Jump to content
BulForum.com

Реклами


Recommended Posts

Така... ето за какво става въпрос... трябват ми постери(картинки) на реклами... сложете нещо, което ви е направило впечатление... и драснете няколко реда за това, с какво ви е привлякла дадената реклама... Ще ми помогнете за една задачка, която ми трябва за др седмица... мерси предварително на отзовалите се...

Link to comment
Share on other sites

Advertising_by_Agarvaen.jpg

Така.Това е един вид пано, или по-скоро колаж от различни козметични продукти на една стена, съвсем близо до моето работно място.Положението на пръв поглед е много неудачно(в тунел под сграда), но всъщност е точно зад един от големите магазини за маркова козметика в Пз и пред супермаркет.Впечатляващото е, че е супер ненатрапчива реклама.Но просто хората минаващи от там, виждайки я с периферното си зрение, задължително се спират да огледат(лични наблюдения).И след това неминуемо влизат в един от двата посочени по-горе магазина.Дано да ти е от помощ, ако нещо, ще ти щракна утре една-две по-странни реклами и ще ги постна тука,

Link to comment
Share on other sites

casperpld,

не зная каква ти е точно целта, но цъкни тука и разгледай наградените. В повечето случаи има защо работата им да е отличена.

 

Ако подходът към задачката ти трябва да е по-професионален (въпреки че няма как да е без допълнителни ресурси), то съветът ми е да си избереш различни типове рекламни кампании и да наблюдаваш реакциятана на хората на място, защото всичко си оказва значение - разположението на принта, обкръжаващата среда, вида на кампанията, вида на комуникацията, какъв ти е таргета и дали точно таргета обръща внимание, в коя част на деня си там и доста други неща. Това си е трудна задача, защото няма как да знаеш каква е конкретната цел на кампанията и какво точно гони рекламата. Това е все едно да стоиш на гара, за да отидеш в определен град, но да няма никаква информация кой влак за къде пътува. Мисля, че ме разбра. :)

 

Успех :)

 

edit:

Всъщност, в България малко от нещата по улиците са правени наистина професионално, така задачата е улеснена :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Абсолютно подкрепям гореказаното, и темата ми харесва много, защото от доста години вече

се занимавам точно с това.

Не знам дали сте чували или виждали за водка FRIS, но сега ще се опитам да намеря малко снимки и реклами, а като погледнете, кажете дали не ви е познато нещото там :-)... За съжаление в БГ много

често се крадат идеи, затова и нямаме ясно откроени лидери в производството на реклами. Тези, които правят такива почти винаги са външни представителства на големи компании като Огилви и Мейда, Саачи и Саачи и тн. Почти всичко се снима в Румъния, или се купуват готови сторибордове от вече направени рекламни кампании, като просто се заместват с конкретния продукт. Давам за пример една от рекламите на вафли (не мога да си спомня коя), която съм виждал заснета с поне 5 различни продукта в различни държави. Що се отнася до ТВ рекламите, напоследък ме зарадваха от "Винпром Карнобат",Винпром Карнобат - Вече и в Шотландия

които като че за първи път съумяват да представят продукта си на таргет групите без изобщо да се изхвърлят с онова директно плясване по челото на бъдещия потребител. Рекламата им е блестящо замислена, технически безгрешно заснета, насочваща към уюта чрез огъня, и към балканската нишка чрез гайдите. Позволявам си да я определя лично като най-добрата ТВ реклама напоследък, а предната ми любима беше на Кока-Кола.

 

Fris - Vodka - видео.

FrisVodka.jpg

fris-botle.jpg

 

Смешното беше, че за първи път видях марката през 2003-та в щатите, и направо се разцепих от смях за каква кражба на интелектуална собственост иде реч... 1:1 са копирани както дизайна, така и шрифтовете... Дори си взех една печатна реклама, та да си я сравнявам като си дойда в БГ...

Много жалко наистина... Който може, да открие 10-те разлики ... И само за уточнение, Fris Vodka е собственост на The Absolut Company®, и се прави от 1846-та година насам :-)

 

А ето сега и "оригиналът" от българска страна :-)

 

left_pr_231.jpg

 

180px-Votka.flirt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Що се отнася до ТВ рекламите, напоследък ме зарадваха от "Винпром Карнобат",Винпром Карнобат - Вече и в Шотландия

 

 

Понеже нямам много опит в рекламната сфера, само ще кажа, че това е наистина една от най-добрите реклами пускани напоследък.А който е запознат малко с шотландския бит и култура, ще схване и веселото в рекламата.

Link to comment
Share on other sites

Относно кражбата на идеи в yvox има доста теми. Аз няма да повтарям нещата от тях, но наистина съществува един порочен кръг, превърнал се в нещо обичайно. Един голям процент от бг рекламите са с крадени идеи. В повечето случаи оправданието е в липса на криейтив. Някак ми звучи смешно това, защото напоследък виждаме доста идейни реклами, които са излезнали от криейтив студиа или рекламни агенции от BG. За мен обяснението е, че просто не им се плаща. По лесно е да "взаимстваш" една идея, за която никой не ти търси сметка. Най-ужасното обаче е, че логиката не тези хора е желязна - никой не знае, че идеята е крадена и рекламата си работи отлично.

 

Преди време мислех да пусна тема и да попитам дали, ако потребителите знаят, че идеята на рекламата е толкова "взаимствана", че почти не се откриват разлики с оригинала, ще спрат да си купуват рекламирания продукт.

Link to comment
Share on other sites

....

Преди време мислех да пусна тема и да попитам дали, ако потребителите знаят, че идеята на рекламата е толкова "взаимствана", че почти не се откриват разлики с оригинала, ще спрат да си купуват рекламирания продукт.

А дали ако повечето хора знаеха, че 99% от песните на вече позатихващата като че ли поп-фолк маниа са 'крадени' или заимствани почти 1:1 от сръбски, гръцки, турски такива, щяха да спрат да слушат и нашите чалгаджийки щяха да са толкова богати въпреки че едва сигурно 5-10% могат да пеят що годе?! :)

То не че хората не знаят, но аз например едва последните 2г. някъде започнах да разбирам и то щото се разпространиха като че ли повече инфо по въпроса, пускат се песни и т.н. но айде простено ми е щото не слушам чалга и не се интересувам.

Тази ситуация в рекламата е само капка в морето от подобни теми в нашата мила родина. Те изкрадаха милиарди по какви ли не машинации и далавери в тая държава, вие се заниамвате с рекламата. Вече е клише, но е болезнена истина, че ако не беше това разграбване откак се помни човек тук, пари има, и проблемите ни сега шяха да са от съвсем друго естество (в кръга на шегата например: на кой остров да почивам това лято) :) .

Ще скочите, че не трябва да се разсъждава така и всяко нещо има значение, но аз съм песимист за нашата държавица поне докато ние сме живи, то е порочен кръг както казахте. Ние да си плещим за някаква си реклама и за заплати по 4-500 лв и що се крадели идеи, а някои хора да сменят коли за по $100,000 през няколко месеца. При това доказани престъпници и мафиоти.

Как ви се струва сравнението.

Съжалявам за офтопика, но така мисля аз, нямало криейтив, ми няма, ще има там където има пари 9в повечето случаи изпрани или изпиращи се). Нещо подобно на бетонизацията на Черноморието, тия хотели не се строят със спестявания от банички и труд.

Та така.

Link to comment
Share on other sites

tedy,

това, което казваш наистина е гадната реалия.

Пишем за реклами и криейтив, защото темата е за реклами.

Отказах се да пускам споменатата тема, защото ми беше пределно ясно, че на никой не му пука.

 

Относно далаверите нещата са по-трудни за промяна. В смисъл, че и аз не зная какво трябва да напрят гражданите на държавата, за да ги променят. Законите се пишат от същите тези хора, системата работи за тях и дори да се сезират необходимите органи, някой си плаща и всичко се потулва. Доколко можем да променим ситуацията, това е труден въпрос. Като за начало просто няма да работим за по 400-500лв, няма да купуваме продуктите на фирми или производители, които не осигуряват нормални условия за работниците си, нямат социално отговорна политика или нещо друго, което не харесваме. А ако не харесваме нещо, трябва да го направим и тяхно достояние, защото ще стане като с лафа - имам си гадже, но то не знае за това.

Това за мен си е крачка напред. Като започнат да им падат продажбите, ще започнат да се питат защо, ако наистина се интересуват от отговора на този въпрос, ще стигнат и до извода, че трябва да се променят, но за да се случи това, трябва да ни се промени начина на мислене. Когато това стане и на тези с новите коли за по $100 000 ще им се наложи да си променят начина на мислене. Обвиняват някоя фирма в злоупотреби, но продажбите й не мръдват. Злоупотребата си отминава ненаказана и какво може да спре същата фирма да повтори злоупотребата?

В тази връзка много малко са компаниите, които се съобразяват с общественото мнение, защото на практика такова не съществува. Последният случай с Белла и бойкота на продуктите й е крачка напред в това отношение, въпреки че на Белла й пука на шортите какво е общественото мнение и че продажбите й по празниците паднали. Ако обаче не 1 000души, а 100 000 души бяха направили бойкот на продуктите й, "независимите" PR-и нямаше да се държат толкова арогантно към общественото мнение и да му казват право в очите, че е "смешен плач".

Още един пример - един козметичен продукт е с най-голям пазарен дял в България. Компанията, която го произвежда плаща на работниците си стотинки. Имена няма да споменавам и всъщност, това не е единственото име, което може да се спомене към посочения пример. Не купувам от този производител нищо, защото не желая да подкрепям арогантните типове.

Нека да променим това, което можем поне...

Link to comment
Share on other sites

tedy,

 

Когато това стане и на тези с новите коли за по $100 000 ще им се наложи да си променят начина на мислене...

 

Смяташ ли наистина, че ще стане така ?!?!?

Ще ви дам един елементарен пример.

В чужбината, преди доста години, се свързах с рекламния отдел на Водка Абсолют в Швеция, оттам ме прехвърлиха към рекламната им агенция TBWA, в Ню Йорк. Ставаше въпрос, че имах готов проект, който да им предложа за реклама, НО за разлика от Балканския начин на мислене и действие, нормалните бели държави оценяват и отделят внимание на всички, които са си дали зор да отделят време и усилия в името на дадена фирмена идея.

Писаха ми веднага, пратиха проекта на рекламния отдел, отговориха ми почти на следващата седмица ясно и точно. Поради това, че проектът не минава през рекламна агенция, не може да се приеме като официален, сиреч, в защита интересите на фирмата избягват т.нар. доброволни проекти (сиреч моят), и не желаят да ми нарушават интелектуалните и авторските права. Хареса ли са проекта, пратиха ми и отделно благодарствено писмо.

В България ситуацията е следната...

Отивам да кандидатствам за работа в БГ клона на Огилви и Мейда. Подготвил съм потресающо портфолио с проектите на най-големите ми клиенти вътре в него, изгрявам в цялата си прелест, всички ахкат охкат, тва кво убаво било, онова и то кво било фецко (едни мазни лелки,ужас!!!), благодарят ми накрая, записват ми номерчетата и накрая ме пращат по живо по здраво. На излизане един момък, очевидно дизайнер, ме спира на вратата и ме поздравява за нещата, които е видял, НО ми казва, че ако нямам на кого да се обадя в момента, да забравя за тоя офис ?!?!?!?!? Ех, само, как ме трогна т'ва м'че...

Излизам си, звъня на племеника на шефката на Огилви и му казвам, че не са ме взели! Това е ! Ако така ще стават нещата, а те точно така ЩЕ стават, независимо колко време и хора се извървят, просто си вдигам отново чукалата и айде чаЛ на всички, и да отивам на майната си !!!

И, сори за оффтопика, но един вид, излезе, че БГ рекламата ни е равна на начина ни на жУвот, сиреч, пълна скръП... И не ми стига от време на време да се кефя на някоя реклама само защото някой уцелил как и какво се прави. Ще ми се постоянно да е така.

По отношение на кражбата на интелектуална собственост, имам много горчив личен опит, защото когато една "мааалка" БГ фирмичка за тютюневи изделийца реши, че може да не ми плати цялата рекламна стратегия (по белите страни на това му викат корпоративен дизайн), която на всичкото отгоре трябваше да съм измислил за по-малко от 24 часа, а аз взех, че се ядосах и звънях тук-там. Оказа се, че сам съм си бил виновен, че полицията, в частност НСБОП (които се занимават със случаите като моя) си гледат на кафе и пият бира заедно с гореспоменатите, та чак се наложи да се обаждам и в НСС, където ми казаха да не се занимавам със случая, защото не им било кеф ?!?!?! После ми се каза да си одя в Плд, че съм бил много малък и не съм разбирал от тея работи, вдигнаха на крака сума ти полицейски управления, уволниха поне 4 следователя по моя случай, записаха ме, че дължа 100 (словом сто) лева на Комисията по Държавни вземания за дето съм си взел всичките проекти от служебния компютър, обвиниха ме, че никога не съм правил никакви проекти за никакви тютюневи копмании, и че лъжа и после се опитаха да ме цитирам "принудително довеждане за даване на пояснения" в 5:40 сутринта от вкъщи :-) Ето как ДЪРЖАВАТА се БОРИ да и е кеф на нея, като прави нещата и хората, които имат нещо в главите си, да ядат голямото дърво на всяка цена и без оглед на усилията и средствата !

Та... Говорехме за рекламата все пак.

И тъй като считам себе си за интелигентна личност, малко или много със собствено виждане за нещата, мога да кажа, че НИКОГА в тази държава няма да се оправи нито рекламата, нито животът ни, защото просто самите ние не го искаме, а ако ни трябваше гледна точка, просто един поглед на север от България, и там валяло от гледни точки, прекрасни реклами, 100-на депутати и министри по затворите, 8 или 9 мобилни оператора, Дачия (собственост на Рено) и тн, и тн, и тн....

 

Съжалявам за адски дългия пост, наистина, но това си чистата действителност.

Ето моите любими търговски марки, доказали себе си през годините като криейтив и размах на идеите...

 

 

Канон 2

 

Канон 3

 

Кока Кола

 

Кока Кола 2

 

 

 

 

Волво 2

 

Bang and Olufsen

 

Link to comment
Share on other sites

@Mike Patton: Нужно ли е да ти споменавам, че най-евтината от изброените от теб реклами струва колкото 1бр. от колата и 5бр. от апарата упоменати в подписът ти?

 

А ти в крайна сметка дизайнер ли си или фотограф, защото навсякъде снимки се размятат, а тук за Corporate Identity говориш?

 

За мен Coca-cola и Playstation имат най-добрите реклами в историята. След тях се нареждат можеби IKEA, но в крайна сметка има значение и кой прави рекламата, защото силно се съмнявам всичко да се прави от една и съща къща.

 

А в нашата мила държавица, защо да се мисли нещо, като може да се открадне някой може ли да ми обясни? Даже и сайтовете се взимат от templatesmonster. Няма свестни уеб дизайнери вече. Всички са просто програмисти, които взимат готовият дизайн и го преправят.

 

Но как искате да има хубави реклами и дизайни, като самите потребители са посредствени? Какъв е смисъла да се напъваш да направиш нещо свястно, за някой, който няма да направи никаква разлика?

Link to comment
Share on other sites

woox, прав си, повечето хора няма да усетят разликата. Аз съм някакси имунизиран вече към реклами, особено телевизионни и изключително рядко обръщам внимание на някоя, и то само ако не съм бърз с рефлексите да сменя канала навреме, за което съжалявам.

Но как ще усетят разликата, като всичко, едно че изисква някаква грамотност (виж само повечето в този форум как пишат, и то от неграмотност), някакъв усет към хубавото, повечето нормални хора са заети в мислите си само как да осигурят храна за оцеляване, и на децата си, и това допълнително прави хората необразовани, децата защо са такива по училищата, защо образованието е такова, всичко е навързано. Децата не са слепи и глухи да виждат какво става около тях и това рефлектира и върху възприятията. Кича цари навсякъде, до известна степен подклаждан и от тъмните години на 'демокрацията' и когато пример за подражание започнаха да стават най-тъмните и арогантни изчадия на природата, които днес вече са известни бизнесмени и екранни лица, лъскащи лимузини за милиони.

И другото е, че всеки гледа външната хубост, бляскавост, натруфеност, абе кич. А отзад е една куха празнина. Като пример дизайните, толкова сайтове има огромната част са мислени как да бъдат шарени и да има къде да 'цъка' лузера по сайта, само да цъка повече, че нали текат реклами и exchange, ама че навигациите са един от друг по-объркващи и сложни, майната му, нали трябва да се цъка. А пък ти докато намериш и най-простото нещо, се изприщваш и попържваш наум дизайнери и програмисти. Ама понеже масата са такива, свиква се. То малко като баш-майстор, свикваш на всякакви мизерии и глупости да се оправяш и едва ли не разни хакове да ползваш за да се 'справиш' с някой сайт.

Висчко е като свински черва навързано, ние не можем да променим нищо с нашите гласове в пустиня, защото ако нарушим връзката на порочността по някакъв начин все пак, това ще наруши веригата на злото и всякакви катакизми могат да се очакват, ама то винаги революциите имат потенциала да променят интертността на нещата :bgrin:

Link to comment
Share on other sites

Който има жеаление - да потърси в нета release-и SHOTS http://www.shots.net/ .

Не точната идея на организацията,но "събират" реклами от целият свят и ги оценят под една или друга форма.

Там съм виждал ( вярно,наред и с обикновени реклами ) едни от най-яките реклами. Такива,които надали някога ще се видят из БГ пространството,освен ако са откраднати.

Примерно SHOTS.NET.SHOTS.ISSUE.VOL.xx.DVDR/dvdrip

 

Още :

 

http://veryfunnyads.com/

 

http://www.marketingfacts.nl/berichten/200...mmercials_2006/

Link to comment
Share on other sites

Няма нищо по-добро от смешна реклама. Тук много малко обръщат внимание на това. Дай задника на Камелия или как си премята краката и това е рекламата.... Най - яки за мен са рекламите на Bud light. Винаги смешни и оригинални. Така в днешно време чрез инет се разпространяват по всички краища, въпреки че бирата се предлага само в Америка доколкото знам.

 

Рекламата на гласовата поща на мтел беше станала доста популярна в нета http://vbox7.com/play:a28e0ace , но и тя е взаимствана http://vbox7.com/play:cd1db8b0

Link to comment
Share on other sites

А ти в крайна сметка дизайнер ли си или фотограф, защото навсякъде снимки се размятат, а тук за Corporate Identity говориш?

 

Интересна тема се завъртя, радвам се много даже...

w00x, на въпроса ти ще отговоря, така:

Вече десет години се занимавам профелионално с фотография, по-конкретно с модна фотография. Имам списание за булчинска мода, снимам реклами, но и обработвам професионално видео също. Когато имам думата, не се занимавам с нищо друго освен фотографията, но напоследък се получава така, че ми се доверяват на тема дизайн и видео заснемане плюс постпроцесинг. Виждам, че явно знаеш за какво става дума, споменавайки ми Corporate Identity, но също съм се занимавал по-конкретно и със същината му, сиреч Брандинг и редизайн на Търговски марки. Снимам за едни от най-големите данъкоплатци в България имам и няколко публикации в "Плейбой". Надявам се отговорът ми да е задоволителен.

 

Tedy/

Изобщо не смятам, че си прав. Обикалял съм доста и знам кое и как трябва да се прави. За съжаление тук манталитетът на БГ е предразполагащ към депресия и разочарование. Е, да, но все пак някой трябва да си дава зор, не мислиш ли?? Точно пък аз, който яде голямото дърво от държавата, съм още по-надъхан да бачкам за идеята си, защото не може само да се мрънка, да се сипят оплаквания и тн. И не забравяй, че има млади хора, които също ходят и виждат, но не искат да са ТАМ някъде, а тук, сиреч, биха желали това ТУК да им е добре, но как и за колко време аз никак не се хващам да се замислям... Според мен близките 100 години няма да е, колкото и черногледо да е това.

Link to comment
Share on other sites

Имам списание за булчинска мода,

Много, ама много офтопик. Само бързичко въпросче...кое е въпросното списание? Скоро ще съм булка, та започвам да се интересувам лека-полека, а съм доста "боса" в това направление.

Link to comment
Share on other sites

Такаа...Кой може да ми намери реклами на оръжие? :unsure: /Кой каквото го влече, все пак. :D /

Link to comment
Share on other sites

Много задълба темата... :bgrin:

 

И да, вярвам, че нещата ще се оправят.

Не за нещо друго, а защото хората (ако имат изобщо нещо в онова пространство между ушите) ще започнат да се усещат.

Не е нужно крайният клиент да разбира от дизайн. Затова си има дизайнери. Те трябва да разбират, не той. Това им е работата. Обаче нали в България всеки разбира от всичко... и се получават едни чудеса...

Мъничките фирми изведнъж започнаха да стават не толкова мънички и това по принцип е добре, ако знаеха как да се държат като по-големи. Започват да рекламират и обикновено се обръщат към дизайнерски студиа. Те на свой ред са принудени да правят нещо, което не им е работа - да създават концепции. И недоразуменията започват още с "Добър ден!". Шефовете се държат авторитарно и до известна степен са прави, защото едва ли дизайнерите познават бизнеса им по-добре от тях, дизанерите в повечето случаи дори не са наясно каква е целта на рекламата, ако изобщо някой е наясно. Обикновено е: трябва да се рекламира. Виж еди кои си какво са направили, искам като тях.

Да, обаче нещо, което работи при един, не работи при друг. А понякога се получават и доста забавни недоразумения като рекламата на райфайзен банк с кученцата, които си клатят главата, казвайки "да", а всъщност показват "не"

Фирмите наемат "маркетинг специалисти", само защото нямат време да гледат предлаганите проекти. Дори не са наясно точно специалист в какво им трябва. Съответно толкова го и считат за специалист. Пълен хаос във фирмената комуникация, пълен хаос в търговските отдели, иначе имат "корпоративна идентичност". При иновациите направо се хвърля боб, но потребителят е куче. Свикнал е на всякакви гадости. Но, до време.

Когато все повече се говори не за 4 P-ta, а за 7, ние тук лежим само на едно-две. Но има лъч надежда. Започват да забелязват пипнатите неща и да се вслушват в съветите на хората, които разбират. Не е работа на шефа на фирмата да разбира от маркетинг. Той трябва да ръководи фирмата. За тази цел си наема човек, който му изгражда бранда от 0 и създава корпоративна идентичност (корпоративната идентичност не е лого в комплект с визитка, фирмена бланка, брандиран химикал, торбичка и тефтер). Не е работа на дизайнера да мъдри концепциите. Неговата работа е да ги визуализира и на никой друг не му е работа да разбира от дизайн. Лошото в целия този порочен кръг, което може би и създава кръга е, че всеки разбира по малко от управление, продажби, маркетинг и дизайн, но не си дава сметката, че този минимум от знания вреди много повече, отколкото помага. Това може би важи за всяка една област. Въпросът е да се осъзнае.

 

Отплеснах се...

А исках да направя една мънична забележка относно:

Няма нищо по-добро от смешна реклама.

Извинявам се, ако звуча грубо, но такъв филм нема. Ако маркетинговата комуникация допуска хумор, то наистина би могла да бъде най-добрата реклама.

 

Относно любимите ми комуникации, това са:

Inpossible is Nothing adidas

 

Keep Walking на Johnnie Walker

 

1

 

 

 

Има още спотове от тази поредица, но нещо не мога да ги намеря. За съжаление на мога да открия и печатни реклами, които са малко по-нетрадиционни и един принт, на който Johnnie е в инвалидна количка с надписа Keep Walking.

 

Ето нещо подобно на BMW цък

Link to comment
Share on other sites

Няма нищо по-добро от смешна реклама. Тук много малко обръщат внимание на това. Дай задника на Камелия или как си премята краката и това е рекламата.... Най - яки за мен са рекламите на Bud light. Винаги смешни и оригинални. Така в днешно време чрез инет се разпространяват по всички краища, въпреки че бирата се предлага само в Америка доколкото знам.

 

Рекламата на гласовата поща на мтел беше станала доста популярна в нета http://vbox7.com/play:a28e0ace , но и тя е взаимствана http://vbox7.com/play:cd1db8b0

 

В Щатите много голяма част от рекламите са страхотни. Не само тези на Bud Light. Има една реклама за ароматизатор за стая. Беше много добра, но не си спомням името на продукта и не мога да я намеря. Даваха едно семейство как стои на диван и един глас казва "единственото нещо от това къщата Ви да мирише на риба е, ако тя мирише на риба" в този момент пръскат с ароматизатора и започва да падат цветя от тавана (символизиращи нагледно миризмата) "и цветя". И тук беше рекламата на ароматизатора, които разгражда миризмите, а не се смесва с тях.

 

Идейно. Кога ли ще го откраднем?

 

Виждам, че явно знаеш за какво става дума

 

Опитвам се да съм в час, но не работя в дизайнерско студио, а съм дизайнер за определена фирма, което пък ме спъва що се отнася до креативност, но пък сега взеха да се раздвижват малко работите и имам поле за изява.

 

Най-добрите реклами в автомобилната среда според мен са на Порше и БМВ.

Ето няколко примера

 

Порше

 

BMW

 

За мен

е много добра.

 

Не е работа на дизайнера да мъдри концепциите. Неговата работа е да ги визуализира и на никой друг не му е работа да разбира от дизайн.

 

Тук изобщо не съм съгласен. Ако дизайнера просто изпълни нещо, което му е дадено без да се замисля и миг, тогава какъв дизайнер е той? Той е просто нареждач на елементи.

Link to comment
Share on other sites

alchemy,

за почти същото идеше реч :)

 

w00x,

разбирам, че работиш като дизайнер в някоя фирма. Имате ли човек, който се занимава с маркетинга? Ако нямате, на теб се пада честта да съставяш концепции.

 

Аз говорех за нещо друго.

Преди да се състави бранд, трябва да се извършат редица стъпки. Без тях могат да бъдат пропуснати множество деликатни ситуации. Тогава се пристъпва към изграждане на концепцията. Съответно това е един "пипкав" процес. Човекът, който го извършва трябва да е на "ти" с пазара, конкуренцията, да е интимничил с таргета и продукта и т.н. Малко е непосилно на дизайнера да прави анализи, проучвания, да планира медиа микс, да съобразява цялата концепция с всички елементи и т.н. Друг е въпросът дали е човекът-оркестър. Никой не е казал, че не трябва да мисли, напротив. Има си бриф с поставени конкретни комуникационни цели, които трябва да визуализират. Добрите дизайнери до известна степен са и маркетолози и би трябвало да са.

Не исках да споменавам личния си опит, но както вече казах, минимумът от знания често вреди. Лошото е, че малко са тези, които си дават сметка за това. В повечето случаи не се мисли за комуникацията на фирмата и нейното надграждане, а се правят самоцелни изпълнения, без дори грам да се съобразяват с типа на продукта или дали иде реч за B2B или B2C. какво остава да говорим за съобразяване с живота на продукта, адаптиране на комуникацията за всеки елемент от медия микса, в кой етап от жизнения цикъл е продукта, вида на рекламата и т.н. За мерене на резултатите има ли смисъл да говоря?

Все още ли мислиш, че това е работа на дизайнера? Това е екипна работа. Ако не е, винаги нещо ще куца.

edit:

Неслучайно дадох за пример Johnnie. В момента ми е трудно да се сетя за подобно добро надграждане на комуникацията, освен MasterCard. Те са направо велики в това отношение.

Link to comment
Share on other sites

За това съм напълно съгласен, че трябва отделен човек, но в някои случаи - той не е нужен. Аз мислех, че имаш на предвид - идва някои и казва : "това го искам ей така да изглежда, с тия цветове, направи го на компютъра и го изпипай от дефектите."

Link to comment
Share on other sites

Той не е нужен, защото:

фирмата не може да си го позволи или защото си мислим, че прилагаме правилни подходи?

 

Не искам да прозвучи като заяждане, но съм се нагледала на десетки примери, които изпипани дори графично, всъщност са едно огромно недоразумение като прилаган подход. В повечето случаи се гледа какво е правила друга фирма със сходен продукт или дейност и за мен именно оттук тръгват грешките. Подходът към всеки продукт или фирма трябва да е индивидуален (изключвам случаите, когато се стремим да сме с нечия сянка). Това си е мое мнение. Аз съм убедена в него. Като пример само ще посоча Virgin.

Всеки един, който се занимава с реклама трябва да е наясно с всички плюсове и минуси на избраната комуникация и да знае кое до какво може да доведе. Нека не забравяме, че рекламата е част от медия микса и тя е просто инструмент за постигането на конкретни цели. Ако не сме минали през редица стъпки, за да дефинираме целите си, няма как да знаем кое как работи и защо. Какъв е смисълът от рекламата, ако не знаем? В повечето случаи си хвърляме парите, вместо да ги инвестираме в нещо друго, което би могло да ни донесе много повече, отколкото рекламата. Въпросът е да знаем дали си хвърляме парите или просто не знаем какво всъщност правим.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...