Jump to content
BulForum.com

Реклами


Recommended Posts

Той не е нужен, защото:

фирмата не може да си го позволи или защото си мислим, че прилагаме правилни подходи?

 

Той не е нужен, защото фирмата има общо взето 2 продукта, а за 2 продукта, просто няма смисъл да бъде нает такъв човек. А и не е като да продаваме салам, дрехи или услуга за сумати хиляди човека.

Link to comment
Share on other sites

w00x,

този човек може да не е "нужен", защото фирмата не може да си го позволи, но не и защото има два продукта. Дори и за един продукт е нужно да си маркетолог, за го управляваш правилно или по-скоро обосновано. Всички сме свидетели на неподходящо позицоинане, неподходящо таргетиране, неподходящо комуникиране и това си личи най-много в В2В. А точно в В2В делът на рекламата е най-малък. Там ефективни са други части от медия миска или маркетинг микса. Единици са тези, които се маркетират прилично благодарение на усета си.

 

P. S. Филип Котлър има забавно мнение за изпълнителните директори, което може да се приложи и към изказването за нужното:

"Има два вида главни изпълнителни директори - тези, които знаят, че не разбират от маркетинг и тези, които не знаят, че не разбират от маркетинг."

Link to comment
Share on other sites

Жужи,

Нека не прекаляваме с терминологията, че надали и половината коментиращи тук са наясно

за какво става дума. Едно е ясно, че във всеки един момент, дали ще е организационно или

технически, ако екипите не са в час със задълженията и отговорностите си, колкото и

дипломи и курсчета да ми се показват пред лицето, все ми е тая. Понякога разчитам на това

да работя с хора, които нямат нужните ценз и 50 годишен практически опит, само заради

това, че съм видял искрата в тях. Писнало ми е от дървени философи, шефове на "Булгарреклама'82"

и тн, и тн., които си нямат идея какво е активен пазар и гъвкаво мислене спрямо който и да е било

продукт от каквото и да било естество. Та бързите транслитерирани словосъчетания, вметки, чуждици и т.н.,

с които по стечение на обстоятелствата съм много наясно, не ме впечатляват толкова, за разлика от една

блестяща визия на продукт, представящ себе си и идеята която носи с оригиналност, закачливост, и

достатъчно интелектуална информация в себе си, за да бъде разбран. И сега, след като изписах няколко

адски изречения, ще вметна,

че добрата реклама е тази, която с малко, но на място елементи достига и работи за идеята си.

За любознателните има Гугъл.

Поздрави на всички от темата, която ми харесва все повече.

Link to comment
Share on other sites

Mike Patton,

твърде далеч съм от идеята да впечатлявам някого. Та "бързите транслитерирани словосъчетания, вметки, чуждици и т.н." спестяват един куп обяснения, които биха приличали на лекция.

Дипломата или който и да е бил документ не те прави професионалист. Това просто показва, че би трябвало да си усвоил един минимум от знания, без които ще е трудно да работиш. В маркетинга и рекламата няма точна рецепта за успешна кампания. Що се отнася до рекламата, там нещата са малко по-различни от останалите творчески процеси. Идеите се раждат в редица ограничения. Не е достатъчно да си креативен.

За да бъда разбрана по-правилно ще дам следния пример:

Човек, който никога не се е занимавал с фотография, започва да изразява усещанията си, снимайки. За съжаление той до сега не е боравил с професионална техника, не е използвал никога осветление, няма никакви познания по композиция и т.н. Определено би могъл да направи и добри кадри, но нека сега си представим, че за всяко натискане на спусъка на фотоапарата някой плаща.

Бихте ли поверили операция на лекар, който знае само как се казват хирургическите инструменти и кога се използват? Пази боже. Той трябва да знае как е „устроен“ самият пациент, как работят неговите вътрешни органи. Едва тогава бихте могли да разчитате на медицинска помощ от него.

както се казва в "Психология на рекламата", от която имам много добри впечатления.

"добрата реклама е тази, която с малко, но на място елементи достига и работи за идеята си"

Абсолютно съгласна, но за да се постигне това се искат и познания. Ако има начин да се изкорени това мнение, че всеки разбира от всичко, нещата в родната ни реклама биха поели в много добра посока. Не е важно къде се намираш, а къде искаш да бъдеш. Никой не се е родил научен. Не толкова липсата на познания в определени области са проблемът. Проблемът е, че по презумция не се нуждаем от усъвършенстване, защото всичко знаем и можем.

Та това в общи линии исках да кажа в горните си постове. Постарах се да избягвам терминологията. ;)

Link to comment
Share on other sites

Жужи,

По никой начин не съм целял да злепоставя или обидя който и да било от

четящите и обсъждащите в тази тема, съжалявам, че си го приела лично.

Идеята ми беше изложена в най-общия и смисъл. С удоволствие ще си

поръчам и прочета книгата от линка. Сега аз ще си позволя да дам

подобен линк, нямащ общо с конкретната тема, но пък събрал в себе си

много практическо приложение и признането на една велика личност -

Дейл Карнеги "Как да печелим приятели и да влияем на другите", от графа "Популярна психология". Тези цитати ми станаха любими:

„Помнете, че щастието не зависи от това кой сте и какво имате; то зависи предимно от това какво мислите.“

„Ако се стремите да станете добър събеседник, станете преди всичко добър слушател.“

„Щастлив е умът, вечно зает с мисли.“

Проблемът "психологически фактор" е най-доброто извинение на нашия народ. "Манталитет" е другата дума, с която може да се асоциира най-често слагането на общ знаменател на българите. Но според мен, това е просто заменяне и оттегляне от арената, за да може да не си в светлините, да не си отговорен, да коментираш политиката и футбола, пенсиите и марулите на пазара, съседа с новото "Пежо", жената на приятеля ти, заминала в Тайван за НГ на почивка и тн и тн. Не ми се вярва скоро това да се промени, не защото не може, а защото никой не го иска. Социалният ми статус ме среща с хора от най-различни среди и съсловия. Почти 99% от тях са негативно настроени дори към бизнеса, който им вади хляба, камо ли към рекламата, защото политиците били виновни за това или онова. Като се замисля, изобщо не е така... Но да спирам, че...

Та, аудио-визуализацията на една "реклама", всъщност е само една прекрасно разработена машина от цвят и звуци, комбинирана със сериозни познания в манипулацията на човешкото възприятие на повече нива. Сиреч "рекламата" сама по себе си не съществува като понятие.

 

ПП. По повод примера ти по-горе за фотографа :-) (ще се опитам да не се засягам :D ), Искам да ти кажа, че специално в креативната част от живота на хората (много от големите имен в бранша) е имало рискови моменти, в които те са "лъгали" системата, за да проявят характер и увереност и са спечелили. Не насърчавам измамата, но няма шанс един човек, който няма търсене към собствените си възможности, да се появи на сцената и да бъде забелязан без да си е мръднал пръста. Ако се не лъжа точно Хелмут Нютън, лека му пръст, за първи път, запитан дали е снимал с професионална техника, отговаря категорично ДА, и излъгва сериозно. Изучава до перфектност техническите параметри и става звезда на хоризонта на Арт Фотографията (Малко по темата Тук !). ДА, ама НЕ ! Имал е прекрасен менаджер ! Мисля, че си разводних малко мисълта, но дано сте ме разбрали...

 

Изключително съм доволен от темата, пиша го за пореден път, и то с най-добри

намерения, ако може да се осветляват въпросите, които интригуват хората.

Простичко и възможно.

Juji - Be positive !

Поздрави!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...