Jump to content
BulForum.com

Недомислица от Еконт експрес


z-man

Recommended Posts

хора за какви договори говорите ,вие пратки с Еконт пускали ли сте?Бланката виждали ли сте?

 

Ти за доставка от 6 лв. (в твоя случай) да не искаш нотариално заверен договор. И по принцип как си го представяш един договор? Същата тая бланка е напълно валидна като форма за действителност и си е чиста писмена форма на договор. Но договор между изпращащия и куриерската фирма.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Не става въпрос за подписване на договор. Еконт са си обявили тарифите на видно място в сайта, а за неползващите интернет - имат същата брошура в книжен вид. Между различните тарифи си пише "Складиране ---- Такса престой на пратка в офиса ---- 4.80 лв./ден/пратка"...и тъй като принципно всеки преди да ползва услугите на дадена фирма е длъжен да се информира за условията, които поставя тя, впоследствие няма как да имаш претенции към тази фирма, че не те е информирала за такса "магазинаж". Сега, кой трябва да я плати - ти или тоя, дето праща стоката...това е съвсем друг въпрос. ;)

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Не става въпрос за подписване на договор. Еконт са си обявили тарифите на видно място в сайта, а за неползващите интернет - имат същата брошура в книжен вид. Между различните тарифи си пише "Складиране ---- Такса престой на пратка в офиса ---- 4.80 лв./ден/пратка"...и тъй като принципно всеки преди да ползва услугите на дадена фирма е длъжен да се информира за условията, които поставя тя, впоследствие няма как да имаш претенции към тази фирма, че не те е информирала за такса "магазинаж". Сега, кой трябва да я плати - ти или тоя, дето праща стоката...това е съвсем друг въпрос. ;)

 

Не знам колко си правно ориентиран, но ако в договор не е упоменато достатъчно конкретизиращо тарифата, която се ползва, това че е публикувана някъде си, независимо на колко достъпно място е, не обвързва никого. Няма смисъл да спорим по тарифата, най-малкото все някъде в съответната бланка ще има препращане към нея, ако не конкретно, то поне бланкетно. Но никак не мога да се съглася, че получателят е длъжен да се информира за каквото и да е. Най-малкото аз мога да правя поръчки на много фирми и всяка от тях да ползва различна спедиторска фирма. Трябва ли да изчета условията на всички тях.

Link to comment
Share on other sites

така първо след като проведох разговор с оператор на клиентският телефон на Еконт,стана ясно че тази "магазинерия" е въведена съвсем скоро.Несмятам ,че е редно да се предполага клиента да чете условията в сайта им всяка седмица.Другото което научих от служителката е че реално при отказ за заплащане и от двете страни, няма начин Еконт да ви търси сметка,освен ако не сте подписали фирмен договор с тях за бизнес отношения и съответно получавате ежемесечни фактури.Самата служителка признава,че събираемостта е условна.

Като цяло възмущението ми се дължеше на това ,че бях неприятно изненадан от нещо (в случея ново за мен,а и не само) от фирма с която работя от 2 години .

Link to comment
Share on other sites

...но ако в договор не е упоменато достатъчно конкретизиращо тарифата, която се ползва, това че е публикувана някъде си, независимо на колко достъпно място е, не обвързва никого. ...

 

И какво искаш да ми кажеш - че ако получаваш колет чрез 'Български пощи', зарежеш го там сумати време докато си била на почивка например и после може да им откажеш плащането на магазинажа, само защото не си подписала с тях договор?

Link to comment
Share on other sites

Изобщо не е от скоро това с магазинажа. Могат да го минат метър при добро желание но си го има навсякъде дори при БП. 100% съм сигурен че съм плащал магазинаж на пощата при митницата (на Ив.Вазов)

Link to comment
Share on other sites

колеги става въпрос за Еконт,пощите нека не ги обсъждаме,незнам там как е,но при Еконт е от скоро.Неможе за някакво мижаво пакетче освен 6.80 да ми искат още 4.80 на ден.

Link to comment
Share on other sites

И какво искаш да ми кажеш - че ако получаваш колет чрез 'Български пощи', зарежеш го там сумати време докато си била на почивка например и после може да им откажеш плащането на магазинажа, само защото не си подписала с тях договор?

 

Ако ми посочиш валидно правно основание, на което ми искат таксата, ще си платя ;) Те не могат да ме задължат да им платя нищо, при положение, че нямаме сключен договор.

Иначе Дядото беше прав, всеки сам си решава дали си иска достатъчно пратката, че да си плати, ако не си плати обаче, сумата не може да му бъде търсена принудително. В същия смисъл е и разговорът, който е провел z-man със служителката на Еконт.

 

 

П. П. "Български пощи" също са фирма все пак, защо реши да даваш пример с тях?

Link to comment
Share on other sites

колеги става въпрос за Еконт,пощите нека не ги обсъждаме,незнам там как е,но при Еконт е от скоро.Неможе за някакво мижаво пакетче освен 6.80 да ми искат още 4.80 на ден.

 

Едно 99% съм сигурен че това скоро е поне 3 години, защото откакто се занимавам по-начесто с куриери го е имало. Може доскоро да са го минавали метър и да е било пожелателно или "ако мине" а сега системата им автоматично да ги начислява тези, но съм сигурен че винаги ги е имало. Освен да си мисля за Speedy а в Еконт да е от по-скоро, но почти 100% съм сигурен че не са от месец-два.

 

Ако ми посочиш валидно правно основание, на което ми искат таксата, ще си платя ;)

 

Ако щеш си плащай... вече уточнихме правото на избор :)

Link to comment
Share on other sites

П. П. "Български пощи" също са фирма все пак, защо реши да даваш пример с тях?

 

Е точно затова де - и едните, и другите извършват куриерски услуги. Ти може и да не си платиш, но няма и да си получиш пратката, нали? Има си определени разценки за различните услуги и не виждам за какво спорим в момента. В цял свят е така и всеки си поема разходите, макар, че не подписва за всичко договори.

Link to comment
Share on other sites

Аз ползвам Еконт всеки ден и до сега никога не са ми искали такса за престой на изпретени от мен пратки, а е имало случаи, когато забавянето е било дори повече от месец. Обикновено, когато някой клиент не си вземе пратката, след седмица-две ми изпращат уведомително писмо, в което искат да разпоредя, какво да се направи с пратката. Ако започнат да ми искат пари за престой, просто ще прекратя взаимоотношения с тях, защото имам много случаи, в които праткат престоява повече от 3 дни при тях. Еконт ползвам само, когато пратката се праща до техен офис и на ден имам минимум по 5 пратки, като от тях към 50% престояват повече от 3 дни. Никой клиент няма да иска да вземе пратката, ако примерно стоката струва 30лв, а го накарат да даде още 10, че е закъснял с 2 дни. Съответно и аз ще спра да работя с тях, защото за 2 пратки на ден, освен 5-те лева за престоя, трябва да платя и 5лв за обратното връщане и в крайна сметка, къде изобщо е смисъла от цялата работа.

 

Иначе освен Еконт, за всички доставки до адрес ползвам и Тиксим, които също са страшно коректни. Е, нямат толкова офиси, колкото Еконт, нямат и толкова специализиран сайт, но цените им са по-ниски и се развиват с бързи темпове...

Link to comment
Share on other sites

Ако ми посочиш валидно правно основание, на което ми искат таксата, ще си платя ;) Те не могат да ме задължат да им платя нищо, при положение, че нямаме сключен договор.

 

При положение, че с пасивното си поведение страната по НЕформалния (явно никой от вас нас не е наясно какво е "договор" и какво "сделка) договор/сделка между страните принуждава другата да съхранява за своя сметка поверения й за доставка обект, то тя има право - и е посочила предварително - на изискуема такса "склад".

Сделката между страните е за "доставяне" - но то е блокирано от недобросъвестно поведение на една от страните или на 3та страна по договора. Страната изпълнител няма ангажимент - след като вече е положила нужната грижа да покрие престацията (поетото си задължение) да положи завишена грижа. Нито е поемала задължение да съхранява обекта извън рамките на времето за нормално изпълнение на възложеното. Особена яснота придобива аргумента при блокиране на доставянето от 3тата страна получател - например - чрез пасивно действие при нетрайни стоки. ;)

Не се фантазирайте излишно - и тия сукажи са за маса с юрист, докато се напивате с него/нея.

 

Дедо отново те подканям да си разгледаш графика за "нашата работа" :D

 

_____________________

 

@Malkata Veshtica, ако сте колежка (учите право) - хвала за приемането и успех.

 

_____________________

 

След правилна бележка редакция!

Link to comment
Share on other sites

При положение, че с пасивното си поведение страната по НЕформалния (явно никой от вас не е наясно какво е "договор" и какво "сделка) договор/сделка между страните принуждава другата да съхранява за своя сметка поверения й за доставка обект, то тя има право - и е посочила предварително - на изискуема такса "склад".

Сделката между страните е за "доставяне" - но то е блокирано от недобросъвестно поведение на една от страните или на 3та страна по договора. Страната изпълнител няма ангажимент - след като вече е положила нужната грижа да покрие престацията (поетото си задължение) да положи завишена грижа. Нито е поемала задължение да съхранява обекта извън рамките на времето за нормално изпълнение на възложеното. Особена яснота придобива аргумента при блокиране на доставянето от 3тата страна получател - например - чрез пасивно действие при нетрайни стоки. ;)

Не се фантазирайте излишно - и тия сукажи са за маса с юрист, докато се напивате с него/нея.

 

Дедо отново те подканям да си разгледаш графика за "нашата работа" :D

 

_____________________

 

@Malkata Veshtica, ако сте колежка (учите право) - хвала за приемането и успех.

 

Хъмм... винаги ми е харесвало снизходителното ти отношение с повод и без повод ;) Жив и здрав, то си е дарба.

 

Ти облигациите взе ли ги, че така си се надъхал да обясняваш договор и сделка и т.н. Щото аз, да речем, разбирам терминологично това, което пишеш, за разлика от масата тук :)

 

И понеже, явно, вместо да си сипя една чаша вино и да си гледам кефа, тая вечер се разрових из нормативните актове...

Та... Според чл. 30 от “Общите правила на Български пощи” – “ БП образуват цените на услугите, включени в универсалната пощенска услуга в съответствие с правилата на “Наредбата за определяне на правилата за образуване и прилагане на цените на услугите, включени в универсалната пощенска услуга” и “Методика за определяне достъпността на цената на универсалната пощенска услуга”, като своевременно ги представя на Лицензиращия за съгласуване.”

 

В споменатата по-горе наредба няма такова животно като такса магазинаж или нещо подобно.

Особено внимание би могло да се обърне на 37.3 буква а от Общите правила и 45.3 пак от там. Не изписвам текстовете, щото не съм чак толкова надъхана :lol: Ето линк - http://www.bgpost.bg/Resources/FCK/File/Obsti%20Uslovia%202009/GeneralTerms2009.pdf

И да, прегледах и Закона за пощенските услуги :)

 

Общо взето нищо не ме довежда до убеждение, че подобна такса има правно основание.

Хост, ако ще ме оборваш излез от топлата философска прегръдка на теорията и дай малко "нормативни" цитати ;)

 

Едитче: Хост, почваме да излизаме от темата :)

1. Хонорар, когато консултациите ти станат професионални, т.е. станат ти професия ;)Пък и обикновено не давам хонорар за неща, които сама мога да проверя доста добре.

2. Явно никой не ти е предлагал облигации.

3. "снизходителното ти" - да речем, че така съм го възприела чисто субективно.

4. Разчитах, че като юрист абстракцията е от силните ти страни... това по отношение "надъхана" :)

5. Наздраве!

Link to comment
Share on other sites

Хост, ако ще ме оборваш излез от топлата философска прегръдка на теорията и дай малко "нормативни" цитати ;)

Хонорар?

 

"Облигациите"? Някой ми е предлагал облигации? По облигация ме скъсаха - не бях чел достатъчно и доктор Митев правилно ми посочи това.

 

"снизходителното ти" ? Защо да е снизходително?

 

Не си надъхана и четеш наредби и правилници - и прочие ПНА - за да ми отговориш?

Бялото вино... пием, след сутрешния джин ако хората с които обядваме не пият - за да не правим лошо впечатление.

 

________________________

 

За да ти се реванширам >

...сумата (1)не може да му бъде търсена принудително...

 

П. П. "Български пощи" също са фирма все пак, защо реши да даваш пример с тях?

По точка (1) - практически по-скоро вярно, теоритично... спорно.

По точка (2) - това е несериозно.

 

 

Да, сега вече се заяждам.

 

Link to comment
Share on other sites

 

За да ти се реванширам >

 

По точка (1) - практически по-скоро вярно, теоритично... спорно.

По точка (2) - това е несериозно.

 

 

Да, сега вече се заяждам.

 

 

(1) спорно понеже... Някак не видях аргументи...

(2) Мислиш, че не зная, че "Български пощи" ЕАД е търговско дружество по смисъла на ТЗ, не ставай смешен :)

 

 

 

А не, аз няма да се заяждам.

 

Link to comment
Share on other sites

(1) спорно понеже... Някак не видях аргументи...

(2) Мислиш, че не зная, че "Български пощи" ЕАД е търговско дружество по смисъла на ТЗ, не ставай смешен :)

 

 

 

А не, аз няма да се заяждам.

 

 

 

Имайки предвид намаляването на актива на ЮЛ във връзка с поетите разноски по съхранение обекта за доставка след изпадането във невиновна невъзможност - при положение, че и процесуално са направени постъпки към изискване за определяне "съхранение" - не е лишено от основание едно искане за възтановяване нужните разноски по съхранението за периода до определяне къде да бъде поверен обекта за "надлежно" съхраняване.

 

Още повече трябва да се изясни кой въпрос е спорен - дали ще оспорваме обема на задължението на дневна основа за съхранение на обекта или възможността за изискуемост на тези разноски без да имаме искане за връщане на обекта - който би било нонсенс, тъй като заплащането на таксата "съхранение" е обезщетяването на направените разноски за съхранение до поискването, докато задъжрането на обекта е своеобразно реално обезпечение в случай, че възложителя получи обратно обекта.

 

_______________

 

Сега да порължим по (1) и (2).

По (1) - горе.

По (2) - "смешен", "несериозен" ... но не го написах аз.

 

______________

 

4. Разчитах, че като юрист абстракцията е от силните ти страни... това по отношение "надъхана" :)

5. Наздраве!

Искам пояснение по точка 4.

По т. 5. - нямам възражения само притеснения, че никой друг не казва наздраве...

свършихме се (себе си визирам) пияниците в тоя форум.

 

 

______________

 

Да кажем няколко думи по същество на потребителя пуснал темата.

 

От него като получател - освен ако не иска да си получи пратката - нищо няма да получат.

От подателя, ако е бил уведомен своевременно и желае да си получи обратно стоката, да. Ако не желае - ВиК доставят хладка вода за всички.

Link to comment
Share on other sites

Имам пратка с наложен платеж (2.6 кг) ,която стои 2 седмици и не е взета, попитах току що Еконт какво трябва да платя ,ако искам да си я върна и те ми казаха ,че е таксата само за двете посоки, така че няма нищо вярно за престоя .

Link to comment
Share on other sites

Абе след последните мнения на "адвокатски език", разменени между малката вещица и хост, и които освен че са казани в строг и лъскав език, не казаха нищо ново; след онзи разказан разговор по-напред, в който се разбра за пожелателния характер на таксата, всичко друго се обезсмисля. "Ако мине" не ми звучи като правен и правилен аргумент, това е чисто условие за корупция, за сиви отношения и каквото се сетите.

За мен начинът е просто да има някаква малка, ако щете застрахователна такса (на принципа на застрахователните дружества), остойностена в рамките на някакви стотинки за всяка пратка, която да покрива въпросните магазинажи и глупости, и да не занимават получателите и т.н., с глупости. А и както някой каза нагоре, малко трудно е да се докаже, че куриерът е направил постъка за доставка и получателят го е нямало и т.н. поради кисели служители и т.н. А така мисля по естествен път и тия проблеми ще се минимизират.

Дали ще платя 6.20 или 6.40 за една доставка, май е все едно. Ама защо си мисля, че те си калкулират вече тези разходи, ама някои се опитват да взимат и още..

Само си мисля.

Link to comment
Share on other sites

 

За мен начинът е просто да има някаква малка, ако щете застрахователна такса

 

Точно за това ставаше въпрос :)

 

Принципното положение е, че и изпращач и получател имат интерес от изпълнението на доставката. Тази такса за "съхранение" - след определен брой опити за доставка и изтекло време престой на обекта - е да се подтикне към активно поведение някоя от страните на 1во място. Напълно нормална търговска практика - не може да се стигне до положение всяка поръчка да има опция да я зарежеш на съхранение у доставчика до когато ти скимне.

Link to comment
Share on other sites

Точно за това ставаше въпрос :)

 

Принципното положение е, че и изпращач и получател имат интерес от изпълнението на доставката. Тази такса за "съхранение" - след определен брой опити за доставка и изтекло време престой на обекта - е да се подтикне към активно поведение някоя от страните на 1во място. Напълно нормална търговска практика - не може да се стигне до положение всяка поръчка да има опция да я зарежеш на съхранение у доставчика до когато ти скимне.

Това е ясно. Въпроса е да не е на принципа "ако мине", а да има по-строга дефиниция и реализация, а не да се разчита на получателя че е прочел нещо, и да няма никаква правна стойност.

А с една лека застрах. такса, калкулирана в цените на услугите, стимулирането на двете страни ще става единствено посредством интереса пратката да се вземе, а не И от някакъв страх за плащане на такси - наказателните методи вършат работа за глоби по пътища, за престъпления и т.н., но в случая ако куриера е покрил разходите си за непотърсената стока посредством малка калкулация във всяка пратка, не му дреме дали някоя пратка ще трябва да преседи 1 седмица. А и те си имат правила, че еди колко си време може да преседи, ако не, да се свържат с подателя и т.н.

Link to comment
Share on other sites

Съвсем нормално е Еконт да налагат такса за престой на пратка. Опитали са се да я доставят неколкократно, след което им залежава в склада.

Дотук добре. Те обаче са отговорни за нея - трябва да я пазят във вида, в който са я получили, да и отделят място, да я прескачат, да се спъват в нея.

Безплатен склад, а?

Значи аз мога да си оставя нещо на склад при Еконт. Пращам го нанякъде, с реален адрес и нереално име и телефон и какво става? След няколко дни стоката ми е удобно складирана в Еконт и аз мога да си я държа там, докато ми е удобно...

 

P.S. Адвокатите май имат нужда да се докажат... В съдебната зала май ще е по-подходящо място... ;)

Link to comment
Share on other sites

Имам пратка с наложен платеж (2.6 кг) ,която стои 2 седмици и не е взета, попитах току що Еконт какво трябва да платя ,ако искам да си я върна и те ми казаха ,че е таксата само за двете посоки, така че няма нищо вярно за престоя .

Според мен просто различни офиси имат различна политика, някои искат тази такса докато други предпочитат да не я начисляват. А и мисля, че доста от офисите на Еконт са леко като франчайзинг?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Имам пратка с наложен платеж (2.6 кг) ,която стои 2 седмици и не е взета, попитах току що Еконт какво трябва да платя ,ако искам да си я върна и те ми казаха ,че е таксата само за двете посоки, така че няма нищо вярно за престоя .

Пратката си я върнах без да плащам неустойки, ноооооооо от денс ме предупредиха , че вече ще се плаща престоя и реших да споделя, да знаете !!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...