качествена и двигателя блесна ;)
4-ри Чисто нови летни гуми и още 4ри нови зимни гуми на BF Goodrich

Предстоящи подмяни: След известно време смятам да закупя к-кт съдединител, че сегашният притискател нещо се е равалил и се получават едни тласъци при смяна на скоростите.
Гумените уплътнения на вратите също са си изкарали живота, вече са толкова изгоряли, че само глицерина временно спасява положението...
Праговете на колата също са тръгнали да ръждясват и с тях трябва да се занимавам лятото...

Прекрасна първа кола, на път не ме е оставяла, служи вярно и харчи малко гориво.
Като цяло съм доволен
:)
Posted Image GSE - Геодезически услуги 0877/290-235

#9 DON_CHEFO

DON_CHEFO

    FORZA FERRARI

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11005 posts

Posted 27 May 2009 - 23:12

За Laguna II-ката първоначално в детайли в момента не мога да кажа, но по спомени - ангренажен ремък, ролки, маншон на скоросттната кутия. От нея течеше слабо масло. Накрайник на кормилна рейка. Заден и горен (десен) тампон на двигателя.

В последствие: Сензор на колянов вал + букса някаква, 4-подгревни свещи (1-та беше заминала), зимни гуми Goodyear UltraGrip 7+, летни Goodyear


Явно това ме мъчи мен след като съм сменил половината кола заради "майстори" корем да ги яде включително и тия в оторизирания сервиз

Реално колата ми е създала проблем с радиаторчето за парното, купих я с изпуснал семеринг на вала и той е сменен и после стандартно обслужване. Другото съм го правил по няколко пъти точно заради "читави майстори", те ми съсипаха колата. Но ако и датчика не помогне забивам една МЕГА за 300 лева и си решавам проблема генерално пък да става квото ще
100 pix max!
Posted Image

#10 magdanoz4o

magdanoz4o

    Мерудия

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3378 posts

Posted 27 May 2009 - 23:24

Ми като гледам всички колеги са описали и консумативите(масла, филтри ,ремъци,свещи и т.н.).В смисъл,че тези неща се сменят при всички положения когато човек си купи "нова" кола.
Освен тях съм сменил:
Предни спирачни маркучи, предни спирачни апарати(ремонтен коплект,не целите) и накладки,термостат и термодатчик,барабани и накладки,заден десен лагер на главина,рециклиране на рейка(хидравлична),и две биалети.Има, няма около 750лв.
Btw колата ми е Фиат дръжка(Брава).

А относно оторизирания сервиз за който говори Don_Chefo, просто нямам думи.По-зле са дори и от гаражните, махленски майстори.Кв'и филми ми вкараха просто нямам думи.Добре че вдявам малко, та не им се вързах.

Edited by magdanoz4o, 27 May 2009 - 23:27.

"-И утре е ден" - казала еднодневката.....


#11 Dreamer

Dreamer

    .

  • BulForum.com
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8977 posts

Posted 28 May 2009 - 00:46

Явно това ме мъчи мен след като съм сменил половината кола заради "майстори" корем да ги яде включително и тия в оторизирания сервиз

Реално колата ми е създала проблем с радиаторчето за парното, купих я с изпуснал семеринг на вала и той е сменен и после стандартно обслужване. Другото съм го правил по няколко пъти точно заради "читави майстори", те ми съсипаха колата. Но ако и датчика не помогне забивам една МЕГА за 300 лева и си решавам проблема генерално пък да става квото ще

При мен проблемът беше, че колата спря да пали. Борда ми говореше, че е инжекцион системата не функционира. Колата по това време беше без кора отдолу и явно се е намокрил сензора и/или му е дошло времето. Диагностицирането беше точно и срещу 500 лева за сензора, конектора и 4-те свещи си взех колата МНОГО щастлив и доволен. И то защото бях решил, че ще е дизеловата помпа => Common Rail. Neuron Commers в Sarajevo.

#12 DON_CHEFO

DON_CHEFO

    FORZA FERRARI

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11005 posts

Posted 28 May 2009 - 09:36

При мен проблемът беше, че колата спря да пали. Борда ми говореше, че е инжекцион системата не функционира. Колата по това време беше без кора отдолу и явно се е намокрил сензора и/или му е дошло времето. Диагностицирането беше точно и срещу 500 лева за сензора, конектора и 4-те свещи си взех колата МНОГО щастлив и доволен. И то защото бях решил, че ще е дизеловата помпа => Common Rail. Neuron Commers в Sarajevo.


Тва с не паленето ми е ясно ;). Само, че има други неща, за които ще пиша след няколко дни :rolleyes:
100 pix max!
Posted Image

#13 jozo

jozo

    Speed Fan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5620 posts

Posted 28 May 2009 - 09:38

Тва с не паленето ми е ясно ;) . Само, че има други неща, за които ще пиша след няколко дни :rolleyes:


За моята кола ми казаха, че тоя датчик прави първо проблеми на загряла кола.Тоест сутрин не би трябвало да имаш проблеми с паленето.На ФИАТ незнам дали дава точно такива симптоми.
Posted Image

#14 clio

clio

    Майстор

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 299 posts

Posted 28 May 2009 - 11:01

Като знам аз колко пари съм дал за ремонти и реално колко струва колата ми става лошо.
Сменил съм - радиатора на парното (беше пукнат и хвърляше антифриз по предното стъкло), полуоски, маншони, карета, един халоген, един стоп и един фар, калник, преден капак, машинка за централното заключване, лагери и водна помпа. Тук изключвам консумативите - ремъци, филтри, масло, кабели, свещи и т.н. Хвърлих толкова пари по колата, тъй като тя 3-4 години просто е карана без подръжка !!! :laughing:
П.С. Колата е Рено Клио 91г.

Edited by clio, 28 May 2009 - 11:03.


#15 CyberHill

CyberHill

    CyberHill

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3676 posts

Posted 28 May 2009 - 11:18

За 4-ри години и 50 000км на Делтата 1.9ТД съм сменил :

Няколко пъти - масло , (маслен, въздушен, горивен, климатик) филтри , накладки
При закупуването - ремъци , ролки .
Скоро смених съединителя и подгревните свещи.
Климатик - 2 пъти ( заради крива демферна шайба ) която в последствие бе сменена.

По мой сметки съм дал около 2000лв до сега. Което смея да твърдя е постижение за инталянска кола.
Като се има в предвид, колко с големия черпак са ми сипвали останалите италянки които съм имал... ;)


#16 DON_CHEFO

DON_CHEFO

    FORZA FERRARI

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 11005 posts

Posted 28 May 2009 - 14:36

За моята кола ми казаха, че тоя датчик прави първо проблеми на загряла кола.Тоест сутрин не би трябвало да имаш проблеми с паленето.На ФИАТ незнам дали дава точно такива симптоми.

Aми никоя диагностика до тук не може да го хване. Да не говорим ако пък техниката е БОШ. Чакам да ми дадат такъв датчик да пробвам преди да го купя, защото все пак не съм 100% сигурен, но ако не е това ще е компа, в Динекспрес обаче казаха, че е наред. На кой да вярваш. За това обмислям една МЕГА да забия
100 pix max!
Posted Image

#17 break

break

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3714 posts

Posted 28 May 2009 - 20:02

До сега не съм се опитвал да й водя сметка на колата, че не знам до къде ще излезе, но да се пробвам.
В началото:
ремъци, масла и филтри - 155 лв.
хидравличен маркуч - 55 лв.
Крушка, май беше за мигач - 0,50 лв. :)
След това:
ел. механизъм за шофьорското стъкло - 85 лв.
поправка на шофьорската ключалка - 40 лв.
аларма - 190 лв.
поправка и последвала смяна на резервоар - общо 75 лв.
паста и цветна полир вакса - 20 лв.
нови амортисьори за багажника - 30 лв.
2 бр. въздуховоди за парното - 20 лв.
2 бр. надписи Classic - 20 лв.
подмяна на 1 термопредпазител за парното - 1 лв. :)

Общ тотал: 691,5 лв. :wir
И това за 9000 километра до сега и при положение, че някои неща съм си ги оправял сам с помощ "обади се на приятел", иначе знам ли колко щеше да отиде. А и ароматизаторите, винетките, застраховката и данъците не ги броя. Пък колко бензин отиде. ;)
Posted Image

#18 magdanoz4o

magdanoz4o

    Мерудия

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3378 posts

Posted 28 May 2009 - 20:52

Като спомена амортисьори за багажника от къде ги взе?Че и мойте са свършили курса и редовно ми пада на главата 5-тата врата.Цената им е доста добра.

"-И утре е ден" - казала еднодневката.....


#19 break

break

    Депутат

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3714 posts

Posted 28 May 2009 - 22:24

Взех ги от Стара Загора, ако ти се ходи до там, а и магазина е само за Рено. ;)
Пък и ако караш меган, мога да ти дам единия за 15 лв. (не знам дали стават и за други) понеже си помислих, че са ми изпуснали и двата и си взех направо 2 и сега си имам един резерва. :)
Posted Image

#20 Dreamer

Dreamer

    .

  • BulForum.com
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8977 posts

Posted 28 May 2009 - 22:36

Айде днес сменихме тръбата под налягане за климатика - 180лв. Радиатор неоригинален - 260лв. Пълнене на системата и тестване (1.5 пъти :D) - 117лв. 2.5 часа труд - 88лв. Общо 650 кинта. В официален сервиз. Вече имам хладно :)

Остава картата да ми дойде (390лв), да си поръчам лост за мигачите/светлините (~200лв) и да си оправя поплавъка (не давайте на приятели да пипат по колите ви като не гледате ;) Hello, TED :D)

Edited by Dreamer, 28 May 2009 - 22:42.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users